معماران معاصر ایران, اتووود - بزرگترین سایت معماری
ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما |  تبلیغات




موضوعـات مــعـماری
معماری و دیگر حوزه های فکر   - 1667
معماری ـ موسیقی   - 19
منظر شهری   - 1562
شانزده کتاب برای ورود به جهان اِی آی و عصر آنتروپوسین   - 19
طراحي داخلي   - 1126
سینما به ترتیب الفبا به روایت هاوارد سوبر   - 18
نظریه معماری   - 1116
پردیس ویترا   - 18
سازه های شهری   - 1022
20 بنا که هرگز ساخته نشد   - 17
تکنولوژی ساخت   - 1010
معماری آمریکا   - 17
معماری حوزه عمومی   - 982
کارگاهْ مسابقه قوام الدین شیرازی   - 16
مرزهای معماری   - 964
مسابقه مرکز اجتماعی شهر صدرا   - 15
نگاه نو به سكونت   - 895
شهرهای در حرکت   - 15
المان شهری   - 851
معماری بایومورفیک   - 15
نظریه شهری   - 817
معماری و کوه   - 15
معماری و سیاست   - 789
سینما ـ طراحی صحنه ـ معماری   - 15
معماری مدرن   - 714
رابرت ونتوری در بیست و پنج روایت   - 15
کلان سازه   - 707
ویلا ساوا ـ لوکوربوزیه   - 14
معماری پایدار   - 690
فیلم پارازیت ساخته بونگْ جونْ هو   - 13
روح مکان   - 618
معماری و سلامت   - 13
آینده گرایی   - 604
ده کتاب که هر معمار باید بخواند   - 11
معماری منظر   - 589
فرهنگ نفت   - 11
برنامه ریزی شهری و منطقه ایی   - 576
ده پروژه کمتر شناخته شده لوکوربوزیه متقدم   - 10
آرمان شهرگرایی   - 575
کنگو کوما ـ استادیوم ملی توکیو   - 10
طراحی صنعتی   - 562
بی ینال ونیز   - 10
منتقدان معماری   - 538
کلیسای رونشان ـ لوکوربوزیه   - 10
نوسازی و بهسازی بافت های شهری   - 532
درس گفتارهای اتووود   - 10
توسعه پایدار   - 525
معماری خوانی   - 9
معماری تندیس گون   - 524
لیوینگ آرکیتکچر   - 9
معماری شمایل گون   - 500
اتوره سوتساس به روایت آلیس راستورن   - 9
باز زنده سازی   - 479
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه دوم   - 9
معماریِ توسعه   - 461
معماری و فضای زیرساخت های نرم   - 9
هنر مدرنیستی   - 434
ده زن برتر تاریخ معماری مدرن   - 9
معماری یادمانی   - 382
معماری بلوک شرق ـ جهان در حال محو شدن   - 8
طراحی نئولیبرال   - 379
شارلوت پریاند به روایت آلیس راستورن   - 8
معماری سبز   - 375
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه اول   - 8
تغییرات اقلیمی   - 363
تز 1400   - 8
تراشه های کانسپچوال   - 358
معماری تخت جمشید   - 8
معماری پست مدرن   - 343
منبع شناسی اتووود   - 7
معماری ارزان   - 330
آلوار و آینو آلتو به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری محدود   - 310
هشت کوتاه نوشته در مورد پوپولیسم   - 7
گرمایش زمین   - 308
ردلف شیندلر به روایت الیس راستورن   - 7
اتووود کلاسیک   - 304
طراحی و پناهجویان   - 7
معماری محلی   - 298
آیلین گری به روایت آلیس راستورن   - 7
بنای محدود   - 297
باوهاوس به روایت آلیس راستورن   - 7
محوطه سازی   - 293
لوسی رای به روایت آلیس راستورن   - 7
بدنه سازی شهری   - 276
مارسل بروئر به روایت آلیس راستورن   - 7
کتابخانه ی اتووود   - 274
چارلز رنه مکینتاش به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری تجربی   - 273
باکمینستر فولر به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ـ سینما   - 267
طراحی در بازی و تاج و تخت به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری انتقادی   - 256
سائول باس به روایت آلیس راستورن   - 7
زنان و معماری   - 240
میس ون در روهه به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری های تک   - 235
معماری و عکاسی به روایت آلیس راستورن   - 7
عکاسی   - 235
طراحی روی بام به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن حومه شهری   - 232
رقابت مجتمع چندعملکردی شهید کاظمی قم   - 7
فضای منفی   - 230
پاویون ایران ـ بی ینال ونیز 2016   - 7
اقتصادِ فضا   - 230
مینت د سیلوا به روایت آلیس راستورن   - 7
هنر انتزاعی   - 216
طراحی و ضایعات به روای آلیس راستورن   - 7
گرافیک   - 211
گونتا اشتلزل به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن عمومی   - 206
جنبش "جانِ سیاهان مهم است" و مسئله‌ی طراحی به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری و فاجعه   - 191
ریچارد نویترا به روایت آلیس راستورن   - 7
طراحی مبلمان   - 189
طراحی در زمانه بحران به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن روستایی   - 175
کارلو اسکارپا به روایت آلیس راستورن   - 7
پروژه های دانشجویی از سراسر جهان   - 173
پداگوژی انتقادی   - 7
هنر گفت و گو   - 161
عبور از مرحله جنینی   - 7
معماری ژاپن   - 160
مسابقه ویلا 1400   - 6
ترسیمات معماری   - 156
فرایند تکامل معماری مدرن هند   - 6
معماری و رسانه   - 156
ورنر پنتون به روایت آلیس رستورن   - 6
معماری ایران   - 155
معماری آمریکای جنوبی   - 6
معماری فضای داخلی   - 146
صد و بیست و یک تعریف معماری   - 6
بلندمرتبه ها   - 135
پنج پروژه لوکوربوزیه متاخر که هیچگاه ساخته نشدند   - 6
اتووود ـ ایران معاصر   - 121
معماری مصر   - 6
مدرنیته؛ از نو   - 96
شهرسازی کوچک مقیاس   - 5
ویرانه ها   - 95
رادایکالیسم ایتالیایی در سیزده روایت   - 5
معماری فاشیستی   - 89
معماری و غذا   - 5
معماری مذهبی   - 87
معماری و جنگ   - 5
معماران و چالش انتخاب معماری   - 86
تناقض هاوپیچیدگی ها:تئوریهای پیچیدگیِ ونتوری وجیکوبز   - 5
معماری چین   - 85
اکنی استودیو   - 5
اکسپو   - 83
گزارش فرانسویِ وس اندرسون   - 5
معماری و هنر انقلابی   - 79
کتاب هایی در باب یوتوپیا   - 5
ویروس کرونا و معماری   - 79
شهر ژنریک و نامکان ها   - 4
فیلوکیتکت   - 76
اکسپوی دبی. 2020   - 4
گفت و گو با مرگ   - 75
چالش های اخلاقی ریاضت ورزی در معماری به روایت پیر ویتوریو آئورلی   - 4
معماری کوچک مقیاس   - 75
چگونه یوتوپیا در روسیه انقلابی مدفون شد   - 4
جهان علمیْ تخیلی   - 72
فرایند خلاقیت چهار پیشگام معماری مدرن   - 4
معماری پراجکتیو   - 70
همه ما سایبورگ هستیم   - 4
معماری جنگلی   - 69
فرهنگ کمپ به روایت سوزان سانتاگ   - 4
پالپ نیوز ِ اتووود   - 68
اختلال های تشخیصی معماران مدرن   - 4
معماری هند   - 68
اتومبیل در چهار روایت کوتاه از بری ریچاردز   - 4
معماری دیجیتال   - 64
چهار یادداشت برای علی اکبر صارمی   - 4
مدارس معماری   - 61
بلوپرینت   - 4
پداگوژی   - 58
اتووودْ آبزرور   - 4
معماری اروپا   - 57
رقابت آسمانخراش ایوُلو 2016   - 3
معماری و نقاشی   - 56
آینده کجاست؟ روایتی از رولینگ استون   - 3
زاغه نشینی   - 55
داریوش شایگان و هنر ایرانی   - 3
معماری کانستراکتیویستی   - 53
باشگاه مشت زنی   - 3
بحران آب   - 52
بازپس گیری حریم خصوصی مان به روایت آنا وینر   - 3
آنتروپوسین   - 52
ژان بودریار؛ شفافیت، ابتذال و آلودگی رابطه   - 3
معماری و هوش مصنوعی   - 51
اندیشیدن از مجرای پاسخ های کووید 19 با فوکو   - 3
طراحی مُد   - 50
فیلم پدر ساخته ی فلوریان زلر   - 3
معماری و روانشناسی   - 49
شش پروژه شاخص معماری پست مدرن   - 3
معماری اوایل قرن بیستم روسیه   - 47
کودتایی که در مورد ان صحبت نمی کنیم   - 2
معماری و ادبیات   - 46
فیلم های اتووود   - 2
طراحی در وضعیت پندمیک به روایت آلیس راستورن   - 45
یوتوپیاهای سیاره ای . نیکیتا داوان با آنجلا دیویس و گایاتری اسپیواک   - 2
هنر روسیه   - 45
تعییرات زیست محیطی ـ انقلاب یا انهدام   - 2
باهاوس   - 44
جودیت باتلر مارا به تغییر شکل خشم مان فرا می خواند؛ گفت و گویی با ماشا گِسِن   - 2
جنبش متابولیسم   - 44
برج سیگرام چگونه جهانی شد؟   - 2
معماری و گیم   - 40
زیستْ ریاضت و همبستگی در فضای اضطراری   - 2
معماری آسیا   - 40
فیس بوک، گوگل و عصر تاریک سرمایه داری نظارتی   - 2
معماری بیابانی   - 37
شهرهای پیشاصنعتی   - 2
درگذشت زاها حدید   - 35
رابرت نوزیک، یوتوپیا و دولت حداقلی   - 2
معمارْستاره ها به روايت اتووود   - 34
مدرنیسم هیپی   - 2
طراحی پارامتریک   - 34
معماری مدارس   - 2
اکسپو شانگهای 2010   - 33
لویی کان به روایت آلیس راستورن   - 2
اکسپو میلان 2015   - 28
اسمیتسن‌ ـ رابین هود گاردنز   - 2
معماری مجازی   - 28
ده پرسش از هشت معمار   - 1
پاویون های سرپنتین   - 27
چهل نکته در باب هایدگرْخوانی   - 1
معماری و رنگ   - 27
شهرْخوانی با اتووود   - 1
معماری پس از یازدهم سپتامبر   - 25
ان اف تی   - 1
معماری؛ خیر مشترک و امید اجتماعی   - 24
متاورس   - 1
معماری و آب   - 24
معماری آفریقا   - 1
زاها حدید از نگاه معماران ایرانی   - 21
تابْ آوری دفاتر نوپای معماری   - 1
جشن نامه اتووود   - 21
فیلمْگفتارهای معماری و پداگوژی معماری   - 1
زنانِ معمارِ ایرانی و سقف شیشه ای در نوزده روایت   - 20
پیتر آیزنمن و خانه شماره یک به روایت روبرت سومول   - 1

طــراحــــــــــــــان
آر ای ایکس   - 3
زیگموند فروید   - 19
آراتا ایسوزاکی   - 16
ژان بودریار   - 10
آرشیگرام   - 7
ژان نوول   - 22
آرکی زوم   - 6
ژاک دریدا   - 19
آلبرت پوپ   - 4
ژاک لوگوف   - 4
آلدو روسی   - 15
ژیل دلوز   - 34
آلفرد هیچکاک   - 5
سائول باس   - 7
آلوار آلتو   - 19
ساسکیا ساسن   - 9
آلوارو سیزا   - 9
سالوادور دالی   - 2
آن تینگ   - 4
سانا   - 5
آنتونی گائودی   - 28
سانتیاگو کالاتراوا   - 14
آنتونی وایدلر   - 5
سدریک پرایس   - 3
آنتونیو نگری   - 6
سو فوجیموتو   - 17
آنسامبل استودیو   - 2
سوپراستودیو   - 9
آنیش کاپور   - 8
سورِ فِهْن   - 6
آی وِی وِی   - 34
سوزان سانتاگ   - 10
اُ ام اِی   - 57
شاشونا زوبوف   - 4
اتوره سوتساس   - 8
شیگرو بان   - 34
ادریان لابوت هرناندز   - 5
عبدالعزیز فرمانفرمایان   - 4
ادوارد برتینسکی   - 1
فدریکو بابینا   - 30
ادوارد سعید   - 17
فرانک گهری   - 50
ادوارد سوجا   - 10
فرانک لوید رایت   - 45
ادواردو سوتو دی مُرِ   - 18
فرای اوتو   - 10
ادولف لوس   - 9
فردا کولاتان   - 2
ارو سارینن   - 29
فردریک جیمسون   - 4
اریک اوون موس   - 14
فرشید موسوی   - 3
اریک هابسبام   - 2
فمیهیکو ماکی   - 4
استن آلن   - 4
فیلیپ جنسن   - 7
استیون هال   - 32
گابریل کوکو شنل   - 2
اسلاوی ژیژک   - 18
گایاتری چاکراوارتی اسپیواک   - 7
اسنوهتا   - 6
گرگ لین   - 7
اسوالد متیوز اونگرز   - 7
گونتا اشتلزل   - 1
اسوتلانا بویم   - 5
لئون کریر   - 2
اسکار نیمایر   - 37
لبس وودز   - 26
اف او اِی   - 9
لوئیس باراگان   - 2
ال لیسیتسکی   - 5
لوئیس مامفورد   - 1
الیس راستورن   - 112
لودویگ لئو   - 3
اِم اِی دی   - 23
لودویگ میس ون دروهه   - 29
ام وی آر دی وی   - 73
لودویگ هیلبرزیمر   - 4
اماندا لِــوِت   - 4
لودویگ هیلبرزیمر   - 1
اویلر وو   - 9
لوسی رای   - 15
ایلین گری   - 8
لویی کان   - 39
ایوان لئونیدوف   - 4
لوییجی مورتی   - 1
بئاتریس کُلُمینا   - 10
لوییس بورژوا   - 8
بال کریشنادوشی   - 4
لُکُربُزیه   - 153
باک مینستر فولر   - 13
لیام یانگ   - 4
برنارد چومی   - 33
لینا بو باردی   - 4
برنارد خوری   - 2
مارتین هایدگر   - 31
برنو زوی   - 7
مارسل بروئر   - 7
بنیامین برتون   - 8
مارشال برمن   - 16
بوگرتمن   - 1
مانفردو تافوری   - 16
بی یارکه اینگلس   - 69
مانوئل کاستلز   - 2
پائولو سولری   - 4
ماکسیمیلیانو فوکسِس   - 10
پائولو فریره   - 2
مایکل سورکین   - 4
پاتریک شوماخر   - 3
مایکل گریوز   - 6
پال گلدبرگر   - 1
محمدرضا مقتدر   - 4
پرویز تناولی   - 2
مخزن فکر شهر   - 1
پری اندرسون   - 3
مـَــس استودیو   - 3
پل ویریلیو   - 28
معماران آر سی آر   - 4
پیتر آیزنمن   - 59
معماران مورفسس   - 16
پیتر برنس   - 5
موریس مرلوپنتی   - 2
پیتر زُمتُر   - 69
موشه سفدی   - 12
پیتر کوک   - 10
میشل سر   - 3
پیر بوردیو   - 5
میشل فوکو   - 59
پییر ویتوریو آئورلی   - 14
نائومی کلاین   - 4
تئودور آدورنو   - 6
نورمن فاستر   - 36
تادو اندو   - 13
نیکلای مارکوف   - 1
تام مین   - 13
هانا آرنت   - 10
تام ویسکامب   - 10
هانری لفور   - 24
تاکامیتسو آزوما   - 3
هانی رشید   - 5
توماس پیکتی   - 5
هرزوگ دی مورن   - 31
توماس هیترویک   - 31
هرنان دیاز آلنسو   - 18
تیتوس بورکهارت   - 2
هنری ژیرو   - 3
تیموتی مورتُن   - 2
هنریک وایدولد   - 1
تیو ایتو   - 25
هنس هولین   - 5
جاشوا پرینس ـ رامس   - 2
هوشنگ سیحون   - 14
جان برجر   - 2
هومی بابا   - 2
جان هیداک   - 7
واسیلی کاندینسکی   - 2
جف منن   - 2
والتر بنیامین   - 30
جفری کیپنس   - 3
والتر گروپیوس   - 18
جورجو آگامبن   - 8
ورنر پنتون   - 5
جوزپه ترانی   - 2
ولادیمیر تاتلین   - 13
جولیا کریستوا   - 2
ولف پریکس   - 1
جونیا ایشیگامی   - 4
ونگ شو   - 8
جیمز استرلینگ   - 1
ویتو آکنچی   - 12
جین جیکوبز   - 2
ویوین وست وود   - 6
چارلز جنکس   - 7
ک. مایکل هیز   - 2
چارلز رنه مکینتاش   - 7
کارلو اسکارپا   - 13
چارلز کوریا   - 15
کازو شینوهارا   - 2
چاینا میه ویل   - 4
کازیو سجیما   - 2
حسن فتحی   - 6
کالین روو   - 1
حسین امانت   - 3
کامران دیبا   - 13
خورخه لوئیس بورخس   - 2
کامرون سینکلر   - 11
داریوش آشوری   - 1
کریستفر الکساندر   - 2
داریوش شایگان   - 13
کریستین نوربرگ ـ شولتز   - 15
دانیل لیبسکیند   - 24
کریم رشید   - 5
دنیس اسکات براون   - 10
کلر استرلینگ   - 2
دیلرـ اِسکـُـفیدیو+رِنفرو   - 23
کلود پَره   - 3
دیوید رُی   - 2
کنت فرمپتن   - 14
دیوید گیسن   - 2
کنزو تانگه   - 10
دیوید هاروی   - 25
کنستانتین ملنیکف   - 3
رابرت نوزیک   - 2
کنگو کوما   - 47
رابرت ونتوری   - 31
کوپ هیمِلبِلا   - 23
رُدولف شیندلر   - 7
کورنلیوس کاستوریادیس   - 3
رضا دانشمیر   - 5
کوین لینچ   - 7
رم کولهاس   - 116
کیانوری کیکوتاکه   - 1
رنزو پیانو   - 34
کیتیو آرتم لئونیدویچ   - 1
ریچارد مِیر   - 8
کیشو کـُـروکاوا   - 8
ریچارد نویترا   - 7
یان گِل   - 9
ریموند آبراهام   - 1
یو ان استودیو   - 32
رینر بنهام   - 2
یورگن هابرماس   - 15
رینهولد مارتین   - 5
یورن اوتزن   - 1
ریکاردو بوفیل   - 7
یونا فریدمن   - 5
زاها حدید   - 196
یوهانی پالاسما   - 12

کـاربـــــــری هـا
مسکونی   -865
گالری   -94
زیرساخت های شهری   -468
هتل   -81
فرهنگی   -365
ورزشی   -68
پاویون   -297
بیمارستان و داروخانه و کلینیک   -40
موزه   -267
حمل و نقل عمومی   -39
اداری ـ خدماتی   -244
ویلا   -27
تفریحی   -185
مجموعه های مسکونی   -8
مسکونی ـ تجاری   -172
زاغه نشینی   -5
اموزشی   -150
عناصر یادمانی شهری   -3
صنعتی   -110
تجاری   -1
معماری مذهبی   -107
حامی اتووود
مقـــــــــــالات
    دیوید هاروی و شهر در قامت فهمی انسانْ تولید
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    پهنه ی معلق تهران؛ شاه عبدالعظیم یا شهر ری
        علی رنجی پور
    دیوید هاروی و شهرســــــــــــــــــــــــــــــــــازی آلترناتیو
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    هنر گفت و گو ـ جان بریسندن و اد لوییس با دیوید هاروی
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
چنـــــد پــــروژه
مجموعه مسکونی شاه پریان
طراح : علیرضا امتیاز "مدیر اتووود"
منزل شخصی دکتر دلیر - خیابان ولیعصر کوچه 8
طراح : محمود امیدبخش
مجموعه ي تجاري و پاركينگ طبقاتي شقايق
طراح : امين حشمتی
خانه شعر ، پايان نامه معماري كارشناسي ارشد
طراح : م معيت
گذرگاه همیابی
طراح : محمود امیدبخش
کاریــــــــــــابی
   کاریابی
   لیست درخواست ها ی قبلی شما
   لیست کاندیدها به تفکیک استان
   لیست فرصت های کاری به تفکیک استان
وبـــــلـاگ هـــــا
آرشیتکت نمونه
مدیر : مسعود زمانیها
معماری به مثابه ساخت-سجاد نازی
مدیر : سجاد نازی
فتوت نامه معماران
مدیر : اخوان الصفا
مجله معماری Architecture Foolad City
مدیر : مسعود پریوز
معــــرفی کتــــــاب
رهیافت پدیدارشناسی در اندیشه پیتر زومتور
نویسنده :  .
انتشارات : علم معمار

حامی اتووود
کانال تلگرامی اتووود
پاویون های سومین دوره کارگاهْ مسابقه قوام الدین شیرازی ـ علی سوداگران
اتووود سرویس خبر:   تيم اتووود
1396/05/25
مـنـــــــبـع : اختصاصی اتووود
تعداد بازدید : 2129

. نامرزانگی :

مرزِ مرز کجاست؟ تالیف و خوانش معماری همواره درگیر دیالوگ دو بسترِ درون موضوعی و برون موضوعی خود بوده است. در مدیوم معمار، معماری از اولین لحظه آفرینشِ ایده ای و فرمی خود تجمیعی از هم پوشانی های بدون مرز علوم و هنر (در معنای کلی خود) خواهد بود. از اولین تصمیم در همنشینی یک آجر با آجر دیگر، فرآیندی انتخابی از نحوه ی قرارگیری یون های شیمیایی (ماده) در قالب فرمول های هندسی (ساختار بصری) برای ایستایی فیزیکی (نیرو) معماری انجام می شود. از این سو نوعیتِ انتخابِ معمار و نحوه ی اجبار مخاطب به استفاده از محصولش بیان کننده نگرش (vision) معمار به زندگی، طبیعت، ورای آنها و خودِ معماری (landscape + mindscape) است. اجماعی بدون مرز از ریز مرزهای متواتر...

خلاقیت معمار منوط به نحوه ی انتخاب و هم نشینی این لایه های متواترِ هم پوشانِ تاثیرگذازِ در / بر هم برای شکل گیری لایه های پیوسته و تاثیر پذیر کلاسیکِ خود معماری (پوسته ، گوشته ، هسته) و خلق یک مخلوق فرامرزی است (null hypothesis).

 

. شهر و معماری:

اما مرز بحرانی این دیالوگ، لحظه ی چیدمان و اجماع این ریز دیسیپلین های صِرف و شکل گیری یک کل انباشته است، وقتی نیاز شهرنشینی در تضاد با خواست شهریت قرار می گیرد. مرز اجبار گونه ای که انتخاب گری های معمارانه، مردم را در یک کنش متقابل و اصطکاک نامانوس بصری و فیزیکی با ریز انباشته های نا متجانسی به اسم شهر قرار می دهد و در ورای چیدمان (syntax) شلخته وار خود ، مردم را عادت به یک از هم گسیختگی ذهنی داده است... نقد دید افقی شهر!

شهر اجماعی همسایه وار از مالکیت های درون محور است و همین حق مالکیت شروع تعریف مرز و تشکیل حریم است که تخطی از آن تبعات خواهد داشت. پس مرز (border) در فیزیک تبدیل به حد (limit) در رفتار می شود. شهری که تصور یوتوپیاگونه ی میان فضاهای شهری آن تبدیل به توده ساخت های کابوس وار انباشته شده است و در بطن خود مکانیت های صلب فضاها را زیر سیطره خود قرار داده است (پخشایش افسار گسیخته ی جرم). چنان که مرز دید مخاطب را در خود فرو نشانده و ایده ی مرز و مرز های بینابینی را تبدیل به فرم زندان گونه ی مرزها کرده است.

اما ورای این ابر ابژه ی کلان (hyper object)، بیکران ترین کران فرا شهری، وجود دارنده ترین ناموجود شهرها و نا مرزترین مرز فراموش شده شاید آسمان باشد. فرا / ورا ابژه ای که بینابین تمامی این انباشتگی های شلخته زیر خود، ورای آن بوده و هست و خواهد ماند.

 

. " ابژه "، میان مردمی و میان معماری:

" ابژه " بهانه ای برای کشف مجدد از دست داده های توجه نشده در راستای یادآوری برای ایده آل های ناخودآگاه ذهنی در مخاطب است که هیچ مرزی برای بشر قایل نیست. "ابژه"  تنها یک یادآوری است برای عملکردهای فراموش شده ی گذشته بر روی پشت بام های پیوسته آجری بافت قدیم درون شهری و برون نمایی یک نوستالژی رفتاری و مکانی. از اینرو "ابژه" خلق یک مهتابی (بهارخواب) شهری است. زمان یا مکانی در تضاد معنایی با خود برای جدا شدن مخاطب از شهر و اولویت دهی تنها بر تن ها (personal vertical core).

"ابژه" را بدون بستر نمی توان در نظر گرفت. شخصیت "ابژه" بر گرفته از موقعیت خود بستر پروژه (اشاره به گذر قوام) است و نمایش یک اتفاق شهری در یک فضای میان شهری است تا مخاطب لحظه ای از حس تلنباره گی های شهر خارج شود (تمرکزی بر کنشی لحظه ای با آسمان به عنوان نماد مالکیت بینهایت). به همین دلیل جلوه ی "ابژه" چیزی است فرا مرزی بین یک مبلمان شهری، فضای شهری و پاویون که وابسته به موقعیت مخاطب نسبت به آن، مرزهای رایج معماری شکل می گیرد.

ماده شکل دهنده ی معماری است اما در "ابژه" ماده شکل گیرنده از معماری است که نه خاصیت جداکنندگی دارد و نه خاصیت باربری. عدم قطعیت ماده که دیگر تعیین کننده نیست و حضور قطعیت را به مینیمم می رساند (نقد مطلق بودن). "ابژه" همزمان هم شکاف (incision) است و هم رد (trace). فرآیند بازآشکارگی (re-emergence) در یک زمین بازی (playground) و این همان معناگشایی مطلوب است که همواره بر رمزخوانی ترجیح دارد (context scraper).

استفاده از خرده آجرهای بازیافتی به منظور جلوگیری از تولید مجدد آنها و ملاحظات زیست محیطی است و به طور همزمان استعاره ی فرمال بستر نا آماده ی شهری و فرهنگی است برای رخ دادن مجدد فراموش شده ها.

تلاش بر این بوده که پروژه خود مانع بصر نشود. با تغییر در زاویه دید، برخورد مخاطب، معماری و محیط از یک رابطه تقابلی عمودی/افقی تبدیل به یک همسو انگاری افقی/افقی خواهد شد (rotated horizon). در نهایت "ابژه" بستر لایتناهی زمان است بر روی بستر قاب گونه ی زمین، بینهایت فراموش شده، برون مرزی ترین درون نامرز… گاهی به آسمان نگاه کن!

 

بی کران                                                                     

  INFINTE - Borderlessness ; The Existence of Absent Infinitude

 مربي:
علي سوداگران

دستياران مربي:
پيام پيرو
حنيف حق طلب

اعضاي تيم:

1. احسان اقليدس

2. بهنام اكبري

3. علي جمالي

4. گيوا خاكساري

5. مهدي ده يادگاري

6. سجاد سرحدي

7. عرفان سرحدي

8. امير شجاعي واحد

9. عليرضا عزيزی

10. فرهود كنكاش

11. ميلاد گودرزي

12. محمدرضا منصوري شيرازي

13. محمدرضا ناظري

14. شهرزاد نيساني

.


.


.


.


.


.


.


.


.


.


.


.


.


.




حامی اتووود
نظـــــــر اعضــــــــا
هنوز نظری برای این خبر ثبت نشده است.

ثبــــــــت نظـــــــر

  
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  

طراحی پاویون اسپانیا در نمایشگاه جهانی شانگهای 2010
گروه معماری لایو و اینستالیشنی برای تشدید گره گاه بصری در بافت شهری
دفتر اویلر وو: جایگاه فارغ التحصیلان SCI- Arc و باززایی امر موجود
بازگشایی پاویون گالری سرپنتین از سو فوجیموتو ؛ فضایی نیمه شفاف در مقابل سازه کلاسیک گالری هنر
ده اینستالیشن هنری برتر سال 2015 از نگاه کاربران دیزاین بوم
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group