معماران معاصر ایران, اتووود - بزرگترین سایت معماری
ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما |  تبلیغات




موضوعـات مــعـماری
معماری و دیگر حوزه های فکر   - 1452
جشن نامه اتووود   - 21
منظر شهری   - 1439
زاها حدید از نگاه معماران ایرانی   - 20
نظریه معماری   - 1079
زنانِ معمارِ ایرانی و سقف شیشه ای در نوزده روایت   - 20
طراحي داخلي   - 998
معماری و هوش مصنوعی   - 20
سازه های شهری   - 925
معماری و گیم   - 20
تکنولوژی ساخت   - 909
پردیس ویترا   - 18
معماری حوزه عمومی   - 852
20 بنا که هرگز ساخته نشد   - 17
مرزهای معماری   - 832
کارگاهْ مسابقه قوام الدین شیرازی   - 16
نگاه نو به سكونت   - 780
شهرهای در حرکت   - 15
نظریه شهری   - 774
مسابقه مرکز اجتماعی شهر صدرا   - 15
المان شهری   - 765
معماری ـ موسیقی   - 15
معماری و سیاست   - 704
معماری بایومورفیک   - 15
کلان سازه   - 641
رابرت ونتوری در بیست و پنج روایت   - 14
معماری مدرن   - 615
ویلا ساوا ـ لوکوربوزیه   - 13
معماری پایدار   - 559
فیلم پارازیت ساخته بونگْ جونْ هو   - 13
منتقدان معماری   - 530
معماری جنگلی   - 12
آرمان شهرگرایی   - 513
ده کتاب که هر معمار باید بخواند   - 11
روح مکان   - 499
کنگو کوما ـ استادیوم ملی توکیو   - 10
برنامه ریزی شهری و منطقه ایی   - 497
کلیسای رونشان ـ لوکوربوزیه   - 10
طراحی صنعتی   - 484
بی ینال ونیز   - 10
معماری تندیس گون   - 477
درس گفتارهای اتووود   - 9
معماری منظر   - 475
معماری و فضای زیرساخت های نرم   - 9
نوسازی و بهسازی بافت های شهری   - 473
لیوینگ آرکیتکچر   - 9
معماری شمایل گون   - 438
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه دوم   - 9
آینده گرایی   - 426
سینما به ترتیب الفبا به روایت هاوارد سوبر   - 9
باز زنده سازی   - 414
آنتروپوسین   - 8
هنر مدرنیستی   - 410
طراحی مُد   - 8
توسعه پایدار   - 396
اتوره سوتساس به روایت آلیس راستورن   - 8
معماری یادمانی   - 362
شارلوت پریاند به روایت آلیس راستورن   - 8
تراشه های کانسپچوال   - 345
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه اول   - 8
معماریِ توسعه   - 339
معماری بیابانی   - 8
معماری سبز   - 333
معماری خوانی   - 8
طراحی نئولیبرال   - 323
آلوار و آینو آلتو به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری پست مدرن   - 319
هشت کوتاه نوشته در مورد پوپولیسم   - 7
اتووود کلاسیک   - 288
ده پروژه کمتر شناخته شده لوکوربوزیه متقدم   - 7
تغییرات اقلیمی   - 277
طراحی و پناهجویان   - 7
بدنه سازی شهری   - 268
آیلین گری به روایت آلیس راستورن   - 7
محوطه سازی   - 264
ردلف شیندلر به روایت الیس راستورن   - 7
معماری محلی   - 264
رقابت مجتمع چندعملکردی شهید کاظمی قم   - 7
معماری ارزان   - 259
پاویون ایران ـ بی ینال ونیز 2016   - 7
معماری محدود   - 255
معماری تخت جمشید   - 7
کتابخانه ی اتووود   - 251
گونتا اشتلزل به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری تجربی   - 249
مینت د سیلوا به روایت آلیس راستورن   - 7
بنای محدود   - 240
طراحی و ضایعات به روای آلیس راستورن   - 7
گرمایش زمین   - 233
باوهاوس به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری انتقادی   - 233
لوسی رای به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری های تک   - 223
مارسل بروئر به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن حومه شهری   - 209
چارلز رنه مکینتاش به روایت آلیس راستورن   - 7
زنان و معماری   - 208
باکمینستر فولر به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ـ سینما   - 205
طراحی در بازی و تاج و تخت به روایت آلیس راستورن   - 7
عکاسی   - 200
سائول باس به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن عمومی   - 198
میس ون در روهه به روایت آلیس راستورن   - 7
هنر انتزاعی   - 193
معماری و عکاسی به روایت آلیس راستورن   - 7
گرافیک   - 170
طراحی روی بام به روایت آلیس راستورن   - 7
فضای منفی   - 166
معماری بلوک شرق ـ جهان در حال محو شدن   - 7
پروژه های دانشجویی از سراسر جهان   - 165
کارلو اسکارپا به روایت آلیس راستورن   - 7
هنر گفت و گو   - 151
جنبش "جانِ سیاهان مهم است" و مسئله‌ی طراحی به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن روستایی   - 147
ریچارد نویترا به روایت آلیس راستورن   - 7
طراحی مبلمان   - 139
طراحی در زمانه بحران به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ژاپن   - 133
فرایند تکامل معماری مدرن هند   - 6
ترسیمات معماری   - 129
ورنر پنتون به روایت آلیس رستورن   - 6
معماری ایران   - 119
منبع شناسی اتووود   - 6
معماری و فاجعه   - 119
صد و بیست و یک تعریف معماری   - 6
بلندمرتبه ها   - 113
فرهنگ نفت   - 5
اتووود ـ ایران معاصر   - 92
رادایکالیسم ایتالیایی در سیزده روایت   - 5
معماری مذهبی   - 87
پنج پروژه لوکوربوزیه متاخر که هیچگاه ساخته نشدند   - 5
معماران و چالش انتخاب معماری   - 86
معماری مصر   - 5
معماری فاشیستی   - 83
تناقض هاوپیچیدگی ها:تئوریهای پیچیدگیِ ونتوری وجیکوبز   - 5
مدرنیته؛ از نو   - 81
شانزده کتاب برای ورود به جهان اِی آی و عصر آنتروپوسین   - 5
اکسپو   - 79
کتاب هایی در باب یوتوپیا   - 5
اقتصادِ فضا   - 79
عبور از مرحله جنینی   - 4
ویروس کرونا و معماری   - 70
فرهنگ کمپ به روایت سوزان سانتاگ   - 4
پالپ نیوز ِ اتووود   - 68
چگونه یوتوپیا در روسیه انقلابی مدفون شد   - 4
معماری و هنر انقلابی   - 68
چالش های اخلاقی ریاضت ورزی در معماری به روایت پیر ویتوریو آئورلی   - 4
فیلوکیتکت   - 67
فرایند خلاقیت چهار پیشگام معماری مدرن   - 4
گفت و گو با مرگ   - 67
همه ما سایبورگ هستیم   - 4
معماری هند   - 66
اختلال های تشخیصی معماران مدرن   - 4
معماری چین   - 66
اتووودْ آبزرور   - 4
ویرانه ها   - 62
چهار یادداشت برای علی اکبر صارمی   - 4
مدارس معماری   - 55
شهرسازی کوچک مقیاس   - 4
معماری پراجکتیو   - 53
اتومبیل در چهار روایت کوتاه از بری ریچاردز   - 4
زاغه نشینی   - 52
بلوپرینت   - 4
معماری فضای داخلی   - 52
رقابت آسمانخراش ایوُلو 2016   - 3
پداگوژی   - 51
آینده کجاست؟ روایتی از رولینگ استون   - 3
معماری دیجیتال   - 48
پداگوژی انتقادی   - 3
معماری کانستراکتیویستی   - 47
داریوش شایگان و هنر ایرانی   - 3
معماری و رسانه   - 47
شهر ژنریک و نامکان ها   - 3
طراحی در وضعیت پندمیک به روایت آلیس راستورن   - 45
باشگاه مشت زنی   - 3
معماری اوایل قرن بیستم روسیه   - 43
بازپس گیری حریم خصوصی مان به روایت آنا وینر   - 3
جنبش متابولیسم   - 42
ژان بودریار؛ شفافیت، ابتذال و آلودگی رابطه   - 3
باهاوس   - 41
برج سیگرام چگونه جهانی شد؟   - 2
هنر روسیه   - 38
زیستْ ریاضت و همبستگی در فضای اضطراری   - 2
جهان علمیْ تخیلی   - 34
تعییرات زیست محیطی ـ انقلاب یا انهدام   - 2
درگذشت زاها حدید   - 34
جودیت باتلر مارا به تغییر شکل خشم مان فرا می خواند؛ گفت و گویی با ماشا گِسِن   - 2
معمارْستاره ها به روايت اتووود   - 33
یوتوپیاهای سیاره ای . نیکیتا داوان با آنجلا دیویس و گایاتری اسپیواک   - 2
اکسپو شانگهای 2010   - 33
فیس بوک، گوگل و عصر تاریک سرمایه داری نظارتی   - 2
معماری و روانشناسی   - 33
لویی کان به روایت آلیس راستورن   - 2
طراحی پارامتریک   - 30
رابرت نوزیک، یوتوپیا و دولت حداقلی   - 2
بحران آب   - 29
اسمیتسن‌ ـ رابین هود گاردنز   - 2
معماری و نقاشی   - 29
تابْ آوری دفاتر نوپای معماری   - 1
اکسپو میلان 2015   - 28
چهل نکته در باب هایدگرْخوانی   - 1
پاویون های سرپنتین   - 27
شهرْخوانی با اتووود   - 1
معماری پس از یازدهم سپتامبر   - 24
ده پرسش از هشت معمار   - 1
معماری مجازی   - 23
شهرهای پیشاصنعتی   - 1
معماری؛ خیر مشترک و امید اجتماعی   - 22
فیلمْگفتارهای معماری و پداگوژی معماری   - 1
معماری و ادبیات   - 22
پیتر آیزنمن و خانه شماره یک به روایت روبرت سومول   - 1
معماری کوچک مقیاس   - 21

طــراحــــــــــــــان
آر ای ایکس   - 3
ژان بودریار   - 10
آراتا ایسوزاکی   - 16
ژان نوول   - 22
آرشیگرام   - 7
ژاک دریدا   - 18
آرکی زوم   - 6
ژاک لوگوف   - 4
آلبرت پوپ   - 4
ژیل دلوز   - 32
آلدو روسی   - 14
سائول باس   - 7
آلوار آلتو   - 19
ساسکیا ساسن   - 9
آلوارو سیزا   - 9
سالوادور دالی   - 2
آن تینگ   - 4
سانا   - 5
آنتونی گائودی   - 28
سانتیاگو کالاتراوا   - 13
آنتونی وایدلر   - 5
سدریک پرایس   - 3
آنتونیو نگری   - 5
سو فوجیموتو   - 11
آنیش کاپور   - 8
سوپراستودیو   - 9
آی وِی وِی   - 34
سورِ فِهْن   - 6
اُ ام اِی   - 42
سوزان سانتاگ   - 9
اتوره سوتساس   - 7
شاشونا زوبوف   - 2
ادریان لابوت هرناندز   - 5
شیگرو بان   - 33
ادوارد برتینسکی   - 1
عبدالعزیز فرمانفرمایان   - 4
ادوارد سعید   - 15
فدریکو بابینا   - 30
ادوارد سوجا   - 10
فرانک گهری   - 50
ادواردو سوتو دی مُرِ   - 18
فرانک لوید رایت   - 46
ادولف لوس   - 8
فرای اوتو   - 10
ارو سارینن   - 29
فردا کولاتان   - 2
اریک اوون موس   - 14
فردریک جیمسون   - 4
اریک هابسبام   - 2
فرشید موسوی   - 3
استن آلن   - 4
فمیهیکو ماکی   - 4
استیون هال   - 32
فیلیپ جنسن   - 6
اسلاوی ژیژک   - 18
گابریل کوکو شنل   - 2
اسوالد متیوز اونگرز   - 5
گایاتری چاکراوارتی اسپیواک   - 7
اسوتلانا بویم   - 4
گرگ لین   - 7
اسکار نیمایر   - 37
گونتا اشتلزل   - 1
اف او اِی   - 9
لئون کریر   - 2
ال لیسیتسکی   - 5
لبس وودز   - 26
الیس راستورن   - 112
لوئیس باراگان   - 2
اِم اِی دی   - 22
لوئیس مامفورد   - 1
ام وی آر دی وی   - 56
لودویگ لئو   - 3
اماندا لِــوِت   - 4
لودویگ میس ون دروهه   - 26
اویلر وو   - 9
لودویگ هیلبرزیمر   - 3
ایلین گری   - 8
لودویگ هیلبرزیمر   - 1
ایوان لئونیدوف   - 4
لوسی رای   - 15
بئاتریس کُلُمینا   - 10
لویی کان   - 39
بال کریشنادوشی   - 4
لوییس بورژوا   - 8
باک مینستر فولر   - 12
لُکُربُزیه   - 147
برنارد چومی   - 33
لیام یانگ   - 4
برنارد خوری   - 2
مارتین هایدگر   - 31
برنو زوی   - 7
مارسل بروئر   - 7
بنیامین برتون   - 8
مارشال برمن   - 16
بوگرتمن   - 1
مانفردو تافوری   - 16
بی یارکه اینگلس   - 68
مانوئل کاستلز   - 2
پائولو سولری   - 4
ماکسیمیلیانو فوکسِس   - 10
پائولو فریره   - 2
مایکل سورکین   - 4
پاتریک شوماخر   - 3
مایکل گریوز   - 6
پال گلدبرگر   - 1
محمدرضا مقتدر   - 4
پرویز تناولی   - 2
مخزن فکر شهر   - 1
پری اندرسون   - 3
مـَــس استودیو   - 3
پل ویریلیو   - 28
معماران آر سی آر   - 4
پیتر آیزنمن   - 59
معماران مورفسس   - 16
پیتر برنس   - 5
موریس مرلوپنتی   - 2
پیتر زُمتُر   - 69
موشه سفدی   - 12
پیتر کوک   - 8
میشل سر   - 3
پیر بوردیو   - 5
میشل فوکو   - 54
پییر ویتوریو آئورلی   - 12
نائومی کلاین   - 4
تئودور آدورنو   - 6
نورمن فاستر   - 35
تادو اندو   - 13
نیکلای مارکوف   - 1
تام مین   - 13
هانا آرنت   - 9
تام ویسکامب   - 10
هانری لفور   - 24
تاکامیتسو آزوما   - 3
هانی رشید   - 5
توماس پیکتی   - 5
هرزوگ دی مورن   - 30
توماس هیترویک   - 30
هرنان دیاز آلنسو   - 18
تیتوس بورکهارت   - 2
هنری ژیرو   - 3
تیموتی مورتُن   - 2
هنریک وایدولد   - 1
تیو ایتو   - 25
هنس هولین   - 5
جاشوا پرینس ـ رامس   - 2
هوشنگ سیحون   - 14
جان برجر   - 2
هومی بابا   - 2
جان هیداک   - 6
واسیلی کاندینسکی   - 2
جف منن   - 2
والتر بنیامین   - 29
جفری کیپنس   - 3
والتر گروپیوس   - 18
جورجو آگامبن   - 6
ورنر پنتون   - 5
جوزپه ترانی   - 2
ولادیمیر تاتلین   - 13
جونیا ایشیگامی   - 3
ولف پریکس   - 1
جیمز استرلینگ   - 1
ونگ شو   - 8
جین جیکوبز   - 2
ویتو آکنچی   - 12
چارلز جنکس   - 7
ویوین وست وود   - 6
چارلز رنه مکینتاش   - 7
ک. مایکل هیز   - 2
چارلز کوریا   - 15
کارلو اسکارپا   - 13
چاینا میه ویل   - 4
کازو شینوهارا   - 2
حسن فتحی   - 6
کازیو سجیما   - 2
حسین امانت   - 3
کالین روو   - 1
خورخه لوئیس بورخس   - 2
کامران دیبا   - 13
داریوش آشوری   - 1
کامرون سینکلر   - 11
داریوش شایگان   - 13
کریستفر الکساندر   - 2
دانیل لیبسکیند   - 24
کریستین نوربرگ ـ شولتز   - 15
دنیس اسکات براون   - 10
کریم رشید   - 5
دیلرـ اِسکـُـفیدیو+رِنفرو   - 22
کلر استرلینگ   - 2
دیوید رُی   - 2
کلود پَره   - 3
دیوید گیسن   - 2
کنت فرمپتن   - 14
دیوید هاروی   - 25
کنزو تانگه   - 9
رابرت نوزیک   - 2
کنستانتین ملنیکف   - 3
رابرت ونتوری   - 29
کنگو کوما   - 47
رُدولف شیندلر   - 7
کوپ هیمِلبِلا   - 22
رضا دانشمیر   - 5
کورنلیوس کاستوریادیس   - 3
رم کولهاس   - 103
کوین لینچ   - 7
رنزو پیانو   - 31
کیانوری کیکوتاکه   - 1
ریچارد مِیر   - 8
کیتیو آرتم لئونیدویچ   - 1
ریچارد نویترا   - 7
کیشو کـُـروکاوا   - 6
ریموند آبراهام   - 1
یان گِل   - 9
رینر بنهام   - 2
یو ان استودیو   - 32
رینهولد مارتین   - 5
یورگن هابرماس   - 15
ریکاردو بوفیل   - 5
یونا فریدمن   - 5
زاها حدید   - 191
یوهانی پالاسما   - 12
زیگموند فروید   - 18

کـاربـــــــری هـا
مسکونی   -810
معماری مذهبی   -105
زیرساخت های شهری   -396
گالری   -87
فرهنگی   -336
هتل   -77
پاویون   -268
ورزشی   -65
موزه   -255
بیمارستان و داروخانه و کلینیک   -40
اداری ـ خدماتی   -232
حمل و نقل عمومی   -39
تفریحی   -163
ویلا   -8
مسکونی ـ تجاری   -163
زاغه نشینی   -5
اموزشی   -138
مجموعه های مسکونی   -4
صنعتی   -106
عناصر یادمانی شهری   -1
حامی اتووود
مقـــــــــــالات
    دیوید هاروی و شهر در قامت فهمی انسانْ تولید
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    پهنه ی معلق تهران؛ شاه عبدالعظیم یا شهر ری
        علی رنجی پور
    دیوید هاروی و شهرســــــــــــــــــــــــــــــــــازی آلترناتیو
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    هنر گفت و گو ـ جان بریسندن و اد لوییس با دیوید هاروی
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
چنـــــد پــــروژه
مجموعه مسکونی شاه پریان
طراح : علیرضا امتیاز "مدیر اتووود"
منزل شخصی دکتر دلیر - خیابان ولیعصر کوچه 8
طراح : محمود امیدبخش
مجموعه ي تجاري و پاركينگ طبقاتي شقايق
طراح : امين حشمتی
خانه شعر ، پايان نامه معماري كارشناسي ارشد
طراح : م معيت
گذرگاه همیابی
طراح : محمود امیدبخش
کاریــــــــــــابی
   کاریابی
   لیست درخواست ها ی قبلی شما
   لیست کاندیدها به تفکیک استان
   لیست فرصت های کاری به تفکیک استان
وبـــــلـاگ هـــــا
آرشیتکت نمونه
مدیر : مسعود زمانیها
معماری به مثابه ساخت-سجاد نازی
مدیر : سجاد نازی
فتوت نامه معماران
مدیر : اخوان الصفا
مجله معماری Architecture Foolad City
مدیر : مسعود پریوز
معــــرفی کتــــــاب
رهیافت پدیدارشناسی در اندیشه پیتر زومتور
نویسنده :  .
انتشارات : علم معمار

حامی اتووود
کانال تلگرامی اتووود
هنر گفت و گو ـ کامرون سینکلر و سی ان ان
اتووود سرویس خبر:   سوده نادری
1391/01/25
مـنـــــــبـع : www.edition.cnn.com
تعداد بازدید : 4236

هنر گفت و گو نام اثری سترگ از هنرمند سورئال رنه مگریت است؛ در چشم اندازی از غول هایی در نبرد یا از اغاز جهان، دو انسان کوچک در گفت و گویند، سخنی ناشنیدنی جاریی است که در سکوت سنگ ها جذب می شود، اما در پای سنگ های تل انبار شده مجموعه حروفی شکل گرفته اند: رویا، صلح یا مرگ که تلاش دارند به اشوب سنگ ها نظمی دهند. اتووود گفت و گوهایش را زیر عنوان این ستون خواهد اورد.

تقریبأ 3 سال از وقوع توفان کاترینا و تخریب و کشتار در یک مسیر بی رحمانه در سراسر ساحل خلیج U.S می گذرد که باعث کشته شدن بیش از 1800 نفر و بی خانمانی دهها هزار نفر شد . تفرجگاه ساحلی Biloxi سخت ترین ضربه را متحمل شد : نیروی گردباد خانه ها را نشانه گرفته ، درختان را از شاخه ها برهنه کرده و یک دنباله از خرابی ایجاد کرد که شهر محبوب کازینو تقریبأ غیر قابل سکونت شد . پس از گذشت 3 سال خانه ها هنوز در حال بازسازی هستند و مردم مجبور به پناه گرفتن در هر جای ممکن شدند و این برای برخی بدان معنا بود که برای سال ها مجبور به زندگی در آن شرایط دشوار کاروان ها هستند تا قادر به بازسازی خانه ها باشند .

کامرون سینکلر از بنیانگذاران معماری برای بشریت ، رهبری پروژه ای را بدست دارد تا دوباره ساکنان Biloxi متأثر از طوفان را به خانه های جدیدشان ببرد . در 9 ژوئیه 2008 او در مناظره ای راجع به طراحی برای امر خیریه design for good با سی ان ان  شرکت کرد شرح گفت و گوی از پی می اید:

سی ان ان  در بیلکسی با سینکلر ملاقات داشته و مصاحبه را با این سؤال آغاز کرده که تفاوت بین طراحی و طراحی برای نیکی و امور خیریه چیست ؟

کامرون سینکلر : طراحی به معنی ایجاد فضاهایی لذت بخش برای مردم و البته خلق لحظاتی ست که روح شما در آن پرواز کند ، اما طراحی برای نیکی ، کشف کردن برنامه ایست که نه تنها فضاهای بهتر خلق می کند ، بلکه به ایجادِ شغل ، صنعت جدید و همچنین ارتقاء و بازسازی خود می پردازد .

سی ان ان : در چند کشور مشغول به کار هستید و کار شما چیست ؟

کامرون سینکلر : ما در حال حاضر در 26 کشور کار می کنیم و حدود 1000 معمار و طراح داوطلب در سطح جهانی داریم . ما بر روی طیف وسیعی از پروژه ها کار می کنیم ، خواه این پروژه به صورت خدمات بهداشتی و درمانی در نپال باشد یا کار در یک کارخانه شکلات سازی در آمازون که در واقع یک پروژه پایدار می باشد و یا انجام خانه هایی برای افراد کم درآمد در کیپ تاون آفریقای جنوبی ، پس ما کاملأ جهانی در دسترس هستیم .

سی ان ان  : شما در سراسر جهان کار کردید ، ایران ، آفریقا ، آسیا . وقتی شما به شرایط زندگی مردم فکر می کنید ، متعجب نمی شوید که آمریکایی ها چگونه سختی آن را در کشور خود درک نمی کنند ؟ آیا مثلأ در ایالات متحده موضوعاتی دیده اید که بدتر از به اصطلاح کشورهای در حال توسعه هستند ؟

کامرون سینکلر : بله ، زمانی که در این موارد صحبت می کنیم ، مردم متعجب می شوند . مکان هایی در مناطق روستایی آمریکا وجود دارد ، به ویژه مکان هایی مانند رزرویشن که ما کارهای زیادی انجام داده ایم مانند شهر هوپی و ناواهو . کاری را در ایروکیوس شروع کردیم که سهام مسکن در آن به مراتب بدتر از جاهای دیگری است که من دیده ام حتی آفریقای جنوبی و غنا .

آمریکایی ها به طور باورنکردنی مشتاق هستند و کمک و استقبال می کنند ، آنها به همه کمک می کنند . اما معمولأ ما به واقعیت زندگی خود نگاه نمی کنیم . این واقعیت که نظام مدرسه ها زوال یافته ، که مراقبت های بهداشتی در این کشور اهریمنی است ، پشتیبانی و حمایت از پرستاران و معلمان از کنترل خارج شده و من نظاره گر تمام این موضوعات در حال وقوع در ایالات متحده هستم و پرسش از خود را آغاز می کنم ؛ آیا واقعأ اینجا قرار است قدرتمند ترین مکان در جهان باشد ؟ اما ما نمی توانیم یک مدرسه مناسب و معقول برای کودکان خود در این مکان بسازیم ، بنابراین شما می دانید که این نیاز به یک بررسی دقیق دارد .

سی ان ان : وقتی شما به تصویر بزرگی از مشکلات که جهان با آن مواجه است ، نگاه می کنید ، چه راه حل هایی را می یابید که شهر ها و طرح های آن ها می توانند ارائه کنند وقتی موضوعاتی راجع به مسائل جهانی از قبیل گرم شدن کره زمین درمیان می آید ؟

کامرون سینکلر : چیزی که نگرانی من را بیشتر می کند اینست که ما تمام این مسائل جهانی را داریم ، فرقی نمی کند فقدان آموزشی ، مراقبت های بهداشتی یا تغییرات آب و هوایی و مردم فکر می کنند که این ها مسائل جداگانه ای هستند . ولی تمام آنها با هم در آمیخته هستند ، به طوری که وقتی ما در حال کار بر روی ساختار ها و سازه ها هستیم ، به این موضوع هم فکر می کنیم که چگونه این ساختمان را با انرژی کارآمد بسازیم ، چگونه طراحی باز باشد و به همه اجازه دسترسی بدهیم ، پس شما به نحوی با تمام این مسائل سرو کار دارید . ما در محله هایی کار می کنیم که پایداری موضوع مرگ و زندگی برای مردم است ، پس تغییرات آب و هوایی یک مسئله برای ماست اما ما ممکن است پانل های خورشیدی را در کنار ساختمان قرار ندهیم بلکه احتمالأ به دنبال ایجاد یک روش برای آوردن آب تمیز به روستا هستیم که مکانیزم مهمی است .

سی ان ان : چه مقدار و چگونه پایداری یک موضوع مهم است ؟

کامرون سینکلر : بسیار حیاتی می باشد . ما هیچوقت خودمان را به عنوان یک سازمان سبز تحت فشار قرار نداده ایم و هرگز برندهایی از بناهای بزرگ و سبز نداشته ایم اما تمام معماران و طراحان ما در این زمینه متوجه شده اند که باید یک عنصر پایدار داشته باشند به این دلیل که جوامع نمی توانند چیزهایی را حفظ کنند که نمی توانند از عهده آن برآیند و اگر آن از نظر مالی و متریالیستی پایدار نباشد ، ساختمان غیر قابل استفاده شده و زمان همه را تلف کرده . اگر شما چیزی خارج از دسترس جامعه بسازید ، آنها نمی توانند مالک آن باشند . هیچ توانمند سازی در مصرفِ بیش از حد آن ساختار وجود ندارد .

سی ان ان : شما نقش خود را در تمام این موضوعات چگونه می بینید ؟

کامرون سینکار : نکته اصلی اینست که من دراین مورد معمار نیستم . در حال حاضر ما شرکت های معماری در 100 کشور جهان داریم که بر روی پروژه ها مشغول به کارهستند و ما مانند یک پل به هم متصل و کار می کنیم بنابراین پل های معماری بشریت ، میان جوامع ، طراحی و بودجه بسته شده . باید نسبت به محدودیت های مالی و قانونی اطمینان حاصل کنیم و بدانیم که طراحان دراین پروسه متعهد هستند و در این راه ، ما به عنوان یک میانجی بین تمام این سهامداران عمل می کنیم .

سی ان ان : کنجکاو هستم که بدانم تأثیر این موضوع در زندگی شخصی شما چگونه بوده ؟ شما بعد از کالج و دانشگاه ، یکراست به سراغ این کار رفتید ، به گونه ای که زندگی شما در این راه است .

کامرون سینکلر : این موضوع واقعأ به زندگی من و بسیاری از مردم تبدیل شده که با من کار می کنند ، این زندگی آنهاست . ولی ما از نظر مالی غنی نشدیم در عوض دربسیاری از راه های دیگر غنی گشتیم . مثلأ در ماه گذشته با بسیاری از بچه های گروه در حال شام خوردن و گپ زدن درمورد مسائل زندگی خود و موضوعات امیدوار کنند بودیم که این خود به اندازه کافی و فوق العاده الهام بخش بوده . و این موضوعی است که باعث می شود ادامه دهیم .

سی ان ان : پس این یک شغل نیست ، هست ؟

کامرون سینکلر : نه ، من فکرنمی کنم که هیچکس قادر به زندگی کردن نباشد اگر فقط یه شغل داشته باشد . یک شغل ، حرفه ایست که شما آن را دوست دارید و این درست چیزیست که یک حرفه باید باشد . اگر شما کاری می کنید که از آن متنفرید ، باید آن را ترک کنید . این نگاه من است . من در حرفه ای هستم که آن را دوست دارم بنابراین آن را به شغلم تبدیل می کنم .

برای اشنایی بیشتر با رویکرد سینکلر به طراحی مشاهده بفرمایید نوشتار کامرون سینکلر و هک جریان مدرن را 



حامی اتووود
نظـــــــر اعضــــــــا
هنوز نظری برای این خبر ثبت نشده است.

ثبــــــــت نظـــــــر

  
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  

تراشه های کانسپچوال ـ کامرون سینکلر، معماری آلترناتیو و بازتدقیق فهم از پایداری
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دور دوم. مسابقه اول
کتاب خانه ی اتووود ـ متعهدانه طراحی کن. جلد اول ـ موسسه معماری برای بشریت
سازه گِلی دفتر معماری برای بشریت در ایران؛ طراحی پایدار به سبک ایرانی
پل عابر ساحل تِرِستِلز؛ تعلیق عبور
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group