معماران معاصر ایران, اتووود - بزرگترین سایت معماری
ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما |  تبلیغات




موضوعـات مــعـماری
معماری و دیگر حوزه های فکر   - 1726
سینما ـ طراحی صحنه ـ معماری   - 16
منظر شهری   - 1598
رابرت ونتوری در بیست و پنج روایت   - 15
طراحي داخلي   - 1172
اینستالیشن های شهری   - 15
نظریه معماری   - 1136
معماری خاورمیانه   - 15
سازه های شهری   - 1084
شهرهای در حرکت   - 15
تکنولوژی ساخت   - 1076
مسابقه مرکز اجتماعی شهر صدرا   - 15
معماری حوزه عمومی   - 1070
معماری بایومورفیک   - 15
مرزهای معماری   - 1057
ویلا ساوا ـ لوکوربوزیه   - 14
نگاه نو به سكونت   - 923
معماری و دشت   - 13
المان شهری   - 869
معماری و غذا   - 13
نظریه شهری   - 839
فیلم پارازیت ساخته بونگْ جونْ هو   - 13
معماری و سیاست   - 806
معماری و جنگ   - 11
معماری مدرن   - 776
ده کتاب که هر معمار باید بخواند   - 11
معماری پایدار   - 751
معماری خوانی   - 10
کلان سازه   - 734
ده پروژه کمتر شناخته شده لوکوربوزیه متقدم   - 10
روح مکان   - 678
کنگو کوما ـ استادیوم ملی توکیو   - 10
آینده گرایی   - 674
کلیسای رونشان ـ لوکوربوزیه   - 10
معماری منظر   - 637
بی ینال ونیز   - 10
برنامه ریزی شهری و منطقه ایی   - 627
درس گفتارهای اتووود   - 10
آرمان شهرگرایی   - 593
معماری و انسان شناسی   - 10
طراحی صنعتی   - 582
فمینیسم   - 10
معماری تندیس گون   - 571
معماری آمریکای جنوبی   - 9
توسعه پایدار   - 570
معماری و فضای زیرساخت های نرم   - 9
منتقدان معماری   - 560
اتوره سوتساس به روایت آلیس راستورن   - 9
معماری شمایل گون   - 559
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه دوم   - 9
نوسازی و بهسازی بافت های شهری   - 548
ده زن برتر تاریخ معماری مدرن   - 9
معماریِ توسعه   - 525
لیوینگ آرکیتکچر   - 9
باز زنده سازی   - 497
معماری تخت جمشید   - 8
هنر مدرنیستی   - 437
شهرسازی کوچک مقیاس   - 8
معماری یادمانی   - 393
معماری بلوک شرق ـ جهان در حال محو شدن   - 8
طراحی نئولیبرال   - 391
شارلوت پریاند به روایت آلیس راستورن   - 8
معماری سبز   - 386
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه اول   - 8
تغییرات اقلیمی   - 376
تز 1400   - 8
معماری ارزان   - 365
جنتریفیکیشن   - 7
تراشه های کانسپچوال   - 359
طراحی و ضایعات به روای آلیس راستورن   - 7
معماری پست مدرن   - 353
ردلف شیندلر به روایت الیس راستورن   - 7
معماری محدود   - 335
گونتا اشتلزل به روایت آلیس راستورن   - 7
بنای محدود   - 327
مینت د سیلوا به روایت آلیس راستورن   - 7
گرمایش زمین   - 320
جنبش "جانِ سیاهان مهم است" و مسئله‌ی طراحی به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری محلی   - 309
ریچارد نویترا به روایت آلیس راستورن   - 7
اتووود کلاسیک   - 305
طراحی در زمانه بحران به روایت آلیس راستورن   - 7
محوطه سازی   - 298
کارلو اسکارپا به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری تجربی   - 286
عبور از مرحله جنینی   - 7
کتابخانه ی اتووود   - 278
آلوار و آینو آلتو به روایت آلیس راستورن   - 7
بدنه سازی شهری   - 277
هشت کوتاه نوشته در مورد پوپولیسم   - 7
معماری انتقادی   - 277
طراحی و پناهجویان   - 7
اقتصادِ فضا   - 276
آیلین گری به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ـ سینما   - 275
باوهاوس به روایت آلیس راستورن   - 7
زنان و معماری   - 255
لوسی رای به روایت آلیس راستورن   - 7
فضای منفی   - 255
مارسل بروئر به روایت آلیس راستورن   - 7
عکاسی   - 246
چارلز رنه مکینتاش به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن حومه شهری   - 237
باکمینستر فولر به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری های تک   - 235
طراحی در بازی و تاج و تخت به روایت آلیس راستورن   - 7
هنر انتزاعی   - 229
سائول باس به روایت آلیس راستورن   - 7
گرافیک   - 220
میس ون در روهه به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن عمومی   - 210
معماری و عکاسی به روایت آلیس راستورن   - 7
طراحی مبلمان   - 209
طراحی روی بام به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری و فاجعه   - 205
پاویون ایران ـ بی ینال ونیز 2016   - 7
معماری فضای داخلی   - 193
رقابت مجتمع چندعملکردی شهید کاظمی قم   - 7
معماری و رسانه   - 190
معماری مصر   - 7
معماری ژاپن   - 181
منبع شناسی اتووود   - 7
مسکن روستایی   - 181
صد و بیست و یک تعریف معماری   - 6
پروژه های دانشجویی از سراسر جهان   - 178
پنج پروژه لوکوربوزیه متاخر که هیچگاه ساخته نشدند   - 6
ترسیمات معماری   - 173
مسابقه ویلا 1400   - 6
معماری ایران   - 169
فرایند تکامل معماری مدرن هند   - 6
هنر گفت و گو   - 165
ورنر پنتون به روایت آلیس رستورن   - 6
بلندمرتبه ها   - 140
معماری پساصنعتی   - 6
اتووود ـ ایران معاصر   - 123
ده پرسش از دو معمار   - 6
معماری کوچک مقیاس   - 114
زنان، آشپزخانه، مقاومت   - 5
ویرانه ها   - 107
سایبورگ   - 5
معماری آسیا   - 106
معماری استرالیا   - 5
مدرنیته؛ از نو   - 101
تناقض هاوپیچیدگی ها:تئوریهای پیچیدگیِ ونتوری وجیکوبز   - 5
معماری چین   - 100
اکنی استودیو   - 5
معماری اروپا   - 97
گزارش فرانسویِ وس اندرسون   - 5
معماری مذهبی   - 90
کتاب هایی در باب یوتوپیا   - 5
معماری فاشیستی   - 89
رادایکالیسم ایتالیایی در سیزده روایت   - 5
معماران و چالش انتخاب معماری   - 87
چهار یادداشت برای علی اکبر صارمی   - 4
معماری جنگلی   - 86
اتومبیل در چهار روایت کوتاه از بری ریچاردز   - 4
اکسپو   - 85
بلوپرینت   - 4
معماری پراجکتیو   - 81
اتووودْ آبزرور   - 4
گفت و گو با مرگ   - 81
شهر ژنریک و نامکان ها   - 4
ویروس کرونا و معماری   - 80
اکسپوی دبی. 2020   - 4
فیلوکیتکت   - 79
چالش های اخلاقی ریاضت ورزی در معماری به روایت پیر ویتوریو آئورلی   - 4
معماری و هنر انقلابی   - 79
چگونه یوتوپیا در روسیه انقلابی مدفون شد   - 4
جهان علمیْ تخیلی   - 77
فرایند خلاقیت چهار پیشگام معماری مدرن   - 4
معماری دیجیتال   - 75
همه ما سایبورگ هستیم   - 4
معماری هند   - 70
فرهنگ کمپ به روایت سوزان سانتاگ   - 4
پالپ نیوز ِ اتووود   - 68
اختلال های تشخیصی معماران مدرن   - 4
بحران آب   - 66
سایبرنتیک   - 4
مدارس معماری   - 65
معمای حبابی   - 4
طراحی مُد   - 63
متاورس   - 4
معماری و نقاشی   - 61
مدرنیسم هیپی   - 4
پداگوژی   - 60
معماری آفریقا   - 3
معماری و روانشناسی   - 59
معماری مدارس   - 3
معماری و رنگ   - 58
اتووودْ باکسْ آفیس   - 3
زاغه نشینی   - 57
سایبرفمینیسم   - 3
آنتروپوسین   - 56
داریوش شایگان و هنر ایرانی   - 3
معماری و هوش مصنوعی   - 55
باشگاه مشت زنی   - 3
معماری بیابانی   - 55
بازپس گیری حریم خصوصی مان به روایت آنا وینر   - 3
معماری و ادبیات   - 55
ژان بودریار؛ شفافیت، ابتذال و آلودگی رابطه   - 3
معماری و آب   - 54
اندیشیدن از مجرای پاسخ های کووید 19 با فوکو   - 3
معماری کانستراکتیویستی   - 54
فیلم پدر ساخته ی فلوریان زلر   - 3
معماری اوایل قرن بیستم روسیه   - 47
شش پروژه شاخص معماری پست مدرن   - 3
هنر روسیه   - 45
رقابت آسمانخراش ایوُلو 2016   - 3
جنبش متابولیسم   - 45
آینده کجاست؟ روایتی از رولینگ استون   - 3
معماری و گیم   - 45
لویی کان به روایت آلیس راستورن   - 2
طراحی در وضعیت پندمیک به روایت آلیس راستورن   - 45
اسمیتسن‌ ـ رابین هود گاردنز   - 2
باهاوس   - 44
کودتایی که در مورد ان صحبت نمی کنیم   - 2
معماری و سلامت   - 37
فیلم های اتووود   - 2
درگذشت زاها حدید   - 35
یوتوپیاهای سیاره ای . نیکیتا داوان با آنجلا دیویس و گایاتری اسپیواک   - 2
طراحی پارامتریک   - 35
تعییرات زیست محیطی ـ انقلاب یا انهدام   - 2
معمارْستاره ها به روايت اتووود   - 34
جودیت باتلر مارا به تغییر شکل خشم مان فرا می خواند؛ گفت و گویی با ماشا گِسِن   - 2
معماری آمریکا   - 34
برج سیگرام چگونه جهانی شد؟   - 2
اکسپو شانگهای 2010   - 33
زیستْ ریاضت و همبستگی در فضای اضطراری   - 2
معماری مجازی   - 31
فیس بوک، گوگل و عصر تاریک سرمایه داری نظارتی   - 2
پاویون های سرپنتین   - 29
شهرهای پیشاصنعتی   - 2
اکسپو میلان 2015   - 28
رابرت نوزیک، یوتوپیا و دولت حداقلی   - 2
معماری و کوه   - 27
نمایش های مد پرادا   - 2
طراحی جزییات   - 27
معماری و کودک   - 2
معماری پس از یازدهم سپتامبر   - 25
مطالعات پسااستعماری   - 2
معماری؛ خیر مشترک و امید اجتماعی   - 24
معماری و ورزش   - 2
جشن نامه اتووود   - 21
معماری برزیل   - 1
زاها حدید از نگاه معماران ایرانی   - 21
معماری به مثابه منظر   - 1
معماری و آسمان   - 21
شهرسازی داخلی   - 1
زنانِ معمارِ ایرانی و سقف شیشه ای در نوزده روایت   - 20
دوازده متفکر فمینیست و معماری   - 1
فرهنگ نفت   - 19
ان اف تی   - 1
معماری ـ موسیقی   - 19
فیلمْگفتارهای معماری و پداگوژی معماری   - 1
شانزده کتاب برای ورود به جهان اِی آی و عصر آنتروپوسین   - 19
تابْ آوری دفاتر نوپای معماری   - 1
پداگوژی انتقادی   - 19
پیتر آیزنمن و خانه شماره یک به روایت روبرت سومول   - 1
سینما به ترتیب الفبا به روایت هاوارد سوبر   - 18
ده پرسش از هشت معمار   - 1
پردیس ویترا   - 18
چهل نکته در باب هایدگرْخوانی   - 1
20 بنا که هرگز ساخته نشد   - 17
شهرْخوانی با اتووود   - 1
کارگاهْ مسابقه قوام الدین شیرازی   - 16

طــراحــــــــــــــان
آر ای ایکس   - 3
زاها حدید   - 197
آراتا ایسوزاکی   - 17
زیگموند فروید   - 19
آرشیگرام   - 8
ژان بودریار   - 11
آرکی زوم   - 6
ژان نوول   - 22
آلبرت پوپ   - 4
ژاک دریدا   - 19
آلدو روسی   - 15
ژاک لوگوف   - 4
آلفرد هیچکاک   - 5
ژیل دلوز   - 34
آلوار آلتو   - 19
سائول باس   - 7
آلوارو سیزا   - 9
ساسکیا ساسن   - 9
آن تینگ   - 4
سالوادور دالی   - 2
آنتونی گائودی   - 28
سانا   - 5
آنتونی وایدلر   - 5
سانتیاگو کالاتراوا   - 14
آنتونیو نگری   - 6
سدریک پرایس   - 3
آنسامبل استودیو   - 2
سو فوجیموتو   - 18
آنیش کاپور   - 8
سوپراستودیو   - 9
آی وِی وِی   - 34
سورِ فِهْن   - 6
آی/ تری   - 2
سوزان سانتاگ   - 10
اُ ام اِی   - 61
شاشونا زوبوف   - 4
اتوره سوتساس   - 8
شیبیک و کریستوف   - 2
ادریان لابوت هرناندز   - 5
شیگرو بان   - 34
ادوارد برتینسکی   - 2
عبدالعزیز فرمانفرمایان   - 4
ادوارد سعید   - 19
فدریکو بابینا   - 30
ادوارد سوجا   - 10
فرانک گهری   - 50
ادواردو سوتو دی مُرِ   - 18
فرانک لوید رایت   - 45
ادولف لوس   - 9
فرای اوتو   - 10
ارو سارینن   - 30
فردا کولاتان   - 2
اریک اوون موس   - 14
فردریک جیمسون   - 4
اریک هابسبام   - 2
فرشید موسوی   - 3
استن آلن   - 4
فمیهیکو ماکی   - 4
استیون هال   - 32
فیلیپ جنسن   - 7
اسلاوی ژیژک   - 18
گابریل کوکو شنل   - 2
اسنوهتا   - 7
گایاتری چاکراوارتی اسپیواک   - 8
اسوالد متیوز اونگرز   - 7
گرگ لین   - 7
اسوتلانا بویم   - 5
گونتا اشتلزل   - 1
اسکار نیمایر   - 39
لئوپلد بانچینی   - 2
اف او اِی   - 9
لئون کریر   - 2
ال لیسیتسکی   - 5
لبس وودز   - 26
الیس راستورن   - 112
لوئیس باراگان   - 2
اِم اِی دی   - 25
لوئیس مامفورد   - 1
ام وی آر دی وی   - 74
لودویگ لئو   - 3
اماندا لِــوِت   - 4
لودویگ میس ون دروهه   - 29
اورهان پاموک   - 4
لودویگ هیلبرزیمر   - 4
اویلر وو   - 9
لودویگ هیلبرزیمر   - 1
ایال ویزمن   - 1
لوسی رای   - 15
ایلین گری   - 9
لویی کان   - 39
ایوان لئونیدوف   - 4
لوییجی مورتی   - 1
بئاتریس کُلُمینا   - 10
لوییس بورژوا   - 8
بال کریشنادوشی   - 4
لُکُربُزیه   - 153
باک مینستر فولر   - 13
لیام یانگ   - 4
برنارد چومی   - 36
لینا بو باردی   - 4
برنارد خوری   - 2
مارتین هایدگر   - 32
برنو زوی   - 7
مارسل بروئر   - 7
بنیامین برتون   - 8
مارشال برمن   - 16
بوگرتمن   - 1
مانفردو تافوری   - 16
بی یارکه اینگلس   - 69
مانوئل کاستلز   - 3
پائولو سولری   - 4
ماکسیمیلیانو فوکسِس   - 10
پائولو فریره   - 2
مایکل سورکین   - 4
پاتریک شوماخر   - 3
مایکل گریوز   - 6
پال گلدبرگر   - 1
محمدرضا مقتدر   - 4
پرویز تناولی   - 2
مخزن فکر شهر   - 1
پری اندرسون   - 3
مـَــس استودیو   - 3
پل ویریلیو   - 28
معماران آر سی آر   - 5
پیتر آیزنمن   - 59
معماران مورفسس   - 16
پیتر برنس   - 5
موریس مرلوپنتی   - 2
پیتر زُمتُر   - 69
موشه سفدی   - 12
پیتر کوک   - 10
میشل سر   - 3
پیر بوردیو   - 5
میشل فوکو   - 59
پییر ویتوریو آئورلی   - 14
نائومی کلاین   - 5
تئودور آدورنو   - 7
نورمن فاستر   - 36
تادو اندو   - 13
نیکلای مارکوف   - 1
تام مین   - 13
هانا آرنت   - 10
تام ویسکامب   - 10
هانری لفور   - 24
تاکامیتسو آزوما   - 3
هانی رشید   - 5
توماس پیکتی   - 5
هرزوگ دی مورن   - 31
توماس هیترویک   - 31
هرنان دیاز آلنسو   - 18
تیتوس بورکهارت   - 2
هنری ژیرو   - 3
تیموتی مورتُن   - 2
هنریک وایدولد   - 1
تیو ایتو   - 25
هنس هولین   - 5
جاشوا پرینس ـ رامس   - 2
هوشنگ سیحون   - 14
جان برجر   - 2
هومی بابا   - 2
جان هیداک   - 8
واسیلی کاندینسکی   - 2
جف منن   - 2
والتر بنیامین   - 30
جفری کیپنس   - 3
والتر گروپیوس   - 18
جورجو آگامبن   - 8
ورنر پنتون   - 5
جوزپه ترانی   - 2
ولادیمیر تاتلین   - 13
جولیا کریستوا   - 2
ولف پریکس   - 1
جونیا ایشیگامی   - 8
ونگ شو   - 8
جیمز استرلینگ   - 1
ویتو آکنچی   - 12
جین جیکوبز   - 2
ویوین وست وود   - 6
چارلز جنکس   - 7
ک. مایکل هیز   - 2
چارلز رنه مکینتاش   - 7
کارلو اسکارپا   - 13
چارلز کوریا   - 15
کازو شینوهارا   - 2
چاینا میه ویل   - 4
کازیو سجیما   - 2
حسن فتحی   - 6
کالین روو   - 1
حسین امانت   - 3
کامران دیبا   - 13
خورخه لوئیس بورخس   - 2
کامرون سینکلر   - 11
داریوش آشوری   - 1
کریستفر الکساندر   - 2
داریوش شایگان   - 13
کریستین نوربرگ ـ شولتز   - 15
دانیل لیبسکیند   - 24
کریم رشید   - 5
دنیس اسکات براون   - 10
کلر استرلینگ   - 2
دورته مندروپ   - 3
کلود پَره   - 3
دیلرـ اِسکـُـفیدیو+رِنفرو   - 23
کنت فرمپتن   - 14
دیوید رُی   - 2
کنزو تانگه   - 10
دیوید گیسن   - 2
کنستانتین ملنیکف   - 3
دیوید هاروی   - 25
کنگو کوما   - 47
رابرت نوزیک   - 2
کوپ هیمِلبِلا   - 23
رابرت ونتوری   - 32
کورنلیوس کاستوریادیس   - 3
رُدولف شیندلر   - 7
کوین لینچ   - 7
رضا دانشمیر   - 5
کیانوری کیکوتاکه   - 1
رم کولهاس   - 119
کیتیو آرتم لئونیدویچ   - 1
رنزو پیانو   - 34
کیشو کـُـروکاوا   - 8
ریچارد مِیر   - 8
یان گِل   - 9
ریچارد نویترا   - 7
یو ان استودیو   - 32
ریموند آبراهام   - 1
یورگن هابرماس   - 15
رینر بنهام   - 2
یورن اوتزن   - 1
رینهولد مارتین   - 5
یونا فریدمن   - 5
ریکاردو بوفیل   - 7
یوهانی پالاسما   - 12

کـاربـــــــری هـا
مسکونی   -880
گالری   -97
زیرساخت های شهری   -479
هتل   -84
فرهنگی   -387
ورزشی   -70
پاویون   -307
حمل و نقل عمومی   -39
موزه   -273
بیمارستان و داروخانه و کلینیک   -38
اداری ـ خدماتی   -256
ویلا   -28
تفریحی   -194
مجموعه های مسکونی   -10
مسکونی ـ تجاری   -173
زاغه نشینی   -6
اموزشی   -159
سرویس بهداشتی عمومی   -5
صنعتی   -116
عناصر یادمانی شهری   -5
معماری مذهبی   -108
تجاری   -3
حامی اتووود
مقـــــــــــالات
    دیوید هاروی و شهر در قامت فهمی انسانْ تولید
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    پهنه ی معلق تهران؛ شاه عبدالعظیم یا شهر ری
        علی رنجی پور
    دیوید هاروی و شهرســــــــــــــــــــــــــــــــــازی آلترناتیو
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    هنر گفت و گو ـ جان بریسندن و اد لوییس با دیوید هاروی
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
چنـــــد پــــروژه
مجموعه مسکونی شاه پریان
طراح : علیرضا امتیاز "مدیر اتووود"
منزل شخصی دکتر دلیر - خیابان ولیعصر کوچه 8
طراح : محمود امیدبخش
مجموعه ي تجاري و پاركينگ طبقاتي شقايق
طراح : امين حشمتی
خانه شعر ، پايان نامه معماري كارشناسي ارشد
طراح : م معيت
گذرگاه همیابی
طراح : محمود امیدبخش
کاریــــــــــــابی
   کاریابی
   لیست درخواست ها ی قبلی شما
   لیست کاندیدها به تفکیک استان
   لیست فرصت های کاری به تفکیک استان
وبـــــلـاگ هـــــا
آرشیتکت نمونه
مدیر : مسعود زمانیها
معماری به مثابه ساخت-سجاد نازی
مدیر : سجاد نازی
فتوت نامه معماران
مدیر : اخوان الصفا
مجله معماری Architecture Foolad City
مدیر : مسعود پریوز
معــــرفی کتــــــاب
رهیافت پدیدارشناسی در اندیشه پیتر زومتور
نویسنده :  .
انتشارات : علم معمار

حامی اتووود
 رسانه ی تخصصی معماری و شهرسازی میم زون
پروژه اسمانْ پل؛ ترکیبی از ارتباط فرا بافتی، مسیرهای مرتفع، پلْ شهر و سکونت گاه معلقِ متحرک
اتووود سرویس خبر:   گروه ترجمه و تحقيقات اتووود
1390/09/30
مـنـــــــبـع : http://www.evolo.us
تعداد بازدید : 7543

با ورود به قرن بیست و یکم، شهرهای متراکم و انبوه،  پیچیده تر و در هم گوریده تر می گردند و سرعت بالا تبدیل به بخشی از واقعیت روزمره می گردد و نهایتا اعمال تغییرات بنیادی بر مکان زیست و کارمان به یکی از اساسی ترین الزامات حیات تبدیل می شود. پروژه اسمانْ پل با هدف پاسخ به این روند طراحی شده است.

این پروژه یک شبکه بدیل برای حمل و نقل شهری تدوین می کند و در عین حال به زیست گاه هایی نیز می پردازد که در کلیت مجموعه ترکیب شده اند. البته باید یاد اور شد ایده اسمانْ پل نزد پیشینیان ما نیز جای گاهی در خور داشته است. ترکیب شبکه حمل و نقل و اسمان خراش ها، پی گیری همان ایده ایست که روایت افرینش زیست گاه های ما را با خود به همراه دارد ـ مجموعه ای در امتداد رودخانه ها و جاده ها با ازادی تحرک ساکنانش.

امروزه، مهاجرت نسبت به دوران پیشین از شدت بیشتری برخوردار است. دوْ سومِ امریکایی ها هر پنج سال یکبار جا به جا می شوند.

بیش از یک میلیون امریکایی سالانه از ایالات متحده خارج می شوند و بیشترین جا به جا شوندگان در سنین 18 تا 34 سال قرار دارند. عمده دلیل جابه جایی شان تغییر محل تحصیل یا کارشان ذکر شده است. اما هنوز هم ما دور از محل کارمان زندگی می کنیم. هر لندنی، طی سال 225 ساعت را صرف رفت و برگشت به محل کار می کند.

جز این ها موج مهاجرت به سوی شهرها در حال افزایش است. امروزه بیش از نیمی از جامعه جهانی در شهرها زندگی می کند و هرچه فعالیت های ساخت و ساز افزایش می یابد فشار بیشتری بر سیستم حمل و نقل کهنه و شلوغ و فرسوده شهری وارد مــــــــی اید.

اسمانْ پل با هدف پاسخ به همین معضلات طراحی شده است. پروژه یک شاهراه ترافیکی چندمنظوره بر فراز یک کلانشهر بهم امیخته است. پروژه با کمترین میزان تاثیر بر بافت و به حداکثر رساندن میزان جذب نور خورشید به ترکیب منطقی ای از ماشین های پرسرعتی که با انرژی خورشیدی کار می کنند و سکونت گاه های سیال برای مردم می رسد.

اتاقک هایی در ابعاد و اندازه مینی بوس مانند می توانند مسیر را از یک ایستگاه تا ایستگاه بعد طی نمایند، انها به اتاق های مدرن و راحتی با تمام لوازم لوکس زندگی مدرن می مانند که بر فراز شهر معلق اند و چشم اندازی کلی از ان را تصویر می کنند.

این بالشتک های زیستی را می توانید به هر نقطه دیگری نیز حمل نمایید و در هر مکانی که اسمانْ پلی در ان اجرا شده است ببرید و بدین صورت یک رویای دیگر نیز محقق شده است، خانه شما به واقع با شماست.همان شبکه ریلی برای حمل و نقل عمومی هم مورد استفاه قرار می گیرد.

اتومبیل های حباب گونه با گنجایش چهار مسافر می تواند در همان سیستم اسمانْ پل مسکونی نیز مورد استفاده قرار گیرد. در ایستگاه مقصد، اتاقک ها در یک ردیف مشخص در امتداد همان نظام قاب بندی سازه ای ارام ارام به سطح خیابان می رسند و می توانند در ان جا مسافرانشان را پیاده یا سوار کنند. این سازه ها می توانند برای بالا کشیدن ساکنان هم مورد استفاده قرار گیرند.

اسمانْ پل، نه تنها تراکم شهر را بدون اعمال فشار بیش از حد بر شبکه حمل و نقل موجود بالا می برد بلکه یک مد جدید حمل و نقل عمومی و شخصی نیز رقم می زند.

این ایده در صورت تحقق می تواند به یکی از شبکه های حمل و نقل بی نهایت موثر تبدیل شود که توانمندی حمل میلیون ها نفر را دارد و در عین حال فراهم اورنده کیفیت بالای زیست برای سبک های زندگی مدرن و بی نهایت پر جنب و جوش نیز می باشد. کلیت پروژه که از منابع سبز تغذیه می کند نهایا به افزایش پایداری مادرشهرها کمک خواهد کرد. امکان حمل خانه به هرجای دیگر نیز از دیگر بارزه های این پروژه است.

پلْ اسمان شهری


پلْ اسمان شهری


پلْ اسمان شهری


پلْ اسمان شهری


پلْ اسمان شهری


پلْ اسمان شهری




حامی اتووود
نظـــــــر اعضــــــــا
عبدالحسین نصیری ( 1390/10/01 ) :
با درود
روند تراکمی جمعیتی را شاید نتوان کاهش داد ولی برای پیش گیری از انفجار و مرهم مسکنی بر زخم این تراکم و همسویی با مهاجرت فصلی و سلیقه ای آسمان پل ها هم در ارتفاع مانع نامناسبی برای زیبایی شهری نداشته و هم گرفتاری مساله زمان و مکان را با خانه های متحرک مجهزی که مانند نرم تن
های در یایی چون گاستروپودا (Gasteropoda) چسبیده به صخرا ها را نه در مقیاس انبوه زیبایی بخشد ولی در کل تار پودهای عنکبوتی کشیده شده در فضای شهر یاد آور فیلمهای spider man و دیگر هویت مکانی برای جامعه معنا ندارد و این امر باعث گسیختگی ژرفی بر پیکره بافتهای زیر سقفی تار را دارد.
پدرام پورمزینی ( 1390/10/02 ) :
با سلام
برای اولین بار آقای( تنی گارنیه )ایده خیابان های چند طبقه را که بیان کرد آرمان شهر گراهایی مثل لوکوربوزیه درون شهر درخشان این طرح را پیاده کرد که هیچ وقت ساخته نشد . اینکه شما شریان های اصلی را به ارتفاع برده و از تسخیر زمین جلوگیری کنیم چیز بدی نیست ولی اگر به فرم آنها و فضاهایی که اشغال می کنند با دقت بنگریم متوجه آثار روانی آن می شویم که علاوه بر قفصه ایجاد کردن بزرگ روی شهر و بودجه عظیمی که این کار به وجود می آورد و نقض قانون های( کوبز) به سمت شهر صنعتی نزدیک و از انسانی بودن آن خارج می شوییم .
حمیدرضا کریمی ( 1390/10/02 ) :
با سلام
به نظر من این بافت مرتفع شهری در نقش سکونت گاه های متحرک شهری بسار خوب و فکر شده از نظر مهاجرت ها و در حمل ونقل شهری راهی برای نزدیک شدن به 35 دقیقه ی رسیدن به مقصد در شهر ها را برای ما فراهم می سازد.
ولی به نظر من یک نکته ی منفی در سکونت گاه های این چنینی وجود دارد که ساکنین آن تصور بر سلطه داشتن بر مردم و یا نوعی فرق بین پایینیان بر ساکنین سکونت گاههای متحرک است به وجود می آید.
مريم عباسي ( 1390/10/02 ) :
سلام
ایده خیابان های مرتفع ک برای اولین بار توسط تونی گارنیه ارائه شد یک پاسخ خوب به صنعتی شدن و افزایش روز افزون جمعیت است.از نظر زیبایی شناسی و دید افراد بسیاری در جوامع نیز ارائه خیابانهایی که بر روی سطح زمین قرار ندارند یک اتفاق جالب است.واز نظر سرعت حرکت در شهر نیز قابل توجه اما در هر حال مشکلاتی نیز وجود دارد .مثل صنعتی شدن بیش از حد انتظار در شهر.
مريم عباسي ( 1390/10/02 ) :
سلام
ایده خیابان های مرتفع ک برای اولین بار توسط تونی گارنیه ارائه شد یک پاسخ خوب به صنعتی شدن و افزایش روز افزون جمعیت است.از نظر زیبایی شناسی و دید افراد بسیاری در جوامع نیز ارائه خیابانهایی که بر روی سطح زمین قرار ندارند یک اتفاق جالب است.واز نظر سرعت حرکت در شهر نیز قابل توجه اما در هر حال مشکلاتی نیز وجود دارد .مثل صنعتی شدن بیش از حد انتظار در شهر.
محسن نظری ( 1390/10/02 ) :
باسلام
طرح خیابانهای مرتفع براساس یک ارگانیرم از قبل پیش طراحی شده میباشد که میتوان گفت طراحی براساس بافتهای با ارتفاع زیاد و بلوک های منطقه ای صورت میگیرد و و برای بهتر جواب دادن این سیستم باید حداکثر ساختمان از نظر ارتفاعی بیشترین ارتفاع را داشته باشند تا این طرح در زمان اجرا و در زمان استفاده در کلان مقیاس جوابگوی تمامی نیازهای مردم این بافت باشد و باید توجه داشت که برای طراحی اینگونه اثرها نیاز به الگوهای از قبل پیش ساخته شده میباشد و با توجه به صنعتی شدن شهرها امکان وارد شدن طرحهای نظیر این دور از دسترس نیست . بهتر است که خیابان های دو طبقه را با توجه به فرهنگ و نحوه تعامل انسان در بافت را طوری تنظیم کرد که با رها شدن این طرح در بافت مورد انتقاد مردم ساکن در همین بافت نباشد و میتوان گفت بهترین راه حل ثبت نظرات و اطلاع رسانی برای ساختن چنین طراحی های در عموم مردم بهتر باشد و مردم خود بافتی که در ان قدم میزند به راحتی حس میکنند و احساس راحتی در ان بافت دارند و با توجه به نظرات مردم این طرح الحاق شود با تشکر
یوسف فتحی ( 1390/10/03 ) :
سلام
بادر نظر گرفتن هدف این بروژه که آرامش، حمل نقل آسان ، کم کردن اتلاف وقت و... می باشد باید به تاثیر این بروزه بر روی مردم و بر روی بافت شهر توجه خاصی داشت . همه ما امروزه به دنبال راحتی و آسایش هستیم آیا اینگونه بروژه ها این اسایش وراحتی را برای ما می اورند ؟ توجه به اینکه امروزه ساختمان های مرتفع و برج های بلند درون شهر ها ساخته می شود این خیابان ها می توانند راه های دسترسی را آسان تر و زمان جابه حایی را به حداقل برسانند. بنظر من اینگونه بروژ ها برای کلان شهر ها با ساختمان های مرتفع و بافت به هم بیچیده جوابگوی حمل و نقل مناسبی می باشد.
محمد سجادیان ( 1390/10/03 ) :
با سلام:
خیابان به عنوان یکی از شریان ارتباطی زیر بنای ترین عنصر در ساختار شهری است که با اوردن ان در ارتفاع باعث میشود 1_بار سنگین راهبندان را بکاهد.2_فضای منفی شهر را کاهش دهد.نسبت به اینکه خیابان یکی از کارد برد های مهم شهری وسیمای شهر میباشد.ودر ارتفاع بودن خیابان باعث دید به خط اسمان شهر میشود.در کل مخالفم چون با این وسعت باعث دلگیری به شهر میشود.
مهسا حجازي ( 1390/10/03 ) :
خیابانهای مرتفع پاسخگو به تراکم زیستی بالا است که کسانی مانند گارنیر , رایت و ... با این هدف از این موضوع استفاده کردند . این خیابان ها به حمل و نقل ما سرعت میبخشد ولی به نظر من با بالا رفتن به طور جداگانه عمل میکند و بر بافت مسکونی اولویت پیدا کرده و مسلط میشود.
مهسا حجازي ( 1390/10/03 ) :
خیابانهای مرتفع پاسخگو به تراکم زیستی بالا است که کسانی مانند گارنیر , رایت و ... با این هدف از این موضوع استفاده کردند . این خیابان ها به حمل و نقل ما سرعت میبخشد ولی به نظر من با بالا رفتن به طور جداگانه عمل میکند و بر بافت مسکونی اولویت پیدا کرده و مسلط میشود.
مرضیه جمالی ( 1390/10/03 ) :
خیابان چند طبقه باعث میشوند در قسمت مسکونی تردد کمتر بشود و مسیرش از مسیر مسکونی جدا شود در شهر ترافیک کمتری ایجاد شود .اگر به صورت خطی این خیابان ها احداث می شد و در هم پیچیدگی کمتری داشت نظم بیشتری به خیابان ها میداد و باعث میشد تردد راحت تر انجام گیرد.
مرضیه زارعی ( 1390/10/03 ) :
با سلام
اگر چه این ایده میتواند یک شبکه حمل و نقل بسیار موثر و فراهم آورنده سبک زندگی مدرن باشد اما به نظر من زندگی دراتاقک های مدرن که بر فراز شهر معلق اند انسان را به یاد خانه های درختی می اندازد با این تفاوت که درختان روح دارند اما این خانه ها مدرن و صنعتی میباشند و اگر قرار بر این باشد که انسان همچون لاک پشت خانه ی خود را به دوش داشته باشد ضمن اینکه فاقد روحی سرشار از معنویات خواهد شد دچار افسردگی نیز میشود.
همین جابجایی ها، همین تغییر مکانها و همین احتیاجات است که در انسان انگیزه برای اختراعات و اکتشافات و یافتن ایجاد میکند و اگر انسان چنین زندگی مکانیزه ای داشته باشد دیگر توان فکر کردن به طبیعت پیرامون خود را ندارد.
به جای در نظر گرفتن این طرح که فقط برای مدتی جالب است و سپس خسته کننده خواهد بود میتوان طرح های جامع شهر سازی را با در نظر گرفتن محل کار و زندگی و شرایط طبیعی که لازمه ی روح انسان میباشد را با هزینه ی کمتری اجرا کرد.
مهدی افسری ( 1390/10/04 ) :
با سلام:
این طرح اگرچه به ظاهر زیبا به نظر می رسداما هیچ ترکیبی با بافت ندارد و هر کدام به طور جداگانه کار میکند.این طرح دارای مزایای فراوانی است(چشم انداز مناسب-به حداکثر رساندن استفاده انرژی خورشیدی)اما مهم تر از آنها که که با آن سروکار داریم نکات زیر میباشد که در این طرح رعایت نشده و از نکات منفی طرح محسوب میشود:
1-از لحاز روانی که اثر منفی بر روی مردم شهر دارد(به دلیل وجود پل های زیادی که در ارتفاعات وجود داردو زاویه دیدی که به وجود می آورد.
2-در صورت عدم تامین امنیت(به دلیل اختلاف ارتفاع زیاد از سطح زمین)انسان دچارحس عدم امنیت از محیط اطراف خود دارد.
3-به دلیل اختلاف ارتفاع زیاد دسترسی نامناسبی به وجود می آورد.
4-عدم هماهنگی طرح و اجرا(به نظر من همه اجرایی نیست که نقطه ضعف محسوب میشود)
5-هیچ نوع تنوعی در طرح نیست و در واقع یکنواختی آن خسته کنندست.
محمد فرجام ( 1390/10/04 ) :
به نظر من این طرح به گونه ای ارامش را بالا شهر حس میکنیم(به دلیل استفاده از خطوط منحنی وحرکت این خطوط)
محمد رضا امینی ( 1390/10/04 ) :
با پیشرفت و صنعتی شدن جامعه انسانی،نیاز به مسیرهایی که ما را سریعتر به هدفمان نزدیک کند بیشتر احساس میشود.به دلیل کمبود فضای رفت و امد بر روی سطح زمین تنها راه ممکن استفاده از پل های هوایی میباشد که به نظر من راحت تر و زیباتر از استفاده از راه های زیر زمینی می باشد
این اثر نشان دهنده جهت شکل گیری معماری ما به سمت ارتفاع می باشد، همینطور که تنی گارنیه اولین کسی بود که به فکر ساختن خیابان های چند طبقه افتاد....
مهم ترین نکته که ما همیشه باید در طراحی به دنبال ان باشیم ان است که طرح بتواند به نیازهای ما به خوبی پاسخ دهد که در این اثر مشاهده میشود.
طرح زیبا و جامع میباشد، فرم هسته پل مانند طرح های هرنان دیاز النسو می باشد(البته شاید بخاطر این است که من با طراحی النسو اشنایی نسبی دارم به اینگونه باشد.)
تنها جای سوالی که باقی می ماند این است که رابطه ارتفاع پل و خط افق ساختمان های اطراف چگونه باشد؟ ایا این طرح باعث محدود کردن ارتفاع ساختمانهای اطراف نمی شود؟
ریحانه امیری نسب ( 1390/10/04 ) :
dar hagheghat...inkar me adama ro tabdel be zindg sardo be roh mikone..midoni be nazar man bayad roh kar hefz beshe..bayad ..hes dashte bashe..na mesl yakhchal sardemon beshe ..
محمد فرجام ( 1390/10/04 ) :
البته این ایده یک بافت در ارتفاع را به وجود اورده که بیشتر وظیفه حمل ونقل وحرکت در سطح شهر را با سرعت بالاتر به عهده دارد.
اما به نظر من زیست گاه هایی که طراحی شده جالب نیست به این دلیل که دسترسی انها دشوار است
محمد سکاک ( 1390/10/04 ) :
به نظر من با توجه به مسافرت های زیاد درون شهری احداث چنین پروژه ای که آسمان پل نام دارد،در یک شهر پر ترافیک،لازم وضروری است.به این دلیل که این پروژه می تواند،ترافیک شهری را کم کند و به حمل و نقل درون شهری،سرعت ببخشد.در ضمن می توان گفت که وقتی سرعت حمل ونقل افزایش یابد،این کمک را به ما می کند،که با زمان کمتری به فعالیت های خود در شهر بپردازیم،و این باعث می شود به فعالیت های دیگر خود بهتر بپردازیم،البته با آرامش بهتر و روانی پاک تر.
زیستگاهای موجود که به نوعی یک ایستگاه را تشکیل داده اند،به نظر من فاصله آن ها به خوبی رعایت شده است و به هم پیوستگی آنها رو می توان خیلی خوب مشاهده کرد.اما به نظر من اگر ایسگاه ها به جای شکل بیضی مانندی که دارند،مکعب مستطیل بودند،هم خوانی بیشتری با بافت شهر داشتند.
نکته منفی که در اینگونه آسمان پل ها دیده می شود،یکی اینکه دسترسی نداشتن به فروشگاه ها و مغازه ها شاید یک مشکل باشد،دوم اینکه آیا اگر مشکلی در حمل و نقل بر روی آسمان پل به وجود آمد،ارگان ها به راحتی می توانند،در محل حضور یابند؟
اما درکل من چنین آسمان پل هایی که برروی شهر قرار دارند رو می پسندم،چون در حقیقت به شهر و شهروندان اون شهر کمک می کند تا بتوانند خیلی راحت تر به زندگی و امور شهری خود بپردازند.
پگاه زنيان زاده ( 1390/10/04 ) :
با توجه به پیشرفت علم و صنعتی شدن زندگی ما و پیشرفت جمعیت این پل ها لازمه کلا ن شهرها میشود.باعپ کم شدن ترافیک انسانی و ماشینی می گردد.اما نکته منفی آن دسترسی به امکانات خدماتی برای انسانهاست.
سمیه قنبری ( 1390/10/04 ) :
مهناز ایزدبناهی . این نمونه آسمان پل ها باعث بالا رفتن سرعت و کاهش ترافیک درون شهری می شود که باعث تعغیر در زندگی و کار روز مره ما می شود و عملکرذ منفی این نمونه آ سمان پل ها هزینه های با لایی باید در قبال آ ن داد تا این پروژها به انجام برسد تاثیر مثبت آ سمان پلها بیشتر از تاثیر منفی آن می باشد.ونکته منفی دیگر وقی آسمان مه آلود باشد رفت آمد مشکل می شود.و عذم دسترسی به فضاها و مکانهای موجود دیگر....
سمیه قنبری . با سلام
این گو نه پل ها باعث جلو گیری از اتلاف وقت می شود به زیبای شهر کمک می کند و یک سبک جدید است و به روز است و سیستم حمل نقل آسانتر است وازدیاد جمعیت کمتر می کند و یک تعغیر اساسی در شهر است و مشکلات بافت شهری کمتر می کند و باعث می شه بافت فرسوده از بین برود و نکته منفی هزینه آن و افراد مسن استقبال نمیکنند وتما م امکانات رفاهی ندارد.
بهنام دیداری ( 1390/10/04 ) :
به نظر من این پل از نظر طرح خیلی زیباست اما آیا واقعا چنین طرحهایی اجرا میشوند.همانطور که میبینیم ما در معماری به سمت ارتفاع حرکت میکنیم.شاید از لحاظ معماری خوب باشد اما ما باید به دسترسیها هم توجه کنیم و اینکه شاید جلوه شهری را هم زیاد زیبا نکند.اما با توجه به زیاد شدن جمعیت شهرها باید به فکر طرحهایی از این قبیل باشیم.
زهرا علي شاهي ( 1390/10/04 ) :
این پل بسیار شکل پیچیده ای دارد و این که از نظر فرم سازه ای بسیار زیبا و نرمی دارد در عین حال کارکرد بسیار مهمی را میتواند ایفا کند البته در صورتی که واقعا اجرا شود.از این که در ارتفاع میباشد و مشکلات ترافیکی را حل میکند بسیار قابل قبول میباشدو و نکته منفی که میتوان گفت این است که انسان دیگر نمیتواند خیلی سریع خدماتی که نیاز دارد در دسترسش باشد ولی این نوع پلها در کلان شهر ها بسیار مفید و الزامیست
سیروس اباذرنژاد ( 1390/10/04 ) :
هر چه پیشتر میرویم زندگی پیچیده تر میشود به مانند این پلها را فقط در فیلمها میتوانستیم ببینیم ولی اینک باید آنها را طرا حی و اجرا کنیم در گذشته صنعت به کمک انسان میرفت ولی اینک ما به کمک صنعت میرویم البته با توجه به تراکم جمعیت و پیشرفت تکنولوژی و وجود طراحان قوی که مثل کامپیوتر عمل میکنند، طراخی و اجرای این گونه پلهای آسمانی و تخیلی لازم میباشد ولی به نظر من هر چه انسان به صنعت و تکنولژی پیش برود مشکلهای روحی و روانیش بیشتر میشود.ولی چاره چیست؟باید قبول کرد. این پل به نظر من خیلی ماهرانه طراحی شده ولی در آن هیچ اثری از آرامش نیست و خیلی ترسناک است.و باید این را هم در نظر بگیریم که در این گونه طرحها باید دسترسی به فضاهای عمومی از قبیل فروشگاهها در نظر گرفت
آرش راحمي ( 1390/10/04 ) :
با سلام
نکته منفی که میتوانیم در نظر بگیریم این است که این پل درست است که در ارتفاع بالا قرار دارد ولی مردمی که در سطح شهر در حال عبور مرور هستند از پایین دید چندان جالبی شاید نداشته باشد چرا که به مردم ترس و وحشت را القا میکند.
احسان شریفی ( 1390/10/04 ) :
با سلام
خیابان های چند طبقه بر اساس فشردگی اتود خورد ،که نیاز های شهر صنعتی و با تراکم بالا را پاسخگو باشد این ابده برای اولین بار از تونی گارنیه مطرح شد و با سانتالیا به آسمان خراش ها در حد نظریه و اتود طرحی باقی ماند و لوکوربوزیه با مجتمع مسکونی مارسی این ایده را تکمیل کرد.این نوع بافت انتقاد های زیادی در بر داشت که از مهمترین آنها ، شهر فاقد حیاط فرهنگی است.
این بافت برای پاسخگویی به تراکم بالا و کم کردن ترافیک شهری می باشد در این صورت تنوع زیست بالا می رود ، مثلا با تغیر محل آموزشی افراد خانواده به راحتی می توان نقل مکان کرده و همچنین ، فاصله از محل کار، تا محل زندگی را به پایین ترین حد خود می رساند. شهر با چنین رویکردی خود به خود از بار ترافیکی آن کاسته می شود و زمان های هدر رفته برای رسیدن به مقصد تا حد چشم گیری کاهش پیدا می کند.
از نکات منفی چنین رویکردی می توان از بین رفتن تامل ساکنین شهر باشد یعنی از بین رفتن حیاط فرهنگی ، ماشینی شدن زندگی و همچنین از بین رفتن شهر 24 ساعته و در نهایت آیا طرح می تواند پاسخگوی همه ساکنین شهر باشد؟
محمدرضا نامداری ( 1390/10/04 ) :
به نظر من یکی از راهای نجات شهرها پلهای اینگونه است.
به عنوان مثال با وجود بار ترافیک و انفجار جمعیت در شیراز چکار می توان کرد؟
از نظر من اگر بخواهیم شیراز را از این بحران نجات بدهیم کاملا باید خراب کنیم اما همیشه خراب کردن درست نیست و تنها راه بردن
خیابانها مانند این لینک به ارتفاع است چون فضای زمینی را نیز زیاد اشغال نمی کند وتنها راه است.
من اینگونه طرحها رو دوست دارم ولی اگر این پلها از بالای سر ساختمانها عبور کند باعث تاثیر منفی بر اعصاب مردم میشود
راضیه مشایخ ( 1390/10/04 ) :
با سلام
به نظر من این پل ها هیچ ترکیبی با بافت شهری ندارند و هر کدام به صورت جداگانه کار میکنند،با اینکه مزایای فراوانی از جمله کم کردن ترافیک شهری و سرعت حمل و نقل را بالا میبرد مضراتی از جمله دسترسی به امکانات خدماتی و رفاهی وجود نداره و اگه داره به چه صورت؟؟؟؟و اینکه نیمی از مردم بالا قرار بگیرنند و بقیه پایین قرار بگیرند حس بدی رو ایجاد میکنه و یه حس برتری به بقیه رو نشون میده به نظر من اگه این اسمان پل ها روی حرکت و فرم خیابون بود بهتر بود تا اینکه روی بافت شهری و مناطق مسکونی قرار بگیره..
محمد ابراهیم کرمی ( 1390/10/04 ) :
همان طور که من همیشه گفته ام 100% بشر به چنین رویکرد های معماری نیاز خواهد داشت به خاطر اینکه روند رشد جمعیت زیاد خواهد شد و این خود مشکلات حمل و نقل را زیاد خواهد کرد و با چنین رویکرد هایی شاید نتوان مشکل را کاملا حل کرد ولی میتوان به گونه ایی مشکلات را کمتر کرد.نکات منفی نخواهد داشت اگر با چشم اندازی چند ساله به این پروژه بنگیریم.
حمید رضا مظفری ( 1390/10/04 ) :
با سلام
به نظر من :طراحی این پل ها باعث این میشودکه: رفت و امد ها سریع تر انجام شود ,خیابانها جلوه دگری به خود بگیرد و شاید برای عابرین پیاده ایجاده ترس کند. در هر صورت برای مکانهای که جمعیت زیاد باشد و محدودیت داشته باشیم طراحی این نوع از خیابانها می تواند برای کنترل رفت وامد به ما کمک کند .
امیر خلیلی ( 1390/10/04 ) :
با سلام
با طراحي اين اسمان پل شايد به رفاه رفت وامد كمك كند اما اين رويكرد واين ارتفاع باعث مي شود سايه انرژي رفت وامد را تقويت كند، وشهر در خدمت به خيابان وماشين باشد.
محمد فرجام ( 1390/10/04 ) :
با احترام به نظرییه ی کلیه ی دوستان .
با قسمتی از دیدگاه آقای افسری مخالفم.
از جمله:
صورت عدم تامین امنیت(به دلیل اختلاف ارتفاع زیاد از سطح زمین)انسان دچارحس عدم امنیت از محیط اطراف خود دارد.
هیچ نوع تنوعی در طرح نیست و در واقع یکنواختی آن خسته کنندست.
از لحاز روانی که اثر منفی بر روی مردم شهر دارد.
این طرح هیچ گونه اثر منفی ندارد.
به نظر من این طرح دارای تنوع بسیار است.هم در بافت طرح وهم در دید بصری.
محمد مهدی شفیعی ( 1390/10/04 ) :
با سلام
با افزایش بی رویه جمعیت جهان بیشتر معماران سعی در ارائه طرح هایی دارند برای غلبه بر مشکلات پیش آمده از روند افزایش جمعیت. یکی از مهم ترین مشکلات بوجود آمده با افزایش جمعیت کم شدن سرعت حرکت در خیابان ها و مواجهه با ترافیک های بزرگی هستیم که معضلات بسیاری را برای ما بوجود آورده است. ایده خیابان های مرتفع در حال حاضر یکی از بهترین ایده های پیش رو برای سرعت بخشیدن به حمل و نقل و حل مشکل ترافیک در شهرهای بزرگ می باشد که می تواند در طی مدت زمان کوتاه حجم انبوهی را به دورترین نقاط شهری انتقال دهد. اما اين طرح داراي نقص هايي نيز مي باشد از جمله : محدود شدن ارتفاع ساختمان ها ، ايجاد نا به ساماني در خط آسمان شهري ، نداشتن احساس امنيت افراد ساكن در سكونتگاه هاي كم ارتفاع ، ايجاد سكونتگاه هاي كوچك مقياس كه باعث ايجاد حس افسردگي در انسان مي شود.
یوسف هوشمندی ( 1390/10/04 ) :
باسلام
امروزه هر آرشیتکتی ،برای طراحی زیستگاههایی حجیم ودر تراکم بالا و محدود بودن در منطقه ای از شهر یا در بعد وسیع شهر نیاز به طراحی از پیش ساخته می باشد، که اگر در مقیاس انسانی قرار بگیرد بتواند برای ساکنین خود احساس جدایی از سطح را اعمال کند ،به گونه ای که بافت خانه ها(بلوک های مسکونی)با روح انسان همخوانی داشته باشد.با توجه به اتلاف وقت و هرج ومرج رفت وآمدی از پائین به بالا بسیار کار سنگین و دشوار است کما اینکه پل آسمانهای شهری تا حدودی این کار را با ترکیبی از تکنولوژی و مدرنیته همساز کرده که در همه صورت در خدمت مردم بوده بخصوص در بخش حمل ونقل شهری که تردد آنها در بخش های مسکونی می توان خود را جزئی از فضای مثبت شهر تلقی داد وبه جرات می توان گفت که چنین طرح هایی که همواره با پل آسمانهای شهری درگیر بوده و شهری زنده و 24ساعته ای است که مدام در حال رفت وآمد است.به عقیده من چنین طرح هایی اگر مشکل است ولی کمک شایانی به تبلور زمان انجام میدهد وبسیار زیباو موثر است.
ایمان درودی ( 1390/10/04 ) :
این یک طرح جالب و مورد علاقه من هست که در ارتفاع یک خیابان وجود داشته باشد و با نظر دوستانی که گفتن این خیابانها ترس را میرساند اصلا موافق نیستم و در زندگی صنعتی یک راه حل بسیار خوب برای رفع نیاز ها میباشد
نگار مختاری ( 1390/10/04 ) :
ایده خیابانهای چند طبفه نظریه تونی گارنیه بوده که با توجه به رشدجمعیت وصنعتی شدن شایدایده خوبی باشه وبرای کم کردن شلوغی وتسریع در امور حمل ونقل. مفیداماشاید چون تا به حال این طرح اجرا نشده برای ماقابل پذیرش نیست در حالی که با توجه به رشدروزافزون جمعیت حتی باوجود دسترسی های سخت مطمعنناخیلی زود به طراحی واجرای این خیابانهانیازمندمیشیم .ازنظرزیبایی شهرهم به نظرم ظاهربدی ایجادنمیکنه .فقط چون برروی بافت شهری است کمی ایجاد ترس برای مردم به همراه داره
حامد عباسی ( 1390/10/04 ) :
تونی گارنیه بود که برای اولین بار ایده خیابانهای چند طبقه را بیان کرد. این طرح نکات مثبت ومنفی نیز دارد که شامل ۱.این طرح پاسخ مناسبی به افزایش جمعیت در شهرهای صنعتی است۲.میتواند به زیبا سازی بافت شهری کمک کند۳.این طرح ممکن است باعث ناامنی وترس و دلهره در افراد شود۴.به دلیل مسافت زیاد این خیابانها ممکن است با بعضی از بافتهای شهری در طول مسیر خود همخوانی نداشته باشد
فاطمه موسوی مقدم (تحریریه اتووود) ( 1390/10/04 ) :
از آنجايي كه افراد بايد در يك بازه زماني طولاني در مسير رفت و آمد بين محل كار و منزل وقت خود را بگذرانند ، ايده خانه هاي سيال ميتواند كمك بسياري به كاهش اتلاف وقت درباشد،در اينجا افراد ميتوانند استراحت كنند و يا به به كارهاي درگري بپردازند كه احتمالا در تاكسي، اتوبوس شهري و مترو اين امكان وجود ندارد.
من فكر ميكنم تنها نكته منفي اين ايده ، كاهش ارتباطات اجتماعي بين افراد و دور كردن انها از رخداد هاي شهري است كه لازم است اين وقايع را از نزديك درك كنند.
پیام فرهنگیان ( 1390/10/04 ) :
امروزه به دليل تراكم جمعيت و پيچيدگي بافت شهري و افزايش جمعيت.و همچنين بر طرف كردن نياز هاي تك تك افراد جامعه كه دغدغه ي يك جامعه ي پيشرفته است نياز به امكانات. زمان.و بسترمناسب است كه به دليل تراكم شهري و پيچيدگي بافتي.اين روند بر روي زمين و ميان بافت پر تراكم وشلوغ شهري.امكان پذير نيست به همين دليل معماران و متخصصان طراحي شهري براي رسيدن آسان تر و سريع تر به اين نيازها نگاه خود را رو به آسمان نموده و طراحي خود را فراتر از سطح زمين و در لايه هاي نا مرئي آسمان ها طراحي مي كنند و اين ايده و طرح در آينده دنياي انسان ها را تغيير خواهد داد و زندگي ماورائي را بر روي زمين رقم خواهد زد.
حسین ذوالفقاری ( 1390/10/04 ) :
با درود
به نظر من خیابان چند طبقه باعث میشوند در قسمت مسکونی تردد کمتر بشود. ولی هیچ ترکیبی با بافت ندارد.می تواند،ترافیک شهری را کم کند و به حمل و نقل درون شهری،کمک کند.ایده خیلی جالبی است. ازنظرزیبایی هم می تواند به شهر جلوه خوبی بدهد.
فرزانه پوررحمان ( 1390/10/04 ) :
شهر و پل شهر به واسطه هم تعريف پذيرند .خود را در اين طرح رها كنيم ......................چه دلتنگيم اگر به آسمان وچه وا مانده اگر به زمين بنگريم .آنچه من شاهد آنم دهه 50 در صفر صفر و تصويري خيالانگيز از آينده در ارتفاع نمي دانم. اين طرح اصلا در هم تنيده نشده و داراي شكاف عميقي ست...اگر اين پل اسمان براي شهري بر روي زمين طراحي شده بنابراين بايد در ان تنيده باشد اگر شهرمان به همين قوت باشد كه شاهد آنيم كه به شكاف و تضاد شديد مي رسيم و اگر اين شماتيكي از شهر است كه.....هييييييييچ ..
محمد رضا خلیل زاده ( 1390/10/04 ) :
در طراحی هر شبکه شهری بایدبه این توجه کرد که شهرهای مختلف دارای ویژگی ها،نقش وعملکرد های مختلف بوده وموضوع تراکم در شهرهای مختلف دارای وجود متفاوت است ویک نسخه واحد را نمی توان برای تمامی شهرها پیچید.این آسمان پل اگر مانع تابش آفتاب به ساختمان های پایین دست نشود یا باعث بر هم زدن حقوق شهروندی بافت قدیم شهری نشود. ایده ایست جالب.
سیروس اباذرنژاد ( 1390/10/04 ) :
خیلی جالبه تا امروز خانه جایی بود که در اون استراحت میکردیم و در آن از محفل خانواده استفاده میکردیم ولی امروز باید خانه هامون رو با خودمون جابه جا کنیم.واین اصلا احساس خوبی به آدم نمیده
سیروس اباذرنژاد ( 1390/10/04 ) :
بعد از جنگ جهانی اول در آمریکا افسردگی و خانه به دوشی و مهاجرت و تنهایی به وجود آمد و آمریکاییها این دوره ها را گذرانده اند آنها به زندگی مدرن عادت کردند و به پست مدرن رسیدند پس این گونه طرحها میتواند با روحیات آنها بسیار سازگار باشد و این اتفاق در تمام کشورها پیش رو صنعت می افتد ولی متاسفانه یا خوشبختانه در بعضی ازکشورهای جهان سوم هنوز مدرنی اتفاق نیفتاده است که بتوان با اینگونه طرحها کنار آمد
محبوبه زارع ( 1390/10/04 ) :

با سلام
به نظر من در این پروژه یکی از چهار شاخصه ی جین جیکوبس مشاهده می شود (تراکم بالای انسانی در افق) البته در بالاتر از سطح شهر . در این پروژه عامل زمان بر مکان فائق آمده . مسافت طولانی را می توان در زمان کوتاه طی کرد . این شهر یک شهر پست مدرن می باشد . سیستم این شبکه شبیه به مترو می باشد با این تفاوت که این پروژه در ارتفاع از شهر طراحی شده . این شبکه های ریلی به طور پیچیده و مجزا از شهر طراحی شده اند . شهر به هر تراکم و فشردگی که باشد ، مشکل رفت و آمد با وجود پل آسمان حل می شود . این سیستم کمک به افزایش پایداری شهر می کند(حمل ونقل بدون آلودگی) . این سیستم طوری طراحی شده که با وجود حجم زیادی که در فضا اشغال کرده یک حجم صلب نیست و نور و هوا و... را عبور می دهد و مورد دیگری که وجود دارد این است که کل این شبکه در یک تراز قرار گرفته و ساختمان ها با ارتفاع متفاوت وجود دارند . باید این ریل هوایی بالاتر از تراز اختلاف سطح ساختمانها قرار بگیرد و یا ریل ها گاهی اوقات از بین برج ها عبور کند که شهر را به نحوی شلوغ جلوه می دهد .

مخمد رضا کرمی ( 1390/10/04 ) :
با سلام
اي ن ايده بسيار جالبه ولي بايد مطمعن شد كه جواب ميده انتقال مردم در ارتفاع بسياري از مشكلات رو خل ميكنه.
مخمد رضا کرمی ( 1390/10/04 ) :
با سلام
اي ن ايده بسيار جالبه ولي بايد مطمعن شد كه جواب ميده انتقال مردم در ارتفاع بسياري از مشكلات رو خل ميكنه.
حامد چوبينه ( 1390/10/05 ) :
به نظر من ایده بسیار متفکرانه ای برای کم کردن احساس خستگی و ایجاد تنوع و اتلاف وقت است و کمک زیادی به پیشرفت بافت منطقه مورد نظر میکند . و باعث ایجاد بافتی پایدار و تمیز وشهری شبکه ای و در خدمت مردم و مدرن است
محمد کشاورز ( 1390/10/05 ) :
باتوجه به استفاده حجم زیاد از وسایل نقلیه ومسله ترافیک که به معزلی در جوامعه امروزی بدل شده به نظر میرسد که طراحی اینگونه خیابانها کمک شایانی در کم کردن این مسله میکند وخبابانها را ازتبدیل شدن به فضای صرف حرکت وسایل نقلیه و تک عملکردی بیرون اورده ودر عین زبیایی به فضایی چند عملکردی تبدیل میکند
حسين يزداني ( 1390/10/05 ) :
با سلام:
خب به هر حال با توجه به پیشرفت تکنولوژی و علم و دانش این آسمان پل دور از اجرا نیست.استفاده از شهر های افقی باعث پر شدن تقریبی زمین شده و همین امر مهم باعث شده به فکر استفاده از پل شهرها شده.از مزایای این پل ها رفت و امد ها سریع تر انجام شود و بطور کلی هر کاری و هر چیزی سر وقت خود انجام میشود.....
مهسا بوجاری ( 1390/10/05 ) :
با سلام
به نظر من اینکه در زمان کمتری به مقصد برسیم خیلی خوبه ولی اسمان پل از مقیاس انسانی دور شده و مثل تار انکبوت روی شهر و میگیره و حس خوبی و به من نمیده .
حسين يزداني ( 1390/10/05 ) :
من با نظرخانوم جمالی هم که خیابان چند طبقه باعث میشوند در قسمت مسکونی تردد کمتر بشود و مسیرش از مسیر مسکونی جدا شود در شهر ترافیک کمتری ایجاد شود .اگر به صورت خطی این خیابان ها احداث می شد و در هم پیچیدگی کمتری داشت نظم بیشتری به خیابان ها میداد و باعث میشد تردد راحت تر انجام گیرد نیز موافقم.....
رسول رضایی ( 1390/10/05 ) :
با سلام
پیش از شروع به نظریه پردازی خودم در مورد پروژه ابتدا میخواهم از مدیریت سایت اتووود و تهیه کنندگان مطالب فوق انتقاد کنم چرا که مطالب ارائه شده دارای طبقه بندی از نظر اهمیت سر فصل های مرتبط با پروژه نبوده و همچنین دارای غلط های املایی و نگارشی مختلفی می باشد.
حال به بیان نظریات خودم در مورد پروژه می پردازم.
از نظر من این آسمان پل ها بر گرفته از تفکری آینده نگر و ذهنیتی خلاق بوده که با دید به اتفاقات آینده راهکاری برای چالش هایی که می توانند در مقیاس کلان شهری گریبانگیر مسئولین شهری و روابط و سرعت در زندگی مردم شود باشد و به نوعی نیاز آینده را در حال تعریف نموده است.
ملیحه سجادیان ( 1390/10/05 ) :
باسلام.
موضوع:آسمان پل ها وصله های همگون با ترکیب اصلی در راس عیب خوب عمل میکنند رویکرد چنین راه حل برای معزل تراکم جمعیتی در امور حمل ونقل ؛چون سازه ی عجیب وجدید است .

مضرات منفی را تحت شعاع قرار می دهد .ولی جانمایی اتاق های (سکونتگاه ها )مجهز وقابل حمل ویا حباب های برقی اگر در حد طراحی باشد لانه مورچه ؛روی تپه تداعی دارد .

ولی اگر توده ای عمل نمایند ،مانند لکه ابری که خود نه باران دارد ونه برف جلوی خورشید را هم گرفته اند.
علیرضا بوستانی ( 1390/10/05 ) :
ما در مورد ایده نباید صحبت کنیم زیرا شاید ایده ی طراح یک ایده ی شخصی باشد.به هر حال طراح تکنولوژی را با طرح خود ادغام کرده و توانسته کار خود را به معرض نمایش گذارد.
شهر در ارتفاع بسیاری از مشکلات ما را حل و از یک روی دیگر مشکلات جدیدی را برای ما به وجور می آورد.
طرح پل با پیچ و خم خود ما را از یکنواختی دور می کند و این نکته ی بسیار مثبتی می باشد.
لیلا حیدری ( 1390/10/05 ) :
جمعيت شهر ها به طور چشمگيري قابل افزايش است. بافت شهر يك بافت فرسوده و قديمي است. پروژه آسمان پل شايد به نوعي بتواند جوابگوي اين معضلات باشد.
اين پروژه ي چند منظوره كه به نوعي تركيبي از سواره ها و سكو شكل هاي سيال است.
اين پروژه هم حمل و نقل عمومي را آسان كرده و هم محيط زندگي را.( امكان زندگي در هر جاي ديگر)
نكته منفي آسمان پل، تراكم شهر را بسيار بالا مي برد.
نوعي بي نظمي و نا هماهنگي را در شهر حاكم مي كند.
هاجر برومند ( 1390/10/05 ) :
این چنین فضای شهری فاقد حیات فرهنگی است .لایه های منطقه بندی آن با هم ترکیب نشده . بافت آن متروک انسانی است (برای انسان طراحی نشده). یک الگوی یوتوپیا یی است . بافت از طریق معماری تبدیل به شهر شده .طراحی این چنین فضای شهری گرایش مدرنی داشته . زندگی شهری را مختل کرده و بیشتر به منظر شهری پرداخته . زندگی در این چنین فضایی غیر ممکن است .

افشین شناوری ( 1390/10/05 ) :
سلام
نمیتوان این نکته را انکار کرد که این پل ها نقش مهمی در رفاه مردم بازی می کنند
ولی وجود این پل ها آرامشی را که انسان هنگام نگاه به آسمان از آن انتظار دارد و همچنین خط آسمانی که معماران برای ایجاد آن بسیار تلاش میکننداز بین خواهد برد و شهر را به سوی صنعتی شدن پیش می برد
مهدی توکلی ( 1390/10/05 ) :
با سلام.این پل از نظر زیبایی شناسی فوق العاده است.در بحث خیابان های مرتفع می توان گفت که این پل ها بسیار موثر است برای شهر های شلوغ که حمل و نقل را بسیار آسان می کند.این پل ها چنین رویکردی را به شهر می دهند که علاوه بر حمل و نقل انسان ها سایبانی برای آنها هست.من با این طرح موافقم.
امیر سلامی پور ( 1390/10/07 ) :
با توجه به اینکه در عصر تکنولوژی زندگی میکنیم و اجرای چنین اسمان پلی در سال های اینده دور از ذهن نیست باید به فکر حل مشکلاتی که دوستانم به چند موارد ان اشاره کردند بپردازیم مثل کنترل کیفیت روابط اجتماعی ،جمله خانم پوررحمان(چه دلتنگيم اگر به آسمان وچه وا مانده اگر به زمين بنگريم) و ارامشی که احتمالا از شهر خواهد رفت و...
یکی از اشکالات بزرگ این طرح ، رد شدن مسیر ریل از بالای ساختمان های مسکونی است که اصلا حساب شده نیست.باید برای این ماشین ها مسیر خاصی تعریف شود .
ماریا زارع ( 1390/10/11 ) :
به نظر من شاید به یک سری دلایل از جمله سرعت در رفت وامد انجام این پروژه خوب باشد هر چند با در نظر گرفتن اینکه فضاها و حجم های بزرگ در اسمان احساس نا امنی و ارمش نداشتن را به انسان میدهد اما ایا این کار این سرعت داشتن در رفت و امد تا چند سال ادامه دارد؟ و ایا پس گذر چندین سال این ترافیک شهری در اسمان هم پیش نمی اید؟
از نظر من این پروژه پیشرفته تکنولوژی بیش از حد انسانها میباشد. و انجام این کار باعث ادامه این کار و نهایاتا باعث به وجود امدن یک نا ارامی و ترافیک اسمانی میباشد. و ننتیجه این است که فقط برای چندین سا
ل این سرعت ادامه دار میشود و پس از گذر زمانی این سرعت هوایی در رفت وامد از بین میرود.
مژان خردمند ( 1390/10/14 ) :
با سلام
این شهر دارای تکنولوژی جدید است و با کارکرد بهتر باید به ایده های بالا تری رسید. شاید برای کم کردن ترافیک خیابان و سریع تر به مقصد رسیدن بهتر باشد اما ایجاد غریبی و گم شدن در انسان ایجاد میکند. دسترسی به مکان های مورد نظر را کم میکند. اما موجب زیبایی بخشیدن به شهر هم اتفاق می افتد و می توان یک چشم انداز زیبا برای شهر مخصوصا در شب باشد و همچنین یک نماد برای شهر...
مجید لپاسر رضایی ( 1391/02/08 ) :
بسیار جالبه. مرسی

ثبــــــــت نظـــــــر

 
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :
رمز عبـور :

گیرینلند، بی یارکه اینگلس و فرودگاه/بندرگاه نووک در گرو میل به جهانی شدگی
معماران و چالش انتخاب معماری ـ آرامه آزادمنش ـ پایانه دریایی بین المللی یوکوهاما
ایستگاه راه آهن سنت دنیس از کنگو کوما ؛ پاریس و توسعه ی مقیاس های جدید شهری
برتری طرح راجرز استریک هاربر بر فاستر و یو ان استودیو؛ طراحی ترمینال فرودگاه تائویوان
کشتی در وضعیت پَنْدِمیک؛ فیزیکِ شناورِ استعاره ی بحران [و امید]
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group