معماران معاصر ایران, اتووود - بزرگترین سایت معماری
ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما |  تبلیغات




موضوعـات مــعـماری
منظر شهری   - 1358
فیلوکیتکت   - 24
معماری و دیگر حوزه های فکر   - 1230
معماری؛ خیر مشترک و امید اجتماعی   - 22
نظریه معماری   - 1005
جشن نامه اتووود   - 21
طراحي داخلي   - 922
اقتصادِ فضا   - 21
سازه های شهری   - 878
معماری پس از یازدهم سپتامبر   - 20
تکنولوژی ساخت   - 852
معماری مجازی   - 20
مرزهای معماری   - 793
زنانِ معمارِ ایرانی و سقف شیشه ای در نوزده روایت   - 20
معماری حوزه عمومی   - 771
زاها حدید از نگاه معماران ایرانی   - 20
المان شهری   - 710
پردیس ویترا   - 18
نظریه شهری   - 709
معماری و فاجعه   - 18
نگاه نو به سكونت   - 700
20 بنا که هرگز ساخته نشد   - 17
کلان سازه   - 608
کارگاهْ مسابقه قوام الدین شیرازی   - 16
معماری و سیاست   - 575
مسابقه مرکز اجتماعی شهر صدرا   - 15
معماری پایدار   - 523
معماری ـ موسیقی   - 15
معماری مدرن   - 515
معماری بایومورفیک   - 14
منتقدان معماری   - 494
شهرهای در حرکت   - 14
معماری تندیس گون   - 455
رابرت ونتوری در بیست و پنج روایت   - 14
برنامه ریزی شهری و منطقه ایی   - 452
ویلا ساوا ـ لوکوربوزیه   - 12
آرمان شهرگرایی   - 449
ده کتاب که هر معمار باید بخواند   - 11
نوسازی و بهسازی بافت های شهری   - 445
کنگو کوما ـ استادیوم ملی توکیو   - 10
روح مکان   - 443
کلیسای رونشان ـ لوکوربوزیه   - 10
طراحی صنعتی   - 440
معماری فضای داخلی   - 10
معماری منظر   - 434
معماری کوچک مقیاس   - 9
معماری شمایل گون   - 424
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه دوم   - 9
باز زنده سازی   - 382
درس گفتارهای اتووود   - 9
توسعه پایدار   - 356
بی ینال ونیز   - 9
معماری یادمانی   - 339
جهان علمیْ تخیلی   - 9
تراشه های کانسپچوال   - 333
لیوینگ آرکیتکچر   - 9
هنر مدرنیستی   - 321
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه اول   - 8
معماریِ توسعه   - 314
طراحی در وضعیت پندمیک به روایت آلیس راستورن   - 8
معماری سبز   - 309
فیلم پارازیت ساخته بونگْ جونْ هو   - 8
آینده گرایی   - 297
گونتا اشتلزل به روایت آلیس راستورن   - 7
طراحی نئولیبرال   - 282
مینت د سیلوا به روایت آلیس راستورن   - 7
اتووود کلاسیک   - 267
طراحی و ضایعات به روای آلیس راستورن   - 7
بدنه سازی شهری   - 255
شارلوت پریاند به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری محلی   - 254
اتوره سوتساس به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ارزان   - 248
باوهاوس به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری محدود   - 248
لوسی رای به روایت آلیس راستورن   - 7
تغییرات اقلیمی   - 247
مارسل بروئر به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری تجربی   - 246
چارلز رنه مکینتاش به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری پست مدرن   - 246
باکمینستر فولر به روایت آلیس راستورن   - 7
محوطه سازی   - 242
طراحی در بازی و تاج و تخت به روایت آلیس راستورن   - 7
کتابخانه ی اتووود   - 239
سائول باس به روایت آلیس راستورن   - 7
بنای محدود   - 225
میس ون در روهه به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری های تک   - 218
معماری و عکاسی به روایت آلیس راستورن   - 7
گرمایش زمین   - 209
طراحی روی بام به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن حومه شهری   - 191
معماری تخت جمشید   - 7
مسکن عمومی   - 188
هشت کوتاه نوشته در مورد پوپولیسم   - 7
معماری انتقادی   - 183
ده پروژه کمتر شناخته شده لوکوربوزیه متقدم   - 7
زنان و معماری   - 171
طراحی و پناهجویان   - 7
پروژه های دانشجویی از سراسر جهان   - 164
ردلف شیندلر به روایت الیس راستورن   - 7
عکاسی   - 161
آلوار و آینو آلتو به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ـ سینما   - 155
پاویون ایران ـ بی ینال ونیز 2016   - 7
هنر انتزاعی   - 146
رقابت مجتمع چندعملکردی شهید کاظمی قم   - 7
هنر گفت و گو   - 133
صد و بیست و یک تعریف معماری   - 6
مسکن روستایی   - 133
آیلین گری به روایت آلیس راستورن   - 6
گرافیک   - 126
معماری و فضای زیرساخت های نرم   - 6
فضای منفی   - 123
منبع شناسی اتووود   - 6
طراحی مبلمان   - 121
معماری و روانشناسی   - 6
معماری ژاپن   - 120
ورنر پنتون به روایت آلیس رستورن   - 6
معماری ایران   - 110
تناقض هاوپیچیدگی ها:تئوریهای پیچیدگیِ ونتوری وجیکوبز   - 5
بلندمرتبه ها   - 104
معماری مصر   - 5
اتووود ـ ایران معاصر   - 88
فرهنگ نفت   - 5
معماری مذهبی   - 86
پنج پروژه لوکوربوزیه متاخر که هیچگاه ساخته نشدند   - 5
معماران و چالش انتخاب معماری   - 86
چهار یادداشت برای علی اکبر صارمی   - 4
اکسپو   - 76
معماری خوانی   - 4
معماری فاشیستی   - 74
اتومبیل در چهار روایت کوتاه از بری ریچاردز   - 4
ترسیمات معماری   - 71
بلوپرینت   - 4
پالپ نیوز ِ اتووود   - 68
اتووودْ آبزرور   - 4
معماری هند   - 66
فرایند خلاقیت چهار پیشگام معماری مدرن   - 4
معماری چین   - 62
همه ما سایبورگ هستیم   - 4
گفت و گو با مرگ   - 55
اختلال های تشخیصی معماران مدرن   - 4
ویرانه ها   - 52
معماری و هوش مصنوعی   - 3
مدارس معماری   - 47
معماری و ادبیات   - 3
معماری و هنر انقلابی   - 47
رقابت آسمانخراش ایوُلو 2016   - 3
زاغه نشینی   - 43
رادایکالیسم ایتالیایی در سیزده روایت   - 3
جنبش متابولیسم   - 41
آینده کجاست؟ روایتی از رولینگ استون   - 3
پداگوژی   - 38
شهرسازی کوچک مقیاس   - 3
معماری دیجیتال   - 38
لویی کان به روایت آلیس راستورن   - 2
معماری پراجکتیو   - 37
رابرت نوزیک، یوتوپیا و دولت حداقلی   - 2
معماری کانستراکتیویستی   - 35
اسمیتسن‌ ـ رابین هود گاردنز   - 2
باهاوس   - 35
معماری جنگلی   - 2
معماری اوایل قرن بیستم روسیه   - 34
معماری و نقاشی   - 2
درگذشت زاها حدید   - 34
معماری بیابانی   - 2
معمارْستاره ها به روايت اتووود   - 33
معماری و گیم   - 2
اکسپو شانگهای 2010   - 33
فیس بوک، گوگل و عصر تاریک سرمایه داری نظارتی   - 2
مدرنیته؛ از نو   - 33
شهرهای پیشاصنعتی   - 1
طراحی پارامتریک   - 29
فیلمْگفتارهای معماری و پداگوژی معماری   - 1
هنر روسیه   - 28
تابْ آوری دفاتر نوپای معماری   - 1
بحران آب   - 28
چهل نکته در باب هایدگرْخوانی   - 1
اکسپو میلان 2015   - 27
شهرْخوانی با اتووود   - 1
پاویون های سرپنتین   - 24
ده پرسش از هشت معمار   - 1

طــراحــــــــــــــان
آر ای ایکس   - 3
ژان بودریار   - 3
آراتا ایسوزاکی   - 16
ژان نوول   - 22
آرشیگرام   - 7
ژاک دریدا   - 16
آرکی زوم   - 4
ژاک لوگوف   - 4
آلبرت پوپ   - 4
ژیل دلوز   - 28
آلدو روسی   - 13
سائول باس   - 7
آلوار آلتو   - 19
ساسکیا ساسن   - 9
آلوارو سیزا   - 9
سالوادور دالی   - 2
آن تینگ   - 4
سانا   - 5
آنتونی گائودی   - 27
سانتیاگو کالاتراوا   - 13
آنتونی وایدلر   - 5
سدریک پرایس   - 3
آنتونیو نگری   - 5
سو فوجیموتو   - 11
آنیش کاپور   - 8
سوپراستودیو   - 9
آی وِی وِی   - 34
سورِ فِهْن   - 6
اُ ام اِی   - 35
سوزان سانتاگ   - 4
اتوره سوتساس   - 7
شاشونا زوبوف   - 2
ادریان لابوت هرناندز   - 5
شیگرو بان   - 33
ادوارد برتینسکی   - 1
عبدالعزیز فرمانفرمایان   - 4
ادوارد سعید   - 13
فدریکو بابینا   - 30
ادوارد سوجا   - 10
فرانک گهری   - 49
ادواردو سوتو دی مُرِ   - 18
فرانک لوید رایت   - 45
ادولف لوس   - 8
فرای اوتو   - 9
ارو سارینن   - 28
فردا کولاتان   - 2
اریک اوون موس   - 13
فردریک جیمسون   - 2
اریک هابسبام   - 2
فرشید موسوی   - 3
استن آلن   - 4
فمیهیکو ماکی   - 4
استیون هال   - 30
فیلیپ جنسن   - 5
اسلاوی ژیژک   - 17
گایاتری چاکراوارتی اسپیواک   - 5
اسوالد متیوز اونگرز   - 5
گرگ لین   - 7
اسوتلانا بویم   - 4
گونتا اشتلزل   - 1
اسکار نیمایر   - 33
لئون کریر   - 2
اف او اِی   - 9
لبس وودز   - 23
ال لیسیتسکی   - 3
لوئیس باراگان   - 2
الیس راستورن   - 68
لوئیس مامفورد   - 1
اِم اِی دی   - 22
لودویگ لئو   - 3
ام وی آر دی وی   - 51
لودویگ میس ون دروهه   - 23
اماندا لِــوِت   - 4
لودویگ هیلبرزیمر   - 3
اویلر وو   - 9
لودویگ هیلبرزیمر   - 1
ایلین گری   - 7
لوسی رای   - 15
ایوان لئونیدوف   - 4
لویی کان   - 37
بئاتریس کُلُمینا   - 9
لوییس بورژوا   - 8
بال کریشنادوشی   - 4
لُکُربُزیه   - 138
باک مینستر فولر   - 11
لیام یانگ   - 4
برنارد چومی   - 33
مارتین هایدگر   - 27
برنو زوی   - 7
مارسل بروئر   - 7
بنیامین برتون   - 6
مارشال برمن   - 16
بوگرتمن   - 1
مانفردو تافوری   - 16
بی یارکه اینگلس   - 68
مانوئل کاستلز   - 2
پائولو سولری   - 4
ماکسیمیلیانو فوکسِس   - 10
پاتریک شوماخر   - 3
مایکل سورکین   - 3
پال گلدبرگر   - 1
مایکل گریوز   - 6
پرویز تناولی   - 2
محمدرضا مقتدر   - 4
پری اندرسون   - 3
مخزن فکر شهر   - 1
پل ویریلیو   - 21
مـَــس استودیو   - 3
پیتر آیزنمن   - 57
معماران مورفسس   - 16
پیتر برنس   - 3
موریس مرلوپنتی   - 2
پیتر زُمتُر   - 67
موشه سفدی   - 12
پیتر کوک   - 7
میشل سر   - 3
پیر بوردیو   - 5
میشل فوکو   - 44
پییر ویتوریو آئورلی   - 4
نائومی کلاین   - 4
تئودور آدورنو   - 3
نورمن فاستر   - 35
تادو اندو   - 13
نیکلای مارکوف   - 1
تام مین   - 13
هانا آرنت   - 7
تام ویسکامب   - 10
هانری لفور   - 23
تاکامیتسو آزوما   - 3
هانی رشید   - 5
توماس پیکتی   - 5
هرزوگ دی مورن   - 28
توماس هیترویک   - 30
هرنان دیاز آلنسو   - 18
تیتوس بورکهارت   - 2
هنری ژیرو   - 3
تیموتی مورتُن   - 2
هنریک وایدولد   - 1
تیو ایتو   - 25
هنس هولین   - 5
جاشوا پرینس ـ رامس   - 2
هوشنگ سیحون   - 14
جان برجر   - 2
هومی بابا   - 2
جان هیداک   - 4
واسیلی کاندینسکی   - 1
جف منن   - 2
والتر بنیامین   - 27
جفری کیپنس   - 3
والتر گروپیوس   - 16
جورجو آگامبن   - 5
ورنر پنتون   - 5
جوزپه ترانی   - 2
ولادیمیر تاتلین   - 10
جونیا ایشیگامی   - 3
ولف پریکس   - 1
جیمز استرلینگ   - 1
ونگ شو   - 8
جین جیکوبز   - 1
ویتو آکنچی   - 12
چارلز جنکس   - 7
ویوین وست وود   - 6
چارلز رنه مکینتاش   - 7
ک. مایکل هیز   - 2
چارلز کوریا   - 15
کارلو اسکارپا   - 5
چاینا میه ویل   - 4
کازو شینوهارا   - 1
حسن فتحی   - 5
کازیو سجیما   - 2
حسین امانت   - 3
کالین روو   - 1
خورخه لوئیس بورخس   - 2
کامران دیبا   - 13
داریوش آشوری   - 1
کامرون سینکلر   - 11
داریوش شایگان   - 9
کریستفر الکساندر   - 2
دانیل لیبسکیند   - 22
کریستین نوربرگ ـ شولتز   - 15
دنیس اسکات براون   - 10
کریم رشید   - 5
دیلرـ اِسکـُـفیدیو+رِنفرو   - 22
کلر استرلینگ   - 2
دیوید رُی   - 2
کلود پَره   - 3
دیوید گیسن   - 2
کنت فرمپتن   - 14
دیوید هاروی   - 25
کنزو تانگه   - 9
رابرت نوزیک   - 2
کنستانتین ملنیکف   - 3
رابرت ونتوری   - 29
کنگو کوما   - 47
رُدولف شیندلر   - 7
کوپ هیمِلبِلا   - 21
رضا دانشمیر   - 5
کوین لینچ   - 7
رم کولهاس   - 96
کیانوری کیکوتاکه   - 1
رنزو پیانو   - 30
کیتیو آرتم لئونیدویچ   - 1
ریچارد مِیر   - 8
کیشو کـُـروکاوا   - 6
ریموند آبراهام   - 1
یان گِل   - 9
رینر بنهام   - 2
یو ان استودیو   - 32
رینهولد مارتین   - 5
یورگن هابرماس   - 13
ریکاردو بوفیل   - 3
یونا فریدمن   - 5
زاها حدید   - 187
یوهانی پالاسما   - 12
زیگموند فروید   - 10

کـاربـــــــری هـا
مسکونی   -759
معماری مذهبی   -104
زیرساخت های شهری   -357
صنعتی   -101
فرهنگی   -320
گالری   -84
پاویون   -255
هتل   -73
موزه   -250
ورزشی   -65
اداری ـ خدماتی   -229
بهداشتی   -38
مسکونی ـ تجاری   -158
حمل و نقل عمومی   -37
تفریحی   -150
زاغه نشینی   -5
اموزشی   -130
ویلا   -3
حامی اتووود
مسابقه دانشجویی اتووود
مقـــــــــــالات
    دیوید هاروی و شهر در قامت فهمی انسانْ تولید
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    پهنه ی معلق تهران؛ شاه عبدالعظیم یا شهر ری
        علی رنجی پور
    دیوید هاروی و شهرســــــــــــــــــــــــــــــــــازی آلترناتیو
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    هنر گفت و گو ـ جان بریسندن و اد لوییس با دیوید هاروی
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
چنـــــد پــــروژه
مجموعه مسکونی شاه پریان
طراح : علیرضا امتیاز "مدیر اتووود"
منزل شخصی دکتر دلیر - خیابان ولیعصر کوچه 8
طراح : محمود امیدبخش
مجموعه ي تجاري و پاركينگ طبقاتي شقايق
طراح : امين حشمتی
خانه شعر ، پايان نامه معماري كارشناسي ارشد
طراح : م معيت
گذرگاه همیابی
طراح : محمود امیدبخش
کاریــــــــــــابی
   کاریابی
   لیست درخواست ها ی قبلی شما
   لیست کاندیدها به تفکیک استان
   لیست فرصت های کاری به تفکیک استان
وبـــــلـاگ هـــــا
آرشیتکت نمونه
مدیر : مسعود زمانیها
معماری به مثابه ساخت-سجاد نازی
مدیر : سجاد نازی
فتوت نامه معماران
مدیر : اخوان الصفا
مجله معماری Architecture Foolad City
مدیر : مسعود پریوز
معــــرفی کتــــــاب
رهیافت پدیدارشناسی در اندیشه پیتر زومتور
نویسنده :  .
انتشارات : علم معمار

حامی اتووود
  مسابقه دانشجویی اتووود
بیست بنا ... ـ کورش رفیعی ـ خانه مقواییِ پیتر آیزنمن
اتووود سرویس خبر:   تيم اتووود
1396/01/09
مـنـــــــبـع : اختصاصی اتووود
تعداد بازدید : 2298

پیتر آیزنمن معماری است که علی رغم آثار کمتر ساخته شده خود نسبت به معماران دیگر توانسته در تراز اول معماری جهان قرار گیرد. او معتقد است معماری واقعی معماری ترسیمی یا معماری مقوایی است و پروژه های ساخته شده مقوله ای جداگانه و متعلق به خارج از معماری هستند چرا که معماری باید مستقل از سایت، مقیاس و عملکرد باشد و در متن های بزرگتری معنی پیدا کند. او در طی عمر پنجاه ساله حرفه ای خود قلمروهای متفاوتی از نظریات زبان نوام چامسکی و استراکچرالیسم، پست استراکچرالیسم دلوز و دریدا گرفته تا فرمالیسم کالین رو را در معماری تجربه کرده است.

آیزنمن کارهای ساخته نشده زیادی دارد که در تاریخ معماری ماندگار شده و بر آثار بعد از خود تاثیر گذاشته اند اما مهمترین دوره کاری او در این رابطه به زمانی برمی گردد که بین سال های 67 تا 78 روی موضوع خانه های مقوایی کار کرده است. او در آن زمان هیچ وقت فکر نمی کرد به جز خانه چیز دیگری بکشد یا بسازد چرا که خانه از نظر او فضای مناسبی برای تجربه غیر عملکردگرایانه ارایه می دهد و هیچ تیپ سازماندهی عملکردی به جز سازمان معماری برای خانه وجود ندارد.

همه می دانند که او سال های زیادی پالادیو تدریس کرده است. پالادیو معماری است که برای اولین بار تیپولوژی را کشف کرد و ویلاهای او هنوز مرجعی برای طراحی ویلا هستند. پالادیو برای ترسیم ارزش زیادی قایل بود و برای اولین بار بعد از آلبرتی به عنوان یک معمار در نقش طراح و نه سازنده ظاهر شد. ایزنمن در این دوره آنقدر به ترسیم اهمیت می دهد که هیچ وقت نیازی به بازدید از خانه هایش ندید چرا که چیز مهمی در آنها نمی دید. از نظر او چیز مهم در ترسیمات بود. او همیشه در حال ترسیم بوده است به طوری که برای هر یک از خانه ها هزاران مدرک ترسیمی دارد. این خانه ها در پس خود ایده ساختاری خاص خود را دارند اما خانه های آخر به ایده های بزرگتری پرداخته اند و اوج آن در خانه شماره ده اتفاق افتاده که به خاطر طول کشیدن نقشه های اجزایی و اختلاف با کارفرما هرگز ساخته نشد.

این خانه شخصی 800 متر مربع مساحت دارد و در یک سایت بزرگ شیب دار طراحی شده که توسط استخر، زمین تنیس و یک خانه تابستانی احاطه شده است. خانه در شیب طوری طراحی شده که طبیعت اطراف از درون آن عبور می کند و با ایجاد شیارهایی مقیاس را شکسته و آنرا به اجزای کوچکتری خرد می کند. در واقع پروژه از کنار هم قرار دادن چهار مربع یا مستطیل درست شده است. این پیکر بندی بیش از اینکه تکرار مدلهای ساده و یکنواخت خانه در گذشته باشد نگاه به آینده دارد و بیشتر یک وسیله اکتشافی برای رسیدن به شرایط پیچیده است. پلان نهایی یک سری تراس را نشان میدهد که شبیه یک سازه نیمه تمام است و برخلاف آثار مدرن که به دنبال همگنی در فضا بوده اند، اشاره به ناهمگنی دارد. در کل، این خانه اصول زیادی  که در خانه های مدرن مطرح بوده را نقد می کند. مثلا فاقد یک ستون فقرات مشخص است و مرکز ندارد. هیچ المان سازه ای نمایانی ندارد که ساختار آن را نشان دهد و از همه مهمتر برخلاف مدل دومینو که دو صفحه افقی ایستا جهت ایستادن انسان بر روی آن وجود داشت در اینجا دو حفره ایجاد شده است که اشاره به ناپایداری و بی ثباتی دارد. در بیشتر این خانه ها حسی از حضور الگوی دو سیستمی در سازه وجود دارد که باعث می شود ستون هم نقش باربر را داشته باشد و درعین حال در نقش یک نشانه و علامت ظاهر شود، مشابه کاری که جوزف کاسوت با اشیا می کرد. این همان جایی است که در کارهای او جهان پیچیده و در معنا مساله دار میشود. و شما از خانه دور می شوید چرا که خانه بسیار کوچک است که متحمل تحقیق در مقیاس متفاوتی باشد که شما را به آبجکت معماری نزدیک کند یا به تراز تحریف بازنمایی و خیلی چیزهای دیگر برساند.
معماری در دهه های گذشته تجربه زمینه گرایی را داشته است. معماری مفهومی، فرهنگی و پدیده شناسی که اینها تجربه متریال، نور، رنگ و غیره بوده اند. گفته میشود معماری هنوز نیاز به ساختن دارد در حالی که تمام اندیشه ی ایده ی معماری مقوایی دربیان ضدمادیت آن اهمیت می یابد. پیتر آیزنمن همواره در ترسیمات خود پرسپکتیو یک نقطه ای را به عنوان نگاه از یک نقطه ثابت نقد کرده و تمام ترسیمات او آگزنومتریک هستند که یک بیان متافیزیکی را نسبت به پرسپکتیو چند نقطه ای ارائه می دهند و زاویه دید خاصی را القا نمی کنند و بیانگر این گفته نیچه هستند که هیچ حقیقتی وجود ندارد و تنها تفسیرها هستند. همانطور که گفته شد مهمترین کار او در حوزه معماری مفهومی خانه های معماری مقوایی هستند. به عنوان مثال، تصاویر خانه شماره دو که بدون نور خورشید گرفته شده اند و لذا هیچ سایه ای وجود ندارد تفاوتی با رسم ندارند. بنابر این او به آنچه که می خواست دست یافته که همان کمتر کردن تفاوت بین فرم ساخته شده و مدل یا ترسیم آن است.

خانه شماره x


خانه شماره II




حامی اتووود
نظـــــــر اعضــــــــا
امید دارایی ( 1396/01/10 ) :
هیچ حقیقتی وجود ندارد تنها تفسیرها هستند

ثبــــــــت نظـــــــر

  
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  

خانه درختی؛ گسترش تکرار در یک جهت ثابت
اتووود کلاسیک ـ خانه ی شماره 2 هربرت جِیکوبز ـ فرانک لوید رایت
بازسازي لابي آپارتمان اسكله نعل اسب ؛ تضادي آشكار با طرحي ساده
روستای غربی؛ تجسد کالبدی فضای منفی بزرگ مقیاس
پالپ نیوزهای اتووود ـ 21 راه تبدیل تخته های چوبی به یک مبلمان ویژه ؛ قسمت اول
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group