برای نزدیک شدن به طرحی برای مرکز جدید هنری Kimball،Bjarke (BIG) الهام بسیاری از توسعه شهری در پارک سیتی (park city) ،موقعیت Kimball و میراث معدن کاری شهر گرفتند. آن ها احساس می کنند که شکل مرکز جدید هنری Kimball از جایی که این داستان های غنی روی هم قرار می گیرند پدیدار می شود. BIG به ویژه هنگامی تحریک شد که یک شهروند قدیمی park city با دلتنگی درباره ساختمان ائتلاف سابق صحبت کرد که به تنهایی در جنوب محل Kimball قرار داشت.این ساختمان با ارتفاع 80 فوت به مدت 80 سال به عنوان نشانی اختصاصی park city ، و بنایی یادبود برای میراث معدن کاری پابر جا بود تا اینکه در سال 1982 آتش سوزی آن را به صورت غم انگیزی فرو ریخت.آن ها می خواستند برخی از سبک های آن ساختمان را در مرکز هنری جدید Kimball دوباره به وجود بیاورند- نه تنها از نظر مقیاسی ها و مصالح بلکه از نظر تاریخی که این ساختمان نمایش می دهد.
از نظر تاریخی ، مصالح اولیه ساخت برای اولین مهاجران معدنچی در park city چوب بود. درون معدن ها ، الوار های سنگین به صورت ردیفی در دیوار های محافظ قرار داده می شدند.تکنولوژی معکوس یکسانی در بیرون معدن ها به عنوان ساختار اصلی برای بیشتر ساختمان های مسکونی به کار گرفته می شد.آن ها مرکز هنری جدید Kimball را به عنوان تکامل تدریجی این تکنیک ساخت تصور کردند که اساسا یک اتاق چوبی کاملا باز در مقیاسی بی نظیر است. جالب ترین چالش از نظر BIG این بود که Kimball در بافت شهری قرار داشت .در تقاطعی از فعالترین خیابان از نظر اجتماعی( خیابان اصلی ) و خیابانی مورب که به ورودی شهر وصل می شد ( میدان Heber ). Kimball جدید باید هر دو جهت را به خود جلب می کرد.آن ها این شکل را با قرار دادن نمایشگاهی در هر کدام از خیابان ها حل کردند.سطح ساختمان متناسب با خیابان اصلی و شبکه بندی شهری قرار گرفته است و هرچه ساختمان بالا می آید به سمت ملاقات کنندگان بسیاری که از میدان Heber به شهر وارد می شوند می چرخد و در عین حال ساختمانی نمادین در آستانه ی شهر ایجاد می کند.