معماران معاصر ایران, اتووود - بزرگترین سایت معماری
ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما |  تبلیغات




موضوعـات مــعـماری
منظر شهری   - 1330
معمارْستاره ها به روايت اتووود   - 33
معماری و دیگر حوزه های فکر   - 1136
معماری پراجکتیو   - 33
نظریه معماری   - 950
اکسپو شانگهای 2010   - 33
طراحي داخلي   - 893
معماری کانستراکتیویستی   - 33
سازه های شهری   - 858
طراحی پارامتریک   - 29
تکنولوژی ساخت   - 839
هنر روسیه   - 28
مرزهای معماری   - 767
بحران آب   - 28
معماری حوزه عمومی   - 725
اکسپو میلان 2015   - 27
المان شهری   - 693
پداگوژی   - 25
نگاه نو به سكونت   - 682
پاویون های سرپنتین   - 24
نظریه شهری   - 679
باهاوس   - 22
کلان سازه   - 598
معماری؛ خیر مشترک و امید اجتماعی   - 22
معماری و سیاست   - 523
جشن نامه اتووود   - 21
معماری پایدار   - 514
معماری مجازی   - 20
منتقدان معماری   - 482
زاها حدید از نگاه معماران ایرانی   - 20
معماری تندیس گون   - 448
فیلوکیتکت   - 20
معماری مدرن   - 448
زنانِ معمارِ ایرانی و سقف شیشه ای در نوزده روایت   - 20
نوسازی و بهسازی بافت های شهری   - 432
پردیس ویترا   - 18
برنامه ریزی شهری و منطقه ایی   - 431
معماری پس از یازدهم سپتامبر   - 18
آرمان شهرگرایی   - 428
20 بنا که هرگز ساخته نشد   - 17
معماری منظر   - 422
کارگاهْ مسابقه قوام الدین شیرازی   - 16
معماری شمایل گون   - 418
مدرنیته؛ از نو   - 15
روح مکان   - 415
مسابقه مرکز اجتماعی شهر صدرا   - 15
طراحی صنعتی   - 408
معماری ـ موسیقی   - 14
باز زنده سازی   - 371
معماری بایومورفیک   - 14
توسعه پایدار   - 352
شهرهای در حرکت   - 12
معماری یادمانی   - 333
ویلا ساوا ـ لوکوربوزیه   - 11
تراشه های کانسپچوال   - 333
ده کتاب که هر معمار باید بخواند   - 11
معماری سبز   - 304
کنگو کوما ـ استادیوم ملی توکیو   - 10
معماریِ توسعه   - 300
کلیسای رونشان ـ لوکوربوزیه   - 10
هنر مدرنیستی   - 275
درس گفتارهای اتووود   - 9
اتووود کلاسیک   - 263
لیوینگ آرکیتکچر   - 9
طراحی نئولیبرال   - 260
اقتصادِ فضا   - 9
بدنه سازی شهری   - 251
اتوره سوتساس به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری محلی   - 249
هشت کوتاه نوشته در مورد پوپولیسم   - 7
آینده گرایی   - 248
رابرت ونتوری در بیست و پنج روایت   - 7
معماری ارزان   - 243
معماری تخت جمشید   - 7
معماری محدود   - 243
پاویون ایران ـ بی ینال ونیز 2016   - 7
تغییرات اقلیمی   - 241
بی ینال ونیز   - 7
معماری تجربی   - 241
رقابت مجتمع چندعملکردی شهید کاظمی قم   - 7
محوطه سازی   - 237
آلوار و آینو آلتو به روایت آلیس راستورن   - 7
کتابخانه ی اتووود   - 235
ده پروژه کمتر شناخته شده لوکوربوزیه متقدم   - 7
بنای محدود   - 220
ردلف شیندلر به روایت الیس راستورن   - 7
معماری های تک   - 218
طراحی و پناهجویان   - 7
معماری پست مدرن   - 209
باوهاوس به روایت آلیس راستورن   - 7
گرمایش زمین   - 205
لوسی رای به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن حومه شهری   - 187
مارسل بروئر به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن عمومی   - 187
چارلز رنه مکینتاش به روایت آلیس راستورن   - 7
پروژه های دانشجویی از سراسر جهان   - 160
باکمینستر فولر به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری انتقادی   - 159
طراحی در بازی و تاج و تخت به روایت آلیس راستورن   - 7
عکاسی   - 146
سائول باس به روایت آلیس راستورن   - 7
زنان و معماری   - 142
میس ون در روهه به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن روستایی   - 132
معماری و عکاسی به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ـ سینما   - 131
طراحی روی بام به روایت آلیس راستورن   - 7
هنر گفت و گو   - 128
آیلین گری به روایت آلیس راستورن   - 6
هنر انتزاعی   - 124
صد و بیست و یک تعریف معماری   - 6
گرافیک   - 111
منبع شناسی اتووود   - 6
معماری ژاپن   - 110
معماری و فضای زیرساخت های نرم   - 6
معماری ایران   - 106
طراحی و ضایعات به روای آلیس راستورن   - 5
فضای منفی   - 102
جهان علمیْ تخیلی   - 5
بلندمرتبه ها   - 101
معماری مصر   - 5
طراحی مبلمان   - 95
فرهنگ نفت   - 5
معماران و چالش انتخاب معماری   - 86
پنج پروژه لوکوربوزیه متاخر که هیچگاه ساخته نشدند   - 5
اتووود ـ ایران معاصر   - 86
معماری خوانی   - 4
معماری مذهبی   - 86
اتومبیل در چهار روایت کوتاه از بری ریچاردز   - 4
اکسپو   - 75
چهار یادداشت برای علی اکبر صارمی   - 4
پالپ نیوز ِ اتووود   - 68
بلوپرینت   - 4
معماری فاشیستی   - 63
اتووودْ آبزرور   - 4
معماری هند   - 62
رقابت آسمانخراش ایوُلو 2016   - 3
معماری چین   - 61
آینده کجاست؟ روایتی از رولینگ استون   - 3
ترسیمات معماری   - 58
رادایکالیسم ایتالیایی در سیزده روایت   - 3
گفت و گو با مرگ   - 50
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه دوم   - 3
ویرانه ها   - 48
رابرت نوزیک، یوتوپیا و دولت حداقلی   - 2
معماری و هنر انقلابی   - 44
لویی کان به روایت آلیس راستورن   - 2
جنبش متابولیسم   - 41
اسمیتسن‌ ـ رابین هود گاردنز   - 2
مدارس معماری   - 39
شهرسازی کوچک مقیاس   - 1
زاغه نشینی   - 39
ده پرسش از هشت معمار   - 1
معماری اوایل قرن بیستم روسیه   - 34
چهل نکته در باب هایدگرْخوانی   - 1
معماری دیجیتال   - 34
شهرْخوانی با اتووود   - 1
درگذشت زاها حدید   - 34
تابْ آوری دفاتر نوپای معماری   - 1

طــراحــــــــــــــان
آر ای ایکس   - 3
ریکاردو بوفیل   - 3
آراتا ایسوزاکی   - 16
زاها حدید   - 187
آرشیگرام   - 7
زیگموند فروید   - 10
آرکی زوم   - 4
ژان بودریار   - 3
آلبرت پوپ   - 4
ژان نوول   - 22
آلدو روسی   - 13
ژاک دریدا   - 13
آلوار آلتو   - 19
ژاک لوگوف   - 4
آلوارو سیزا   - 9
ژیل دلوز   - 25
آن تینگ   - 4
سائول باس   - 7
آنتونی گائودی   - 27
ساسکیا ساسن   - 9
آنتونی وایدلر   - 5
سالوادور دالی   - 2
آنتونیو نگری   - 3
سانا   - 5
آنیش کاپور   - 8
سانتیاگو کالاتراوا   - 13
آی وِی وِی   - 34
سدریک پرایس   - 3
اُ ام اِی   - 34
سو فوجیموتو   - 11
اتوره سوتساس   - 7
سوپراستودیو   - 9
ادریان لابوت هرناندز   - 5
سورِ فِهْن   - 6
ادوارد برتینسکی   - 1
شیگرو بان   - 33
ادوارد سعید   - 12
عبدالعزیز فرمانفرمایان   - 4
ادوارد سوجا   - 10
فدریکو بابینا   - 30
ادواردو سوتو دی مُرِ   - 18
فرانک گهری   - 49
ادولف لوس   - 6
فرانک لوید رایت   - 43
ارو سارینن   - 28
فرای اوتو   - 9
اریک اوون موس   - 13
فردا کولاتان   - 2
اریک هابسبام   - 2
فردریک جیمسون   - 1
استن آلن   - 4
فرشید موسوی   - 3
استیون هال   - 30
فمیهیکو ماکی   - 4
اسلاوی ژیژک   - 17
فیلیپ جنسن   - 5
اسوالد متیوز اونگرز   - 5
گایاتری چاکراوارتی اسپیواک   - 5
اسوتلانا بویم   - 4
گرگ لین   - 7
اسکار نیمایر   - 33
لئون کریر   - 2
اف او اِی   - 9
لبس وودز   - 23
ال لیسیتسکی   - 3
لوئیس باراگان   - 2
الیس راستورن   - 46
لوئیس مامفورد   - 1
اِم اِی دی   - 22
لودویگ میس ون دروهه   - 22
ام وی آر دی وی   - 49
لودویگ هیلبرزیمر   - 3
اماندا لِــوِت   - 3
لوسی رای   - 8
اویلر وو   - 9
لویی کان   - 37
ایلین گری   - 7
لوییس بورژوا   - 8
ایوان لئونیدوف   - 4
لُکُربُزیه   - 133
بئاتریس کُلُمینا   - 8
لیام یانگ   - 4
بال کریشنادوشی   - 4
مارتین هایدگر   - 27
باک مینستر فولر   - 11
مارسل بروئر   - 7
برنارد چومی   - 33
مارشال برمن   - 16
برنو زوی   - 7
مانفردو تافوری   - 16
بنیامین برتون   - 6
مانوئل کاستلز   - 2
بوگرتمن   - 1
ماکسیمیلیانو فوکسِس   - 10
بی یارکه اینگلس   - 68
مایکل سورکین   - 1
پائولو سولری   - 4
مایکل گریوز   - 6
پاتریک شوماخر   - 3
محمدرضا مقتدر   - 4
پال گلدبرگر   - 1
مخزن فکر شهر   - 1
پرویز تناولی   - 2
مـَــس استودیو   - 3
پری اندرسون   - 3
معماران مورفسس   - 16
پل ویریلیو   - 19
موریس مرلوپنتی   - 2
پیتر آیزنمن   - 57
موشه سفدی   - 12
پیتر برنس   - 2
میشل سر   - 3
پیتر زُمتُر   - 67
میشل فوکو   - 44
پیتر کوک   - 7
نائومی کلاین   - 4
پیر بوردیو   - 5
نورمن فاستر   - 35
پییر ویتوریو آئورلی   - 4
نیکلای مارکوف   - 1
تئودور آدورنو   - 3
هانا آرنت   - 6
تادو اندو   - 13
هانری لفور   - 23
تام مین   - 13
هانی رشید   - 5
تام ویسکامب   - 10
هرزوگ دی مورن   - 27
توماس پیکتی   - 5
هرنان دیاز آلنسو   - 18
توماس هیترویک   - 30
هنری ژیرو   - 3
تیتوس بورکهارت   - 2
هنریک وایدولد   - 1
تیموتی مورتُن   - 2
هنس هولین   - 4
تیو ایتو   - 23
هوشنگ سیحون   - 14
جاشوا پرینس ـ رامس   - 2
هومی بابا   - 2
جان برجر   - 2
واسیلی کاندینسکی   - 1
جان هیداک   - 4
والتر بنیامین   - 26
جف منن   - 2
والتر گروپیوس   - 16
جفری کیپنس   - 3
ولادیمیر تاتلین   - 10
جورجو آگامبن   - 4
ولف پریکس   - 1
جوزپه ترانی   - 2
ونگ شو   - 8
جونیا ایشیگامی   - 3
ویتو آکنچی   - 12
جیمز استرلینگ   - 1
ویوین وست وود   - 6
جین جیکوبز   - 1
ک. مایکل هیز   - 2
چارلز جنکس   - 6
کارلو اسکارپا   - 5
چارلز رنه مکینتاش   - 7
کازیو سجیما   - 2
چارلز کوریا   - 15
کالین روو   - 1
چاینا میه ویل   - 4
کامران دیبا   - 13
حسن فتحی   - 5
کامرون سینکلر   - 11
حسین امانت   - 3
کریستفر الکساندر   - 2
خورخه لوئیس بورخس   - 2
کریستین نوربرگ ـ شولتز   - 15
داریوش آشوری   - 1
کریم رشید   - 5
داریوش شایگان   - 8
کلر استرلینگ   - 2
دانیل لیبسکیند   - 22
کلود پَره   - 3
دنیس اسکات براون   - 10
کنت فرمپتن   - 14
دیلرـ اِسکـُـفیدیو+رِنفرو   - 22
کنزو تانگه   - 9
دیوید رُی   - 2
کنستانتین ملنیکف   - 3
دیوید گیسن   - 2
کنگو کوما   - 47
دیوید هاروی   - 24
کوپ هیمِلبِلا   - 21
رابرت نوزیک   - 2
کوین لینچ   - 7
رابرت ونتوری   - 20
کیانوری کیکوتاکه   - 1
رُدولف شیندلر   - 7
کیتیو آرتم لئونیدویچ   - 1
رضا دانشمیر   - 5
کیشو کـُـروکاوا   - 6
رم کولهاس   - 95
یان گِل   - 8
رنزو پیانو   - 30
یو ان استودیو   - 32
ریچارد مِیر   - 8
یورگن هابرماس   - 13
ریموند آبراهام   - 1
یونا فریدمن   - 5
رینر بنهام   - 2
یوهانی پالاسما   - 12
رینهولد مارتین   - 5

کـاربـــــــری هـا
مسکونی   -752
معماری مذهبی   -104
زیرساخت های شهری   -339
صنعتی   -101
فرهنگی   -305
گالری   -84
پاویون   -254
هتل   -73
موزه   -247
ورزشی   -64
اداری ـ خدماتی   -228
بهداشتی   -37
مسکونی ـ تجاری   -156
حمل و نقل عمومی   -35
تفریحی   -150
زاغه نشینی   -5
اموزشی   -129
حامی اتووود
مسابقه دانشجویی اتووود
مقـــــــــــالات
    دیوید هاروی و شهر در قامت فهمی انسانْ تولید
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    پهنه ی معلق تهران؛ شاه عبدالعظیم یا شهر ری
        علی رنجی پور
    دیوید هاروی و شهرســــــــــــــــــــــــــــــــــازی آلترناتیو
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    هنر گفت و گو ـ جان بریسندن و اد لوییس با دیوید هاروی
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
چنـــــد پــــروژه
مجموعه مسکونی شاه پریان
طراح : علیرضا امتیاز "مدیر اتووود"
منزل شخصی دکتر دلیر - خیابان ولیعصر کوچه 8
طراح : محمود امیدبخش
مجموعه ي تجاري و پاركينگ طبقاتي شقايق
طراح : امين حشمتی
خانه شعر ، پايان نامه معماري كارشناسي ارشد
طراح : م معيت
گذرگاه همیابی
طراح : محمود امیدبخش
کاریــــــــــــابی
   کاریابی
   لیست درخواست ها ی قبلی شما
   لیست کاندیدها به تفکیک استان
   لیست فرصت های کاری به تفکیک استان
وبـــــلـاگ هـــــا
آرشیتکت نمونه
مدیر : مسعود زمانیها
معماری به مثابه ساخت-سجاد نازی
مدیر : سجاد نازی
فتوت نامه معماران
مدیر : اخوان الصفا
مجله معماری Architecture Foolad City
مدیر : مسعود پریوز
معــــرفی کتــــــاب
رهیافت پدیدارشناسی در اندیشه پیتر زومتور
نویسنده :  .
انتشارات : علم معمار

حامی اتووود
  مسابقه دانشجویی اتووود
کتابخانه ملی قطر؛ کولهاس و آینده ای که خواهد امد
اتووود سرویس خبر:   سميرا كرمي فر
1397/02/19
مـنـــــــبـع : www.archdaily.com
تعداد بازدید : 852

پروژه : کتابخانه ملی قطر

شرکت معماری :  اُ . اِم . اِی

مکان : دوحه ، قطر

مساحت : 45000 متر مربع

کتابخانه طراحی شده توسط رم کولهاس

تاثیر طبیعی کتابها در رشد کلی من مهم بوده است. اولین کتاب هایی که نظر مرا جلب کردند داستانهای ترسناک به تصویر کشیده شده توسط گوستاو دوری بود. هنوز هم به خاطر دارم ظاهر این کتاب ها چگونه بود و در واقع چیزی است که هرگز در تمام طول عمرم فراموش نخواهم کرد. در دهه 1950، من زمان زیادی از وقتم را در کتابخانه موزه استدلجیک سپری می کردم و کتابخانه در واقع مثل خانه من شده بود. اولین تلاش من در حوزه نویسندگی و معماری ، مانیفست "نیویورک آشفته" بود که در کتابخانه عمومی نیویورک آن را بر اساس یک سری میکروفیلم، روزنامه و کتاب نوشتم. من یک میز و صندلی در آن جا برای خودم داشتم و روز و شب را همان جا سپری می کردم.

شباهت بین معماری و نوشتن کتاب این است که برای تولید هر دوی این ها باید مسیری طولانی را طی کرد ولی لحظه به لحظه آن را باید با دقت سپری کرد تا بقای آن تضمین شود. ما کتابخانه های متعددی را طراحی کردیم ولی تعداد کمی از این طرح ها ساخته شد. کتابخانه ها برای تولید معماری های رادیکال بسیار مناسب هستند. به علاوه، پارادوکسی در این جا وجود دارد دال بر این که این فرم های سنتی راه حل های جالبی ارائه می کنند و همین مسئله را می توان به وضوح در کتابخانه ملی قطر هم دید. ساختمان فوق 138 متر طول دارد ، معادل طول دو بویینگ 747 . این مسئله نمی تواند افتخاری درباره ایجاد مقیاس بزرگ باشد ولی از همان ابتدا هدف اصلی این بود که مطالعه در دسترس همگان باشد و برای کل جامعه قطر فراهم باشد. ما معتقد بودیم می توانیم با خلق ساختمانی که فقط یک اتاق دارد و به بخش های متفاوت تقسیم نمی شود و یا دارای چند طبقه نیست این هدف را محقق کنیم. ما سپس یک صفحه را برداشته و گوشه های آن را به سمت بالا تا زدیم تا قفسه ای برای کتاب ها درست شود ولی دسترسی به آن از مرکز اتاق هم ممکن باشد. شما درنهایت متوجه می شوید که در محیط کتابخانه هستید و اطرافتان پر از کتاب است و بدون نیاز به تلاش زیاد می توانید همه چیز را ببینید. این کتابخانه فضایی است که می تواند کل جامعه را در خود جای دهد و به علاوه فضای کافی برای کتاب ها هم دارد.

شرح پروژه :

کتابخانه ملی قطر شامل کتابخانه ملی دوحه، کتابخانه عمومی و کتابخانه دانشگاه است و مجموعه میراث هم شامل متون و دست نوشته های بسیار با ارزش مربوط به تمدن اسلامی عربی است. کتابخانه عمومی بیش از یک میلیون کتاب دارد و فضایی برای هزاران خواننده دارد و مساحت آن 42000 متر مربع است. این کتابخانه بخشی از فضای آموزشی است و یک فضای آکادمیک است که می تواند به صورت ماهواره ای میزبان دانشگاه های پیشگام و موسسه های سراسر دنیا باشد. کتابخانه قطر آخرین مورد از علایق OMA به کتابخانه است که به مسابقه برای کتابخانه ملی فرانسه در سال 1989 برمی گردد. در آن زمان ، انقلاب الکترونیک،ضرورت تمرکز و تجسم فیزیکی دانش را از بین برد. ماهیت و وجود اصلی کتابخانه بهرحال مورد سوال است: آیا ما به کتابخانه نیاز داریم؟ آیا کتابخانه ها می توانند فرهنگ دیجیتال را حفظ کنند؟ با توجه به کتابخانه ملی قطر، ما تمایل داریم اعتبار کتاب ها را با خلق طرحی بیان کنیم که تحقیق، مطالعه، همکاری و مشارکت، و تعامل در مجموعه را به ارمغان می آورد (مجموعه ای از چند میلیون کتاب، که از بین این کتاب ها بعضی موارد از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده و بعضی هم دست نوشته ها و کتاب های خطی نادر مربوط به خاور میانه هستند). کتابخانه یک اتاق است که چندین فرد و تعدادی کتاب را در خود جای می دهد. حاشیه های ساختمان از زمین قدری بالاتر هستند تا راهروهایی شکل گیرد که می توانند مجموعه کتاب ها را در خود جای داده و در عین حال یک فضای مستطیل شکل مرکزی را هم محصور می کند. این شکل ساختمان می تواند دسترسی به کتاب ها را برای بازدیدکننده ها از مرکز ساختمان فراهم کند و به این ترتیب لازم نیست که همه بازدیدکننده ها از اطراف به سمت محیط داخلی بیایند تا بتوانند به کتاب ها دسترسی داشته باشند. این راهروها به عنوان قفسه هستند و به فضای کتابخوانی و جستجوی منابع و گفتمان منتهی می شوند. این قفسه ها بخش بسیار مهمی از ساختمان را تشکیل می دهند و از مرمر سفید در کف آن ها استفاده شده است و روشنایی مصنوعی در سقف آن ها استفاده شده است و تهویه عالی دارند و سیستم بازگرداندن کتاب هم در آن ها تعبیه شده است. یک پل بدون ستون راهروهای اصلی کتابخانه را بهم وصل می کند و باعث می شود که مسیرهای متعددی در کتابخانه درست شود. این پل به فضایی منتهی می شود که اتاق مطالعه و رسانه، میزهای مطالعه، صفحه نمایش، میز کنفرانس مدور، و سالن چند منظوره بزرگی در خود دارد و به وسیله یک پرده طراحی شده به وسیله استودیوی اینساید اوتساید آمستردام محصور شده است. این استودیو در طراحی چشم انداز کتابخانه هم نقش داشته است. مجموعه میراث فرهنگی در مرکز کتابخانه و در عمق 6 متری قرار دارد و از تراورتن در آن استفاده شده است. این مجموعه می تواند به طور مستقل عمل کند و مستقیما از بیرون قابل دسترسی است. نمای شیشه ای نور را فیلتر می کند و محیطی بسیار آرام برای افراد در حال مطالعه ایجاد می کند. نور پراکنده شده در مرکز ساختمان به وسیله سقف آلمینیومی بازتاب می کند. در محیط خارجی، یک پاسیو درست شده است که می تواند نور را برای اتاق کارمندان طبقه زیرزمین فراهم کند و به علاوه می تواند مثل فضایی برای ورود به دنیای کتاب ها باشد. کتابخانه ملی قطر نقش بسیار مهمی در محیط آموزشی دارد و پروژه ای است که به وسیله شیخ موزه به عنوان بخشی از مسیر پیشروی قطر به سمت اقتصاد دانش بنیان راه اندازی شده است. مستر پلان که در سال 1995 به وسیله آراتا ایسوزاکی طراحی شده و در سال 2003 آغاز شد، شامل تسهیلاتی برای تحقیق و مطالعه و آموزش است و دربردارنده شعبه هایی از دانشگاه های بین المللی و دفاتر مرکزی موسسه خیریه قطر است و به وسیله OMA طراحی و در سال 2016 تکمیل شده است.

دید خارجی ـ کتابخانه ملی قطر ـ اُ . اِم . اِی


دید جانبی ـ کتابخانه ملی قطر ـ اُ . اِم . اِی


دید داخلی ـ کتابخانه ملی قطر ـ اُ . اِم. اِی


دید داخلی ـ کتابخانه ملی قطر ـ اُ . اِم. اِی


دید داخلی ـ کتابخانه ملی قطر ـ اُ . اِم. اِی


دید داخلی ـ کتابخانه ملی قطر ـ اُ . اِم. اِی


دید داخلی ـ کتابخانه ملی قطر ـ اُ . اِم. اِی


دید داخلی ـ کتابخانه ملی قطر ـ اُ . اِم. اِی


دید داخلی ـ کتابخانه ملی قطر ـ اُ . اِم. اِی


دید داخلی ـ کتابخانه ملی قطر ـ اُ . اِم. اِی


پلان همکف  ـ کتابخانه ملی قطر ـ اُ . اِم. اِی


پلان اول ـ کتابخانه ملی قطر ـ اُ . اِم. اِی


پلان سوم ـ کتابخانه ملی قطر ـ اُ . اِم. اِی


برش ـ کتابخانه ملی قطر ـ اُ . اِم. اِی


برش ـ کتابخانه ملی قطر ـ اُ . اِم. اِی


برش ـ کتابخانه ملی قطر ـ اُ . اِم. اِی


برش ـ کتابخانه ملی قطر ـ اُ . اِم. اِی




حامی اتووود
نظـــــــر اعضــــــــا
هنوز نظری برای این خبر ثبت نشده است.

ثبــــــــت نظـــــــر

  
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  

مرکز جدید بارسلونا آکتیوا؛ کنترل رطوبتی و سازمان دهی فضایی
دادگستری آریزو, کاری از استودیو نیکولتی
برج بالتیکِ ام وی آر دی وی؛ پلکان شهری
تصاویری نادر از طراحی داخلی دفتر مرکزی سی سی تی وی از اُ ام اِی
طرح پیشنهادی مرکز اجتماعات صدرا از مهندسین مشاور نگین شهر آینده
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group