اين دشوار است كه به ياد بياوريد آنچه كه فرانك گهري مثل قبل بود ،كه شهرها در سراسر جهان به دنبال او براي انبوه تنديسهاي گسترده او بودند. تنها چند شهر مشهور را نام مي بريم ، لس آنجلس، بيلبائو ، ابوظبي ، پاناما و به زودي در تورنتو برخي از مكانهايي هستند كه با مداخلات گهري جذابيت مي يابند. اما زماني بود كه كميسيون موزه با موضعي براي جلب توجه و تبليغات ،وسيله ي امرار معاش معمار پرآوازه نبود . اكنون ، به بهاي عجيب و معقول 895000 $ اگر به جرات بگوييم ، يك قطعه از بيلبائو قديم گهري ، در بازار لس آنجلس است.
اگر چه ، خمش بالهاي فولادي يا هر چيزي از نوع آن جاي تعجب ندارد ؛ اما در خانه ي بنسون در سال 1981 ته رنگ قوي از حساسيت زيبايي شناسانه ي معمار وجود دارد. پله هاي با كف تخته سه لا، بام آسفالت، روكش توفال كوبي قهوه اي و نرده هاي تنديس گون كلاژ شده با هم در يك خانه ي دو ساختمانه. گهري با هوشمندي ساختاري تركيب شده مطابق " تنديس ژاپني با دو سنگ قابل لمس" با توجه به آرچيتيزر Architizer تشبيه نمود.گهري به مشتري مردد خود اطمينان داد كه : "شما بسياري از فضاهاي زيبا در اين ميان بدست خواهيد آورد و در شب كه مانند كمپينگ است و در آن شما در داخل و خارج زير نور ستارگان هستيد" .
اما بدون صراحت رسا در راهي كه ما در حال حاضر با نام تجاري گهري مرتبط كرديم، خانه ي بنسون Benson House رايحه ي سرزندگي پديده هاي معمار را دارد. كلي بنسون ، كه پدرش كار را سفارش داده بود، گفت:" من و خواهرم مجبور به صحبت با فرانك در مورد نوع خانه اي كه براي زندگي ميخواستيم ،شديم". " ما گفتيم كه ما ميخواهيم در قصري با معابر مخفي زندگي كنيم". استفاده ي سنگين آشكار از تخته چند لا، طرح روكش فلزي و آسفالت، حجم مشخص ، و فضاهاي پر پيچ و خم خانه ي بنسون، پيماني براي توجه معمار به مشتريان جوان خود هست. بنسون اضافه كرد: " اين نوعي از دوباره متصور شدن فرانك گهري از آنچه در ديد بچه ها بود، است".