معماران معاصر ایران, اتووود - بزرگترین سایت معماری
ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما |  تبلیغات




موضوعـات مــعـماری
منظر شهری   - 1427
معماری پس از یازدهم سپتامبر   - 22
معماری و دیگر حوزه های فکر   - 1398
معماری و نقاشی   - 22
نظریه معماری   - 1060
جشن نامه اتووود   - 21
طراحي داخلي   - 983
زاها حدید از نگاه معماران ایرانی   - 20
سازه های شهری   - 914
زنانِ معمارِ ایرانی و سقف شیشه ای در نوزده روایت   - 20
تکنولوژی ساخت   - 896
معماری و روانشناسی   - 20
معماری حوزه عمومی   - 835
معماری کوچک مقیاس   - 20
مرزهای معماری   - 820
پردیس ویترا   - 18
نگاه نو به سكونت   - 760
20 بنا که هرگز ساخته نشد   - 17
نظریه شهری   - 759
کارگاهْ مسابقه قوام الدین شیرازی   - 16
المان شهری   - 752
مسابقه مرکز اجتماعی شهر صدرا   - 15
معماری و سیاست   - 678
معماری ـ موسیقی   - 15
کلان سازه   - 635
معماری بایومورفیک   - 15
معماری مدرن   - 585
معماری و گیم   - 15
معماری پایدار   - 547
شهرهای در حرکت   - 14
منتقدان معماری   - 519
رابرت ونتوری در بیست و پنج روایت   - 14
آرمان شهرگرایی   - 503
ویلا ساوا ـ لوکوربوزیه   - 13
روح مکان   - 488
فیلم پارازیت ساخته بونگْ جونْ هو   - 13
برنامه ریزی شهری و منطقه ایی   - 485
معماری و هوش مصنوعی   - 13
طراحی صنعتی   - 477
معماری و ادبیات   - 13
معماری تندیس گون   - 472
معماری جنگلی   - 11
نوسازی و بهسازی بافت های شهری   - 468
ده کتاب که هر معمار باید بخواند   - 11
معماری منظر   - 468
کنگو کوما ـ استادیوم ملی توکیو   - 10
معماری شمایل گون   - 432
کلیسای رونشان ـ لوکوربوزیه   - 10
باز زنده سازی   - 411
بی ینال ونیز   - 10
آینده گرایی   - 401
درس گفتارهای اتووود   - 9
هنر مدرنیستی   - 393
لیوینگ آرکیتکچر   - 9
توسعه پایدار   - 388
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه دوم   - 9
معماری یادمانی   - 361
اتوره سوتساس به روایت آلیس راستورن   - 8
معماریِ توسعه   - 337
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه اول   - 8
تراشه های کانسپچوال   - 337
معماری بیابانی   - 8
معماری سبز   - 328
گونتا اشتلزل به روایت آلیس راستورن   - 7
طراحی نئولیبرال   - 320
مینت د سیلوا به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری پست مدرن   - 300
طراحی و ضایعات به روای آلیس راستورن   - 7
اتووود کلاسیک   - 278
شارلوت پریاند به روایت آلیس راستورن   - 7
تغییرات اقلیمی   - 273
باوهاوس به روایت آلیس راستورن   - 7
بدنه سازی شهری   - 266
لوسی رای به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری محلی   - 260
مارسل بروئر به روایت آلیس راستورن   - 7
محوطه سازی   - 259
چارلز رنه مکینتاش به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ارزان   - 258
باکمینستر فولر به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری محدود   - 254
طراحی در بازی و تاج و تخت به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری تجربی   - 249
سائول باس به روایت آلیس راستورن   - 7
کتابخانه ی اتووود   - 244
میس ون در روهه به روایت آلیس راستورن   - 7
بنای محدود   - 236
معماری و عکاسی به روایت آلیس راستورن   - 7
گرمایش زمین   - 230
طراحی روی بام به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری های تک   - 222
ریچارد نویترا به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری انتقادی   - 219
طراحی در زمانه بحران به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن حومه شهری   - 206
کارلو اسکارپا به روایت آلیس راستورن   - 7
زنان و معماری   - 201
جنبش "جانِ سیاهان مهم است" و مسئله‌ی طراحی به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن عمومی   - 196
معماری تخت جمشید   - 7
عکاسی   - 193
رقابت مجتمع چندعملکردی شهید کاظمی قم   - 7
معماری ـ سینما   - 191
پاویون ایران ـ بی ینال ونیز 2016   - 7
هنر انتزاعی   - 185
آلوار و آینو آلتو به روایت آلیس راستورن   - 7
گرافیک   - 168
هشت کوتاه نوشته در مورد پوپولیسم   - 7
پروژه های دانشجویی از سراسر جهان   - 165
معماری و فضای زیرساخت های نرم   - 7
فضای منفی   - 158
ده پروژه کمتر شناخته شده لوکوربوزیه متقدم   - 7
مسکن روستایی   - 147
طراحی و پناهجویان   - 7
هنر گفت و گو   - 146
آیلین گری به روایت آلیس راستورن   - 7
طراحی مبلمان   - 135
ردلف شیندلر به روایت الیس راستورن   - 7
معماری ژاپن   - 131
صد و بیست و یک تعریف معماری   - 6
معماری ایران   - 116
معماری خوانی   - 6
ترسیمات معماری   - 113
منبع شناسی اتووود   - 6
بلندمرتبه ها   - 112
طراحی مُد   - 6
معماری و فاجعه   - 109
ورنر پنتون به روایت آلیس رستورن   - 6
اتووود ـ ایران معاصر   - 90
تناقض هاوپیچیدگی ها:تئوریهای پیچیدگیِ ونتوری وجیکوبز   - 5
معماری مذهبی   - 87
معماری مصر   - 5
معماران و چالش انتخاب معماری   - 86
پنج پروژه لوکوربوزیه متاخر که هیچگاه ساخته نشدند   - 5
معماری فاشیستی   - 81
رادایکالیسم ایتالیایی در سیزده روایت   - 5
اکسپو   - 79
فرهنگ نفت   - 5
مدرنیته؛ از نو   - 70
اتومبیل در چهار روایت کوتاه از بری ریچاردز   - 4
اقتصادِ فضا   - 69
شهرسازی کوچک مقیاس   - 4
پالپ نیوز ِ اتووود   - 68
چهار یادداشت برای علی اکبر صارمی   - 4
ویروس کرونا و معماری   - 67
بلوپرینت   - 4
معماری هند   - 66
اتووودْ آبزرور   - 4
معماری چین   - 66
فرایند خلاقیت چهار پیشگام معماری مدرن   - 4
گفت و گو با مرگ   - 65
همه ما سایبورگ هستیم   - 4
معماری و هنر انقلابی   - 65
اختلال های تشخیصی معماران مدرن   - 4
ویرانه ها   - 61
معماری بلوک شرق ـ جهان در حال محو شدن   - 4
مدارس معماری   - 55
چالش های اخلاقی ریاضت ورزی در معماری به روایت پیر ویتوریو آئورلی   - 4
زاغه نشینی   - 51
فرهنگ کمپ به روایت سوزان سانتاگ   - 4
پداگوژی   - 50
چگونه یوتوپیا در روسیه انقلابی مدفون شد   - 4
معماری پراجکتیو   - 47
داریوش شایگان و هنر ایرانی   - 3
فیلوکیتکت   - 46
رقابت آسمانخراش ایوُلو 2016   - 3
معماری دیجیتال   - 46
آینده کجاست؟ روایتی از رولینگ استون   - 3
معماری کانستراکتیویستی   - 46
لویی کان به روایت آلیس راستورن   - 2
طراحی در وضعیت پندمیک به روایت آلیس راستورن   - 45
رابرت نوزیک، یوتوپیا و دولت حداقلی   - 2
معماری اوایل قرن بیستم روسیه   - 42
اسمیتسن‌ ـ رابین هود گاردنز   - 2
جنبش متابولیسم   - 42
برج سیگرام چگونه جهانی شد؟   - 2
معماری فضای داخلی   - 41
زیستْ ریاضت و همبستگی در فضای اضطراری   - 2
باهاوس   - 40
جودیت باتلر مارا به تغییر شکل خشم مان فرا می خواند؛ گفت و گویی با ماشا گِسِن   - 2
هنر روسیه   - 36
یوتوپیاهای سیاره ای . نیکیتا داوان با آنجلا دیویس و گایاتری اسپیواک   - 2
درگذشت زاها حدید   - 34
تعییرات زیست محیطی ـ انقلاب یا انهدام   - 2
معماری و رسانه   - 34
فیس بوک، گوگل و عصر تاریک سرمایه داری نظارتی   - 2
معمارْستاره ها به روايت اتووود   - 33
شهرهای پیشاصنعتی   - 1
اکسپو شانگهای 2010   - 33
فیلمْگفتارهای معماری و پداگوژی معماری   - 1
طراحی پارامتریک   - 30
بازپس گیری حریم خصوصی مان به روایت آنا وینر   - 1
بحران آب   - 29
پداگوژی انتقادی   - 1
اکسپو میلان 2015   - 28
تابْ آوری دفاتر نوپای معماری   - 1
پاویون های سرپنتین   - 27
چهل نکته در باب هایدگرْخوانی   - 1
جهان علمیْ تخیلی   - 27
شهرْخوانی با اتووود   - 1
معماری مجازی   - 23
ده پرسش از هشت معمار   - 1
معماری؛ خیر مشترک و امید اجتماعی   - 22

طــراحــــــــــــــان
آر ای ایکس   - 3
ژان بودریار   - 5
آراتا ایسوزاکی   - 16
ژان نوول   - 22
آرشیگرام   - 7
ژاک دریدا   - 18
آرکی زوم   - 5
ژاک لوگوف   - 4
آلبرت پوپ   - 4
ژیل دلوز   - 30
آلدو روسی   - 14
سائول باس   - 7
آلوار آلتو   - 19
ساسکیا ساسن   - 9
آلوارو سیزا   - 9
سالوادور دالی   - 2
آن تینگ   - 4
سانا   - 5
آنتونی گائودی   - 27
سانتیاگو کالاتراوا   - 13
آنتونی وایدلر   - 5
سدریک پرایس   - 3
آنتونیو نگری   - 5
سو فوجیموتو   - 11
آنیش کاپور   - 8
سوپراستودیو   - 9
آی وِی وِی   - 34
سورِ فِهْن   - 6
اُ ام اِی   - 41
سوزان سانتاگ   - 9
اتوره سوتساس   - 7
شاشونا زوبوف   - 2
ادریان لابوت هرناندز   - 5
شیگرو بان   - 33
ادوارد برتینسکی   - 1
عبدالعزیز فرمانفرمایان   - 4
ادوارد سعید   - 14
فدریکو بابینا   - 30
ادوارد سوجا   - 10
فرانک گهری   - 49
ادواردو سوتو دی مُرِ   - 18
فرانک لوید رایت   - 46
ادولف لوس   - 8
فرای اوتو   - 10
ارو سارینن   - 29
فردا کولاتان   - 2
اریک اوون موس   - 13
فردریک جیمسون   - 4
اریک هابسبام   - 2
فرشید موسوی   - 3
استن آلن   - 4
فمیهیکو ماکی   - 4
استیون هال   - 32
فیلیپ جنسن   - 5
اسلاوی ژیژک   - 17
گابریل کوکو شنل   - 2
اسوالد متیوز اونگرز   - 5
گایاتری چاکراوارتی اسپیواک   - 7
اسوتلانا بویم   - 4
گرگ لین   - 7
اسکار نیمایر   - 36
گونتا اشتلزل   - 1
اف او اِی   - 9
لئون کریر   - 2
ال لیسیتسکی   - 5
لبس وودز   - 25
الیس راستورن   - 112
لوئیس باراگان   - 2
اِم اِی دی   - 22
لوئیس مامفورد   - 1
ام وی آر دی وی   - 55
لودویگ لئو   - 3
اماندا لِــوِت   - 4
لودویگ میس ون دروهه   - 26
اویلر وو   - 9
لودویگ هیلبرزیمر   - 3
ایلین گری   - 8
لودویگ هیلبرزیمر   - 1
ایوان لئونیدوف   - 4
لوسی رای   - 15
بئاتریس کُلُمینا   - 10
لویی کان   - 39
بال کریشنادوشی   - 4
لوییس بورژوا   - 8
باک مینستر فولر   - 12
لُکُربُزیه   - 145
برنارد چومی   - 33
لیام یانگ   - 4
برنارد خوری   - 2
مارتین هایدگر   - 29
برنو زوی   - 7
مارسل بروئر   - 7
بنیامین برتون   - 8
مارشال برمن   - 16
بوگرتمن   - 1
مانفردو تافوری   - 16
بی یارکه اینگلس   - 68
مانوئل کاستلز   - 2
پائولو سولری   - 4
ماکسیمیلیانو فوکسِس   - 10
پائولو فریره   - 2
مایکل سورکین   - 4
پاتریک شوماخر   - 3
مایکل گریوز   - 6
پال گلدبرگر   - 1
محمدرضا مقتدر   - 4
پرویز تناولی   - 2
مخزن فکر شهر   - 1
پری اندرسون   - 3
مـَــس استودیو   - 3
پل ویریلیو   - 27
معماران آر سی آر   - 4
پیتر آیزنمن   - 58
معماران مورفسس   - 16
پیتر برنس   - 5
موریس مرلوپنتی   - 2
پیتر زُمتُر   - 68
موشه سفدی   - 12
پیتر کوک   - 8
میشل سر   - 3
پیر بوردیو   - 5
میشل فوکو   - 50
پییر ویتوریو آئورلی   - 9
نائومی کلاین   - 4
تئودور آدورنو   - 5
نورمن فاستر   - 35
تادو اندو   - 13
نیکلای مارکوف   - 1
تام مین   - 13
هانا آرنت   - 9
تام ویسکامب   - 10
هانری لفور   - 24
تاکامیتسو آزوما   - 3
هانی رشید   - 5
توماس پیکتی   - 5
هرزوگ دی مورن   - 28
توماس هیترویک   - 30
هرنان دیاز آلنسو   - 18
تیتوس بورکهارت   - 2
هنری ژیرو   - 3
تیموتی مورتُن   - 2
هنریک وایدولد   - 1
تیو ایتو   - 25
هنس هولین   - 5
جاشوا پرینس ـ رامس   - 2
هوشنگ سیحون   - 14
جان برجر   - 2
هومی بابا   - 2
جان هیداک   - 4
واسیلی کاندینسکی   - 2
جف منن   - 2
والتر بنیامین   - 27
جفری کیپنس   - 3
والتر گروپیوس   - 18
جورجو آگامبن   - 5
ورنر پنتون   - 5
جوزپه ترانی   - 2
ولادیمیر تاتلین   - 12
جونیا ایشیگامی   - 3
ولف پریکس   - 1
جیمز استرلینگ   - 1
ونگ شو   - 8
جین جیکوبز   - 2
ویتو آکنچی   - 12
چارلز جنکس   - 7
ویوین وست وود   - 6
چارلز رنه مکینتاش   - 7
ک. مایکل هیز   - 2
چارلز کوریا   - 15
کارلو اسکارپا   - 13
چاینا میه ویل   - 4
کازو شینوهارا   - 2
حسن فتحی   - 6
کازیو سجیما   - 2
حسین امانت   - 3
کالین روو   - 1
خورخه لوئیس بورخس   - 2
کامران دیبا   - 13
داریوش آشوری   - 1
کامرون سینکلر   - 11
داریوش شایگان   - 13
کریستفر الکساندر   - 2
دانیل لیبسکیند   - 24
کریستین نوربرگ ـ شولتز   - 15
دنیس اسکات براون   - 10
کریم رشید   - 5
دیلرـ اِسکـُـفیدیو+رِنفرو   - 22
کلر استرلینگ   - 2
دیوید رُی   - 2
کلود پَره   - 3
دیوید گیسن   - 2
کنت فرمپتن   - 14
دیوید هاروی   - 25
کنزو تانگه   - 9
رابرت نوزیک   - 2
کنستانتین ملنیکف   - 3
رابرت ونتوری   - 29
کنگو کوما   - 47
رُدولف شیندلر   - 7
کوپ هیمِلبِلا   - 22
رضا دانشمیر   - 5
کورنلیوس کاستوریادیس   - 3
رم کولهاس   - 101
کوین لینچ   - 7
رنزو پیانو   - 30
کیانوری کیکوتاکه   - 1
ریچارد مِیر   - 8
کیتیو آرتم لئونیدویچ   - 1
ریچارد نویترا   - 7
کیشو کـُـروکاوا   - 6
ریموند آبراهام   - 1
یان گِل   - 9
رینر بنهام   - 2
یو ان استودیو   - 32
رینهولد مارتین   - 5
یورگن هابرماس   - 15
ریکاردو بوفیل   - 4
یونا فریدمن   - 5
زاها حدید   - 190
یوهانی پالاسما   - 12
زیگموند فروید   - 13

کـاربـــــــری هـا
مسکونی   -791
صنعتی   -104
زیرساخت های شهری   -386
گالری   -87
فرهنگی   -334
هتل   -76
پاویون   -266
ورزشی   -65
موزه   -254
بیمارستان و داروخانه و کلینیک   -40
اداری ـ خدماتی   -232
حمل و نقل عمومی   -39
مسکونی ـ تجاری   -162
ویلا   -7
تفریحی   -158
زاغه نشینی   -5
اموزشی   -137
مجموعه های مسکونی   -3
معماری مذهبی   -105
عناصر یادمانی شهری   -1
حامی اتووود
مقـــــــــــالات
    دیوید هاروی و شهر در قامت فهمی انسانْ تولید
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    پهنه ی معلق تهران؛ شاه عبدالعظیم یا شهر ری
        علی رنجی پور
    دیوید هاروی و شهرســــــــــــــــــــــــــــــــــازی آلترناتیو
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    هنر گفت و گو ـ جان بریسندن و اد لوییس با دیوید هاروی
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
چنـــــد پــــروژه
مجموعه مسکونی شاه پریان
طراح : علیرضا امتیاز "مدیر اتووود"
منزل شخصی دکتر دلیر - خیابان ولیعصر کوچه 8
طراح : محمود امیدبخش
مجموعه ي تجاري و پاركينگ طبقاتي شقايق
طراح : امين حشمتی
خانه شعر ، پايان نامه معماري كارشناسي ارشد
طراح : م معيت
گذرگاه همیابی
طراح : محمود امیدبخش
کاریــــــــــــابی
   کاریابی
   لیست درخواست ها ی قبلی شما
   لیست کاندیدها به تفکیک استان
   لیست فرصت های کاری به تفکیک استان
وبـــــلـاگ هـــــا
آرشیتکت نمونه
مدیر : مسعود زمانیها
معماری به مثابه ساخت-سجاد نازی
مدیر : سجاد نازی
فتوت نامه معماران
مدیر : اخوان الصفا
مجله معماری Architecture Foolad City
مدیر : مسعود پریوز
معــــرفی کتــــــاب
رهیافت پدیدارشناسی در اندیشه پیتر زومتور
نویسنده :  .
انتشارات : علم معمار

حامی اتووود
کانال تلگرامی اتووود
اتووود کلاسیک ـ موسسه سالک ـ لوئی کان
اتووود سرویس خبر:   سميرا كرمي فر
1397/02/18
مـنـــــــبـع : www.archdaily.com
تعداد بازدید : 1590

در سال 1959، مردی که واکسن فلج اطفال را کشف کرد برای پروژه ای به سراغ لوئی  کان رفت. شهر لاژولا در کالیفرنیا برای وی مکانی بسیار زیبا در امتداد ساحل اقیانوس آرام بود، جایی که مرکز تحقیقات بیولوژیکی خود را ساخت. سالک، که واکسن کشف شده اش تاثیر بسیار زیادی بر روی پیشگیری از بیماری داشت، به این نتیجه رسید که طرحی جدید برای این تشکیلات می بایست توانایی کشف مفاهیم علوم برای بشریت را داشته باشد.  وی به علاوه دلیلی بسیار برجسته تر و عمیق تر برای انتخاب معماری خود داشته است: خلق تشکیلاتی که از نظر پیکاسو ارزش دیدن داشته باشد. نتیجه نهایی هم موسسه سالک بوده است، تشکیلاتی که هم عملکرد و هم زیبایی شناختی آن چشمگیر بوده است. همراه با این دستورالعمل های مفید، سالک یک سری نیازهای عملیاتی را هم مطرح کرد. فضاهای آزمایشگاهی در این تشکیلات باید باز بوده و فضای زیادی داشته باشند و به راحتی به محض پیشرفت فناوری در مسیرهای تحقیقی بتوان آن را به روز رسانی کرد. به علاوه، این مکان ها باید روشن و نورگیر باشند و محیطی الهام بخش برای محققینی باشد که تمایل دارند در آن جا کار کنند. طرح کان برای این موسسه به شیوه ای مشابه با صومعه سازماندهی شده است: یک مکان برای اجتماع افراد دانا. سه ناحیه از هم جدا شده اند و همه آن ها از سمت غرب رو به اقیانوس هستند: سالن جلسه، فضای باز و آزمایشگاه ها. سالن جلسه باید یک مکان بزرگ برای کنفرانس ها باشد ولی فضای باز می تواند چهار فضای مجزا برای نشیمن داشته باشد و هر کدام از آن ها هم بخشی از یک مجموعه هستند و می توانند از بخش های مجاور خود به وسیله یک فضای سبز دارای آب نما جدا شوند. در نهایت، سالن جلسه و فضای باز از پروژه حذف شدند و تنها آزمایشگاه ها باقی ماندند. آزمایشگاه های موسسه سالک، ابتدا به عنوان یک جفت برج جدا شده به وسیله فضای سبز مد نظر بودند و در دو بلوک بسیار بزرگ طراحی شده بودند که روبروی هم قرار داشتند. زمین اصلی به وسیله یک سری برج های از هم جدا پر شده اند که این برج ها پنجره هایی رو به آب نماهای اقیانوس دارند. این برج ها به وسیله پل های کوچکی به بلوک های آزمایشگاهی مستطیل شکل وصل می شوند و از این طریق می توان از روی دو محوطه زیرین برج ها عبور کرد و به راحتی روشنایی روز هم به درون فضای مرکز تحقیقاتی نفوذ می کند. کان این محوطه ها را به عنوان چشمه های نور می داند و به علاوه آن را یادآور صومعه سنت فرانسیس آسیسی می داند که الهام بخش سالک بوده است. بسیاری از تصمیم های کان درباره طراحی موسسه سالک برگرفته از درس هایی است که در طول دوره کاری خود بر روی آزمایشگاه های تحقیقات پزشکی ریچاردز در دانشگاه پنسیلوانیا آموخته بوده است. مسائل مربوط به ازدحام در آزمایشگاه های ریچاردز باعث شد فضایی بسیار باز و بزرگ و غیر محدود در سالک ایجاد شود. در پنسیلوانیا کان ابتدا مفهوم فضای تحقیق مجزا از زیرساخت های تسهیلاتی در طبقه های متفاوت را مطرح کرد که ابداعی بود که در پروژه های بعدی وی می توانست به صورت گسترده تری استفاده شود. تغییرات ایجاد شده در ساخت آزمایشگاه ها و زیرساخت ها باعث شد نگهداری و مرمت ساختمان ها بدون هیچ گونه اختلالی در روندهای تحقیقی میسر شود. برای هر دستورالعمل سالک، کان آزمایشگاه ها را به گونه ای طراحی کرده بود که به راحتی به روز رسانی شوند. تیرهای تکیه گاه در گوشه های هر آزمایشگاه نصب شده اند و همین مسئله باعث شده است که انعطاف پذیری در پیکربندی وسایل و فضاها خیلی بیشتر شود. سیستم های مکانیکی در پشت بتن درزگیری نشده اند ولی در پشت دیوارهایی که می توانند در طول نگهداری و مرمت برداشته شوند درزگیری انجام شده است. پنجره های آزمایشگاه به وسیله پیچ ها در مکان خود سفت شده اند و همین مسئله باعث شده است که بتوان آن ها را به طور موقت برداشت و به این ترتیب وسایل بزرگ می توانند جابجا شوند و به داخل ساختمان برده شده یا از ساختمان خارج شوند بدون این که نیازی به تخریب ساختار خاصی باشد. طبق گفته سالک در 1967، این ساختمان می تواند آینده را پیش بینی کند!

آزمایشگاه ها بر اساس طراحی در واقع به عنوان فضاهایی برای کارهای مشترک و مشارکت های آنی هستند و به این ترتیب کسانی که به دنبال یک فضای خصوصی هستند باید از پل ها عبور کرده و به یکی از ده برجی بروند که به میدان مرکزی می رسند. برج ها حاوی مراکز تحقیقی کوچک هستند که پنجره های غربی آن ها مستقیما میدان و اقیانوس آرام فرای آن را نشان میدهند. انتهای غربی باله های آزمایشگاه هم به فضای اداری ختم می شوند و نتیجه هم این است که دفاتر و مراکز تحقیقی هم رو به دریا هستند. بین برج هایی که مرکز تحقیق هستند فضایی وجود دارد که با سنگ تراورتن پوشیده شده است. کان برنامه ریزی کرده است که این فضا را با فضای سبز پر کند ولی سپس لوئیس باراگان وی را متقاعد کرد تا این فضا را خالی رها کند. یک کانال بسیار کم عرض مملو از آب هم از میدان عمومی رد می شود و چشم هر فردی را به افق آبی خیره می کند. بتن تقویت نشده ای که دیوارهای موسسه را تشکیل می دهد تقریبا از لحاظ رنگ شبیه به سنگ های تراورتن پوشاننده میدان است و در نهایت به این فضا حسی القا می کند که فرد را به یاد سازه های روم باستان می اندازد بدون آنکه سبک و سیاق مشابهی در آن اجرا شده باشد. این مقایسه بهرحال بر اساس توصیف کان از بتن پوزولانی استوار است که در سازه های روم باستان استفاده شده است. فضای پوشیده از درخت ساج و نهرهای جاری مکان مرکز تحقیقات و پنجره های ادرای را مشخص می کند و باعث شده است در این جا مواد عاری از بتن و سنگ استفاده شده در ساختار موسسه باشد. در پنج دهه ای که از باز گشایی موسسه سالک در 1965 گذشته است، ظاهر خارجی شاهکار سالک بدون تغییر مانده است. عناصر بتن و سنگ در مقابل صدمه ها مقاوم مانده اند در حالی که تلاش موسسه گتی برای تعمیر چارچوب ساخته شده از درخت ساروج توانسته است 70% مواد اصلی را احیا کند. پیش بینی سالک و کان درباره طرح آزمایشگاه ها باعث شده است موسسه فوق بتواند وسایل عملیاتی را برای تحقیق ها حفظ کند که یکی از آن ها از زمان تاسیس به بعد میزبان چندین مراسم نوبل بوده است. با وجود انعطاف پذیری طرح و تعاملات بین فضا و مواد، موسسه سالک اهمیت خود را در مرکز تحقیق و به عنوان یک شاهکار معماری حفظ کرده است. 

دید خارجی ـ موسسه سالک ـ لوئی کان


دید خارجی ـ موسسه سالک ـ لوئی کان


دید خارجی ـ موسسه سالک ـ لوئی کان


دید خارجی ـ موسسه سالک ـ لوئی کان


دید خارجی ـ موسسه سالک ـ لوئی کان


دید خارجی ـ موسسه سالک ـ لوئی کان


دید خارجی ـ موسسه سالک ـ لوئی کان


دید داخلی ـ موسسه سالک ـ لوئی کان


دید خارجی ـ موسسه سالک ـ لوئی کان


دید خارجی ـ موسسه سالک ـ لوئی کان


دید خارجی ـ موسسه سالک ـ لوئی کان


سایت پلان ـ موسسه سالک ـ لوئی کان


پلان ـ موسسه سالک ـ لوئی کان


برش ـ موسسه سالک ـ لوئی کان


برش ـ موسسه سالک ـ لوئی کان




حامی اتووود
نظـــــــر اعضــــــــا
هنوز نظری برای این خبر ثبت نشده است.

ثبــــــــت نظـــــــر

  
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  

اتووود کلاسیک ـ ساختمان لارکین ـ فرانک لوید رایت
اتووود کلاسیک ـ مرکز صدا و سیما و مطبوعات شیزوکا ـ کنزو تانگه
اتووود ـ ایران معاصر ـ طرح پیشنهادی مرکز اجتماعات صدرا از گروه معماری کانتکست
اداره ی پلیس و ایستگاه آتش نشانی تیرگاتن برلین؛ رویکرد سبز و زیبایی شناسی پارازیتی
میراث لویی کان و لوکوربوزیه برای معماری هند
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group