منتقدین مخالف با طرح هایی با مدیریت کامل زنان، ساختمان زن در نمایشگاه جهانی کلمبیا را "زنانه"، "محجوب"، "ظریف" و "ترسو" خوانده بودند. این ساختمان که در سال 1893، افتتاح گردید، به موفقیت های زنان در هنر و صنایع دستی اختصاص یافته بود؛ اما به عنوان طرحی نامرتبط توسط کمیته ی مردسالار دانیل برنهام، منفصل گشت.
با وجود مخالفت های فراوان و شکایات عمده، پروژه تحت نظارت معمار سوفیا هیدن بنت، اولین فارغ التحصیل زن ای موسسه تکنولوژی ماساچوست، طبق برنامه ریزی انجام شده، پیش رفت. این ساختمان به دلیل زیبایی شناسی درک شده ی "زنانه" اش در مقایسه به ساختمان های مجاور پر زرق و برق طراحی شده توسط معمارانِ مرد، مورد انتقاد قرار گرفت.
با مدیریت توسط هیئت مدیره ای از زنان، این پنل تمام زنانه از کاربران و هنرمندان، به مرکزی جهت بحث بر سر ضرورت یک فضای صرفا متعلق به کار زنان و نقش بیشتر زنان در معماری بدل گشت.