معماران معاصر ایران, اتووود - بزرگترین سایت معماری
ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما |  تبلیغات




موضوعـات مــعـماری
منظر شهری   - 1401
معماری؛ خیر مشترک و امید اجتماعی   - 22
معماری و دیگر حوزه های فکر   - 1352
معماری مجازی   - 22
نظریه معماری   - 1043
جشن نامه اتووود   - 21
طراحي داخلي   - 956
زاها حدید از نگاه معماران ایرانی   - 20
سازه های شهری   - 900
زنانِ معمارِ ایرانی و سقف شیشه ای در نوزده روایت   - 20
تکنولوژی ساخت   - 886
پردیس ویترا   - 18
معماری حوزه عمومی   - 817
معماری و رسانه   - 18
مرزهای معماری   - 811
معماری کوچک مقیاس   - 17
نظریه شهری   - 744
معماری و نقاشی   - 17
المان شهری   - 740
20 بنا که هرگز ساخته نشد   - 17
نگاه نو به سكونت   - 739
جهان علمیْ تخیلی   - 17
معماری و سیاست   - 643
کارگاهْ مسابقه قوام الدین شیرازی   - 16
کلان سازه   - 632
مسابقه مرکز اجتماعی شهر صدرا   - 15
معماری مدرن   - 563
معماری ـ موسیقی   - 15
معماری پایدار   - 538
معماری بایومورفیک   - 15
منتقدان معماری   - 506
شهرهای در حرکت   - 14
آرمان شهرگرایی   - 485
رابرت ونتوری در بیست و پنج روایت   - 14
روح مکان   - 476
معماری و روانشناسی   - 14
برنامه ریزی شهری و منطقه ایی   - 474
ویلا ساوا ـ لوکوربوزیه   - 13
طراحی صنعتی   - 470
معماری و هوش مصنوعی   - 12
معماری تندیس گون   - 469
فیلم پارازیت ساخته بونگْ جونْ هو   - 12
نوسازی و بهسازی بافت های شهری   - 458
معماری و گیم   - 11
معماری منظر   - 455
ده کتاب که هر معمار باید بخواند   - 11
معماری شمایل گون   - 431
کنگو کوما ـ استادیوم ملی توکیو   - 10
باز زنده سازی   - 397
کلیسای رونشان ـ لوکوربوزیه   - 10
هنر مدرنیستی   - 378
بی ینال ونیز   - 10
توسعه پایدار   - 377
معماری و ادبیات   - 10
آینده گرایی   - 377
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه دوم   - 9
معماری یادمانی   - 356
درس گفتارهای اتووود   - 9
تراشه های کانسپچوال   - 334
لیوینگ آرکیتکچر   - 9
معماریِ توسعه   - 332
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه اول   - 8
معماری سبز   - 321
معماری جنگلی   - 8
طراحی نئولیبرال   - 310
مینت د سیلوا به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری پست مدرن   - 287
گونتا اشتلزل به روایت آلیس راستورن   - 7
اتووود کلاسیک   - 273
معماری بیابانی   - 7
بدنه سازی شهری   - 262
طراحی و ضایعات به روای آلیس راستورن   - 7
تغییرات اقلیمی   - 261
شارلوت پریاند به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری محلی   - 259
اتوره سوتساس به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری محدود   - 253
باوهاوس به روایت آلیس راستورن   - 7
محوطه سازی   - 252
لوسی رای به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ارزان   - 251
مارسل بروئر به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری تجربی   - 248
چارلز رنه مکینتاش به روایت آلیس راستورن   - 7
کتابخانه ی اتووود   - 244
باکمینستر فولر به روایت آلیس راستورن   - 7
بنای محدود   - 229
طراحی در بازی و تاج و تخت به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری های تک   - 220
سائول باس به روایت آلیس راستورن   - 7
گرمایش زمین   - 219
میس ون در روهه به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری انتقادی   - 203
معماری و عکاسی به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن حومه شهری   - 201
طراحی روی بام به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن عمومی   - 194
جنبش "جانِ سیاهان مهم است" و مسئله‌ی طراحی به روایت آلیس راستورن   - 7
زنان و معماری   - 191
کارلو اسکارپا به روایت آلیس راستورن   - 7
عکاسی   - 178
ریچارد نویترا به روایت آلیس راستورن   - 7
هنر انتزاعی   - 177
طراحی در زمانه بحران به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ـ سینما   - 175
معماری تخت جمشید   - 7
پروژه های دانشجویی از سراسر جهان   - 165
رقابت مجتمع چندعملکردی شهید کاظمی قم   - 7
گرافیک   - 161
پاویون ایران ـ بی ینال ونیز 2016   - 7
فضای منفی   - 147
آلوار و آینو آلتو به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن روستایی   - 142
هشت کوتاه نوشته در مورد پوپولیسم   - 7
هنر گفت و گو   - 141
ده پروژه کمتر شناخته شده لوکوربوزیه متقدم   - 7
طراحی مبلمان   - 127
طراحی و پناهجویان   - 7
معماری ژاپن   - 126
ردلف شیندلر به روایت الیس راستورن   - 7
معماری ایران   - 114
صد و بیست و یک تعریف معماری   - 6
بلندمرتبه ها   - 112
آیلین گری به روایت آلیس راستورن   - 6
ترسیمات معماری   - 105
معماری و فضای زیرساخت های نرم   - 6
معماری و فاجعه   - 95
معماری خوانی   - 6
اتووود ـ ایران معاصر   - 88
منبع شناسی اتووود   - 6
معماری مذهبی   - 87
ورنر پنتون به روایت آلیس رستورن   - 6
معماران و چالش انتخاب معماری   - 86
تناقض هاوپیچیدگی ها:تئوریهای پیچیدگیِ ونتوری وجیکوبز   - 5
معماری فاشیستی   - 80
معماری مصر   - 5
اکسپو   - 79
پنج پروژه لوکوربوزیه متاخر که هیچگاه ساخته نشدند   - 5
پالپ نیوز ِ اتووود   - 68
فرهنگ نفت   - 5
معماری هند   - 66
اتومبیل در چهار روایت کوتاه از بری ریچاردز   - 4
معماری چین   - 63
چهار یادداشت برای علی اکبر صارمی   - 4
ویروس کرونا و معماری   - 63
شهرسازی کوچک مقیاس   - 4
معماری و هنر انقلابی   - 62
بلوپرینت   - 4
مدرنیته؛ از نو   - 61
اتووودْ آبزرور   - 4
ویرانه ها   - 58
فرایند خلاقیت چهار پیشگام معماری مدرن   - 4
اقتصادِ فضا   - 57
همه ما سایبورگ هستیم   - 4
گفت و گو با مرگ   - 56
اختلال های تشخیصی معماران مدرن   - 4
مدارس معماری   - 50
فرهنگ کمپ به روایت سوزان سانتاگ   - 4
زاغه نشینی   - 48
چگونه یوتوپیا در روسیه انقلابی مدفون شد   - 4
پداگوژی   - 46
چالش های اخلاقی ریاضت ورزی در معماری به روایت پیر ویتوریو آئورلی   - 4
طراحی در وضعیت پندمیک به روایت آلیس راستورن   - 45
داریوش شایگان و هنر ایرانی   - 3
معماری پراجکتیو   - 44
رقابت آسمانخراش ایوُلو 2016   - 3
معماری دیجیتال   - 43
رادایکالیسم ایتالیایی در سیزده روایت   - 3
معماری کانستراکتیویستی   - 43
آینده کجاست؟ روایتی از رولینگ استون   - 3
جنبش متابولیسم   - 42
لویی کان به روایت آلیس راستورن   - 2
معماری اوایل قرن بیستم روسیه   - 41
رابرت نوزیک، یوتوپیا و دولت حداقلی   - 2
باهاوس   - 39
اسمیتسن‌ ـ رابین هود گاردنز   - 2
فیلوکیتکت   - 36
برج سیگرام چگونه جهانی شد؟   - 2
هنر روسیه   - 35
زیستْ ریاضت و همبستگی در فضای اضطراری   - 2
درگذشت زاها حدید   - 34
جودیت باتلر مارا به تغییر شکل خشم مان فرا می خواند؛ گفت و گویی با ماشا گِسِن   - 2
معمارْستاره ها به روايت اتووود   - 33
فیس بوک، گوگل و عصر تاریک سرمایه داری نظارتی   - 2
اکسپو شانگهای 2010   - 33
شهرهای پیشاصنعتی   - 1
طراحی پارامتریک   - 30
فیلمْگفتارهای معماری و پداگوژی معماری   - 1
بحران آب   - 29
تابْ آوری دفاتر نوپای معماری   - 1
معماری فضای داخلی   - 29
چهل نکته در باب هایدگرْخوانی   - 1
اکسپو میلان 2015   - 28
شهرْخوانی با اتووود   - 1
پاویون های سرپنتین   - 27
ده پرسش از هشت معمار   - 1
معماری پس از یازدهم سپتامبر   - 22

طــراحــــــــــــــان
آر ای ایکس   - 3
ژان بودریار   - 4
آراتا ایسوزاکی   - 16
ژان نوول   - 22
آرشیگرام   - 7
ژاک دریدا   - 18
آرکی زوم   - 4
ژاک لوگوف   - 4
آلبرت پوپ   - 4
ژیل دلوز   - 29
آلدو روسی   - 13
سائول باس   - 7
آلوار آلتو   - 19
ساسکیا ساسن   - 9
آلوارو سیزا   - 9
سالوادور دالی   - 2
آن تینگ   - 4
سانا   - 5
آنتونی گائودی   - 27
سانتیاگو کالاتراوا   - 13
آنتونی وایدلر   - 5
سدریک پرایس   - 3
آنتونیو نگری   - 5
سو فوجیموتو   - 11
آنیش کاپور   - 8
سوپراستودیو   - 9
آی وِی وِی   - 34
سورِ فِهْن   - 6
اُ ام اِی   - 40
سوزان سانتاگ   - 8
اتوره سوتساس   - 7
شاشونا زوبوف   - 2
ادریان لابوت هرناندز   - 5
شیگرو بان   - 33
ادوارد برتینسکی   - 1
عبدالعزیز فرمانفرمایان   - 4
ادوارد سعید   - 13
فدریکو بابینا   - 30
ادوارد سوجا   - 10
فرانک گهری   - 49
ادواردو سوتو دی مُرِ   - 18
فرانک لوید رایت   - 45
ادولف لوس   - 8
فرای اوتو   - 10
ارو سارینن   - 28
فردا کولاتان   - 2
اریک اوون موس   - 13
فردریک جیمسون   - 2
اریک هابسبام   - 2
فرشید موسوی   - 3
استن آلن   - 4
فمیهیکو ماکی   - 4
استیون هال   - 32
فیلیپ جنسن   - 5
اسلاوی ژیژک   - 17
گایاتری چاکراوارتی اسپیواک   - 5
اسوالد متیوز اونگرز   - 5
گرگ لین   - 7
اسوتلانا بویم   - 4
گونتا اشتلزل   - 1
اسکار نیمایر   - 33
لئون کریر   - 2
اف او اِی   - 9
لبس وودز   - 25
ال لیسیتسکی   - 5
لوئیس باراگان   - 2
الیس راستورن   - 111
لوئیس مامفورد   - 1
اِم اِی دی   - 22
لودویگ لئو   - 3
ام وی آر دی وی   - 53
لودویگ میس ون دروهه   - 25
اماندا لِــوِت   - 4
لودویگ هیلبرزیمر   - 3
اویلر وو   - 9
لودویگ هیلبرزیمر   - 1
ایلین گری   - 7
لوسی رای   - 15
ایوان لئونیدوف   - 4
لویی کان   - 37
بئاتریس کُلُمینا   - 9
لوییس بورژوا   - 8
بال کریشنادوشی   - 4
لُکُربُزیه   - 142
باک مینستر فولر   - 11
لیام یانگ   - 4
برنارد چومی   - 33
مارتین هایدگر   - 29
برنو زوی   - 7
مارسل بروئر   - 7
بنیامین برتون   - 8
مارشال برمن   - 16
بوگرتمن   - 1
مانفردو تافوری   - 16
بی یارکه اینگلس   - 68
مانوئل کاستلز   - 2
پائولو سولری   - 4
ماکسیمیلیانو فوکسِس   - 10
پاتریک شوماخر   - 3
مایکل سورکین   - 4
پال گلدبرگر   - 1
مایکل گریوز   - 6
پرویز تناولی   - 2
محمدرضا مقتدر   - 4
پری اندرسون   - 3
مخزن فکر شهر   - 1
پل ویریلیو   - 22
مـَــس استودیو   - 3
پیتر آیزنمن   - 58
معماران آر سی آر   - 4
پیتر برنس   - 3
معماران مورفسس   - 16
پیتر زُمتُر   - 68
موریس مرلوپنتی   - 2
پیتر کوک   - 7
موشه سفدی   - 12
پیر بوردیو   - 5
میشل سر   - 3
پییر ویتوریو آئورلی   - 9
میشل فوکو   - 46
تئودور آدورنو   - 5
نائومی کلاین   - 4
تادو اندو   - 13
نورمن فاستر   - 35
تام مین   - 13
نیکلای مارکوف   - 1
تام ویسکامب   - 10
هانا آرنت   - 9
تاکامیتسو آزوما   - 3
هانری لفور   - 24
توماس پیکتی   - 5
هانی رشید   - 5
توماس هیترویک   - 30
هرزوگ دی مورن   - 28
تیتوس بورکهارت   - 2
هرنان دیاز آلنسو   - 18
تیموتی مورتُن   - 2
هنری ژیرو   - 3
تیو ایتو   - 25
هنریک وایدولد   - 1
جاشوا پرینس ـ رامس   - 2
هنس هولین   - 5
جان برجر   - 2
هوشنگ سیحون   - 14
جان هیداک   - 4
هومی بابا   - 2
جف منن   - 2
واسیلی کاندینسکی   - 2
جفری کیپنس   - 3
والتر بنیامین   - 27
جورجو آگامبن   - 5
والتر گروپیوس   - 18
جوزپه ترانی   - 2
ورنر پنتون   - 5
جونیا ایشیگامی   - 3
ولادیمیر تاتلین   - 12
جیمز استرلینگ   - 1
ولف پریکس   - 1
جین جیکوبز   - 2
ونگ شو   - 8
چارلز جنکس   - 7
ویتو آکنچی   - 12
چارلز رنه مکینتاش   - 7
ویوین وست وود   - 6
چارلز کوریا   - 15
ک. مایکل هیز   - 2
چاینا میه ویل   - 4
کارلو اسکارپا   - 12
حسن فتحی   - 5
کازو شینوهارا   - 1
حسین امانت   - 3
کازیو سجیما   - 2
خورخه لوئیس بورخس   - 2
کالین روو   - 1
داریوش آشوری   - 1
کامران دیبا   - 13
داریوش شایگان   - 13
کامرون سینکلر   - 11
دانیل لیبسکیند   - 24
کریستفر الکساندر   - 2
دنیس اسکات براون   - 10
کریستین نوربرگ ـ شولتز   - 15
دیلرـ اِسکـُـفیدیو+رِنفرو   - 22
کریم رشید   - 5
دیوید رُی   - 2
کلر استرلینگ   - 2
دیوید گیسن   - 2
کلود پَره   - 3
دیوید هاروی   - 25
کنت فرمپتن   - 14
رابرت نوزیک   - 2
کنزو تانگه   - 9
رابرت ونتوری   - 29
کنستانتین ملنیکف   - 3
رُدولف شیندلر   - 7
کنگو کوما   - 47
رضا دانشمیر   - 5
کوپ هیمِلبِلا   - 22
رم کولهاس   - 100
کورنلیوس کاستوریادیس   - 3
رنزو پیانو   - 30
کوین لینچ   - 7
ریچارد مِیر   - 8
کیانوری کیکوتاکه   - 1
ریچارد نویترا   - 7
کیتیو آرتم لئونیدویچ   - 1
ریموند آبراهام   - 1
کیشو کـُـروکاوا   - 6
رینر بنهام   - 2
یان گِل   - 9
رینهولد مارتین   - 5
یو ان استودیو   - 32
ریکاردو بوفیل   - 4
یورگن هابرماس   - 15
زاها حدید   - 190
یونا فریدمن   - 5
زیگموند فروید   - 11
یوهانی پالاسما   - 12

کـاربـــــــری هـا
مسکونی   -776
معماری مذهبی   -105
زیرساخت های شهری   -375
صنعتی   -102
فرهنگی   -329
گالری   -84
پاویون   -264
هتل   -75
موزه   -254
ورزشی   -65
اداری ـ خدماتی   -232
بهداشتی   -40
مسکونی ـ تجاری   -161
حمل و نقل عمومی   -37
تفریحی   -154
ویلا   -6
اموزشی   -133
زاغه نشینی   -5
حامی اتووود
مقـــــــــــالات
    دیوید هاروی و شهر در قامت فهمی انسانْ تولید
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    پهنه ی معلق تهران؛ شاه عبدالعظیم یا شهر ری
        علی رنجی پور
    دیوید هاروی و شهرســــــــــــــــــــــــــــــــــازی آلترناتیو
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    هنر گفت و گو ـ جان بریسندن و اد لوییس با دیوید هاروی
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
چنـــــد پــــروژه
مجموعه مسکونی شاه پریان
طراح : علیرضا امتیاز "مدیر اتووود"
منزل شخصی دکتر دلیر - خیابان ولیعصر کوچه 8
طراح : محمود امیدبخش
مجموعه ي تجاري و پاركينگ طبقاتي شقايق
طراح : امين حشمتی
خانه شعر ، پايان نامه معماري كارشناسي ارشد
طراح : م معيت
گذرگاه همیابی
طراح : محمود امیدبخش
کاریــــــــــــابی
   کاریابی
   لیست درخواست ها ی قبلی شما
   لیست کاندیدها به تفکیک استان
   لیست فرصت های کاری به تفکیک استان
وبـــــلـاگ هـــــا
آرشیتکت نمونه
مدیر : مسعود زمانیها
معماری به مثابه ساخت-سجاد نازی
مدیر : سجاد نازی
فتوت نامه معماران
مدیر : اخوان الصفا
مجله معماری Architecture Foolad City
مدیر : مسعود پریوز
معــــرفی کتــــــاب
رهیافت پدیدارشناسی در اندیشه پیتر زومتور
نویسنده :  .
انتشارات : علم معمار

حامی اتووود
کانال تلگرامی اتووود
اتووود کلاسیک ـ خانه میلا ـ انتونی گائودی
اتووود سرویس خبر:   گروه ترجمه و تحقيقات اتووود
1390/09/30
مـنـــــــبـع : -
تعداد بازدید : 10355

یکی از منتقدان در اوایل دهه پنجاه نمای اثار او را اینچنین توصیف می کند:" شکنجه خیال، جنینی در سنگ، قلمبه های وقیحانه"، جورج اورول در سفری به کاتالونیا لاساگردا فامیلیایش را یکی از شنیع ترین ساختمان های جهان می خواند و او را در زمره انارشیست هایی می داند که طعمی تلخ را ان هم در زمانی بد به نمایش می گذارند.

انتونیو گائودی با اثارش در میانه ی چنین مواجهاتی تعریف می شود. خانه میلا نیز درگیر یک چنین جوی است. بنا بلافاصله پس از ساخت ـ 1905 تا 1907ـ به یکی از جاذبه های توریستی بارسلنا تبدیل شد. این بـِـلُک ساختمانی با ان ریخت واره غریبش تبلور کامل کلام را تعین می بخشد، عملا تمام استعاره ها برای توصیف نمای مواج عجیب و حیرت اور و ان کمدی پهان در شومینه چند رنگش به کار گرفته شدند. تنوع به عنوان عنصر ذاتی این اثر ان را به سکولارترین اثر گائودی تبدیل نموده است.

خانه ای فاقد خط راست که بر طاق ها و ستون هایی جایگزین دیوارهای باربر تعریف شده است و این امکان را برای گائودی فراهم اورد تا پلان های کاملا نامنظم را فارغ از تمام الزامات حل کند. سقف بنا که تبدیل به یک پیاده راه مرتفع، بر خط اسمان بارسنا گردیده و در عین تبلور مفهوم شهر باز با مملویی از پیکره هایی که گویی ریشه در انگاره های به عاریه گرفته شده از سفر به افریقای معمار دارند بر غنای هنری مجموعه افزوده اند، این تمرکز بر پیکره تراشی عملا بسیاری را بر ان داشت تا او را بیش از یک معمار، یک تندیس گر بخوانند حال انکه او خود تاکید می کند، اولویت های معماری عبارت اند از موقعیت، معیار، مصالح و پس از همه این ها فرم.

از دیگر بارزه های متبلور در اثر، تاکید بر روی کرد التقاط گرای گائودی به طراحی ای منبعث از گوتیک شعله سان فلاندری و کاشی های منقوش اسپانیایی و موزاییک های اصیلی با رنگ های براق می باشد. ساختمان با حداکثر استفاده از ازادی عمل موجود در سبک التقاطی به تغییر شکل هایی در ساختار فیزیکی بنا دست یافت و از همین روست که در هیچ کدام از اثارش نمی توان اسکلت و سازه بنا را از تزیینات اهنی، سیمانی یا سرامیکی اش تفکیک نمود.

سازه بتنی بنا اجرای پیچ و خم تیغه های داخلی را اسان کرد و بنا را یکی از پیش قراولان پلان ازاد ساخت، این روی کرد به سازه در اثر انچنان قوی است که کریستین نوربرگ شولتز در کتاب معنا در معماری غرب با تاکید بر این نکته که خانه میلا از کیفیت های اندام وار ارت نوو تفسیری حجمی ارائه می دهد یاداور می شود که این صور اما بر مبنایی فنی و در عین حال خیال انگیز مقرر شده اند، جز این معماری داخلی خانه نیز با همان سبک و سیاق معماری بیرونی بنا و با همان معیارهای ذاتی اثر ولی مقید به ماهیت فیزیکی بنا طراحی شده است، حجم از خطوط منحنی هم در نمای اصلی و هم در نقشه کف و فضاهای داخلی تبعیت می کند، بدین ترتیب فضاهای داخلی هم دارای حرکتی یکنواخت می باشند.

در این خانه نیز مانند دیگر اثار گائودی مخصوصا خانه باتلو انگاره های موج و سنگ خارا به ذهن متبادر می شود، این استعاره انچنان در اثر قوی است که ان را معدن سنگ می نامند. بنا انچنان سرشار از رمز و استعاره است که سالوادر دالی ـ سورئالیست هم وطن گائودی ـ به سبب تبلور نیروهای روانی و روحانی و انگاره های غیر منطقی اندیشه خلاق در اثار وی با ان ها احساس نزدیکی می کند. این اثر امروزه به عنوان شاخصی کلاسیک برای رهیافت های نوْارگانیکی با ریشه های زیستی شناخته می شود.

در اینجا می توانید مقاله ای در مورد این اثر را هم مطالعه فرمایید

خانه میلا


خانه میلا


خانه میلا


خانه میلا


خانه میلا


خانه میلا


خانه میلا


خانه میلا


خانه میلا


خانه میلا


خانه میلا


خانه میلا


خانه میلا


خانه میلا


خانه میلا


خانه میلا


خانه میلا




حامی اتووود
نظـــــــر اعضــــــــا
عبدالحسین نصیری ( 1390/10/01 ) :
با درود.
تاثیر آنتونیو گائودی بر معاصرانش ،چون معماری را به دل طبیعت برده است و کارهایش کاملا ارگانیک میباشد و جز به جز از ساختمان بدن موجودات زنده الهام گرفته است و این امر بر خلاف کار معماران سبک بین الملل هم عصر می باشد آنان را وادار داشته است تا در بعضی از آثارشان پیکر تراشه عمل نمایند و رنگ شمایل دیگر به آثارشان بدهند و نشان داده است هندسه سازه را نمی توان نادیده گرفت .پلان آزاد و استفاده از مصالح بومی دیگر پیام ایشان است .خانه میلا با پیکره ضمخت خود که گوشه های منحنی بر نمود خشن او اضافه شده در اولین مظاره گری از چند ده متری یاد آور صحنه جنگی کاملا با عظمت رومی با تسلط کامل پیکره های برجی و تیر کش های قلعه میباشد .پیچ و تابهای ستون با ماسک های ماتادوری پیکره های پشت بام و ترکیب نرده های ایوان ها ،طرح نرده های جلو فضاهای منفی که ندای شهر و سپر میدان را تداعی میکند .همگی باعث شده تا جهان که دو بار تجربه جنگ ویرانگر را دارد 4 دهه دیگر صحنه های توصیفی چند سطر خانه میلا برایش جذابیت نداشته و بلکه زجر آور هم بوده ،ولی اخیرا بعلت آشفتگی های بوجود آمده توسط انسانهای امروزی در طراحی معماران هم خودش را نشان میدهد ولی عمقا اثر خوشایندی ندارد.
ملیحه سجادیان ( 1390/10/02 ) :
خانه میلا تداعی سازه ای را که در دل کوهی حفاری دستی بدون وسایل و ادوات هندسی و سنتی ساخته شده می کند . گر چه جزییات از ستون و سقف و دیوارها و پیکرها نمونه هنر پیکرتراشانه معمار خالق آن است ولی وجود جسم نا متعادلی با محیط اطراف هم جزی از طراحی معماری می باشد در عصر سبک بین الملل که خالی از تاریخ گذشته است بنا خود ظابطه ای مانند سبک بین الملل ، معیاری در قیاس خود دارد .
نه بلکه پلان آنرا دارا می باشد در بیشتر زمینه ها آزادی اجرائی هم از شهامت طراح سخن دارد .
تاثیر گائودی بر معاصرانش در کارهایی علاوه بر انتزاعی فکر کردن طبیعت را با هندسه معماری آمیخته می کند و با استفاده از مصالح درونی در نمای ساختمان تنوع ایجاد کرده و به فرم ارگانیک خود غنای بیشتری می بخشد .
حامد چوبينه ( 1390/10/02 ) :
اصول فکري که معماران سبک ارت نوو , و گائودی از ان پیروی میکردند :
-1 انتقاد شديدي از اشياء و مکتب هاي تقليدي
-2 جدايي از گذشته
-3 ابداع فرم هاي جديد
-4 هنر مناسب زمان
-5 استفاد ه از توليدات مدرن ( فلز ) براي اسکلت ساختمان و تزيينات
-6 استفاد ه از تزيينات و فرم هاي طبيعي و احساس برانگيز
معماران نهضت آرت نوو از توليدات صنعتي به طور گسترده استفاده مي کردند و معماري روستايي براي آنها الگوي
مناسبي نبود. گائودي معتقد بود که "در طبيعت هيچ خط مستقيمي وجود ندارد ." در خانه میلا نیز ما هيچ گاه خط مستقيم چه در طرح کلي و چه د ر جزئيات نميبینیم . در تمام کارهاي گائودی هيچ گاه تقليد از گذشته
نبوده بلکه همواره گذشته را به صورت جديد و با طرح ها و از تزيينات به افراط استفاده مي کرد. به نظر من که دلیل استفاده دوباره و روی اوردن دوباره به این سبک , جنبش هنر و صنايع دستي سنت احياي هنرهاي کاربردي را در واکنش به ماشيني شدن توليد و مصنوعات و احياي ارزش هاي از دست رفته است.
پدرام پورمزینی ( 1390/10/02 ) :
با سلام
گائودی (معمار خدا):کسی که می خواهد فرم را از نظر سازه کنترل کند . تبدیل خطوط شکسته و اکسپرسیونیستی به خطوط کاملا کرو(دوره معماری گوتیک) دلیل رونما شدن کارهای او بعد از چهار دهه همین بود که گنجاندن چینین طرح شاخصی زمان می برد مثل بسیاری از معمار ها که برای رسیدن به ایده و قابل اجرا بودن طرحشان زمان زیادی را صرف می کنند نمونه بارز آن ( زاها حدید ) . و نکته دیگر این که نحوه مقابله مردم با رویارویی با طرح شما در زمان های مختلف متفاوت می باشد. ولی به نظر من این طرح آقای گائودی به نوبه خود زیباترین و بهترین طرح درون اسپانیا بوده.


یوسف فتحی ( 1390/10/03 ) :
سلام
معماری آقای گائودی دلیل اینکه بعد از مدتی بر روی معاصرانش تآثیر گذاشت این بود که در آن زمان معماری آقای گائودی با معماری سبک بین الملل متفاوت بود و در آن زمان تآثیر سبک بین الملل و طرفدارانش بسیار زیاد بود . آقای گائودی بدلیل اینکه معماری را به دل طبیعت می برد و از فرم های انتزاعی فرار می کرد معماریش مورد توجه نبود ولی امروزه اینگونه فرم ها مورد توجه و معماران بسیار را تحت تآثیر خود قرار داده (آلونسو، زاها حدید و...)و نکته جالب که در آن زمان به آن توجه بسیار می شد مودولار کار کردن بود که کار های آقای گائودی ضد مودولار بود.
راضیه فرهادی ( 1390/10/03 ) :
سلام
معماری آقای گائودی ( معماری زیست ریخت شناسانه و معماری ارگانیک ) فرم از کارکرد تبعیت می کند( تآثیر آقای رایت بر روی گائودی ) در کارهای آقای گائودی دیده می شود . همان طور که در بالا مشاهده کردیم به دلیل اینکه آقای گائودی در آن زمان معماری را به دل طبیعت می برد و این متفاوت با سبک بین الملل که طبیعت را از طریق هندسی سازی معماری می کردند، باعث گردید معماری آقای گائودی در زمان خود را نشان دهد. آقای گائودی تحت تاثیر معماری قرون وسطی ( معمار خدا) و روحیه مدیترانه ای بود .ضد مودولار ، توجه به تزینات ،عبور از فرم های ایده آل است و این بر خلاف معماری بین الملل بود . آقای گائودی به کنترل در آوردن فرم از طریق سازه . به نظر من طراحی های درون از فرم بیرون تبعیت می کند و همین حس بیرون را در داخل می توان مشاهده نمود.
لیلا شهرامی راد ( 1390/10/03 ) :
با سلام
من ترجيح ميدهم در ابتدا به تحليل فكري بنا بپردازم تا عناصر و سازه و بتوانم به نوعي تشويش هاي فكري كه با ديدن اين بنا پيدا كردم را پاسخگو باشم.
ما انسانها آثاري كه طراحي وخلق ميكنيم هر چند كه در واقعيت روح ندارند و از اجسام ساخته شده اند اما گويي از افكار و روحيات خودمان و پيش زمينه هاي فرهنگي و تربيتي و محيطي كه در آن قرار گرفته ايم و رشد كرديم و باورهاي ملي و مذهبي و .... انشعاب گرفته اند. و در نهايت با افكار كلي ما در قالب يك جسم يا بنا عرضه ميشود.
گاهي ما ميخواهيم المان يا اسطوره اي از فرهنگ وتمدن مان را كه ارج مي نهيم به ديد همگان بگذاريم با اين عنوان كه پيشينه ي ما چه بوده اند؟؟؟؟؟؟؟؟؟(و به نوعي فرهنگ و تمدن و تاريخ را در آثار معماري هويدا كنيم.)

حال با اين پيش زمينه هاي فكري خانه ميلا با اين شكل خشن در صورت شهر نمايان گر چه چيز ميخواهد باشد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
جسم سنگين و زمخت با پيكره قلعه وار با ستون هاي همانند نيزه و وجود منحني هاي كه نه بر حسب آرامش بلكه با اضافه بار خشونت است معرف چه چيز جز جنگ و دغدغه هاي آن دوران ميتواند باشد............
جنگ با آن همه عظمت و قدرت بخش مهمي از تاريخ است اما يادآور زيبايي ها نيست كه آن را به شكل المان در صورت شهر بگذاريم چون براي بسياري دوران تلخ و ناآرامي ها را نمايش ميدهد.
شايد انتقادات بسيار به دليل نمايش كاربري خانه وسكونت گاه و محل آرامش با اين چهره ي خشن و ناآرام باشد .( كه انسانها ميدوند براي آرامش)
احسان قلندری ( 1390/10/03 ) :
با سلام.طراحی بر گرفته از هنر است.انسان می بیند_ذخیره می کند و بعد تحلیل می کند که این خود با عث بوجود آمدن هنر می شود در مورد معماری.هر بنا در زمان خود توانسته است تفکر معمار را بیان کند تا بدین طریق روحیات درون خود معمار را باز گو کند.اما هر بنا دلایل خواسی دارد که نمونه ی آن فرم فرفورجه ها می باشد که بر گرفته از طبیعت است.نمونه بعدی دودکش هاس که نماد پایداری ست.هر طرحی می تواند جاهایی از خود بنا هماهنگی داشته باشد.مثلا:فرم فرفورجه ها با لابی بنا.سطوح ناهموار در کمک کردن به نماد دیگر بنا دخالت داده و عملرد زیبایی را به همراه دارد.معماران باید بیندیشند که هنر خود را به گونه ایی ارائه دهند که فراموش نشود.هر بنا به عنوان یک شاخص عمل می کند.کار هر هنر مند هم زیباست و هم برعکس.اما هر کاری دلیل دارد که چرا و چگونه انجام شود.به طرح خارج بنا و داخل لابی آن دقت کنید!!! بنظر شما چرا طراح اینگونه عمل کرده است؟خوب طرح خارجی بنا ذهن را در زمان نگه داشته و گذشت را به رخ بشر می کشاند ولی چه شده در لابی عکس آن اتفاق افتاده است؟در نظر بگیرید خارج بنا می باشید قصد ورود به بنا را دارید که در مرز آینده و گذشته قرار می گیرید اما در لابی شما در زمان حال قرار می گیرید.هر هنرمند از چیزی رنج می برد که با حل مشکل آن را تا حدودی بر طرف می کند.(با تشکر) در پناه حق
مهسا حجازي ( 1390/10/03 ) :
گائودی کارش کاملا ارگانیک است که ارگانیک زیستی ست(از پیکره انسان الهام می گیرد) که حتی در طراحی داخلیش نیز وجود دارد و بر خلاف لوش که میگوید تزئینات جنایت است ,شدیدا از تزئینات استفاده میکند و درگیر تزئینات است, کارای پیکر تراشانه در کارش زیاد است . پلان و برش بنا با هم کار میکند , شعارش در مورد فرم تابع عملکرد در این کار به شدت به چشم می خورد و در کل خلاف جهت دیگر معماران (سبک بین الملل) کار میکند....
بهنام دیداری ( 1390/10/03 ) :
با سلام"به نظر من هم آقای گائودی چون از طبیعت اطرافش در طرحهاش استفاده میکرده حجمهای کاملا متفاوتی نسبت به معماران دوره خودش داشته.در این کار هم از طبیعت الهام گرفته شده.همانطور که در پشت بام این خانه میبینیم از اشکالی استفاده شده که در آثار یونانیها و رومی ها هم دیده میشد.حرکت روی بام که به انسان اجازه میده نگاه بلندی به اطرافش داشته باشد نیز یکیدیکر از نقاط خوب این کار است.
مرضیه جمالی ( 1390/10/03 ) :
واژه فرم از کارکرد تبعیت میکند که شعار گائودی مطرح شده است در این بنا کاملا پیکرتراشانه انسان با زیست پذیری بودن خانه مطابقت دارد و تزئینات در کارش به چشم میخورد ترکیب نما و برش در پلان مشخص است همان طور که پیکره های انسانی در نما وجود دارد در پلان و برش هم به چشم می خورد و هماهنگی دارد . برای سازه اهمیت خاصی قائل شده و سازه در بنای ان همراه با ریاضیات است و او معماری را به دل طبیعت میبرد برعکس بقیه که طبیعت را در اختیار معماری قرار میدهند و همین نوع دیدگاه باعث مخالفت سایرین در ان زمان میشود...
معصومه مردانی ( 1390/10/03 ) :
سبک آرنوو در اسپانیا با شخصیت هنر آنتونی گائودی Antoni Gaudi پیوند خورده است. نگاه نوین او به روبنای ساختمان ها، تزئینات داخلی، تزئینات دیوار پارک ها و مبلمان شهری در گوئل، بارسلون و غیره، تأثیر زیادی بر رواج رونق سبک آرنوو در اسپانیا گشت. گائودی معماری را فضایی پویا در نظر می گرفت که دنیای درون و برون را به یکدیگر پیوند می دهد. وی از پیشگامان بزرگ معماری قرن بیستم است که نظریه ها و آثارش، هنر مدرن غرب را تحت تأثیر قرار داد.
اين مجموعه آپارتماني با دوحياط داخلي ،مانند مجسمه متحركي مدام در حال حركت است . اودر اينجا هم همچون كارهاي ديگرش ،يك ارگانيسم زنده ويك اثر بديع در خورمردم زنده وفعال كاتالان به وجود آورده است.

یکی از دلایلی که سبک کارهای گائودی در ان زمان مورد استقبال قرار نگرفت همزمان بودن با طراحان مانند لوکوربوزیه بود...که بیشتر طراحی ها به سمت صنعتی پیش میرفتند تا الهام از طبیعت اطراف...و تزئینات را یک جنایت تلقی میکردند...و نسبت به فضای زندگی انسانها . معماران به سمت رفع نیازها وتاکید برعناصر ساختاری و کارکردی رفتند...
به نظر من امروزه آمیزش هنر و صنعت مطرح است ... که میتوان ان را تاثیر گائودی و فضای صنعتی ان دوره با هم دانست...
مخمد رضا کرمی ( 1390/10/03 ) :
به سلام
اين بنا تبلور كامل ازاستفاده از مصالح سنگي است..تورفته گي ها..نورگيري كخ از سقف گرفته شده..استفاده از پنجرههاي مدولار..
البته روي بام را نبايد فراموش كرد المانهايي كه در انجا وجود دارد همانند كلاه خودهاي گلادياتورهاست.

به قول دوستان همزمان بودن با معماران را منم قبول دارم ولي شخصيت معمار دران زمان هم تاثير گذار است.
سمیه فاضل زاده ( 1390/10/04 ) :
گائودی که شهرتش را از سبک منحصر به فرد خود به ارث برده و پیرو سبک آرت نوو است . گائودی معمار خدا مفهوم روحانیت و معنویت را با فرم های مدور در این اثر متبلور کرده است .
نشانه های بارز این بنا عبارتند از :
پیکره تراشانه بودن کل ساختمان و وجود مجسمه هایی در روی سقف
نور گیری از وسط سقف (سعی کرده نور را به همه جای حجم برساند. )
پلان نما و برش این حجم از لحاظ درجه بندی همه با هم یکسان است .
استفاده از پنجره های مدولار
در طراحی این بنا هیچ خط مستقیمی به کار نبرده است زیرا این اثر را دنباله روی طبیعت میداند (در طبیعت هیچ خط مستقیمی وجود ندارد.)
سمیه فاضل زاده ( 1390/10/04 ) :
گائودی که شهرتش را از سبک منحصر به فرد خود به ارث برده و پیرو سبک آرت نوو است . گائودی معمار خدا مفهوم روحانیت و معنویت را با فرم های مدور در این اثر متبلور کرده است .
نشانه های بارز این بنا عبارتند از :
پیکره تراشانه بودن کل ساختمان و وجود مجسمه هایی در روی سقف
نور گیری از وسط سقف (سعی کرده نور را به همه جای حجم برساند. )
پلان نما و برش این حجم از لحاظ درجه بندی همه با هم یکسان است .
استفاده از پنجره های مدولار
در طراحی این بنا هیچ خط مستقیمی به کار نبرده است زیرا این اثر را دنباله روی طبیعت میداند (در طبیعت هیچ خط مستقیمی وجود ندارد.)
اعظم مختاری ( 1390/10/04 ) :
با سلام
گائودی (معمار خدا):
در کارهای گائودی فرم از کارکرد طبعیت میکند. معماری گائودی کاملا ارگانیک است واز دل طبیعت ریشه میگیرد. واز موجودات زنده وساختمان بدن آنها در کارهایش الهام میگیرد .
رنگ در کارهای گائودی از جایگاه ویژه ای برخوردار است .گائودی از رنگهای شاد استفاده میکندواین ریشه در فرهنگ ومحیط زندگی مردم اسپانیا دارد.
در خانه میلا هیچ خط صاف ومستقیمی وجود ندارد بلکه خانه میلا نمود عینی استخوانها ومفاصل انسان است. وتداعی کننده معماری ارگانیک گائودی است .
گائودی آنچنان از طبیعت ماهرانه الهام می گیرد وتداخل طبیعت با اشکال هندسه را به وجود می آورد که تاثیر مستقیمی بر معاصران خود دارد .
پیمان کشاورز ( 1390/10/04 ) :
این بنا من را یاد سخره های با سطحی نرم با تورفتگی ها کنار ساحل دریا وجود دارد می اندازد.

این معمار با طراحی وبازی با خطوط کرو توانست یک بنای ماندگار را به دنیا معرفی کندوبا این بنا نشان میدهد که متوان از مصالح به نحوه خیلی خوب و عملکردی استفاده کرد.

سحر اردشیرنژاد ( 1390/10/04 ) :
با سلام
به نظر من دراین کارگائودی توانسته با توانایی ترکیب مصالح وفرم های هندسی با سازه
همچنین طراحی نمای آن به نوعی کارخود را متمایز کند ونوع فرم خود را از کارهای تکراری جدا کرده و آن را با کارکرد مطابقت دهد ودر کار خود با نشان دادن حالت های طبیعی از طبیعت که آن را از طریق هندسی سازی(فرم انتزاعی) بیان کرده
در عین خاص بودن نوعی دگرگونی را القا کند...........
محمدرضا نامداری ( 1390/10/04 ) :
به نظر من این یک هنر معماری نیست و صرفا یک هنر پیکره تزاشی شده است زیباست اما معمارانه نیست وبا دوست عزیزمون پیمان کشاورز موافقم مانند صخره های رسوبی کنار دریاست و به نظر من منهنی بودن این بنا آن را زیبا کرده است و به نظر من از صخره و حلزون الحام گرفته است
محمد ابراهیم کرمی ( 1390/10/04 ) :
شاید حذف شدنش به این دلیل بوده که در ان بازه زمانی فرم ساختمان خاص بوده است شاید در آن بازه زمانی به ندرت ساختمان هایی بوده اند که پلان چنین نا منتظمی داشته اند. و اما به نظر من همین فرم مواج که دارد به خوبی ساختمان را نشان میدهد و از آن شاخص تر سقف بنا هست که حالتی پیاده رویی دارد که این چنین کار کردی برای سقف خود منحصر به فرد به شمار می رود.همه چیز بنا منطقی هست و همه اجزای ساختمان به طوری منطقی چیده شده و باهم همخوانی دارند.
فرشته رنجبر ( 1390/10/04 ) :
سبک گائودی بر خلاف سبک بین الملل است به گونه ای که گائودی که سبک او به گونه ای بوده که معماری را به دل طبیعت بر میگرداند و فرم های او فرمهایی کاملا ارگانبک بوده..برای یک بازه زمانی طولانی تمام ساختمان های طراحی شده شکلی خشک و انتزاعی داشته.با این که مکان بر روی معمار اثر می گذاشته، باز هم فرمها ، خشک وانتزاعی بوده ومعماران زیادی پیرو سبک بین الملل کار خودرا ارائه می کردند . اما گائوری با کارهای خود راهی کاملاً جدا پیش می گیرد وباعث می شود معماران شاید هم دوره وبعدی گائودی پیرو سبک آرت نو شوند. هم چنین گائودی تغییر وسیعی در معماری انجام دهند . به نظر من چون گائودی یک راه جدا از سبک بین الملل راپیش گرفته بود ودر آن برهه ی زمانی منتقدان زیادی نیز داشته وهمچنین بایک فرم کاملاً زنده وارگانیک روبر و هستیم باعث حذف او از تاریخ معماری برای 4 دهه می شویم . شاید درآن زمان کنار آمدن بایک فرمی که با کارهای آن زمان مغایرت دارد سخت بوده وتغییر دادن یک طرز فکر که به عبارتی یک سبک است احتیاج به زمان دارد . در سبک بین الملل خصلت پیکر ه تراشانه به صورت انتزاعی بوده اما درکارهای گائودی این خصلت به صورت ارگانیک می شود . فرم ها از حالت ایده ال رد شده وبه صورت طبیعی وارگانیک خود رانشان میدهد وبه نظر من مواجه شدن بااین موارد در کنار آن طرز فکر کمی سخت بوده .
شیوا گل دعایی ( 1390/10/04 ) :
سلام
زمانی که عکس های مجموعه را نگاه می کردم به این فکر می کردم که چقدر بنا در این مکان سنگینی دارد و با محیط اطراف خود همخوانی که ندارد هیچ از نظرهای دیگر هم بسیار سنگین است.
درست است از سبکی استفاده شده است که منحنی را در اجسام واقعی به تصویر می کشد اما احساس می کنم زیاد نشان دادن1موضوع هم حس جالبی را به بیننده القا نمی کند.
در این خانه بسیار از خطوط منحنی استفاده شده و این اشاره به فکر گائودی دارد که:
در طبیعت هیچ خط مستقیمی وجود ندارد اما زیاد بودن آن هم جالب نیست.حیاط مرکزی مجموع را دوست داشتم و البته وقتی به زمان ساخته شدن بنا فکر می کنم میبینم که در زمان خود یک کار جدید و خوبی بوده است.
ایمان درودی ( 1390/10/04 ) :
سبک معماری گائودی سبک اورگانیک می باشد که معنای اورگانیگ،طبیعت میباشد که آقای گائودی با بهره گیری از طبیعت طراحی کرده و اثرهای خارق العاده ای خلق کرده است که همانطور خانم رنجبر گفتند کاملا مخالف بر سبک بین الملل بوده و با نوع طراحی خود معمارانی که از سبک بین الملل استفاده میکردند را شکست داده است.استفاده از فرمهای نشئت گرفته از طبیعت،رنگهای متنوع و خلق مجسمه هایی که فرم انتزاعی داشته و نشان دهنده ی فرهنگ محلی که در آنجا بوده از ویژگی های بارز این معمار بوده است و در طراحی کل بنا منطق خاصی حاکم بوده است.
محمد خضریان نژاد ( 1390/10/04 ) :
با سلام
در تاثیری که گائودي بر معاصرانش داشته است بطور خلاصه میشه گفت که خود در یک روند کاری صاحب سبک شده ا از اشکال هندسی وطبیعی وارگانیک و حتی آناتومی ساختدار بدن موجودات زنده زنجیره ای از فرم آفرینی از ترکیب این اشکال نامنظم وکارکرد با مصالح خاص نظم شگرفی را در خلق یک بنا اثر داده،که به هیچ چیزی تعلق نداشته جز به شخصیت و تخیل خود گائودي ،که خود گائودي را در یک طرف و کلیت سبک و گرایش های معماری را مقابل قرار داده .که باعث شد تا برخی آن را تحسین و برخی دیگر آن را مورد نقد و اعتراض خود قرار دهند.
دلیل دوام و روی کرد معماری گائودي در آن بازه زمانی همین اختصاصی بودن و قرار گیری از گرایشهای دیگر معماری بود و همچنین زمان کافی برای گسترش طرح های او نبود. و بعد از گذشت پروسه زمانی و گرایش سبک ها به صنعتی شدن و فرصتی بهتر برای درک از معماری گائودي شد که طرح های خود را رواج دهد.
لیلا شهرامی راد ( 1390/10/04 ) :
با سلام
عليرضا فصحتي هستم به دليل بارگذاري نشدن با ايميل خانم شهرامي راد نظرم را گذاشتم.
گائودي معمار خدا . او بايد متمايز با بقيه باشد تا لقب معمار خدا را به او اختصاص دهند.
با گائودي دنياي درون و بيرون جدا نيست و طبيعت را مختص به بيرون نمي داند آن را به درون دنياي محصور ما كه همانند يك جعبه است ميكشاند تا رشد و حيات و زيباي هاي طبيعت را نه تنها در بيرون نميانگر باشيم بلكه با آنها زندگي كنيم و رشد يابيم.

انتقادات شديد در مقابل كارهاي او شايد به اين دليل است كه در آن دوران كه معماران برجسته پيشرو عصر صنعت و تحت تاثير گرايش هاي مكانيزي بودند او از طبيعت الهام ميگرفت و اما اين بنا كاملا پيكره تراشانه و همچون مجسمه ابراز وجوديت ميكندو ماهيت آن با وجود منحني هاي كار اما خشونت را القا مي كند.وجود نورگير سقفي جز اينكه آسمان را به روي ما ميگشايد حاكي از روحانيت و شخصيت وجودي طراح در كار ميباشد. وجود مجسمه هاي در كار و ستون هاي با فرم كاملا پويا و در عين حال خشن و نماسازي متفاوت با بقيه چهره ي شهر و كنار گذاشتن ضوابط عصر خود و پيشرو و مبدع هنر نوين بودن جز اينكه جسارت طراح را نمايانگر ميباشد گويا ي رازي در درون خود ميباشد كه آن را نه در كتب بلكه در صورت شهر گذاشته تا همه ببينند و بينديشند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
محبوبه زارع ( 1390/10/05 ) :
با سلام
خانه ميلا حجمي از خطوط منحني است . سازه ي بتني خانه ي ميلا ، اجراي پيچ وخم تيغه هاي داخلي را آسان كرده وبه پلان آزاد نزديك است. معماري داخلي اين خانه به همان سبك معماري بيروني وبراساس ماهيت فيزيكي مصالح طراحي شده.اين مجموعه آپارتماني با دوحياط داخلي ،مانند مجسمه متحركي مدام در حال حركت است . در اين جا هم گائودي مانند ساير بنا هايش از تمام امكانات سيمان وبتن آرمه استفاده كرده است.گائودي به تمام نرده ها ، چراغها ، لوازم داخلي وحتي دستگيره هاي در توجه كرده . اودر اينجا هم همچون كارهاي ديگرش ،يك ارگانيسم زنده ويك اثر بديع در خورمردم زنده وفعال كاتالان به وجود آورده است.در گوشه وكنار اين خانه ها با فضاهايي آشنايي شبيه شبستان زمستاني مسجد جامع اصفهان يا زير پل خواجو وفضاهاي زير بادگير وبام آن يادآور بام خانه بروجرديها دركاشان است. و ... مواجه مي شوم. تاثيرمعماري آفريقاي شمالي در كاشي كاريها كاملا آشكار است. سبك منحصر به فرد وغير قابل تقليد گائودي ،هرچند پاسخگوي نياز زمانه براي توليد انبوه مسكن جمعيت شهر نشيني شده ورو به تزايد نبود ، ولي اين امر از ارزش كار بي نظير اوكم نمي كند . دقت وسواس در اجرا، ايده ناب وخيال انگيز، جزييات اجرايي دقيق وبا دقت كمتر از ميلي متر،هماهنگي بين نقش ها وحجمها ورنگها ،توجه به كوچك ترين جزييات در، پنجره ،كفسازي ، كليد وپريز ، پنجره ،كفسازي ، كليد وپريز ،نرده ودستگيره، قرنيز ، نوع ورنگ ملات ، كاشي وسراميك وسنگ وچوب ،در كنار هم،از ويژگي هاي آثار اين معمار بزرگ است.گائودي از همان نخستين سال‌هاي كودكي فرصت مشاهده و تعمق در طبيعت و طراحي‌هاي طبيعي را پيدا كرد. به گمان كارشناسان تاريخ هنر، برخورد نزديك گائودي با طبيعت در اين سال‌ها به شكل‌گيري دو ويژگي مهم او كه بعدها نقش كليدي در آثارش ايفا كرد ــ يعني مشاهده و تحليل طبيعت ــ كمك فراواني كرد. نخستين آثار معماري گائودي به سبك گوتيك و شيوه‌هاي معماري سنتي كاتالونيايي ساخته شدند، اما او خيلي زود سبك شخصي و متمايز خاص خود را در معماري پيدا كرد. گائودي در اين دوره تا حد زيادي تحت تأثير اوژن ويولت لودوك، معمار مشهور فرانسوي قرار داشت. هر دوي اين معماران از اساتيد معماري پيش از خود فراتر رفتند و با طراحي عمارت‌هاي بديع و نامنظم، دوره‌ جديدي را در تاريخ معماري جهان رقم زدند. آثار معماري گائودي در زمره آثار جنبش هنر نو قرار مي‌گيرد كه از پيش‌قراولان معماري مدرن و امروزي بود. گائودي استفاده از قوس‌هاي سهموي، اشكال طبيعي و ارگانيك و نوعي سياليت را با سبك معماري خود آميخت و با مطالعه دقيق اصول جاذبه و منحني‌هاي زنجيري، به نوآوري‌هاي زيادي در زمينه معماري نائل شد .

لیلا حیدری ( 1390/10/05 ) :
آنتونيو گائودي به نام معمار خدا معروف است. آنتونيو گائودي گويي از يك ريتم خاصي برخوردار است، از حركت يك دست و راست بدور است. او تنوع را در آثارش به عنوان عنصر شاخص بكار برده و به همين دليل فرم نا منظم بسيار در كارهايش نمايان است. پيكره تراشي به نوعي يك معيار است كه از اولويت هاي معماري گائودي است. خط آسمان را به طوري مخفي نشان داده.( در تمامي طبقات)
مهرین ابادی ( 1390/10/05 ) :
با سلام
اقای گائودی معماری راازطبیعت الهام گرفته و به دل طبیعت برمی گرداند.در ان زمان همه سبک بین الملل را پذیرفته وطبیعت را با مهندسی سازی معماری می کردن.
سبک بین الملل ما راازطبیعت دور می کند.اماارگانیک ما را با طبیعت اشتی می دهد.ما انسانها هیچ گاه نمی توانیم مدت زیادی از طبیعت دور باشیم.به همین جهت مجداد به سبک ارگانیک برگشتیم....
اثر پیکرتراشانه است.فرم را به زیبایی کنترل کرده است.
هاجر برومند ( 1390/10/05 ) :
در نگاه اول به این اثر آقای گائودی یک بی نظمی و آشفتگی و عدم امنیت و آرامش را احساس می کنیم.در حالی که طبق تعریفی که از خانه می توانیم داشته باشیم خانه جاییست که ما در آن احساس آرامش و تعلق خاطر را داشته باشیم در حالی که درخانه میلا این چنین آرمشی وجود ندارد. یکی از نکات منفی این خانه که باعث شده یک برخورد نقادانه با طراحی این خانه داشته باشند همین آشفتگی ظاهری آن است .
ولی تنوع خطوطی که در طراحی این خانه به کار گرفته شد باعث یک حرکت در پلان و همچنین نمای آن شده .استفاده به جا از انواع متریال های گوناگون در طراحی فضا ی داخلی بنا خیلی دخیل بوده(در واقع با مصالح مناسب فضا را به خوبی تعریف کرده) همین مساله تنوع طلبی گائودی در فرم ظاهری و مصالح استفاده شده و همچنین استفاده از معماری کشور های دیگر و سبک های پیشین باعث روی خوش نشان داده شدن آن به معماری امروزه شده است .
ماریا زارع ( 1390/10/11 ) :
گائودی در کارهایش از ترکیب پلان برش نما استفاده میکند که در این کار نیز دیده میشود. از جزییات بسار استفاده کرده است.
سبک او ارگانیک بوده که یک ارگانیک کاملا زیستی میباشد.سعی به کنترل در اوردن فرم از طریق سازه ها دارد.در نما کاملا ضد مدولار بودن را میتوان دید و فرم از کارکرد تبعییت میکند.
استفاده از المان هایی که بر روی بام قرار داده خصلت پیکر تراشانه دارد. حرکت به وضوح دراین کار دیده میشود.
سامان زارع ( 1390/10/12 ) :

بازگشت به طبیعت ، به بازی گرفتن طبیت در فرم و فرمی که در نهایت از کار کرد تبعیت می کند باعث پیدایش بنا شده ، بنایی که در همراهی با بافت و اقلیم است .
بهنام غریبی ( 1390/10/16 ) :
با سلام
پدر و پدر بزرگ و خانواده مادریش همه مسگر بودند.وی همیشه تعقل خود را به حرفه مسگری را مهم میشمرد و بارها اشاره داشت که تواناییش در دیدن اشکال در فضا وعدم نیاز به رسم نقشه از همین پیشینه است.گائودی به جهان اطرافش به دقت نگاه میکرد(پوسته لاک پشت ها.برگ و ساقه گیاهان و حتی ماهی ها)وی جزء اولین کسانی بود فرم منحنی های پیچیده طبیعی را که حکایت از سازه ای زیبا دارند کشف کرد.بسیاری بنای کاسا میلا را موفق ترین اثر غیر مذهبی گائودی می نامند.لا یه هایی از سنگ که گل ها و گیاهان رونده بالکن هایش به ان غنا بخشیده اند و همواره رنگ آن را تغییر میدهند.
من حس کردم طرح برگزیده سال 90 اقامتگاه اسکی شمشک کمی ازبنای کا سا میلا ایده گرفته اسث(ناگفته نماند ایده طراحی آقای ریاحی فر و اجرای این طرح در ایران قابل تحسین است)

ثبــــــــت نظـــــــر

  
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  

اقامتگاه Tsai ازآی وی وی
اتووود کلاسیک ـ خانه ی میسیز تامس گیل ـ فرانک لوید رایت
کارینا وایژک و خانه ای برای آئودی
گلخانه ای روی بام و خانه ای رو به دشت از دفتر معماری ریچاردیوید
ساختمان 111 : فلورز و پارتس؛ زیبایی شناسی مسکن عمومی
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group