معماران معاصر ایران, اتووود - بزرگترین سایت معماری
ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما |  تبلیغات




موضوعـات مــعـماری
معماری و دیگر حوزه های فکر   - 1718
20 بنا که هرگز ساخته نشد   - 17
منظر شهری   - 1596
کارگاهْ مسابقه قوام الدین شیرازی   - 16
طراحي داخلي   - 1169
سینما ـ طراحی صحنه ـ معماری   - 16
نظریه معماری   - 1134
رابرت ونتوری در بیست و پنج روایت   - 15
سازه های شهری   - 1084
اینستالیشن های شهری   - 15
تکنولوژی ساخت   - 1076
معماری خاورمیانه   - 15
معماری حوزه عمومی   - 1067
شهرهای در حرکت   - 15
مرزهای معماری   - 1055
مسابقه مرکز اجتماعی شهر صدرا   - 15
نگاه نو به سكونت   - 921
معماری بایومورفیک   - 15
المان شهری   - 869
ویلا ساوا ـ لوکوربوزیه   - 14
نظریه شهری   - 838
معماری و دشت   - 13
معماری و سیاست   - 806
معماری و غذا   - 13
معماری مدرن   - 776
فیلم پارازیت ساخته بونگْ جونْ هو   - 13
معماری پایدار   - 751
معماری و جنگ   - 11
کلان سازه   - 734
ده کتاب که هر معمار باید بخواند   - 11
روح مکان   - 677
معماری خوانی   - 10
آینده گرایی   - 671
ده پروژه کمتر شناخته شده لوکوربوزیه متقدم   - 10
معماری منظر   - 637
کنگو کوما ـ استادیوم ملی توکیو   - 10
برنامه ریزی شهری و منطقه ایی   - 627
کلیسای رونشان ـ لوکوربوزیه   - 10
آرمان شهرگرایی   - 592
بی ینال ونیز   - 10
طراحی صنعتی   - 582
درس گفتارهای اتووود   - 10
معماری تندیس گون   - 571
معماری و انسان شناسی   - 10
توسعه پایدار   - 570
فمینیسم   - 10
منتقدان معماری   - 560
معماری و فضای زیرساخت های نرم   - 9
معماری شمایل گون   - 557
اتوره سوتساس به روایت آلیس راستورن   - 9
نوسازی و بهسازی بافت های شهری   - 548
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه دوم   - 9
معماریِ توسعه   - 525
ده زن برتر تاریخ معماری مدرن   - 9
باز زنده سازی   - 497
لیوینگ آرکیتکچر   - 9
هنر مدرنیستی   - 437
معماری تخت جمشید   - 8
معماری یادمانی   - 392
معماری بلوک شرق ـ جهان در حال محو شدن   - 8
طراحی نئولیبرال   - 391
شارلوت پریاند به روایت آلیس راستورن   - 8
معماری سبز   - 386
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه اول   - 8
تغییرات اقلیمی   - 376
تز 1400   - 8
معماری ارزان   - 364
معماری آمریکای جنوبی   - 8
تراشه های کانسپچوال   - 359
جنتریفیکیشن   - 7
معماری پست مدرن   - 352
طراحی و ضایعات به روای آلیس راستورن   - 7
معماری محدود   - 334
ردلف شیندلر به روایت الیس راستورن   - 7
بنای محدود   - 326
گونتا اشتلزل به روایت آلیس راستورن   - 7
گرمایش زمین   - 320
مینت د سیلوا به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری محلی   - 309
جنبش "جانِ سیاهان مهم است" و مسئله‌ی طراحی به روایت آلیس راستورن   - 7
اتووود کلاسیک   - 304
ریچارد نویترا به روایت آلیس راستورن   - 7
محوطه سازی   - 298
طراحی در زمانه بحران به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری تجربی   - 286
کارلو اسکارپا به روایت آلیس راستورن   - 7
کتابخانه ی اتووود   - 278
عبور از مرحله جنینی   - 7
بدنه سازی شهری   - 277
معماری مصر   - 7
معماری انتقادی   - 276
منبع شناسی اتووود   - 7
اقتصادِ فضا   - 275
پاویون ایران ـ بی ینال ونیز 2016   - 7
معماری ـ سینما   - 273
رقابت مجتمع چندعملکردی شهید کاظمی قم   - 7
زنان و معماری   - 253
آلوار و آینو آلتو به روایت آلیس راستورن   - 7
فضای منفی   - 253
هشت کوتاه نوشته در مورد پوپولیسم   - 7
عکاسی   - 244
طراحی و پناهجویان   - 7
مسکن حومه شهری   - 237
آیلین گری به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری های تک   - 235
باوهاوس به روایت آلیس راستورن   - 7
هنر انتزاعی   - 229
لوسی رای به روایت آلیس راستورن   - 7
گرافیک   - 218
مارسل بروئر به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن عمومی   - 210
چارلز رنه مکینتاش به روایت آلیس راستورن   - 7
طراحی مبلمان   - 209
باکمینستر فولر به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری و فاجعه   - 204
طراحی در بازی و تاج و تخت به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری فضای داخلی   - 190
سائول باس به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری و رسانه   - 188
میس ون در روهه به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن روستایی   - 181
معماری و عکاسی به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ژاپن   - 179
طراحی روی بام به روایت آلیس راستورن   - 7
پروژه های دانشجویی از سراسر جهان   - 178
صد و بیست و یک تعریف معماری   - 6
معماری ایران   - 169
شهرسازی کوچک مقیاس   - 6
ترسیمات معماری   - 169
پنج پروژه لوکوربوزیه متاخر که هیچگاه ساخته نشدند   - 6
هنر گفت و گو   - 165
مسابقه ویلا 1400   - 6
بلندمرتبه ها   - 140
فرایند تکامل معماری مدرن هند   - 6
اتووود ـ ایران معاصر   - 123
ورنر پنتون به روایت آلیس رستورن   - 6
معماری کوچک مقیاس   - 112
ده پرسش از دو معمار   - 6
معماری آسیا   - 106
زنان، آشپزخانه، مقاومت   - 5
ویرانه ها   - 106
معماری پساصنعتی   - 5
معماری چین   - 100
معماری استرالیا   - 5
مدرنیته؛ از نو   - 100
تناقض هاوپیچیدگی ها:تئوریهای پیچیدگیِ ونتوری وجیکوبز   - 5
معماری اروپا   - 96
اکنی استودیو   - 5
معماری مذهبی   - 90
گزارش فرانسویِ وس اندرسون   - 5
معماری فاشیستی   - 89
کتاب هایی در باب یوتوپیا   - 5
معماران و چالش انتخاب معماری   - 87
رادایکالیسم ایتالیایی در سیزده روایت   - 5
معماری جنگلی   - 86
چهار یادداشت برای علی اکبر صارمی   - 4
اکسپو   - 84
اتومبیل در چهار روایت کوتاه از بری ریچاردز   - 4
معماری پراجکتیو   - 81
بلوپرینت   - 4
گفت و گو با مرگ   - 80
اتووودْ آبزرور   - 4
ویروس کرونا و معماری   - 80
شهر ژنریک و نامکان ها   - 4
فیلوکیتکت   - 79
اکسپوی دبی. 2020   - 4
معماری و هنر انقلابی   - 79
چالش های اخلاقی ریاضت ورزی در معماری به روایت پیر ویتوریو آئورلی   - 4
جهان علمیْ تخیلی   - 75
چگونه یوتوپیا در روسیه انقلابی مدفون شد   - 4
معماری دیجیتال   - 74
فرایند خلاقیت چهار پیشگام معماری مدرن   - 4
معماری هند   - 70
همه ما سایبورگ هستیم   - 4
پالپ نیوز ِ اتووود   - 68
فرهنگ کمپ به روایت سوزان سانتاگ   - 4
بحران آب   - 66
اختلال های تشخیصی معماران مدرن   - 4
مدارس معماری   - 65
سایبورگ   - 4
معماری و نقاشی   - 61
معمای حبابی   - 4
طراحی مُد   - 60
مدرنیسم هیپی   - 4
پداگوژی   - 60
متاورس   - 4
معماری و روانشناسی   - 59
معماری آفریقا   - 3
زاغه نشینی   - 57
معماری مدارس   - 3
معماری و رنگ   - 56
اتووودْ باکسْ آفیس   - 3
آنتروپوسین   - 55
سایبرنتیک   - 3
معماری و هوش مصنوعی   - 54
سایبرفمینیسم   - 3
معماری بیابانی   - 54
داریوش شایگان و هنر ایرانی   - 3
معماری و ادبیات   - 54
باشگاه مشت زنی   - 3
معماری و آب   - 54
بازپس گیری حریم خصوصی مان به روایت آنا وینر   - 3
معماری کانستراکتیویستی   - 54
ژان بودریار؛ شفافیت، ابتذال و آلودگی رابطه   - 3
معماری اوایل قرن بیستم روسیه   - 47
اندیشیدن از مجرای پاسخ های کووید 19 با فوکو   - 3
هنر روسیه   - 45
فیلم پدر ساخته ی فلوریان زلر   - 3
جنبش متابولیسم   - 45
شش پروژه شاخص معماری پست مدرن   - 3
طراحی در وضعیت پندمیک به روایت آلیس راستورن   - 45
رقابت آسمانخراش ایوُلو 2016   - 3
باهاوس   - 44
آینده کجاست؟ روایتی از رولینگ استون   - 3
معماری و گیم   - 42
لویی کان به روایت آلیس راستورن   - 2
معماری و سلامت   - 37
اسمیتسن‌ ـ رابین هود گاردنز   - 2
درگذشت زاها حدید   - 35
کودتایی که در مورد ان صحبت نمی کنیم   - 2
طراحی پارامتریک   - 35
فیلم های اتووود   - 2
معمارْستاره ها به روايت اتووود   - 34
یوتوپیاهای سیاره ای . نیکیتا داوان با آنجلا دیویس و گایاتری اسپیواک   - 2
اکسپو شانگهای 2010   - 33
تعییرات زیست محیطی ـ انقلاب یا انهدام   - 2
معماری آمریکا   - 33
جودیت باتلر مارا به تغییر شکل خشم مان فرا می خواند؛ گفت و گویی با ماشا گِسِن   - 2
معماری مجازی   - 31
برج سیگرام چگونه جهانی شد؟   - 2
پاویون های سرپنتین   - 29
زیستْ ریاضت و همبستگی در فضای اضطراری   - 2
اکسپو میلان 2015   - 28
فیس بوک، گوگل و عصر تاریک سرمایه داری نظارتی   - 2
طراحی جزییات   - 27
شهرهای پیشاصنعتی   - 2
معماری و کوه   - 25
رابرت نوزیک، یوتوپیا و دولت حداقلی   - 2
معماری پس از یازدهم سپتامبر   - 25
نمایش های مد پرادا   - 2
معماری؛ خیر مشترک و امید اجتماعی   - 24
معماری و کودک   - 2
جشن نامه اتووود   - 21
مطالعات پسااستعماری   - 2
زاها حدید از نگاه معماران ایرانی   - 21
دوازده متفکر فمینیست و معماری   - 1
معماری و آسمان   - 21
ان اف تی   - 1
زنانِ معمارِ ایرانی و سقف شیشه ای در نوزده روایت   - 20
فیلمْگفتارهای معماری و پداگوژی معماری   - 1
فرهنگ نفت   - 19
تابْ آوری دفاتر نوپای معماری   - 1
معماری ـ موسیقی   - 19
پیتر آیزنمن و خانه شماره یک به روایت روبرت سومول   - 1
شانزده کتاب برای ورود به جهان اِی آی و عصر آنتروپوسین   - 19
ده پرسش از هشت معمار   - 1
پداگوژی انتقادی   - 19
چهل نکته در باب هایدگرْخوانی   - 1
سینما به ترتیب الفبا به روایت هاوارد سوبر   - 18
شهرْخوانی با اتووود   - 1
پردیس ویترا   - 18

طــراحــــــــــــــان
آر ای ایکس   - 3
زاها حدید   - 197
آراتا ایسوزاکی   - 17
زیگموند فروید   - 19
آرشیگرام   - 8
ژان بودریار   - 11
آرکی زوم   - 6
ژان نوول   - 22
آلبرت پوپ   - 4
ژاک دریدا   - 19
آلدو روسی   - 15
ژاک لوگوف   - 4
آلفرد هیچکاک   - 5
ژیل دلوز   - 34
آلوار آلتو   - 19
سائول باس   - 7
آلوارو سیزا   - 9
ساسکیا ساسن   - 9
آن تینگ   - 4
سالوادور دالی   - 2
آنتونی گائودی   - 28
سانا   - 5
آنتونی وایدلر   - 5
سانتیاگو کالاتراوا   - 14
آنتونیو نگری   - 6
سدریک پرایس   - 3
آنسامبل استودیو   - 2
سو فوجیموتو   - 18
آنیش کاپور   - 8
سوپراستودیو   - 9
آی وِی وِی   - 34
سورِ فِهْن   - 6
آی/ تری   - 2
سوزان سانتاگ   - 10
اُ ام اِی   - 61
شاشونا زوبوف   - 4
اتوره سوتساس   - 8
شیبیک و کریستوف   - 2
ادریان لابوت هرناندز   - 5
شیگرو بان   - 34
ادوارد برتینسکی   - 2
عبدالعزیز فرمانفرمایان   - 4
ادوارد سعید   - 19
فدریکو بابینا   - 30
ادوارد سوجا   - 10
فرانک گهری   - 50
ادواردو سوتو دی مُرِ   - 18
فرانک لوید رایت   - 45
ادولف لوس   - 9
فرای اوتو   - 10
ارو سارینن   - 30
فردا کولاتان   - 2
اریک اوون موس   - 14
فردریک جیمسون   - 4
اریک هابسبام   - 2
فرشید موسوی   - 3
استن آلن   - 4
فمیهیکو ماکی   - 4
استیون هال   - 32
فیلیپ جنسن   - 7
اسلاوی ژیژک   - 18
گابریل کوکو شنل   - 2
اسنوهتا   - 7
گایاتری چاکراوارتی اسپیواک   - 8
اسوالد متیوز اونگرز   - 7
گرگ لین   - 7
اسوتلانا بویم   - 5
گونتا اشتلزل   - 1
اسکار نیمایر   - 38
لئوپلد بانچینی   - 2
اف او اِی   - 9
لئون کریر   - 2
ال لیسیتسکی   - 5
لبس وودز   - 26
الیس راستورن   - 112
لوئیس باراگان   - 2
اِم اِی دی   - 25
لوئیس مامفورد   - 1
ام وی آر دی وی   - 74
لودویگ لئو   - 3
اماندا لِــوِت   - 4
لودویگ میس ون دروهه   - 29
اورهان پاموک   - 4
لودویگ هیلبرزیمر   - 4
اویلر وو   - 9
لودویگ هیلبرزیمر   - 1
ایال ویزمن   - 1
لوسی رای   - 15
ایلین گری   - 9
لویی کان   - 39
ایوان لئونیدوف   - 4
لوییجی مورتی   - 1
بئاتریس کُلُمینا   - 10
لوییس بورژوا   - 8
بال کریشنادوشی   - 4
لُکُربُزیه   - 153
باک مینستر فولر   - 13
لیام یانگ   - 4
برنارد چومی   - 36
لینا بو باردی   - 4
برنارد خوری   - 2
مارتین هایدگر   - 32
برنو زوی   - 7
مارسل بروئر   - 7
بنیامین برتون   - 8
مارشال برمن   - 16
بوگرتمن   - 1
مانفردو تافوری   - 16
بی یارکه اینگلس   - 69
مانوئل کاستلز   - 3
پائولو سولری   - 4
ماکسیمیلیانو فوکسِس   - 10
پائولو فریره   - 2
مایکل سورکین   - 4
پاتریک شوماخر   - 3
مایکل گریوز   - 6
پال گلدبرگر   - 1
محمدرضا مقتدر   - 4
پرویز تناولی   - 2
مخزن فکر شهر   - 1
پری اندرسون   - 3
مـَــس استودیو   - 3
پل ویریلیو   - 28
معماران آر سی آر   - 5
پیتر آیزنمن   - 59
معماران مورفسس   - 16
پیتر برنس   - 5
موریس مرلوپنتی   - 2
پیتر زُمتُر   - 69
موشه سفدی   - 12
پیتر کوک   - 10
میشل سر   - 3
پیر بوردیو   - 5
میشل فوکو   - 59
پییر ویتوریو آئورلی   - 14
نائومی کلاین   - 5
تئودور آدورنو   - 7
نورمن فاستر   - 36
تادو اندو   - 13
نیکلای مارکوف   - 1
تام مین   - 13
هانا آرنت   - 10
تام ویسکامب   - 10
هانری لفور   - 24
تاکامیتسو آزوما   - 3
هانی رشید   - 5
توماس پیکتی   - 5
هرزوگ دی مورن   - 31
توماس هیترویک   - 31
هرنان دیاز آلنسو   - 18
تیتوس بورکهارت   - 2
هنری ژیرو   - 3
تیموتی مورتُن   - 2
هنریک وایدولد   - 1
تیو ایتو   - 25
هنس هولین   - 5
جاشوا پرینس ـ رامس   - 2
هوشنگ سیحون   - 14
جان برجر   - 2
هومی بابا   - 2
جان هیداک   - 7
واسیلی کاندینسکی   - 2
جف منن   - 2
والتر بنیامین   - 30
جفری کیپنس   - 3
والتر گروپیوس   - 18
جورجو آگامبن   - 8
ورنر پنتون   - 5
جوزپه ترانی   - 2
ولادیمیر تاتلین   - 13
جولیا کریستوا   - 2
ولف پریکس   - 1
جونیا ایشیگامی   - 8
ونگ شو   - 8
جیمز استرلینگ   - 1
ویتو آکنچی   - 12
جین جیکوبز   - 2
ویوین وست وود   - 6
چارلز جنکس   - 7
ک. مایکل هیز   - 2
چارلز رنه مکینتاش   - 7
کارلو اسکارپا   - 13
چارلز کوریا   - 15
کازو شینوهارا   - 2
چاینا میه ویل   - 4
کازیو سجیما   - 2
حسن فتحی   - 6
کالین روو   - 1
حسین امانت   - 3
کامران دیبا   - 13
خورخه لوئیس بورخس   - 2
کامرون سینکلر   - 11
داریوش آشوری   - 1
کریستفر الکساندر   - 2
داریوش شایگان   - 13
کریستین نوربرگ ـ شولتز   - 15
دانیل لیبسکیند   - 24
کریم رشید   - 5
دنیس اسکات براون   - 10
کلر استرلینگ   - 2
دورته مندروپ   - 3
کلود پَره   - 3
دیلرـ اِسکـُـفیدیو+رِنفرو   - 23
کنت فرمپتن   - 14
دیوید رُی   - 2
کنزو تانگه   - 10
دیوید گیسن   - 2
کنستانتین ملنیکف   - 3
دیوید هاروی   - 25
کنگو کوما   - 47
رابرت نوزیک   - 2
کوپ هیمِلبِلا   - 23
رابرت ونتوری   - 32
کورنلیوس کاستوریادیس   - 3
رُدولف شیندلر   - 7
کوین لینچ   - 7
رضا دانشمیر   - 5
کیانوری کیکوتاکه   - 1
رم کولهاس   - 119
کیتیو آرتم لئونیدویچ   - 1
رنزو پیانو   - 34
کیشو کـُـروکاوا   - 8
ریچارد مِیر   - 8
یان گِل   - 9
ریچارد نویترا   - 7
یو ان استودیو   - 32
ریموند آبراهام   - 1
یورگن هابرماس   - 15
رینر بنهام   - 2
یورن اوتزن   - 1
رینهولد مارتین   - 5
یونا فریدمن   - 5
ریکاردو بوفیل   - 7
یوهانی پالاسما   - 12

کـاربـــــــری هـا
مسکونی   -879
گالری   -97
زیرساخت های شهری   -479
هتل   -84
فرهنگی   -386
ورزشی   -68
پاویون   -306
حمل و نقل عمومی   -39
موزه   -273
بیمارستان و داروخانه و کلینیک   -38
اداری ـ خدماتی   -256
ویلا   -27
تفریحی   -194
مجموعه های مسکونی   -10
مسکونی ـ تجاری   -173
زاغه نشینی   -6
اموزشی   -159
سرویس بهداشتی عمومی   -5
صنعتی   -116
عناصر یادمانی شهری   -5
معماری مذهبی   -108
تجاری   -3
حامی اتووود
مقـــــــــــالات
    دیوید هاروی و شهر در قامت فهمی انسانْ تولید
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    پهنه ی معلق تهران؛ شاه عبدالعظیم یا شهر ری
        علی رنجی پور
    دیوید هاروی و شهرســــــــــــــــــــــــــــــــــازی آلترناتیو
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    هنر گفت و گو ـ جان بریسندن و اد لوییس با دیوید هاروی
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
چنـــــد پــــروژه
مجموعه مسکونی شاه پریان
طراح : علیرضا امتیاز "مدیر اتووود"
منزل شخصی دکتر دلیر - خیابان ولیعصر کوچه 8
طراح : محمود امیدبخش
مجموعه ي تجاري و پاركينگ طبقاتي شقايق
طراح : امين حشمتی
خانه شعر ، پايان نامه معماري كارشناسي ارشد
طراح : م معيت
گذرگاه همیابی
طراح : محمود امیدبخش
کاریــــــــــــابی
   کاریابی
   لیست درخواست ها ی قبلی شما
   لیست کاندیدها به تفکیک استان
   لیست فرصت های کاری به تفکیک استان
وبـــــلـاگ هـــــا
آرشیتکت نمونه
مدیر : مسعود زمانیها
معماری به مثابه ساخت-سجاد نازی
مدیر : سجاد نازی
فتوت نامه معماران
مدیر : اخوان الصفا
مجله معماری Architecture Foolad City
مدیر : مسعود پریوز
معــــرفی کتــــــاب
رهیافت پدیدارشناسی در اندیشه پیتر زومتور
نویسنده :  .
انتشارات : علم معمار

حامی اتووود
 رسانه ی تخصصی معماری و شهرسازی میم زون
معمارْ ستاره های اتووود ـ ایوان لئونیدوف
اتووود سرویس خبر:   یاسمن فرودی (تحریریه اتووود)
1396/06/21
مـنـــــــبـع : www.thecharnelhouse.org
تعداد بازدید : 2859

از زمانی که ایوان لئونیدوف اولین بار در حدود سن بیست سالگی وارد عرصه معماری شد، نام وی به صورت افسانه ­ای در ذهن ها مانگار ماند. دلیل این امر صرفا به علت منحصر به فرد بودن کار او بود. قدرت و اصالت او با نفوذ عمیق و پرثمر خود - هرچند که اکثر پروژه هایش به صورت کاغذی و غیرقابل ساخت باقی مانده است، تأییدی است برای تمسک به این ایده ها در تفکر معماری در سراسر جهان.

لئونیدوف، هنرمند، معمار، رویا پراز و شاعر، کارهای زیادی انجام داد، او تا پایان عمر دقت و استعداد خود را حفظ کرد. اما مهمتر از همه وفاداری کامل او به ایده های معماری و اصول زیبایی شناسی خودش بود. بنابراین مفسران عمیقا اشتباه می کنند که می گویند که او تنها قادر بود استعدادهای خود را در دوره های آوانگارد کوتاه دهه ی 20 و اوایل دهه ی سوم که در طی آن ابتدا شناخته شد، نشان دهد. به طور طبیعی کار او تحت فرآیند تکامل قرار گرفت، به عنوان مثال از یک سو، منعکس کننده ضرب و شتم پالس هنری داخلی خود بود، و از سوی دیگر، به تاثیرات و شرایط خارجی واکنش نشان داد؛ اما با وجود تمام این تغییرات، او با ثبات ماندگاری، در هر دو بعد زیبایی شناختی و اخلاقی، در سبک ویژه خود، در تاریخ معماری ثبت شده است.

ایوان ایلیچ لئونیدوف در 9 فوریه 1902 در روستای ولسیه در یک خانواده روستایی و در استان استنسکی ولسوالی تروسکوئی گوبیمی متولد شد. او دوران کودکی خود را در روستای بابیو گذراند، در سن دوازده سالگی به پتروگراد رفت. این طور که پیداست لئونیدوف برای اولین بار فنون نقاشی و طراحی تروس را در استودیوهای آزاد که در سال 1920 برگزار شد، آموخت. در سال 1921 او برای ادامه تحصیل در مسکو به دانشکده نقاشی واهتاماس فرستاده شد، که بعدها نیز به دانشکده معماری و استودیوی آلکساندر واشنین منتقل شد.

فضای واهتاماس و ارتباطات شخصی او با الکساندر واشینن نقش مهمی در شکل دادن به شخصیت خلاق لئونیدوف ایفا کردند. لئونیدوف در حالی که هنوز یک دانش آموز بود، در مسابقات متعدد معماری شرکت می کرد و اغلب نیز موفق می شد. به عنوان مثال جایزه سوم برای یک کلبه روستایی پیشرفته از این جمله اند. هیچ یک از طرح های اصلی انجام شده در طول آموزشش باقی نمانده اند، اما چندین نشریه از آن سال ها، او را به عنوان یک معمار جوان که شیوه فردی ای از ترکیب و مهارت های گرافیکی با خود دارد معرفی کرده اند.

پایان نامه لئونیدوف برای موسسه کتابداری و اطلاع رسانی لنین، نه تنها به عنوان اولین کار مستقل خود، بلکه به عنوان اعتباری متمایز از یک معمار که در زندگی حرفه ای او قرار دارد، در نظر گرفته می شود. در اولین نمایشگاه عمومی معماری مدرن در مسکو در سال 1927، او یک مسیر کاملا جدید معماری را اغاز کرد. آغاز فعالیت حرفه ای لئونیدوف با مشارکت فعال او در مسابقات مشخص شده است. مسابقات در آن سال ها در معماری شوروی به مقیاس زیادی برگزار می شدند و فرصتی برای معمار جوان جهت ببیان ظرفیت های مختلف بود. آثار لئونیدوف از آن سال ها سنتزی بود از  کانستراکتیویسم و ترکیبات فردی.

در سال 1928 لئونیدوف برای اولین بار در مسابقات معماری بین المللی، برای مرکز فرماندهی در مسکو و برای بنای تاریخی کریستف کلمب در سانتو دومینگو شرکت کرد. بسیاری از معماران مشهور شوروی و همچنین غربی ها، در هر دو مسابقه شرکت کردند. در نهایت لوکوربوزیه ساخت مرکز فرماندهی را عهده دار شد، که ساخت آن در سال 1935 به اتمام رسید؛ به خوبی مشخص است که وی با لئونیدوف در دیدارهایی مربوط به مسکو در طول سال های  1929-1930 ملاقات داشته است. همانگونه که او از دیگر سازندهای برجسته استفاده می کرد، و نیز او از بسیاری نظرات و طرح های لئونیدوف برای این ساختمان کمک گرفت.

لئونیدوف در چارچوب کار در دفتر نارک متایهپروم، در نهایت توانست یک پروژه کوچک را بسازد اما یکی از مسائل پر اهمیت برای ما، درک کار او بود که بخشی از مراحل زیبایی شناسی در زمینه آسایشگاه کمیساریای بود. در اینجا او نه تنها میل و توانایی خود را برای ساختن نشان داد، بلکه بسیاری از عناصر اساسی واژگان حرفه ای خود را برای اولین بار درک کرد. آشنایی با این تنها اثر ساخته شده از لئونیدوف، ما را هرچند محدود، قادر می سازد تا ارزیابی مفاهیم فضا و زمان و ترکیب سه بعدی کار او در این دوره را، درک نماییم.

او در سال های واپسین عمر خود، به عنوان طراح نمایشگاه مشغول به کار شد. به بسیاری از رویدادهای مهم در حیطه معماری در زمان اتحاد جماهیر شوروی پاسخ داد. طرح هایی را، مانند بسیاری از معماران دیگر، برای بنای یادبود پیروزی و سپس به اولین اسپوتنیک، برای کاخ شوراها و برای نمایش جهانی در مسکو و به طور موازی، کار منظم در پروژه خصوصی خود را برای "شهر خورشید"، ایده ای که او قبل از جنگ صورت بندی شده بود، ادامه داد. رویاهای او در مورد این شهر از آینده در طرح ها، نقشه ها و مدل های بی شماری که از او باقی مانده است وجود دارد، او این تلاش را تا آخرین روزهای زندگی اش ادامه داد.

ایوان لئونیدوف در تاریخ 6 نوامبر 1959 درگذشت. او در نزدیکی مسکو در یک قبرستان روستایی دفن شد. برای او مقبره ای بسیار ساده ساختند: یک مکعب گرانیتی با کتیبه "ایوان لئونیدوف، معمار".















































حامی اتووود
نظـــــــر اعضــــــــا
هنوز نظری برای این خبر ثبت نشده است.

ثبــــــــت نظـــــــر

  
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  

اتووود کلاسیک ـ محور استقرار ـ ایوان لئونیدوف
تراشه های کانسپچوال ـ یوتوپیا از رویای لئونیدف و والتر گروپیوس تا دهشت کابوس اِرْنْسْت مِی
اتووود کلاسیک ـ طرح پیشنهادی مسابقه کمیساریای مردمی صنایع سنگین ـ ایوان لئونیدوف
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group