معماران معاصر ایران, اتووود - بزرگترین سایت معماری
ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما |  تبلیغات




موضوعـات مــعـماری
منظر شهری   - 1362
پاویون های سرپنتین   - 24
معماری و دیگر حوزه های فکر   - 1243
فیلوکیتکت   - 24
نظریه معماری   - 1007
معماری؛ خیر مشترک و امید اجتماعی   - 22
طراحي داخلي   - 925
جشن نامه اتووود   - 21
سازه های شهری   - 880
معماری پس از یازدهم سپتامبر   - 20
تکنولوژی ساخت   - 856
معماری مجازی   - 20
مرزهای معماری   - 795
زنانِ معمارِ ایرانی و سقف شیشه ای در نوزده روایت   - 20
معماری حوزه عمومی   - 773
زاها حدید از نگاه معماران ایرانی   - 20
نظریه شهری   - 713
پردیس ویترا   - 18
المان شهری   - 712
20 بنا که هرگز ساخته نشد   - 17
نگاه نو به سكونت   - 701
کارگاهْ مسابقه قوام الدین شیرازی   - 16
کلان سازه   - 612
مسابقه مرکز اجتماعی شهر صدرا   - 15
معماری و سیاست   - 582
معماری ـ موسیقی   - 15
معماری پایدار   - 523
معماری بایومورفیک   - 14
معماری مدرن   - 518
شهرهای در حرکت   - 14
منتقدان معماری   - 494
رابرت ونتوری در بیست و پنج روایت   - 14
معماری تندیس گون   - 456
طراحی در وضعیت پندمیک به روایت آلیس راستورن   - 14
آرمان شهرگرایی   - 453
معماری فضای داخلی   - 12
برنامه ریزی شهری و منطقه ایی   - 453
ویلا ساوا ـ لوکوربوزیه   - 12
نوسازی و بهسازی بافت های شهری   - 446
ده کتاب که هر معمار باید بخواند   - 11
طراحی صنعتی   - 445
جهان علمیْ تخیلی   - 10
روح مکان   - 444
کنگو کوما ـ استادیوم ملی توکیو   - 10
معماری منظر   - 434
کلیسای رونشان ـ لوکوربوزیه   - 10
معماری شمایل گون   - 425
درس گفتارهای اتووود   - 9
باز زنده سازی   - 383
بی ینال ونیز   - 9
توسعه پایدار   - 358
لیوینگ آرکیتکچر   - 9
معماری یادمانی   - 339
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه دوم   - 9
تراشه های کانسپچوال   - 333
معماری کوچک مقیاس   - 9
هنر مدرنیستی   - 325
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه اول   - 8
معماریِ توسعه   - 316
فیلم پارازیت ساخته بونگْ جونْ هو   - 8
معماری سبز   - 309
گونتا اشتلزل به روایت آلیس راستورن   - 7
آینده گرایی   - 303
مینت د سیلوا به روایت آلیس راستورن   - 7
طراحی نئولیبرال   - 286
معماری و روانشناسی   - 7
اتووود کلاسیک   - 267
طراحی و ضایعات به روای آلیس راستورن   - 7
بدنه سازی شهری   - 255
شارلوت پریاند به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری محلی   - 254
اتوره سوتساس به روایت آلیس راستورن   - 7
تغییرات اقلیمی   - 249
باوهاوس به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری محدود   - 249
لوسی رای به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ارزان   - 248
مارسل بروئر به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری پست مدرن   - 248
چارلز رنه مکینتاش به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری تجربی   - 246
باکمینستر فولر به روایت آلیس راستورن   - 7
محوطه سازی   - 242
طراحی در بازی و تاج و تخت به روایت آلیس راستورن   - 7
کتابخانه ی اتووود   - 239
سائول باس به روایت آلیس راستورن   - 7
بنای محدود   - 225
میس ون در روهه به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری های تک   - 218
معماری و عکاسی به روایت آلیس راستورن   - 7
گرمایش زمین   - 211
طراحی روی بام به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن حومه شهری   - 192
معماری تخت جمشید   - 7
مسکن عمومی   - 189
پاویون ایران ـ بی ینال ونیز 2016   - 7
معماری انتقادی   - 184
رقابت مجتمع چندعملکردی شهید کاظمی قم   - 7
زنان و معماری   - 171
هشت کوتاه نوشته در مورد پوپولیسم   - 7
پروژه های دانشجویی از سراسر جهان   - 164
ده پروژه کمتر شناخته شده لوکوربوزیه متقدم   - 7
عکاسی   - 164
طراحی و پناهجویان   - 7
معماری ـ سینما   - 155
ردلف شیندلر به روایت الیس راستورن   - 7
هنر انتزاعی   - 147
آلوار و آینو آلتو به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن روستایی   - 134
صد و بیست و یک تعریف معماری   - 6
هنر گفت و گو   - 133
آیلین گری به روایت آلیس راستورن   - 6
گرافیک   - 127
معماری و فضای زیرساخت های نرم   - 6
فضای منفی   - 125
منبع شناسی اتووود   - 6
طراحی مبلمان   - 122
ورنر پنتون به روایت آلیس رستورن   - 6
معماری ژاپن   - 121
معماری و هوش مصنوعی   - 5
معماری ایران   - 110
تناقض هاوپیچیدگی ها:تئوریهای پیچیدگیِ ونتوری وجیکوبز   - 5
بلندمرتبه ها   - 106
معماری مصر   - 5
اتووود ـ ایران معاصر   - 88
فرهنگ نفت   - 5
معماری مذهبی   - 86
پنج پروژه لوکوربوزیه متاخر که هیچگاه ساخته نشدند   - 5
معماران و چالش انتخاب معماری   - 86
چهار یادداشت برای علی اکبر صارمی   - 4
اکسپو   - 76
معماری خوانی   - 4
معماری فاشیستی   - 75
اتومبیل در چهار روایت کوتاه از بری ریچاردز   - 4
ترسیمات معماری   - 71
بلوپرینت   - 4
پالپ نیوز ِ اتووود   - 68
اتووودْ آبزرور   - 4
معماری هند   - 66
فرایند خلاقیت چهار پیشگام معماری مدرن   - 4
معماری چین   - 62
همه ما سایبورگ هستیم   - 4
گفت و گو با مرگ   - 55
اختلال های تشخیصی معماران مدرن   - 4
ویرانه ها   - 53
معماری بیابانی   - 4
مدارس معماری   - 48
معماری و ادبیات   - 4
معماری و هنر انقلابی   - 47
ویروس کرونا و معماری   - 4
زاغه نشینی   - 44
معماری جنگلی   - 3
جنبش متابولیسم   - 41
معماری و گیم   - 3
پداگوژی   - 38
فرهنگ کمپ به روایت سوزان سانتاگ   - 3
معماری دیجیتال   - 38
رقابت آسمانخراش ایوُلو 2016   - 3
معماری پراجکتیو   - 37
رادایکالیسم ایتالیایی در سیزده روایت   - 3
باهاوس   - 37
آینده کجاست؟ روایتی از رولینگ استون   - 3
معماری کانستراکتیویستی   - 35
شهرسازی کوچک مقیاس   - 3
مدرنیته؛ از نو   - 35
لویی کان به روایت آلیس راستورن   - 2
معماری اوایل قرن بیستم روسیه   - 34
رابرت نوزیک، یوتوپیا و دولت حداقلی   - 2
درگذشت زاها حدید   - 34
اسمیتسن‌ ـ رابین هود گاردنز   - 2
معمارْستاره ها به روايت اتووود   - 33
فیس بوک، گوگل و عصر تاریک سرمایه داری نظارتی   - 2
اکسپو شانگهای 2010   - 33
معماری و نقاشی   - 2
طراحی پارامتریک   - 29
شهرهای پیشاصنعتی   - 1
اقتصادِ فضا   - 29
فیلمْگفتارهای معماری و پداگوژی معماری   - 1
بحران آب   - 28
تابْ آوری دفاتر نوپای معماری   - 1
هنر روسیه   - 28
چهل نکته در باب هایدگرْخوانی   - 1
اکسپو میلان 2015   - 27
شهرْخوانی با اتووود   - 1
معماری و فاجعه   - 27
ده پرسش از هشت معمار   - 1

طــراحــــــــــــــان
آر ای ایکس   - 3
ژان بودریار   - 3
آراتا ایسوزاکی   - 16
ژان نوول   - 22
آرشیگرام   - 7
ژاک دریدا   - 16
آرکی زوم   - 4
ژاک لوگوف   - 4
آلبرت پوپ   - 4
ژیل دلوز   - 28
آلدو روسی   - 13
سائول باس   - 7
آلوار آلتو   - 19
ساسکیا ساسن   - 9
آلوارو سیزا   - 9
سالوادور دالی   - 2
آن تینگ   - 4
سانا   - 5
آنتونی گائودی   - 27
سانتیاگو کالاتراوا   - 13
آنتونی وایدلر   - 5
سدریک پرایس   - 3
آنتونیو نگری   - 5
سو فوجیموتو   - 11
آنیش کاپور   - 8
سوپراستودیو   - 9
آی وِی وِی   - 34
سورِ فِهْن   - 6
اُ ام اِی   - 36
سوزان سانتاگ   - 7
اتوره سوتساس   - 7
شاشونا زوبوف   - 2
ادریان لابوت هرناندز   - 5
شیگرو بان   - 33
ادوارد برتینسکی   - 1
عبدالعزیز فرمانفرمایان   - 4
ادوارد سعید   - 13
فدریکو بابینا   - 30
ادوارد سوجا   - 10
فرانک گهری   - 49
ادواردو سوتو دی مُرِ   - 18
فرانک لوید رایت   - 45
ادولف لوس   - 8
فرای اوتو   - 9
ارو سارینن   - 28
فردا کولاتان   - 2
اریک اوون موس   - 13
فردریک جیمسون   - 2
اریک هابسبام   - 2
فرشید موسوی   - 3
استن آلن   - 4
فمیهیکو ماکی   - 4
استیون هال   - 30
فیلیپ جنسن   - 5
اسلاوی ژیژک   - 17
گایاتری چاکراوارتی اسپیواک   - 5
اسوالد متیوز اونگرز   - 5
گرگ لین   - 7
اسوتلانا بویم   - 4
گونتا اشتلزل   - 1
اسکار نیمایر   - 33
لئون کریر   - 2
اف او اِی   - 9
لبس وودز   - 23
ال لیسیتسکی   - 3
لوئیس باراگان   - 2
الیس راستورن   - 73
لوئیس مامفورد   - 1
اِم اِی دی   - 22
لودویگ لئو   - 3
ام وی آر دی وی   - 51
لودویگ میس ون دروهه   - 23
اماندا لِــوِت   - 4
لودویگ هیلبرزیمر   - 3
اویلر وو   - 9
لودویگ هیلبرزیمر   - 1
ایلین گری   - 7
لوسی رای   - 15
ایوان لئونیدوف   - 4
لویی کان   - 37
بئاتریس کُلُمینا   - 9
لوییس بورژوا   - 8
بال کریشنادوشی   - 4
لُکُربُزیه   - 138
باک مینستر فولر   - 11
لیام یانگ   - 4
برنارد چومی   - 33
مارتین هایدگر   - 27
برنو زوی   - 7
مارسل بروئر   - 7
بنیامین برتون   - 6
مارشال برمن   - 16
بوگرتمن   - 1
مانفردو تافوری   - 16
بی یارکه اینگلس   - 68
مانوئل کاستلز   - 2
پائولو سولری   - 4
ماکسیمیلیانو فوکسِس   - 10
پاتریک شوماخر   - 3
مایکل سورکین   - 4
پال گلدبرگر   - 1
مایکل گریوز   - 6
پرویز تناولی   - 2
محمدرضا مقتدر   - 4
پری اندرسون   - 3
مخزن فکر شهر   - 1
پل ویریلیو   - 21
مـَــس استودیو   - 3
پیتر آیزنمن   - 57
معماران مورفسس   - 16
پیتر برنس   - 3
موریس مرلوپنتی   - 2
پیتر زُمتُر   - 67
موشه سفدی   - 12
پیتر کوک   - 7
میشل سر   - 3
پیر بوردیو   - 5
میشل فوکو   - 44
پییر ویتوریو آئورلی   - 4
نائومی کلاین   - 4
تئودور آدورنو   - 3
نورمن فاستر   - 35
تادو اندو   - 13
نیکلای مارکوف   - 1
تام مین   - 13
هانا آرنت   - 7
تام ویسکامب   - 10
هانری لفور   - 23
تاکامیتسو آزوما   - 3
هانی رشید   - 5
توماس پیکتی   - 5
هرزوگ دی مورن   - 28
توماس هیترویک   - 30
هرنان دیاز آلنسو   - 18
تیتوس بورکهارت   - 2
هنری ژیرو   - 3
تیموتی مورتُن   - 2
هنریک وایدولد   - 1
تیو ایتو   - 25
هنس هولین   - 5
جاشوا پرینس ـ رامس   - 2
هوشنگ سیحون   - 14
جان برجر   - 2
هومی بابا   - 2
جان هیداک   - 4
واسیلی کاندینسکی   - 1
جف منن   - 2
والتر بنیامین   - 27
جفری کیپنس   - 3
والتر گروپیوس   - 17
جورجو آگامبن   - 5
ورنر پنتون   - 5
جوزپه ترانی   - 2
ولادیمیر تاتلین   - 10
جونیا ایشیگامی   - 3
ولف پریکس   - 1
جیمز استرلینگ   - 1
ونگ شو   - 8
جین جیکوبز   - 1
ویتو آکنچی   - 12
چارلز جنکس   - 7
ویوین وست وود   - 6
چارلز رنه مکینتاش   - 7
ک. مایکل هیز   - 2
چارلز کوریا   - 15
کارلو اسکارپا   - 5
چاینا میه ویل   - 4
کازو شینوهارا   - 1
حسن فتحی   - 5
کازیو سجیما   - 2
حسین امانت   - 3
کالین روو   - 1
خورخه لوئیس بورخس   - 2
کامران دیبا   - 13
داریوش آشوری   - 1
کامرون سینکلر   - 11
داریوش شایگان   - 9
کریستفر الکساندر   - 2
دانیل لیبسکیند   - 22
کریستین نوربرگ ـ شولتز   - 15
دنیس اسکات براون   - 10
کریم رشید   - 5
دیلرـ اِسکـُـفیدیو+رِنفرو   - 22
کلر استرلینگ   - 2
دیوید رُی   - 2
کلود پَره   - 3
دیوید گیسن   - 2
کنت فرمپتن   - 14
دیوید هاروی   - 25
کنزو تانگه   - 9
رابرت نوزیک   - 2
کنستانتین ملنیکف   - 3
رابرت ونتوری   - 29
کنگو کوما   - 47
رُدولف شیندلر   - 7
کوپ هیمِلبِلا   - 21
رضا دانشمیر   - 5
کوین لینچ   - 7
رم کولهاس   - 97
کیانوری کیکوتاکه   - 1
رنزو پیانو   - 30
کیتیو آرتم لئونیدویچ   - 1
ریچارد مِیر   - 8
کیشو کـُـروکاوا   - 6
ریموند آبراهام   - 1
یان گِل   - 9
رینر بنهام   - 2
یو ان استودیو   - 32
رینهولد مارتین   - 5
یورگن هابرماس   - 13
ریکاردو بوفیل   - 3
یونا فریدمن   - 5
زاها حدید   - 187
یوهانی پالاسما   - 12
زیگموند فروید   - 10

کـاربـــــــری هـا
مسکونی   -760
معماری مذهبی   -104
زیرساخت های شهری   -359
صنعتی   -101
فرهنگی   -320
گالری   -84
پاویون   -255
هتل   -73
موزه   -250
ورزشی   -65
اداری ـ خدماتی   -230
بهداشتی   -38
مسکونی ـ تجاری   -158
حمل و نقل عمومی   -37
تفریحی   -150
زاغه نشینی   -5
اموزشی   -132
ویلا   -3
حامی اتووود
مسابقه دانشجویی اتووود
مقـــــــــــالات
    دیوید هاروی و شهر در قامت فهمی انسانْ تولید
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    پهنه ی معلق تهران؛ شاه عبدالعظیم یا شهر ری
        علی رنجی پور
    دیوید هاروی و شهرســــــــــــــــــــــــــــــــــازی آلترناتیو
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    هنر گفت و گو ـ جان بریسندن و اد لوییس با دیوید هاروی
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
چنـــــد پــــروژه
مجموعه مسکونی شاه پریان
طراح : علیرضا امتیاز "مدیر اتووود"
منزل شخصی دکتر دلیر - خیابان ولیعصر کوچه 8
طراح : محمود امیدبخش
مجموعه ي تجاري و پاركينگ طبقاتي شقايق
طراح : امين حشمتی
خانه شعر ، پايان نامه معماري كارشناسي ارشد
طراح : م معيت
گذرگاه همیابی
طراح : محمود امیدبخش
کاریــــــــــــابی
   کاریابی
   لیست درخواست ها ی قبلی شما
   لیست کاندیدها به تفکیک استان
   لیست فرصت های کاری به تفکیک استان
وبـــــلـاگ هـــــا
آرشیتکت نمونه
مدیر : مسعود زمانیها
معماری به مثابه ساخت-سجاد نازی
مدیر : سجاد نازی
فتوت نامه معماران
مدیر : اخوان الصفا
مجله معماری Architecture Foolad City
مدیر : مسعود پریوز
معــــرفی کتــــــاب
رهیافت پدیدارشناسی در اندیشه پیتر زومتور
نویسنده :  .
انتشارات : علم معمار

حامی اتووود
  مسابقه دانشجویی اتووود
گفت و گو با مرگ ـ لوئیجی کولانی ـ 1928-2019
اتووود سرویس خبر:   تارا پیش قراول
1398/06/26
مـنـــــــبـع : https://www.spiegel.de/stil/luigi-colani-die-gegenwart-war-fuer-ihn-vergangenheit-a-1287046.html
تعداد بازدید : 408

لوئیجی کلانی مردی بی‌نقص نبود. او رویاهای بزرگی داشت و گاهی کاملا از مسیر خارج می‌شد. اما چه شکست خورده و چه موفق، طرح‌های او همیشه دارای یک ویژگی به‌خصوص بودند: رویایی.

لوئیجی کلانی در کودکی اسباب بازی نداشت، اما صاحب یک اتاق کاردستی بود. به باور والدینش، اگر فرزندشان وادار به طراحی اسباب بازی های خودش می‌شد، خلاقیتی استثنایی نصیبش میگشت. نقشه‌ی آن‌ها موثر واقع شد. کلانی نه تنها در سن چهار سالگی توانایی جوشکاری را کسب کرده بود، بلکه ماشین، هواپیما و کشتی نیز ساخته بود. این توانایی، منجر به شکل گیری حرفه ی طراحی وی در تمام طول عمرش گشت، که او را از برلین به فرانسه و از آنجا به چین کشاند.

کلانی استعدادهای کسب شده در دوران کودکی اش را، با تحصیل در رشته ی نقاشی و مجسمه سازی در آکادمی هنر برلین، پرورش داد. دو سال پس از تحصیل در این آکادمی، به منظور ارائه ی لکچرهایی در باب ایرودینامیک، به دانشگاه سوربن پاریس انتقالی گرفت. اطلاعات او، به سرعت باعث پذیرش او برای شغلی در موسسه ی تولید سازه های هوایی مارسل داسالت، و کارخانه های اتومبیل سازی معروف نیز شد. او سال ها در زمینه ی طراحی بدنه های پلاستیکی برای فولکس واگن، فیات و آلفا رومئو مشغول به کار بود.

اولین ایده ای که باعث شد نام کلانی در تیتر خبر ها قرار بگیرد، یک ماشین مسابقه ی پلاستیکی بود. رازش این بود: وسیله ی نقلیه در یک بسته جا میگرفت. با قیمت ناچیز 5000 مارک، قطعات خودرو تحویل داده شده و تنها نیاز به سرهم کردن آن قطعات بود. پس از چهار سال، در سال 1968، تولید این خودرو متوقف شد. کلانی جی-تی Colani GT با رنگ های خالصش، که به نام سفره ماهی پلی‌استری نیز شناخته میشد، تنها چندصد نسخه بفروش رسید. اما طراحی آن حیرت انگیز بود.

 گستاخی و از خود راضی بودن کلانی از همان موقع جالب توجه بود. اتومبیل پورشه برای او به مثابه ی "جعبه ی ذغالی با چشمان خواب آلوده" بود و طراح شگفت انگیز ماشین های پینین‌فارینا را "قبرکن طراحی اتومبیل" میخواند.

در هر حال، در این اظهارات تحریک کننده، به قدری تعصب وجود داشت که مجله ی مشهور Der Spiegel، این طراح را در سال 1978 "طراح بی نقص و دوست دار رسانه" معرفی کرد.

کلانی، با لباس های سفید رنگ همیشگی اش، به قدری موفقیت کسب کرده بود که برای قضاوت های این چنینی اهمیتی قائل نبود. در دهه ی 70، او در آلمان طراحی بود که بیشترین طالب را در میان مردم داشت، و برای کار دستمزدی بالای 100000 مارک دریافت میکرد.

با وجود اینکه تمام طراحی های کلانی به مرحله ی تولید نرسیدند، اما به طور قطع او طراحی کردن را به خوبی بلد بود. میز تلوزیونی که او برای Kusch & Co طراحی نمود، هم اکنون در موزه ی Pinakothek der Moderne در مونیخ و هدفون طراحی شده توسط او برای سونی، در مجموعه ی موزه ی هنر های مدرن نیویورک جای دارد.

به طور کل، اغلب طراحی های او خارق العاده بودند. برخی از پروتوتایپ های اتومبیل و هواپیمایی او، رکوردهای فراوانی را شکست. آن ها معمولا بسیار آینده گرایانه بودند، مانند یک اتومبیل الکتریکی که در هانوفر در سال 2009 ارائه نمود یا کانسپت پیشنهادی وی برای شهری بی نیاز از سوخت فسیلی (اکو-شهر یا شهر های زیست محیطی). بعضی مواقع به نظر میرسید که زمان حال، برای او به مثابه ی زمان گذشته میباشد. کلانی در آینده می زیست. طرز تفکر او، به گفته ی خودش، همیشه در افق های دور سیر میکرد.

در برخی مواقع تفکرات او قابل اجرا نبودند. تعدادی از ایده های او حتی تست اولیه را نیز موفقت آمیز پشت سر نمیگذاشتند و شکست های عظیمی محسوب میشدند. برای مثال، قایق پارویی که کلانی برای تیم ملی قایقرانی آلمان در المپیک طراحی کرده بود، قبل از شروع به کار، در برابر چشمان مقامات انجمن قایقرانی در آب غرق شد.

با وجود تفاوت های بسیار طراحی های کلانی - از اجاق گاز با شمایل فوتوریستی و تابوت تا قطار سریع السیر - سبک وی بدون تغییر باقی ماند. او از هر چیزی با زوایه های تند و تیز بیزار بود. از نظر او، همه چیز، از جمله لگن دستشویی برای Villeroy & Boch، یا مبلمان حمام برای Grohe یا ظروف چینی برای Rosenthal باید منحنی و ایرودینامیک میبودند.

کلانی در یک بروشور تبلیغاتی برای مجموعه طراحی عینک هایش، فلسفه ی طراحی خود را اینکونه توصیف میکرد: "یک سنگ را برداشته و آن را به داخل آب بیندازید، سنگ منحنی، مسیر طی شده توسط سنگ منحنی، و دایره های تشکیل شده روی آب منحنی هستند، جهان ما منحنی است و به همراه بیلیون ها اجرام آسمانی در یک هارمونی منحنی شکل در حال حرکت است."

شغل او بسیار پردرآمد نیز بود. زمانی فرارسید که او به قدری درآمد داشت که بتواند یک قلعه، اقامتگاه و سازمان مرکزی برای "کارخانه ی طراحی اش" در وست‌فیلیا خریداری کند. اما بعد ها، در زمانی که او و طراحی هایش در آلمان محبوبیت خود را از دست داده بودند، از آلمان مهاجرت کرد.

او ابتدا به ژاپن رفت، زیرا به گفته ی خودش او به اندازه ی کافی "میانه روی" در زادگاه خودش دیده بود. او در شرق دور، علاوه بر دستاورد های دیگر، در صنعت مد بانوان نیز فعالیت نمود و تاثیر عمیقی روی صنعت اتومبیل سازی محلی نیز اعمال کرد. موفقیت بزرگ بعدی او، آغاز خط تولید کنون با SLR T90 بود. 

در پایان دهه ی هشتاد، او به اروپا برگشت و نهایتا در سوییس سکنی گزید. بعد ها او دائما بین کارلسروهه و شانگهای، مکانی که در آن مقام استاد پروازی در رشته ی شهرسازی و معماری را داشت، در سفر بود. در چین نیز، کلانی در زمینه "میراث و دستاورد زندگی کاری اش"، یعنی همان اکو-شهر مذکور به فعالیت و مطالعه ادامه داد. اما در نهایت، ایده ی او برای ساخت بدنی انسانی هرگز ساخته نشد.

رویای او در رابطه با موزه ی کلانی نیز هرگز به حقیقت نپیوست. در نتیجه او به تبلیغات پر سر و صدا راجع به آثار خودش ادامه داد. او در ملاقاتی با یک رسانه ی آلمانی در جولای 2018 اظهار داشت: "از من کپی، کپی، کپی کرده اند! شما میتوانید به حرف هایی که من 20-25 سال پیش زده بودم برگردید، این جدید، جدید، جدید است!"

لوئیجی کلانی سرانجام در سن 91 سالگی، روز دوشنبه 16 سپتامبر 2019، بر اثر بیماری شدیدی در کارلسروهه درگذشت. 

پیانو طراحی شده توسط کلانی 


طراحی وی برای اتحاد جماهیر شوروی 


کلانی و اتومبیل الکتریکی


ایده ی کلانی برای تلوزیونی که ساخته نشد


وسیله ی نقلیه ی دوچرخه طراحی شده توسط کلانی




حامی اتووود
نظـــــــر اعضــــــــا
هنوز نظری برای این خبر ثبت نشده است.

ثبــــــــت نظـــــــر

  
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  

درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group