معماران معاصر ایران, اتووود - بزرگترین سایت معماری
ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما |  تبلیغات




موضوعـات مــعـماری
منظر شهری   - 1338
معماری کانستراکتیویستی   - 33
معماری و دیگر حوزه های فکر   - 1150
طراحی پارامتریک   - 29
نظریه معماری   - 966
هنر روسیه   - 28
طراحي داخلي   - 903
بحران آب   - 28
سازه های شهری   - 865
اکسپو میلان 2015   - 27
تکنولوژی ساخت   - 843
پداگوژی   - 26
مرزهای معماری   - 771
پاویون های سرپنتین   - 24
معماری حوزه عمومی   - 735
باهاوس   - 23
المان شهری   - 697
معماری؛ خیر مشترک و امید اجتماعی   - 22
نظریه شهری   - 689
جشن نامه اتووود   - 21
نگاه نو به سكونت   - 683
معماری مجازی   - 20
کلان سازه   - 600
زنانِ معمارِ ایرانی و سقف شیشه ای در نوزده روایت   - 20
معماری و سیاست   - 527
زاها حدید از نگاه معماران ایرانی   - 20
معماری پایدار   - 517
فیلوکیتکت   - 20
منتقدان معماری   - 484
پردیس ویترا   - 18
معماری مدرن   - 470
معماری پس از یازدهم سپتامبر   - 18
معماری تندیس گون   - 452
20 بنا که هرگز ساخته نشد   - 17
نوسازی و بهسازی بافت های شهری   - 438
کارگاهْ مسابقه قوام الدین شیرازی   - 16
برنامه ریزی شهری و منطقه ایی   - 437
مدرنیته؛ از نو   - 15
آرمان شهرگرایی   - 430
مسابقه مرکز اجتماعی شهر صدرا   - 15
روح مکان   - 425
شهرهای در حرکت   - 14
معماری منظر   - 425
معماری ـ موسیقی   - 14
معماری شمایل گون   - 421
معماری بایومورفیک   - 14
طراحی صنعتی   - 415
رابرت ونتوری در بیست و پنج روایت   - 14
باز زنده سازی   - 377
ویلا ساوا ـ لوکوربوزیه   - 11
توسعه پایدار   - 352
ده کتاب که هر معمار باید بخواند   - 11
معماری یادمانی   - 335
کنگو کوما ـ استادیوم ملی توکیو   - 10
تراشه های کانسپچوال   - 333
کلیسای رونشان ـ لوکوربوزیه   - 10
معماری سبز   - 306
درس گفتارهای اتووود   - 9
معماریِ توسعه   - 301
لیوینگ آرکیتکچر   - 9
هنر مدرنیستی   - 288
اقتصادِ فضا   - 9
اتووود کلاسیک   - 263
اتوره سوتساس به روایت آلیس راستورن   - 7
طراحی نئولیبرال   - 260
هشت کوتاه نوشته در مورد پوپولیسم   - 7
آینده گرایی   - 259
ردلف شیندلر به روایت الیس راستورن   - 7
بدنه سازی شهری   - 253
طراحی و ضایعات به روای آلیس راستورن   - 7
معماری محلی   - 249
شارلوت پریاند به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ارزان   - 246
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه اول   - 7
معماری محدود   - 243
معماری تخت جمشید   - 7
معماری تجربی   - 243
پاویون ایران ـ بی ینال ونیز 2016   - 7
تغییرات اقلیمی   - 241
بی ینال ونیز   - 7
محوطه سازی   - 239
رقابت مجتمع چندعملکردی شهید کاظمی قم   - 7
کتابخانه ی اتووود   - 235
آلوار و آینو آلتو به روایت آلیس راستورن   - 7
بنای محدود   - 220
ده پروژه کمتر شناخته شده لوکوربوزیه متقدم   - 7
معماری پست مدرن   - 219
طراحی و پناهجویان   - 7
معماری های تک   - 218
باوهاوس به روایت آلیس راستورن   - 7
گرمایش زمین   - 205
لوسی رای به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن حومه شهری   - 189
مارسل بروئر به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن عمومی   - 187
چارلز رنه مکینتاش به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری انتقادی   - 169
باکمینستر فولر به روایت آلیس راستورن   - 7
پروژه های دانشجویی از سراسر جهان   - 161
طراحی در بازی و تاج و تخت به روایت آلیس راستورن   - 7
زنان و معماری   - 152
سائول باس به روایت آلیس راستورن   - 7
عکاسی   - 150
میس ون در روهه به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ـ سینما   - 135
معماری و عکاسی به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن روستایی   - 133
طراحی روی بام به روایت آلیس راستورن   - 7
هنر انتزاعی   - 129
آیلین گری به روایت آلیس راستورن   - 6
هنر گفت و گو   - 129
صد و بیست و یک تعریف معماری   - 6
گرافیک   - 114
منبع شناسی اتووود   - 6
معماری ژاپن   - 113
معماری و فضای زیرساخت های نرم   - 6
معماری ایران   - 106
جهان علمیْ تخیلی   - 5
طراحی مبلمان   - 103
تناقض هاوپیچیدگی ها:تئوریهای پیچیدگیِ ونتوری وجیکوبز   - 5
فضای منفی   - 102
معماری مصر   - 5
بلندمرتبه ها   - 101
فرهنگ نفت   - 5
اتووود ـ ایران معاصر   - 86
پنج پروژه لوکوربوزیه متاخر که هیچگاه ساخته نشدند   - 5
معماری مذهبی   - 86
چهار یادداشت برای علی اکبر صارمی   - 4
معماران و چالش انتخاب معماری   - 86
معماری خوانی   - 4
اکسپو   - 75
اتومبیل در چهار روایت کوتاه از بری ریچاردز   - 4
پالپ نیوز ِ اتووود   - 68
بلوپرینت   - 4
معماری فاشیستی   - 63
اتووودْ آبزرور   - 4
معماری هند   - 62
فرایند خلاقیت چهار پیشگام معماری مدرن   - 4
معماری چین   - 61
همه ما سایبورگ هستیم   - 4
ترسیمات معماری   - 60
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه دوم   - 3
گفت و گو با مرگ   - 50
رقابت آسمانخراش ایوُلو 2016   - 3
ویرانه ها   - 49
آینده کجاست؟ روایتی از رولینگ استون   - 3
معماری و هنر انقلابی   - 44
رادایکالیسم ایتالیایی در سیزده روایت   - 3
جنبش متابولیسم   - 41
لویی کان به روایت آلیس راستورن   - 2
زاغه نشینی   - 40
اسمیتسن‌ ـ رابین هود گاردنز   - 2
مدارس معماری   - 39
رابرت نوزیک، یوتوپیا و دولت حداقلی   - 2
معماری اوایل قرن بیستم روسیه   - 34
تابْ آوری دفاتر نوپای معماری   - 1
درگذشت زاها حدید   - 34
فیلمْگفتارهای معماری و پداگوژی معماری   - 1
معماری پراجکتیو   - 34
شهرسازی کوچک مقیاس   - 1
معماری دیجیتال   - 34
ده پرسش از هشت معمار   - 1
اکسپو شانگهای 2010   - 33
چهل نکته در باب هایدگرْخوانی   - 1
معمارْستاره ها به روايت اتووود   - 33
شهرْخوانی با اتووود   - 1

طــراحــــــــــــــان
آر ای ایکس   - 3
ریکاردو بوفیل   - 3
آراتا ایسوزاکی   - 16
زاها حدید   - 187
آرشیگرام   - 7
زیگموند فروید   - 10
آرکی زوم   - 4
ژان بودریار   - 3
آلبرت پوپ   - 4
ژان نوول   - 22
آلدو روسی   - 13
ژاک دریدا   - 13
آلوار آلتو   - 19
ژاک لوگوف   - 4
آلوارو سیزا   - 9
ژیل دلوز   - 25
آن تینگ   - 4
سائول باس   - 7
آنتونی گائودی   - 27
ساسکیا ساسن   - 9
آنتونی وایدلر   - 5
سالوادور دالی   - 2
آنتونیو نگری   - 3
سانا   - 5
آنیش کاپور   - 8
سانتیاگو کالاتراوا   - 13
آی وِی وِی   - 34
سدریک پرایس   - 3
اُ ام اِی   - 34
سو فوجیموتو   - 11
اتوره سوتساس   - 7
سوپراستودیو   - 9
ادریان لابوت هرناندز   - 5
سورِ فِهْن   - 6
ادوارد برتینسکی   - 1
شیگرو بان   - 33
ادوارد سعید   - 12
عبدالعزیز فرمانفرمایان   - 4
ادوارد سوجا   - 10
فدریکو بابینا   - 30
ادواردو سوتو دی مُرِ   - 18
فرانک گهری   - 49
ادولف لوس   - 6
فرانک لوید رایت   - 44
ارو سارینن   - 28
فرای اوتو   - 9
اریک اوون موس   - 13
فردا کولاتان   - 2
اریک هابسبام   - 2
فردریک جیمسون   - 1
استن آلن   - 4
فرشید موسوی   - 3
استیون هال   - 30
فمیهیکو ماکی   - 4
اسلاوی ژیژک   - 17
فیلیپ جنسن   - 5
اسوالد متیوز اونگرز   - 5
گایاتری چاکراوارتی اسپیواک   - 5
اسوتلانا بویم   - 4
گرگ لین   - 7
اسکار نیمایر   - 33
لئون کریر   - 2
اف او اِی   - 9
لبس وودز   - 23
ال لیسیتسکی   - 3
لوئیس باراگان   - 2
الیس راستورن   - 47
لوئیس مامفورد   - 1
اِم اِی دی   - 22
لودویگ میس ون دروهه   - 22
ام وی آر دی وی   - 49
لودویگ هیلبرزیمر   - 3
اماندا لِــوِت   - 3
لوسی رای   - 15
اویلر وو   - 9
لویی کان   - 37
ایلین گری   - 7
لوییس بورژوا   - 8
ایوان لئونیدوف   - 4
لُکُربُزیه   - 134
بئاتریس کُلُمینا   - 8
لیام یانگ   - 4
بال کریشنادوشی   - 4
مارتین هایدگر   - 27
باک مینستر فولر   - 11
مارسل بروئر   - 7
برنارد چومی   - 33
مارشال برمن   - 16
برنو زوی   - 7
مانفردو تافوری   - 16
بنیامین برتون   - 6
مانوئل کاستلز   - 2
بوگرتمن   - 1
ماکسیمیلیانو فوکسِس   - 10
بی یارکه اینگلس   - 68
مایکل سورکین   - 1
پائولو سولری   - 4
مایکل گریوز   - 6
پاتریک شوماخر   - 3
محمدرضا مقتدر   - 4
پال گلدبرگر   - 1
مخزن فکر شهر   - 1
پرویز تناولی   - 2
مـَــس استودیو   - 3
پری اندرسون   - 3
معماران مورفسس   - 16
پل ویریلیو   - 20
موریس مرلوپنتی   - 2
پیتر آیزنمن   - 57
موشه سفدی   - 12
پیتر برنس   - 2
میشل سر   - 3
پیتر زُمتُر   - 67
میشل فوکو   - 44
پیتر کوک   - 7
نائومی کلاین   - 4
پیر بوردیو   - 5
نورمن فاستر   - 35
پییر ویتوریو آئورلی   - 4
نیکلای مارکوف   - 1
تئودور آدورنو   - 3
هانا آرنت   - 6
تادو اندو   - 13
هانری لفور   - 23
تام مین   - 13
هانی رشید   - 5
تام ویسکامب   - 10
هرزوگ دی مورن   - 27
توماس پیکتی   - 5
هرنان دیاز آلنسو   - 18
توماس هیترویک   - 30
هنری ژیرو   - 3
تیتوس بورکهارت   - 2
هنریک وایدولد   - 1
تیموتی مورتُن   - 2
هنس هولین   - 4
تیو ایتو   - 23
هوشنگ سیحون   - 14
جاشوا پرینس ـ رامس   - 2
هومی بابا   - 2
جان برجر   - 2
واسیلی کاندینسکی   - 1
جان هیداک   - 4
والتر بنیامین   - 26
جف منن   - 2
والتر گروپیوس   - 16
جفری کیپنس   - 3
ولادیمیر تاتلین   - 10
جورجو آگامبن   - 4
ولف پریکس   - 1
جوزپه ترانی   - 2
ونگ شو   - 8
جونیا ایشیگامی   - 3
ویتو آکنچی   - 12
جیمز استرلینگ   - 1
ویوین وست وود   - 6
جین جیکوبز   - 1
ک. مایکل هیز   - 2
چارلز جنکس   - 7
کارلو اسکارپا   - 5
چارلز رنه مکینتاش   - 7
کازیو سجیما   - 2
چارلز کوریا   - 15
کالین روو   - 1
چاینا میه ویل   - 4
کامران دیبا   - 13
حسن فتحی   - 5
کامرون سینکلر   - 11
حسین امانت   - 3
کریستفر الکساندر   - 2
خورخه لوئیس بورخس   - 2
کریستین نوربرگ ـ شولتز   - 15
داریوش آشوری   - 1
کریم رشید   - 5
داریوش شایگان   - 8
کلر استرلینگ   - 2
دانیل لیبسکیند   - 22
کلود پَره   - 3
دنیس اسکات براون   - 10
کنت فرمپتن   - 14
دیلرـ اِسکـُـفیدیو+رِنفرو   - 22
کنزو تانگه   - 9
دیوید رُی   - 2
کنستانتین ملنیکف   - 3
دیوید گیسن   - 2
کنگو کوما   - 47
دیوید هاروی   - 24
کوپ هیمِلبِلا   - 21
رابرت نوزیک   - 2
کوین لینچ   - 7
رابرت ونتوری   - 28
کیانوری کیکوتاکه   - 1
رُدولف شیندلر   - 7
کیتیو آرتم لئونیدویچ   - 1
رضا دانشمیر   - 5
کیشو کـُـروکاوا   - 6
رم کولهاس   - 95
یان گِل   - 8
رنزو پیانو   - 30
یو ان استودیو   - 32
ریچارد مِیر   - 8
یورگن هابرماس   - 13
ریموند آبراهام   - 1
یونا فریدمن   - 5
رینر بنهام   - 2
یوهانی پالاسما   - 12
رینهولد مارتین   - 5

کـاربـــــــری هـا
مسکونی   -752
معماری مذهبی   -104
زیرساخت های شهری   -340
صنعتی   -101
فرهنگی   -315
گالری   -84
پاویون   -254
هتل   -73
موزه   -247
ورزشی   -64
اداری ـ خدماتی   -228
بهداشتی   -37
مسکونی ـ تجاری   -156
حمل و نقل عمومی   -35
تفریحی   -150
زاغه نشینی   -5
اموزشی   -129
حامی اتووود
مسابقه دانشجویی اتووود
مقـــــــــــالات
    دیوید هاروی و شهر در قامت فهمی انسانْ تولید
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    پهنه ی معلق تهران؛ شاه عبدالعظیم یا شهر ری
        علی رنجی پور
    دیوید هاروی و شهرســــــــــــــــــــــــــــــــــازی آلترناتیو
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    هنر گفت و گو ـ جان بریسندن و اد لوییس با دیوید هاروی
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
چنـــــد پــــروژه
مجموعه مسکونی شاه پریان
طراح : علیرضا امتیاز "مدیر اتووود"
منزل شخصی دکتر دلیر - خیابان ولیعصر کوچه 8
طراح : محمود امیدبخش
مجموعه ي تجاري و پاركينگ طبقاتي شقايق
طراح : امين حشمتی
خانه شعر ، پايان نامه معماري كارشناسي ارشد
طراح : م معيت
گذرگاه همیابی
طراح : محمود امیدبخش
کاریــــــــــــابی
   کاریابی
   لیست درخواست ها ی قبلی شما
   لیست کاندیدها به تفکیک استان
   لیست فرصت های کاری به تفکیک استان
وبـــــلـاگ هـــــا
آرشیتکت نمونه
مدیر : مسعود زمانیها
معماری به مثابه ساخت-سجاد نازی
مدیر : سجاد نازی
فتوت نامه معماران
مدیر : اخوان الصفا
مجله معماری Architecture Foolad City
مدیر : مسعود پریوز
معــــرفی کتــــــاب
رهیافت پدیدارشناسی در اندیشه پیتر زومتور
نویسنده :  .
انتشارات : علم معمار

حامی اتووود
  مسابقه دانشجویی اتووود
موزه معصومیت از اورهان پاموك؛ عاشقانه ای برای استانبول
اتووود سرویس خبر:   تيم اتووود
1394/03/23
مـنـــــــبـع : www.ibna.ir
تعداد بازدید : 2249

اورهان پاموك مشهورترين نويسنده تركيه است. در سال 2006 او به عنوان نخستین نويسنده تركيه كه جايزه ادبي نوبل را دريافت كرده، نام خود را در تاريخ ادبي اين كشور به ثبت رساند و به تازگي با راه اندازي يك موزه منحصر به فرد به نام "موزه معصوميت" در شهر زادگاهش استانبول، توجه دنيا را معطوف خود ساخته . وي در گفت‌وگوي اخيرش درباره افكار و آثار سخن گفته است.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از قنطره، پاموك در اين گفت وگو به سوال هايي پيرامون كتاب پرفروش "موزه معصوميت" و موزه اي كه با توجه به اين رمان در استانبول ساخته است، پاسخ مي دهد.

رمان شما "موزه معصوميت" در سال 2008 منتشر شد. خلق كدام یک از اين دو زودتر به فكر شما رسيد، نوشتن این رمان يا راه‌اندازي اين موزه؟

هر دو ايده در دل هم رشد كردند. موضوع اين نبود كه من يك كتاب موفق نوشته باشم و بعد فكر كنم كه حالا مي توانم موزه اي هم بر مبناي اين كتاب درست كنم. وقتي دخترم كوچك بود هر روز او را به مدرسه مي‌بردم و هر روز از برابر يك ساختمان عبور مي كردم كه نبش يك خيابان قرار داشت. ناگهان، يك روز، فكري عجيب به سرم راه پيدا كرد كه داستاني درباره اين خانه بگويم. به همین دليل آن را خريدم و شروع به نوشتن كردم.

هم كتاب و هم موزه ما را به استانبول دهه 70 قرن بيستم مي‌برد. داستان با تمركز بر پسر يك كارخانه‌دار متمول نوشته شده كه عاشق يك دختر فروشنده فقير مي شود. به منظور نزديك شدن به اين دختر، اين پسر شروع به جمع كردن چيزهايي با همكاري او مي كند- از يك فنجان چاي گرفته تا گيره مو. اين چيزها را حالا مي توان در موزه شما ديد. اين‌ها از كجا آمده اند؟

اين مجموعه در طي سال ها شكل گرفته. من بعضي هايشان را در بازارهاي محلي خريده ام- مثل آن كارت پستال قديمي از استانبول را. بعضي از آن عكس‌هاي سياه و سفيد هم از دوستان و يا خانواده خودم گرد آمده است. من از اين اشيا الهام گرفته‌ام و آن‌ها به درون رمانم راه پيدا كرده‌اند. 

و بعد شما احساسي را كه نسبت به اين اشيا داشتيد با قهرمانتان "كمال" تقسيم كرديد؟

واقعا اين طور نبود. من دوست داشتم بارها و بارها به اين چيزها ناخنك بزنم، و اغلب وقتم را در مغازه های چيزهاي قديمي مي گذراندم، اما واقعا نمي توانم خودم را به عنوان يك مجموعه دار قلمداد كنم. من 16 هزار جلد كتاب دارم؛ اما همه آن ها را خوانده ام. يك مجموعه دار كسي است كه 20 هزار جلد كتاب دارد، اما هرگز به سراغ يكي از آن ها نمي رود تا بازشان كند. مجموعه داري به معني تملك است، پاداش گرفتن به طريق ديگری است. اين همان اتفاق است كه براي كمال مي افتد. او اين چيزها را جمع مي كند و اين راهي است كه بتواند به وسيله آن به عشقش نزديك شود. اين يك نوع وسواس فكري است.

چرا با اشياي حقيقي روزانه ؟

من عاشق قصه گويي اسرارآميز نسبت به چيزهايي هستم كه مالك آن‌ها هستم و اين مساله تازه در نگاه دوم به قضيه است كه روشن مي شود. يك چيزي مثل اين كه چطور مي توان شانسي، يك بليت سينما را توي جيب یک کت پيدا كرد، آن هم سال ها بعد از اين كه شما فيلم را تماشا كرديد. يك دفعه همه چيز به طرف شما هجوم مي آورد- نه فقط خود فيلم، بلكه بوي سينما و فضايي آن روز بعد ازظهر. چنين چيزهايي خاطرات را زنده مي كنند، و براي من قصه دروني چيزها را بيان مي كنند.

قفسه هاي موزه پر است از مقاله هاي روزنامه‌ها درباره قدرت رشد يابنده نظامي، يا خيزش اعتراضات دانشجويي در تركیه. چقدر براي شما مهم بود به اين مسايل سياسي هم توجه كنيد؟

دوست دارم وقتي سياست در كتابم جايي دارد، زير سطحي باشد، چيرهايي كه همه از آن ها مطلع هستند، اما قدرت خودشان را بر ما تحميل نمي كنند. البته در تركیه، كسي نمي تواند از اين جنبه به دور باشد. كشور من با ارزش های اسلامي شكل گرفته ، با سنت هايش، اما در همان حالت يك توجه زياد به ارزش های غربي نيز وجود دارد. اين نگرش هاي متناقض، حتي امروزه، نشان دهنده آن چيزي است كه تركيه هست.

اين همان چيزي است كه شما به آن انتقاد داريد؟

نه، نه من هيچ قضاوت اخلاقي اي نمی كنم. من خيلي ساده به اين چيزها نگاه مي كنم. اين چیزهاي مغاير بيشتر در طبقات بالاتر جامعه ديده مي‌شود. آن‌ها دوست دارند نمادهاي غربي را داشته باشند، اين طوري معلوم مي‌شود كه آن‌ها چقدر مدرن هستند، در حالي كه در همان زمان به چيزهاي مجلل دوره عثماني هم افتخار مي كنند. اين رفتارهاي متناقض است كه براي من به عنوان يك نويسنده جالب است.

شما در سال 2005 با اولياي امور درگير شديد و اين به خاطر بيانيه‌اي بود كه درباره ارمني ها منتشر كرديد. چطور شد كه رابطه شما با مسوولان تركيه پس از آن عوض شد؟

البته در آن مقطع فشار سياسي بزرگي به من وارد شد. براي همين هم به عنوان استاد مدعو راهي آمريكا شدم و تنها گاه و بيگاه به تركيه برگشتم. و بعد وقتي بازگشتم نياز به محافظ شخصي داشتم. اين تجربه خيلي خوشايندي نبود. در آن زمان، در هر حال، درك كردم كه چقدر ايده اين موزه براي من اهميت دارد. مي خواستم جايي را براي يادآوري خاطرات داشته باشم، جايي براي خودم و براي شهر زادگاهم استانبول.

"موزه معصوميت" هم بيانيه اي براي عشق شما به شهر زادگاهتان است. فكر نمي‌كنم هيچ كس سودازدگي اين شهر را آن طور كه شما بيان كرديد، مطرح كرده باشد. چرا فكر مي‌كنيد اين طور است؟

چون این جايي است كه من در آن متولد و بزرگ شدم. نمي توانم كمكي بكنم اما لبخند مي زنم وقتي مي شنوم كه از من در رسانه های غربي به عنوان يك نویسنده از استانبول ياد مي شود. واقعا، تنها كاري كه من كردم نوشتن درباره چيزهايي بود كه دور و بر خودم در زندگي مي ديدم و بهتر مي شناختم؛ و اين استانبول بود.



حامی اتووود
نظـــــــر اعضــــــــا
هنوز نظری برای این خبر ثبت نشده است.

ثبــــــــت نظـــــــر

  
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  

موزه بيست و يكم پرم؛ ويتو آكنچي و پیچش شهری
موزه می مِسس؛ حجم سیال بتنی آلوارو سیزا
طرح پیشنهادی دفتر معماران شمال و جنوب در مسابقه موزه انقلاب اسلامي و دفاع مقدس
موزه هنری الی و ادیت براد ـ کوپ هیمِلبِلا ؛یک صورت بندی شهری
نگاهی به وُید موزه گوگنهایم:طرح های پیشنهادی بازتاب بصری در گوگنهایم
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group