معماران معاصر ایران, اتووود - بزرگترین سایت معماری
ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما |  تبلیغات




موضوعـات مــعـماری
منظر شهری   - 1338
معماری کانستراکتیویستی   - 33
معماری و دیگر حوزه های فکر   - 1151
طراحی پارامتریک   - 29
نظریه معماری   - 966
هنر روسیه   - 28
طراحي داخلي   - 903
بحران آب   - 28
سازه های شهری   - 865
اکسپو میلان 2015   - 27
تکنولوژی ساخت   - 843
پداگوژی   - 26
مرزهای معماری   - 771
پاویون های سرپنتین   - 24
معماری حوزه عمومی   - 735
باهاوس   - 23
المان شهری   - 697
معماری؛ خیر مشترک و امید اجتماعی   - 22
نظریه شهری   - 689
جشن نامه اتووود   - 21
نگاه نو به سكونت   - 683
معماری مجازی   - 20
کلان سازه   - 600
زنانِ معمارِ ایرانی و سقف شیشه ای در نوزده روایت   - 20
معماری و سیاست   - 528
زاها حدید از نگاه معماران ایرانی   - 20
معماری پایدار   - 517
فیلوکیتکت   - 20
منتقدان معماری   - 484
پردیس ویترا   - 18
معماری مدرن   - 470
معماری پس از یازدهم سپتامبر   - 18
معماری تندیس گون   - 452
20 بنا که هرگز ساخته نشد   - 17
نوسازی و بهسازی بافت های شهری   - 438
کارگاهْ مسابقه قوام الدین شیرازی   - 16
برنامه ریزی شهری و منطقه ایی   - 437
مدرنیته؛ از نو   - 15
آرمان شهرگرایی   - 430
مسابقه مرکز اجتماعی شهر صدرا   - 15
روح مکان   - 425
شهرهای در حرکت   - 14
معماری منظر   - 425
معماری ـ موسیقی   - 14
معماری شمایل گون   - 421
معماری بایومورفیک   - 14
طراحی صنعتی   - 415
رابرت ونتوری در بیست و پنج روایت   - 14
باز زنده سازی   - 377
ویلا ساوا ـ لوکوربوزیه   - 11
توسعه پایدار   - 352
ده کتاب که هر معمار باید بخواند   - 11
معماری یادمانی   - 335
کنگو کوما ـ استادیوم ملی توکیو   - 10
تراشه های کانسپچوال   - 333
کلیسای رونشان ـ لوکوربوزیه   - 10
معماری سبز   - 306
درس گفتارهای اتووود   - 9
معماریِ توسعه   - 301
لیوینگ آرکیتکچر   - 9
هنر مدرنیستی   - 288
اقتصادِ فضا   - 9
اتووود کلاسیک   - 263
اتوره سوتساس به روایت آلیس راستورن   - 7
طراحی نئولیبرال   - 260
هشت کوتاه نوشته در مورد پوپولیسم   - 7
آینده گرایی   - 259
ردلف شیندلر به روایت الیس راستورن   - 7
بدنه سازی شهری   - 253
طراحی و ضایعات به روای آلیس راستورن   - 7
معماری محلی   - 249
شارلوت پریاند به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ارزان   - 246
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه اول   - 7
معماری محدود   - 243
معماری تخت جمشید   - 7
معماری تجربی   - 243
پاویون ایران ـ بی ینال ونیز 2016   - 7
تغییرات اقلیمی   - 241
بی ینال ونیز   - 7
محوطه سازی   - 239
رقابت مجتمع چندعملکردی شهید کاظمی قم   - 7
کتابخانه ی اتووود   - 236
آلوار و آینو آلتو به روایت آلیس راستورن   - 7
بنای محدود   - 220
ده پروژه کمتر شناخته شده لوکوربوزیه متقدم   - 7
معماری پست مدرن   - 219
طراحی و پناهجویان   - 7
معماری های تک   - 218
باوهاوس به روایت آلیس راستورن   - 7
گرمایش زمین   - 205
لوسی رای به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن حومه شهری   - 189
مارسل بروئر به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن عمومی   - 187
چارلز رنه مکینتاش به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری انتقادی   - 169
باکمینستر فولر به روایت آلیس راستورن   - 7
پروژه های دانشجویی از سراسر جهان   - 161
طراحی در بازی و تاج و تخت به روایت آلیس راستورن   - 7
زنان و معماری   - 152
سائول باس به روایت آلیس راستورن   - 7
عکاسی   - 150
میس ون در روهه به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ـ سینما   - 135
معماری و عکاسی به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن روستایی   - 133
طراحی روی بام به روایت آلیس راستورن   - 7
هنر انتزاعی   - 129
آیلین گری به روایت آلیس راستورن   - 6
هنر گفت و گو   - 129
صد و بیست و یک تعریف معماری   - 6
گرافیک   - 114
منبع شناسی اتووود   - 6
معماری ژاپن   - 113
معماری و فضای زیرساخت های نرم   - 6
معماری ایران   - 106
جهان علمیْ تخیلی   - 5
طراحی مبلمان   - 103
تناقض هاوپیچیدگی ها:تئوریهای پیچیدگیِ ونتوری وجیکوبز   - 5
فضای منفی   - 102
معماری مصر   - 5
بلندمرتبه ها   - 101
فرهنگ نفت   - 5
اتووود ـ ایران معاصر   - 86
پنج پروژه لوکوربوزیه متاخر که هیچگاه ساخته نشدند   - 5
معماری مذهبی   - 86
چهار یادداشت برای علی اکبر صارمی   - 4
معماران و چالش انتخاب معماری   - 86
معماری خوانی   - 4
اکسپو   - 75
اتومبیل در چهار روایت کوتاه از بری ریچاردز   - 4
پالپ نیوز ِ اتووود   - 68
بلوپرینت   - 4
معماری فاشیستی   - 63
اتووودْ آبزرور   - 4
معماری هند   - 62
فرایند خلاقیت چهار پیشگام معماری مدرن   - 4
معماری چین   - 61
همه ما سایبورگ هستیم   - 4
ترسیمات معماری   - 60
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه دوم   - 3
گفت و گو با مرگ   - 50
رقابت آسمانخراش ایوُلو 2016   - 3
ویرانه ها   - 49
آینده کجاست؟ روایتی از رولینگ استون   - 3
معماری و هنر انقلابی   - 44
رادایکالیسم ایتالیایی در سیزده روایت   - 3
جنبش متابولیسم   - 41
لویی کان به روایت آلیس راستورن   - 2
زاغه نشینی   - 40
اسمیتسن‌ ـ رابین هود گاردنز   - 2
مدارس معماری   - 39
رابرت نوزیک، یوتوپیا و دولت حداقلی   - 2
معماری اوایل قرن بیستم روسیه   - 34
تابْ آوری دفاتر نوپای معماری   - 1
درگذشت زاها حدید   - 34
فیلمْگفتارهای معماری و پداگوژی معماری   - 1
معماری پراجکتیو   - 34
شهرسازی کوچک مقیاس   - 1
معماری دیجیتال   - 34
ده پرسش از هشت معمار   - 1
اکسپو شانگهای 2010   - 33
چهل نکته در باب هایدگرْخوانی   - 1
معمارْستاره ها به روايت اتووود   - 33
شهرْخوانی با اتووود   - 1

طــراحــــــــــــــان
آر ای ایکس   - 3
ریکاردو بوفیل   - 3
آراتا ایسوزاکی   - 16
زاها حدید   - 187
آرشیگرام   - 7
زیگموند فروید   - 10
آرکی زوم   - 4
ژان بودریار   - 3
آلبرت پوپ   - 4
ژان نوول   - 22
آلدو روسی   - 13
ژاک دریدا   - 13
آلوار آلتو   - 19
ژاک لوگوف   - 4
آلوارو سیزا   - 9
ژیل دلوز   - 25
آن تینگ   - 4
سائول باس   - 7
آنتونی گائودی   - 27
ساسکیا ساسن   - 9
آنتونی وایدلر   - 5
سالوادور دالی   - 2
آنتونیو نگری   - 3
سانا   - 5
آنیش کاپور   - 8
سانتیاگو کالاتراوا   - 13
آی وِی وِی   - 34
سدریک پرایس   - 3
اُ ام اِی   - 34
سو فوجیموتو   - 11
اتوره سوتساس   - 7
سوپراستودیو   - 9
ادریان لابوت هرناندز   - 5
سورِ فِهْن   - 6
ادوارد برتینسکی   - 1
شیگرو بان   - 33
ادوارد سعید   - 12
عبدالعزیز فرمانفرمایان   - 4
ادوارد سوجا   - 10
فدریکو بابینا   - 30
ادواردو سوتو دی مُرِ   - 18
فرانک گهری   - 49
ادولف لوس   - 6
فرانک لوید رایت   - 44
ارو سارینن   - 28
فرای اوتو   - 9
اریک اوون موس   - 13
فردا کولاتان   - 2
اریک هابسبام   - 2
فردریک جیمسون   - 1
استن آلن   - 4
فرشید موسوی   - 3
استیون هال   - 30
فمیهیکو ماکی   - 4
اسلاوی ژیژک   - 17
فیلیپ جنسن   - 5
اسوالد متیوز اونگرز   - 5
گایاتری چاکراوارتی اسپیواک   - 5
اسوتلانا بویم   - 4
گرگ لین   - 7
اسکار نیمایر   - 33
لئون کریر   - 2
اف او اِی   - 9
لبس وودز   - 23
ال لیسیتسکی   - 3
لوئیس باراگان   - 2
الیس راستورن   - 47
لوئیس مامفورد   - 1
اِم اِی دی   - 22
لودویگ میس ون دروهه   - 22
ام وی آر دی وی   - 49
لودویگ هیلبرزیمر   - 3
اماندا لِــوِت   - 3
لوسی رای   - 15
اویلر وو   - 9
لویی کان   - 37
ایلین گری   - 7
لوییس بورژوا   - 8
ایوان لئونیدوف   - 4
لُکُربُزیه   - 134
بئاتریس کُلُمینا   - 8
لیام یانگ   - 4
بال کریشنادوشی   - 4
مارتین هایدگر   - 27
باک مینستر فولر   - 11
مارسل بروئر   - 7
برنارد چومی   - 33
مارشال برمن   - 16
برنو زوی   - 7
مانفردو تافوری   - 16
بنیامین برتون   - 6
مانوئل کاستلز   - 2
بوگرتمن   - 1
ماکسیمیلیانو فوکسِس   - 10
بی یارکه اینگلس   - 68
مایکل سورکین   - 1
پائولو سولری   - 4
مایکل گریوز   - 6
پاتریک شوماخر   - 3
محمدرضا مقتدر   - 4
پال گلدبرگر   - 1
مخزن فکر شهر   - 1
پرویز تناولی   - 2
مـَــس استودیو   - 3
پری اندرسون   - 3
معماران مورفسس   - 16
پل ویریلیو   - 20
موریس مرلوپنتی   - 2
پیتر آیزنمن   - 57
موشه سفدی   - 12
پیتر برنس   - 2
میشل سر   - 3
پیتر زُمتُر   - 67
میشل فوکو   - 44
پیتر کوک   - 7
نائومی کلاین   - 4
پیر بوردیو   - 5
نورمن فاستر   - 35
پییر ویتوریو آئورلی   - 4
نیکلای مارکوف   - 1
تئودور آدورنو   - 3
هانا آرنت   - 6
تادو اندو   - 13
هانری لفور   - 23
تام مین   - 13
هانی رشید   - 5
تام ویسکامب   - 10
هرزوگ دی مورن   - 27
توماس پیکتی   - 5
هرنان دیاز آلنسو   - 18
توماس هیترویک   - 30
هنری ژیرو   - 3
تیتوس بورکهارت   - 2
هنریک وایدولد   - 1
تیموتی مورتُن   - 2
هنس هولین   - 4
تیو ایتو   - 23
هوشنگ سیحون   - 14
جاشوا پرینس ـ رامس   - 2
هومی بابا   - 2
جان برجر   - 2
واسیلی کاندینسکی   - 1
جان هیداک   - 4
والتر بنیامین   - 26
جف منن   - 2
والتر گروپیوس   - 16
جفری کیپنس   - 3
ولادیمیر تاتلین   - 10
جورجو آگامبن   - 4
ولف پریکس   - 1
جوزپه ترانی   - 2
ونگ شو   - 8
جونیا ایشیگامی   - 3
ویتو آکنچی   - 12
جیمز استرلینگ   - 1
ویوین وست وود   - 6
جین جیکوبز   - 1
ک. مایکل هیز   - 2
چارلز جنکس   - 7
کارلو اسکارپا   - 5
چارلز رنه مکینتاش   - 7
کازیو سجیما   - 2
چارلز کوریا   - 15
کالین روو   - 1
چاینا میه ویل   - 4
کامران دیبا   - 13
حسن فتحی   - 5
کامرون سینکلر   - 11
حسین امانت   - 3
کریستفر الکساندر   - 2
خورخه لوئیس بورخس   - 2
کریستین نوربرگ ـ شولتز   - 15
داریوش آشوری   - 1
کریم رشید   - 5
داریوش شایگان   - 8
کلر استرلینگ   - 2
دانیل لیبسکیند   - 22
کلود پَره   - 3
دنیس اسکات براون   - 10
کنت فرمپتن   - 14
دیلرـ اِسکـُـفیدیو+رِنفرو   - 22
کنزو تانگه   - 9
دیوید رُی   - 2
کنستانتین ملنیکف   - 3
دیوید گیسن   - 2
کنگو کوما   - 47
دیوید هاروی   - 24
کوپ هیمِلبِلا   - 21
رابرت نوزیک   - 2
کوین لینچ   - 7
رابرت ونتوری   - 28
کیانوری کیکوتاکه   - 1
رُدولف شیندلر   - 7
کیتیو آرتم لئونیدویچ   - 1
رضا دانشمیر   - 5
کیشو کـُـروکاوا   - 6
رم کولهاس   - 95
یان گِل   - 8
رنزو پیانو   - 30
یو ان استودیو   - 32
ریچارد مِیر   - 8
یورگن هابرماس   - 13
ریموند آبراهام   - 1
یونا فریدمن   - 5
رینر بنهام   - 2
یوهانی پالاسما   - 12
رینهولد مارتین   - 5

کـاربـــــــری هـا
مسکونی   -752
معماری مذهبی   -104
زیرساخت های شهری   -341
صنعتی   -101
فرهنگی   -315
گالری   -84
پاویون   -254
هتل   -73
موزه   -247
ورزشی   -64
اداری ـ خدماتی   -228
بهداشتی   -37
مسکونی ـ تجاری   -156
حمل و نقل عمومی   -35
تفریحی   -150
زاغه نشینی   -5
اموزشی   -129
حامی اتووود
مسابقه دانشجویی اتووود
مقـــــــــــالات
    دیوید هاروی و شهر در قامت فهمی انسانْ تولید
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    پهنه ی معلق تهران؛ شاه عبدالعظیم یا شهر ری
        علی رنجی پور
    دیوید هاروی و شهرســــــــــــــــــــــــــــــــــازی آلترناتیو
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    هنر گفت و گو ـ جان بریسندن و اد لوییس با دیوید هاروی
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
چنـــــد پــــروژه
مجموعه مسکونی شاه پریان
طراح : علیرضا امتیاز "مدیر اتووود"
منزل شخصی دکتر دلیر - خیابان ولیعصر کوچه 8
طراح : محمود امیدبخش
مجموعه ي تجاري و پاركينگ طبقاتي شقايق
طراح : امين حشمتی
خانه شعر ، پايان نامه معماري كارشناسي ارشد
طراح : م معيت
گذرگاه همیابی
طراح : محمود امیدبخش
کاریــــــــــــابی
   کاریابی
   لیست درخواست ها ی قبلی شما
   لیست کاندیدها به تفکیک استان
   لیست فرصت های کاری به تفکیک استان
وبـــــلـاگ هـــــا
آرشیتکت نمونه
مدیر : مسعود زمانیها
معماری به مثابه ساخت-سجاد نازی
مدیر : سجاد نازی
فتوت نامه معماران
مدیر : اخوان الصفا
مجله معماری Architecture Foolad City
مدیر : مسعود پریوز
معــــرفی کتــــــاب
رهیافت پدیدارشناسی در اندیشه پیتر زومتور
نویسنده :  .
انتشارات : علم معمار

حامی اتووود
  مسابقه دانشجویی اتووود
بیست بنا ... ـ حمید ناصرخاکی ـ فرهنگستان ایران و مركز تجارت شیراز؛ از هادی میرمیران تا بهرام شیردل
اتووود سرویس خبر:   تيم اتووود
1396/01/11
مـنـــــــبـع : اختصاصی اتووود
تعداد بازدید : 2718

درآمد

موضوع انتخاب يك اثر معماري كه ساخته نشده است و اهميتي براي انتخاب كننده داشته، مطلبي آشناست. آنقدر كه انتخاب های خودخواهانه ای ازجمله كارهای خویش را نیز میتوان در لیست مورد نظر جای داد. برای پاسخ به این موضوع، دو عنصرِ زاویه ی دید و مكان برایم اهمیت یافته و از این رو، دو اثرِ معماری معاصر ایران را انتخاب كردم كه سالهاست ساخته نشدن آنها را حسرتی تأمل بار برای معماری معاصر ایران میدانم. این دو اثر یكی ساختمان فرهنگستان جمهوری اسلامی ایران از سید هادی میرمیران است و دیگری مركز تجارت شیراز از بهرام شیردل، كه با فاصله ای حدود یك دهه نسبت به هم طراحی شده و پس از مقبولیت ساخته نشده اند.

نكته ی مهم دیگر برای این انتخاب، حركت هر دو پروژه از درون فضای مسئله problem space به فضای راه حل solution space و یافتن شخصیت مولد بوده است. در این نوشتار تلاش می كنم به جنبه هایی از این انتخاب اشاره كنم.

برنامه گریزی و پوئتیك فضای معماری

مسابقه ی فرهنگستان جمهوری اسلامی ایران در اوایل دهه ی هفتاد شمسی رویداد بسیار مهمی بود. تمام توان انباشته در دهه ی شصت در ذهن معماران ایرانی در مسابقه ای تبلور یافت و طرح سید هادی میرمیران، رتبه ی اول را كسب نمود. به یاد دارم كه در بازدید از نمایشگاه این آثار نكته ای كه توجهم را جلب كرد، جسارت در عین محافظه كاری بود. طرح میرمیران با عبور از مطالعات بخش برنامه و در پی خلق فضایی شاعرانه، فرم جسورانه ای را بیرون كشیده بود. این پروژه از طریق "بازتولید الگوهای معماری ایرانی"، به "بازنمایی نمادهای امروزین شده" رسیده بود. تحقق فضای شاعرانه ی معماری در مقیاس شهر و الگو پردازی نمادین با تأویل مسئله، پروژه را به فضای راه حل برده و آماده ی كاركرد عملی نموده بود. به نظرم ساخته شدن این پروژه می توانست سه نتیجه ی مهم برای معماری معاصر ایران در پی داشته باشد

١- بازخوانی بنیادین زیباشناسیِ فرم در معماری معاصر ایران

٢- اعتقاد به تدوین برنامه و پردازش آن به مثابه بخشی از روند و فرآیند طراحی معماری

٣- دگرگون سازی سلیقه ی كارفرمای دولتی و ترویج این رویكرد به نهادهای ذی نفع و ذی نفوذ

بنای فرهنگستان اثر مرحوم میرمیران به دلیل تداوم اصالت و پوئتیك فضای آن، مقبول جامعه ی معماری شد، ولی به بهانه ی خروج از برنامه ی پروژه، ساخته نشد.

برنامه ریزی و كریتیك فضای شهری

بهرام شیردل پس از بازگشت به ایران و طراحی پروژه های متعدد در اوایل دهه ی هشتاد شمسی به زعم نگارنده مهمترین پروژه ی ایرانی خویش را طراحی نمود؛ پروژه ی مركز تجارت شیراز. این پروژه از طریق "نقادی مسئله" به فضای راه حل راه یافته و از این طریق به "بازتولید الگوهای كاركردی شهر ایرانی" اندیشیده بود. پروژه از طریق تكیه بر فضاهای شهری به عنوان عنصر بالادستِ فضاهای معماری، به طراحی برنامه ی فیزیكی پروژه نیز رسیده بود.

سه گانه ی ماكس راینهارت از پیتر آیزنمن، مركز تلویزیون ملی چین از رم كولهاوس و مركز تجارت شیراز از بهرام شیردل، صرفنظر از شباهت های بسیار، بیانگر دغدغه ی مهم معماری معاصر جهان نیز هستند؛ تركیب پیچیده ای از بازتولید فضای شهری، زیبایی شناسی فرم های نمادین شهری، بلند مرتبه گی و از همه مهمتر بازنمایی نمادین امروز و یا همان معاصریت.

بدون آنكه قصد ورود به حكایت های جانبی پروژه را داشته باشم، ساخته نشدن این پروژه را از دست رفتن یك فرصت تاریخی برای معماری معاصر ایران میدانم. این پروژه می توانست در قالب یك معماری بزرگ مقیاس به بازخوانی كاركردهای شهر در نسبت با معماری پرداخته و مسئله ی نسبت های طولی و عرضی را در كُنشِ طراحی، ارتقا دهد. به این معنا كه طرح های جامع و تفصیلی و طرح های معماری در یك توپولوژی كار خواهند كرد و نه در جهان های جداگانه. از طرف دیگر این پروژه به تفهیم مسئله ی "برنامه ریزی به مثابه طراحی" كمك می نمود و نكته ی مهمتر، شروع نقادی معماری در پراتیك معماری معاصر ایران نیز بود كه با ساخته نشدن این پروژه، در نطفه باقی ماند. نوع فضای انتقادی پیرامون این پروژه در جامعه ی معماری، كه بیشتر به جنبه ی كریتیك فضای شهری می پرداخت، پایه های مقبولیت پروژه را سُست كرده بود. چراكه جامعه ی معماری، پلتفرم های لازم برای این كار را نداشت ،اما برنامه ریزی دقیق و هوشمندانه ی پروژه، كارفرما را به مقاصد خویش رساند. با ساخته نشدن مركز تجارت شیراز، جسارت از معماری معاصر ایران (حتی برای اشتباه كردن) گرفته شد و این عرصه به وادی نوْهراسی centophobia فرو برده شد. نشانه های این فروبردگی حتى در لغزش های لرزان و ترسان پروژه ى مهم و خوبِ برج جام از رضا دانشمیر و كاترین اسپیریدنفاینجا) نیز دیده مى شود.

یوتوپیای نساخته ها و دیستوپیای ساخته ها

رابرت فراست شاعر متاخر آمریكایی در یكی از مهمترین اشعارش به نام راه ناپیموده به فضایی از تردید و تأسف كه حاصل دو راه مجزاست، اشاره می كند. انسانی كه بیشتر به راهی كه نرفته است، فكر می كند. حسرت شاعر در تركیب واژه ی جنگل زردفام، مخاطب را با مفهوم گزینش به چالش می كشد. اما نگاه دیگر به همین شعر از دید نگارنده این است كه هنوز راه دیگری برای روزی دیگر باقیست.

معماری معاصر ایران، جهانی از نساخته های خویش ساخته كه نگاه حسرت بار به آن ها، واقعیت امروز را در ساختن لاشه هاى بیشتر، بی پرواتر می كند.

 فرهنگستانِ ساخته شده در گوشه ای از تهران معاصر با التزامِ تمام به برنامه ی فیزیكی اش جا خوش كرده درحالی كه تهران "بیْ فرهنگستان" است. خورشید تهران در فراسوى ساختمان هایش، دیسلوكیت Dislocate شده و در همین حال، فرهنگستانِ نساخته ى میرمیران، در لابه لای واژه ها، هنوز همان ایده ى به ظاهر آزتكی را برای خورشید بازتعریف میكند؛ خورشیدی كه در پى غروب، طلوعى خواهد داشت از میان فضاى معمارى.

ساخته های معماری ما را احاطه كرده اند و ما نساخته ها را. به نظر تنها یك كار كافی است؛ گام گذاشتن به فضای ناپیموده.

فرهنگستان ایران از هادی میرمیران


برج تجارت جهانی شیراز از بهرام شیردل




حامی اتووود
نظـــــــر اعضــــــــا
هنوز نظری برای این خبر ثبت نشده است.

ثبــــــــت نظـــــــر

  
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  

برگزیده شدن رم کولهاوس در رقابت طراحی مجتمع هنری منچستر
تالار قصه گویی کامیگاتو راکوگو از تادائو آندو؛ حجم مینیمال صنعتی
تام ویسکامب و وضعیتِ خیال: مرکز موسیقی پاپ در بندرگاه کاهسیونگ
سنترو نیمایر از اسکار نیمایر
مدیا کاسموس از تویو ایتو در گیفو ؛ ترکیب بندی فضاهای داخلی با کره هایی واژگون
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group