معماران معاصر ایران, اتووود - بزرگترین سایت معماری
ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما |  تبلیغات




موضوعـات مــعـماری
معماری و دیگر حوزه های فکر   - 1476
معماری کوچک مقیاس   - 21
منظر شهری   - 1443
معماری و گیم   - 21
نظریه معماری   - 1089
جشن نامه اتووود   - 21
طراحي داخلي   - 1007
زاها حدید از نگاه معماران ایرانی   - 21
سازه های شهری   - 927
زنانِ معمارِ ایرانی و سقف شیشه ای در نوزده روایت   - 20
تکنولوژی ساخت   - 912
شانزده کتاب برای ورود به جهان اِی آی و عصر آنتروپوسین   - 19
معماری حوزه عمومی   - 855
پردیس ویترا   - 18
مرزهای معماری   - 835
20 بنا که هرگز ساخته نشد   - 17
نگاه نو به سكونت   - 786
کارگاهْ مسابقه قوام الدین شیرازی   - 16
نظریه شهری   - 782
شهرهای در حرکت   - 15
المان شهری   - 766
مسابقه مرکز اجتماعی شهر صدرا   - 15
معماری و سیاست   - 711
معماری ـ موسیقی   - 15
کلان سازه   - 643
معماری بایومورفیک   - 15
معماری مدرن   - 623
رابرت ونتوری در بیست و پنج روایت   - 14
معماری پایدار   - 566
ویلا ساوا ـ لوکوربوزیه   - 13
منتقدان معماری   - 531
فیلم پارازیت ساخته بونگْ جونْ هو   - 13
آرمان شهرگرایی   - 524
معماری جنگلی   - 13
برنامه ریزی شهری و منطقه ایی   - 501
سینما به ترتیب الفبا به روایت هاوارد سوبر   - 12
روح مکان   - 500
ده کتاب که هر معمار باید بخواند   - 11
طراحی صنعتی   - 487
کنگو کوما ـ استادیوم ملی توکیو   - 10
معماری منظر   - 481
کلیسای رونشان ـ لوکوربوزیه   - 10
معماری تندیس گون   - 478
بی ینال ونیز   - 10
نوسازی و بهسازی بافت های شهری   - 473
درس گفتارهای اتووود   - 9
آینده گرایی   - 447
معماری و فضای زیرساخت های نرم   - 9
معماری شمایل گون   - 438
لیوینگ آرکیتکچر   - 9
باز زنده سازی   - 421
طراحی مُد   - 9
هنر مدرنیستی   - 416
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه دوم   - 9
توسعه پایدار   - 399
اتوره سوتساس به روایت آلیس راستورن   - 8
معماری یادمانی   - 362
شارلوت پریاند به روایت آلیس راستورن   - 8
تراشه های کانسپچوال   - 351
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه اول   - 8
معماریِ توسعه   - 341
معماری بیابانی   - 8
معماری سبز   - 337
ده پروژه کمتر شناخته شده لوکوربوزیه متقدم   - 8
طراحی نئولیبرال   - 324
معماری خوانی   - 8
معماری پست مدرن   - 324
آلوار و آینو آلتو به روایت آلیس راستورن   - 7
اتووود کلاسیک   - 292
طراحی و پناهجویان   - 7
تغییرات اقلیمی   - 283
آیلین گری به روایت آلیس راستورن   - 7
بدنه سازی شهری   - 268
ردلف شیندلر به روایت الیس راستورن   - 7
محوطه سازی   - 267
هشت کوتاه نوشته در مورد پوپولیسم   - 7
کتابخانه ی اتووود   - 267
رقابت مجتمع چندعملکردی شهید کاظمی قم   - 7
معماری محلی   - 264
پاویون ایران ـ بی ینال ونیز 2016   - 7
معماری ارزان   - 259
معماری تخت جمشید   - 7
معماری محدود   - 255
منبع شناسی اتووود   - 7
معماری تجربی   - 249
گونتا اشتلزل به روایت آلیس راستورن   - 7
بنای محدود   - 240
مینت د سیلوا به روایت آلیس راستورن   - 7
گرمایش زمین   - 238
طراحی و ضایعات به روای آلیس راستورن   - 7
معماری انتقادی   - 236
باوهاوس به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری های تک   - 224
لوسی رای به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ـ سینما   - 215
مارسل بروئر به روایت آلیس راستورن   - 7
زنان و معماری   - 211
چارلز رنه مکینتاش به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن حومه شهری   - 209
باکمینستر فولر به روایت آلیس راستورن   - 7
عکاسی   - 205
طراحی در بازی و تاج و تخت به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن عمومی   - 198
سائول باس به روایت آلیس راستورن   - 7
هنر انتزاعی   - 196
میس ون در روهه به روایت آلیس راستورن   - 7
گرافیک   - 176
معماری و عکاسی به روایت آلیس راستورن   - 7
فضای منفی   - 167
طراحی روی بام به روایت آلیس راستورن   - 7
پروژه های دانشجویی از سراسر جهان   - 165
معماری بلوک شرق ـ جهان در حال محو شدن   - 7
هنر گفت و گو   - 151
کارلو اسکارپا به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن روستایی   - 148
جنبش "جانِ سیاهان مهم است" و مسئله‌ی طراحی به روایت آلیس راستورن   - 7
طراحی مبلمان   - 140
ریچارد نویترا به روایت آلیس راستورن   - 7
ترسیمات معماری   - 134
طراحی در زمانه بحران به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ژاپن   - 133
فرایند تکامل معماری مدرن هند   - 6
معماری و فاجعه   - 124
عبور از مرحله جنینی   - 6
معماری ایران   - 120
ورنر پنتون به روایت آلیس رستورن   - 6
بلندمرتبه ها   - 116
صد و بیست و یک تعریف معماری   - 6
اتووود ـ ایران معاصر   - 93
پنج پروژه لوکوربوزیه متاخر که هیچگاه ساخته نشدند   - 6
معماری مذهبی   - 87
رادایکالیسم ایتالیایی در سیزده روایت   - 5
معماران و چالش انتخاب معماری   - 86
فرهنگ نفت   - 5
معماری فاشیستی   - 84
معماری مصر   - 5
مدرنیته؛ از نو   - 83
تناقض هاوپیچیدگی ها:تئوریهای پیچیدگیِ ونتوری وجیکوبز   - 5
اکسپو   - 79
کتاب هایی در باب یوتوپیا   - 5
اقتصادِ فضا   - 79
شهر ژنریک و نامکان ها   - 4
ویروس کرونا و معماری   - 72
فرهنگ کمپ به روایت سوزان سانتاگ   - 4
معماری و هنر انقلابی   - 71
چگونه یوتوپیا در روسیه انقلابی مدفون شد   - 4
فیلوکیتکت   - 69
چالش های اخلاقی ریاضت ورزی در معماری به روایت پیر ویتوریو آئورلی   - 4
پالپ نیوز ِ اتووود   - 68
فرایند خلاقیت چهار پیشگام معماری مدرن   - 4
گفت و گو با مرگ   - 68
همه ما سایبورگ هستیم   - 4
معماری هند   - 67
اختلال های تشخیصی معماران مدرن   - 4
معماری چین   - 66
اتووودْ آبزرور   - 4
ویرانه ها   - 64
اتومبیل در چهار روایت کوتاه از بری ریچاردز   - 4
مدارس معماری   - 56
شهرسازی کوچک مقیاس   - 4
معماری پراجکتیو   - 55
چهار یادداشت برای علی اکبر صارمی   - 4
معماری فضای داخلی   - 55
بلوپرینت   - 4
پداگوژی   - 52
رقابت آسمانخراش ایوُلو 2016   - 3
زاغه نشینی   - 52
آینده کجاست؟ روایتی از رولینگ استون   - 3
معماری و رسانه   - 51
بازپس گیری حریم خصوصی مان به روایت آنا وینر   - 3
معماری کانستراکتیویستی   - 49
ژان بودریار؛ شفافیت، ابتذال و آلودگی رابطه   - 3
معماری دیجیتال   - 49
داریوش شایگان و هنر ایرانی   - 3
طراحی در وضعیت پندمیک به روایت آلیس راستورن   - 45
پداگوژی انتقادی   - 3
معماری اوایل قرن بیستم روسیه   - 44
باشگاه مشت زنی   - 3
جنبش متابولیسم   - 42
اندیشیدن از مجرای پاسخ های کووید 19 با فوکو   - 2
باهاوس   - 41
سینما ـ طراحی صحنه ـ معماری   - 2
جهان علمیْ تخیلی   - 40
برج سیگرام چگونه جهانی شد؟   - 2
هنر روسیه   - 39
زیستْ ریاضت و همبستگی در فضای اضطراری   - 2
معماری و روانشناسی   - 38
تعییرات زیست محیطی ـ انقلاب یا انهدام   - 2
معماری و هوش مصنوعی   - 34
جودیت باتلر مارا به تغییر شکل خشم مان فرا می خواند؛ گفت و گویی با ماشا گِسِن   - 2
معماری و نقاشی   - 34
یوتوپیاهای سیاره ای . نیکیتا داوان با آنجلا دیویس و گایاتری اسپیواک   - 2
درگذشت زاها حدید   - 34
فیس بوک، گوگل و عصر تاریک سرمایه داری نظارتی   - 2
معمارْستاره ها به روايت اتووود   - 33
لویی کان به روایت آلیس راستورن   - 2
اکسپو شانگهای 2010   - 33
رابرت نوزیک، یوتوپیا و دولت حداقلی   - 2
طراحی پارامتریک   - 30
اسمیتسن‌ ـ رابین هود گاردنز   - 2
بحران آب   - 29
تابْ آوری دفاتر نوپای معماری   - 1
اکسپو میلان 2015   - 28
چهل نکته در باب هایدگرْخوانی   - 1
پاویون های سرپنتین   - 27
شهرْخوانی با اتووود   - 1
معماری و ادبیات   - 26
ده پرسش از هشت معمار   - 1
معماری پس از یازدهم سپتامبر   - 24
شهرهای پیشاصنعتی   - 1
معماری مجازی   - 23
فیلمْگفتارهای معماری و پداگوژی معماری   - 1
معماری؛ خیر مشترک و امید اجتماعی   - 22
پیتر آیزنمن و خانه شماره یک به روایت روبرت سومول   - 1
آنتروپوسین   - 22

طــراحــــــــــــــان
آر ای ایکس   - 3
ژان بودریار   - 10
آراتا ایسوزاکی   - 16
ژان نوول   - 22
آرشیگرام   - 7
ژاک دریدا   - 18
آرکی زوم   - 6
ژاک لوگوف   - 4
آلبرت پوپ   - 4
ژیل دلوز   - 33
آلدو روسی   - 14
سائول باس   - 7
آلوار آلتو   - 19
ساسکیا ساسن   - 9
آلوارو سیزا   - 9
سالوادور دالی   - 2
آن تینگ   - 4
سانا   - 5
آنتونی گائودی   - 28
سانتیاگو کالاتراوا   - 13
آنتونی وایدلر   - 5
سدریک پرایس   - 3
آنتونیو نگری   - 5
سو فوجیموتو   - 11
آنیش کاپور   - 8
سوپراستودیو   - 9
آی وِی وِی   - 34
سورِ فِهْن   - 6
اُ ام اِی   - 43
سوزان سانتاگ   - 9
اتوره سوتساس   - 7
شاشونا زوبوف   - 2
ادریان لابوت هرناندز   - 5
شیگرو بان   - 33
ادوارد برتینسکی   - 1
عبدالعزیز فرمانفرمایان   - 4
ادوارد سعید   - 15
فدریکو بابینا   - 30
ادوارد سوجا   - 10
فرانک گهری   - 50
ادواردو سوتو دی مُرِ   - 18
فرانک لوید رایت   - 46
ادولف لوس   - 8
فرای اوتو   - 10
ارو سارینن   - 29
فردا کولاتان   - 2
اریک اوون موس   - 14
فردریک جیمسون   - 4
اریک هابسبام   - 2
فرشید موسوی   - 3
استن آلن   - 4
فمیهیکو ماکی   - 4
استیون هال   - 32
فیلیپ جنسن   - 6
اسلاوی ژیژک   - 18
گابریل کوکو شنل   - 2
اسوالد متیوز اونگرز   - 5
گایاتری چاکراوارتی اسپیواک   - 7
اسوتلانا بویم   - 4
گرگ لین   - 7
اسکار نیمایر   - 37
گونتا اشتلزل   - 1
اف او اِی   - 9
لئون کریر   - 2
ال لیسیتسکی   - 5
لبس وودز   - 26
الیس راستورن   - 112
لوئیس باراگان   - 2
اِم اِی دی   - 22
لوئیس مامفورد   - 1
ام وی آر دی وی   - 57
لودویگ لئو   - 3
اماندا لِــوِت   - 4
لودویگ میس ون دروهه   - 27
اویلر وو   - 9
لودویگ هیلبرزیمر   - 3
ایلین گری   - 8
لودویگ هیلبرزیمر   - 1
ایوان لئونیدوف   - 4
لوسی رای   - 15
بئاتریس کُلُمینا   - 11
لویی کان   - 39
بال کریشنادوشی   - 4
لوییجی مورتی   - 1
باک مینستر فولر   - 12
لوییس بورژوا   - 8
برنارد چومی   - 33
لُکُربُزیه   - 148
برنارد خوری   - 2
لیام یانگ   - 4
برنو زوی   - 7
مارتین هایدگر   - 31
بنیامین برتون   - 8
مارسل بروئر   - 7
بوگرتمن   - 1
مارشال برمن   - 16
بی یارکه اینگلس   - 68
مانفردو تافوری   - 16
پائولو سولری   - 4
مانوئل کاستلز   - 2
پائولو فریره   - 2
ماکسیمیلیانو فوکسِس   - 10
پاتریک شوماخر   - 3
مایکل سورکین   - 4
پال گلدبرگر   - 1
مایکل گریوز   - 6
پرویز تناولی   - 2
محمدرضا مقتدر   - 4
پری اندرسون   - 3
مخزن فکر شهر   - 1
پل ویریلیو   - 28
مـَــس استودیو   - 3
پیتر آیزنمن   - 59
معماران آر سی آر   - 4
پیتر برنس   - 5
معماران مورفسس   - 16
پیتر زُمتُر   - 69
موریس مرلوپنتی   - 2
پیتر کوک   - 8
موشه سفدی   - 12
پیر بوردیو   - 5
میشل سر   - 3
پییر ویتوریو آئورلی   - 14
میشل فوکو   - 57
تئودور آدورنو   - 6
نائومی کلاین   - 4
تادو اندو   - 13
نورمن فاستر   - 35
تام مین   - 13
نیکلای مارکوف   - 1
تام ویسکامب   - 10
هانا آرنت   - 9
تاکامیتسو آزوما   - 3
هانری لفور   - 24
توماس پیکتی   - 5
هانی رشید   - 5
توماس هیترویک   - 30
هرزوگ دی مورن   - 30
تیتوس بورکهارت   - 2
هرنان دیاز آلنسو   - 18
تیموتی مورتُن   - 2
هنری ژیرو   - 3
تیو ایتو   - 25
هنریک وایدولد   - 1
جاشوا پرینس ـ رامس   - 2
هنس هولین   - 5
جان برجر   - 2
هوشنگ سیحون   - 14
جان هیداک   - 6
هومی بابا   - 2
جف منن   - 2
واسیلی کاندینسکی   - 2
جفری کیپنس   - 3
والتر بنیامین   - 29
جورجو آگامبن   - 6
والتر گروپیوس   - 18
جوزپه ترانی   - 2
ورنر پنتون   - 5
جونیا ایشیگامی   - 3
ولادیمیر تاتلین   - 13
جیمز استرلینگ   - 1
ولف پریکس   - 1
جین جیکوبز   - 2
ونگ شو   - 8
چارلز جنکس   - 7
ویتو آکنچی   - 12
چارلز رنه مکینتاش   - 7
ویوین وست وود   - 6
چارلز کوریا   - 15
ک. مایکل هیز   - 2
چاینا میه ویل   - 4
کارلو اسکارپا   - 13
حسن فتحی   - 6
کازو شینوهارا   - 2
حسین امانت   - 3
کازیو سجیما   - 2
خورخه لوئیس بورخس   - 2
کالین روو   - 1
داریوش آشوری   - 1
کامران دیبا   - 13
داریوش شایگان   - 13
کامرون سینکلر   - 11
دانیل لیبسکیند   - 24
کریستفر الکساندر   - 2
دنیس اسکات براون   - 10
کریستین نوربرگ ـ شولتز   - 15
دیلرـ اِسکـُـفیدیو+رِنفرو   - 22
کریم رشید   - 5
دیوید رُی   - 2
کلر استرلینگ   - 2
دیوید گیسن   - 2
کلود پَره   - 3
دیوید هاروی   - 25
کنت فرمپتن   - 14
رابرت نوزیک   - 2
کنزو تانگه   - 9
رابرت ونتوری   - 30
کنستانتین ملنیکف   - 3
رُدولف شیندلر   - 7
کنگو کوما   - 47
رضا دانشمیر   - 5
کوپ هیمِلبِلا   - 22
رم کولهاس   - 106
کورنلیوس کاستوریادیس   - 3
رنزو پیانو   - 31
کوین لینچ   - 7
ریچارد مِیر   - 8
کیانوری کیکوتاکه   - 1
ریچارد نویترا   - 7
کیتیو آرتم لئونیدویچ   - 1
ریموند آبراهام   - 1
کیشو کـُـروکاوا   - 6
رینر بنهام   - 2
یان گِل   - 9
رینهولد مارتین   - 5
یو ان استودیو   - 32
ریکاردو بوفیل   - 5
یورگن هابرماس   - 15
زاها حدید   - 194
یونا فریدمن   - 5
زیگموند فروید   - 20
یوهانی پالاسما   - 12

کـاربـــــــری هـا
مسکونی   -815
معماری مذهبی   -105
زیرساخت های شهری   -402
گالری   -87
فرهنگی   -336
هتل   -77
پاویون   -268
ورزشی   -65
موزه   -256
بیمارستان و داروخانه و کلینیک   -40
اداری ـ خدماتی   -234
حمل و نقل عمومی   -39
مسکونی ـ تجاری   -165
ویلا   -8
تفریحی   -164
زاغه نشینی   -5
اموزشی   -138
مجموعه های مسکونی   -4
صنعتی   -106
عناصر یادمانی شهری   -1
حامی اتووود
مقـــــــــــالات
    دیوید هاروی و شهر در قامت فهمی انسانْ تولید
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    پهنه ی معلق تهران؛ شاه عبدالعظیم یا شهر ری
        علی رنجی پور
    دیوید هاروی و شهرســــــــــــــــــــــــــــــــــازی آلترناتیو
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    هنر گفت و گو ـ جان بریسندن و اد لوییس با دیوید هاروی
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
چنـــــد پــــروژه
مجموعه مسکونی شاه پریان
طراح : علیرضا امتیاز "مدیر اتووود"
منزل شخصی دکتر دلیر - خیابان ولیعصر کوچه 8
طراح : محمود امیدبخش
مجموعه ي تجاري و پاركينگ طبقاتي شقايق
طراح : امين حشمتی
خانه شعر ، پايان نامه معماري كارشناسي ارشد
طراح : م معيت
گذرگاه همیابی
طراح : محمود امیدبخش
کاریــــــــــــابی
   کاریابی
   لیست درخواست ها ی قبلی شما
   لیست کاندیدها به تفکیک استان
   لیست فرصت های کاری به تفکیک استان
وبـــــلـاگ هـــــا
آرشیتکت نمونه
مدیر : مسعود زمانیها
معماری به مثابه ساخت-سجاد نازی
مدیر : سجاد نازی
فتوت نامه معماران
مدیر : اخوان الصفا
مجله معماری Architecture Foolad City
مدیر : مسعود پریوز
معــــرفی کتــــــاب
رهیافت پدیدارشناسی در اندیشه پیتر زومتور
نویسنده :  .
انتشارات : علم معمار

حامی اتووود
کانال تلگرامی اتووود
موزه جدید نیویورک از سانا؛ ترکیبی شکننده از مکعب های غریبه ی سفید
اتووود سرویس خبر:   نگار زارعى (تحریریه اتووود)
1396/07/24
مـنـــــــبـع : Filler , Martin . Miracle on the bowery , "Newyork Times , 17" "
تعداد بازدید : 2543

موزه جدید محصول یک دیدگاه جست و جو گر برای ایجاد یک مرکز اصلی سیاسی برای هنر های معاصر در شهر نیویورک است. نام این موزه با هدف متمایز کردن خود از مراکز هنری دیگر ، با تمرکز بر هنر، هنرمندان نوظهور، روحیه پیشگامی خود را در بر دارد.                                                    

طی دو دهه اخیر پس از تاسیس آن در سال1977، این موزه شهرت زیادی برای برنامه های هنری برجسته خود به دست آورد و نهایتا از منزل نامرئی خود در یک اتاق زیر شیروانی ، به مراتب بالا رفت.

در سال 2003 ، شرکت معماری ژاپنی سانا،برای دست یابی به تماشاگران بیشتر و به هدف ایجاد یک مرکز بصری، ماموریت طراحی یک مرکز وقف شده برای این موزه را به عهده داشت.ساختار به دست آمده یک دسته از جعبه های دارای مسیر مستقیم می باشد که بر Boweryسایه افکنده اند و تا کنون اولین و تنها موزه هنر های معاصر با هدف خاص خود در شهر نیویورک خواهد بود.

شرکت سانا که در توکیو قرار دارد توسط "ریو کازویو"در سال 1995 تاسیس شده است. این دو معمار با همکاری یکدیگر در پروژه های سانا، همزمان ساخت سازه های انفرادی خود را نیز اجرا می کنند که همگی در یک ساختمان قرار دارند.کارکنان هر دو شرکت مشترک هستند و دارای فضای همگانی در دفتر بزرگ شرکت می باشند که یک محیط کار بدون مرز بوده و به عنوان یک سمبل برای شکل معماری شفاف این ساختمان عمل می کند.

این ساختار تا حدودی یک واکنش در برابر ساختمان های غیر شفاف موجود در خیابان های توکیو می باشد و باعث به وجود آمدن مقایسه های بین ساختار های اسکلتی میس وندروهه شده  است.

SANAA در زمان واگذاری ماموریت موزه جدید دو پروژه دیگر نیز در دست اجرا داشت.موزه قرن 21 از هنر های معاصر در کانازاوای ژاپن و عمارت شیشه ای در موزه تولدو اوهایو.

پروژه دوم در واقع اولین پروژه این شرکت در آمریکا بود و نقطه ابهام بین المللی آن در حفظ ماموریت موزه جدید به منظور ترقی و پیشرفت هنر مندان گمنام بود،سانا با دریافت انتقادات مثبت از سراسر جهان برای این دو پروژه و پروژه های بعدی ،جایزه پریتزکر را در سال 2010 به دست آورد.

طراحیسانا  برای موزه جدید شامل هفت جعبه از قسمت های مختلف است که به صورت عمودی در اطراف هسته ی مرکزی دسته بندی شده اند.معماران از حداکثر فوت مربع برای پوشش ناحیه ای استفاده نکردند و خودشان فضای مورد نیاز برای جابجایی این جعبه ها از مرکز تهیه کرده و یک تعامل پویا میان بخش ها ایجاد کردند .

پلان منحصر به فرد ساختمان این هدف را داشت تا یک ساختار معماری متمایز به وجود آورد که فلسفه تجربی بازدید کنندگان را منعکس کند.المان های برنامه ای این موزه در ده طبقه گسترش یافته اند که در گالری ها ، کافه ها ، تئاتر، مرکز آموزشی و دو طبقه سیار قرار گرفته اند، معماری سانا به طور معمول مکالمه ای با این برنامه دارد.که نیشیزاوا این گونه خلاصه کرده است: "ما از عملکرد برای ایجاد ساختمان استفاده میکنیم ، ساختمان نیز عملکرد را ایجاد می کند."این عمل متقابل در موزه جدید نیز قابل مشاهده است که یک فضای استفاده شده در میله های میان طبقه ی سوم و چهارم تبدیل به یک میکرو گالری شده که اندازه آن 5 فوت در 8 فوت است اما ارتفاع سقف آن 35 فوت است. یکی از اهداف اولیه سانا برای این پروژه ، ایجاد یک موزه جاذب و قابل دسترسی بوده است.

 

برای رسیدن به این هدف ،آن ها از یک دیوار شیشه ای همسطح با خیابان استفاده کرده اند تا از لحاظ فیزیکی حس بازی و شفافی محیط را به بیننده القا کنند. موزه میان خیابان و توسط یک لایه در هم حل می شود و عابرین پیاده را کنجکاو می کند تا وارد موزه شوند. ادامه پیاده روی پیوسته تا طبقه های موزه به ویژگی خاص آن در تشویق عابرین می افزاید . قاب های شیشه ای دیوار در زمین غرق شده و در سقف گسترده می شود.و در نتیجه ، چهر چوب های خود را پوشانده و مانع از حس جدایی که مکن است توسط موزه ایجاد شود ، خواهند شد.

مرکز هنری توسط دیواره شیشه ای نشان داده می شود و فعالیت های پشت صحنه موزه و همچنین شفافیت ساختار معماری بنا نیز به نمایش گذاشته می شود.فضای داخلی نیز دارای دیوار های شیشه ای است ، مانند دیوار هایی که گالری پشتی طبقه اول را از لابی و کافه در جلوی ساختمان جدا می کند.

بنابراین ، دسترسی به موزه ، فرا تر از ساختمان نیز ادامه پیدا می کند که همگی توسط هنر نمایش موزه به صورت شفاف به افراد داخل خیابان است.

استفاده از دیوار های شیشه ای توسط ساختار ساختمان تسهیل شده که متکی بر داربست های استیل (فولادی) برای تحمل بار جعبه ها می باشد. داربست ها به گالری ها این امکان را می دهند تا بدون ستون ، پای بر جا با شند و یک فضای نمایشگاهی غیر مبهم و کاملا قابل انطباق فراهم کند.

در نقاط مشخص ، داربست ها دارای ویژگی های تزیینی می باشند که خطوط مورب ، پنجره ها را به دو نیم تقسیم می کنند.در جایی دیگر داربست ها  با دقت جا سازی شده اند تا مانع از ایجاد پنجره های سقفی تیره کننده شود.   

از آنجایی که دیواره های گالری نمی توانند وزن را تحمل کنند، معمار ها توانستند یک عقب نشینی میان دیوار ها و زمین ایجاد کنند که مانع از تلاقی نا متناسب ابن دو می شوند. این جزییات معماری  قبلا توسط سانا در گالری آنها در کانازاوا به کار گرفته شده است. در موزه جدید ،این دیوار های معلق، بی وزنی کل ساختار های معماری را منعکس می کند که از ویترین شیشه ای آن فرا تر می رود.

افزایش فضای نمایشگاهی مهم ترین موضوع در طراحی موزه جدید بوده است که بیشتر مورد توجه فضای محبوس و به هم انباشته ساختمان قدیمی موزه جدید می باشد. فضای تردد کاهش یافته تا اندازه گالری ها افزایش یابد به راه پله ای که میان طبقه سوم و چهارم قرار گرفته ، فقط 3 فوت می باشد که کمترین فضای اجازه داده شده توسط قوانین ساخت و ساز شهری است.

در اینجا ، عرض باریک راه پله و ارتفاع زیاد سقف با هم ترکیب شده اند تا یک تجربه ی فضای مهیج ایجاد کنند.

گالری ها تقریبا بدون پنجره هستند ، فضای دیوار به روزنه های عمارت اولویت دارد . جا به جایی جعبه های سازنده ساختمان در واقع یک راه حل برای ورود نور طبیعی به گالری ها از طریق پنجره های سقفی در جلو آمدگی های به وجود آمده می باشد. در هنگام شب ،نور مصنوعی تولید شده در فضای داخلی گالری ها از طریق پنجره های سقفی سرازیر شده و توسط پوشش های آستری منتشر می شود و به آرامی ساختمان را روشن می کند. ساختار سقف گالری ها در معرض دید عموم قرار دارد تا آثار هنری از آن آویزان شود که مجددا فضای نمایشی بزرگتر و قابل انعطاف تری را فراهم می کند.                                                                       

پروژه های معماری سانا، به طور پیوسته تلاش می کند تا ارتباطی میان ساختمان و محیط اطراف آن ایجاد کند و موزه جدید نیز از این مورد مجزا نمی باشد. در طراحی های اولیه ساختمان وسیع تر و کوتاه تر از فرم کنونی آن بود. پس از گذراندن زمانی در نیویورک، معماران، ساختمان را بازسازی کردند تا باریک تر و بلندتر شود که در واقع این عمل در پاسخ به دورنمای معماری شهر بود.

در واقع، پله های ایجاد شده توسط جعبه های ساختاری جا به جا شده، یادآور آسمان خراش های قدیمی می باشد که نماینده افق مرئی نیویورک هستند.      

نمای شهر توسط پنجره های وسیع در طبقه های بالاتر به نمایش گذاشته می شوند که مانع از بازدید کننده می شود تا شهر و موزه را به هم گره بزند. این ساختمان هم چنین فضای ساختاری خود را با استفاده از مصالح صنعتی منعکس می کند که در واقع آنچه معماران به عنوان "ناهمواری" توصیف می کنند، منعکس می نماید. فضای خارجی در دو لایه از توری آلومینیوم پوشانده شده است که یک نمای بافته شده سوسو زننده ایجاد می کند. از آنجایی که توری استیل بیشتر در ساختمان سازی استفاده می شود، آلومینیوم به عنوان ماده دارای رنگ روشن تر و نیمه شفاف تر انتخاب شده است که حس روشنایی بیشتر ایجاد می کند. این توری لبه های ساختمان را ملایم تر کرده و به آن اجازه می دهد در فضای اطراف خود محو شده و به میزان شفافیت آن بیفزاید.

هنگامی که درهای موزه جدید برای اولین بار در اواخر سال 2007 باز شد مطبوعات معماری مینیمالیسم برجسته آن را بسیار تحسین کردند. ساختمان جدید قطعا در بالا بردن سابقه موزه جدید موفق بود که 100000 بازدید کننده را در دو ماه اول بازگشایی پذیرا بود. معماران نتوانستند به طور کامل خود را از انتقادات موجود دور کنند اما بعضی از مفسرین اشاره کردند که میزان نور طبیعی تولید شده توسط پنجره های سقفی ناچیز است. اما به هر حال توسط نورپردازی فلوئور سان رشته ای قابل حل است.

تصمیم به ساخت موزه جدید در Bowery  در واقع یک تصمیم غیر قراردادی با توجه به تاریخچه همسایگان آن بود. آن محله در واقع جایی به نام، برای مصرف مواد مخدر در دهه 70 بود و هنوز پس از 30 سال محله قدیمی و کهنه است که در سال های اخیر،  Bowery  از یک دوره اصلاح سود برده است که طی آن، موزه می تواند اعتبار زیادی به دست آورد. اکنون، خیابان دارای یک هتل، یک سوپر مارکت مواد ارگانیک و یک مجموعه گوناگون از گالری ها و فضاهای هنری است. موزه جدید، هم از لحاظ ساختمان، هم از لحاظ موسسه ای که در خود قرار داده است، به عنوان یک سمبل قدرت قابل تعبیر است که هم هنر، هم معماری می توانند در جامعه داشته باشند.













حامی اتووود
نظـــــــر اعضــــــــا
هنوز نظری برای این خبر ثبت نشده است.

ثبــــــــت نظـــــــر

  
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  

قطار اکسپرس ژاپن از کازیو سجیما از گروه سانا
موزه هنر شهر نیو تایپه
اتووود کلاسیک ـ موزه ملی شیلرـ دیوید چیپرفیلد
بيوموزئو از فرانك گري ؛ نقطه عطفي در بستر پاناما
از سینما به مثابه کارخانه صنعتی تا موزه به مثابه کارخانه اجتماعی؛ تمایز میان توده و مالتیتود
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group