مسابقه دانشجویی اتووود
ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما |  تبلیغات




موضوعـات مــعـماری
منظر شهری   - 1337
معماری کانستراکتیویستی   - 33
معماری و دیگر حوزه های فکر   - 1149
طراحی پارامتریک   - 29
نظریه معماری   - 966
هنر روسیه   - 28
طراحي داخلي   - 902
بحران آب   - 28
سازه های شهری   - 864
اکسپو میلان 2015   - 27
تکنولوژی ساخت   - 843
پداگوژی   - 26
مرزهای معماری   - 771
پاویون های سرپنتین   - 24
معماری حوزه عمومی   - 734
باهاوس   - 23
المان شهری   - 695
معماری؛ خیر مشترک و امید اجتماعی   - 22
نظریه شهری   - 689
جشن نامه اتووود   - 21
نگاه نو به سكونت   - 683
معماری مجازی   - 20
کلان سازه   - 600
زنانِ معمارِ ایرانی و سقف شیشه ای در نوزده روایت   - 20
معماری و سیاست   - 527
زاها حدید از نگاه معماران ایرانی   - 20
معماری پایدار   - 516
فیلوکیتکت   - 20
منتقدان معماری   - 484
پردیس ویترا   - 18
معماری مدرن   - 470
معماری پس از یازدهم سپتامبر   - 18
معماری تندیس گون   - 452
20 بنا که هرگز ساخته نشد   - 17
نوسازی و بهسازی بافت های شهری   - 437
کارگاهْ مسابقه قوام الدین شیرازی   - 16
برنامه ریزی شهری و منطقه ایی   - 437
مدرنیته؛ از نو   - 15
آرمان شهرگرایی   - 430
مسابقه مرکز اجتماعی شهر صدرا   - 15
روح مکان   - 425
معماری ـ موسیقی   - 14
معماری منظر   - 425
معماری بایومورفیک   - 14
معماری شمایل گون   - 421
رابرت ونتوری در بیست و پنج روایت   - 14
طراحی صنعتی   - 415
شهرهای در حرکت   - 13
باز زنده سازی   - 377
ویلا ساوا ـ لوکوربوزیه   - 11
توسعه پایدار   - 352
ده کتاب که هر معمار باید بخواند   - 11
معماری یادمانی   - 335
کنگو کوما ـ استادیوم ملی توکیو   - 10
تراشه های کانسپچوال   - 333
کلیسای رونشان ـ لوکوربوزیه   - 10
معماری سبز   - 306
درس گفتارهای اتووود   - 9
معماریِ توسعه   - 301
لیوینگ آرکیتکچر   - 9
هنر مدرنیستی   - 287
اقتصادِ فضا   - 9
اتووود کلاسیک   - 263
اتوره سوتساس به روایت آلیس راستورن   - 7
طراحی نئولیبرال   - 260
هشت کوتاه نوشته در مورد پوپولیسم   - 7
آینده گرایی   - 259
ردلف شیندلر به روایت الیس راستورن   - 7
بدنه سازی شهری   - 253
طراحی و ضایعات به روای آلیس راستورن   - 7
معماری محلی   - 249
شارلوت پریاند به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ارزان   - 245
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه اول   - 7
معماری محدود   - 243
معماری تخت جمشید   - 7
معماری تجربی   - 243
پاویون ایران ـ بی ینال ونیز 2016   - 7
تغییرات اقلیمی   - 241
بی ینال ونیز   - 7
محوطه سازی   - 238
رقابت مجتمع چندعملکردی شهید کاظمی قم   - 7
کتابخانه ی اتووود   - 235
آلوار و آینو آلتو به روایت آلیس راستورن   - 7
بنای محدود   - 220
ده پروژه کمتر شناخته شده لوکوربوزیه متقدم   - 7
معماری پست مدرن   - 219
طراحی و پناهجویان   - 7
معماری های تک   - 218
باوهاوس به روایت آلیس راستورن   - 7
گرمایش زمین   - 205
لوسی رای به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن حومه شهری   - 189
مارسل بروئر به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن عمومی   - 187
چارلز رنه مکینتاش به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری انتقادی   - 169
باکمینستر فولر به روایت آلیس راستورن   - 7
پروژه های دانشجویی از سراسر جهان   - 161
طراحی در بازی و تاج و تخت به روایت آلیس راستورن   - 7
زنان و معماری   - 152
سائول باس به روایت آلیس راستورن   - 7
عکاسی   - 150
میس ون در روهه به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ـ سینما   - 135
معماری و عکاسی به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن روستایی   - 133
طراحی روی بام به روایت آلیس راستورن   - 7
هنر گفت و گو   - 129
آیلین گری به روایت آلیس راستورن   - 6
هنر انتزاعی   - 128
صد و بیست و یک تعریف معماری   - 6
معماری ژاپن   - 113
منبع شناسی اتووود   - 6
گرافیک   - 113
معماری و فضای زیرساخت های نرم   - 6
معماری ایران   - 106
جهان علمیْ تخیلی   - 5
طراحی مبلمان   - 103
تناقض هاوپیچیدگی ها:تئوریهای پیچیدگیِ ونتوری وجیکوبز   - 5
فضای منفی   - 102
معماری مصر   - 5
بلندمرتبه ها   - 101
فرهنگ نفت   - 5
اتووود ـ ایران معاصر   - 86
پنج پروژه لوکوربوزیه متاخر که هیچگاه ساخته نشدند   - 5
معماری مذهبی   - 86
چهار یادداشت برای علی اکبر صارمی   - 4
معماران و چالش انتخاب معماری   - 86
معماری خوانی   - 4
اکسپو   - 75
اتومبیل در چهار روایت کوتاه از بری ریچاردز   - 4
پالپ نیوز ِ اتووود   - 68
بلوپرینت   - 4
معماری فاشیستی   - 63
اتووودْ آبزرور   - 4
معماری هند   - 62
فرایند خلاقیت چهار پیشگام معماری مدرن   - 4
معماری چین   - 61
همه ما سایبورگ هستیم   - 4
ترسیمات معماری   - 60
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه دوم   - 3
گفت و گو با مرگ   - 50
رقابت آسمانخراش ایوُلو 2016   - 3
ویرانه ها   - 49
آینده کجاست؟ روایتی از رولینگ استون   - 3
معماری و هنر انقلابی   - 44
رادایکالیسم ایتالیایی در سیزده روایت   - 3
جنبش متابولیسم   - 41
لویی کان به روایت آلیس راستورن   - 2
زاغه نشینی   - 40
اسمیتسن‌ ـ رابین هود گاردنز   - 2
مدارس معماری   - 39
رابرت نوزیک، یوتوپیا و دولت حداقلی   - 2
معماری اوایل قرن بیستم روسیه   - 34
تابْ آوری دفاتر نوپای معماری   - 1
درگذشت زاها حدید   - 34
فیلمْگفتارهای معماری و پداگوژی معماری   - 1
معماری پراجکتیو   - 34
شهرسازی کوچک مقیاس   - 1
معماری دیجیتال   - 34
ده پرسش از هشت معمار   - 1
اکسپو شانگهای 2010   - 33
چهل نکته در باب هایدگرْخوانی   - 1
معمارْستاره ها به روايت اتووود   - 33
شهرْخوانی با اتووود   - 1

طــراحــــــــــــــان
آر ای ایکس   - 3
ریکاردو بوفیل   - 3
آراتا ایسوزاکی   - 16
زاها حدید   - 187
آرشیگرام   - 7
زیگموند فروید   - 10
آرکی زوم   - 4
ژان بودریار   - 3
آلبرت پوپ   - 4
ژان نوول   - 22
آلدو روسی   - 13
ژاک دریدا   - 13
آلوار آلتو   - 19
ژاک لوگوف   - 4
آلوارو سیزا   - 9
ژیل دلوز   - 25
آن تینگ   - 4
سائول باس   - 7
آنتونی گائودی   - 27
ساسکیا ساسن   - 9
آنتونی وایدلر   - 5
سالوادور دالی   - 2
آنتونیو نگری   - 3
سانا   - 5
آنیش کاپور   - 8
سانتیاگو کالاتراوا   - 13
آی وِی وِی   - 34
سدریک پرایس   - 3
اُ ام اِی   - 34
سو فوجیموتو   - 11
اتوره سوتساس   - 7
سوپراستودیو   - 9
ادریان لابوت هرناندز   - 5
سورِ فِهْن   - 6
ادوارد برتینسکی   - 1
شیگرو بان   - 33
ادوارد سعید   - 12
عبدالعزیز فرمانفرمایان   - 4
ادوارد سوجا   - 10
فدریکو بابینا   - 30
ادواردو سوتو دی مُرِ   - 18
فرانک گهری   - 49
ادولف لوس   - 6
فرانک لوید رایت   - 44
ارو سارینن   - 28
فرای اوتو   - 9
اریک اوون موس   - 13
فردا کولاتان   - 2
اریک هابسبام   - 2
فردریک جیمسون   - 1
استن آلن   - 4
فرشید موسوی   - 3
استیون هال   - 30
فمیهیکو ماکی   - 4
اسلاوی ژیژک   - 17
فیلیپ جنسن   - 5
اسوالد متیوز اونگرز   - 5
گایاتری چاکراوارتی اسپیواک   - 5
اسوتلانا بویم   - 4
گرگ لین   - 7
اسکار نیمایر   - 33
لئون کریر   - 2
اف او اِی   - 9
لبس وودز   - 23
ال لیسیتسکی   - 3
لوئیس باراگان   - 2
الیس راستورن   - 47
لوئیس مامفورد   - 1
اِم اِی دی   - 22
لودویگ میس ون دروهه   - 22
ام وی آر دی وی   - 49
لودویگ هیلبرزیمر   - 3
اماندا لِــوِت   - 3
لوسی رای   - 15
اویلر وو   - 9
لویی کان   - 37
ایلین گری   - 7
لوییس بورژوا   - 8
ایوان لئونیدوف   - 4
لُکُربُزیه   - 134
بئاتریس کُلُمینا   - 8
لیام یانگ   - 4
بال کریشنادوشی   - 4
مارتین هایدگر   - 27
باک مینستر فولر   - 11
مارسل بروئر   - 7
برنارد چومی   - 33
مارشال برمن   - 16
برنو زوی   - 7
مانفردو تافوری   - 16
بنیامین برتون   - 6
مانوئل کاستلز   - 2
بوگرتمن   - 1
ماکسیمیلیانو فوکسِس   - 10
بی یارکه اینگلس   - 68
مایکل سورکین   - 1
پائولو سولری   - 4
مایکل گریوز   - 6
پاتریک شوماخر   - 3
محمدرضا مقتدر   - 4
پال گلدبرگر   - 1
مخزن فکر شهر   - 1
پرویز تناولی   - 2
مـَــس استودیو   - 3
پری اندرسون   - 3
معماران مورفسس   - 16
پل ویریلیو   - 20
موریس مرلوپنتی   - 2
پیتر آیزنمن   - 57
موشه سفدی   - 12
پیتر برنس   - 2
میشل سر   - 3
پیتر زُمتُر   - 67
میشل فوکو   - 44
پیتر کوک   - 7
نائومی کلاین   - 4
پیر بوردیو   - 5
نورمن فاستر   - 35
پییر ویتوریو آئورلی   - 4
نیکلای مارکوف   - 1
تئودور آدورنو   - 3
هانا آرنت   - 6
تادو اندو   - 13
هانری لفور   - 23
تام مین   - 13
هانی رشید   - 5
تام ویسکامب   - 10
هرزوگ دی مورن   - 27
توماس پیکتی   - 5
هرنان دیاز آلنسو   - 18
توماس هیترویک   - 30
هنری ژیرو   - 3
تیتوس بورکهارت   - 2
هنریک وایدولد   - 1
تیموتی مورتُن   - 2
هنس هولین   - 4
تیو ایتو   - 23
هوشنگ سیحون   - 14
جاشوا پرینس ـ رامس   - 2
هومی بابا   - 2
جان برجر   - 2
واسیلی کاندینسکی   - 1
جان هیداک   - 4
والتر بنیامین   - 26
جف منن   - 2
والتر گروپیوس   - 16
جفری کیپنس   - 3
ولادیمیر تاتلین   - 10
جورجو آگامبن   - 4
ولف پریکس   - 1
جوزپه ترانی   - 2
ونگ شو   - 8
جونیا ایشیگامی   - 3
ویتو آکنچی   - 12
جیمز استرلینگ   - 1
ویوین وست وود   - 6
جین جیکوبز   - 1
ک. مایکل هیز   - 2
چارلز جنکس   - 7
کارلو اسکارپا   - 5
چارلز رنه مکینتاش   - 7
کازیو سجیما   - 2
چارلز کوریا   - 15
کالین روو   - 1
چاینا میه ویل   - 4
کامران دیبا   - 13
حسن فتحی   - 5
کامرون سینکلر   - 11
حسین امانت   - 3
کریستفر الکساندر   - 2
خورخه لوئیس بورخس   - 2
کریستین نوربرگ ـ شولتز   - 15
داریوش آشوری   - 1
کریم رشید   - 5
داریوش شایگان   - 8
کلر استرلینگ   - 2
دانیل لیبسکیند   - 22
کلود پَره   - 3
دنیس اسکات براون   - 10
کنت فرمپتن   - 14
دیلرـ اِسکـُـفیدیو+رِنفرو   - 22
کنزو تانگه   - 9
دیوید رُی   - 2
کنستانتین ملنیکف   - 3
دیوید گیسن   - 2
کنگو کوما   - 47
دیوید هاروی   - 24
کوپ هیمِلبِلا   - 21
رابرت نوزیک   - 2
کوین لینچ   - 7
رابرت ونتوری   - 28
کیانوری کیکوتاکه   - 1
رُدولف شیندلر   - 7
کیتیو آرتم لئونیدویچ   - 1
رضا دانشمیر   - 5
کیشو کـُـروکاوا   - 6
رم کولهاس   - 95
یان گِل   - 8
رنزو پیانو   - 30
یو ان استودیو   - 32
ریچارد مِیر   - 8
یورگن هابرماس   - 13
ریموند آبراهام   - 1
یونا فریدمن   - 5
رینر بنهام   - 2
یوهانی پالاسما   - 12
رینهولد مارتین   - 5

کـاربـــــــری هـا
مسکونی   -752
معماری مذهبی   -104
زیرساخت های شهری   -340
صنعتی   -101
فرهنگی   -315
گالری   -84
پاویون   -254
هتل   -73
موزه   -247
ورزشی   -64
اداری ـ خدماتی   -228
بهداشتی   -37
مسکونی ـ تجاری   -156
حمل و نقل عمومی   -35
تفریحی   -150
زاغه نشینی   -5
اموزشی   -129
حامی اتووود
مسابقه دانشجویی اتووود
مقـــــــــــالات
    دیوید هاروی و شهر در قامت فهمی انسانْ تولید
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    پهنه ی معلق تهران؛ شاه عبدالعظیم یا شهر ری
        علی رنجی پور
    دیوید هاروی و شهرســــــــــــــــــــــــــــــــــازی آلترناتیو
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    هنر گفت و گو ـ جان بریسندن و اد لوییس با دیوید هاروی
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
چنـــــد پــــروژه
مجموعه مسکونی شاه پریان
طراح : علیرضا امتیاز "مدیر اتووود"
منزل شخصی دکتر دلیر - خیابان ولیعصر کوچه 8
طراح : محمود امیدبخش
مجموعه ي تجاري و پاركينگ طبقاتي شقايق
طراح : امين حشمتی
خانه شعر ، پايان نامه معماري كارشناسي ارشد
طراح : م معيت
گذرگاه همیابی
طراح : محمود امیدبخش
کاریــــــــــــابی
   کاریابی
   لیست درخواست ها ی قبلی شما
   لیست کاندیدها به تفکیک استان
   لیست فرصت های کاری به تفکیک استان
وبـــــلـاگ هـــــا
آرشیتکت نمونه
مدیر : مسعود زمانیها
معماری به مثابه ساخت-سجاد نازی
مدیر : سجاد نازی
فتوت نامه معماران
مدیر : اخوان الصفا
مجله معماری Architecture Foolad City
مدیر : مسعود پریوز
معــــرفی کتــــــاب
رهیافت پدیدارشناسی در اندیشه پیتر زومتور
نویسنده :  .
انتشارات : علم معمار

حامی اتووود
  مسابقه دانشجویی اتووود
اکسپو 2015 میلان ؛ مهندسین مشاور نقش جهان پارس رتبه اول طراحی غرفه ایران
اتووود سرویس خبر:   پوریا فرخی
1392/11/02
مـنـــــــبـع : www.archdaily.com
تعداد بازدید : 10151

لابراتور طراحی الکترونیک معماری (LAD)با همکاری مهندسین نقش جهان پارس (NGP)، برنده مسابقه بین المللی طراحی پاویون ایران در جشنواره میلان سال 2015 را اعلام کرد.

اساس طرح "روایت روند زندگی در نواحی مرکزی فلات ایران" بوده .

طرح برنده به موضوع طرح عنوان، " تغذیه زمین" در غالب ، کانال های آب زیرزمینی که به بسیاری از مناطق کویری ایران زندگی می بخشد ، پاسخ می گوید .

طراحان اساس طرح را بر دو عنصر اصلی معماری و شهرسازی ایرانی یعنی باغ ایرانی و قنات بنیان نهادند.

قنات ، کانال های آب زیرزمینی است که بر پایه جاذبه آب را از ارتفاعات بالاتر تا سطح شهرها هدایت می کند . از لحاظ حجمی ، پاویون برشی از لایه های زمین را نشان می دهد که بیننده را به سمت قنات و در نهایت سرچشمه آن هدایت می کند .

از میوه که یکی از غذاهای ایرانیان محسوب می شود ،برای پذیرایی و به عنوان عنصر نشان دهنده باغ ایرانی استفاده شده است .

لازم به ذکر است با وجود اینکه این طرح به عنوان برنده انتخاب شده اما همچنان مشخص نیست که دولت ایران حمایت لازم را از آن داشته باشد .

مسابقه : غرفه ایران در اکسپو میلان 2015 
معمار: لابراتور طراحی الکترونیک معماری و شرکت مهندسین مشاور نقش جهان پارس
مدیر طراحی و مدیر پروژه:حمید میرمیران
مشاورطرح:ایرج اعتصام،نسرین فقیه،فرانسیسکو ماپیلیتانو
مدیر هماهنگی:فریده ساعبی
طراح شرکت و هماهنگ کننده: سامان سیار
تیم طراحی:مریم رحیمی دانش،هیوا فرج پور بختیاری،سعید امیرزاده
همکاران پروژه:مریم شیرسلیمیان،شیوا آقایی کریم،مانا قابوسی،آزاده پیروزمند،تینا فاضلی،مینا شمیسا
برنامه ریزی مفهومی:محمد سالاری فر،امیر معصومی
مطالعات برنامه ریزی محیطی:نادر روزرخ،توحیده یادگاری
مطالعات سازه:احسان صباغی،علی اعتصام
ارائه سه بعدی :مجید جهان مهر،نازلی میلانی
نقشه:حسین جعفری،سعید توده فلاح،علیرضا خسروی فرد
عکس:حمیدرضا فرامرزی،آزاد ضرغامی
طراح گرافیکی:رضا سلطانی زاده

زمین:800.0 متر مربع

 سال:2015

عکاس:
  NJP , LAD

  اتووود پیش از این در این خبر به معرفی لیست برگزیدگان این رقابت و در این خبر به آخرین بیانه هیات داوران پرداخته است.

رتبه اول غرفه ایران در اکسپو 2015 میلان


رتبه اول غرفه ایران در اکسپو 2015 میلان


رتبه اول غرفه ایران در اکسپو 2015 میلان


طراحی داخلی


طراحی داخلی


طراحی داخلی


طراحی داخلی


پلان, برش ها و سایت پلان


برش


انعکاس


فصل ها و پاویون ایران


میوه و پاویون ایران


منظر به باغ


دید ناظر


الهام از باغ ایرانی


اتودها و لایه های اثر


رتبه اول غرفه ایران در اکسپو 2015 میلان


ماکت مجموعه




حامی اتووود
نظـــــــر اعضــــــــا
سحر سالک ( 1392/11/04 ) :
صادق رشیدی فرد ( 1392/11/05 ) :
به نظر من طرح جالبی نیست . نمیتونه توی اون بحبوحه و شلوغی و ... اکسپو چندان جلب نظر کنه .
حسین معارف دوست ( 1392/11/06 ) :
در نمایشگاهی مانند اکسپو که کشورهاسعی در بیان هویت خود در قالبهای مختلف هنری من جمله معماری دارند این طرح بیان کننده ای هویت ایرانی به نحوی شایسته نمی باشد . ایده طرح درخور توجه است چرا که این مهم یکی از عوامل تکامل معماری فاخر ایرانی بوده و نقش بسیار موثری در شکل گیری آن ، چه در داخل و چه در خارج بناها ایفا نموده است . از طرح این طور برداشت می شود که از ایده برداشتی سطحی صورت گرفته است و این برداشت موجب گردیده به عنیت رساندن مفهوم به خوبی صورت نگیرد و فرم تنها در مقطعی از زمین و منظری از باغ ایرانی که پیش از این بارها مشاهده شده خلاصه شود . امروز ه ما به بیانی تازه از معماری وطن خویش نیاز داریم که ضمن حفظ مفاهیم اصیل در قالب گفتمان و فرمی نوین به جهان عرضه شود . ( غرفه ایران در اکسپوی پیش از این را خاطرمان هست که ... )
سهراب روشنی ( 1392/11/06 ) :
خدا مرگ اونایی رو بده که به این پروژه امتیاز مثبت دادن واقعا که
علیرضا امتیاز "مدیر اتووود" ( 1392/11/07 ) :
با اينكه انتخاب قنات به عنوان تكنيك اب رساني با توجه به خشكي فلات ايران انتخابي بجا بوده است ليكن پرداخت حجمي پروژه از منظر ديد ناظر ارتباطي با قنات يا بهينه سازي مصرف اب ندارد و ديد پرنده پروژه بيشتر ياداور پنير سوييسي است. بهتر ان بود كه به جاي ايجاد ماكتي بزرگ و بي مقياس از يك قنات بر تكنيك هاي بهره وري اب و استفاده از ان در پروژه به عنوان پروژه اي با معيارهاي پايداري كار ميشد.
محسن یزدان پناهی ( 1392/11/19 ) :
با تمام احترامی که برای استاد میرمیران قایل هستم چرا که طرح 7 در محضر ایشان بودیم، خواهش میکنم اگر کانسپتهای ایشان را درک نکرده اید دنباله رو بی اختیار نباشید...شما نماینده ایشان و افکار ایشان و جامعه معمار ایرانی و سپس هنر ایران هستید.چرا اهنوز به رخ کشیدن اقلیم خشک ایران؟؟! آیا این یک ایده لگد خورده قدیمی نیست؟ اگر نیست چرا با این خط؟؟ ممنون از صبوری شما..
محمد حسینی ( 1392/11/21 ) :
به نظرم ایده طرح خوب بوده اما نتونسته بشکلی بهینه ازش استفاده کنه و فقط حجمی صلب و سنگین طراحی کرده
احمد حیدری ( 1392/11/28 ) :
كار بسيار جالب بود و ايده قشنكي داشت فقط اي كاش مساحت رو نصف ميكردن
مجید دارائی ( 1392/12/14 ) :
یاد سید هادی بخیر و روحش شاد شاد.....
ما که لایق نبودیم آقای سید هادی میرمیران بزرگ رو از نزدیک ملاقات کنیم و ببینیمشون ولی باز جای شکرش باقیه کهٰ از استاد خوبم جناب آقای "محسن یزدان پناهی" تعریف های زیادی از ایشون شنیدم.... وبنده هم با نظر استادم موافقم ومطمئنه مطمئنم اگه آقای میرمیران بزرگ در قید حیات بودن هیچ وقت از این طرح راضی نبودن (یادش گرامی و روحش شاد)..من نمیدونم چه دلیلی داره کانسپت موزه ملی آب ایران که آقای میرمیران به همراه آقای بهرام شیردل در تاریخ 74/5/24 با همکاری هم اتود زدن رو قالب کردن واسه این طرح مسابقه!!!!!! واقعا که جای تاسفه.........
باز هم میگویم (یاد هادی بخیر یاد هادی بخیر یاد هادی بخیر)
معصومه صادقی ( 1392/12/17 ) :
همیییییین؟آدم ناامید میشه به خدا!
دانیال مقصودی ( 1393/01/03 ) :
با عرض سلام وخسته نباشید به معمار یا معماران پروژه غرفه ایران در اکسپو میلان
بنده نیز باید در کمال احترام نسبت به جناب میرمیران بزرگ و معماران این پروژه عرض کنم ،شاید ایده قنات برای معرفی ایران بد نباشد ولی معماری ایران دارای ژرفای بیشتری بوده، و به علاوه که انتخاب این ایده می تواند تصور یک کشور سراسر بیابان زده و لم یزرع از ایران را در ذهن مخاطبان ایجاد نماید فارغ از آن که بر روی این ایده پردازش مطلوبی نیز اتفاق نیافتاده است.
پوریا فرخی ( 1393/01/04 ) :
دوستان این پروژه به ظاهرا قرار نیست اجرا بشه و به احتمال زیاد به روند غیر اخلاقی های اون اضافه میشه و صفامنش ...
شهره بهالو ( 1393/01/30 ) :
چقد بی روح ...یعنی این نشانه هویت ایران ؟؟؟؟؟
فقط کویری بودن ایران ملموسه.... ایران افریقا نیستش که
کجاست رنگ و هنرما؟کجاست گره چینی ها و کاشیهای رنگارنگ ما....
maryam mim ( 1393/01/30 ) :
حجم خاکی رنگ با بافت کویری شاید معرف مناسبی از ایران نباشه
باغ و حجم دارای مفصل ارتباطی قویی نیستن از نظر من و جداگانه و صرفا همسایه به نظر میآن
حجم با برش های پرداخت نشده در اضلاع انتهایی رها شده به گونه ای که دو نما از چهار نما صرفا دیواری صلب خواهند بود از دید ناظر
من شخصا استفاده غیر مستقیم از الگو ها و مفاهیم را ترجیح میدهم و ساخت عین یک باغ ایرانی در کنار عین یک قنات کمتر توجه ام را جلب میکند
میر ابراهیم محمدبور ( 1393/02/03 ) :
زشت و بی فایده..
غریب شهسواری ( 1393/03/09 ) :
دیگر زمان ان گذشته که برای تک تک قسمتهای طراحی شباهت توجیه کرد مثلا گفت این خطوط صاف و مواج یعنی کویر این کشیدگی باغ یعنی باغهای ایرانی و این حفره ها یعنی مسیر قنات و چرخه اب ... این اثر میتونست بعنوان ماکتی کوچک در اکسپوی ایران روی میز کوچکی گذاشته بعنوان بخشی از اقلیم ایران .... معماری مجسمه سازی و نقاشی ریالیسم نیست ... با معماری این کارو نکنیم
علیرضا رضایی ( 1393/03/13 ) :
سوژه اثر سوژه جالبی بوده با توجه به معضل آب در سراسر جهان و اینکه ما ایرانیان در گذشته چنین راه حلی را داشتیم و ادامه قصه ... میتواند ایده مناسبی برای جهان سال 2015 باشد ! اما به نظر میرسد پرداخت به سوژه با بی حوصلگی انجام شده و بیشتر تلاش معمار در مقطع صورت گرفته که آنهم در موارد معدودی موفق بنظر میرسد و کلیت پروژه را در بر نمیگیرد ! هرچند بندرت فضاهایی بدیع خلق شده اما اکثر این فضاها کاراکتر و هویت چندان ایرانی را ندارند ! نکته دیگری که وجود دارد کلیت خود حجم است . با توجه به همسایگی های این حجم که اطلاعاتی در درست نیست اما میتوان درمورد جداره شرقی و جنوبی اثر صحبت کرد ! در جداره جنوبی مردم با صفحه ای عظیم و آنچنان پرداخت نشده در کنار خود مواجه میشوند ! که باید در نظر داشت در ذهن طراح چه میگذشته اما گمان میرود تلاشی ناموفق برای نشان دادن عظمت موضوعی در ایران بوده (شاید فرهنگ شاید قدرت و ... ) و با توجه به فاصله کمی که مردم در حال عبور از کنار آن دارند بیشتر مولد حس وحشت است تا هر چیز دیگری ... در جداره شرقی نیز مردم با تپه ای مواجه اند که انگاری از دو طرف برشش دادند و بدون هیچ چیز اضافه و کمی آنرا اینجا گذاشتند و باغی قرینه که در پایین این تپه وجود دارد . ایده این دیدی که به ناظر داده شده ایده بدی نیست ... ترکیبی از مرگ و حیات و ایجاد خط آسمانی بدیع و ... اما این دید , دید بدی نیست ! دیدی بسیار بد و افتضاح است . کافیست خود را در جایگاه ناظر تصور کنید با قابی که در جلوی چشمانتان قرار گرفته ! تپه ای از جنس رمل شنی یا چیزی شبیه آن که بطور شوک آوری کنار آن برش خورده و باغی که بسیار قرینه در زیر آن طرحی شده (نکته خوبی که در اینجا وجود دارد درختانی هستند که هر چه به حجم نزدیک شوید دید شما را میگیرند و درک از آن را دشوارتر میسازند و باعث کنجکاوی در فرد میشوند ) و همچنین همنشینی حجم با سطوح و خطوطی اغلب خشن و تند و تیز از جنس بتن و شیشه و ... که نمایانگر دنیای امروز است (که باز هم باید در ذهن طراح دنبال پاسخ این سوال گشت که آیا این تضاد و کنتراست از خواسته ها و مفهوماتی بوده که سعی در القای آن به فرد داشته بوده یا نه ؟! ) که اما با این بیان میتوان گمان برد که همنشینی جالبی نخواهد بود !
نکته دیگر پلان ضعیف مجموعه است که این ناشی از عدم وجود داستان و سناریو یا حداقل ضعف آن در بنا میباشد ! با یک دید میتوان تا حدودی تصمیم گرفت که نصف حجم اضافی است و اگر نباشد اتفاق خاصی نمی افتد !
از لحاظ سازه ای و اجرای که گمان میرود یکی از مهمترین فاکتور ها برای انتخاب و ساخت طرح بشمار میرود نیز نکته خاصی با توجه به مدارک موجود دیده نمیشود که هیچ ! کار بسیار دشوار و نشدنی نیز بنظر میرسد !!! ساختن چنین تپه ای اگر قرار است تو پر باشد یا حتی جداره ها ضخامت زیادی داشته باشند با مصالحی که آن حال و هوای رمل شنی را بدهد بیشتر شبیه معجزه بنظر میرسد مگر اینکه با کارتونی چیزی سر و تهش را هم بیاورند .
در پایان اینکه خوشحالم ! خوشحال ازینکه با توجه به پنج سال پیش و آن فضاحت به بار آمده این بار پیشرفت داشتیم و به فکرها و افراد اجازه داده شد که بازتر و جسورانه تر خود را نشان دهند حالا چه یک درصد چه صددرصد ! این رو به رشد بودن نوید این را میدهد که با خواست و اراده پروردگار در نمایشگاه بعدی حضوری به مراتب بهتر را خواهیم داشت !
علی سلطانی ( 1393/03/17 ) :
به نظر بیشتر شبیه یک تکه پنیر است!
وقتی تعداد زیادی از کشورهای که معماران صاحب نام جهانی دارند ولی سراغ معماران مطرح دیگر کشورها می روند، ایران هم می توانست از معماران مطرح جهانی استفاده کندو به نظر یک بررسی دقیق و شناخت یک معمار مناسب برای طراحی غرفه ی ایران می توانست نتایجی را حاصل شود که معماران خارجی را مناسب بداند. معماران بزرگ زیادی هستند که برای اکسپوی 2015 سفارشی دریافت نکرده اند و ایران می توانست با معرفی یک تیم از کشور خودش و دعوت به همکاری از یک معمار بزرگ جهانی با تیم ایرانی به نتیجه ی مطلوبی برسد و هم اینکه معماران ایرانی تجربه ی همکاری با کارکشته ها را کسب می کردند. دفتر معماری نقش جهان پارس کدام بنای فاخر و یا شاهکار در حد معرفی در جهان را دارد؟
زهرا خرازی نیا ( 1393/04/03 ) :
سلام
این گروه طراح مطمئناً زحمت خودشونو کشیدن اما آنچه که باید ازفرهنگ و اندیشه ی این مرز و بوم به مردم دنیا نشون داده بشه بیش از اینها جای کار داره امیدوارم طرح جامع تری جایگزین طرح فعلی برای نمایشگاه expo 2015 بشود.
ستاره فراهانی ( 1393/04/04 ) :
ستاره
من اگر توضیحات ایده کارو نمیخوندم بدون شک اصلا نمیفهمیدم میخواسته چی بگه ...نه کانسپت قوی داره نه وضوح فرمی...یک فضای خشک که بدون واسطه فضایی تو رو وارد بهشت برین و میوه های بهشتی میکنه ...یعنی خلاصه ی معماری کویری این بود
ستاره فراهانی ( 1393/04/04 ) :
ستاره
من اگر توضیحات ایده کارو نمیخوندم بدون شک اصلا نمیفهمیدم میخواسته چی بگه ...نه کانسپت قوی داره نه وضوح فرمی...یک فضای خشک که بدون واسطه فضایی تو رو وارد بهشت برین و میوه های بهشتی میکنه ...یعنی خلاصه ی معماری کویری این بود
محمد اکبری ( 1393/09/07 ) :
بهترین طرح
انا حیف که نشددددددددددددددد...
تاسف تاسف تاسف........

ثبــــــــت نظـــــــر

  
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  

بافت روباتيكِ پاويونی از الياف كربن و شيشه ؛ ساختارشکنی در فرم، ساخت و متریال
طراحی پاویون اسپانیا در نمایشگاه جهانی شانگهای 2010
پاويون دانشجويان دانشكده مك گيل ؛ ساختاري بي انتها
پاویون اقیانوسی؛هم زیستی بیومرفیک سازه و پوسته
معماران و چالش انتخاب معماری ـ جعفر بزاز ـ پاویون مه‌
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group