کاترین زُرُمْسکی در فصل زیبایی شناسی نفتی و عکاسی
منظر از کتاب
فرهنگ نفت با زیر عنوان: توپوگرافی های نو، ادوارد بُرتینسکی و فرهنگ
نفتی از قِـبَل بررسی دو نمایشگاه تلاش می کند طنین های مسکوت اضطراب و
ناخوشایندیِ ای را واکاوی کند که به ایده های عکاسان منظر معاصر از مدرنیته نفتی و
صنعتی شکل می دهد.
کاترین زُرُمْسکی به بررسی این گزاره می نشیند که عکاسی منظر چه نقشی در
شکل دهی به صنعت نفت و فرهنگی نفتی فراگیری که هم در بعد سیاسی و هم در بعد عاطفی
از ان حمایت می کند ایفا می کند. نویسنده همچنین به بررسی عکاسی منظر از منظر
رابطه ی این نوع عکاسی با پُست مدرنیته نفتی و زیبایی شناسی نفتی می نشیند. زُرُمْسکی
هر دوی این نمایشگاه ها را به مثابه "قالب های حسی" ای می داند که زندگی
در غرب، ان هم در عصر نفت را، تبیین می کنند.