ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما | تبلیغات




جدیــد ترین پــــــروژه هـا
ویلای مسکونی رودهن
طراح : سیاوش اکبری
مسابقه طراحی دیجیتال ; سکوت مرگبار شهر، صحنه نبرد با کرونا
طراح : حمیدرضا معماریان
دفتر مشاورین املاک یوسفیان
طراح : بهرام بادین راد
ويلاي خصوصي روغني
طراح : محمد شماعی زاده
حامی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
مدرسه ی تکنولوژی کوِلمیم ؛ بازپرداخت میراث و خاک
گذرگاهی در نمایشگاه دو سالانه ونیز
كتابخانه ي اتووود ـ توليد فضا ـ هانري لوفور
ساختمان جدید استندز کانتور، همنشینی مودولار در بافتی کهن- رم کولهاس
کامنـــــــــت پــــروژه ها
شاهین فتحی در مورد پروژه ویلای باغچای نوشته است:
این ویلا واقعا متفاوت هستش، و البته متفاوت از نوع بسیار خوب، فضا سازی عالی، دسترسی های عمودی و افقی خیلی خوب ح ...
شاهین فتحی در مورد پروژه باغ ایران در نهمین اكسپوي جهاني باغ پکن 2013 نوشته است:
بسیار عالی، علاوه براینکه ویژگی های باغ های ایرانی مانند نظم، تناسب، حرمت، کارایی، و ... رعایت شده، چهارباغ، م ...
پرستو مظفری در مورد پروژه دانشکده هنر و معماری نوشته است:
بسیار عالی میشه لطف کنید پلانو بفرستید برام ممنون
[email protected] ...
شاهین فتحی در مورد پروژه فست فود نمک نوشته است:
سلام، من این کار رو بارها مرور کرده بودم و با تجوه به علاقه خاصی که به طراحی رستوران و فست فود دارم برام خیلی ...
محمدرضا میکائیل زاده در مورد پروژه مسابقه طراحی سردر مرکز علوم مغز و اعصاب ایران نوشته است:
بیشتر شبیه برج تجاری مسکونیه..... :)
هرچقدم به زور بخوای با دیاگرام و راهرو و اینا سردر جلوه بدی نمیشه ...
محمدرضا میکائیل زاده در مورد پروژه مسابقه خردسرای فردوسی مشهد نوشته است:
اون فرم آرامگاه فردوسی اصلا خوب نشده،
اصلا کی گفته اون فرم به فردوسی ربطی چیزی داره؟ ...
محمدرضا میکائیل زاده در مورد پروژه فرهنگسرا آب و هنر نوشته است:
اینجور پروژه ها با تعامل محیطش معنا پیدا میکنه، اونم یه سایت خیالی دادن...دیگه هیچ.
محوطه سازی هم به همین ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
    ایمان زارع
    مجید معزی
    سامان نیرومند
    سونیا مقتدر

  
مسعود ولی نژاد
 ارسال نظر بازگشت به لیست پروژه ها گزارش خطا اشتراک پروژه
    نمایش عکس ها
    میدان انقلاب تهران
    عنـــــــوان درس : مبانی نظری معماری
    نـــــام استــــــاد : .
    دانشــــــــــــگاه : آزاد اسلامی واحد تهران مرکز
    تاریـــــخ ثبــــــت : 1391/10/27
    تعــــــــداد بازدید : 4158
    محــــدوده سنی : 24_25
    نــــوع کاربـــــری : فرهنگی
    همـــــکاران طرح :
    ایده های طراحی : ايده ي کلي براي طراحي اين المان همبستگي بود. همبستگي مردم اعم از کرد، لر، فارس و ... که در اين روز براي همه ي مردم جهان مشخص شد. همبستگي مانند هشت سال دفاع مقدس که همه ي مردم دست به دست هم دادند تا دست استکبار را از ايران پاک، کوتاه کنند. در اين المان از حجم هايي استفاده شده که از لحاظ بصري و سازه اي وابسته به يکديگرند و همه ي حجم ها به هم براي رسيدن به نقطه ي اوج کمک مي کنند و هر حجم نقش کليدي در المان دارد و کليتي واحد را با هم تشکيل مي دهند. ارتباط بنا با شعر: شعر فضاي شاعر است و شاعر کلماتي را که فضاي وي را معرفي مي نمايند در آن مي چيند. در اصل کلمات در قالب هاي از پيش تعيين شده حضور و بروز پيدا مي کنند تا فضاي شاعر را به تصوير بکشند قالب هايي نظير مثنوي، غزل و دوبيتي و الي آخر که از اين سه قالب شعري در طراحي اين بنا استفاده شده. اين قالب ها هر کدام خاصيت و شکل خاص خود را دارند بر همين اساس است که هر شعر فرمي خاص را ارزاني مي دارد. گذشته از وزن در تمام اين فرم ها و قالب ها عنصري مشترک وجود دارد و آن عنصر قافيه است. قافيه اي که به آن سلطان و اساس شعر مي گويند، خود به تنهايي داراي فرم و قوانين خاص به خود است. اساس شکل گيري قافيه بر پايه ي يک حرف است که به آن «روي» گويند. اين حرف در تمام قافيه هاي يک شعر تکرار مي شود وجودش لازم است تا بتوانيم کلام مضمون را شعر بناميم. بيش از هر حرف روي، چهار حرف با نام هاي تأسيس، دخيل، قيد و رديف و بعد از آن چهار حرف به نام هاي وصل، فرج، مزيد و نايره وجود دارد. از نظر هندسي مي توانيم بگوييم که قافيه عضو اصلي شعر است که در اين حجم اسلام، انقلاب، رهبريت يک عنصر جدا ناپذير و با ارزش هستند که تداعي گر همان موضوع است و هر انقلاب براي ماندن نياز به تعادل و ايستايي دارد و با همدلي و همياري مردم و با عشقي که به اهل بيت و رهبر کبير انقلاب دارند در دو سوي اين تعادل و ايستايي را به وجود مي آورند. همانطور که در شعر، قافيه براي تعادل به دو سوي و هر سوي به چهار حرف نياز دارد. همانطور که گفته شد اين حجم از همکاري المان هايي تشکيل شده اند که هر کدام براي رسيدن به اوج و شکوفايي ايران به يکديگر کمک مي کنند. اگر ما هدف اصلي که همان اسلام، اهل بيت و رهبري است در اين بنا يک نقطه فرض کنيم با توجه به خواصي که از قافيه ذکر شده است مي توانيم حرف روي موجود در هر قافيه را به عنوان يک نقطه در نظر بگيريم البته مي توان تک تک حرف هاي موجود در يک شعر را به عنوان يک نقطه به حساب آورد منتهي ما در متن يک شعر به دنبال نقاطي خاص هستيم. ارتباط بنا با شعر مثنوي: مثنوي قالبي است که در آن مصرع هاي يک بين هم قافيه مي باشند. به همين دليل اين قابليت را دارد که تعداد بيشماري بيت را در خود جاي دهد. فضاي شکل يافته توسط مثنوي ابعاد بسيار بزرگ دارد ولي نکته ي مهم علاوه بر فضاي بزرگ تعادل موجود در آن است. زيرا حتي با توجه به ابعاد بزرگ متزلزل و شکننده نيست و استوار و ايستاده است. که در بناي يادمانمان اين نکات را درج کرديم با توجه به بزرگي حجم و بنا ولي با کمک المان هاي تشکيل دهنده که به نوعي در استواري يکديگر کمک مي کنند و يکديگر را به نقطه ي اوج کار هدايت مي کنند، ايستايي و استواري لازم را بدست آورديم. گفتيم کار خود را با حرف روي پي مي گيريم. در هر بيت دو حرف روي وجود دارد. اگر هر حرف روي را هر مصرع بيت يک نقطه فرض کنيم داريم: //////////////////////  //////////////////////  //////////////////////  //////////////////////  //////////////////////  //////////////////////  //////////////////////  //////////////////////  از وصل کردن هر نقطه در هر بيت يک خط تشکيل مي شود و همانطور که مي دانيم از تکرار خطوط صفحه به وجود مي آيد صفحه اي که اينجا شکل مي گيرد به مستطيل مي ماند و مستطيل از تکرار مربع و مربع از دو مثلث تشکيل شده که سر منشأ تعادل و ايستايي مثنوي است. نکته ي ديگري که در زمينه ي هندسه ي مثنوي قابل درک است پويايي و حرکات موجود در آن است. سر منشأ حرکت در هندسه دايره و منحني است که از تعداد زيادي نقطه تشکيل شده است. پس داريم تعداد زياد نقاط در مثنوي بيانگر دايره يا منحني شکل بودن آن است که در اين حالت هندسه علاوه بر تعادل موجود باعث پويايي، درک و ايجاد حرکت در مثنوي مي شود. که در طرحمان از اين نکات استفاده شده است. از مثلث که هندسه اي ايستا و مقاوم دارد که در سازه ها هم مورد استفاده قرار مي گيرد، استفاده شده که نشان از ايستايي و مقاومت ايران است. و حرکت منحني وار که از زمين شروع و رو به بالا اوج مي گيرد که نشان از پيشرفت روز افزون ايران است که با همت مردماني شجاع و صبور محقق شده

پروژه های دیگر طراح
نظـــــــر اعضــــــــا
حسین جاویدی ( 1391/10/27 ) : خیلی زیبا بود ... لذت بردم
مهدی حکیمی ( 1391/11/09 ) : ممنونم از اطلاع رسانی خوبتان من اطلاعات بیشتری در زمینه یادمان های شهری می خوام هر کس از دوستان می تونه راهنمائی کنه -متشکر
محمد نوروزی ( 1391/11/25 ) : kheyli khoob bood
سجاد امیرابادی ( 1392/08/01 ) : سلام
پروژت حجم خوبی داره اگه میشه فایل کارت و به ایمیلم بفرست با آرزوی موفقیت برای شما
[email protected]
[email protected]
مونا شامخی ( 1392/11/07 ) : سلام ، پروژه میدان انقلاب خیلی خوب طراحی شده
امیر(http://archbiz.sellfile.ir/) محمدی ( 1393/01/29 ) : عالی بود
امیر(http://archbiz.sellfile.ir/) محمدی ( 1393/01/29 ) : عالی بود
سارا موسوی ( 1393/02/04 ) : سلام خسته نباشید
حجمت چیزی که میخوای برسونی رو دقیقا میرسونه.
موفق باشی
ولی من برای طراحی ورودی 1 برج-باغ دنبال المانی شبیه ورودی 1 غار بودم که این تصویر جلب توجه کرد.
اصولا با ساختن حجم نوسط مجموعه ای از خطوط خیلی دوست دارم
آرمان احمدی ( 1393/05/22 ) : خیلی کارتون خوبه واقعا تبریک میگم عالیه این ایدتون
حامی اتووود
کانال تلگرامی اتووود
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  
 
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group