استودیوی طراحی کالیفرنیایی پِلِیْ لَب با همکاری برند کفش وَنْزْ، یک هرم عظیم برای
اسکیت در مرکز شهر لس آنجلس ساخته است.
سطح شیب دار اسکیت به رنگ زرد روشن بین دو ساختمان در یک
منطقه صنعتی در نزدیکی رودخانه لس آنجلس به عنوان بخشی از هفته هنر شهر ـ با
محوریت نمایشگاههای هنری فِرِیْز، فلیکس و اسپرینگ/ بِرِیْک ـ قرار گرفته است.
پِلِیْ لَبْ این اینستالیشن را با همکاری هنرمند آمریکایی استرلینگ
رابی به مناسبت عرضه کفش اسکیت مدل
"کلش دِ وال" از برند وَنْزْ طراحی
کرده است.
این هرم با ارتفاع 3.5 متر در سطح زمین تقسیم شده است و محصول
استفاده از باقی مانده های فضای بازی اسکیت قبلی ساخته شده توسط پِلِیْ لَب برای وَنْزْ در تابستان گذشته در هفته مد پاریس می باشد.
در میان مواد باقی مانده از رمپْ اسکیت قبلی ای که توسط پِلِیْ
لَب طراحی شده است، داربست و اسکیتلایت ـ یک
کامپوزیت کاغذی بادوام که برای سطح بسیاری از رمپهای اسکیتبرد استفاده میشد ـ در
این پروژه به رنگ زرد نئونی روشن رنگآمیزی شده و مجدد مورد استفاده قرار گرفته اند.
این طرح بیشتر به تقلیدی از "تپه" های موجود در بسیاری از اسکیت پارک
های کالیفرنیا می ماند.
آرچی لی کوتس چهارم، یکی از بنیانگذاران پِلِیْ لَب می گوید:"ما می خواستیم به شکلی نمادین از
فرهنگ اسکیت بازان نزدیک شویم و ان هم تپه
است، می خواستیم این اینستالیشن را به یک مجسمه سورئال تفسیر کنیم . . . در مرکز اینستالیشن
یک هرم وجود دارد که روی جبهه های پیرامونی اش تا خورده است تا زاویه ها و لبه
هایی برای اسکیت بازان ایجاد کند."
این هرم در مجاورت یک دیوار پبرانما قرار دارد که به سمت آسمان عمود می شود، دیواری
که هم به عنوان یک صفحه برای اسکیت عمل می کند و هم به عنوان یک میدان رنگ بصری که
می توان حس دربرگیرندگی را القا نماید و البته در برخی مواقع یک استیج از درون اش تخلیه
می شود که به کار اجرای کنسرت می اید.
"دیوار گرد یا دیوار پیرانما"ی این اینستالیشن شهری تقریباً و کاملاً
عمودی است و بدنه اش دقیقاً شبیه دیواره های پیرانمایی است که به عنوان پسزمینه
برای صحنهها و عکسبرداریها استفاده میشوند.
آنگونه که کوتس می گوید درست
مانند کفش"کلش دِ وال" که به واسطه ی رنگ و فرم جسورانه اش متمایز می
شود، این چیدمانِ شهری نیز به واسطه ی تضاد با بافت شهری اطراف اش متمایز است،
تمایزی که محصول رنگ نئونی است که در کفش هم استفاده شده است.