معماران معاصر ایران, اتووود - بزرگترین سایت معماری
ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما |  تبلیغات




موضوعـات مــعـماری
معماری و دیگر حوزه های فکر   - 1706
20 بنا که هرگز ساخته نشد   - 17
منظر شهری   - 1591
پداگوژی انتقادی   - 17
طراحي داخلي   - 1166
کارگاهْ مسابقه قوام الدین شیرازی   - 16
نظریه معماری   - 1131
شهرهای در حرکت   - 15
سازه های شهری   - 1080
مسابقه مرکز اجتماعی شهر صدرا   - 15
تکنولوژی ساخت   - 1072
معماری بایومورفیک   - 15
معماری حوزه عمومی   - 1062
سینما ـ طراحی صحنه ـ معماری   - 15
مرزهای معماری   - 1047
رابرت ونتوری در بیست و پنج روایت   - 15
نگاه نو به سكونت   - 915
اینستالیشن های شهری   - 14
المان شهری   - 868
ویلا ساوا ـ لوکوربوزیه   - 14
نظریه شهری   - 835
معماری و غذا   - 13
معماری و سیاست   - 802
فیلم پارازیت ساخته بونگْ جونْ هو   - 13
معماری مدرن   - 776
معماری و دشت   - 12
معماری پایدار   - 744
معماری خاورمیانه   - 11
کلان سازه   - 731
ده کتاب که هر معمار باید بخواند   - 11
روح مکان   - 670
معماری خوانی   - 10
آینده گرایی   - 660
ده پروژه کمتر شناخته شده لوکوربوزیه متقدم   - 10
معماری منظر   - 628
کنگو کوما ـ استادیوم ملی توکیو   - 10
برنامه ریزی شهری و منطقه ایی   - 624
کلیسای رونشان ـ لوکوربوزیه   - 10
آرمان شهرگرایی   - 587
بی ینال ونیز   - 10
طراحی صنعتی   - 575
درس گفتارهای اتووود   - 10
معماری تندیس گون   - 570
معماری و انسان شناسی   - 10
توسعه پایدار   - 566
فمینیسم   - 9
معماری شمایل گون   - 556
معماری و فضای زیرساخت های نرم   - 9
منتقدان معماری   - 556
اتوره سوتساس به روایت آلیس راستورن   - 9
نوسازی و بهسازی بافت های شهری   - 545
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه دوم   - 9
معماریِ توسعه   - 517
ده زن برتر تاریخ معماری مدرن   - 9
باز زنده سازی   - 494
لیوینگ آرکیتکچر   - 9
هنر مدرنیستی   - 437
معماری تخت جمشید   - 8
معماری یادمانی   - 390
معماری بلوک شرق ـ جهان در حال محو شدن   - 8
طراحی نئولیبرال   - 387
شارلوت پریاند به روایت آلیس راستورن   - 8
معماری سبز   - 385
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه اول   - 8
تغییرات اقلیمی   - 371
تز 1400   - 8
معماری ارزان   - 363
معماری آمریکای جنوبی   - 8
تراشه های کانسپچوال   - 359
معماری و جنگ   - 7
معماری پست مدرن   - 352
طراحی و ضایعات به روای آلیس راستورن   - 7
معماری محدود   - 333
ردلف شیندلر به روایت الیس راستورن   - 7
بنای محدود   - 323
گونتا اشتلزل به روایت آلیس راستورن   - 7
گرمایش زمین   - 317
مینت د سیلوا به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری محلی   - 308
جنبش "جانِ سیاهان مهم است" و مسئله‌ی طراحی به روایت آلیس راستورن   - 7
اتووود کلاسیک   - 304
ریچارد نویترا به روایت آلیس راستورن   - 7
محوطه سازی   - 295
طراحی در زمانه بحران به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری تجربی   - 285
کارلو اسکارپا به روایت آلیس راستورن   - 7
بدنه سازی شهری   - 277
عبور از مرحله جنینی   - 7
کتابخانه ی اتووود   - 276
معماری مصر   - 7
اقتصادِ فضا   - 274
منبع شناسی اتووود   - 7
معماری انتقادی   - 272
پاویون ایران ـ بی ینال ونیز 2016   - 7
معماری ـ سینما   - 268
رقابت مجتمع چندعملکردی شهید کاظمی قم   - 7
زنان و معماری   - 250
آلوار و آینو آلتو به روایت آلیس راستورن   - 7
فضای منفی   - 247
هشت کوتاه نوشته در مورد پوپولیسم   - 7
عکاسی   - 241
طراحی و پناهجویان   - 7
مسکن حومه شهری   - 237
آیلین گری به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری های تک   - 235
باوهاوس به روایت آلیس راستورن   - 7
هنر انتزاعی   - 229
لوسی رای به روایت آلیس راستورن   - 7
گرافیک   - 215
مارسل بروئر به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن عمومی   - 209
چارلز رنه مکینتاش به روایت آلیس راستورن   - 7
طراحی مبلمان   - 208
باکمینستر فولر به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری و فاجعه   - 199
طراحی در بازی و تاج و تخت به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری فضای داخلی   - 185
سائول باس به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری و رسانه   - 180
میس ون در روهه به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن روستایی   - 178
معماری و عکاسی به روایت آلیس راستورن   - 7
پروژه های دانشجویی از سراسر جهان   - 178
طراحی روی بام به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ژاپن   - 174
صد و بیست و یک تعریف معماری   - 6
معماری ایران   - 169
پنج پروژه لوکوربوزیه متاخر که هیچگاه ساخته نشدند   - 6
ترسیمات معماری   - 166
فرایند تکامل معماری مدرن هند   - 6
هنر گفت و گو   - 165
مسابقه ویلا 1400   - 6
بلندمرتبه ها   - 138
ورنر پنتون به روایت آلیس رستورن   - 6
اتووود ـ ایران معاصر   - 123
ده پرسش از دو معمار   - 6
معماری کوچک مقیاس   - 106
جنتریفیکیشن   - 6
ویرانه ها   - 104
معماری استرالیا   - 5
مدرنیته؛ از نو   - 98
زنان، آشپزخانه، مقاومت   - 5
معماری چین   - 97
گزارش فرانسویِ وس اندرسون   - 5
معماری آسیا   - 93
تناقض هاوپیچیدگی ها:تئوریهای پیچیدگیِ ونتوری وجیکوبز   - 5
معماری اروپا   - 91
اکنی استودیو   - 5
معماری مذهبی   - 90
کتاب هایی در باب یوتوپیا   - 5
معماری فاشیستی   - 89
رادایکالیسم ایتالیایی در سیزده روایت   - 5
معماران و چالش انتخاب معماری   - 87
شهرسازی کوچک مقیاس   - 5
معماری جنگلی   - 84
چهار یادداشت برای علی اکبر صارمی   - 4
اکسپو   - 83
اتومبیل در چهار روایت کوتاه از بری ریچاردز   - 4
ویروس کرونا و معماری   - 80
بلوپرینت   - 4
فیلوکیتکت   - 79
اتووودْ آبزرور   - 4
معماری و هنر انقلابی   - 79
شهر ژنریک و نامکان ها   - 4
گفت و گو با مرگ   - 79
اکسپوی دبی. 2020   - 4
معماری پراجکتیو   - 78
چالش های اخلاقی ریاضت ورزی در معماری به روایت پیر ویتوریو آئورلی   - 4
جهان علمیْ تخیلی   - 74
چگونه یوتوپیا در روسیه انقلابی مدفون شد   - 4
معماری هند   - 70
فرایند خلاقیت چهار پیشگام معماری مدرن   - 4
معماری دیجیتال   - 68
همه ما سایبورگ هستیم   - 4
پالپ نیوز ِ اتووود   - 68
فرهنگ کمپ به روایت سوزان سانتاگ   - 4
بحران آب   - 65
اختلال های تشخیصی معماران مدرن   - 4
مدارس معماری   - 65
معمای حبابی   - 4
معماری و نقاشی   - 61
معماری پساصنعتی   - 4
پداگوژی   - 60
معماری آفریقا   - 3
زاغه نشینی   - 57
اتووودْ باکسْ آفیس   - 3
معماری و روانشناسی   - 57
مدرنیسم هیپی   - 3
طراحی مُد   - 56
معماری مدارس   - 3
معماری کانستراکتیویستی   - 54
داریوش شایگان و هنر ایرانی   - 3
معماری و هوش مصنوعی   - 53
بازپس گیری حریم خصوصی مان به روایت آنا وینر   - 3
معماری و رنگ   - 53
ژان بودریار؛ شفافیت، ابتذال و آلودگی رابطه   - 3
معماری و ادبیات   - 52
فیلم پدر ساخته ی فلوریان زلر   - 3
آنتروپوسین   - 52
شش پروژه شاخص معماری پست مدرن   - 3
معماری بیابانی   - 50
اندیشیدن از مجرای پاسخ های کووید 19 با فوکو   - 3
معماری و آب   - 50
باشگاه مشت زنی   - 3
معماری اوایل قرن بیستم روسیه   - 47
رقابت آسمانخراش ایوُلو 2016   - 3
هنر روسیه   - 45
آینده کجاست؟ روایتی از رولینگ استون   - 3
طراحی در وضعیت پندمیک به روایت آلیس راستورن   - 45
لویی کان به روایت آلیس راستورن   - 2
باهاوس   - 44
اسمیتسن‌ ـ رابین هود گاردنز   - 2
جنبش متابولیسم   - 44
کودتایی که در مورد ان صحبت نمی کنیم   - 2
معماری و گیم   - 40
تعییرات زیست محیطی ـ انقلاب یا انهدام   - 2
معماری و سلامت   - 37
یوتوپیاهای سیاره ای . نیکیتا داوان با آنجلا دیویس و گایاتری اسپیواک   - 2
درگذشت زاها حدید   - 35
جودیت باتلر مارا به تغییر شکل خشم مان فرا می خواند؛ گفت و گویی با ماشا گِسِن   - 2
معمارْستاره ها به روايت اتووود   - 34
برج سیگرام چگونه جهانی شد؟   - 2
طراحی پارامتریک   - 34
زیستْ ریاضت و همبستگی در فضای اضطراری   - 2
اکسپو شانگهای 2010   - 33
فیس بوک، گوگل و عصر تاریک سرمایه داری نظارتی   - 2
معماری آمریکا   - 33
شهرهای پیشاصنعتی   - 2
معماری مجازی   - 31
رابرت نوزیک، یوتوپیا و دولت حداقلی   - 2
اکسپو میلان 2015   - 28
فیلم های اتووود   - 2
پاویون های سرپنتین   - 28
سایبرفمینیسم   - 2
معماری پس از یازدهم سپتامبر   - 25
معماری و کودک   - 2
معماری؛ خیر مشترک و امید اجتماعی   - 24
سایبورگ   - 2
معماری و کوه   - 23
سایبرنتیک   - 1
طراحی جزییات   - 23
نمایش های مد پرادا   - 1
معماری و آسمان   - 21
ان اف تی   - 1
جشن نامه اتووود   - 21
متاورس   - 1
زاها حدید از نگاه معماران ایرانی   - 21
فیلمْگفتارهای معماری و پداگوژی معماری   - 1
زنانِ معمارِ ایرانی و سقف شیشه ای در نوزده روایت   - 20
تابْ آوری دفاتر نوپای معماری   - 1
معماری ـ موسیقی   - 19
پیتر آیزنمن و خانه شماره یک به روایت روبرت سومول   - 1
شانزده کتاب برای ورود به جهان اِی آی و عصر آنتروپوسین   - 19
ده پرسش از هشت معمار   - 1
سینما به ترتیب الفبا به روایت هاوارد سوبر   - 18
چهل نکته در باب هایدگرْخوانی   - 1
فرهنگ نفت   - 18
شهرْخوانی با اتووود   - 1
پردیس ویترا   - 18

طــراحــــــــــــــان
آر ای ایکس   - 3
زیگموند فروید   - 19
آراتا ایسوزاکی   - 16
ژان بودریار   - 11
آرشیگرام   - 8
ژان نوول   - 22
آرکی زوم   - 6
ژاک دریدا   - 19
آلبرت پوپ   - 4
ژاک لوگوف   - 4
آلدو روسی   - 15
ژیل دلوز   - 34
آلفرد هیچکاک   - 5
سائول باس   - 7
آلوار آلتو   - 19
ساسکیا ساسن   - 9
آلوارو سیزا   - 9
سالوادور دالی   - 2
آن تینگ   - 4
سانا   - 5
آنتونی گائودی   - 28
سانتیاگو کالاتراوا   - 14
آنتونی وایدلر   - 5
سدریک پرایس   - 3
آنتونیو نگری   - 6
سو فوجیموتو   - 18
آنسامبل استودیو   - 2
سوپراستودیو   - 9
آنیش کاپور   - 8
سورِ فِهْن   - 6
آی وِی وِی   - 34
سوزان سانتاگ   - 10
آی/ تری   - 2
شاشونا زوبوف   - 4
اُ ام اِی   - 59
شیبیک و کریستوف   - 2
اتوره سوتساس   - 8
شیگرو بان   - 34
ادریان لابوت هرناندز   - 5
عبدالعزیز فرمانفرمایان   - 4
ادوارد برتینسکی   - 1
فدریکو بابینا   - 30
ادوارد سعید   - 17
فرانک گهری   - 50
ادوارد سوجا   - 10
فرانک لوید رایت   - 45
ادواردو سوتو دی مُرِ   - 18
فرای اوتو   - 10
ادولف لوس   - 9
فردا کولاتان   - 2
ارو سارینن   - 30
فردریک جیمسون   - 4
اریک اوون موس   - 14
فرشید موسوی   - 3
اریک هابسبام   - 2
فمیهیکو ماکی   - 4
استن آلن   - 4
فیلیپ جنسن   - 7
استیون هال   - 32
گابریل کوکو شنل   - 2
اسلاوی ژیژک   - 18
گایاتری چاکراوارتی اسپیواک   - 7
اسنوهتا   - 7
گرگ لین   - 7
اسوالد متیوز اونگرز   - 7
گونتا اشتلزل   - 1
اسوتلانا بویم   - 5
لئوپلد بانچینی   - 2
اسکار نیمایر   - 38
لئون کریر   - 2
اف او اِی   - 9
لبس وودز   - 26
ال لیسیتسکی   - 5
لوئیس باراگان   - 2
الیس راستورن   - 112
لوئیس مامفورد   - 1
اِم اِی دی   - 25
لودویگ لئو   - 3
ام وی آر دی وی   - 74
لودویگ میس ون دروهه   - 29
اماندا لِــوِت   - 4
لودویگ هیلبرزیمر   - 4
اورهان پاموک   - 4
لودویگ هیلبرزیمر   - 1
اویلر وو   - 9
لوسی رای   - 15
ایلین گری   - 9
لویی کان   - 39
ایوان لئونیدوف   - 4
لوییجی مورتی   - 1
بئاتریس کُلُمینا   - 10
لوییس بورژوا   - 8
بال کریشنادوشی   - 4
لُکُربُزیه   - 153
باک مینستر فولر   - 13
لیام یانگ   - 4
برنارد چومی   - 36
لینا بو باردی   - 4
برنارد خوری   - 2
مارتین هایدگر   - 32
برنو زوی   - 7
مارسل بروئر   - 7
بنیامین برتون   - 8
مارشال برمن   - 16
بوگرتمن   - 1
مانفردو تافوری   - 16
بی یارکه اینگلس   - 69
مانوئل کاستلز   - 3
پائولو سولری   - 4
ماکسیمیلیانو فوکسِس   - 10
پائولو فریره   - 2
مایکل سورکین   - 4
پاتریک شوماخر   - 3
مایکل گریوز   - 6
پال گلدبرگر   - 1
محمدرضا مقتدر   - 4
پرویز تناولی   - 2
مخزن فکر شهر   - 1
پری اندرسون   - 3
مـَــس استودیو   - 3
پل ویریلیو   - 28
معماران آر سی آر   - 5
پیتر آیزنمن   - 59
معماران مورفسس   - 16
پیتر برنس   - 5
موریس مرلوپنتی   - 2
پیتر زُمتُر   - 69
موشه سفدی   - 12
پیتر کوک   - 10
میشل سر   - 3
پیر بوردیو   - 5
میشل فوکو   - 59
پییر ویتوریو آئورلی   - 14
نائومی کلاین   - 5
تئودور آدورنو   - 7
نورمن فاستر   - 36
تادو اندو   - 13
نیکلای مارکوف   - 1
تام مین   - 13
هانا آرنت   - 10
تام ویسکامب   - 10
هانری لفور   - 24
تاکامیتسو آزوما   - 3
هانی رشید   - 5
توماس پیکتی   - 5
هرزوگ دی مورن   - 31
توماس هیترویک   - 31
هرنان دیاز آلنسو   - 18
تیتوس بورکهارت   - 2
هنری ژیرو   - 3
تیموتی مورتُن   - 2
هنریک وایدولد   - 1
تیو ایتو   - 25
هنس هولین   - 5
جاشوا پرینس ـ رامس   - 2
هوشنگ سیحون   - 14
جان برجر   - 2
هومی بابا   - 2
جان هیداک   - 7
واسیلی کاندینسکی   - 2
جف منن   - 2
والتر بنیامین   - 30
جفری کیپنس   - 3
والتر گروپیوس   - 18
جورجو آگامبن   - 8
ورنر پنتون   - 5
جوزپه ترانی   - 2
ولادیمیر تاتلین   - 13
جولیا کریستوا   - 2
ولف پریکس   - 1
جونیا ایشیگامی   - 7
ونگ شو   - 8
جیمز استرلینگ   - 1
ویتو آکنچی   - 12
جین جیکوبز   - 2
ویوین وست وود   - 6
چارلز جنکس   - 7
ک. مایکل هیز   - 2
چارلز رنه مکینتاش   - 7
کارلو اسکارپا   - 13
چارلز کوریا   - 15
کازو شینوهارا   - 2
چاینا میه ویل   - 4
کازیو سجیما   - 2
حسن فتحی   - 6
کالین روو   - 1
حسین امانت   - 3
کامران دیبا   - 13
خورخه لوئیس بورخس   - 2
کامرون سینکلر   - 11
داریوش آشوری   - 1
کریستفر الکساندر   - 2
داریوش شایگان   - 13
کریستین نوربرگ ـ شولتز   - 15
دانیل لیبسکیند   - 24
کریم رشید   - 5
دنیس اسکات براون   - 10
کلر استرلینگ   - 2
دورته مندروپ   - 3
کلود پَره   - 3
دیلرـ اِسکـُـفیدیو+رِنفرو   - 23
کنت فرمپتن   - 14
دیوید رُی   - 2
کنزو تانگه   - 10
دیوید گیسن   - 2
کنستانتین ملنیکف   - 3
دیوید هاروی   - 25
کنگو کوما   - 47
رابرت نوزیک   - 2
کوپ هیمِلبِلا   - 23
رابرت ونتوری   - 31
کورنلیوس کاستوریادیس   - 3
رُدولف شیندلر   - 7
کوین لینچ   - 7
رضا دانشمیر   - 5
کیانوری کیکوتاکه   - 1
رم کولهاس   - 119
کیتیو آرتم لئونیدویچ   - 1
رنزو پیانو   - 34
کیشو کـُـروکاوا   - 8
ریچارد مِیر   - 8
یان گِل   - 9
ریچارد نویترا   - 7
یو ان استودیو   - 32
ریموند آبراهام   - 1
یورگن هابرماس   - 15
رینر بنهام   - 2
یورن اوتزن   - 1
رینهولد مارتین   - 5
یونا فریدمن   - 5
ریکاردو بوفیل   - 7
یوهانی پالاسما   - 12
زاها حدید   - 196

کـاربـــــــری هـا
مسکونی   -877
گالری   -95
زیرساخت های شهری   -477
هتل   -84
فرهنگی   -383
ورزشی   -68
پاویون   -303
حمل و نقل عمومی   -39
موزه   -273
بیمارستان و داروخانه و کلینیک   -38
اداری ـ خدماتی   -255
ویلا   -27
تفریحی   -192
مجموعه های مسکونی   -8
مسکونی ـ تجاری   -173
زاغه نشینی   -6
اموزشی   -158
سرویس بهداشتی عمومی   -5
صنعتی   -114
عناصر یادمانی شهری   -5
معماری مذهبی   -108
تجاری   -3
حامی اتووود
مقـــــــــــالات
    دیوید هاروی و شهر در قامت فهمی انسانْ تولید
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    پهنه ی معلق تهران؛ شاه عبدالعظیم یا شهر ری
        علی رنجی پور
    دیوید هاروی و شهرســــــــــــــــــــــــــــــــــازی آلترناتیو
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    هنر گفت و گو ـ جان بریسندن و اد لوییس با دیوید هاروی
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
چنـــــد پــــروژه
مجموعه مسکونی شاه پریان
طراح : علیرضا امتیاز "مدیر اتووود"
منزل شخصی دکتر دلیر - خیابان ولیعصر کوچه 8
طراح : محمود امیدبخش
مجموعه ي تجاري و پاركينگ طبقاتي شقايق
طراح : امين حشمتی
خانه شعر ، پايان نامه معماري كارشناسي ارشد
طراح : م معيت
گذرگاه همیابی
طراح : محمود امیدبخش
کاریــــــــــــابی
   کاریابی
   لیست درخواست ها ی قبلی شما
   لیست کاندیدها به تفکیک استان
   لیست فرصت های کاری به تفکیک استان
وبـــــلـاگ هـــــا
آرشیتکت نمونه
مدیر : مسعود زمانیها
معماری به مثابه ساخت-سجاد نازی
مدیر : سجاد نازی
فتوت نامه معماران
مدیر : اخوان الصفا
مجله معماری Architecture Foolad City
مدیر : مسعود پریوز
معــــرفی کتــــــاب
رهیافت پدیدارشناسی در اندیشه پیتر زومتور
نویسنده :  .
انتشارات : علم معمار

حامی اتووود
 رسانه ی تخصصی معماری و شهرسازی میم زون
دنتون کُرکِر مارشال و پل بافته شدۀ چین؛ پیچش شهری
اتووود سرویس خبر:   مينا ارجمند
1390/09/14
مـنـــــــبـع : www.dezeen.com
تعداد بازدید : 7364

معماران دنتون کُرکِر مارشال، این پل اسپاگتی را برای هانگزو چین طراحی کردند.در این مسابقه اشخاص سرشناس معماراز قبیل زاها حدید و گیریمشاوزهم شرکت داشتند. اما متاسفانه این مسابقه بعد از مدتی لغوشد. دنتون کُرکِر مارشال قبلا برنده ی مسابقه ی طراحی پل در اُکلندِ نیوزلند شد؛ ولی ساخت آن با تاخیر مواجه شد که تا سال ۲۰۱۶ هم تکمیل نمیشود.

در این مسابقه طرح پل ۵۰۰ متری، همانند سه طناب فلزی است که در طول رودخانه جینشا بهم تابیده شده اند. در این طرح، طناب اول مسیری همواربرای دوچرخه سواریست ؛ درحالیکه مسیر دوم ، مسیر پیاده روی است که با ایجاد سطوح مختلف ، دید و چشم انداز متنوعی را برای عابر پیاده بوجود می آورد. طناب سوم ، تیری است که تندیسوارانه در اطراف دو تیر دیگر بافته شده و حرکت میکند.

راه حل تندیسوارانه ی مارشال ، بیانی مدرن و پویا از فرهنگ محلی و سنتی این شهراست. حرکات سینوسی و پویای طرح ، به عنوان یک تندیس شاخص و متمایز در بافت قرار گرفته است. این نمایه باریک و بلند (غیر قابل تردد برای ماشین ) در عین آنکه خیالی به نظر میرسد، حرکتی صعودی جسورانه ای است که تا زیرخط آسمان کشیده شده است و به مثابه یک امضاء در میان ساختمان مدرن نیوهانگزو نقش بسته است. تیم معماری با شرکت اروپ(Arup) همکاری کرد تا کانسپتی را که نیل بُرون (دایرکتورپروژه )، آنرا " خاطره انگیز و متمایز " نامید ، را تکمیل کند. سه عنصرطنابی – کف پل تحتانی، کف پل فوقانی، و سازه ی نگهدارنده تابیده شده - با گونه ای متبحرانه با یکدیگر ترکیب شده تا عنصری ترکیبی را بسازند که هم هارمونی سازه ای دارد و هم هارمونی بصری دارد. بُرون میگوید : این طرح ، کانسپتی قوی است که حامل مفاهیمی از قبیل: طنابها، دراگون ها، بستراطراف، چشم انداز، کالیگرافی و یا به بیان ساده تندیسی آبستره و ... میباشد.

نکته قابل توجه این بود که تکنیک های ساخت و ساز استاندارد بکاررفته شده برای این فرم پیچیده هندسی باعث شد که کانسپت طرح براحتی قابل اجرا و ساخت باشد. این تکنیک استفاده از اسکیم وبی پل (Bridge Webb) بوده که بیش از ۱۰ سال پیش اروپ و مارشال پیشمگامان استفاده ازاین تکنیک ( سه بعدی سازی اتوکد D3 برای طراحی پل های هندسی پیچیده) بودند. جان باهریک(اروپ) میگوید: استفاده از مدلسازی های دیجیتالی برای پل رودخانه جینشا یک ابزار قوی و موثر برای پروژه محسوب میشود که در ارائه مفاهیم و مقاصد طرح ، نقش بسزائی داشته است.

مسیر دوم با سطوح مختلف ،و ایجاد دید و چشم انداز متنوع


سه طناب فلزی بافته شده برروی دریاچه جینشا


طناب سوم ،و حرکت تندیسوارانه به دور دومسیر دیگر


پل بافته شدۀ چین


پل بافته شدۀ چین


پل ۵۰۰ متری چین


ثبت نمایه ی باریک و بلند درمیان ساختمان های مدرن


حرکت جسورانه ی صعودی و خط آسمان


نمایه ی باریک و بلند




حامی اتووود
نظـــــــر اعضــــــــا
فاطمه موسوی مقدم (تحریریه اتووود) ( 1390/09/24 ) :
من فکر میکنم تعریف پل از نگاه مارتین هایدگر و استفاده از تمام عناصر چهارگانه در این پل به خوبی مشهود است.خطوط تشکیل دهنده در طول و عرض این پل بسیار جسورانه است.فرم و کارکرد در کنار هم از نکته های مثبت این طرح است.هایدگر میگوید: پایه های پل ها با قرارگیری در بالای بستر رودخانه ، اهتراز قوس هایی که از درون آب سربرافراشته اند و در یکدیگر تلاقی میکنند را ، بر دوش میکشند.آب ممکن است در خروش و یا ارامش در جریان باشد و بلایای اسمانی از گرما گرفته تا طوفان ، با امواج سیل اسای خود بر پایه های پل میکوبند. با این وجود ، پل اماده پذیرش اسمان و ماهیت بی ثبات ان است. حتی زمانی که پل چون سقفی بر روی رود قرار میگیرد؛ باز هم جریان آب را برای لحظاتی نگاه داشته و سپس به ان اجازه ازادی و حرکت بیشتر می دهد. او بر این عقیده است که پل فردیت را متوقف می کند.همچنین جهان اطراف پل ، برای مردمی که از روی ان رد می شوند، اشکار میشود. پل به طور عقلانی مهم است، زیرا حضورش به افراد اجازه میدهد تا جهان اطراف و رابطه با ان را درک کنند.
این پل با نوارهای در هم تنیده اش ارامش را به عابرانش هدیه میکن و محیطی را برای تفکر انها ایجاد کرده است دقیقا همانطور که برای هایدگر پل فیزیکی که جهت عبور و مرور روزانه استفاده میشود ، لزوما به اندیشه در خصوص هستی نمی پردازد. اما به عنوان شی که بین مردم و محیط انها به گفتگو می پردازد ، می تواند به طور مقتضی افراد را برای اندیشیدن در خصوص هستی ترغیب نماید.
کیمیا ستودگان ( 1390/09/24 ) :
فرم این پل به نظر من بهتر از اون سه تا هست.
ریحانه امیری نسب ( 1390/09/25 ) :
khob formesh mesle espakiiti hastesh..ghaedatan taraf dasht espakiiti mikhodr..khob idii jalibi hastesh..valii koli rah bayad raft ta be manzele maghsod risid
پدرام پورمزینی ( 1390/09/25 ) :
با سلام
طبق گفته های هایدگر زمان به سه نوع روزمره . طبیعی و جهانی تقسیم می شود. این طرح اسپاگتی( زمان روزمره )می تواند انسانها را با گذراز روی پل به دلیل زیبایی شناسی جذب و مورد نشاط قرار دهد و مسیر رفت و آمد دوچرخه مسیری جهانی . این ایده می تواند جاذبه زیادی در مسابقه های جهانی دوچرخه سواری ایجاد کند که نقطه عطف این مسابقه خواهد شد و فرم کلی که از غذای محبوب چینی ها به نام ( سوشی ) که همان اسپاگتی می باشد گرفته شده .ومیتواند ایده ساخت این پل درگیری امواج دریا + فرم غذای اسپاگتی باشد . که دلیله روی آب ساختن این پل باعث این فرم شده است . و در ادامه می توان شگستن مرز کاربری پل به شاخصه های دیگر را هم نام برد .

پریا فسایی ( 1390/09/25 ) :
از نظر فرمی باید بگم واقعا فوق العادست .یک ایده ی عالی هم از لحاظ طراحی و هم از لحاظ مجزا کردن سواره ها و پیاده ها .تنها ترین ایرادی که از نظر من هست اینه که واسه پیاده روها که به نظر می آمد که از اول تا آخر را پله گرفتند خیلی خسته کننده است و اگر یک شیب ملایم تا انتها به آن میدادند به نظرم خیلی بهتر میشد .میتوان گفت اینکه این فرم را به صورت اسپاگتی که غذای معمول چینی هاست الهام گرفته شده .
مرضیه زارعی ( 1390/09/25 ) :
با سلام
این پل دارای فرمی بسیار جسورانه است و با توجه به اینکه روی آب ساخته شده فرم آن با امواج تناسب دارد.
به نظر من فرم این پل ایجاد هیجان میکند و ترن هوایی را در ذهن تداعی میکند.
فرم این پل برای کارکردهای آن که یکی از آنها مسیر دوچرخه سواری است فوق العاده است و تناسبات بین فرم و کارکرد دیده می شود.
من در ابتدا فکر می کردم که اگر به جای پله از شیب ملایمی استفاده میشد بهتر بود اما در این صورت ارتفاع پل کمتر می شد و فرم آن نیز تغییر میکرد و شاید به این زیبایی نبود.
فرهاد سلظانی ( 1390/09/26 ) :
با سلام
به نظر من در این پل، فرم از کارکرد تبعیت نمیکند و درست تضاد این امر صادق است ولی با این حال توانسته مفهوم یک پل بودن را برساند ولی اگر محل قرارگیری این پل همین جایی باشد که در یکی از عکسها نشان داده شده من فکر میکنم که هیچ همخوانی با بافت ندارد چراکه بافت پشت سر یک بافت بسیار خنثی و پل با این که خود را ارام نشان میدهد در عین حال بسیار پرشور و هیجان انگیز است واین امر باعث میشود که تمام بافت اطراف ،خود را تسلیم این اثر کنند که یک مزیت برای پل بحساب می آید و شاید در اینده در بافت پشت سر ساختمانهایی ساخته شوند که از فرم این پل تبعیت کنند
پوریا فرخی ( 1390/09/26 ) :
بر اساس گفته های مارتین هایدگر پل تنها مکانی برای حضور یافتن نیست.

در این پروژه باید گفت که پل مکانی برای نگریستن است,چرا که با استفاده از مسیری طولانی در عین زیبایی مکانی برای پیاده روی ایجاد کرده.
دقیقا بر عکس پل هایی که امروزه می بینیم,تنها 2 مکان را به هم متصل کرده بدون هماهنگی جاذبه زیباشناسانه.
بین فرم و کارکرد می توان گفت که فرم آن در الویت قرار گرفته,حرکت طناب به خوبی با امواج رودخانه هماهنگ بوده و اما اگر بخواهیم اقتصادی بودن پل را در نظر بگیریم,بدون شک شرکت کردن معمارانی چون زاها حدید و گیریمشاوز,نشان می دهد که شاخصه اقتصادی و مقرون به صرفه بودن هیچ جایی در طراحی پل نداشته.
سامان زارع ( 1390/09/26 ) :
نیاز انسان بر طرف شده مسیر خیلی خوب توانسته به فرمی جذاب و پر هیجان تبدیل شود و ساختار شکنی عالی انجام شده اما از پل بودن جدا شده ( پل در حرکت گم شده ) 3
محمد سجادیان ( 1390/09/26 ) :
به نظرم در این پل هم شیوه نوین هایدگر وتعبیر هایدگر نسبت به پل ( تعبیر فیلسوف مشهور آلمانی(هایدگر)پل بنایی است كه خصوصیات گسترده‌تری از محیط را آشكار می‌سازد.)با فرم وقرار گرفتن در بافت مطابقت دارد.
به نظرم این فرم پل انسان را با چشم به حرکت در می اورد.وضمن اینکه پل راه ارتباطی بین دو نقطه است.ودید نسبت به خط اسمان ودید از روی پل به نشست ان در بافت اطراف با ذهن بازی وبه ارامش دعوت میکند.
امیر سلامی پور ( 1390/09/26 ) :
مارتین هایدگر میگوید پل اماده پذیرش اسمان و ماهیت بی ثبات ان است و همانطور که میبینید این پل نه تنها اماده برای پذیرش اسمان بلکه دریا را هم در خود جای داده است.به گفته ی هایدگر پل به خوبی میتواند ارتباط را بین جهان اطراف را برقرار کند.در نظر گرفتن دو مسیر یکی عابران و یکی مسیر برای دوچرخه سواران کارکرد را به اندازه ی فرم قوی کرده است.
خطوط و مسیر های پیچیده در هم ارامش دریا را نشان میدهد در عین حال فرم کلی پل بسان موجی است که از اب سر براورده و خود را نمایش میدهد.
معصومه مردانی ( 1390/09/26 ) :
با اینکه توانسته به خوبی حرکت وجنبش را نشان دهد اما ماهیت عبور ومرور و حرکت پیاده در ان گم شده...به نظر من عابر پیاده در ان دچار سردرگمی وگیجی میشود...مخصوصا به دلیل وجود مارپیچ ها در طول مسیر طولانی و معلق بودن ان در هوا...
جواد پی تام ( 1390/09/26 ) :
فرم پل بسیار زیبا و در حالی که کارکرد خود را حفظ کرده سازه پل زیبا و جسورانه طراحی شده در صورتی که طرح نشانگر این است که هر خط در حالی که با هم و بر هم بافته شده است هیچ کدامشان به هم نمیرسند و هر مسیر به راه خود ادامه می دهد.
نگار چاپی ( 1390/09/26 ) :
فرم و کارکرد را در ان مناسب میبینیم و فکر می کنم در عین زیبا شناسی با اطراف هم به خوبی ترکیب شده است........ پل بروی اب قرار گرفته فرم ان فکر می کنم به امواج نزدیک شده....و با حس این فرم با عبور از روی ان می توان اسمان و دریا را در یکجا داشت....
معماری و تکنو لوژی تلفیق پیدا کرده است..
فرید محبوبی ( 1390/09/27 ) :
این پل از لحاظ ظاهری ساختار شکنی کرده است و سطوح را از هم جدا کرده و با ترکیب کامل آن طنابها با هم به نتیجه خوبی رسیده است . فرم پل مانند امواج آب متلاطم است . این پل دارای شور و هیجان زیادی است و از دیدن آن انسان خسته نمی شود .
حامد چوبينه ( 1390/09/27 ) :
سازه‏های نامنظم، مقیاس کردن برش پایه دینامیکی با برش پایه استاتیکی برای هر امتداد، به کارگیری بار پیچش تصادفی و اثر بار رفتار بارهای قطری، همه آنها زمینه‏هایی هستند که در این پل بصورت واضح و روشن دیده میشوند.
نیلوفر کشاورز ( 1390/09/27 ) :
در این پل بیشتر از اینکه عملکرد مورد بحث قرار بگیرد؛فرم ان جای بحث دارد.از نظر فرمی طراح به خوبی توانسته اثری را خلق کند که جذاب باشد.و هر کسی حداقل دوست داشته باشد یک بار روی ان حرکت کند،اما با توجه به مسافت طویل ان و فقط اب بودن ان به عنوان لنداسکیپ و چشم انداز ؛هر کسی برای بار دوم بخواهد از پل عبور کند،ان انرِزی سری اول را نخواهد داشت.در ضمن،مسیر سوم چرا اینقدر بدون کارکرد طراحی شده است؟
حسین ابراهیم پور ( 1390/09/27 ) :
با سلام.
نمیدونم به نام پل میشه واسه این شاهکار بسنده کرد یا نه؟!!!!
احترام به سنن آن کشور( کانسپت طرح ) ،احترام به جنبه های زیباشناسانه و زیبا شناختی معماری،و از همه مهمتر احترام به یک اثر معماری و مردم در حال تماشا و عبور از آن تمامی بر شاهکار بودن طرح تایید و تاکید دارند.بافته شدن به خط آسمان و قد علم کردن در مقابل ساختمان های مدرن،پیچ و تاب و گره خوردن به امواج آب و استفاده از منظر رودخانه و پاکی آب یکی از بهترین هاست و ای کاش که تمامی سطح پل از پله پوشانده نشده باشد که یک فاجعه رخ میدهد.در کل من به این پل از 4 رتبه اول رو میدم
زهرا علي شاهي ( 1390/09/27 ) :
در نگاه اول انسان حس میکند که شکل پل یک فرم خیالی است ولی در کل از این که شکل و فرم این پل با بیشتر پلها از نظر ظاهری متفاوت است بسیار نکته مثبتی تلقی میشود.و همچنین بسیارخلاقانه طراحی شده که سه کارکرد متفاوت را میتواند اجرا کند من این پل را در مقایسه با سه پل دیگر ترجیح میدهم.
وحيد (مسعود) حسنلی ( 1390/09/27 ) :
یک ترکیب فرمی کاملا همخوان با محیط اجرایی(آب). از نظر من ایده طراح پیچشی بوده که در امواج آب دریا بوجود می آید.مسیر خسته کننده و یکنواخت نمیباشد و در هر نقطه از مسیر یک دید متفاوت به انسان میدهد
محمد سکاک ( 1390/09/27 ) :
به نظر من همان گونه که هایدگر عنوان می کند،این پل رابطه ای عمیق میان انسان و فضا دارد.فضایی که این پل به وجود آورده، شامل محل ها وقسمت های بسیاری است که در فرم های مختلف توانسته که دوری ونزدیکی را بین انسانها در پل نشان دهد.همین دوری ونزدیکی باعث می شود که فضاهای مابین پل صورت پذیرد.همان فضاهای منحنی که در این پل مشاهده می کنیم.پس نتیجه میگیریم که پل ها صرفا نباید در یک امتداد به صورت مسقیم قرار گیرند،بلکه می توانند مثل این پل به صورت منحنی باشند.
فضای این چنین جای داده شده به واسطه موضع ها،فضایی از نوع خاص است.این دقیقا جمله ایی از هایدگر است که خیلی به این پل نزدیک است.
مکان هم باز در این پل تأثیر زیادی دارد.درواقع ساختمان های مدرن اطراف باعث ایجاد چنین پلی شدند.پس دراینجا متوجه میشویم که مکان تاثیر بسیار مهمی در طراحی این پل داشته است.
سامان زارعی ( 1390/09/27 ) :
این پل به نضر بنده پل بسیار زیبا،واز نظر هندسی پیچیده.حرکتهای هندسی که در این پل شکل گرفته (حرکت وانعطاف پذیری )رانشان میدهد ولی باید دید دربافت، موقعیتی که میخواهد ساخته شود چطورخود رانشان میدهد.
مريم عباسي ( 1390/09/27 ) :
به نظر من این پل از نظر زیبایی شناسی در مرتبه بالایی است و پل.پل است حتی اگر برای انسان درگیری فضایی ایجاد کند.
سحر اردشیرنژاد ( 1390/09/27 ) :
به نظر من فرم این پل نوعی پیچیدگی خود را القا می کند که در عین حال کلاسیک بودن خود به نوعی دوگانگی نزدیک است , از دور حسی المان مانند را نشان می دهد , همچنین عناصر وجود داشته در آب می تواند نوعی ترکیب شدن با محیط را به وجود بیاورد و حالتی جداگانه ومعلق را از بین ببرد وکاربری آن را شاخص تر کند.

آرش راحمي ( 1390/09/27 ) :
از این که این پل روی دریا اجرا میشود به انسان حس ارامش میبخشد و و حتی این حس را به وجود می اورد که انسان پیاده روی کند چون بسیار ارامش بخش است.ولی وجود پله ها باعث خستگی میشود
پگاه زنيان زاده ( 1390/09/27 ) :
فرم پل نشان دهنده ی حرکت است.طنابهای پیچ در پیچ,که هم نمایان کننده موج دریاست و هم کارکردی که پیاده ار آن دارد(حرکات و چرخ دوچرخه سواران)
مرضیه جمالی ( 1390/09/27 ) :
یک پل کاملا متفاوت از لحاظ فرمی و عملکردی است به دلیل تفاوت ان از نظر شکلی جالب و جذاب است فرم موجی ان کاملا همخوانی با موج های دریا دارد و از لحاظ پیجیدگی هم میتواند جذاب باشد هم میتواند ترسناک باشد
سیروس اباذرنژاد ( 1390/09/27 ) :
با نگاه کردن به این پل در همون نگاه اول نودل که غذای همیشگی چینی هاست و عاشق این غذا هستن به یاد آدم میاد.ولی فقط ایده از خوراک نودل گرفته شده چون نودل در 5دقیقه حاضر میشه ولی ساخت این پل عجیب و پیچیده سالها طول میکشه.این طرح خیلی تخیلی هست و در مورد طرح های خیالی نمیشه زیاد بحث کرد البته این پل خیلی طرح زیبایی داره و به نظر من هر چهار عنصر هایدیگر در این پل دیده میشه این پل آسمان و زمین و صخره و دریا رو به هم می بافد.این پل به نوعی افرادی که از روی آن عبور میکنند را سردرگم میکند و آنها را به فکر وا می دارد همانگونه که همه ما انسانها در بعضی مراحل از زندگی به فکر فرو میرویم که آیا خدایی هست؟این پل نیز با پیچ و خمها و بالا و پایین هایی که دارد در فکر افراد این فکر را می اندازد که آیا این پل پایانی دارد
امیر خلیلی ( 1390/09/27 ) :
در طراحی این پل طراح بدون ترس وبا خطوط بسیار قوی برای این کار بری خط کشیده است.شاید فرقی را که در این پروژه قابل لمس می باشد طراح خود را در گیر با سازه های متداول پل سازی نکرده است .دارای تنوع وخلاقیت بالا می باشد..
امیر خلیلی ( 1390/09/27 ) :
در طراحی این پل طراح بدون ترس وبا خطوط بسیار قوی برای این کار بری خط کشیده است.شاید فرقی را که در این پروژه قابل لمس می باشد طراح خود را در گیر با سازه های متداول پل سازی نکرده است .دارای تنوع وخلاقیت بالا می باشد..
مخمد رضا کرمی ( 1390/09/27 ) :
با سلام
استفده از طرخ كرو مانند ايپل براي من بسيار جالبه كه طرح اين پل را بصورت روشني نشان داده است
وبازهم ميگم كه اجرا كرن اي پلها بسيار سخت وتوان فرساستوهزنه هنگفتي را در بر ميگيرد.
حمید رضا مظفری ( 1390/09/27 ) :
زیبا یعنی این پلی که ما میبینیم عجیب یعنی اینکه چجوری ساخته میشه.به نظر من ایده ی این طرح با فرهنگ و رسوم چینی ها رابطه خاصی داشته است/
ایمان درودی ( 1390/09/27 ) :
جالبه ولی چند تا سوال؟چجوری ساخته میشه؟از چه مصالحی استفاده میشه؟
ولی در کل من هم مثل اکثر بچه ها فرمهای کرو و خمیده رو دوست دارم و بیشتر به من احساس زیباشناسانه میده تا اینکه فکر و تجسم کنم که یه پل است و طرح این پل هم مثل خود چینی ها خاص است
پدرام وحیدی نژاد ( 1390/09/27 ) :
با سلام
به نظر من این پل دارای فرم بسیار زیبایی است و خیلی خوب توانسته است آن را طراحی کند.
درست است که به علت فرم پیچیده شده و در هم بافته شده پل راه عبور از این سمت به آن سمت بیشتر شده ولی فکر نکنم کسی که از روی این پل عبور می کند اصلا خسته شود زیرا این پل حس حرکت را به انسان می دهد.
ولی شاید بهتر بود از پله در این پل استفاده نشود و به جای آن از شیب استفاده می شود خیلی بهتر بود.
این پل شاید بهترین جایی که می شود آن را طراحی کرد بر روی بستر یک رودخانه است و بعید می دونم جای دیگری مناسب اجرای آن باشد.البته همانطور که دوستان گفتند هزینه اجرای این پل باید خیلی زیار در بیاید.
ولی در کل طرح خوب و عالی هستش.
سمیه فاضل زاده ( 1390/09/27 ) :
من این پل را بیشتر می پسندم .
به طور کلی این پل به نوعی دعوت کننده است و به اندازه ای ماهرانه و جسورانه طراحی شده است که انسان را به سمت و سوی خود جذب می کند و هوس یک بار رد شدن از روی آن را به دل می اندازد .
این پل دارای هماهنگی زیادی با محیط اطراف خود است و به خوبی القا کننده ی حس امواج است هر چند به گونه ای طراحی شده که هر دو مسیر عبوری کاملا از آب جدا شده اند اما این رشته های در هم تنیدهاز لحاظ بصری باعث می شود که انسان فکر کندپل به نوعی در تلاش است که با آب برسد اما این رشته ها مانع از رسیدن آن می شود و سبب می شود چشم را به دنبال خود حرکت بدهد .
به بیانی دیگر این رشته ها به نوعی بیان گر زمان است و خود پل که صرفا بیان گر حرکت است (حرکت انسان ها) پس شاید با تنیده شدن به دور پل به گونه ای می خواسته درگیری بیش از حد انسان ها در زمان و گم شدن در آن را مشخص کند و بخواهد حرکت انسان را در زمان به چالش بکشد .
انعکاس این تار های به هم تنیده و خود پل ها در آب زیبایی آن را دو چندان کرده است .
نگار مختاری ( 1390/09/27 ) :
باسلام
به نظرمن این پل ازنظر فرم خیلی جالب و خاص.بیشتر منو یاد ترن های هوایی ووحشت که شوروهیجان داره می اندازه تا غذای اسپاگتی .و خیلی متفاوت با بافت اطراف که درون ان جای گرفته .بر خلاف اب که اصولا نشانگرارامش .این دارای تلاطم وپیچ وخم .از لحاظ کارکرد خیلی خوبه چون کارکردها کاملا تفکیک شدن و ویو جالبی داره .به خاطر تعدادزیادپله ها به نظرخسته کننده هست اما اگه جز این باشه فرم زیبایی خودشوازدست میده .
عليرضا فصحتي ( 1390/09/27 ) :
خلاقیت,فرم و کاکرد اثری شاید فراتر از پل ساخته.
طراح به خوبی توانسه با ساختارشکنی خود اثری زیبا به وجود آورد.
در این مکان فرم در الویت طراحی قرار گرفته و همین فرم نه تنها مکانی برای عبور به وجود آورده بلکه با تحقق بخشیدن به آن مکانی برای آرامش و پیاده روی بر روی رودخانه به وجود آورده.
فرم آن وابسته به حرکت آب می باشد و اما طناب سوم که تنها جنبه تکیه گاهی دارد,شاید می توانست در عین زیبایی آن بر کارکرد آن افزود.
اعظم مختاری ( 1390/09/27 ) :
با سلام
از نظر فرم یک فرم عالی وزیبا دارد که با خطوط در هم وپیچیده مثل موج دریا به انسان آرامش میدهد واز نظر سازه ای این پل سازه ای جسورانه دارد که کارکرد خود را حفظ کرده وحرکت را در ذهن القا میکند
هاشم شامحمدی ( 1390/09/27 ) :
با سلام خدمت همه دوستان
شامحمدی
از لحاظ کانسبت طراح همان گونه که بُرون میگوید : این طرح ، کانسپتی قوی است که حامل مفاهیمی از قبیل: طنابها، دراگون ها، بستراطراف، چشم انداز، کالیگرافی و یا به بیان ساده تندیسی آبستره و ... میباشد اما نکته ای که در این فرم از نگاه اول به چشم میخورد وجود فرمی جنجالی و شلوغ است و گذشته از کارکرد پل که دو مسیر را به هم ربط می دهد باید به بارهای زنده ای که از این کارکرد استفاده می کنند توجه داشت که این فرم از این موضوع کمی دور شده است وجود پیچ و خم های زیاد در لاین عابرین گذشته از طولانی کردن فاصله ی حقیقی مسافت یک حس خستگی به افراد منتقل میکند.
مسعود عرب پور ( 1390/09/27 ) :
به نظر من فرم کلی بسیار زیبا که با حرکت های کاملا جسورانه خود را نمایان می کنند
می توان گفت فرم این بنا می توان از موج های دریا در پای خود الهام گرفته باشد.
سمانه شمس ( 1390/09/27 ) :
با سلام
به نظر من این پل از نظر زیبا شناسی بسیار عالی طراحی شده است و یک پل کاملا متفاوت هم از لحاظ فرمی و هم عملکردی میباشد و فرم پل نمایانگر حرکت میباشد.
ولی شاید بهتر بود به جای پله از رمپ استفاده میکرد.
راضیه مشایخ ( 1390/09/27 ) :
اولین چیزی که یادم میاد نودله!!!!!..و اینکه یه جورایی کانسپتش از غذای مورد علاقه مردم اون منطقه باعث میشه مردم اونجاد جذبش بشن البته نظر نم اینه....این پل حس هیجان رو به ادم دست میده که از یه اختلاف سطح کم رو به بالا میرن ولی اگه به جای استفاده از پله از یه رامپ که جاذبه های دریایی داشته باشه بهتر بود مثلا تو یه قسمت هایی از رامپ وقتی راه میرن احساس کنن روی اب راه میرن این یه حس عالی رو به ارمغان میاره...فرم منحنی پل که به سمت بالا رفته حس دعوت کنندگی رو به انسان دست میده ولی به نظر من خیلی پیچ در پیچ شده و باعث گمراهی میشه...
هاشم شامحمدی ( 1390/09/27 ) :
با سلام خدمت همه دوستان
شامحمدی
از لحاظ کانسبت طراح همان گونه که بُرون میگوید : این طرح ، کانسپتی قوی است که حامل مفاهیمی از قبیل: طنابها، دراگون ها، بستراطراف، چشم انداز، کالیگرافی و یا به بیان ساده تندیسی آبستره و ... میباشد اما نکته ای که در این فرم از نگاه اول به چشم میخورد وجود فرمی جنجالی و شلوغ است و گذشته از کارکرد پل که دو مسیر را به هم ربط می دهد باید به بارهای زنده ای که از این کارکرد استفاده می کنند توجه داشت که این فرم از این موضوع کمی دور شده است وجود پیچ و خم های زیاد در لاین عابرین گذشته از طولانی کردن فاصله ی حقیقی مسافت یک حس خستگی به افراد منتقل میکند.
محمد رضا خلیل زاده ( 1390/09/27 ) :
طراحی این پل به راه شخصیتی اعمال کرده که عابر پیاده به وضوح قادر به تمایز می باشد که چگونه وبه چه صورتی به هدف خود می رسند .اما مهمترین عامل شاخص در این پول نه مسیر عابر پیاده است نه مسیر دوچرخه سواری بلکه طناب سوم است . که نشان دهنده این موضوع می باشد که عابر در کجای مسیری که قصد عبور از آ ن را دارد بسر می برد.
فرشاد پورشمس ( 1390/09/27 ) :
ba salam.cosept an espageti oftade darune ab ke narm shode ast mibashad.az yek saze chand karkard gerefte shode ast ke in baes shode ast az nazare ziba shenasi ertegha peida konad.poli ast ke ham zibast ham chan manzore.hamchenin dar ghesmataei az an hese davat konandegi dide mishavad
آیسان استوار ( 1390/09/27 ) :
با سلام
در نگاه اول در طول تمامی مسیر ها هیجان و حرکت را به خوبی می توان احساس کرد و ایده دوچرخه سواری بر روی طناب با این همه پیچ و تاب بسیار جالب و هیجان انگیزه.
شیوا گل دعایی ( 1390/09/27 ) :
سلام
هایدگر در صحبت های کلی خود عناصر4 گانه را مدنظر قرار می دهد وبا دیدن این پل به راحتی می توان به بخشی از تفکر هایدگر را به تصویر کشید.
هرگاه واژه پل گفته می شود افراد بطور ناخودآگاه با یاد1خط مستقیم می افتند که شاید آن را با شکل های متفاوت تغییر دهیم اما باز هم به فرم خط صاف می رسیم اما این پل، این قانون را به خوبی شکسته است.
تضاد زیباست اما اینکه کجا باشد مهم است و این جمله خودش را در مقایسه این پل با پل عابر ساحل تِرِستِلزخودش را نشان می دهد. همین پل زیبا اگر در یک صحرا درست می شد شاید به این اندازه زیبا و قابل فهم نبود.گاهی بستر می طلبد که تضاد استفاده شود اما تضادی که در پشت آن نکته ای باشد.
این پل به خوبی دریا و آسمان را در خود جا داده است و به احساس عابر توجه کرده است علاوه بر این زیبایی آن زمانی است که خط صاف پل را شکسته و با توجه به محیط به منحنی رسیده است.
مهسا بوجاری ( 1390/09/27 ) :
با سلام
طنابهای تنیده شده در این پل ارامش بخشه و حرکت اروم اب و نشون میده که چقدر نرم حرکت میکنه و فضای زیبا و ارومی و برای عابرین ایجاد کرده.این پل هم میتونه نشون دهنده ی موج دریا و حرکت اب باشه و هم نسیمی که روی دریا می وزد.
عادل کاظمی ( 1390/09/27 ) :
طرح کاملا از حرکات آب تبعیت کرده و القا کننده یک صافی بروی دریاچه است و هر جهار عنصر را در خود قرار داده.و بیشترین عاملی که خود را در پل نمایان میکند همان حرکات قوی و محکم است.
ایوب کهن ( 1390/09/27 ) :
از نظر فرمی یک فرم ایده آل و جدید است برای یک پل.
اما از نظر عملکردی مسیری که باید طی شود بسیار طولانی است و به نظر میرسد که چشم اندازی که در مسیر وجود دارد و همچنین فرم و حرکت زیبای پل سبب شود این مسیر طولانی به نظر نرسد.
در این پل حرکت و جنب و جوش به خوبی دیده میشود.
آرمان محمدخانی ( 1390/09/28 ) :
به نظر من این پل حسی جز سر در گمی و پیچیدگی در بر ندارد و بیشتر به یک شاه راه عابر پیاده کم تردد شبیح است تا یک پل تفریحی
سیروس اباذرنژاد ( 1390/09/28 ) :
اکثر دوستان عزیز توجه هشان به شکل و نوع حرکت و مصالحی که قرار است به کار برود و مدرن بودن این پل معطوف بود ولی کسی به عقاید هایدیگر در مورد پل که در این پل به نظر من هر چهار اصل رعایت شده،به جز چند تن از دوستان محترم مثل آقای یگانه و خانم موسوی،دقت نکردند
محمد مهدی شفیعی ( 1390/09/28 ) :
به نظر من این پل با حرکات سینوسی خود پویایی خاصی را به وجود آورده است و حس حرکت را به طور فوق العاده ای در فرد به وجود می آورد . این پل چشم انداز های بسیار زیبایی از مناظر اطراف به بیننده القا می کند . از نظر فرمی بسیار زیبا و در عین حال محکم و استوار بر روی دریاچه قرار گرفته است . به نظر من این پل به هیچ عنوان قابل مقایسه با دیگر پل ها نمی باشد .
رسول رضایی ( 1390/09/28 ) :
با سلام.
واقعا فوق العادست.
من در اینجا کاربری های تعریف شده را کنار گذاشته وتفکر فوق العاده معمارانه ی طراح را پرستش میکنم.چرا که پویایی و جاودانگی را بر فراز حس آرامش آب با فرم بسیار روان بوجود آورده است.
زیبا کدخدایی ( 1390/09/28 ) :
.با سلام
این فرم بسیار مدرن و سیال میباشد همچنین یک ایده ی عالی هم از لحاظ طراحی و هم از لحاظ مجزا کردن حرکت میباشد.
فرم طناب به خوبی با امواج رودخانه هماهنگ است و مسیر خسته کننده و یکنواخت نمیباشد و در هر نقطه از مسیر یک دید متفاوت به انسان میدهد.
سینا فروردین ( 1390/10/04 ) :
پل تنها مفصل ارتباطی بین دو فضاها نیست. پل فضای ارتباطی بین دو فضا است که خود دارای هویت و شخصیت است و میتواند بیانگر فرهنگ و سنت آن منطقه نیز باشد.
این پل بیانگر سنت و فرهنگ آن منطقه با بیانی مدرن است خطوط نرم و منحنی در این پل این امکان را به علبر داده است تا در میانه راه توقف کرده و به مسیری که امده و مسیری که باید طی کند بنگرد و این امکان را به عابر داده است تا در هر قسمت از مسیر شاهد پرسپکتیوی متفاوت باشد و انگیزه حرکت را در ان به خوبی ایجاد کرده است.
رسول عبدالهی ( 1390/10/04 ) :
باسلام
به نظرم هر چقدر که این پل با اید ه ای خاص طراحی شده ولی طولانی بودن پل برای پیاده ها آن هم 500متر باید خیلی خسته کننده باشد ولی تناسباتی را با محیط اطراف به وجود می آورد که احساسات رامستقیما تحت شعاع قرار می دهد.
کیانوش ستوده ( 1390/10/23 ) :
فرمش فوق العادس ولی ایجاد فرم در این مسیر سبب طویل شدن راه آن هم برای گذر پیاده هاست . باید اعتراف کرد که خود طرح حرف نداره ولی اگه از طرح برای غیر پل استفاده میشد شاید بهتر جواب میداد
فرزانه پوررحمان ( 1390/10/28 ) :
طول رودخانه ، خط آسمان ... پل تنها و تنها يك پل است . يك شي ء . تجلي بخش مقدسات . گرد آورنده عناصر . حركت جسورانه پل گاهي كشيده به خط آسمان و گاهي تا لمس زمين ... شايد آنچه مارتين هايدگر از پل برداشت دارد در اين پل مشهود تر باشد و يا بهتر بگويم بهتر به تصوير كشيده شده .
شیما شهیدی ( 1390/11/01 ) :
شاید با دید اول و نگرستین به این خطوط بی خود و در هم تنیده و به هم بافته شده دلیل این کار را به نوع فرهنگ محل ساخت پل ربط داد ولی بیشترین دلیل را وقتی متوجه می شویم که بدانیم هر کدام از این خطوط و قسمت ها کار خاص خود را انجام می دهند . مثلآ مسیری برای دوچرخه یا مسیری برای عابرین پیاده ، جذابیت طرح در این است که بخوبی کاربری و زیبای در کنار هم قرار گرفته اند .
نگین هنرپیشه ( 1390/11/01 ) :
آیا امکان ساخت این فرم و حجم پل بر روی آب یا حتی خشکی امکان پذیر است یا خیر ؟
این سوالی است که شاید بعد از لذت بردن از زیبایی پل بر ذهن ببیننده خطور می کند . که در پاسخ باید گفت با استناد به توضیحات همین سایت و همچنین با ذکر این نکته که بزرگ معماری گفت : افکارتان را برروی کاغذ ترسیم کنید راه حلش را پیدا خواهیم کرد و همچنین با حضور داشتن در زمان کنونی باید گفت بله امکانش هست .
و فقط این نکته می ماند که افرین بر طراح که نترسید و افکارش را بروی کاغذش جاری کرد .
سهیل نبی ( 1391/05/08 ) :
(خیلی خاص و پویا)
به نظرم منحنی بودن لاین عبوری تایم عبور از پل رو بیشتر کرده ولی باز منجر به خلق اثری زیبا .مدرن و موفق شده.

ثبــــــــت نظـــــــر

  
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  

حوزه عمومی؛ طرح پیشنهادی برای مسابقه مداخله ی شهری و دگرگونی در رابطه با شهر
پل شیخ زاهد : پل سینوسی بهم بافته شده
درسهایی از سال کوویدی به روایت یووال نوح هراری
تراشه های کانسپچوال ـ برازیلیا؛ کنش بدن در فضا و تسلط حوزه عمومی بر شی منزه معمارانه
همکاری رنزو پیانو و گروه معماری G124 ؛ ساخت پروژه زیر پل راه آهن از متريال های بازیافتی
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group