معماران معاصر ایران, اتووود - بزرگترین سایت معماری
ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما |  تبلیغات




موضوعـات مــعـماری
منظر شهری   - 1436
معماری مجازی   - 23
معماری و دیگر حوزه های فکر   - 1428
معماری؛ خیر مشترک و امید اجتماعی   - 22
نظریه معماری   - 1074
جشن نامه اتووود   - 21
طراحي داخلي   - 993
معماری کوچک مقیاس   - 21
سازه های شهری   - 922
زاها حدید از نگاه معماران ایرانی   - 20
تکنولوژی ساخت   - 906
زنانِ معمارِ ایرانی و سقف شیشه ای در نوزده روایت   - 20
معماری حوزه عمومی   - 849
پردیس ویترا   - 18
مرزهای معماری   - 830
معماری و گیم   - 18
نظریه شهری   - 770
معماری و ادبیات   - 17
نگاه نو به سكونت   - 770
20 بنا که هرگز ساخته نشد   - 17
المان شهری   - 762
کارگاهْ مسابقه قوام الدین شیرازی   - 16
معماری و سیاست   - 695
شهرهای در حرکت   - 15
کلان سازه   - 640
مسابقه مرکز اجتماعی شهر صدرا   - 15
معماری مدرن   - 606
معماری ـ موسیقی   - 15
معماری پایدار   - 556
معماری بایومورفیک   - 15
منتقدان معماری   - 527
رابرت ونتوری در بیست و پنج روایت   - 14
آرمان شهرگرایی   - 509
معماری و هوش مصنوعی   - 14
برنامه ریزی شهری و منطقه ایی   - 494
فیلم پارازیت ساخته بونگْ جونْ هو   - 13
روح مکان   - 493
ویلا ساوا ـ لوکوربوزیه   - 13
طراحی صنعتی   - 480
ده کتاب که هر معمار باید بخواند   - 11
معماری تندیس گون   - 475
معماری جنگلی   - 11
نوسازی و بهسازی بافت های شهری   - 472
کنگو کوما ـ استادیوم ملی توکیو   - 10
معماری منظر   - 472
کلیسای رونشان ـ لوکوربوزیه   - 10
معماری شمایل گون   - 435
بی ینال ونیز   - 10
آینده گرایی   - 414
درس گفتارهای اتووود   - 9
باز زنده سازی   - 413
معماری و فضای زیرساخت های نرم   - 9
هنر مدرنیستی   - 401
لیوینگ آرکیتکچر   - 9
توسعه پایدار   - 392
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه دوم   - 9
معماری یادمانی   - 361
اتوره سوتساس به روایت آلیس راستورن   - 8
تراشه های کانسپچوال   - 343
شارلوت پریاند به روایت آلیس راستورن   - 8
معماریِ توسعه   - 339
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه اول   - 8
معماری سبز   - 332
معماری بیابانی   - 8
طراحی نئولیبرال   - 322
گونتا اشتلزل به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری پست مدرن   - 316
مینت د سیلوا به روایت آلیس راستورن   - 7
اتووود کلاسیک   - 286
طراحی و ضایعات به روای آلیس راستورن   - 7
تغییرات اقلیمی   - 273
باوهاوس به روایت آلیس راستورن   - 7
بدنه سازی شهری   - 268
لوسی رای به روایت آلیس راستورن   - 7
محوطه سازی   - 260
مارسل بروئر به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری محلی   - 260
چارلز رنه مکینتاش به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ارزان   - 258
باکمینستر فولر به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری محدود   - 254
طراحی در بازی و تاج و تخت به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری تجربی   - 249
سائول باس به روایت آلیس راستورن   - 7
کتابخانه ی اتووود   - 245
میس ون در روهه به روایت آلیس راستورن   - 7
بنای محدود   - 238
معماری و عکاسی به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری انتقادی   - 231
طراحی روی بام به روایت آلیس راستورن   - 7
گرمایش زمین   - 230
ریچارد نویترا به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری های تک   - 222
طراحی در زمانه بحران به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن حومه شهری   - 207
کارلو اسکارپا به روایت آلیس راستورن   - 7
زنان و معماری   - 206
جنبش "جانِ سیاهان مهم است" و مسئله‌ی طراحی به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن عمومی   - 198
طراحی مُد   - 7
عکاسی   - 196
معماری تخت جمشید   - 7
معماری ـ سینما   - 192
هشت کوتاه نوشته در مورد پوپولیسم   - 7
هنر انتزاعی   - 189
ده پروژه کمتر شناخته شده لوکوربوزیه متقدم   - 7
گرافیک   - 169
طراحی و پناهجویان   - 7
پروژه های دانشجویی از سراسر جهان   - 165
آیلین گری به روایت آلیس راستورن   - 7
فضای منفی   - 164
ردلف شیندلر به روایت الیس راستورن   - 7
هنر گفت و گو   - 151
آلوار و آینو آلتو به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن روستایی   - 147
رقابت مجتمع چندعملکردی شهید کاظمی قم   - 7
طراحی مبلمان   - 139
پاویون ایران ـ بی ینال ونیز 2016   - 7
معماری ژاپن   - 131
معماری خوانی   - 6
ترسیمات معماری   - 127
صد و بیست و یک تعریف معماری   - 6
معماری ایران   - 118
منبع شناسی اتووود   - 6
معماری و فاجعه   - 115
ورنر پنتون به روایت آلیس رستورن   - 6
بلندمرتبه ها   - 113
تناقض هاوپیچیدگی ها:تئوریهای پیچیدگیِ ونتوری وجیکوبز   - 5
اتووود ـ ایران معاصر   - 91
معماری مصر   - 5
معماری مذهبی   - 87
فرهنگ نفت   - 5
معماران و چالش انتخاب معماری   - 86
پنج پروژه لوکوربوزیه متاخر که هیچگاه ساخته نشدند   - 5
معماری فاشیستی   - 83
رادایکالیسم ایتالیایی در سیزده روایت   - 5
اکسپو   - 79
شهرسازی کوچک مقیاس   - 4
اقتصادِ فضا   - 79
چهار یادداشت برای علی اکبر صارمی   - 4
مدرنیته؛ از نو   - 78
اتومبیل در چهار روایت کوتاه از بری ریچاردز   - 4
پالپ نیوز ِ اتووود   - 68
بلوپرینت   - 4
ویروس کرونا و معماری   - 68
اتووودْ آبزرور   - 4
معماری و هنر انقلابی   - 67
فرایند خلاقیت چهار پیشگام معماری مدرن   - 4
گفت و گو با مرگ   - 66
همه ما سایبورگ هستیم   - 4
معماری هند   - 66
اختلال های تشخیصی معماران مدرن   - 4
معماری چین   - 66
معماری بلوک شرق ـ جهان در حال محو شدن   - 4
فیلوکیتکت   - 62
چالش های اخلاقی ریاضت ورزی در معماری به روایت پیر ویتوریو آئورلی   - 4
ویرانه ها   - 61
فرهنگ کمپ به روایت سوزان سانتاگ   - 4
مدارس معماری   - 55
چگونه یوتوپیا در روسیه انقلابی مدفون شد   - 4
معماری پراجکتیو   - 52
داریوش شایگان و هنر ایرانی   - 3
زاغه نشینی   - 51
بازپس گیری حریم خصوصی مان به روایت آنا وینر   - 3
پداگوژی   - 50
ژان بودریار؛ شفافیت، ابتذال و آلودگی رابطه   - 3
معماری دیجیتال   - 48
رقابت آسمانخراش ایوُلو 2016   - 3
معماری فضای داخلی   - 48
آینده کجاست؟ روایتی از رولینگ استون   - 3
معماری کانستراکتیویستی   - 46
لویی کان به روایت آلیس راستورن   - 2
طراحی در وضعیت پندمیک به روایت آلیس راستورن   - 45
رابرت نوزیک، یوتوپیا و دولت حداقلی   - 2
معماری و رسانه   - 44
اسمیتسن‌ ـ رابین هود گاردنز   - 2
معماری اوایل قرن بیستم روسیه   - 42
تعییرات زیست محیطی ـ انقلاب یا انهدام   - 2
جنبش متابولیسم   - 42
جودیت باتلر مارا به تغییر شکل خشم مان فرا می خواند؛ گفت و گویی با ماشا گِسِن   - 2
باهاوس   - 41
یوتوپیاهای سیاره ای . نیکیتا داوان با آنجلا دیویس و گایاتری اسپیواک   - 2
هنر روسیه   - 36
پداگوژی انتقادی   - 2
درگذشت زاها حدید   - 34
برج سیگرام چگونه جهانی شد؟   - 2
معمارْستاره ها به روايت اتووود   - 33
زیستْ ریاضت و همبستگی در فضای اضطراری   - 2
اکسپو شانگهای 2010   - 33
فیس بوک، گوگل و عصر تاریک سرمایه داری نظارتی   - 2
جهان علمیْ تخیلی   - 32
شهرهای پیشاصنعتی   - 1
طراحی پارامتریک   - 30
فیلمْگفتارهای معماری و پداگوژی معماری   - 1
بحران آب   - 29
پیتر آیزنمن و خانه شماره یک به روایت روبرت سومول   - 1
معماری و روانشناسی   - 29
تابْ آوری دفاتر نوپای معماری   - 1
معماری و نقاشی   - 28
چهل نکته در باب هایدگرْخوانی   - 1
اکسپو میلان 2015   - 28
شهرْخوانی با اتووود   - 1
پاویون های سرپنتین   - 27
ده پرسش از هشت معمار   - 1
معماری پس از یازدهم سپتامبر   - 23

طــراحــــــــــــــان
آر ای ایکس   - 3
ژان بودریار   - 10
آراتا ایسوزاکی   - 16
ژان نوول   - 22
آرشیگرام   - 7
ژاک دریدا   - 18
آرکی زوم   - 6
ژاک لوگوف   - 4
آلبرت پوپ   - 4
ژیل دلوز   - 30
آلدو روسی   - 14
سائول باس   - 7
آلوار آلتو   - 19
ساسکیا ساسن   - 9
آلوارو سیزا   - 9
سالوادور دالی   - 2
آن تینگ   - 4
سانا   - 5
آنتونی گائودی   - 27
سانتیاگو کالاتراوا   - 13
آنتونی وایدلر   - 5
سدریک پرایس   - 3
آنتونیو نگری   - 5
سو فوجیموتو   - 11
آنیش کاپور   - 8
سوپراستودیو   - 9
آی وِی وِی   - 34
سورِ فِهْن   - 6
اُ ام اِی   - 42
سوزان سانتاگ   - 9
اتوره سوتساس   - 7
شاشونا زوبوف   - 2
ادریان لابوت هرناندز   - 5
شیگرو بان   - 33
ادوارد برتینسکی   - 1
عبدالعزیز فرمانفرمایان   - 4
ادوارد سعید   - 15
فدریکو بابینا   - 30
ادوارد سوجا   - 10
فرانک گهری   - 49
ادواردو سوتو دی مُرِ   - 18
فرانک لوید رایت   - 46
ادولف لوس   - 8
فرای اوتو   - 10
ارو سارینن   - 29
فردا کولاتان   - 2
اریک اوون موس   - 13
فردریک جیمسون   - 4
اریک هابسبام   - 2
فرشید موسوی   - 3
استن آلن   - 4
فمیهیکو ماکی   - 4
استیون هال   - 32
فیلیپ جنسن   - 5
اسلاوی ژیژک   - 18
گابریل کوکو شنل   - 2
اسوالد متیوز اونگرز   - 5
گایاتری چاکراوارتی اسپیواک   - 7
اسوتلانا بویم   - 4
گرگ لین   - 7
اسکار نیمایر   - 37
گونتا اشتلزل   - 1
اف او اِی   - 9
لئون کریر   - 2
ال لیسیتسکی   - 5
لبس وودز   - 26
الیس راستورن   - 112
لوئیس باراگان   - 2
اِم اِی دی   - 22
لوئیس مامفورد   - 1
ام وی آر دی وی   - 56
لودویگ لئو   - 3
اماندا لِــوِت   - 4
لودویگ میس ون دروهه   - 26
اویلر وو   - 9
لودویگ هیلبرزیمر   - 3
ایلین گری   - 8
لودویگ هیلبرزیمر   - 1
ایوان لئونیدوف   - 4
لوسی رای   - 15
بئاتریس کُلُمینا   - 10
لویی کان   - 39
بال کریشنادوشی   - 4
لوییس بورژوا   - 8
باک مینستر فولر   - 12
لُکُربُزیه   - 146
برنارد چومی   - 33
لیام یانگ   - 4
برنارد خوری   - 2
مارتین هایدگر   - 30
برنو زوی   - 7
مارسل بروئر   - 7
بنیامین برتون   - 8
مارشال برمن   - 16
بوگرتمن   - 1
مانفردو تافوری   - 16
بی یارکه اینگلس   - 68
مانوئل کاستلز   - 2
پائولو سولری   - 4
ماکسیمیلیانو فوکسِس   - 10
پائولو فریره   - 2
مایکل سورکین   - 4
پاتریک شوماخر   - 3
مایکل گریوز   - 6
پال گلدبرگر   - 1
محمدرضا مقتدر   - 4
پرویز تناولی   - 2
مخزن فکر شهر   - 1
پری اندرسون   - 3
مـَــس استودیو   - 3
پل ویریلیو   - 28
معماران آر سی آر   - 4
پیتر آیزنمن   - 59
معماران مورفسس   - 16
پیتر برنس   - 5
موریس مرلوپنتی   - 2
پیتر زُمتُر   - 68
موشه سفدی   - 12
پیتر کوک   - 8
میشل سر   - 3
پیر بوردیو   - 5
میشل فوکو   - 54
پییر ویتوریو آئورلی   - 11
نائومی کلاین   - 4
تئودور آدورنو   - 6
نورمن فاستر   - 35
تادو اندو   - 13
نیکلای مارکوف   - 1
تام مین   - 13
هانا آرنت   - 9
تام ویسکامب   - 10
هانری لفور   - 24
تاکامیتسو آزوما   - 3
هانی رشید   - 5
توماس پیکتی   - 5
هرزوگ دی مورن   - 30
توماس هیترویک   - 30
هرنان دیاز آلنسو   - 18
تیتوس بورکهارت   - 2
هنری ژیرو   - 3
تیموتی مورتُن   - 2
هنریک وایدولد   - 1
تیو ایتو   - 25
هنس هولین   - 5
جاشوا پرینس ـ رامس   - 2
هوشنگ سیحون   - 14
جان برجر   - 2
هومی بابا   - 2
جان هیداک   - 6
واسیلی کاندینسکی   - 2
جف منن   - 2
والتر بنیامین   - 27
جفری کیپنس   - 3
والتر گروپیوس   - 18
جورجو آگامبن   - 6
ورنر پنتون   - 5
جوزپه ترانی   - 2
ولادیمیر تاتلین   - 12
جونیا ایشیگامی   - 3
ولف پریکس   - 1
جیمز استرلینگ   - 1
ونگ شو   - 8
جین جیکوبز   - 2
ویتو آکنچی   - 12
چارلز جنکس   - 7
ویوین وست وود   - 6
چارلز رنه مکینتاش   - 7
ک. مایکل هیز   - 2
چارلز کوریا   - 15
کارلو اسکارپا   - 13
چاینا میه ویل   - 4
کازو شینوهارا   - 2
حسن فتحی   - 6
کازیو سجیما   - 2
حسین امانت   - 3
کالین روو   - 1
خورخه لوئیس بورخس   - 2
کامران دیبا   - 13
داریوش آشوری   - 1
کامرون سینکلر   - 11
داریوش شایگان   - 13
کریستفر الکساندر   - 2
دانیل لیبسکیند   - 24
کریستین نوربرگ ـ شولتز   - 15
دنیس اسکات براون   - 10
کریم رشید   - 5
دیلرـ اِسکـُـفیدیو+رِنفرو   - 22
کلر استرلینگ   - 2
دیوید رُی   - 2
کلود پَره   - 3
دیوید گیسن   - 2
کنت فرمپتن   - 14
دیوید هاروی   - 25
کنزو تانگه   - 9
رابرت نوزیک   - 2
کنستانتین ملنیکف   - 3
رابرت ونتوری   - 29
کنگو کوما   - 47
رُدولف شیندلر   - 7
کوپ هیمِلبِلا   - 22
رضا دانشمیر   - 5
کورنلیوس کاستوریادیس   - 3
رم کولهاس   - 101
کوین لینچ   - 7
رنزو پیانو   - 31
کیانوری کیکوتاکه   - 1
ریچارد مِیر   - 8
کیتیو آرتم لئونیدویچ   - 1
ریچارد نویترا   - 7
کیشو کـُـروکاوا   - 6
ریموند آبراهام   - 1
یان گِل   - 9
رینر بنهام   - 2
یو ان استودیو   - 32
رینهولد مارتین   - 5
یورگن هابرماس   - 15
ریکاردو بوفیل   - 4
یونا فریدمن   - 5
زاها حدید   - 191
یوهانی پالاسما   - 12
زیگموند فروید   - 16

کـاربـــــــری هـا
مسکونی   -800
معماری مذهبی   -105
زیرساخت های شهری   -393
گالری   -87
فرهنگی   -335
هتل   -76
پاویون   -267
ورزشی   -65
موزه   -255
بیمارستان و داروخانه و کلینیک   -40
اداری ـ خدماتی   -232
حمل و نقل عمومی   -39
مسکونی ـ تجاری   -163
ویلا   -8
تفریحی   -161
زاغه نشینی   -5
اموزشی   -137
مجموعه های مسکونی   -4
صنعتی   -105
عناصر یادمانی شهری   -1
حامی اتووود
مقـــــــــــالات
    دیوید هاروی و شهر در قامت فهمی انسانْ تولید
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    پهنه ی معلق تهران؛ شاه عبدالعظیم یا شهر ری
        علی رنجی پور
    دیوید هاروی و شهرســــــــــــــــــــــــــــــــــازی آلترناتیو
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    هنر گفت و گو ـ جان بریسندن و اد لوییس با دیوید هاروی
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
چنـــــد پــــروژه
مجموعه مسکونی شاه پریان
طراح : علیرضا امتیاز "مدیر اتووود"
منزل شخصی دکتر دلیر - خیابان ولیعصر کوچه 8
طراح : محمود امیدبخش
مجموعه ي تجاري و پاركينگ طبقاتي شقايق
طراح : امين حشمتی
خانه شعر ، پايان نامه معماري كارشناسي ارشد
طراح : م معيت
گذرگاه همیابی
طراح : محمود امیدبخش
کاریــــــــــــابی
   کاریابی
   لیست درخواست ها ی قبلی شما
   لیست کاندیدها به تفکیک استان
   لیست فرصت های کاری به تفکیک استان
وبـــــلـاگ هـــــا
آرشیتکت نمونه
مدیر : مسعود زمانیها
معماری به مثابه ساخت-سجاد نازی
مدیر : سجاد نازی
فتوت نامه معماران
مدیر : اخوان الصفا
مجله معماری Architecture Foolad City
مدیر : مسعود پریوز
معــــرفی کتــــــاب
رهیافت پدیدارشناسی در اندیشه پیتر زومتور
نویسنده :  .
انتشارات : علم معمار

حامی اتووود
کانال تلگرامی اتووود
11 سپتامبر و پس از ان ؛ یک روایت معمارانه از بازسازی زمین صفر
اتووود سرویس خبر:   فائزه كشتكار ( تحريريه اتووود )
1390/06/31
مـنـــــــبـع : www.theartnewspaper.com
تعداد بازدید : 7536

انچه پی می اید روندی است که سایت مرکز تجارت جهانی را در جهت ساخت دوباره اش هدایت کرد .

11سپتامبر2001 درساعت 8:46 هواپیمای بوینگ 767 در شمال برج تجارت جهانی سقوط می کند.پانزده دقیقه بعد، برج جنوبی، با دومین هواپیمای مسافربری برخورد می کند.برج اول حدود یک ساعت بعد از حمله فرومی ریزد.برج دوم 30 دقیقه اضافه تر مقاومت می کند ،سپس آن هم فرو می ریزد؛ساختمان های کوچکتر در سایت هم ویران شده بودند وتعدادی هم، در قسمت شرق سایت ، بسیار آسیب دیده بودند.تعداد مردگان نزدیک به 2,800نفر گزارش شده است.

    دو نوامبر2001 جرج پاتاکی ،فرماندارآن وقت نیویورک ، به همراه شهردار ، رادولف گیولیان ،پایین ترین شرکت توسعه ی منهتن" اِل ام دی سی " را پیداکردند که یک بدنه ی مشترک دولت-شهری ،به منظور مدیریت نوسازی " گراند زیرو" و سرپرستی روند طراحی آن بود.

بیست و هفت دسامبر2001 مایورگیولیان در انتهای مدت سخنرانی اش ،ایده ی بناکردن یادبودی در"گراند زیرو" را مطرح کرد وشرکت" اِل ام دی سی " با هزاران درخواست ناخواسته از طرف معماران وشرکت های خصوصی مواجه شد.

  هفده ژوئن2002 گالری مکس پروتچ درنیویورک ،یک نمایشگاه از طراحی های 58 معمار(از125 معمار دعوت شده به همکاری) را به منظور، تحریک تاملی برتوسعه ی دوباره ی سایت شکل داد.شرکت کنندگان شامل استیون هال ،زاها حدید ودنیل لیبسکیند بودند.

  شش مه 2002 شرکت" اِل ام دی سی " با همکاری سازمان اموربنادر(صاحب ملک) ، یک تعداد از درخواست های استودیوهای طراحی محلی، که در مرحله ی اول انتخاب شده بودند، را به منظور تولید پلان توسعه ی دوباره تحویل می گیرد.برنده ی این گزینش دفتر معماری بِیِربیلیندر بلر(بی بی بی) است که استودیوی برجسته ی نیویورکی متخصص درزمینه نوسازی هم بود.نتیجه این گزینش با عنوان "متوسط" توسط منتقد روزنامه ی نیویورک تایمز، هربرت ماسچمپ،شرح داده شد.سازمان امور بنادر، با این توضیحات، خشمگین شد ودرآخر شرکت" اِل ام دی سی " را واداربه کاهش قدرت دفترمعماری"بی بی بی "کرد واستودیوی اسکیدمور،اُنینگ ومِریل متعلق به دیوید چایلد را به همراه دو نفر از طراحان محلی برای این کار برگزید.

  بیست جولای 2002 شش پروژه ی برتر برای سایت در گفتمان گروه "لیسِنینگ تو دِ سیتی"،برای یک هم فکری گسترده عمومی ،معرفی شدند.واکنش عمومی منفی است.منتقد روزنامه ی "وال استریت "،آدا لویس هُکستابِل ،طرح های پیشنهادی را "شش بازنده ی خالی از تخیل " توصیف کرد.

   نوزده آگست 2002 " اِل ام دی سی " متوجه شد این شرکت پلان هایی با کیفیت بهتری را باید طراحی کند واز این رو دفتر معماری"بی بی بی "رااز این پروژه اخراج کرد.ماسچمپ بحث در صفحات مختلف روزنامه ی نیویورک تایمز را تحریک کرد وابتکار گردهم آوردن معماران برجسته را گسترش داد واین امر سبب شد تا " اِل ام دی سی " مسابقه ی جدید وآزادتری را برگزارکند.

سپتامبر2002 " اِل ام دی سی " نام برگزیدگان گزینش مطالعات برتر در زمینه ی طراحی مبتکرانه را اعلام کرد.از406 متقاضی ، 7 طرح انتخاب شد: نورمن فاستر ، دنیل لیبسکیند ، اسکیدمور اُنینگ ومِریل ، پترسُن-لیتنبِرگ ، تینک(وینولی- فرد اسچواردز) ، معماران آمریکایی(بِن وَن بِرکِل ، جِس ریزِر، کِوین کِنُن) وتیم دیریم (پیترآیزنمن ،چارلز گواتمِی، استیون هال ،ریچاردمِیِر).

  بیست نوامبر2002 پلان های هفت متقاضی برگزیده برای ساخت دوباره ی مرکز تجارت جهانی توسط لَری سیلوِر اِستون اعلام شدند.این طراحی 56 طبقه خواهد داشت وبرای مسابقه ی سال2005 برنامه ریزی شده است.یک ماه بعد ،هفت پروژه ی برگزیده برای یک نمایش عمومی در بوستان زمستانی مرکز اقتصاد جهانی آماده شدند.

  بیست و پنج فوریه 2003 " اِل ام دی سی " فینالیست را انتخاب کرد:تیم تینک ولیبسکیند. آن ها سرانجام تیم تینک را انتخاب کردند ،حتی اگر مخارج برآوردشده ی پروژه دوبرابر پروژه ی لیبسکیند باشد.اما جرج پاتاکی ،مدیر حال حاضر سازمان بنادر ، با این انتخاب موافق نبود و بر این دیدگاه پافشاری می کرد که این ماموریت باید به لیبسکیند داده می شد ، کسی که پروژه ی "بنیان های خاطره" اش ، پلان اصلی نمایان گر مارپیچ نزولی پنج برج را ارائه می دهد.بلندترین آن ها برج آزادی است و از مجسمه ی آزادی الهام گرفته بود.دکل نورانی اش 1,776 فوت بالاتر از سطح زمین است واشاره به روز اعلان استقلال آمریکا دارد.

  یک آوریل 2003 پاتاکی و" اِل ام دی سی "به این اتفاق نظر رسیدند که هیج ساختمانی ساخته نشود . درآخر ،درمجاورت جایی که ساختمان تجارت جهانی ایستاده بود ،" اِل ام دی سی " اطلاعیه ی دومین مسابقه برای یادبودی به منظور یادآوری قربانیان ، از سال1993 تا2001 در فاجعه ی مرکز تجارت جهانی ، ترتیب داد.

تابستان 2003 سانتیاگو کالاتراوا برای طراحی مرکز ترمینال تبادل راه گماشته شد. باوجود 60 مترسطح خیابان زیر آن ،به شکلی طبیعی سبک بود. ژوئن ، این پروژه در بوستان زمستانی نمایان خواهد شد.

  چهارجولای 2004 پاتاکی بنیاد هسته ی اصلی برج آزادی را مطرح کرد .این امن ترین آسمان خراشی است که تا به حال ساخته شده است ، به همراه هسته مرکزی از بتن مسطح با دومتر ضخامت.

نوامبر 2004 بیش از 5,000 پروژه ،برای یادبود ارائه شدند و هشت پروژه انتخاب شده اند ودر بوستان زمستانی دوباره نمایش داده شدند .پیتر واکر و میچاییل آراد با پروژه ی "پژواک فقدان" برندگان این مسابقه هستند-دو حوضچه ی عقب نشسته وبا آبشاری احاطه شده ،مساحت اشغال شده توسط یرج های دوقلوی اصلی را دربر می گیرد.

 بیست و نه جون 2005 ویوید چایلدز(شریک قدیمی اسکیدمور ، استودیوی طراحی اُنینگ و میلِر)پروژه ی نهایی برای برج آزادی را ارائه کرد.این پروژه هرم شکسته ی چند پوسته است ،یک بدنه ی پیوسته از هشت(به صورت متناوب عمودی و وارونه شده) مثلث متساوی الساقین را ارائه می کند.لیبسکیند به عنوان بخش ثانویه بالا، به اشتباه "اِس اُ اِم" را ارسال کرده است.

سپتامبر 2005 کار ساخت برپروژه ی ترمینال راه آغاز شد.

  پانزده دسامبر 2005 شرکت "سیلوِر استِین پراپِرتیز" اعلام کرد که نورمن فاستر دومین برج تجارت حهانی را طراحی خواهدکرد.

  هفت سپتامبر 2006 اولین ستون های فلزی برج اول در محل گذاشته شدند.توسعه دهنده ی این پروژه ، شرکت "سیلوِر استِین پراپرتیز" ، پلان های برج دوم ،سوم وچهارم را ارائه کرد که به ترتیب توسط نورمن فاستر ، ریچارد راجرز و فوهیمیکو ماکی طراحی شدند.پلان فاستر برای یک آسمان خراش 78 طبقه است وبا سازه ی پویای خود به اوج رسیده است که برای ورود نور صبح گاهی به درون ساختمان یادبود برنامه ریزی خواهد شد.برج راجرز سومین وبلندترین ساختمانی خواهد بود درحالی که ماکی برخوردی مینیمالیسم برای برج 61 طبقه ی خود انتخاب کرد،ساخته شده از شیشه وپوشیده شده درصفحات استیل است.

سپتامبر 2007 مقامات رسمی مرکز تجارت جهانی و معماران ،در ارتباط با "سیلوِر استِین پراپرتیز" ،طرح های وپلان های ساختمانی برای برج های دوم ،سوم و چهارم را ارائه کرد وبه عنوان مدل هایی از امنیت ،تکنولوژی پیشرفته و بهره وری محیطی طراحی شدند. 

 هجده آوریل 2008 پاپ بندیکت شانزدهم سایت رامبارک و گرامی خواند .در سپتامبر ،پلان ِ برج های دوم ،سوم وچهارم کامل شدند.

  بیست و هفت مارچ 2009 سازمان بنادر نام برج آزادی را به" مرکز تجارت جهانی ِ یک" تغییر داد ،این باور فضای بلندترین آسمان خراش را قابل فروش تر خواهدکرد.دوماه بعد سازمان بنادر ، تصمیم بر عدم ساخت و ساز ِبرج پنجم گرفت که توسط کان بدِرسُن فاکس طراحی شده بود.

دسامبر 2010 سازه ی فلزی پاویلیون یادبود کامل شده بود.

  چهارده مارچ 2011 کار بر روی مرکز تجارت جهانی ِیک به 56 طبقه رسید و برای مسابقه ی سال 2013 برنامه ریزی شد.درختکاری در ساختمان یادیود پیشرفت خوبی دارد.ممکن است همه چیز با کامل شدن "پژواک فقدان "برای دهمین سالگرد هجوم انجام شده باشد. 

دو مه 2011 اُساما بین لادن در پاکستان توسط ارتش آمریکا کشته شد.در جریان اخبار ،مایور میچایل بلامبرگ اظهار دارد که " اُساما بین لادن کشته شد و مرکز تجارت جهانی با زندگی تازه ای خلق شد؛منهتن با جنبش جدید و روحیه ی نیویورک که هرگز قدرت نخواهد یافت ،متزلزل است . "

 

اتووود به غایت به مسئله یازدهم سپتامبر و تاثیرش بر معماری پرداخته است:

اینجا می توانید نوشته ای را مشاهده فرمایید از پیتر ایزنمن به نام عبور از فـــــاجعه که در ان نگارنده با مبنا اوردن یازدهم سپتامبر از این واقعه برای تدقیق جایگاه بازنمایی استفاده کرده است.

اینجا می توانید نوشته ای را بیابیید از رم کولهاس با عنوان جهان مسطحِ مابعد امریکایی که بر قرار ان نیویرک سال ها پیش از یازدهم سپتامبر از نظر معماری دچار بحران بوده است.

اینجا می توانید نوشته ای را بیابید از ایوان داگلس تحت عنوان پردازش فاجعه که طی ان نگارنده یازدهم سپتامبر را نقطه عطف گذر از یک شمول به شمول دیگر معماری می داند.

اینجا در مقاله ای تحت عنوان درجه صفر شهر به قلم لـِـبـُـس وودز، نگاهی انتقادی نسبت به شهر نیویرک و معماران در این اتمسفر تحریر شده است.

اینجا در مقاله ای با عنوان پایان دیکتاتوری تصویر آغاز دموکراسی احساس به قلم محسن نطنج نیز نگارنده تلاش کرده نیویرک را در قامت موضوع تحلیل، با مبنای پیش و پس از یازدهم سپتامبر روایت کند.

اینجا نیز می توانید نوشتاری را بیابید که به به دنبال یافت معماری الترناتیو برای شهر پس از یازدهم سپتامبر است

 

از فاجعه 11 سپتامبر تامرگ بین لادِن؛ سمفونی پس آیند های فاجعه ای جهانی




حامی اتووود
نظـــــــر اعضــــــــا
هنوز نظری برای این خبر ثبت نشده است.

ثبــــــــت نظـــــــر

  
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  

اتووود كلاسيك ـ صندوق پس انداز پستخانه وین ـ اتو واگنر
اتووود کلاسیک ـ سنگات ـ بال کریشنا دوشی
مسابقه طراحی ساختمان شهرداری،شورای شهر و تالار شهر بم؛ نگاهی به طرح پس از ده سال
برج طلوع خورشید زاحا حدید؛استراتژی حفره
پروژه Rijkswaterstaat Assen از معماران 24H
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group