"پاویون وقایع مهم 1966-1976 " که اخیرا به پایان رسیده و به "پل-موزه آنرن" مشهور است،مسیر پیاده ای روی رودخانه در سیچوان چین ایجاد کرده است.این پاویون حاوی مصنوعاتی ست که از دوران انقلاب بزرگ فرهنگی در زمان اثر گذاری سبک رئالیسم شوروی بر معماری سنتی چین باقی مانده اند.
فضای خارجی که فضایی برای بازتاب این دوران است،تفسیری ست از سبک تاریخی داخل ساختمان که مسیری پیوسته از تاریخ را به نمایش می گذارد.
سقفی بزرگ و معلق روی این بنای ساده را پوشانده است. برای باز شدن راه عبور رودخانه از قسمت پایینی مرکز بنا،ساختمان بوسیله ستون هایی از زمین جدا شده که به شکل شبکه ای متقارن از ستون های درختی به نظر می رسند.بافت بتنی خشن نمای بیرونی،هرگونه مرجع کلاسیک را در هم شکسته و نتیجه روند ساختاری یک تیم غیر حرفه ای و نیروهای کاری محلی ست.
چهار پنجره سقفی که در سقف قرار گرفته باعث روشن شدن محوطه داخلی ساختمان می شود.فضای زیر بالکن که در امتداد رودخانه قرار گرفته به عنوان محوطه نشیمن و صرف چای و اجرای نمایش استفاده می شود.تراس روی بام نیز برای به نمایش گذاشتن مجسمه ها استفاده شده است.
اتووود پیش از این با تمرکز بر معماری ونگ شو، تلاش کرده است به تبیینی نسبی از وضعیت معماری چین رسد، نگاهی کلی به اثار ونگ شو را می توانید در مقاله وَنگ شوُ؛ باستان شناسی اتمسفری کهن برای کشف امر نو به قلم فاطمه موسوی مقدم بیابید و تدقیق مواضع ونگ شو به عنوان معتبرترین معمار چینی شناخته شده در محافل جهانی در مواجه با شهری شدن، سیاست های توسعه کالبدی، سیاست های کنترل مهاجرت و سنت های معماری بومی را نیز می توانید در مقالهشهری شدن به سبک چینی و بحران تمدنی؛ ونگ شو و معضل تدقیق معماری: معماری خنثی، معلق یا متعهد به قلم استفن اسمیت مشاهده فرمایید، نوع نگاه آی وِی وِی به مصرف گرایی به سبک چینی و چگونگی مواجه لایه های فکور چین با غرب را می توانید در مقاله آی وِی وِی؛ پاپ آرت و ماهیت زدایی شی دلالت گر از رهگذر جامعه ی مصرفی به قلم فریبا شفیعی ملاحظه فرمایید.