از لاس وگاس بیاموزیم، نوشته رابرت ونتوری، دنیس اسکات
براون و استیون ایزنور، آلونک بزکْ شده decorated shed را در رقابتی
فرساینده با اردک ها قرار داد، مراد از آلونک بزک شده در نوشتار نویسندگان،
ساختمان های متعارفی بود که نمادهای کاربردی ای به ان ها اضافه شده بود و اردک ها
به ساختمان هایی ارجاع داشت که خودشان نماد بودند.
در سال های پس از انتشار کتاب ـ
1972ـ آلونک های بزک شده اردک ها را پس زدند، پست مدرنیسم به عنوان سبک و پداگوژی
غالب بر اتمسفر معماری، جای مدرنیسم حماسی را گرفت. جعبه های شیشه ای یکپارچه جای خود
را به بلهوسیِ عامه پسندانه متکی به پلاستر دادند. معناهای فرمْ مبنا ـ در بحبوحه
ساخت و ساز دهه 90 و اوایل قرن 21ام و در طوفان جنون وار متمایل به فرمالیسم
پیچیده ی خارج از عرف ـ جای خود را به معناهای نشانه و نماد محور دادند. تمام این
واقعیت ها گزاره هایی بود در تایید انچه کتاب از لاس وگاس بیاموزیم پیش بینی کرده
بود، کتابی که در قالب تحلیلی بی نظیر مبانی شکل گیری مدرنیسم را شرح و خوانشی
انتقادی از ان ارائه می دهد.
در اینجا می توانید شرحی از واژه شناسی کتاب از لاس وگاس
بیاموزیم بیابید.