معماری و فیلم، هر دو محصولاتی فرهنگی اند، اما ظرفیت های طراحانه ای که تحت شمول طراحی معماری تولید می شوند به شیوه ی حیرت اوری در فیلم و سینما و دیگر مشتقات این صنعت تبلور عینی می یابند و جذابیت های طراحی را به سوی مرزهایی میرانند که طراحی معماری با فاصله ای مایوس کننده از ان قرار گرفته است. سینما و صنعت فیلمْ سازی و سرگرمی بخش عظیمی از تمناهای نامحقق معماری را به منصه ظهور رسانده و خواهد رساند.مجموعه هفت قسمتی "طراحی در بازیِ تاج و تخت به روایت آلیس راستورن " که با برگردانی از سام سمیعی بر اتووود منتشر شده است، تلاشی است برای نشان دادن آورده های طراحی برای صنعت فیلم و سرگرمی، آورده هایی که در عمل مرزهای تعبیرهای متعارف از گستره کارامدی طراحیِ معماری را جا به جا کرده و به موازات معماران و طراحان را به ناچار به قلمروهایی تازه برده است. رخدادی که احتمالا در آینده ای نه چندان دور معماری ـ و نه ساخت و ساز ـ را زیرِ شمول صنعت بزرگتری به نام "سرگرمی" خواهد آورد.