معماران معاصر ایران, اتووود - بزرگترین سایت معماری
ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما |  تبلیغات




موضوعـات مــعـماری
منظر شهری   - 1337
معماری کانستراکتیویستی   - 33
معماری و دیگر حوزه های فکر   - 1149
طراحی پارامتریک   - 29
نظریه معماری   - 966
هنر روسیه   - 28
طراحي داخلي   - 902
بحران آب   - 28
سازه های شهری   - 864
اکسپو میلان 2015   - 27
تکنولوژی ساخت   - 843
پداگوژی   - 26
مرزهای معماری   - 771
پاویون های سرپنتین   - 24
معماری حوزه عمومی   - 734
باهاوس   - 23
المان شهری   - 695
معماری؛ خیر مشترک و امید اجتماعی   - 22
نظریه شهری   - 689
جشن نامه اتووود   - 21
نگاه نو به سكونت   - 683
معماری مجازی   - 20
کلان سازه   - 600
زنانِ معمارِ ایرانی و سقف شیشه ای در نوزده روایت   - 20
معماری و سیاست   - 527
زاها حدید از نگاه معماران ایرانی   - 20
معماری پایدار   - 516
فیلوکیتکت   - 20
منتقدان معماری   - 484
پردیس ویترا   - 18
معماری مدرن   - 470
معماری پس از یازدهم سپتامبر   - 18
معماری تندیس گون   - 452
20 بنا که هرگز ساخته نشد   - 17
نوسازی و بهسازی بافت های شهری   - 437
کارگاهْ مسابقه قوام الدین شیرازی   - 16
برنامه ریزی شهری و منطقه ایی   - 437
مدرنیته؛ از نو   - 15
آرمان شهرگرایی   - 430
مسابقه مرکز اجتماعی شهر صدرا   - 15
روح مکان   - 425
معماری ـ موسیقی   - 14
معماری منظر   - 425
معماری بایومورفیک   - 14
معماری شمایل گون   - 421
رابرت ونتوری در بیست و پنج روایت   - 14
طراحی صنعتی   - 415
شهرهای در حرکت   - 13
باز زنده سازی   - 377
ویلا ساوا ـ لوکوربوزیه   - 11
توسعه پایدار   - 352
ده کتاب که هر معمار باید بخواند   - 11
معماری یادمانی   - 335
کنگو کوما ـ استادیوم ملی توکیو   - 10
تراشه های کانسپچوال   - 333
کلیسای رونشان ـ لوکوربوزیه   - 10
معماری سبز   - 306
درس گفتارهای اتووود   - 9
معماریِ توسعه   - 301
لیوینگ آرکیتکچر   - 9
هنر مدرنیستی   - 287
اقتصادِ فضا   - 9
اتووود کلاسیک   - 263
اتوره سوتساس به روایت آلیس راستورن   - 7
طراحی نئولیبرال   - 260
هشت کوتاه نوشته در مورد پوپولیسم   - 7
آینده گرایی   - 259
ردلف شیندلر به روایت الیس راستورن   - 7
بدنه سازی شهری   - 253
طراحی و ضایعات به روای آلیس راستورن   - 7
معماری محلی   - 249
شارلوت پریاند به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ارزان   - 245
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه اول   - 7
معماری محدود   - 243
معماری تخت جمشید   - 7
معماری تجربی   - 243
پاویون ایران ـ بی ینال ونیز 2016   - 7
تغییرات اقلیمی   - 241
بی ینال ونیز   - 7
محوطه سازی   - 238
رقابت مجتمع چندعملکردی شهید کاظمی قم   - 7
کتابخانه ی اتووود   - 235
آلوار و آینو آلتو به روایت آلیس راستورن   - 7
بنای محدود   - 220
ده پروژه کمتر شناخته شده لوکوربوزیه متقدم   - 7
معماری پست مدرن   - 219
طراحی و پناهجویان   - 7
معماری های تک   - 218
باوهاوس به روایت آلیس راستورن   - 7
گرمایش زمین   - 205
لوسی رای به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن حومه شهری   - 189
مارسل بروئر به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن عمومی   - 187
چارلز رنه مکینتاش به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری انتقادی   - 169
باکمینستر فولر به روایت آلیس راستورن   - 7
پروژه های دانشجویی از سراسر جهان   - 161
طراحی در بازی و تاج و تخت به روایت آلیس راستورن   - 7
زنان و معماری   - 152
سائول باس به روایت آلیس راستورن   - 7
عکاسی   - 150
میس ون در روهه به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ـ سینما   - 135
معماری و عکاسی به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن روستایی   - 133
طراحی روی بام به روایت آلیس راستورن   - 7
هنر گفت و گو   - 129
آیلین گری به روایت آلیس راستورن   - 6
هنر انتزاعی   - 128
صد و بیست و یک تعریف معماری   - 6
معماری ژاپن   - 113
منبع شناسی اتووود   - 6
گرافیک   - 113
معماری و فضای زیرساخت های نرم   - 6
معماری ایران   - 106
جهان علمیْ تخیلی   - 5
طراحی مبلمان   - 103
تناقض هاوپیچیدگی ها:تئوریهای پیچیدگیِ ونتوری وجیکوبز   - 5
فضای منفی   - 102
معماری مصر   - 5
بلندمرتبه ها   - 101
فرهنگ نفت   - 5
اتووود ـ ایران معاصر   - 86
پنج پروژه لوکوربوزیه متاخر که هیچگاه ساخته نشدند   - 5
معماری مذهبی   - 86
چهار یادداشت برای علی اکبر صارمی   - 4
معماران و چالش انتخاب معماری   - 86
معماری خوانی   - 4
اکسپو   - 75
اتومبیل در چهار روایت کوتاه از بری ریچاردز   - 4
پالپ نیوز ِ اتووود   - 68
بلوپرینت   - 4
معماری فاشیستی   - 63
اتووودْ آبزرور   - 4
معماری هند   - 62
فرایند خلاقیت چهار پیشگام معماری مدرن   - 4
معماری چین   - 61
همه ما سایبورگ هستیم   - 4
ترسیمات معماری   - 60
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه دوم   - 3
گفت و گو با مرگ   - 50
رقابت آسمانخراش ایوُلو 2016   - 3
ویرانه ها   - 49
آینده کجاست؟ روایتی از رولینگ استون   - 3
معماری و هنر انقلابی   - 44
رادایکالیسم ایتالیایی در سیزده روایت   - 3
جنبش متابولیسم   - 41
لویی کان به روایت آلیس راستورن   - 2
زاغه نشینی   - 40
اسمیتسن‌ ـ رابین هود گاردنز   - 2
مدارس معماری   - 39
رابرت نوزیک، یوتوپیا و دولت حداقلی   - 2
معماری اوایل قرن بیستم روسیه   - 34
تابْ آوری دفاتر نوپای معماری   - 1
درگذشت زاها حدید   - 34
فیلمْگفتارهای معماری و پداگوژی معماری   - 1
معماری پراجکتیو   - 34
شهرسازی کوچک مقیاس   - 1
معماری دیجیتال   - 34
ده پرسش از هشت معمار   - 1
اکسپو شانگهای 2010   - 33
چهل نکته در باب هایدگرْخوانی   - 1
معمارْستاره ها به روايت اتووود   - 33
شهرْخوانی با اتووود   - 1

طــراحــــــــــــــان
آر ای ایکس   - 3
ریکاردو بوفیل   - 3
آراتا ایسوزاکی   - 16
زاها حدید   - 187
آرشیگرام   - 7
زیگموند فروید   - 10
آرکی زوم   - 4
ژان بودریار   - 3
آلبرت پوپ   - 4
ژان نوول   - 22
آلدو روسی   - 13
ژاک دریدا   - 13
آلوار آلتو   - 19
ژاک لوگوف   - 4
آلوارو سیزا   - 9
ژیل دلوز   - 25
آن تینگ   - 4
سائول باس   - 7
آنتونی گائودی   - 27
ساسکیا ساسن   - 9
آنتونی وایدلر   - 5
سالوادور دالی   - 2
آنتونیو نگری   - 3
سانا   - 5
آنیش کاپور   - 8
سانتیاگو کالاتراوا   - 13
آی وِی وِی   - 34
سدریک پرایس   - 3
اُ ام اِی   - 34
سو فوجیموتو   - 11
اتوره سوتساس   - 7
سوپراستودیو   - 9
ادریان لابوت هرناندز   - 5
سورِ فِهْن   - 6
ادوارد برتینسکی   - 1
شیگرو بان   - 33
ادوارد سعید   - 12
عبدالعزیز فرمانفرمایان   - 4
ادوارد سوجا   - 10
فدریکو بابینا   - 30
ادواردو سوتو دی مُرِ   - 18
فرانک گهری   - 49
ادولف لوس   - 6
فرانک لوید رایت   - 44
ارو سارینن   - 28
فرای اوتو   - 9
اریک اوون موس   - 13
فردا کولاتان   - 2
اریک هابسبام   - 2
فردریک جیمسون   - 1
استن آلن   - 4
فرشید موسوی   - 3
استیون هال   - 30
فمیهیکو ماکی   - 4
اسلاوی ژیژک   - 17
فیلیپ جنسن   - 5
اسوالد متیوز اونگرز   - 5
گایاتری چاکراوارتی اسپیواک   - 5
اسوتلانا بویم   - 4
گرگ لین   - 7
اسکار نیمایر   - 33
لئون کریر   - 2
اف او اِی   - 9
لبس وودز   - 23
ال لیسیتسکی   - 3
لوئیس باراگان   - 2
الیس راستورن   - 47
لوئیس مامفورد   - 1
اِم اِی دی   - 22
لودویگ میس ون دروهه   - 22
ام وی آر دی وی   - 49
لودویگ هیلبرزیمر   - 3
اماندا لِــوِت   - 3
لوسی رای   - 15
اویلر وو   - 9
لویی کان   - 37
ایلین گری   - 7
لوییس بورژوا   - 8
ایوان لئونیدوف   - 4
لُکُربُزیه   - 134
بئاتریس کُلُمینا   - 8
لیام یانگ   - 4
بال کریشنادوشی   - 4
مارتین هایدگر   - 27
باک مینستر فولر   - 11
مارسل بروئر   - 7
برنارد چومی   - 33
مارشال برمن   - 16
برنو زوی   - 7
مانفردو تافوری   - 16
بنیامین برتون   - 6
مانوئل کاستلز   - 2
بوگرتمن   - 1
ماکسیمیلیانو فوکسِس   - 10
بی یارکه اینگلس   - 68
مایکل سورکین   - 1
پائولو سولری   - 4
مایکل گریوز   - 6
پاتریک شوماخر   - 3
محمدرضا مقتدر   - 4
پال گلدبرگر   - 1
مخزن فکر شهر   - 1
پرویز تناولی   - 2
مـَــس استودیو   - 3
پری اندرسون   - 3
معماران مورفسس   - 16
پل ویریلیو   - 20
موریس مرلوپنتی   - 2
پیتر آیزنمن   - 57
موشه سفدی   - 12
پیتر برنس   - 2
میشل سر   - 3
پیتر زُمتُر   - 67
میشل فوکو   - 44
پیتر کوک   - 7
نائومی کلاین   - 4
پیر بوردیو   - 5
نورمن فاستر   - 35
پییر ویتوریو آئورلی   - 4
نیکلای مارکوف   - 1
تئودور آدورنو   - 3
هانا آرنت   - 6
تادو اندو   - 13
هانری لفور   - 23
تام مین   - 13
هانی رشید   - 5
تام ویسکامب   - 10
هرزوگ دی مورن   - 27
توماس پیکتی   - 5
هرنان دیاز آلنسو   - 18
توماس هیترویک   - 30
هنری ژیرو   - 3
تیتوس بورکهارت   - 2
هنریک وایدولد   - 1
تیموتی مورتُن   - 2
هنس هولین   - 4
تیو ایتو   - 23
هوشنگ سیحون   - 14
جاشوا پرینس ـ رامس   - 2
هومی بابا   - 2
جان برجر   - 2
واسیلی کاندینسکی   - 1
جان هیداک   - 4
والتر بنیامین   - 26
جف منن   - 2
والتر گروپیوس   - 16
جفری کیپنس   - 3
ولادیمیر تاتلین   - 10
جورجو آگامبن   - 4
ولف پریکس   - 1
جوزپه ترانی   - 2
ونگ شو   - 8
جونیا ایشیگامی   - 3
ویتو آکنچی   - 12
جیمز استرلینگ   - 1
ویوین وست وود   - 6
جین جیکوبز   - 1
ک. مایکل هیز   - 2
چارلز جنکس   - 7
کارلو اسکارپا   - 5
چارلز رنه مکینتاش   - 7
کازیو سجیما   - 2
چارلز کوریا   - 15
کالین روو   - 1
چاینا میه ویل   - 4
کامران دیبا   - 13
حسن فتحی   - 5
کامرون سینکلر   - 11
حسین امانت   - 3
کریستفر الکساندر   - 2
خورخه لوئیس بورخس   - 2
کریستین نوربرگ ـ شولتز   - 15
داریوش آشوری   - 1
کریم رشید   - 5
داریوش شایگان   - 8
کلر استرلینگ   - 2
دانیل لیبسکیند   - 22
کلود پَره   - 3
دنیس اسکات براون   - 10
کنت فرمپتن   - 14
دیلرـ اِسکـُـفیدیو+رِنفرو   - 22
کنزو تانگه   - 9
دیوید رُی   - 2
کنستانتین ملنیکف   - 3
دیوید گیسن   - 2
کنگو کوما   - 47
دیوید هاروی   - 24
کوپ هیمِلبِلا   - 21
رابرت نوزیک   - 2
کوین لینچ   - 7
رابرت ونتوری   - 28
کیانوری کیکوتاکه   - 1
رُدولف شیندلر   - 7
کیتیو آرتم لئونیدویچ   - 1
رضا دانشمیر   - 5
کیشو کـُـروکاوا   - 6
رم کولهاس   - 95
یان گِل   - 8
رنزو پیانو   - 30
یو ان استودیو   - 32
ریچارد مِیر   - 8
یورگن هابرماس   - 13
ریموند آبراهام   - 1
یونا فریدمن   - 5
رینر بنهام   - 2
یوهانی پالاسما   - 12
رینهولد مارتین   - 5

کـاربـــــــری هـا
مسکونی   -752
معماری مذهبی   -104
زیرساخت های شهری   -340
صنعتی   -101
فرهنگی   -315
گالری   -84
پاویون   -254
هتل   -73
موزه   -247
ورزشی   -64
اداری ـ خدماتی   -228
بهداشتی   -37
مسکونی ـ تجاری   -156
حمل و نقل عمومی   -35
تفریحی   -150
زاغه نشینی   -5
اموزشی   -129
حامی اتووود
مسابقه دانشجویی اتووود
مقـــــــــــالات
    دیوید هاروی و شهر در قامت فهمی انسانْ تولید
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    پهنه ی معلق تهران؛ شاه عبدالعظیم یا شهر ری
        علی رنجی پور
    دیوید هاروی و شهرســــــــــــــــــــــــــــــــــازی آلترناتیو
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    هنر گفت و گو ـ جان بریسندن و اد لوییس با دیوید هاروی
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
چنـــــد پــــروژه
مجموعه مسکونی شاه پریان
طراح : علیرضا امتیاز "مدیر اتووود"
منزل شخصی دکتر دلیر - خیابان ولیعصر کوچه 8
طراح : محمود امیدبخش
مجموعه ي تجاري و پاركينگ طبقاتي شقايق
طراح : امين حشمتی
خانه شعر ، پايان نامه معماري كارشناسي ارشد
طراح : م معيت
گذرگاه همیابی
طراح : محمود امیدبخش
کاریــــــــــــابی
   کاریابی
   لیست درخواست ها ی قبلی شما
   لیست کاندیدها به تفکیک استان
   لیست فرصت های کاری به تفکیک استان
وبـــــلـاگ هـــــا
آرشیتکت نمونه
مدیر : مسعود زمانیها
معماری به مثابه ساخت-سجاد نازی
مدیر : سجاد نازی
فتوت نامه معماران
مدیر : اخوان الصفا
مجله معماری Architecture Foolad City
مدیر : مسعود پریوز
معــــرفی کتــــــاب
رهیافت پدیدارشناسی در اندیشه پیتر زومتور
نویسنده :  .
انتشارات : علم معمار

حامی اتووود
  مسابقه دانشجویی اتووود
معماری و سقف شیشه ای در روایتِ شادی عزیزی
اتووود سرویس خبر:   تيم اتووود
1395/11/25
مـنـــــــبـع : اختصاصی اتووود
تعداد بازدید : 1478

حوزه عمل زنان معمار در کجا توقف می یابد.

اسفند ماه سال 1392، همایش دو روزه ای تحت نام "زن، معماری، شهر" پیرامون مسئله جنسیت و فضا و همچنین وضعیت زنان شاغل در حوزه معماری و شهرکه من دبیر علمی آن بودم، برگزار شد. طی فرآیند تبلیغات و گفتگو های درگرفته پیش از برگزاری همایش، تعداد اندکی از معماران در صفحات مجازی خویش نوشته بودند که مگر فضا جنسیت دارد؟ و حتی زنان معماری بودند که اشاره به شرایط برابر خود با مردان در حوزه معماری در ایران کرده بودند. جواب سوال اول کاملا آشکار بود. آری فضا جنسیت دارد. اما با شنیدن چنین موضعی، در مورد جایگاه برابر زنان و مردان در حوزه شهر و معماری آن هم در رده های بالای تصمیم سازی کمی دچار شک و تردید شدم. سوالاتی در ذهنم پدیدار گشت. مثل اینکه، صحبت از برابری شرایط کار در چه رده کاری است؟ رده مدیریتی یا رده های کارشناسی؟ مهمتر آنکه، چه نوع نهادها و سازمان هایی مورد نظر بوده؟ بخش های دولتی و دانشگاه ها یا مهندسین مشاور و آتلیه های معماری. و یا چه گروهی از زنان مخاطب چنین اظهار نظری می باشند؟ زنان طبقه متوسطِ پایتخت نشینِ جوان یا سایر گروه های اجتماعی از زنان معمار و شهرساز. لذا گروه پژوهشی ای را سامان دادم که موقعیت زنان معمار را در پست های کلیدی، مهم و دارای اعتبار به گونه ای مستند بررسی کنم. در این راستا فراوانی حضور زنان در پست های زیر بررسی گردید:

o     در پست شهردار مناطق و نواحی، معاونین و مدیران کل شهرداری تهران

o     در پست هیئت علمی، مدیریت دانشکده و مدیر گروه در 12 دانشگاه دولتی و 12 دانشگاه آزاد (شامل دانشگاه های آزاد و دولتی تهران و مراکز استان مهم)

o     در پست دبیرعلمی، عضو هیئت تحریریه و دبیر اجرایی مجلات معتبر معماری به تعداد 25 مجله

o     در پست مدیران عامل مهندسین مشاور معمار و شهرساز واقع در تهران

نتایج حاصل از این مطالعات بسیار جالب توجه بود. نتایج حاکی از آن بود که در سال 1392 تنها کم‌تر از 0.03 درصد زن در ساختار مدیریتی شهرداری تهران مشغول به کار بوده اند. همچنین تعداد هیئت‌ علمی‌های خانم در 12 دانشگاه دولتی مورد بررسی، عبارت بود از  30 نفر و در 12 واحد دانشگاه آزاد 55 نفر که به ترتیب حدود 16 درصد و 35 درصد از اساتید را شامل می شد. از طرفی، در بررسی ساختار مدیریتی دانشکده های معماری و شهرسازی شامل رئیس دانشکده ، معاونین و مدیران گروه، در دانشگاه‌های دولتی، تنها سه نفر  و حدود 7 درصد از 42 نفر افراد دارای سمت سازمانی در اداره دانشکده‌ها خانم بوده و این تعداد در واحدهای دانشگاه آزاد 10 نفر از 42 نفر و حدود 23 درصد ارزیابی گردید. از مجموعه 25 نشریه بررسی شده تنها یک سردبیر خانم، دو مدیر مسئول خانم وجود داشت، حضور زنان در اسامی هیئت تحریریه 11 نشریه نیز به چشم می خورد. و جالب آنکه در بخش مالی و اداری و حوزه اجرایی تقریبا به نسبت مساوی زنان و مردان مشغول به کار مشاهده شد. در حوزه مهندسین مشاور معمار و شهرساز فعال نیز کم تر از تعداد انگشتان دو دست مدیران عامل خانم، سکان هدایت شرکت را به دست داشتند. به علاوه نه تنها در تصدی گری پست های حساس و مهم بلکه در لیست برندگان جوایز معماری داخل ایران نیز نام زنان بیشتر در قالب زوج های معمار به چشم می خورد. و کمتر زن معماری در استقلال کامل، برنده جوایز معماری یافت شد. هر چند که با تجربه مداوم حرفه ای و دانشگاهی خویش با مسائل متعددی روبه رو بودم، اما آمارهای به دست آمده، به من یاری رساند تا موضعی محکم تر نسبت به عدم برابری شرایط کاری برای زنان و مردان معمار و شهرساز در ایران در خصوص پست های کلیدی ، مهم و تاثیر گذار داشته باشم. البته صحبت و اظهار نظر در خصوص دلایل این نابرابری نیازمند تحقیقات عمیقی می باشد . چه بسا بسیاری از این مسائل به تعیین موضع و خواست خود زنان بر گردد. ولی به هر حال با توجه به آنکه امروه شاهد حضور تعداد زیادی دختر در دانشگاه ها می باشید که در بسیاری موارد نسبت دختران به پسران سر کلاسهای درس به راحتی بیش از 70 به 30 درصد می رسد. و همچنین شاهد وفور زنان حرفه مند معمار و شهرساز در بدنه کارشناسی کشور هستید، عدم دست یابی آنان به پست های مدیریتی و مهم جای سوال دارد. نمی دانم آیا می توان به دلیلی همچون سقف شیشه ای در ساختارهای اجتماعی و حکومتی در این راستا اشاره نمود یا خیر.

در 16 سال فعالیت گسترده آکادمیک و حرفه ای که در تهران و شهرهای دیگر ایران در تماس با نهادها وسازمانهای متعدد  داشتم با محدودیت های گاها دردناکی روبرو شدم . از تحمل فشار نگاههای سلطه گرایانه به زنی که هرچند مدیر پروژه است ولی وصله ناجور به خاطر زن بودنش در جلسات مدیریتی مردانه محسوب می شد که البته چنین شرایطی در جلسات کارشناسی دستگاههای دولتی و شهرداریها بسیار کمرنگ تر بود تا جلسات مدیریتی. تا بی اعتناییها و به رسمیت نشناختن های غم انگیز مدیر پروژه به دلیل زن بودن ، و خطاب  قرار دادن کارشناس مرد همراه وی. همچنین نادیده گرفتن وجود یک زن بطوریکه که در تعدادی از عالی ترین و مهمترین مراکز تصمیم سازی شهرها ،حتی سرویس بهداشتی هم برای استفاده مراجعین متخصص زن در نظر گرفته نشده بود. البته که هیچ کدام از آن محدودیتها باعث دلسردی و عقب نشینی من نشد.

 از طرفی انصافا امروزه شرایط به مراتب بهتری برای حضور زنان در نقش های تاثیرگذار و کلیدیِ حرفه و دانشگاه به چشم می خورد. هرچند که کماکان، آنچیزی که از آن به نام سقف شیشه ای یاد می شود ، احساس می گردد. به عبارتی سیمون دوبوار در کتاب جنس دوم خود صحبت از رهایی زن از دام جنس خویش بواسطه پیشرفت علم در دنیا می کند. به گونه ای که زن از بند نقش تولید مثل خویش رها شده و می تواند این امر را در کنترل خویش در آورد. لذا فرصت اندیشیدن به خویش و حضور در اجتماع و کار را می یابد . همچنین در طول تاریخ اجتماعی دنیا تلاش های بسیار برای حقوق برابر زنان با مردان شد که منجر به حق رای و حق کار برای ایشان گردید. اما کماکان زنان دنیا ازمحدودیت های مرتبط با جنسیت که در قالب ساختارهای اجتماعی تعریف می گردد، رهایی نیافته اند. این ساختارهای اجتماعی در قالب باورهای جنسیتی است که زنان را در قالب های مدیریتی و تصمیم سازی کمتر بر می تابد. بدین ترتیب شاید رهایی از مرزهای جنسیتی و کلیشه های حاکم برآن دومین جهش بزرگ در راستای ارتقا نقش پذیری زنان در جامعه بلاخص در مسئولیت های کلیدی محسوب گردد. لذا مانند جهش اول که به مدد توسعه علم حاصل شد، این جهش نیز برای تحقق، نیازمند ارتقا سطح آگاهی و روحیه مشارکت در جامعه از همان ابتدای سن یادگیری نه تنها در یک طبقه خاص بلکه به صورت گسترده در جامعه می باشد.

و در پایان راه برون رفت از چنین وضعیتی در جامعه را در جمله زیر می توان خلاصه کرد.

"ما با هم بهتریم".


این متن در قالب مجموعه "زنانِ معمارِ ایرانی و سقف شیشه ای در نوزده روایت" پدید و در این لینک گرد آمده است.



حامی اتووود
نظـــــــر اعضــــــــا
هنوز نظری برای این خبر ثبت نشده است.

ثبــــــــت نظـــــــر

  
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  

درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group