آکرومْنیا؛ استودیویی
است که روی طراحی محصول، معماری و طراحیِ انگاره ای برای جهان فیزیکی و دیجیتال
تمرکز دارد. آخرین پروژه آن، هتل آکرومنیا اوربیتال،
این پرسش انتزاعی را مطرح می کند که چگونه می توان به مسکن در خارج از زمین اندیشید
و این قالب زیستی چگونه میتواند باشد، این طرح در جستجوی تجربیات و واقعیتهای جدیدی
است که احتمالا می تواند جایگزین تجربیات فعلی ما شود. در بستر به سرعت در حال
توسعه گردشگری فضایی، این استودیو طرحی مفهومی را ارائه می دهد که دارای پتانسیل گمانه
ورزانه و ظرفیت هایی آینده نگرانه برای شرکت های فضایی خصوصی، برندها و صنعت گردشگری
فضایی فردا است. این استودیو در تبیین موضوع می نویسد:"ما معتقدیم که تجربیاتی
مانند انچه روی زمین می گذرد نبایستی در فضا تکرار شوند، ما در ارائه ی این کانسپت
به دنبال اشکال جدیدی از طراحی و تعاملات انسانی هستیم."
در هتل آکرومْنیا
اوربیتال، کاربر وارد فضایی بکر می شود، بدون مبلمان، بدون در و هیچ
ویژگی دیگری که انسان معمولاً در فهمش از یک خانه به ذهنش متبادر می شود. در عوض،
فضاهای داخلی با یک ماده هوشمند و انعطاف پذیر با ویژگیهای فکور و با قابلیت تغییر
شکل پوشانده شدهاند و در این روند پوستهای را ایجاد میکنند که توسط خود ماده ی
ساخت محیط تقسیم میشوند، چرا که به پارتیشنها و ساختارهای مختلف برای استراحت و
فعالیتها تبدیل میشوند. به عبارت دیگر، همه عناصر، از جمله مبلمان، بر اساس نیاز
ساکنان پدید می آیند. دیوارها در هنگام خواب فرد را بر می گیرند. دستگاه ها و دکمه
های ناوبری بر روی پوسته داخلی به صورت نقش برجسته ظاهر می شوند. برای تسهیل یک
تجربه هماهنگ، پوسته دارای منافذی ریز است که به جریان صدا، نور، رایحه و هوا
اجازه نفوذ و گردش می دهد.
در بعد طراحی هتل را می توانیم متشکله ای از واحدهای مستقلی بدانیم
که می توانند به طور مستقل از هم وجود داشته باشند و یا در یک شبکه جمعی بزرگتر با
هم متشکل شوند. هر واحد ملهم
از ایده ی ظهور و بروز است و از نظر ظاهری و به لحاظ ساختاری فرمی شش وجهی دارد که
ادغام آن در سیستم های بزرگتر را تسهیل می کند. هتل آکرومْنیا
اوربیتال به عنوان یک پلت فرم برای گونه های نوْیابِ مفاهمه طراحی
شده است که درون نگری، اکتشاف و ارائه دیدگاهی از بشریت آن هم از زاویه ی نگاهی کیهانی
را تقویت می کند.