معماران معاصر ایران, اتووود - بزرگترین سایت معماری
ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما |  تبلیغات




موضوعـات مــعـماری
منظر شهری   - 1423
معماری؛ خیر مشترک و امید اجتماعی   - 22
معماری و دیگر حوزه های فکر   - 1396
معماری پس از یازدهم سپتامبر   - 22
نظریه معماری   - 1058
جشن نامه اتووود   - 21
طراحي داخلي   - 982
معماری و نقاشی   - 21
سازه های شهری   - 914
معماری کوچک مقیاس   - 20
تکنولوژی ساخت   - 896
زاها حدید از نگاه معماران ایرانی   - 20
معماری حوزه عمومی   - 834
زنانِ معمارِ ایرانی و سقف شیشه ای در نوزده روایت   - 20
مرزهای معماری   - 818
معماری و روانشناسی   - 19
نگاه نو به سكونت   - 758
پردیس ویترا   - 18
نظریه شهری   - 756
20 بنا که هرگز ساخته نشد   - 17
المان شهری   - 752
کارگاهْ مسابقه قوام الدین شیرازی   - 16
معماری و سیاست   - 675
مسابقه مرکز اجتماعی شهر صدرا   - 15
کلان سازه   - 633
معماری ـ موسیقی   - 15
معماری مدرن   - 583
معماری بایومورفیک   - 15
معماری پایدار   - 547
شهرهای در حرکت   - 14
منتقدان معماری   - 517
رابرت ونتوری در بیست و پنج روایت   - 14
آرمان شهرگرایی   - 500
ویلا ساوا ـ لوکوربوزیه   - 13
روح مکان   - 487
معماری و هوش مصنوعی   - 13
برنامه ریزی شهری و منطقه ایی   - 484
معماری و ادبیات   - 13
طراحی صنعتی   - 477
معماری و گیم   - 13
معماری تندیس گون   - 472
فیلم پارازیت ساخته بونگْ جونْ هو   - 13
نوسازی و بهسازی بافت های شهری   - 468
معماری جنگلی   - 11
معماری منظر   - 467
ده کتاب که هر معمار باید بخواند   - 11
معماری شمایل گون   - 432
کنگو کوما ـ استادیوم ملی توکیو   - 10
باز زنده سازی   - 410
کلیسای رونشان ـ لوکوربوزیه   - 10
آینده گرایی   - 397
بی ینال ونیز   - 10
هنر مدرنیستی   - 393
درس گفتارهای اتووود   - 9
توسعه پایدار   - 388
لیوینگ آرکیتکچر   - 9
معماری یادمانی   - 360
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه دوم   - 9
معماریِ توسعه   - 337
اتوره سوتساس به روایت آلیس راستورن   - 8
تراشه های کانسپچوال   - 335
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه اول   - 8
معماری سبز   - 328
معماری بیابانی   - 8
طراحی نئولیبرال   - 320
گونتا اشتلزل به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری پست مدرن   - 298
مینت د سیلوا به روایت آلیس راستورن   - 7
اتووود کلاسیک   - 278
طراحی و ضایعات به روای آلیس راستورن   - 7
تغییرات اقلیمی   - 273
شارلوت پریاند به روایت آلیس راستورن   - 7
بدنه سازی شهری   - 265
باوهاوس به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری محلی   - 260
لوسی رای به روایت آلیس راستورن   - 7
محوطه سازی   - 258
مارسل بروئر به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ارزان   - 258
چارلز رنه مکینتاش به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری محدود   - 254
باکمینستر فولر به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری تجربی   - 249
طراحی در بازی و تاج و تخت به روایت آلیس راستورن   - 7
کتابخانه ی اتووود   - 244
سائول باس به روایت آلیس راستورن   - 7
بنای محدود   - 236
میس ون در روهه به روایت آلیس راستورن   - 7
گرمایش زمین   - 230
معماری و عکاسی به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری های تک   - 222
طراحی روی بام به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری انتقادی   - 216
کارلو اسکارپا به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن حومه شهری   - 206
جنبش "جانِ سیاهان مهم است" و مسئله‌ی طراحی به روایت آلیس راستورن   - 7
زنان و معماری   - 201
ریچارد نویترا به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن عمومی   - 196
طراحی در زمانه بحران به روایت آلیس راستورن   - 7
عکاسی   - 193
معماری تخت جمشید   - 7
معماری ـ سینما   - 191
رقابت مجتمع چندعملکردی شهید کاظمی قم   - 7
هنر انتزاعی   - 185
پاویون ایران ـ بی ینال ونیز 2016   - 7
گرافیک   - 168
آلوار و آینو آلتو به روایت آلیس راستورن   - 7
پروژه های دانشجویی از سراسر جهان   - 165
هشت کوتاه نوشته در مورد پوپولیسم   - 7
فضای منفی   - 156
ده پروژه کمتر شناخته شده لوکوربوزیه متقدم   - 7
مسکن روستایی   - 147
طراحی و پناهجویان   - 7
هنر گفت و گو   - 146
آیلین گری به روایت آلیس راستورن   - 7
طراحی مبلمان   - 135
ردلف شیندلر به روایت الیس راستورن   - 7
معماری ژاپن   - 130
صد و بیست و یک تعریف معماری   - 6
معماری ایران   - 116
معماری و فضای زیرساخت های نرم   - 6
بلندمرتبه ها   - 112
معماری خوانی   - 6
ترسیمات معماری   - 112
منبع شناسی اتووود   - 6
معماری و فاجعه   - 108
طراحی مُد   - 6
اتووود ـ ایران معاصر   - 89
ورنر پنتون به روایت آلیس رستورن   - 6
معماری مذهبی   - 87
تناقض هاوپیچیدگی ها:تئوریهای پیچیدگیِ ونتوری وجیکوبز   - 5
معماران و چالش انتخاب معماری   - 86
معماری مصر   - 5
معماری فاشیستی   - 81
پنج پروژه لوکوربوزیه متاخر که هیچگاه ساخته نشدند   - 5
اکسپو   - 79
رادایکالیسم ایتالیایی در سیزده روایت   - 5
پالپ نیوز ِ اتووود   - 68
فرهنگ نفت   - 5
مدرنیته؛ از نو   - 68
اتومبیل در چهار روایت کوتاه از بری ریچاردز   - 4
اقتصادِ فضا   - 68
شهرسازی کوچک مقیاس   - 4
ویروس کرونا و معماری   - 67
چهار یادداشت برای علی اکبر صارمی   - 4
معماری هند   - 66
بلوپرینت   - 4
معماری چین   - 66
اتووودْ آبزرور   - 4
گفت و گو با مرگ   - 65
فرایند خلاقیت چهار پیشگام معماری مدرن   - 4
معماری و هنر انقلابی   - 65
همه ما سایبورگ هستیم   - 4
ویرانه ها   - 61
اختلال های تشخیصی معماران مدرن   - 4
مدارس معماری   - 55
معماری بلوک شرق ـ جهان در حال محو شدن   - 4
زاغه نشینی   - 51
چالش های اخلاقی ریاضت ورزی در معماری به روایت پیر ویتوریو آئورلی   - 4
پداگوژی   - 50
فرهنگ کمپ به روایت سوزان سانتاگ   - 4
معماری کانستراکتیویستی   - 46
چگونه یوتوپیا در روسیه انقلابی مدفون شد   - 4
معماری دیجیتال   - 46
داریوش شایگان و هنر ایرانی   - 3
فیلوکیتکت   - 46
رقابت آسمانخراش ایوُلو 2016   - 3
معماری پراجکتیو   - 45
آینده کجاست؟ روایتی از رولینگ استون   - 3
طراحی در وضعیت پندمیک به روایت آلیس راستورن   - 45
لویی کان به روایت آلیس راستورن   - 2
معماری اوایل قرن بیستم روسیه   - 42
رابرت نوزیک، یوتوپیا و دولت حداقلی   - 2
جنبش متابولیسم   - 42
اسمیتسن‌ ـ رابین هود گاردنز   - 2
معماری فضای داخلی   - 40
برج سیگرام چگونه جهانی شد؟   - 2
باهاوس   - 39
زیستْ ریاضت و همبستگی در فضای اضطراری   - 2
هنر روسیه   - 36
جودیت باتلر مارا به تغییر شکل خشم مان فرا می خواند؛ گفت و گویی با ماشا گِسِن   - 2
درگذشت زاها حدید   - 34
یوتوپیاهای سیاره ای . نیکیتا داوان با آنجلا دیویس و گایاتری اسپیواک   - 2
معمارْستاره ها به روايت اتووود   - 33
تعییرات زیست محیطی ـ انقلاب یا انهدام   - 2
اکسپو شانگهای 2010   - 33
فیس بوک، گوگل و عصر تاریک سرمایه داری نظارتی   - 2
معماری و رسانه   - 33
شهرهای پیشاصنعتی   - 1
طراحی پارامتریک   - 30
فیلمْگفتارهای معماری و پداگوژی معماری   - 1
بحران آب   - 29
پداگوژی انتقادی   - 1
اکسپو میلان 2015   - 28
تابْ آوری دفاتر نوپای معماری   - 1
پاویون های سرپنتین   - 27
چهل نکته در باب هایدگرْخوانی   - 1
جهان علمیْ تخیلی   - 25
شهرْخوانی با اتووود   - 1
معماری مجازی   - 23
ده پرسش از هشت معمار   - 1

طــراحــــــــــــــان
آر ای ایکس   - 3
ژان بودریار   - 5
آراتا ایسوزاکی   - 16
ژان نوول   - 22
آرشیگرام   - 7
ژاک دریدا   - 18
آرکی زوم   - 5
ژاک لوگوف   - 4
آلبرت پوپ   - 4
ژیل دلوز   - 30
آلدو روسی   - 14
سائول باس   - 7
آلوار آلتو   - 19
ساسکیا ساسن   - 9
آلوارو سیزا   - 9
سالوادور دالی   - 2
آن تینگ   - 4
سانا   - 5
آنتونی گائودی   - 27
سانتیاگو کالاتراوا   - 13
آنتونی وایدلر   - 5
سدریک پرایس   - 3
آنتونیو نگری   - 5
سو فوجیموتو   - 11
آنیش کاپور   - 8
سوپراستودیو   - 9
آی وِی وِی   - 34
سورِ فِهْن   - 6
اُ ام اِی   - 41
سوزان سانتاگ   - 9
اتوره سوتساس   - 7
شاشونا زوبوف   - 2
ادریان لابوت هرناندز   - 5
شیگرو بان   - 33
ادوارد برتینسکی   - 1
عبدالعزیز فرمانفرمایان   - 4
ادوارد سعید   - 14
فدریکو بابینا   - 30
ادوارد سوجا   - 10
فرانک گهری   - 49
ادواردو سوتو دی مُرِ   - 18
فرانک لوید رایت   - 45
ادولف لوس   - 8
فرای اوتو   - 10
ارو سارینن   - 29
فردا کولاتان   - 2
اریک اوون موس   - 13
فردریک جیمسون   - 4
اریک هابسبام   - 2
فرشید موسوی   - 3
استن آلن   - 4
فمیهیکو ماکی   - 4
استیون هال   - 32
فیلیپ جنسن   - 5
اسلاوی ژیژک   - 17
گابریل کوکو شنل   - 2
اسوالد متیوز اونگرز   - 5
گایاتری چاکراوارتی اسپیواک   - 7
اسوتلانا بویم   - 4
گرگ لین   - 7
اسکار نیمایر   - 36
گونتا اشتلزل   - 1
اف او اِی   - 9
لئون کریر   - 2
ال لیسیتسکی   - 5
لبس وودز   - 25
الیس راستورن   - 112
لوئیس باراگان   - 2
اِم اِی دی   - 22
لوئیس مامفورد   - 1
ام وی آر دی وی   - 55
لودویگ لئو   - 3
اماندا لِــوِت   - 4
لودویگ میس ون دروهه   - 25
اویلر وو   - 9
لودویگ هیلبرزیمر   - 3
ایلین گری   - 8
لودویگ هیلبرزیمر   - 1
ایوان لئونیدوف   - 4
لوسی رای   - 15
بئاتریس کُلُمینا   - 10
لویی کان   - 39
بال کریشنادوشی   - 4
لوییس بورژوا   - 8
باک مینستر فولر   - 12
لُکُربُزیه   - 145
برنارد چومی   - 33
لیام یانگ   - 4
برنارد خوری   - 2
مارتین هایدگر   - 29
برنو زوی   - 7
مارسل بروئر   - 7
بنیامین برتون   - 8
مارشال برمن   - 16
بوگرتمن   - 1
مانفردو تافوری   - 16
بی یارکه اینگلس   - 68
مانوئل کاستلز   - 2
پائولو سولری   - 4
ماکسیمیلیانو فوکسِس   - 10
پائولو فریره   - 2
مایکل سورکین   - 4
پاتریک شوماخر   - 3
مایکل گریوز   - 6
پال گلدبرگر   - 1
محمدرضا مقتدر   - 4
پرویز تناولی   - 2
مخزن فکر شهر   - 1
پری اندرسون   - 3
مـَــس استودیو   - 3
پل ویریلیو   - 27
معماران آر سی آر   - 4
پیتر آیزنمن   - 58
معماران مورفسس   - 16
پیتر برنس   - 5
موریس مرلوپنتی   - 2
پیتر زُمتُر   - 68
موشه سفدی   - 12
پیتر کوک   - 7
میشل سر   - 3
پیر بوردیو   - 5
میشل فوکو   - 50
پییر ویتوریو آئورلی   - 9
نائومی کلاین   - 4
تئودور آدورنو   - 5
نورمن فاستر   - 35
تادو اندو   - 13
نیکلای مارکوف   - 1
تام مین   - 13
هانا آرنت   - 9
تام ویسکامب   - 10
هانری لفور   - 24
تاکامیتسو آزوما   - 3
هانی رشید   - 5
توماس پیکتی   - 5
هرزوگ دی مورن   - 28
توماس هیترویک   - 30
هرنان دیاز آلنسو   - 18
تیتوس بورکهارت   - 2
هنری ژیرو   - 3
تیموتی مورتُن   - 2
هنریک وایدولد   - 1
تیو ایتو   - 25
هنس هولین   - 5
جاشوا پرینس ـ رامس   - 2
هوشنگ سیحون   - 14
جان برجر   - 2
هومی بابا   - 2
جان هیداک   - 4
واسیلی کاندینسکی   - 2
جف منن   - 2
والتر بنیامین   - 27
جفری کیپنس   - 3
والتر گروپیوس   - 18
جورجو آگامبن   - 5
ورنر پنتون   - 5
جوزپه ترانی   - 2
ولادیمیر تاتلین   - 12
جونیا ایشیگامی   - 3
ولف پریکس   - 1
جیمز استرلینگ   - 1
ونگ شو   - 8
جین جیکوبز   - 2
ویتو آکنچی   - 12
چارلز جنکس   - 7
ویوین وست وود   - 6
چارلز رنه مکینتاش   - 7
ک. مایکل هیز   - 2
چارلز کوریا   - 15
کارلو اسکارپا   - 13
چاینا میه ویل   - 4
کازو شینوهارا   - 2
حسن فتحی   - 6
کازیو سجیما   - 2
حسین امانت   - 3
کالین روو   - 1
خورخه لوئیس بورخس   - 2
کامران دیبا   - 13
داریوش آشوری   - 1
کامرون سینکلر   - 11
داریوش شایگان   - 13
کریستفر الکساندر   - 2
دانیل لیبسکیند   - 24
کریستین نوربرگ ـ شولتز   - 15
دنیس اسکات براون   - 10
کریم رشید   - 5
دیلرـ اِسکـُـفیدیو+رِنفرو   - 22
کلر استرلینگ   - 2
دیوید رُی   - 2
کلود پَره   - 3
دیوید گیسن   - 2
کنت فرمپتن   - 14
دیوید هاروی   - 25
کنزو تانگه   - 9
رابرت نوزیک   - 2
کنستانتین ملنیکف   - 3
رابرت ونتوری   - 29
کنگو کوما   - 47
رُدولف شیندلر   - 7
کوپ هیمِلبِلا   - 22
رضا دانشمیر   - 5
کورنلیوس کاستوریادیس   - 3
رم کولهاس   - 101
کوین لینچ   - 7
رنزو پیانو   - 30
کیانوری کیکوتاکه   - 1
ریچارد مِیر   - 8
کیتیو آرتم لئونیدویچ   - 1
ریچارد نویترا   - 7
کیشو کـُـروکاوا   - 6
ریموند آبراهام   - 1
یان گِل   - 9
رینر بنهام   - 2
یو ان استودیو   - 32
رینهولد مارتین   - 5
یورگن هابرماس   - 15
ریکاردو بوفیل   - 4
یونا فریدمن   - 5
زاها حدید   - 190
یوهانی پالاسما   - 12
زیگموند فروید   - 13

کـاربـــــــری هـا
مسکونی   -790
صنعتی   -104
زیرساخت های شهری   -383
گالری   -87
فرهنگی   -334
هتل   -76
پاویون   -266
ورزشی   -65
موزه   -254
بیمارستان و داروخانه و کلینیک   -40
اداری ـ خدماتی   -232
حمل و نقل عمومی   -39
مسکونی ـ تجاری   -162
ویلا   -7
تفریحی   -157
زاغه نشینی   -5
اموزشی   -136
مجموعه های مسکونی   -3
معماری مذهبی   -105
عناصر یادمانی شهری   -1
حامی اتووود
مقـــــــــــالات
    دیوید هاروی و شهر در قامت فهمی انسانْ تولید
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    پهنه ی معلق تهران؛ شاه عبدالعظیم یا شهر ری
        علی رنجی پور
    دیوید هاروی و شهرســــــــــــــــــــــــــــــــــازی آلترناتیو
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    هنر گفت و گو ـ جان بریسندن و اد لوییس با دیوید هاروی
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
چنـــــد پــــروژه
مجموعه مسکونی شاه پریان
طراح : علیرضا امتیاز "مدیر اتووود"
منزل شخصی دکتر دلیر - خیابان ولیعصر کوچه 8
طراح : محمود امیدبخش
مجموعه ي تجاري و پاركينگ طبقاتي شقايق
طراح : امين حشمتی
خانه شعر ، پايان نامه معماري كارشناسي ارشد
طراح : م معيت
گذرگاه همیابی
طراح : محمود امیدبخش
کاریــــــــــــابی
   کاریابی
   لیست درخواست ها ی قبلی شما
   لیست کاندیدها به تفکیک استان
   لیست فرصت های کاری به تفکیک استان
وبـــــلـاگ هـــــا
آرشیتکت نمونه
مدیر : مسعود زمانیها
معماری به مثابه ساخت-سجاد نازی
مدیر : سجاد نازی
فتوت نامه معماران
مدیر : اخوان الصفا
مجله معماری Architecture Foolad City
مدیر : مسعود پریوز
معــــرفی کتــــــاب
رهیافت پدیدارشناسی در اندیشه پیتر زومتور
نویسنده :  .
انتشارات : علم معمار

حامی اتووود
کانال تلگرامی اتووود
پل عابر ساحل تِرِستِلز؛ تعلیق عبور
اتووود سرویس خبر:   مينا ارجمند
1390/08/29
مـنـــــــبـع : www.dezeen.com
تعداد بازدید : 6113

شرکت انگلیسی دن بریل آرشیتکتز در سال ۲۰۱۰ ، به عنوان یکی از  ۱۲ شرکت کننده ای بود که برای طراحی  یک پل عابر برای ساحل  Trestle در منطقه ی موج سواری کالیفرنیای جنوبی انتخاب شد  . مسا بقه ی طراحی Safe Trestles ، توسط " Architecture for Humanity "( معماری بشریت ) برپا شده ، که تلاش در انتخاب طرحی بود  که نه تنها مسیری مطمئن از جاده ی بالای بیشزار و از میان خطوط راه آهن به ساحل  Trestle مهیا کند بلکه در مقابل اکولوژی محیط و زمین ساحلی نامرغوب سایت هم مقاوم باشد.

در زیر اطلاعاتی درباره ی پروژه  دن بریل ارائه داده شده است.  

شرکت انگلیسی دن بریل ارشیتکتس ، تنها گروه طراحی انگلیسی در مسابقه ی  بین المللی ۲۰۱۰ :

دن بریل آرشیتکتز وینچستری ، تنها گروه طراحی انگلیسی است که نامش در لیست اسامی نیمه فاینال طراحی یک پل عابر پیاده در جنوب کالیفرنیا قرار داشت. میزبان مسابقه ی بین المللی Safe Trestle ، Architecture for Humanity (معماری بشریت) بود که بالغ بر صد شرکت کننده داشت. این مسابقه در واقع طراحی یک مسیر دسترسی  مشخص و مطمئن به ساحل  Trestles بود که یکی از بهترین مناطق ویژه  موج سواری  آمریکای شمالی و محل برقراری مسابقه  موج سواری لوور پرو ۶ محسوب می شود.

سالیانه بیش از ۱۰۰،۰۰۰ نفر مسافت خاکی  طولانی و دشواری را از میان سرزمین های مارشال و مسیر خط راه آهن طی میکنند تا به این ساحل برسند. عواملی ماننده عبور قطار، وجود  گونه های دریائی و محل  سکونتگاهی حیوانات در معرض خطر و وجود گیاهان مهم در این سرزمین ، از عوامل مخاطره انگیز و دشوار این مسیر محسوب میشوند. سایت مذکور برای مسیرمعقول و مطمئن ، مابین پارکینگ موجود در سایت و ساحل در نظر گرفته شده بود. در همین راستا ، دن بریل ارشیتکتس طرح پیشنهادی اش را به گونه ای ارائه میدهد  که با راه حلی خاص  و الهام گرفته از محیط ، هر دو عامل اکولوژی محیط و احیای مجدد منطقه موج سواری موجود را ارتقا بخشیده است.

ساختار پیشنهادی از پلیت های  فولادی جوی ( نوعی فولاد پوراستحکام کم آلیاژ که هنگام قرار گرفتن در معرض باران یا هوای مرطوب ، روی آن پوشش اکسیدی تشکیل می شود که با چسبیدن کامل به فلز پایه ، از خوردگی آن جلوگیری میشود) ساخته شده که به  هم جوش داده میشوند  تا قابلیت اجرا بر روی دهانه ی طویلی را داشته باشند. در نتیجه حداقل فونداسیون را در زمین مرطوب و سطوح مسطح خطوط راه آهن اشغال میکند.  پلیت فولادی جوی ، دارای لایه ی  رزیلنتی خارجی با مقاومت بالاست که حداقل نگهداری و محافظت در مقابل آب و هوای مرطوب دریا را  احتیاج دارد. در تضاد با پلیت استیل، کف چوبی هوا زده و پوسیده ی مقاوم ، سطحی گرم و دوست داشتنی را در زیر پا ایجاد میکند. طرح پیشنهادی مذکور شامل یک ورودی جدید از پارکینگ فعلی  بسوی ساحل  Trestles می باشد و شامل مجموعه ای از عناصری است که در حال حاضر این مکان احتیاج دارد. عناصرمذکور در این طرح پیشنهادی شامل : توالت ، دوش ، مکان نشستن، محلی برای آب نوشیدنی، سطل آشغال و یک کیوسک اطلاعات می باشد.

عرض پل از ۳.۵متر تا ۷ متر متغیر بوده و در میانه ی راستای طولی اش ، شامل دو فضای نشیمن با وسعت بیشتر می باشد که در میان چشم انداز دراماتیکی این سرزمین مرطوب سبز و کناره ی ساحل قرار دارد. در این طرح برای افزایش آگاهی عمومی مردم ازویژگی های بومی و گونه های در خطر سایت ، از علائم و تابلوهای گرافیکی آموزشی استفاده شده است.  این طرح  درجائی که  به ساحل  Trestles ختم میشود  دارای سکویی است که علاوه بر  ایجاد محلی برای نشستن ناظران ، در زیر آن پارکینگ دوچرخه و سرویس بهداشتی قرار دارد.  برج نگهبانی و نجات غریق هم در این طرح گنجانده شده است.

 اتووود در مقاله ای تحت عنوان کامرون سینکلر و معماری بحران؛ پارادکس مدرنیته و هک جریان غالب در یک نگاه انتقادی اثار و جهت گیری فکری دفتر معماری برای بشریت را تدوین کرده است

مینیمم همپوشانی با بستر


خط راه آهن موجود و پل عابر


تضاد پلیت فولادی جوی با کف چوبی پوسیده


پل عابر ساحل Trestles


پل عابر ساحل Trestles




حامی اتووود
نظـــــــر اعضــــــــا
فاطمه موسوی مقدم (تحریریه اتووود) ( 1390/09/24 ) :
بر اساس نظریه ها ی مارتین هایدگر و تطبیق عناصر چهارگانه اش با این پروژه، من یکی از این چهار عنصر را در پل نمیبینم ، خدایان.
ولی طراح به خوبی توانسته تعامل بین زمین ، اسمان ، فانیان و فرم و عملکرد را نشان دهد.فرم و کارکرد در کنار هم عمل میکنند و هیچکدام فدای دیگری نشده است.سایبان رو به دریا یکی از جاذبه های پل به شمار می اید.فرم پل با وجود خطوط شکسته اش ارامشی را در بینندگان و مراجعا کنندگانش به وجود اورده و با محیط اطرافش هارمونی قوی افریده.بر پایه سخن هایدگر ، پل به قطار اجازه حرکت در ادامه مسیرش را داده است و هم زمان به فانیان (انسان ها و ...) اجازه حرکت در مسیرشان را میدهد .
اختلاف ارتفاع دو سر پل به جذابیت و زیبای ان افزوده و شوق حرکت در مسیر و رسیدن به انتها را دو چندان کرده است.
پدرام پورمزینی ( 1390/09/25 ) :
با سلام
هایدگر : تکنولوژی همان شیوه خاص ارتباط با چیزها است . پس تکنولوژی یک وسیله نیست بلکه شیوه ای خاص از آشکار کردن چیز هاست . بنا بر این با معقوله حقیقت مواجه است که در مورد پل ترستلز صدق می کند
پل ترسلز : (رساندن جاده به ساحل) که این پل به خاطر دفاع از گونه های گیاهی و خطرات راه ساخته شده .بیشتر عامل کارکردی مد نظرطراحی قرار گرفته . ساخت سازه با ایجاد کردن مسیری شکسته و درگیری شدید با بافت . که در این مسیر عواملی برای راحتی متقاضیان دیدن ساحل محیا شده از نظر اقتصادی می تواند جذب توریست داشته باشد و یک نشانه ایجاد کند . همان طور که گفته شده با انتخا ب صالح مناسب یا حداقل مقاوم کردن مصالح طبق گفته ها برای مقابله باآب و هوای ساحلی . ودر آخر این یک نمونه بارز برای رسیدن فرم به کارکرد است (جاده در مقابل ساحل )
پریا فسایی ( 1390/09/25 ) :
این فرم زیبا با شکستگی ها یی که در طولش ایجاد کرده در این طبیعت یک تضاد زیبایی را شکل داده است .آن مسیری که از پل به یک مکان برای پیاده روان است هم طراحی قابل توجهی است که علاوه بر کارکرد رفت و آمدیش یک فضای تفریحی ایجاد کرده است . اگر هم اشتباه نکرده باشم در طول مسیر هم به جای پله از شیب استفاده شده که برای رفاه پیاده روان خیلی خوب است .تضادی هم که در مصالح کف و بدنه استفاده شده آن را متمایز کرده است که بر زیبایی آن افزوده . فرم علاوه بر زیباییش با ساختارش هیچ گونه آسیبی هم بر محیط اطرافش وارد نکرده است .
مرضیه زارعی ( 1390/09/25 ) :
با سلام
تعامل بین فرم و کارکرد در این پل به خوبی مشهود است و شکستگی هایی که در پل به خاطر موقعیت مسیر بوجود آمده به پل فرم زیبایی داده.
به نظر من فرم این پل از کارکرد آن تبعیت می کند.
از موارد مهم دیگر استفاده از فولاد کم آلیاژ و پر استحکام است.
این پل علاوه بر ارتقا بخشیدن اکولوژی محیط و احیای مجدد منطقه موج سواری دارای جاذبه ی گردشگری نیز می باشد و بدلیل چشم انداز زیبا و سر سبز و کناره ی ساحل و امکاناتی که در آن در نظر گرفته شده میتوان از آن بعنوان یک مکان تفریحی یاد کرد.
به نظر من رنگ و فرم این پل با محیط اطراف هارمونی دارد.
پوریا فرخی ( 1390/09/26 ) :
زمانی که هایدگر چیز را به مثابه تجلی چارگانگی درک می کند ، او معنای اصلی "چیز" را به مثابه "گرد اورنده"( gathering) زنده می کند . به این اعتبار می گوید :« چیزها میرایان را با عالم ملاقات می دهند . »هایدگر در عین حال مثالی برای روشن کردن ماهیت چیز ارائه می دهد . یک کوزه سفالی یک چیز است ، همانگونه که یک پل یک چیز است و هریک چارگانگی را به طریق خودش گرد می آورد . هر دو مثال به موضوع بحث ما مربوط اند . کوزه قسمتی از "کالایی" است که محیط بشر را پدید می اورد ، همانگونه که پل ساختمانی است که خصوصیات گسترده تری از محیط را آشکار می سازد . لذا هایدگرمی گوید :« پل زمین را همچون سرزمین ، در اطراف رودخانه گرد می اورد ... پل تنها دو ساحل از پیش بوده را به هم متصل نمیکند . و دو کناره ی رود فقط زمانی چون دو کناره نمایان می شوند که پل از روی رودخانه بگذرد». بنابراین ، پل مکانی را به حضور می اورد ، در همان زمانی که عناصرش به عناون آنچه هستند ظاهر می شوند . واژه "زمین" و "سرزمین" در اینجا صرفا مفاهیم زمین شناختی نیستند ، بلکه بر این امر دلالت دارند که "چیزها" در خلال ویژگی گرد هم آورندگی پل آشکار می شوند . زندگی بشر روی زمین "استقرار می یابد و پل این حقیقت را آشکار می سازد .

ملاک اولیه ساخت پل محیط زیست می باشد,شاید به طور قطع نتوان گفت که کارکرد در الویت قرار گرفته,اما می توان گفت به گونه ای رابطه ای برابر دارند.
فرم اجرای پل با عبور از یک فضای غیر رسمی و دعوت به ساحلی آسیب دیده و همچنین محیطی امن که موجب نگرش به اطراف می شود به خوبی در خدمت ایده بوده.
اما از نظر اقتصادی,همان طور که می دانید یکی از ملاک های Architect for Humanity همان مقرون به صرفه بودن است.اما ساحل خوب مکانی برای جذب توریست است و چنین پلی خود بر جاذبه توریستی می افزاید و همچنین امکاناتی که بر روی پل قرار گرفته,فکر نمی کنم که شاخصه اقتصادی آنچنان مد نظر بوده!
تنها ایرادی که می توان از پل گرفت,پوسته بیرونی آن می باشد که شاید در این جا نوعی تضاد جالب تر به نظر می رسید.چنین فضای شکننده و سخت و خشنی در کنار ساحل جالب نیست.
پوریا فرخی ( 1390/09/26 ) :
چارگانگی در متن هایدگر عبارت است از: آسمان ، زمین ، خدایان , فانیان
سامان زارع ( 1390/09/26 ) :
در این پل ، پل بر انسان غلبه کرده مسیر تحمیل شده و نیاز را پل به انسان نشان داده ، انسان آن نیاز را پیدا نکرده که بخواهد راه حل پیدا کند . فرم توانسته با محیط خیلی خوب ارتباط داشته باشد و حرکت (مسیر) در این پل نیز بیان شده اما تحمیلی . 2
فرهاد سلظانی ( 1390/09/26 ) :
فرم در این کار از کارکرد تبعیت میکند و در عین حال زیبایی خاص خود را دارد شاید اگر بجایی خطوط شکسته و تیزی که در این پل دیده میشود از خطوط منحنی که الهام بخش موج دریا و ارامشی است که دریا و موج و احساسی که به هر فرد بعد از دیدن انها دست میدهد استفاده میشد خود را بافت بیشتر وقف میداد ولی باعث خنثی شدن خود و بافت اطراف خود میشد .تضادی که بین این بافت و فرم ایجاد شده است یک مزیت برایه پل محسوب میشود و تضادی بسیار زیبا که در این پل باعث شور ،هیجان در بیننده میشود یا تضادی که بین کف و بدنه بسیار زیبا و جذاب به چشم میخورد و این قدرت خلاقیت طراح را نشان میدهدکه چطور توانسته علی رغم تضادی که بین بافت و فرم ایجاد کرده یک زیبایی خاص را به ان فضا بدهد زیبایی که واقعا قابل لمس و دید نیست و فقط باید ان را درک کرد.
امیر سلامی پور ( 1390/09/26 ) :
کانسپت حرکت در این پل به وضوح قابل دیدن است.وجود دریا در انتهای پل و رسیدن به ارامش مسیر را برای عابران بسیار جذاب تر کرده و شوق رسیدن را افزایش میدهد.در این طرح پل همزمان به فرم و کارکرد پاسخ گفته و طراح هیچ یک را بر دیگری ترجیح نداده است.ترکیب رنگ پل با بستر همخوانی زیادی دارد و توانسته است پل و بستر را با یکدیگر درگیر کند.
عناصر چهارگانه هایدگر در این پروژه کمرنگ نیستند خصوصا اسمان و زمین که در این منطقه با یک پل به هم متصل شده است.
محمد سجادیان ( 1390/09/26 ) :
هاید گر میگوید پل زمین را همچون سرزمین در اطراف رودخانه گرد هم می اورد .
وبا قرار گرفتن ورودی پل در دل زمین وترکیب شدن فرم ان با سطح زمین وشیوه طرح نوین این فرم ورنگ ان وخطوط شکسته وشکستی که در وسط ان قرار دارد باعث ایجاد یک نقطه کانونی بصری شده است.وبا بافت که در اختلاف ارتفاع قرار دارد هم خوانی دارد.
عنصری که توجه ما را به خود جلب میکند سایبان که فرم ورنگ ان به خوبی وبا نهایت خلاقیت طراحی شده است.
معصومه مردانی ( 1390/09/26 ) :
این پل از لحاظ فرمی و حرکت شبیه به تخته موج سواری بر روی امواج دریا است...فرمی خشن ودارای شکستگی که به راحتی سایت اطراف را شکافته و به راه خود ادامه میدهد..از لحاظ رنگ همخوانی خوبی با اطراف دارد و این که کارکردهایی مثل: سرویس را در خود جای داده بدون اینکه از فرم خارج شود بسیار عالی است...این پل نسبت به 3پل دیگر انسان را بیشتر تشویق میکند به ادامه راه ورسیدن به مقصد پیش رو و من این را دوست دارم...
جواد پی تام ( 1390/09/26 ) :
می توان گفت که این پل تضاد را نسبت به محیط اطراف خود ( دریا ) نشان میدهد که با موج های نرم دریا و خط های شکسته ی ایجاد شده در پل مغایرت دارد.
هیچ همخوانی با طبیعت اطراف وجود ندارد.
نگار چاپی ( 1390/09/26 ) :
این پل بیشتر به دلیل کارکرد ان بوده و جدا ساختن گونه های گیاهی و خطرات راه که دشواری برای رسیدن به ساح داشت ساخته شد....
فرم شکستگی ان ایجاد یک تضاد زیبا را کرده و برای رسیدن به ساحل موج سواری فرم مناسبی دارد و از طرفی هم جاذبه توریستی و گردشگری ان منطقه با این پا تقویت شده است.... . وایده خوبی برای آنجا
فرید محبوبی ( 1390/09/27 ) :
فرم و رنگ پل کاملا با محیط اطراف همخوانی داشته و از لحاظ عملکرد نیز کار خود را به درست انجام می دهد . کف نرم و راحت آن بر خلاف خشکی پوسته اطرافش حس خوبی به انسان دست می دهد و در طول مسیر احساس خستگی کمتری حس می شود .
نیلوفر کشاورز ( 1390/09/27 ) :
این پل با توجه به طویل بودنش،یک پل یکنواخت نیست.همانطور که خود پرزه توضیح داده است،دارای 2 نشیمنگاه میباشد که این خود توانسته است طویل بودن ان را از بین ببرد.این پل علاوه بر اینکه نقش عملکردی دارد برای مسیر راه اهن،خیلی خوب توانسته پل در بافت جای گیرد.
حسین ابراهیم پور ( 1390/09/27 ) :
با سلام.
تضاد فوق العاده،عظمت شکوهمند،قدرت صلابت امنیت ارامش جذابیت و حرکت چشم نواز را میتوان در این پل کم نظیر مشاهده کرد.فرم شکسته پل و صخره های دریا به مثال هم میمانند.نمیتوان از سازه فوق العاده و در نظر گرفتن حداقل امکانات نیاز در پل برای مردم و چشم انداز بی نظیر پل به سمت دریا چشم پوشی کرد..
من به این پل از بین 4 رتبه دوم را میدهم زیرا پلی که به آن رتبه اول رو دادم بسیاری از مفاهیم دیگر را در خود جای داده بود که ذکر کردم.
زهرا علي شاهي ( 1390/09/27 ) :
از نظر ظاهری در نگاه اول من احساس میکنم که شبیه پل نامتقارن کن گیلی میباشد ولی در این پل عظمت بیشتری را مشاهده میکنیم. همچنین از این که در راستای حرکت روی این پل برای انسان خسته کننده و تکراری نمیباشد بسیار قابل توجه میباشد.و همچنین برج نگهبانی و نجات غریق خود به اشخاصی که احساس ترس میکنند احساس ارامش میبخشد.
وحيد (مسعود) حسنلی ( 1390/09/27 ) :
به نظر من از لحاظ کنتراست رنگی کاملا متناسب با محیط اطراف و ترکیب شده با محیط میباشد.بااین وجود که طول مسیر پل زیاد است اما یکنواخت و خسته کننده نمیباشد.
محمد سکاک ( 1390/09/27 ) :
به نظر من این پل در عین استواری یک آرامش و راحتی غیر قابل وصف رو به انسان هایی که روی پل هستند،می دهد.چون به نظر من،استواری رو از کوه گرفته و آرامش و راحتی رو از دریا. این پل مردمی که در کنار ساحل هستند،رو همراهی می کند تا به دامنه کوه برسند.همانطور که هایدگر عنوان می کند،انسان ها از سویی حرکت می کنند،تا سرانجام همچون فناپذیران به آن سوی دیگر برسند.
به نظر من این پل میگذارد تا قطار به راه خود ادامه دهد و همچنین این پل اجازه می دهد،همزمان آن فناپذیران راهشان را دنبال کنند،تا از سویی به سوی دیگر پیش روند.
همچنین من فکر میکنم شکستی که این پل دارد،به این دلیل باشد که کوه هم دقیقا همین شکست را در دامنه خود دارا می باشد.دقیقا شیبی که این پل دارد،از شیبی که کوه دارد،تبعیت میکند.همچنین فرم پل با کارکردی که پل در این مکان دارد،بسیار نزدیک است.درآخر به نظر من کارکرد این پل، همراهی کردن باشد.چون هم انسان ها رو همراهی می کند و هم به نوعی قطار رو همراهی می کند.درضمن در بین پل های مشاهده شده این پل از نظر من در رتبه اول قرار دارد.
سامان زارعی ( 1390/09/27 ) :
این پل بسیار زیباست.که بافرم شکسته خودتضادخودرا باحرکت سیال آب وتوپوگرافی تپها رانشان میدهد.
سحر اردشیرنژاد ( 1390/09/27 ) :
به نظرمن فرم این پل نسبت به پلهای دیگر با وجود شکستگی های خود توانسته شخصیت اطراف را نشان دهد ,همچنین آزاد گذاشتن دیواره های آن باعث شده این موردکامل ترشود و در عین حال کاربرد آن را نسبت به جایگاهش که حالت خاص ودگرگون را ایجاد می کند درصد بیشتری افزوده است.

مريم عباسي ( 1390/09/27 ) :
به نظر من ان خطوط منحنی به خوبی تضاد ایجاد کرده است واین تضاد موجب درخشش بافت اطراف شده است نوعی حرکت به وجور آورده است.
آرش راحمي ( 1390/09/27 ) :
من این پل را با سه پل دیگر ترجیح میدهم.این پل بسیار قوی و عظمت ان بسیار مشخص است جنس خارجی پل تضاد زیادی با جنس داخلی پل که از چوب میباشد دارد بر خلاف ظاهر خارجی ان که بسیار سخت طراحی شده ظاهر داخلی بسیار نرم و ارامش بخش خود را جلوه مدهد.
پگاه زنيان زاده ( 1390/09/27 ) :
در این پل فرم از کارکرد تبعیت کرده است.کارکرد پل باعث شده که در ورودی مربوط به ساحل از امکاناتی برای رفاه موج سواران و...طراحی شود.فرم پل همانند تخته موج سواری است و متغیر بودن عرض پل از3.5 تا 7 متر باعث شده تا فضایی برای نشیمن با چشم اندازی دراماتیک برای افراد ایجاد شود.
مرضیه جمالی ( 1390/09/27 ) :
فرم پل کاملا شکسته و خشونت وار وبا موج ها و خشم دریا هماهنگ است شکستگی ان با شکستگی کوه هماهنگ است ورنگش هم متناسب با کوه است مسیر پل با اینکه طولانی به نظر میرسد ولی به دلیل فضای استراحت و تفریح احساس خستگی در طول مسیر احساس نمیشود
سیروس اباذرنژاد ( 1390/09/27 ) :
از بین پلهای قبلی این پل رو از همه بیشتر دوست دارم به طوری که تا صفحه اتوود باز شد با خودم گفتم وااای به این میگن پل.این پل همه اصول هایدیگر و همه نظرهاش در مورد پل رو در خودش جا داده(خدا، فانیان، زمین و آسمان)
نگاه کنید این پل از دریا، آسمون، زمین، جاده، ریل قطار از همه جا گذشته،بالا و پایین شده، پهن و باریک شده حتی مکانی برای استراحت افراد و نگاه کردن به طبیعت زیبای اطراف .این پل توانسته مشکل چندین هزار نفر آدم رو حل کنه.در این از عناصر متضاد مثل چوب و فلز استفاده شده و پیچ و خمهای آن انسان را به یاد زندگی آسان و سخت میاندازد جالب اینجاست که من قبل از اینکه متن توضیحی این پل رو بخونم و فقط از روی دیدن عکس این ها رو نوشتم و حالا که دقیق مطالعه کردم خوشخالم که نظرم با نظر متن یکیست
امیر خلیلی ( 1390/09/27 ) :
پل توانسته است در خدمت به کاربری باشد اما به نظر من فرم پل در محیط داری تضاد می باشد .ومن با فرم هم نمی تونم ارتباط برقرار کنم. وفرم به دلیل تیز بودن ان دارای خشونت بسیار می باشد..در کل ترجیح می دم از این پل عبور نکنم.....
سمیه فاضل زاده ( 1390/09/27 ) :
این پل با خطوط شکسته ی خود انسان را به یاد خشم و طوفان دریا می اندازد شاید به دلیل تضاد زیادی که با محیط اطراف خود دارد تا این اندازه چشم را به دنبال خود می کشد .حتی مصالح به کار رفته در در پل گویی از سر تضاد زیاد با یکدیگر در جنگند .
اما در کل چشم انداز زیبای دریا و وجود فضایی برای نشستن و ... همه عواملی هستند بر کارکرد پی می افزاید. قرار دادن سرویس بهداشتی و... نشان از پاسخ گویی به جه به نیاز های مردم دارد .
ایمان درودی ( 1390/09/27 ) :
به نظر من این پل هیچ وجه تشابهی با محیط اطراف نداشته و فقط جنبه ی کاربری داشته تا زیبا شناسانه
حمید رضا مظفری ( 1390/09/27 ) :
هم زیبا هست هم تعامل خاصی با محیط اطراف ایجاد کرده و هم از نظر کاربری نیازهارو بر طرف کرده است
پدرام وحیدی نژاد ( 1390/09/27 ) :
با سلام
کاربری های مختلفی که در این پل استافاده شده مانند نشیمن گاهی که در این پل به کار رفته و یا عناصر دیگری که در متن زیر عکس ها نوشته شده (و لازم به تکرار نیست) است این پل را صرفا از کاربردی که همه با با شنیدنکلمه پل به فکرمان می رسد خارج کرد و چند کاربرد مختلف را در دل خود جای داده است.و به خوبی توانسته تمامی نیازهای منطقه را بر طرف کند.
برای فرم این پل هم من با خانوم مردانی کاملا موافقم و به نظر من هم شاید ایده این پل تخته موج سواری بوده است..
از نظر رنگ هم با بستر اطراف خود به خوبی ارتباط بر قرار کرده.
از نظر مصالح ساخت هم مانند ریل خط راه آهن از فلز و چوب استفاده کرده و این هم بسیار کار زیبایی در آمده است.
اعظم مختاری ( 1390/09/27 ) :
با سلام
حرکت در این پل مثل پل بافته شده چین کاملا دیده میشود در این پل فرم از کارکرد تبعیت کرده است. جنس پل دارای تضاد بوده که ظاهر خارجی آن پوسته ای سخت (فلز) وظاهر داخلی آن پوسته ای نرم ( چوب) دارد .
نگار مختاری ( 1390/09/27 ) :
باسلام :
این پل فرم متفاوتی داره وازنظرکارکردکاملا میتونه نیازروبرطرف کنه .شبیه به یک رودخانه باریک دردل یک پرتگاه پرپیچ خم هست .همجنین شبیه به تصوری که ما همیشه ازرعدوبرق توذهنمون داریم .ومیشه گفت فرم ازکارکردتبعیت میکنه .
هاشم شامحمدی ( 1390/09/27 ) :
با سلام خدمت همه دوستان
شامحمدی
فرم اصلی این پل با توجه به محیط اطرافش و سایت کلی آن هماهنگی خاصی نسبت به پل اسپاگیتی و فولادی دارد به نظر بنده این فرم پل خیلی پخته تر نسبت به پل فولادی می باشد که با شکستگی های بجا و همچنین وجود شیب ملایم به نظر ناظر راضی کننده و جذاب به نظر می آید .همچنین تکنیک هایی که در ساخت و ساز و استفاده از مصالحی که در زمان بحرانی به مقاومت پل کمک می کند بسیار حائز اهمیت و تحسین برانگیز است . وجود فونداسیونهای کم به خاطر وجود زمینهای مرطوب و وجود فضاهای پیشنهادی در ساخت این پل این سازه را به یک مکان راحت و دوست داشتنی تبدیل کرده است .بنده این سازه را به دلیل کارکردهای مناسب و همچنین به کار بردن تکنیکهای اصولی در ساخت ان این اثر را نسبت به سه سازه ی دیگر به تعریف پل نزدیکتر میبینم.
هاشم شامحمدی ( 1390/09/27 ) :
با سلام خدمت همه دوستان
شامحمدی
فرم اصلی این پل با توجه به محیط اطرافش و سایت کلی آن هماهنگی خاصی نسبت به پل اسپاگیتی و فولادی دارد به نظر بنده این فرم پل خیلی پخته تر نسبت به پل فولادی می باشد که با شکستگی های بجا و همچنین وجود شیب ملایم به نظر ناظر راضی کننده و جذاب به نظر می آید .همچنین تکنیک هایی که در ساخت و ساز و استفاده از مصالحی که در زمان بحرانی به مقاومت پل کمک می کند بسیار حائز اهمیت و تحسین برانگیز است . وجود فونداسیونهای کم به خاطر وجود زمینهای مرطوب و وجود فضاهای پیشنهادی در ساخت این پل این سازه را به یک مکان راحت و دوست داشتنی تبدیل کرده است .بنده این سازه را به دلیل کارکردهای مناسب و همچنین به کار بردن تکنیکهای اصولی در ساخت ان این اثر را نسبت به سه سازه ی دیگر به تعریف پل نزدیکتر میبینم.
محسن بوستانی ( 1390/09/27 ) :
در نگاه اول به نظر می رسد طراح قصد داشته به دلیل عبور ریل ، در ریل شکست ایجاد کرده ولی با در نظر گرفتن این امر یک فرم محیطی دیگر را در خود جای داده است.
اگر به هدف این پل نگاه کنیم می بینیم که می خواهیم از صخره به دریا برسیم، در حرکت روی پل بعد از 4 شکست با زاویه های تند به یک بازوی نسبتا طولانی با شیب بسیار کم میرسیم که احتمالا شکست ها نشانگر سختی صخره و قسمت بدون شکست نمایانگر آرامش دریا است.
سمانه شمس ( 1390/09/27 ) :
با سلام
این پل با وجود طولانی بودن مسیرش یکنواخت نیست همانطور که خود پروژه توضیح داده است دارای 2 استراحتگاه میباشد که این خود توانسته طولانی بودن پل را از بین ببرد.
تعامل بین فرم و کارکرد در این پل به خوبی نمایانگر میباشد و همچنین فرم و رنگ پل کاملا با محیط اطراف هم خوانی داشته است.
مسعود عرب پور ( 1390/09/27 ) :
جنس کف پل با شن های کنار دریا کاملا همخوانی دارد در حالی که فرم پل به هیچ وجه با محیط اطراف همخوانی ندارد.
به دلیل اینکه هم از زیر پل و هم از روی پل استفاده می شود به نوعی می توان گفت که فرم از کارکرد تبعیت می کند.
عليرضا فصحتي ( 1390/09/27 ) :
محیط زیست و امنیت انسان طراحی این پل را در الویت قرار داده.
با نگاهی به پل انسان حس می کند که طبیعت را شکافته که این امر با حجم صلبی که ایجاد کرده که از نظر من جنبه زیباشناسانه ای ندارد.
اما نکته مثبت آن امکاناتی که در متن خبر عنوان شده می باشد که خود حائز اهمیت است.
به طور کل نمی توان گفت که فرم یا کار کرد چون هر 2 با ایده کار رابطه ای برابر داشته.
عادل کاظمی ( 1390/09/27 ) :
من فکر میکنم طراح از فرم یک رودخانه که به دریا متصل می شود الهام گرفته.
شیوا گل دعایی ( 1390/09/27 ) :
با سلام
این پل راه ارتباطی مناسبی نسبت به راه آهن و دریا را به وجود آورده است.فردی که از روی پل عبور می کند هم زمان باید راه آهن،دریا و خط افق را در دید خود جا دهد و ممکن است دچار یک تضاد احساسی شود چرا که راه آهن خود حس محکمی دارد و دریا تا حدودی احساسی و حد فاصله این احساس با خط افق درگیر است و این دو عنصر(دریا و راه آهن)روی زمین و خط افق(آسمان) به خوبی در کنار هم ظاهر شده اند و این ارتباط زمین و آسمان را به وسیله پل به تصویر کشیده است.
تضاد زیباست اما اینکه در کجا آن را استفاده کرد بسیار مهم است. من شخصا از فرم پل استقبال نمی کنم زیرا این خط های بسیار تند و شکننده کمی آزار دهند وفشورده است می توانستند خط ها را در ادامه به رسیدن به دریا نرم کنند و از این شدت تندی کاهش دهند زیرپل در انتها نقش دعوت کننده برای دریا را دارد البته این برای زمانی است که بخواهیم به بستر(دریا) همخوانی دهیم.این پل در مواقع عادی(آرامی دریا) تضاد را نشان می دهد اما برای دعوت کردن به ساحل دریا به نظرم چندان جالب نیست.
راضیه مشایخ ( 1390/09/27 ) :
با سلام
به نظر من این پل علاوه بر کارکرد رفت و امد برای انسان حکم یک فضای تفریحی رو هم داره و مثل نشیمن تو خونه میمونه..به نظر من اگه فرم شکسته پله ها هماهنگ با حرکت شن های ساحل بود و یه جورایی این حرکت تا خود دریا ادامه داشت بهتر بود،و تضاد پلیت فولادی جوی با کف چوبی عالی به نظر میرسه ولی اگه یه قسمت هایی از پل قرم منحنی رو داشت حس بهتری رو میداد و اگه اون قسمت که میشینن ادامه ی دریا رو می اوردن توی پل از حالت خشکی در می اومد...
آیسان استوار ( 1390/09/27 ) :
این پل با نشان دادن حرکت از بالا به سمت پایین کم شدن اختلاف سطح و رسیدن به دریا را به خوبی بیان کرده . رنگ کف پوش ها هماهنگی خوبی با فضای اطراف دارد.
ایوب کهن ( 1390/09/27 ) :
به سبب حرکت خطوط شکسته خشونت در فرم دیده میشود و هیچ هماهنگی نتوانسته با محیط اطراف برقرار کند ، محیطی که داءم در حال حرکت است{حرکت قطار ، عابرین ، موج دریا} در حای که پل کاملا ساکن و بی حرکت است.
محمد رضا خلیل زاده ( 1390/09/27 ) :
به دلیل عدم سنخیت کاربری پارکینگ ،راه آهن وتفریح وورزشی درساحل بایستی راه حلی اندیشید که با حداقل درگیری باهم مرتبط شوند. برای ساماندهی این ارتباط نیاز به فضای جدید با خوانایی بالا می باشد، اما گاهی اوقات خوانایی وارتباط مناسب وهم سنخ کردن کاربری ها با عنصری رابط مانع از این می شود که ما پس از طی دشواری بسیار به ساحل آرامش برسیم زیرا که مفهوم ها با کنتراست خود معنا پیدا می کنند . حال من نمیدانم که کدام لذت بخش تر خواهد بود از دشواری به آسایش یا از راحتی به آسایش رسیدن.
آرمان محمدخانی ( 1390/09/27 ) :
به نظر من این پل بیشتر به یک پیاده رو تفریحی شبیح است زیرا هدف اصلی پل اتباط هوایی 2 نقطه نبوده بلکه تمرکز بر نشان دادن طبیعت و محیط است و جلوگیری از تخریب محیط البته مصالح استفاده شده در آن حس اسکلهای قرون وسطا را ایجاد مکند که نمایی مرتبط را در ساحل ایجاد میکند
حامد چوبينه ( 1390/09/28 ) :
درگیری اسمان و زمین و خدایان و فانیان به وسیله حرکت از بالا به پایین با ارامش برای رسیدن به ارامشی کامل در کنار سواحل دریا . و باز هم در نظر گرفتن محیط پیرامون و ترکیب شدن با مسیر قطار و احترام به محیط و انسانها
سیروس اباذرنژاد ( 1390/09/28 ) :
این پل همه حرفی واسه گفتن داره و هیچ جای بحثی نمیذاره چه طور دلتون میاد از روی این پل عبور نکنید و بگید فقط به خاطر کاربردش ساخته شده؟
مهسا بوجاری ( 1390/09/28 ) :
با سلام
این پل مسیر طولانی داره ولی چشم انداز بسیار زیبایی داره بیشه زار،مسیر عبور قطار وساحل و دریا ... پس این مسیر اصلا خسته کننده نیست واین پل خودش یک تفریگاه هست .شکستگی های ایجاد شده و شیبش باعث میشه که عابر به اطرافش و منظره ی بسیار زیبا بیشتر توجه کند ،من این پل و خیلی دوست دارم.
محمد مهدی شفیعی ( 1390/09/28 ) :
با سلام
به نظر من این پل بر خلاف مسیر طولانی خود با وجود چشم اندازهای زیبایی که از این پل به مناظر اطراف دارد به هیچ وجه خسته کننده نمی باشد . این پل از نظر فرم و رنگ با محیط اطراف خود هم خوانی دارد . پوسته کف این پل هم رنگ ساحل و پوسته بدنه پل به نوعی هم رنگ با طبیعت اطراف می باشد . وجود نشیمن گاه در طول مسیر پل را به محلی برای تفریح افراد تبدیل کرده و وجود نگهبانی و غریق نجات نیز باعث شده است افرادی که ترس از ارتفاع و آب دارند اساس امنیت و آرامش خود را بدست آورند .
رسول رضایی ( 1390/09/28 ) :
با سلام
در ابتدا باید بگم که اگر طرح ارائه شده در میان حدود 100 طرح برگزیده شده است به این نتیجه می رسیم که سایر طرح ها ی ارائه شده به نوعی نقاشی بچگانه یا طرح مرده بوده اند چون از نظر من در این پل هیچ کدام از موارد ذکر شده که عامل نیاز و بوجود آمدن آن شده دخالت نداشته و تنها مسیر ارتباطی بین دو نقطه، آن هم مسیری که با شکستهای ایجاد شده شخص را با حرکت به سمت و سوی مختلف خسته می کند تا به بخش ساحلی برسد.
از نکات مثبت پل میتوان به عظمت که با ترکیب فرم و مصالح آن بوجود آمده است اشاره کرد
زیبا کدخدایی ( 1390/09/28 ) :
با سلام
با اینکه این پل بسیار طولانی است اما به دلیل فرم شکسته اش مانع از خستگی و یکنواختی راه میشود زیرا در راه دو استراحتگاه دارد و به دلیل هماهنگی رنگ کف این پل با ساحل تعامل بین فضا و فرم ایجاد شده.
سینا فروردین ( 1390/10/04 ) :
به نظر من در اینجا فرم و عملکرد یک میزان حائز اهمیت برای معمار بوده است.حرکت در این پل که با خطوط شکسته است باعث شده که عابر در طول مسیر از پرسپکتیوهای مختلفی بهره مند شود و همینطور شکست ها در طول پل فضای استراحتی برای عابر درست کرده است
رسول عبدالهی ( 1390/10/04 ) :
پل ترستلز رابه جرأت می توان گفت که پلی با همچین شکستگی هایی زیبا و وسعی باز و اون هم از دل طبیعت به کنار ساحلی نا آرام با پیچیدگی هایی که جهت استخکام پل بوده و فرمی موج گونه که تنها جهت حفظ طبیعت های اطرافش میباشد و از سه پل دیگر آرامش بخش تر است .
فرزانه پوررحمان ( 1390/10/28 ) :
به نظر سرزمين و كائنات را گرد هم آورده است و اين خود مقدس جلوه مي كند . امتداد مسيري از دور به نزديك ...
نگین هنرپیشه ( 1390/11/01 ) :
باز قدرت برتر خطوط شکسته این بار در منطقه ای سر سبز و ارام و بدون شکستگی های طبیعی .
گر چه خود طراحی پل و نحوه ساخت پل چشم نواز می باشد و جذابیتهای خاص خود را بروز می دهد ولی در نگاهی کلی تر جذابیت های طبیعی منطقه
را با استفاده از چنین مصالحی همچنین نوع طراحی ، از بین برده . می شود گفت بهتر بود فرم و شکلی انتخاب می شود که همخوانی بیشتری با محیط داشت و نقش اسیب رسان را برای منطقه بازی نمی کرد .
شیما شهیدی ( 1390/11/01 ) :
با وجود دریا در انتهای پل و شیب خود خواستی که طراح به پل داده شاید بتوان این تفکر را متصور شد که طراح با این کارش این نیت را دنبال می کرده که پل به مانند رودخاه ای باشد که به دریا سرازیر است . و عابرین با عبور از این پل از دید بصری منظره های دیدنی را مشاهده گر خواهند بود که طراح در این زمینه موفق بوده .
ولی در استفاده از خطوط خشک و بی جان در این منطقه کاملآ سرسبز به نظر من موفق نبوده است .

ثبــــــــت نظـــــــر

  
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  

تراشه های کانسپچوال ـ شهرسازی رادیکال؛ از شهر بدون معمارِ آرکی زوم تا معماری بدون شهرِ سوپرْ استودیو
پوسته انرژی کوپ هیملبلا؛ تکه روایتی صنعتی از سیری تاریخی
بازسازی تایمز اسکوئر؛ فهمی نوین از نظام بصری شهری
هنر گفت و گو ـ یوتوپیاهای سیاره ای . نیکیتا داوان با آنجلا دیویس و گایاتری اسپیواک . قسمت اول
سازه های ناتمام اسکار نیمایر در طرح رشید کرمی؛ تجسمی از معماری ناتمام لبنان جنگ زده
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group