قرن بیستم خود را به مثابه منفیت negativity هنری تجربه کرد، مضامینی همچون پایان هنر، بازنمایی، نقاشی و سرانجام اثر یه طور کلی در این قرن به شدت مد نظر بود، اما در پس این مضمونِ پایان، بار دیگر مسئله ی دانستن این نکته نهفته است که هنر چه ارتباطی با امر واقع برقرار می کند، یا امر واقعی هنر چیست. با نظر به همین نکته است که می توان به کازیمیر ماله ویچ رجوع کرد. ماله ویچ به سال 1878 در کی یف به دنیا امد، در 1911 وارد پاریس شد و حوالی سال 1912-13 با همکاری مایاکوفسکی، یه اموزه ای دیگر روی اورد؛ سوپره ماتیسم. ماله ویچ انقلاب بلشویکی را تایید می کند و در 1917 به مسکو بازمی گردد و در 1919 به عنوان استاد دانشگاه مسکو منصوب می شود، در 1918 اثر مشهور خود مربع سفید بر سفید را نقاشی می کند، وقتی وضعیت برای هنرمندان و روشنفکران به نحو فزاینده ای متشنج می گردد، ماله ویچ که کم و بیش از نمایش اثارش منع شده است به لنینگراد میرود در 1926 مقاله ای به زبان المانی منتشر می کند که عنوان مهمی دار: جهان ناـ بازنمایی، ماله ویچ در 1953 می میرد. سفید بر سفید، نمونه کاملی از رویکرد پالایشگری purification است. رنگ و فرم حذف شده اند و صرفا یک تلمیح هندسی به جای مانده است. این تلمیح تکیه گاه نوعی تفاوت کمینه است، تفاوت انتزاعی زمینه و فرم، مهمتر از همه تفاوت پوچ میان سفید و سفید، تفاوت امر مشابه. انچه می توانیم تفاوت محو شده بخوانیمش.در اینجا خاستگاه نوعی پروتکل کاهشی اندیشه subtractive protocol of thought را می بینیم که با پروتکل انهدام destruction تفاوت دارد، انچه پیش رو داریم یک انگاره کاهشی است. این ژست بسیار نزدیک به انی است که مالارمه در شاعری به کار می گیرد: به صحنه اوردن تفاوتی کمینه، ولو مطلق، تفاوت میان جا و انچه در انجا، جای می گیرد یا وقوع می یابد، تفاوت میان جا و جای گرفتن. این تفاوت، که در سفیدی به چنگ امده، از رهگذر زدودن هرگونه محتوا، هرگونه غلیان برساخته شده است. چرا این چیزی به غیر از انهدام است؟ زیر به عوض تلقی امر واقعی به منزله این همانی، این امر بی درنگ همچون یک شکاف قلمداد شده. مسئله رابطه ی امر واقعی/ ظاهر، نه از رهگذر پالایش، که امر واقعی را ایزوله می سازد، بلکه به وسیله فهم این نکته که شکاف خودْ واقعی قلمداد شود، مربع سفید همان مرحله ای است که در ان شکاف کمینه minimal gap شکل می گیرد. اتووود تغییر و تحولات معماری و شهرسازی روسیه پس از انقلاب را اینجا، اینجا و اینجا تجمیع کرده است و همچنین اینجا و اینجا نیز به سیر تحولاتی پرداحته که بر سوپره ماتیسم به مثابه یک سبک و مدل فکر هنری گذشته است.