ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما | تبلیغات




جدیــد ترین پــــــروژه هـا
پارک علم و فناوری
طراح : سجاد نوری
طراحی مدرسه سبز
طراح : سجاد نوری
مجموعه ویلایی ایرا
طراح : استدیو معماری دیسک
رویان ویلا
طراح : استدیو معماری دیسک
حامی اتووود
مسابقه دانشجویی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
کتابخانه اتووود ـ شهر داخلی ـ چارلز رایس
لوسی رای به روایت آلیس راستورن - قسمت سوم
تراشه های کانسپچوال ـ پیر ویتوریو آئورلی و اُ اِم اِیِ متقدم؛ قدرت انتزاع و واقعیت های شهر لیبرال
چارلز رنه مکینتاش به روایت آلیس راستورن - قسمت پنجم
کامنـــــــــت پــــروژه ها
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
بعد گفتند بی دلار و ارتباط با ان دوستان معماری اسلامی بنده با اجازه شما از ایمیلتان برای ریجستر استفاده کردم ا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
نظر قبلی من توسط غیر رباتیک سانسور شد که نقد و بیهوده بودن معماری اسلامی از این دست بود سال شصت و نه سران معما ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
این کار عالیه چون مثل کارهای استاد عالی پوره اما ببینید این سایت رو دوستان رادیو هنر دکتر منشی زاده و زنگنه را ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
بفهمند بقول شما اقایی که در رادیو هنر بمن زنگ زدی در چه گندی بدنیا امدیم انهم گناوه گناوه معماری دارد ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
شهر سازی مزخرف دیبا و مقلدانش سازه خشک سه تا سنگ بیرون امده بی پایداری شد ابادان و تهران و اینهمه زلزله اقا ای ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
    ایمان زارع
    مجید معزی
    سامان نیرومند
    شرکت استودیو معماران مادو

  
شیوا عابدین نیا
 ارسال نظر بازگشت به لیست پروژه ها گزارش خطا اشتراک پروژه
    نمایش عکس ها
    آوردگاه فلاسفه و عرفای ایرانی با رویکردی نو به جکمت اشراق سهروردی
    عنـــــــوان درس : پایان نامه
    نـــــام استــــــاد : سرکار خانم دکتر آزاده شاهچراغی و آقای مهندس کاظم خداوردی پور سربندی
    دانشــــــــــــگاه : آزاد اسلامی واحد قزوین
    تاریـــــخ ثبــــــت : 1390/10/19
    تعــــــــداد بازدید : 2804
    محــــدوده سنی : 26_27
    نــــوع کاربـــــری : فرهنگی
    همـــــکاران طرح :
    ایده های طراحی : فلسفه به معنای اصیل کلمه یعنی عشق به حکمت و دوستداری دانش کلی ، به صورت گرایش باطنی در ذات بشر نهفته است که فیثاغورس کلمه فلسفه یعنی دوستداری حکمت را برای نخستین بار عنوان نمود و دیوژن لائرتیوس در آثار خود از فیثاغورس نقل می کند که در تعریف فلسفه گفته است « زندگانی فستیوال بزرگی است ، ... بهترین افراد برای مشاهده می آیند ... و در میان ایشان فلاسفه برای تحصیل حقیقت .» البته باید توجه نمود که این ادعا در مورد حکمت به معنی عام کلمه هرگز مفهوم فلسفه به معنی خاص کلمه را که شاید نخستین بار میان یونانیها تجلی صریح و قوام استدلالی داشته نفی نمی کند . در بررسي تأثير فلسفه بر معماري، نگرش هاي متفاوتي وجود دارد، بعضي از آنها به معماري به عنوان يك بخش خاص كه الزاماً با فلسفه اي خاص در هم تنيده است، نگاه مي كنند. در اين نگرش معماري به عنوان نمود و تجلي يك فلسفه خاص، ظهور پيدا مي كند و بیشتر به عنوان " فلسفه معماري " شناخته مي شود. معماري هيچ گونه فلسفه خاص و جدا از خود فلسفه ندارد. به عبارت ديگر، " فلسفه معماری وجود ندارد". اما اين بيان مانع از آن نمي شود كه فلسفه با معماري هماهنگ نباشد. تأثير اين دو بر يكديگر به صورت ساختاري است. تأثير ساختاري به معناي هماهنگي كلي تمام معارف آدمي با يكديگر است. به گونه اي كه هر كدام از معارف آدمي، مي تواند در معرفت ديگر او موثر باشد، هر چند كه اين تأثير و چگونگي آن، به صورت نا خود آگاه باشد . معمول است که در نگاه ساختاری، محقق به دنبال یک بسته پیش فرض ها یا زیر ساختار است تا بتوانند بنای معرفت را بر خاک آن زیر ساختار بنا کند. هر انسانی به نوعی فیلسوف و تحت تاثیر فلسفه است، چرا که زندگی خود را هرچند ناخودآگاه، براساس جوابهایی که به این سوالات بنیادین می دهد، بنا می کند. با این تفاوت که فیلسوف رسمی و واقعی، این پرسش ها را به طور جدی و منظم پی گیری کرده و جوابهایی را که تا کنون داده شده است در بوته نقد نهاده و به جستجوی راه حلهای نو می پردازد. معماری به عنوان اجتماعی ترین هنر بشری با فضای اطراف انسان مرتبط است. حضور فضا، بنا و شهر از گذشته تا امروز و در آینده، لحظه ای از زندگی روزمره آدمیان غایب نبوده و نخواهد بود. اصول زیبایی شناسی برگرفته از هنر و علم و ریاضیات در طراحی معماری مورد استفاده قرار می گیرند. مثل کاربرد خط و شکل و فضا و نور و رنگ برای ایجاد یک الگو، توازن، ریتم، کنتراست و وحدت. این عناصر در کنار هم به معماران اجازه می دهند تا ساختمانهای زیبا و مفیدی خلق کنند. به بیان بهتر اصول زیبایی شناسی به اضافه جنبه های ساختاری به ساختن یک ساختمان موفق کمک می کند. گفته می شود:"روح زمان، فلسفه است و معماری کالبد آن است." از میان فلاسفه ایرانی سهروردي از چندين وجه داراي مقام فلسفي ارزشمندي است و اين موضوع نشان‌دهنده الزام پرداختن بيش از پيش به اين فيلسوف است، زيرا متأسفانه با وجود ويژگي‌هاي برجسته فلسفه سهروردي، تا چند دهه پيش، آثار منتشر نشده و اثر پژوهشي درخوري درباره وي نگاشته نشده بود. نخستين بار «هانري كربن» در صدد احياي آثار اين فيلسوف برآمد و به اين ترتيب مجموعه منصفات وي در حدود سه دهه پيش احيا شد. نخستين جنبه اهميت نظام فكري سهروردي، ريشه ايراني انديشه‌هاي اوست، ايرانيان در تمامي اعصار در حوزه فرهنگ و تمدن نقش چشم‌گيري را ايفا كرده‌اند كه متأسفانه در دوران معاصر اين افتخارات از ياد رفته و آثار و انديشه‌هاي گذشتگان ايراني ناديده گرفته شده است، یكي ديگر از الزامات اهميت پرداختن به سهروردي را انزواي او در ميان انديشمندان متقدم و متأخر است و كج‌انديشي‌‌هاي برخي فلاسفه و انديشمندان معاصر شيخ اشراق درباره او، سبب شهادتش در دوران جواني و انزواي انديشه‌هاي او شد، انزوايي كه كماكان تا دوران حاضر ادامه يافته است؛ به‌گونه‌اي كه جاي خالي بررسي انديشه و فلسفه او در حوزه‌هاي علميه و دانشگاه‌ها احساس مي‌شود. از این رو در این مقال سعی شده است با استفاده از ظرفیت هنر معماری به عنوان یک هنر اجتماعی و تاثیرگذار بر فرهنگ عمومی یک جامعه و نیز نیاز بسیار به گسترش تفکر فلسفی و حکمی در جامعه ایرانی که رو به فراموشی ست؛ زمینه ای برای آشنایی بیشتر با تفکر اشراقی و پرورش روحی آدمیان فراهم گردد. و به بیان دیگر تمامی این تلاش ها در راستای احیای تفکر ناب ایرانی که روزگاریست رو به افول نهاده، می باشد. داشتن سهمی اندک در این راه مایه مباهات هر ایرانی خواهد بود.

پروژه های دیگر طراح
نظـــــــر اعضــــــــا
شیوا عابدین نیا ( 1390/10/19 ) : دوستان منتظر نظرات شما هستم... سپاس...
رسول شفیعی ( 1390/10/19 ) : با ادای ادب و احترام
حال و هوای کلی کار، پیچیدگی های عالم فلسفه و علوم انسانی را یادآور می شود.
شخصاً به فلسفه و حکمت ایرانی علاقمندم.
خسته نباشید
شیوا عابدین نیا ( 1390/10/20 ) : سپاس از مهربانی شما دوست عزیز...
پيمان اسحاقی ( 1390/11/04 ) : بن مایه ی فلسفه ی اشراق نور می باشد ونوری که از آفتاب عاید ما می شود فکر نکنم مفهوم نوری که سهروردی میگه باشه.با ایجاد بازشوی زیاد در دیوارها و ورود نور به داخل ساده ترین کاری است که می توان در این موضوع انجام داد به نظر من سنبل یابی در مفهوم نور سهروردی بهتر از این باشه که نمود یا ظاهر همان مفهوم را مستقیما نشان بدهیم. در کل زحمت کشیدین خسته نباشین
شیوا عابدین نیا ( 1390/11/04 ) : جناب اسحاقی ممنون از اینکه کار رو دیدین و نظر دادین... من بیشتر از اینکه بخوام تو طراحی حجم ، کانسپت رو ارائه بدم سعی کردم در طراحی داخلی و با استفاده ار احساساتی که نور می تونه در انسان هنگام ورود به فضاهای مختلف احساس کنه ، اون مفهوم و احساس عرفانی رو ایجاد کنم... البته شاید تا جدی سه بعدی های ساخته شده نتونسته اون احساسات رو القا کنه... باز هم ممنونم...
شادی رضازاده ( 1390/11/15 ) : من این کار شما رو تو فیسبوک دیده بودم...اون موقع زیاد درکش نکرده بودم..اما الان که میبینم موضوعشو میبینم چقد حالو هوای عرفانی که ازش گفتین رو داره!خسته نباشی:)
حسین توکلیان ( 1391/01/02 ) : سلام
علاقه مندم بیشتر راجع به این پروژه بدونم.
موفق و پیروز باشید
شیوا عابدین نیا ( 1391/05/04 ) : شادی عزیز خیلی سپاسگزارم از شما.
آقای توکلیان اگر کمکی از من بر میاد در خدمت هستم.خوشحال میشم.
شادی رضازاده ( 1391/05/04 ) : چقد مدت نبودینو ندیدین!حقیقت بود:)
شیوا عابدین نیا ( 1391/05/05 ) : آره عزیزم... مدتی به اینجا سر نزده بودم. بازم ممنونم.
هما سعادتی ( 1393/04/29 ) : با سلام و خدا قوت
خوشحالم از اینکه شما در این زمینه فعالیت می کنین موضوعی که کار کردین نیاز به تلاش زیاد داشته واقعا خسته نباشید موضوع پایان نامه معماری من در مورد حکمت نوری سهروردی در معماری است میخاستم اگر براتون اشکال نداره از پروپوزالتون کمک بگیرم آدرس ایمیلم [email protected] با تشکر و سپاس
امیر (archbiz.sellfile.ir)محمّدی ( 1393/12/28 ) : با سلام
جای پلانها خالی بود جالب بود اما تصاویر جالب بود خسته نباشید
حامی اتووود
 رسانه ی تخصصی معماری و شهرسازی میم زون
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :
رمز عبـور :
 
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group