معماران معاصر ایران, اتووود - بزرگترین سایت معماری
ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما |  تبلیغات




موضوعـات مــعـماری
معماری و دیگر حوزه های فکر   - 1476
معماری کوچک مقیاس   - 21
منظر شهری   - 1443
معماری و گیم   - 21
نظریه معماری   - 1089
جشن نامه اتووود   - 21
طراحي داخلي   - 1007
زاها حدید از نگاه معماران ایرانی   - 21
سازه های شهری   - 927
زنانِ معمارِ ایرانی و سقف شیشه ای در نوزده روایت   - 20
تکنولوژی ساخت   - 912
شانزده کتاب برای ورود به جهان اِی آی و عصر آنتروپوسین   - 19
معماری حوزه عمومی   - 855
پردیس ویترا   - 18
مرزهای معماری   - 835
20 بنا که هرگز ساخته نشد   - 17
نگاه نو به سكونت   - 786
کارگاهْ مسابقه قوام الدین شیرازی   - 16
نظریه شهری   - 782
شهرهای در حرکت   - 15
المان شهری   - 766
مسابقه مرکز اجتماعی شهر صدرا   - 15
معماری و سیاست   - 711
معماری ـ موسیقی   - 15
کلان سازه   - 643
معماری بایومورفیک   - 15
معماری مدرن   - 624
رابرت ونتوری در بیست و پنج روایت   - 14
معماری پایدار   - 566
ویلا ساوا ـ لوکوربوزیه   - 13
منتقدان معماری   - 531
فیلم پارازیت ساخته بونگْ جونْ هو   - 13
آرمان شهرگرایی   - 524
معماری جنگلی   - 13
برنامه ریزی شهری و منطقه ایی   - 501
سینما به ترتیب الفبا به روایت هاوارد سوبر   - 12
روح مکان   - 500
ده کتاب که هر معمار باید بخواند   - 11
طراحی صنعتی   - 487
کنگو کوما ـ استادیوم ملی توکیو   - 10
معماری منظر   - 481
کلیسای رونشان ـ لوکوربوزیه   - 10
معماری تندیس گون   - 478
بی ینال ونیز   - 10
نوسازی و بهسازی بافت های شهری   - 473
درس گفتارهای اتووود   - 9
آینده گرایی   - 447
معماری و فضای زیرساخت های نرم   - 9
معماری شمایل گون   - 438
لیوینگ آرکیتکچر   - 9
باز زنده سازی   - 421
طراحی مُد   - 9
هنر مدرنیستی   - 417
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه دوم   - 9
توسعه پایدار   - 399
اتوره سوتساس به روایت آلیس راستورن   - 8
معماری یادمانی   - 362
شارلوت پریاند به روایت آلیس راستورن   - 8
تراشه های کانسپچوال   - 351
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه اول   - 8
معماریِ توسعه   - 341
معماری بیابانی   - 8
معماری سبز   - 337
ده پروژه کمتر شناخته شده لوکوربوزیه متقدم   - 8
طراحی نئولیبرال   - 324
معماری خوانی   - 8
معماری پست مدرن   - 324
آلوار و آینو آلتو به روایت آلیس راستورن   - 7
اتووود کلاسیک   - 292
طراحی و پناهجویان   - 7
تغییرات اقلیمی   - 283
آیلین گری به روایت آلیس راستورن   - 7
بدنه سازی شهری   - 268
ردلف شیندلر به روایت الیس راستورن   - 7
محوطه سازی   - 267
هشت کوتاه نوشته در مورد پوپولیسم   - 7
کتابخانه ی اتووود   - 267
رقابت مجتمع چندعملکردی شهید کاظمی قم   - 7
معماری محلی   - 264
پاویون ایران ـ بی ینال ونیز 2016   - 7
معماری ارزان   - 259
معماری تخت جمشید   - 7
معماری محدود   - 255
منبع شناسی اتووود   - 7
معماری تجربی   - 249
گونتا اشتلزل به روایت آلیس راستورن   - 7
بنای محدود   - 240
مینت د سیلوا به روایت آلیس راستورن   - 7
گرمایش زمین   - 238
طراحی و ضایعات به روای آلیس راستورن   - 7
معماری انتقادی   - 236
باوهاوس به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری های تک   - 224
لوسی رای به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ـ سینما   - 215
مارسل بروئر به روایت آلیس راستورن   - 7
زنان و معماری   - 213
چارلز رنه مکینتاش به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن حومه شهری   - 209
باکمینستر فولر به روایت آلیس راستورن   - 7
عکاسی   - 205
طراحی در بازی و تاج و تخت به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن عمومی   - 198
سائول باس به روایت آلیس راستورن   - 7
هنر انتزاعی   - 196
میس ون در روهه به روایت آلیس راستورن   - 7
گرافیک   - 176
معماری و عکاسی به روایت آلیس راستورن   - 7
فضای منفی   - 167
طراحی روی بام به روایت آلیس راستورن   - 7
پروژه های دانشجویی از سراسر جهان   - 165
معماری بلوک شرق ـ جهان در حال محو شدن   - 7
هنر گفت و گو   - 151
کارلو اسکارپا به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن روستایی   - 148
جنبش "جانِ سیاهان مهم است" و مسئله‌ی طراحی به روایت آلیس راستورن   - 7
طراحی مبلمان   - 140
ریچارد نویترا به روایت آلیس راستورن   - 7
ترسیمات معماری   - 134
طراحی در زمانه بحران به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ژاپن   - 133
عبور از مرحله جنینی   - 7
معماری و فاجعه   - 124
فرایند تکامل معماری مدرن هند   - 6
معماری ایران   - 120
ورنر پنتون به روایت آلیس رستورن   - 6
بلندمرتبه ها   - 116
صد و بیست و یک تعریف معماری   - 6
اتووود ـ ایران معاصر   - 93
پنج پروژه لوکوربوزیه متاخر که هیچگاه ساخته نشدند   - 6
معماری مذهبی   - 87
رادایکالیسم ایتالیایی در سیزده روایت   - 5
معماران و چالش انتخاب معماری   - 86
فرهنگ نفت   - 5
معماری فاشیستی   - 84
معماری مصر   - 5
مدرنیته؛ از نو   - 83
تناقض هاوپیچیدگی ها:تئوریهای پیچیدگیِ ونتوری وجیکوبز   - 5
اکسپو   - 79
کتاب هایی در باب یوتوپیا   - 5
اقتصادِ فضا   - 79
شهر ژنریک و نامکان ها   - 4
ویروس کرونا و معماری   - 72
فرهنگ کمپ به روایت سوزان سانتاگ   - 4
معماری و هنر انقلابی   - 71
چگونه یوتوپیا در روسیه انقلابی مدفون شد   - 4
فیلوکیتکت   - 69
چالش های اخلاقی ریاضت ورزی در معماری به روایت پیر ویتوریو آئورلی   - 4
پالپ نیوز ِ اتووود   - 68
فرایند خلاقیت چهار پیشگام معماری مدرن   - 4
گفت و گو با مرگ   - 68
همه ما سایبورگ هستیم   - 4
معماری هند   - 67
اختلال های تشخیصی معماران مدرن   - 4
معماری چین   - 66
اتووودْ آبزرور   - 4
ویرانه ها   - 64
اتومبیل در چهار روایت کوتاه از بری ریچاردز   - 4
مدارس معماری   - 56
شهرسازی کوچک مقیاس   - 4
معماری پراجکتیو   - 55
چهار یادداشت برای علی اکبر صارمی   - 4
معماری فضای داخلی   - 55
بلوپرینت   - 4
پداگوژی   - 52
رقابت آسمانخراش ایوُلو 2016   - 3
زاغه نشینی   - 52
آینده کجاست؟ روایتی از رولینگ استون   - 3
معماری و رسانه   - 51
بازپس گیری حریم خصوصی مان به روایت آنا وینر   - 3
معماری کانستراکتیویستی   - 49
ژان بودریار؛ شفافیت، ابتذال و آلودگی رابطه   - 3
معماری دیجیتال   - 49
داریوش شایگان و هنر ایرانی   - 3
طراحی در وضعیت پندمیک به روایت آلیس راستورن   - 45
باشگاه مشت زنی   - 3
معماری اوایل قرن بیستم روسیه   - 44
پداگوژی انتقادی   - 3
جنبش متابولیسم   - 42
اندیشیدن از مجرای پاسخ های کووید 19 با فوکو   - 2
باهاوس   - 41
سینما ـ طراحی صحنه ـ معماری   - 2
جهان علمیْ تخیلی   - 40
برج سیگرام چگونه جهانی شد؟   - 2
هنر روسیه   - 39
زیستْ ریاضت و همبستگی در فضای اضطراری   - 2
معماری و روانشناسی   - 38
تعییرات زیست محیطی ـ انقلاب یا انهدام   - 2
معماری و هوش مصنوعی   - 34
جودیت باتلر مارا به تغییر شکل خشم مان فرا می خواند؛ گفت و گویی با ماشا گِسِن   - 2
معماری و نقاشی   - 34
یوتوپیاهای سیاره ای . نیکیتا داوان با آنجلا دیویس و گایاتری اسپیواک   - 2
درگذشت زاها حدید   - 34
فیس بوک، گوگل و عصر تاریک سرمایه داری نظارتی   - 2
معمارْستاره ها به روايت اتووود   - 33
لویی کان به روایت آلیس راستورن   - 2
اکسپو شانگهای 2010   - 33
رابرت نوزیک، یوتوپیا و دولت حداقلی   - 2
طراحی پارامتریک   - 30
اسمیتسن‌ ـ رابین هود گاردنز   - 2
بحران آب   - 29
تابْ آوری دفاتر نوپای معماری   - 1
اکسپو میلان 2015   - 28
چهل نکته در باب هایدگرْخوانی   - 1
پاویون های سرپنتین   - 27
شهرْخوانی با اتووود   - 1
معماری و ادبیات   - 26
ده پرسش از هشت معمار   - 1
معماری پس از یازدهم سپتامبر   - 24
شهرهای پیشاصنعتی   - 1
معماری مجازی   - 23
فیلمْگفتارهای معماری و پداگوژی معماری   - 1
معماری؛ خیر مشترک و امید اجتماعی   - 22
پیتر آیزنمن و خانه شماره یک به روایت روبرت سومول   - 1
آنتروپوسین   - 22

طــراحــــــــــــــان
آر ای ایکس   - 3
ژان نوول   - 22
آراتا ایسوزاکی   - 16
ژاک دریدا   - 18
آرشیگرام   - 7
ژاک لوگوف   - 4
آرکی زوم   - 6
ژیل دلوز   - 33
آلبرت پوپ   - 4
سائول باس   - 7
آلدو روسی   - 14
ساسکیا ساسن   - 9
آلوار آلتو   - 19
سالوادور دالی   - 2
آلوارو سیزا   - 9
سانا   - 5
آن تینگ   - 4
سانتیاگو کالاتراوا   - 13
آنتونی گائودی   - 28
سدریک پرایس   - 3
آنتونی وایدلر   - 5
سو فوجیموتو   - 11
آنتونیو نگری   - 5
سوپراستودیو   - 9
آنیش کاپور   - 8
سورِ فِهْن   - 6
آی وِی وِی   - 34
سوزان سانتاگ   - 9
اُ ام اِی   - 43
شاشونا زوبوف   - 2
اتوره سوتساس   - 7
شیگرو بان   - 33
ادریان لابوت هرناندز   - 5
عبدالعزیز فرمانفرمایان   - 4
ادوارد برتینسکی   - 1
فدریکو بابینا   - 30
ادوارد سعید   - 15
فرانک گهری   - 50
ادوارد سوجا   - 10
فرانک لوید رایت   - 46
ادواردو سوتو دی مُرِ   - 18
فرای اوتو   - 10
ادولف لوس   - 8
فردا کولاتان   - 2
ارو سارینن   - 29
فردریک جیمسون   - 4
اریک اوون موس   - 14
فرشید موسوی   - 3
اریک هابسبام   - 2
فمیهیکو ماکی   - 4
استن آلن   - 4
فیلیپ جنسن   - 6
استیون هال   - 32
گابریل کوکو شنل   - 2
اسلاوی ژیژک   - 18
گایاتری چاکراوارتی اسپیواک   - 7
اسوالد متیوز اونگرز   - 5
گرگ لین   - 7
اسوتلانا بویم   - 4
گونتا اشتلزل   - 1
اسکار نیمایر   - 37
لئون کریر   - 2
اف او اِی   - 9
لبس وودز   - 26
ال لیسیتسکی   - 5
لوئیس باراگان   - 2
الیس راستورن   - 112
لوئیس مامفورد   - 1
اِم اِی دی   - 22
لودویگ لئو   - 3
ام وی آر دی وی   - 57
لودویگ میس ون دروهه   - 27
اماندا لِــوِت   - 4
لودویگ هیلبرزیمر   - 3
اویلر وو   - 9
لودویگ هیلبرزیمر   - 1
ایلین گری   - 8
لوسی رای   - 15
ایوان لئونیدوف   - 4
لویی کان   - 39
بئاتریس کُلُمینا   - 11
لوییجی مورتی   - 1
بال کریشنادوشی   - 4
لوییس بورژوا   - 8
باک مینستر فولر   - 12
لُکُربُزیه   - 148
برنارد چومی   - 33
لیام یانگ   - 4
برنارد خوری   - 2
لینا بو باردی   - 4
برنو زوی   - 7
مارتین هایدگر   - 31
بنیامین برتون   - 8
مارسل بروئر   - 7
بوگرتمن   - 1
مارشال برمن   - 16
بی یارکه اینگلس   - 68
مانفردو تافوری   - 16
پائولو سولری   - 4
مانوئل کاستلز   - 2
پائولو فریره   - 2
ماکسیمیلیانو فوکسِس   - 10
پاتریک شوماخر   - 3
مایکل سورکین   - 4
پال گلدبرگر   - 1
مایکل گریوز   - 6
پرویز تناولی   - 2
محمدرضا مقتدر   - 4
پری اندرسون   - 3
مخزن فکر شهر   - 1
پل ویریلیو   - 28
مـَــس استودیو   - 3
پیتر آیزنمن   - 59
معماران آر سی آر   - 4
پیتر برنس   - 5
معماران مورفسس   - 16
پیتر زُمتُر   - 69
موریس مرلوپنتی   - 2
پیتر کوک   - 8
موشه سفدی   - 12
پیر بوردیو   - 5
میشل سر   - 3
پییر ویتوریو آئورلی   - 14
میشل فوکو   - 57
تئودور آدورنو   - 6
نائومی کلاین   - 4
تادو اندو   - 13
نورمن فاستر   - 35
تام مین   - 13
نیکلای مارکوف   - 1
تام ویسکامب   - 10
هانا آرنت   - 9
تاکامیتسو آزوما   - 3
هانری لفور   - 24
توماس پیکتی   - 5
هانی رشید   - 5
توماس هیترویک   - 30
هرزوگ دی مورن   - 30
تیتوس بورکهارت   - 2
هرنان دیاز آلنسو   - 18
تیموتی مورتُن   - 2
هنری ژیرو   - 3
تیو ایتو   - 25
هنریک وایدولد   - 1
جاشوا پرینس ـ رامس   - 2
هنس هولین   - 5
جان برجر   - 2
هوشنگ سیحون   - 14
جان هیداک   - 6
هومی بابا   - 2
جف منن   - 2
واسیلی کاندینسکی   - 2
جفری کیپنس   - 3
والتر بنیامین   - 29
جورجو آگامبن   - 6
والتر گروپیوس   - 18
جوزپه ترانی   - 2
ورنر پنتون   - 5
جونیا ایشیگامی   - 3
ولادیمیر تاتلین   - 13
جیمز استرلینگ   - 1
ولف پریکس   - 1
جین جیکوبز   - 2
ونگ شو   - 8
چارلز جنکس   - 7
ویتو آکنچی   - 12
چارلز رنه مکینتاش   - 7
ویوین وست وود   - 6
چارلز کوریا   - 15
ک. مایکل هیز   - 2
چاینا میه ویل   - 4
کارلو اسکارپا   - 13
حسن فتحی   - 6
کازو شینوهارا   - 2
حسین امانت   - 3
کازیو سجیما   - 2
خورخه لوئیس بورخس   - 2
کالین روو   - 1
داریوش آشوری   - 1
کامران دیبا   - 13
داریوش شایگان   - 13
کامرون سینکلر   - 11
دانیل لیبسکیند   - 24
کریستفر الکساندر   - 2
دنیس اسکات براون   - 10
کریستین نوربرگ ـ شولتز   - 15
دیلرـ اِسکـُـفیدیو+رِنفرو   - 22
کریم رشید   - 5
دیوید رُی   - 2
کلر استرلینگ   - 2
دیوید گیسن   - 2
کلود پَره   - 3
دیوید هاروی   - 25
کنت فرمپتن   - 14
رابرت نوزیک   - 2
کنزو تانگه   - 9
رابرت ونتوری   - 30
کنستانتین ملنیکف   - 3
رُدولف شیندلر   - 7
کنگو کوما   - 47
رضا دانشمیر   - 5
کوپ هیمِلبِلا   - 22
رم کولهاس   - 106
کورنلیوس کاستوریادیس   - 3
رنزو پیانو   - 31
کوین لینچ   - 7
ریچارد مِیر   - 8
کیانوری کیکوتاکه   - 1
ریچارد نویترا   - 7
کیتیو آرتم لئونیدویچ   - 1
ریموند آبراهام   - 1
کیشو کـُـروکاوا   - 6
رینر بنهام   - 2
یان گِل   - 9
رینهولد مارتین   - 5
یو ان استودیو   - 32
ریکاردو بوفیل   - 5
یورگن هابرماس   - 15
زاها حدید   - 194
یونا فریدمن   - 5
زیگموند فروید   - 20
یوهانی پالاسما   - 12
ژان بودریار   - 10

کـاربـــــــری هـا
مسکونی   -815
معماری مذهبی   -105
زیرساخت های شهری   -402
گالری   -87
فرهنگی   -336
هتل   -77
پاویون   -268
ورزشی   -65
موزه   -256
بیمارستان و داروخانه و کلینیک   -40
اداری ـ خدماتی   -234
حمل و نقل عمومی   -39
مسکونی ـ تجاری   -165
ویلا   -9
تفریحی   -164
زاغه نشینی   -5
اموزشی   -138
مجموعه های مسکونی   -4
صنعتی   -106
عناصر یادمانی شهری   -1
حامی اتووود
مقـــــــــــالات
    دیوید هاروی و شهر در قامت فهمی انسانْ تولید
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    پهنه ی معلق تهران؛ شاه عبدالعظیم یا شهر ری
        علی رنجی پور
    دیوید هاروی و شهرســــــــــــــــــــــــــــــــــازی آلترناتیو
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    هنر گفت و گو ـ جان بریسندن و اد لوییس با دیوید هاروی
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
چنـــــد پــــروژه
مجموعه مسکونی شاه پریان
طراح : علیرضا امتیاز "مدیر اتووود"
منزل شخصی دکتر دلیر - خیابان ولیعصر کوچه 8
طراح : محمود امیدبخش
مجموعه ي تجاري و پاركينگ طبقاتي شقايق
طراح : امين حشمتی
خانه شعر ، پايان نامه معماري كارشناسي ارشد
طراح : م معيت
گذرگاه همیابی
طراح : محمود امیدبخش
کاریــــــــــــابی
   کاریابی
   لیست درخواست ها ی قبلی شما
   لیست کاندیدها به تفکیک استان
   لیست فرصت های کاری به تفکیک استان
وبـــــلـاگ هـــــا
آرشیتکت نمونه
مدیر : مسعود زمانیها
معماری به مثابه ساخت-سجاد نازی
مدیر : سجاد نازی
فتوت نامه معماران
مدیر : اخوان الصفا
مجله معماری Architecture Foolad City
مدیر : مسعود پریوز
معــــرفی کتــــــاب
رهیافت پدیدارشناسی در اندیشه پیتر زومتور
نویسنده :  .
انتشارات : علم معمار

حامی اتووود
کانال تلگرامی اتووود
خانه شهری معماران اسکارسان؛ تعامل سبک و بافت
اتووود سرویس خبر:   مينا ارجمند
1390/08/21
مـنـــــــبـع : www.archdaily.com
تعداد بازدید : 6174

پروژه خانه شهری ((Townhouse طویل و کشیده در میان بافت قدیمی لاندسکرنای سوئد قرار دارد. از واسطه قرن بیستم میلادی سایتی متروک بوده که با فنس های چوبی غیرقابل استفاده بود. سایت ۵ متر عرض و ۷۵ مترمربع مساحت دارد. ساختمانهای مجاور سایت در عین کوتاه بودن دارای ارتفاهای متغیر، مصالح کاربردی و نما های متنوع و قدمت متفاوت می باشند. در پشت ساختمانهای کشیده و طویل ، حیاط های کوچک با دیوارهای آجری ، سایبان و گیاهانی زیبا و رنگارنگ قرار دارد. این فضا با مقیاس کوچک و رنگارنگ با عناصر متنوع ، بسیار دوست داشتنی و زیبا به نظر میرسد .

ساختمان طراحی شده بصورتی در بافت قرار میگیرد که با داشتن مقیاس و تناسب منطقی با ساختمانهای مجاور، "ریتم کوتاهی و بلندی" را به سیمای خیابان می افزاید . با تفاوت چند ساختمان با ساختمان مذکور، در انتهای خیابان ، خانه ای با سقف پلکانی قرار دارد که از دیگر ساختمانهای قدمت دار و قدیمی این خیابان محسوب میشود . هدف ما این بود که تضادی مشهودی خلق کنیم که نه تنها گواه ماهیت ساختمان باشد؛ بلکه مهم تر از آن ، زیباییهای ساختمانهای اطرافش را هم واضح تر بنماید. کارفرمای این پروژه، یک زوج جوان علاقمند به هنر بودند که صاحب کافه ای در شهر بزرگتر و نزدیک به این شهر بودند. هدف این زوج از انتخاب این شهر کوچک برای زندگی ، پتانسیل های موجود این شهر و شرایط اقتصادی و مشکلات اجتماعی بود .

ساختمان دارای ساختار تاوه ای شکل (ساختمان مکعب مستطیل شکلی که تناسب عرض به طول و ارتفاعش کم باشد)، ارتفاع سقفی نامتعارف و همترازی با سطح خیابان میباشد. نهایتا مشخصات مذکور ، ساختمان سه طبقه با بامی همتراز با ساختمانهای مجاور را به وجود آورده است . فضای داخلی یک فضای یکپارچه است که با سه دال به سه فضا تبدیل شده است. دهانه ی این دال ها برابر با عرض ساختمان میباشد. این دال ها فضاهای آشپزخانه، ناهارخوری، نشیمن، کتابخانه، اتاق، حمام و بام سبز را بوجود آورده اند. در حیاط پشت ساختمان ، یک دفتر کار هنری به صورت مجزا از ساختمان ساخته شده است. فضای تاسیسات مکانیکی ساختمان در کنار در شیشه ای ورودی ساختمان تعبیه شده است. تلاش ما در این پروژه بر ان بود که با حداقل اجزا، مجموعه ای از تجربه های متفاوت را در این پروژه ی کوچک خلق کنیم. هدف از تفکیک این فضای یکپارچه ترتیب دادن به فضاها ی بسته غیر مینیمالیستی داخلی وفضای پرجنب و جوش ، فریم های چشم اندازخاص عمودی و افقی سایت است.

ادامه ی فضای داخلی ، رو به سمت خیابان، رو به سمت بلوک روبرو و آسمان گشوده شد است. وجود پنجره در تمامی جهت، ساختمان را تبدیل به ساختمانی یکپارچه و شفاف کرده است. همه ی نماها به صورت یکسان کار شده ا ند و برونگرائی ساختمان به گونه طراحی گردیده که پنجره ها در تمامی جهات ، چشم انداز و دید بسوی اطراف دارند. در عین حال که ساختمانهای اطراف به صورت درونگرا ( و با حداقل بازشو) میباشند، هنوز نسبت به لمس آنها ، جزییات اجرائی و عناصر تزییناتشان تعلق خاطرعمیقی وجود دارد. ما قصد داریم با عناصر مصنوعی، مبلمان، گیاهان و تراس ؛ حدود و مرز بین خیابان و خانه ی شخصی را محو کنیم تا بتوانیم حضور انسان ، تمرکز و توجه را به روح این خیابان بیفزایم.

معمار: الدن اسکارسان

(Elding Oscarson) مکان: لاندسکرنا، سوئد

مهندس سازه: کانکرت سازنده

: Skanebygg مساحت زیر بنا: ۱۲۵ متر مربع

هزینه ساخت : ۲۸۰،۰۰۰ یرو

سال ساخت پروژه: ۲۰۰۹

 

بافت قدیمی


تعامل با بافت


تعامل با بافت


جانمایی در بافت


نمای پشتی خانه




حامی اتووود
نظـــــــر اعضــــــــا
سینا فروردین ( 1390/08/21 ) :
شاید در نگاه اول جسمی بیگانه به نظر برسد اما با توجه به عرض کم و کوچکی زمین به جرات می توان گفت که کار معمار شاهکار است و شروع خوبی می تواند باشد
محمد ابراهیم کرمی ( 1390/08/21 ) :
با طراحی این ساختمان میتوان تحول عظیمی را در ساخت و ساز دید در بافت های فرسوده.این ساختمان از نظر ارتفاعی و جا گیری به خوبی قرار گرفته اما از نظر اقلیمی چون کشور سوئد دارای آب و هوای سرد هست رنگ سفید آن همخوانی ندارد.و به نظر من فرم ساختمان با این معبر کوچک هم همخوانی دارد.
مينا ارجمند ( 1390/08/21 ) :
طراحی اینگونه ساختمان های تاوه ای شکل از قرن ۱۷ میلادی در بریتانیا بسیار متداول شد . زمانی که صحبت با انبوه سازی بود و بریتانیا با زمینهای کم برای ساخت و ساز مواجه بود این سبک خانه سازی رواج پیدا کرد. (البته با ساختاره چوبی)
زندگی در این سبک خانه واقعا تجربه ای جالب است.
معصومه مردانی ( 1390/08/21 ) :
تضاد بین سبک ورنگ این بنا با بافت اطراف باعث برهم زدن ریتم ان ناحیه و القای حس ناامنی به ساکنین و بیننده ان میشود.اما از طرفی میتوان ان را کاری جسورانه وباریسک بالا دانست که نیاز هر انسانی برای رسیدن به زندگی ایده ال است با پذیرفتن تمام تفاوتها وتضادهای اطرافش.
کار این انسان به عنوان یک معمار ستودنی است.
نگار چاپی ( 1390/08/22 ) :
طراحی این ساختمان در میان بافت فرسوده وقدیمی وبا توجه به رنگ سفید وبرونگرایی آن چشم را در یک نگاه ازار می دهد اما به دلیل ساختار تاوه ای شکل و هم ارتفاعی با ساختمان های اطرافش تعاملی ایجاد شده و به نظر من کم عرض بودن این خیابان هم به این موضوع کمک کرده است.
سمیه فاضل زاده ( 1390/08/23 ) :
این ساختمان دارای سبک جدید است اما در میان بافت قدیم ساخته شده شاید در آینده به خاطر نوع سبک خود باعث تغییر کلی بافت اطراف شود در ضمن تضاد رنگی که با خانه های اطراف دارد آن را از هر نظر شاخص می کند ..
محمد رضا خلیل زاده ( 1390/08/24 ) :
گاهی اوقات خارج شدن از یک ریتم یکنواخت و تکراری و جایگزاری یک عنصر متفاوت باعث خارج شدن جداره از کسالت آور بودن آن می شود مثل |||||||/|||||||| که تمام تمرکز دید به آن عنصر متفاوت جلب می شود این موضوع از دو دیدگاه قابل بررسی است
از یک سو بافت های قدیمی معرف تمدن وفرهنگ آن شهر وازدیگر سو تخریب شدن بافت ها وافزایش جمعیت ونیازهای نوین زندگی بشر ناگزیر به ساخت وسازهای جدید شده است.اگر این ساخت وسازهادر جوار منطقه تاریخی باشد الزامات ویژه ای به طراحی اضافه می شود.
تغییرات ومداخلاتی که انجام می شود بعضی از نیازهای محلی وبیشتر وابسته به نیازهاوسلیقه های فردی وتصمیمات قشر اداره کننده شهر وکمتر زاده ی نیازها وسلیقه های ساکنان بومی بر فضای کالبدی شهر ها اعمال می شوند
هاشم شامحمدی ( 1390/08/25 ) :
گاهی اوقات انسان نیاز به یک تضاد و شوک در نوع معماری دارد که کمی هم خلاقانه تر از قبل به معماری نگاه کنیم.و این شاید همان کاری است که این معمار با ذوق انجام داده است .شاید در نظر اول یک ناهمانگی با بافت اطراف را مشاهده کنیم ولی بعد از اینکه با دقت به نگاه معمار در مورد مکان و سایت فضا نگاه میکنیم پی میبریم که معمار با ابتکاری نوین و برگرفته از ساعتها تفکر این بنا را خلق کرده است و به نظر بنده ی ناچیز بی رحمی و کم لطفیست که بگوئیم فلان جای بنا یا کل بنا در این مکان و نوع طراحی داخلیه آن مشکل دارد .شاید قسمتهایی از بنا زیاد برایمان قابل هضم نباشد اما اگه کمی خوش بینانه تر به این طراحی نگاه کنیم میبینیم که نقاط قوت آن بیشتر از نقاظ ضعف آن است.یادمان باشد که تنها معمار کامل کسی نیست جز پرورگار بی همتا.
یاعلی
ریحانه امیری نسب ( 1390/08/25 ) :
خب هرکاری دلیلی داره به جز عشق که دلیل نداره..عشقش کشید اینکارو کرد..به نظر من کارش قابل احترام وزیباست ..
کوروش کبیر به همه ادیان احترام میگذاشت ...یک معمار باید به خلقیات معمار دیگر احترام بگذاره...چون این کار از یک فکر خلاق وخدا گونه بیرون آمده .پس ارزش داره..
محمد سجادیان ( 1390/08/26 ) :
به دلیل خلاقیت انفرادی هر معمارقابل احترام است.البته این سبک نوین وتضاد تناسباتی ورنگی میتواند روی بافت قدیمی طی زمان تاثیر گذاشت.البته میتوان باهمچنین طراحی افراد را با چشم در ان بافت به حرکت در اورد.
فاطمه فرجام ( 1390/08/26 ) :
تضاد بین فضای خارجی (بافت قدیمی شهری) با طراحی معمار بنا در این حجم کوچک فضایی جذابیت و دید بینده را به خود کاملا جذب میکند.
شاید اینطور می توان بیان کرد که کل پیرامون اطراف را زیر سوال برده و جایگاه خود را در مقام اول قرار داده چرا که با بافت سفید رنگ و مدرن خود با نحوهی ساخت و طراحی این حرف را محکم تر می کند
و همچنین می توان بعد گذر زمان تحول و تاثیر گذاشتن ان بر پیرامون اطراف را مشاهده کرد.
سامان زارع ( 1390/08/26 ) :
این خانه برای یک زوج جوان طراحی شده که در یک شهر بزرگ تر کار میکنن و به دلیل شرایط پیش آمده این شهر و این محل را برای زندگی انتخاب کردن پس باید حضور خودشون رو تو این شهر نشان میدادن (دلیل اصلی این فرم همینه) که معمار این پروژه کاملا تحت تاثیر کار فرما طراحی کرده (خوب یا بد بودنش مهم نیست) این خانه نه بی احترامی به بافت اطرافه و نه تاثیر گذار بر نحوه طراحی ساختمان های آینده محل و شهر فقط وفقط حضور این زوج را در این شهر نشان میدهد " معمار کار خودش رو خیلی خوب انجام داد " . واقعا خسته نباشی " الدن اسکارسان " .
شیوا گل دعایی ( 1390/08/28 ) :
بافت،رنگ و نوع ساخت و ساز و محیط
مهم ترین آیتم هایی که شاید هر شخصی در نگاه اول به این بنا فکر کنه.
نظر شخیصی من این هست که این بنا باعث شاخص شدن این محیط میشه زیرا این اثر نه از نظر رنگ و نه از نظر ساختار هیچ همخوانی با بستر خود ندارد و معمولا معمارها به بستر بیشتر از هر چیزی فکر می کنند که اثر با بستر همخوانی داشته باشد که در آن محیط حل شود اما گاهی تضاد باعث پررنگ شدن آن محیط میگردد.
گاهی میتوان با تضاد در محیط گذشته و اینده را با هم گره زد.
به نظر من این خانه دقیقا گویای این مطلب است که در گذشته خانه ها و نوع افکار مردم جگونه بوده است و در حال چگونه!!!
ما از بناهای هر منطقه می توانیم تا حدودی به نوع فکر،مذهب و زندگی مردم آن منطقه پی ببریم و این خانه که در بافت قدیم ساخته شده میتواند ما را به این دعوت کند که تفاوت مردم در این بازده زمانی تا چه اندازه بوده است.
حمیدرضا کریمی ( 1390/08/28 ) :
به نظر من تضاد كامل با بافت باعث بسيار جلوه دادن پروژه مي شود كه اين تمام هنر معمار را به ديد مردم آشكار مي كند و حسن بعدي اين پروژه در اين است كه علاوه بر خود نمايي پروژه بافت هم به خوبي خود را نشان داده و بافت قرون وستايي خود را نمايش مي دهد.
افشین شناوری ( 1390/08/28 ) :
كار جالبي بوده كه سعي شده ريتم از ابتدا تا انتهاي خيابان يكي باشد با اين كه بافت بنا ها و مدرن و سنتي بودن آنها با هم هم خواني ندارد اما با هم ارتباط برقرار كرده اند و ريتم ارتفاعي آنها درعايت شده است
محمد سکاک ( 1390/08/28 ) :
به نظر من این ساختمان با رعایت مقیاس توانسته که یک تضاد با محیط ایجاد کند.این تضاد به نظر من یک تضاد مفید محسوب می شود.این بنا توانسته یک شاخص باشد و بیننده را به خود جذب کند،فقط به دلیل تضاد با بافت محیط خود توانسته که خود را یک بنای شاخص معرفی کند.
فرهاد سلظانی ( 1390/08/29 ) :
به نظر من این ساختمان با تضادی که بین خود و بافت ایجاد کرده توانسته هم خود را شاخص کند هم بافت را و باعث شده نگاه افراد زیادی در اکثر نقاط دنیا را به خود جلب کند این بنا با بافت هیچ گونه همخوانی ندارد و نقطه تمرکز در بافت شده مانند مرکزیت یک دایره خود را به همه نشان میدهد و تمام بافت را تحت تاثیر قرار میدهد شخصی که اولین بار وارد این بافت میشود شاید اولین بنایی که به چشمش میخورد این اثر باشد.این اثر چنان تاثیری روی بافت گذاشته که شاید تمام بافت تحت تاثیر این اثر قرار گیرند و از شکل و چارچوب خود خارج شده وبه سوی فرم وساختار این بنا تمایل پیدا کنند.به نظر من معماری که این اثر را خلق کرده قدرت ریسک پذیری بسیار بالایی داشته و به نظر من یک معمار خوب باید همچین قدرتی را داشته باشد
حسین ابراهیم پور ( 1390/08/29 ) :
این ساختمان شاید خیلی بهتر از اینها میتوونست طراحی شه.با وجود اینکه یه کار جالب بود اما به نظر من به بافت طرف مقابلش بیشتر میخووند.در هر صورت من این کارو نپسندیدم.درسته خود این ساختمان میتونه یه بافت جدید باشه اما واقعا همخوونی نداره.
نامدار امیرشکاری ( 1390/08/29 ) :
برخورد جامعه نسبت به بافت فرسوده به گونه ای است که انها را میراث و هویت خود در شهر و منطقه می دانند و در گذشته مردم بر حسب نیاز های خود و بر اساس شرایط محیطی و اقلیمی شروع به ساختن می کردند اما امروزه علاوه بر ان به عملکرد ضاهر اهمیت میدهند.حال با قرار گیری چنین ساختمانی با تزئینات و رنگ متفاوت در کنار ان خانه ها هماهنگی و توازن را از نظر سیمایی و بصری از بین میبرد .
و حال از نظر من: و با ساختن ساخته ای جدید در کنار آنها گویا می خواهیم به شیوه ای طنز امیز معایب و مزایای هر دو ساختمان را در دو قالب جدید و قدیمی بیان کنیم.
شبنم صادقی ( 1390/08/29 ) :
تضاد کامل بین سبک ساخت بنا و هم خوانی نداشتن با بافت اطراف خود و اینکه رنگ بنا با رنگ بناهای اطراف خودش کاملا متفاوت است.
و یک کار شاخص در بافت قدیمی آن منطقه بوجود اورده که خلاقیت معمار خود را به خوبی نشان می دهد که این
تاثیر بسزایی می تواند به مرور زمان روی بناهای اطراف خود بگذارد.
سحر اردشیرنژاد ( 1390/08/29 ) :
سادگی .
همان طور که در پلان دیده می شود در این خانه تمام ریز فضاهای مورد نیاز در ان تعبیه شده است و شاید منظور از این که نمی توان چیزی را در ان تغییر اد به همان علت سادگی که در ان مشاهده می شود که با تغییر ان شاید به کلی حس دیگری به انسان القا کند
شاید دراینجا بتوان کلمه ی چار چوب را به بافت نسبت دا د .
به این منظور که فرم این خانه کاملا ازاد و رها از هر قید وبند سبک محیطی طراحی شده است
کیمیا ستودگان ( 1390/08/29 ) :
به نظر من اصلا جالب نیست. به خاطر اینکه خانه های اطراف ساختمان سفید احساس آرامش ندارند و هر دو ساختمان زیبایی خود را از دست داده اند. مثل این می ماند که آن ساختمان سفید فتوشاپ می باشد. هیچ تعاملی بین مکان و فضا وجود ندارد.
مخمد رضا کرمی ( 1390/08/29 ) :
به نظر من کسی که این بنا را ساخته هدفهای خودش را داشته است.البته نمای این ساختمان زیاد جالب نیست و کلا تعامل خوبی با بفت نداره و مثل این می مونه که بنا از جای دیگه امده.
پدرام وحیدی نژاد ( 1390/08/30 ) :
درست که این ساختمان در نگاه اول بسیار شاخص به نظر می آید و هنگام ورود به این خیابااین فرم ن نطر همه را به خود جلب می کند ولی معمار آن به نظر من اصلا به شرایط اقلیمی سوئد توجه نداشته و این ساختمان نه از نظر رنگ و نه فرم مناسب اقلیم سرد و پر بارش سوئد نیست.
این کار خوب است که بنای خود را به صورت شاخص و خیلی خاص طراحی کنیم و اگر می خواهیم در آینده بافت یک منطقه را یه کلی عوض کنیم و سعی کنیم فرم ساختمانهایی که در آن منطقه قرار دارند را به سوی آن چیزی که طراحی کردیم بکشانیم باید به این گونه نکات هم توجه داشته باشیم و به نظر من طراحی این ساختمان اصلا در اینده قدرت چنین کاری را ندارد.


نیلوفر کشاورز ( 1390/08/30 ) :
در این شیوه معماری.2حالت برای بیننده تداعی گر میباشد.یا کسی که بااین معماری روبرو میشود جذب ان میشود.یا از این نوع سبک بدش میاد.اما به نظر من کسی که بتواند از این فضای کوچک به این نحو استفاده کند.میتوان گفت هنرمند است.در کل ایجاد تضاد به خصوص در همچین محیطی نمایانگر ذهن خلاق معمار ان میباشد.
لیلا شهرامی راد ( 1390/08/30 ) :
این بنا با وجودی که تضاد به سزای از همه جهات از جمله رنگ،ارتفاع،سقف و نورگیر و ورودی با بافت خود دارد اما شاخص شده است و نگاه ها را به سوی خود سوق می دهد و از جهتی محیط را از یکنواختی خارج کرده است جالب است و از سوی دیگرمی توان این تعدد ناهماهنگی میان عنصر شاخص و بستر را مورد نقد قرار داد.
مريم عباسي ( 1390/08/30 ) :
تضادی که بین بافت و سبک کار بنا وجود دارد موجب پررنگ تر شدن بافت قدیمی اطراف بناست و از این نظر بسیار قوی کار شده اما از نظر من این تضاد زیاد زیبایی خود بنا را محدود و مختل ساخته است و اینکه برای برجسته تر ساختن بافت اطراف الزاما نباید از تضادی به این شدت استفاده کرد.

ثبــــــــت نظـــــــر

  
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  

انیمیشن خانه مکعب های کوچک؛ بازتولید نامکانی و ترجمه معماری به نامعماری
خانه ای در Hiedaira ، معماران تاتو ؛ طرحی برگرفته از توپوگرافی سایت
خانه ی شماره ی پنج اِلمینس؛ نوزایی بازیِ سنگ، چوب، بتن و فولاد
خانه شیشه ایی، سنت گفت و گو و عبور از مرزهای فراموشی و انزوا
گروه يو او دبليو از استراليا برنده رقابت سولار ديكتلُن چين 2013 ؛ طراحي خانه هاي پايدار
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group