با خانه باتلو در سالهای 1905 تا 1907 که بازسازی یک بلوک آپارتمانی است عمده ترین آثار غیر دینی گائودی همزمان با پارک گوئل آغاز می شود.
مصداق بارز همخوانی و مشابهت های آشکار را می توان در این خانه جستجو کرد. بر همین مبنا، برخی از منتقدان بر منابع دریایی گائودی،مانند موج ها ، مرجان ها ،استخوان های ماهی و آرواره هایی گشوده تأکید می کنند و برخی دیگر بام اژدها گونه خانه را به یک اعتبار ممکن مذهبی تعبیری از خیر و شر می پندارند.
خواه چنین قیاس هایی با منظور گائودی مطابقت کند،خواه خیر. تأثیر ژرف قالب های این معمار را بر تخیل، موضوعی است که همه این منتقدان بر آن تأکید می ورزند.