معماران معاصر ایران, اتووود - بزرگترین سایت معماری
ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما |  تبلیغات




موضوعـات مــعـماری
منظر شهری   - 1401
معماری؛ خیر مشترک و امید اجتماعی   - 22
معماری و دیگر حوزه های فکر   - 1358
معماری مجازی   - 22
نظریه معماری   - 1046
جشن نامه اتووود   - 21
طراحي داخلي   - 958
زاها حدید از نگاه معماران ایرانی   - 20
سازه های شهری   - 900
زنانِ معمارِ ایرانی و سقف شیشه ای در نوزده روایت   - 20
تکنولوژی ساخت   - 886
معماری و رسانه   - 20
معماری حوزه عمومی   - 817
پردیس ویترا   - 18
مرزهای معماری   - 812
20 بنا که هرگز ساخته نشد   - 17
نظریه شهری   - 745
جهان علمیْ تخیلی   - 17
نگاه نو به سكونت   - 743
معماری کوچک مقیاس   - 17
المان شهری   - 740
معماری و نقاشی   - 17
معماری و سیاست   - 647
کارگاهْ مسابقه قوام الدین شیرازی   - 16
کلان سازه   - 632
مسابقه مرکز اجتماعی شهر صدرا   - 15
معماری مدرن   - 567
معماری ـ موسیقی   - 15
معماری پایدار   - 540
معماری بایومورفیک   - 15
منتقدان معماری   - 509
شهرهای در حرکت   - 14
آرمان شهرگرایی   - 487
رابرت ونتوری در بیست و پنج روایت   - 14
روح مکان   - 479
معماری و روانشناسی   - 14
برنامه ریزی شهری و منطقه ایی   - 474
فیلم پارازیت ساخته بونگْ جونْ هو   - 13
طراحی صنعتی   - 471
ویلا ساوا ـ لوکوربوزیه   - 13
معماری تندیس گون   - 469
معماری و گیم   - 12
نوسازی و بهسازی بافت های شهری   - 459
معماری و هوش مصنوعی   - 12
معماری منظر   - 457
معماری و ادبیات   - 11
معماری شمایل گون   - 431
ده کتاب که هر معمار باید بخواند   - 11
باز زنده سازی   - 399
کنگو کوما ـ استادیوم ملی توکیو   - 10
آینده گرایی   - 382
کلیسای رونشان ـ لوکوربوزیه   - 10
توسعه پایدار   - 380
بی ینال ونیز   - 10
هنر مدرنیستی   - 379
معماری جنگلی   - 10
معماری یادمانی   - 357
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه دوم   - 9
تراشه های کانسپچوال   - 334
درس گفتارهای اتووود   - 9
معماریِ توسعه   - 333
لیوینگ آرکیتکچر   - 9
معماری سبز   - 323
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه اول   - 8
طراحی نئولیبرال   - 312
معماری بیابانی   - 8
معماری پست مدرن   - 289
گونتا اشتلزل به روایت آلیس راستورن   - 7
اتووود کلاسیک   - 273
مینت د سیلوا به روایت آلیس راستورن   - 7
تغییرات اقلیمی   - 264
طراحی و ضایعات به روای آلیس راستورن   - 7
بدنه سازی شهری   - 262
شارلوت پریاند به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری محلی   - 259
اتوره سوتساس به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری محدود   - 253
باوهاوس به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ارزان   - 252
لوسی رای به روایت آلیس راستورن   - 7
محوطه سازی   - 252
مارسل بروئر به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری تجربی   - 249
چارلز رنه مکینتاش به روایت آلیس راستورن   - 7
کتابخانه ی اتووود   - 244
باکمینستر فولر به روایت آلیس راستورن   - 7
بنای محدود   - 230
طراحی در بازی و تاج و تخت به روایت آلیس راستورن   - 7
گرمایش زمین   - 222
سائول باس به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری های تک   - 221
میس ون در روهه به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری انتقادی   - 205
معماری و عکاسی به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن حومه شهری   - 201
طراحی روی بام به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن عمومی   - 194
جنبش "جانِ سیاهان مهم است" و مسئله‌ی طراحی به روایت آلیس راستورن   - 7
زنان و معماری   - 191
کارلو اسکارپا به روایت آلیس راستورن   - 7
هنر انتزاعی   - 180
ریچارد نویترا به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ـ سینما   - 179
طراحی در زمانه بحران به روایت آلیس راستورن   - 7
عکاسی   - 178
معماری تخت جمشید   - 7
پروژه های دانشجویی از سراسر جهان   - 165
رقابت مجتمع چندعملکردی شهید کاظمی قم   - 7
گرافیک   - 161
پاویون ایران ـ بی ینال ونیز 2016   - 7
فضای منفی   - 147
آلوار و آینو آلتو به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن روستایی   - 145
هشت کوتاه نوشته در مورد پوپولیسم   - 7
هنر گفت و گو   - 141
ده پروژه کمتر شناخته شده لوکوربوزیه متقدم   - 7
طراحی مبلمان   - 127
طراحی و پناهجویان   - 7
معماری ژاپن   - 126
ردلف شیندلر به روایت الیس راستورن   - 7
معماری ایران   - 114
صد و بیست و یک تعریف معماری   - 6
بلندمرتبه ها   - 112
آیلین گری به روایت آلیس راستورن   - 6
ترسیمات معماری   - 107
معماری و فضای زیرساخت های نرم   - 6
معماری و فاجعه   - 96
معماری خوانی   - 6
اتووود ـ ایران معاصر   - 88
منبع شناسی اتووود   - 6
معماری مذهبی   - 87
ورنر پنتون به روایت آلیس رستورن   - 6
معماران و چالش انتخاب معماری   - 86
تناقض هاوپیچیدگی ها:تئوریهای پیچیدگیِ ونتوری وجیکوبز   - 5
معماری فاشیستی   - 80
معماری مصر   - 5
اکسپو   - 79
پنج پروژه لوکوربوزیه متاخر که هیچگاه ساخته نشدند   - 5
پالپ نیوز ِ اتووود   - 68
فرهنگ نفت   - 5
معماری هند   - 66
اتومبیل در چهار روایت کوتاه از بری ریچاردز   - 4
معماری چین   - 64
چهار یادداشت برای علی اکبر صارمی   - 4
ویروس کرونا و معماری   - 64
شهرسازی کوچک مقیاس   - 4
معماری و هنر انقلابی   - 62
بلوپرینت   - 4
مدرنیته؛ از نو   - 62
اتووودْ آبزرور   - 4
اقتصادِ فضا   - 60
فرایند خلاقیت چهار پیشگام معماری مدرن   - 4
ویرانه ها   - 58
همه ما سایبورگ هستیم   - 4
گفت و گو با مرگ   - 56
اختلال های تشخیصی معماران مدرن   - 4
مدارس معماری   - 51
فرهنگ کمپ به روایت سوزان سانتاگ   - 4
زاغه نشینی   - 48
چگونه یوتوپیا در روسیه انقلابی مدفون شد   - 4
پداگوژی   - 47
چالش های اخلاقی ریاضت ورزی در معماری به روایت پیر ویتوریو آئورلی   - 4
معماری پراجکتیو   - 45
داریوش شایگان و هنر ایرانی   - 3
طراحی در وضعیت پندمیک به روایت آلیس راستورن   - 45
رقابت آسمانخراش ایوُلو 2016   - 3
معماری کانستراکتیویستی   - 44
رادایکالیسم ایتالیایی در سیزده روایت   - 3
معماری دیجیتال   - 43
آینده کجاست؟ روایتی از رولینگ استون   - 3
جنبش متابولیسم   - 42
لویی کان به روایت آلیس راستورن   - 2
معماری اوایل قرن بیستم روسیه   - 41
رابرت نوزیک، یوتوپیا و دولت حداقلی   - 2
باهاوس   - 39
اسمیتسن‌ ـ رابین هود گاردنز   - 2
فیلوکیتکت   - 37
برج سیگرام چگونه جهانی شد؟   - 2
هنر روسیه   - 35
زیستْ ریاضت و همبستگی در فضای اضطراری   - 2
درگذشت زاها حدید   - 34
جودیت باتلر مارا به تغییر شکل خشم مان فرا می خواند؛ گفت و گویی با ماشا گِسِن   - 2
معمارْستاره ها به روايت اتووود   - 33
فیس بوک، گوگل و عصر تاریک سرمایه داری نظارتی   - 2
اکسپو شانگهای 2010   - 33
شهرهای پیشاصنعتی   - 1
طراحی پارامتریک   - 30
فیلمْگفتارهای معماری و پداگوژی معماری   - 1
بحران آب   - 29
تابْ آوری دفاتر نوپای معماری   - 1
معماری فضای داخلی   - 29
چهل نکته در باب هایدگرْخوانی   - 1
اکسپو میلان 2015   - 28
شهرْخوانی با اتووود   - 1
پاویون های سرپنتین   - 27
ده پرسش از هشت معمار   - 1
معماری پس از یازدهم سپتامبر   - 22

طــراحــــــــــــــان
آر ای ایکس   - 3
ژان بودریار   - 4
آراتا ایسوزاکی   - 16
ژان نوول   - 22
آرشیگرام   - 7
ژاک دریدا   - 18
آرکی زوم   - 4
ژاک لوگوف   - 4
آلبرت پوپ   - 4
ژیل دلوز   - 29
آلدو روسی   - 13
سائول باس   - 7
آلوار آلتو   - 19
ساسکیا ساسن   - 9
آلوارو سیزا   - 9
سالوادور دالی   - 2
آن تینگ   - 4
سانا   - 5
آنتونی گائودی   - 27
سانتیاگو کالاتراوا   - 13
آنتونی وایدلر   - 5
سدریک پرایس   - 3
آنتونیو نگری   - 5
سو فوجیموتو   - 11
آنیش کاپور   - 8
سوپراستودیو   - 9
آی وِی وِی   - 34
سورِ فِهْن   - 6
اُ ام اِی   - 40
سوزان سانتاگ   - 8
اتوره سوتساس   - 7
شاشونا زوبوف   - 2
ادریان لابوت هرناندز   - 5
شیگرو بان   - 33
ادوارد برتینسکی   - 1
عبدالعزیز فرمانفرمایان   - 4
ادوارد سعید   - 13
فدریکو بابینا   - 30
ادوارد سوجا   - 10
فرانک گهری   - 49
ادواردو سوتو دی مُرِ   - 18
فرانک لوید رایت   - 45
ادولف لوس   - 8
فرای اوتو   - 10
ارو سارینن   - 28
فردا کولاتان   - 2
اریک اوون موس   - 13
فردریک جیمسون   - 3
اریک هابسبام   - 2
فرشید موسوی   - 3
استن آلن   - 4
فمیهیکو ماکی   - 4
استیون هال   - 32
فیلیپ جنسن   - 5
اسلاوی ژیژک   - 17
گایاتری چاکراوارتی اسپیواک   - 5
اسوالد متیوز اونگرز   - 5
گرگ لین   - 7
اسوتلانا بویم   - 4
گونتا اشتلزل   - 1
اسکار نیمایر   - 33
لئون کریر   - 2
اف او اِی   - 9
لبس وودز   - 25
ال لیسیتسکی   - 5
لوئیس باراگان   - 2
الیس راستورن   - 111
لوئیس مامفورد   - 1
اِم اِی دی   - 22
لودویگ لئو   - 3
ام وی آر دی وی   - 53
لودویگ میس ون دروهه   - 25
اماندا لِــوِت   - 4
لودویگ هیلبرزیمر   - 3
اویلر وو   - 9
لودویگ هیلبرزیمر   - 1
ایلین گری   - 7
لوسی رای   - 15
ایوان لئونیدوف   - 4
لویی کان   - 37
بئاتریس کُلُمینا   - 9
لوییس بورژوا   - 8
بال کریشنادوشی   - 4
لُکُربُزیه   - 142
باک مینستر فولر   - 12
لیام یانگ   - 4
برنارد چومی   - 33
مارتین هایدگر   - 29
برنو زوی   - 7
مارسل بروئر   - 7
بنیامین برتون   - 8
مارشال برمن   - 16
بوگرتمن   - 1
مانفردو تافوری   - 16
بی یارکه اینگلس   - 68
مانوئل کاستلز   - 2
پائولو سولری   - 4
ماکسیمیلیانو فوکسِس   - 10
پاتریک شوماخر   - 3
مایکل سورکین   - 4
پال گلدبرگر   - 1
مایکل گریوز   - 6
پرویز تناولی   - 2
محمدرضا مقتدر   - 4
پری اندرسون   - 3
مخزن فکر شهر   - 1
پل ویریلیو   - 22
مـَــس استودیو   - 3
پیتر آیزنمن   - 58
معماران آر سی آر   - 4
پیتر برنس   - 3
معماران مورفسس   - 16
پیتر زُمتُر   - 68
موریس مرلوپنتی   - 2
پیتر کوک   - 7
موشه سفدی   - 12
پیر بوردیو   - 5
میشل سر   - 3
پییر ویتوریو آئورلی   - 9
میشل فوکو   - 47
تئودور آدورنو   - 5
نائومی کلاین   - 4
تادو اندو   - 13
نورمن فاستر   - 35
تام مین   - 13
نیکلای مارکوف   - 1
تام ویسکامب   - 10
هانا آرنت   - 9
تاکامیتسو آزوما   - 3
هانری لفور   - 24
توماس پیکتی   - 5
هانی رشید   - 5
توماس هیترویک   - 30
هرزوگ دی مورن   - 28
تیتوس بورکهارت   - 2
هرنان دیاز آلنسو   - 18
تیموتی مورتُن   - 2
هنری ژیرو   - 3
تیو ایتو   - 25
هنریک وایدولد   - 1
جاشوا پرینس ـ رامس   - 2
هنس هولین   - 5
جان برجر   - 2
هوشنگ سیحون   - 14
جان هیداک   - 4
هومی بابا   - 2
جف منن   - 2
واسیلی کاندینسکی   - 2
جفری کیپنس   - 3
والتر بنیامین   - 27
جورجو آگامبن   - 5
والتر گروپیوس   - 18
جوزپه ترانی   - 2
ورنر پنتون   - 5
جونیا ایشیگامی   - 3
ولادیمیر تاتلین   - 12
جیمز استرلینگ   - 1
ولف پریکس   - 1
جین جیکوبز   - 2
ونگ شو   - 8
چارلز جنکس   - 7
ویتو آکنچی   - 12
چارلز رنه مکینتاش   - 7
ویوین وست وود   - 6
چارلز کوریا   - 15
ک. مایکل هیز   - 2
چاینا میه ویل   - 4
کارلو اسکارپا   - 13
حسن فتحی   - 5
کازو شینوهارا   - 1
حسین امانت   - 3
کازیو سجیما   - 2
خورخه لوئیس بورخس   - 2
کالین روو   - 1
داریوش آشوری   - 1
کامران دیبا   - 13
داریوش شایگان   - 13
کامرون سینکلر   - 11
دانیل لیبسکیند   - 24
کریستفر الکساندر   - 2
دنیس اسکات براون   - 10
کریستین نوربرگ ـ شولتز   - 15
دیلرـ اِسکـُـفیدیو+رِنفرو   - 22
کریم رشید   - 5
دیوید رُی   - 2
کلر استرلینگ   - 2
دیوید گیسن   - 2
کلود پَره   - 3
دیوید هاروی   - 25
کنت فرمپتن   - 14
رابرت نوزیک   - 2
کنزو تانگه   - 9
رابرت ونتوری   - 29
کنستانتین ملنیکف   - 3
رُدولف شیندلر   - 7
کنگو کوما   - 47
رضا دانشمیر   - 5
کوپ هیمِلبِلا   - 22
رم کولهاس   - 101
کورنلیوس کاستوریادیس   - 3
رنزو پیانو   - 30
کوین لینچ   - 7
ریچارد مِیر   - 8
کیانوری کیکوتاکه   - 1
ریچارد نویترا   - 7
کیتیو آرتم لئونیدویچ   - 1
ریموند آبراهام   - 1
کیشو کـُـروکاوا   - 6
رینر بنهام   - 2
یان گِل   - 9
رینهولد مارتین   - 5
یو ان استودیو   - 32
ریکاردو بوفیل   - 4
یورگن هابرماس   - 15
زاها حدید   - 190
یونا فریدمن   - 5
زیگموند فروید   - 11
یوهانی پالاسما   - 12

کـاربـــــــری هـا
مسکونی   -780
معماری مذهبی   -105
زیرساخت های شهری   -375
صنعتی   -102
فرهنگی   -329
گالری   -84
پاویون   -264
هتل   -76
موزه   -254
ورزشی   -65
اداری ـ خدماتی   -232
بهداشتی   -40
مسکونی ـ تجاری   -161
حمل و نقل عمومی   -37
تفریحی   -154
ویلا   -6
اموزشی   -133
زاغه نشینی   -5
حامی اتووود
مقـــــــــــالات
    دیوید هاروی و شهر در قامت فهمی انسانْ تولید
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    پهنه ی معلق تهران؛ شاه عبدالعظیم یا شهر ری
        علی رنجی پور
    دیوید هاروی و شهرســــــــــــــــــــــــــــــــــازی آلترناتیو
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    هنر گفت و گو ـ جان بریسندن و اد لوییس با دیوید هاروی
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
چنـــــد پــــروژه
مجموعه مسکونی شاه پریان
طراح : علیرضا امتیاز "مدیر اتووود"
منزل شخصی دکتر دلیر - خیابان ولیعصر کوچه 8
طراح : محمود امیدبخش
مجموعه ي تجاري و پاركينگ طبقاتي شقايق
طراح : امين حشمتی
خانه شعر ، پايان نامه معماري كارشناسي ارشد
طراح : م معيت
گذرگاه همیابی
طراح : محمود امیدبخش
کاریــــــــــــابی
   کاریابی
   لیست درخواست ها ی قبلی شما
   لیست کاندیدها به تفکیک استان
   لیست فرصت های کاری به تفکیک استان
وبـــــلـاگ هـــــا
آرشیتکت نمونه
مدیر : مسعود زمانیها
معماری به مثابه ساخت-سجاد نازی
مدیر : سجاد نازی
فتوت نامه معماران
مدیر : اخوان الصفا
مجله معماری Architecture Foolad City
مدیر : مسعود پریوز
معــــرفی کتــــــاب
رهیافت پدیدارشناسی در اندیشه پیتر زومتور
نویسنده :  .
انتشارات : علم معمار

حامی اتووود
کانال تلگرامی اتووود
هنر گفت و گوـ ژیْ ژونگ وانگ و امکان های زیبایی شناختی کرونا در گفت و گو با دموس
اتووود سرویس خبر:   تارا پیش قراول
1398/12/29
مـنـــــــبـع : https://www.domusweb.it/en/art/gallery/2020/03/17/zhijun-wangs-sneaker-masks.html
تعداد بازدید : 268

ژیْ ژونگ وانگ، دونده و کلکسیونر کفش های کتانی، هنرمند و طراح چینی، بر این باور است که "مشکل اصلی، شیوه ی رفتار ما است: بدون وجود آلودگی یا ویروس ها، اکثر ما با واقعیت رو به رو نمیشویم و مایل به تغییر رفتار خود نیستیم."

او هفت سال پیش، ساختن ماسک های عجیب و غریب از تکه پاره های باقی مانده از کفش های مورد علاقه اش را آغاز نمود. هدف او، جلب کردن توجه ها به سوی آلودگی شدیدی بود که سال ها گریبانگیر محل زندگی اش، کلان‌شهر پکن شده بود. آثار او، بعنوان سمبلی از جامعه ای به طور فزاینده "بیمار"، در گالری هیداری زینگاروی تاکاشی موراکامی در هفته ی طراحی اورشلیم به نمایش گذاشته شده اند و از سال 2017، در مجموعه آثار دائمی موزه ی هنرهای مدرن نیویورک (MoMA) جای گرفته اند. در روزهایی که پاندمی کووید 19 زندگی هایمان را با سرعتی بالا و به صورت بنیادین دستخوش تغییر کرده، از او پرسیدیم که آیا سرنوشت ماسک های او این است که به عنصری حیاتی در زندگی روزمره ی ما تبدیل شوند؟ 

-شما ساختن ماسک های خود را، هفت سال پیش به منظور بالابردن سطح آگاهی از مشکل دود و آلودگی هوا آغاز کردید. بعنوان یک هنرمند، رویکرد شما پس از شیوع ویروس کرونا، با در نظر گرفتن این که مشکل آلودگی تا حد قابل توجهی از میان برداشته شده است، چگونه دچار تغییر شد؟ 

درحقیقت، من نیاز ندارم روش خود را تغییر دهم. همچنین به عقیده ی من، مشکل آلودگی هم اکنون برطرف یا کمتر از قبل نشده است. مشکل اصلی ما انسان ها هستند، اگر آلودگی یا ویروسی در زندگی واقعی وجود نداشته باشد، اغلب انسان ها با حقیقت رو به رو نمیشوند و مایل به تغییر رفتار خود برای محفاظت از این طبیعت آسیب پذیر که متعلق به ما و نسل های آینده است، نخواهند بود. 

-جدیدترین ماسکی که طراحی کرده اید، با کیسه ی خرید اسلونگا –به گمان من– به طور اختصاصی متعلق به ایتالیا میباشد: این اثر حاوی چه پیامی است؟ 

بله، زمانی که من ازشیوع ویروس در ایتالیا و شهر میلان مطلع شدم، به یاد خاطراتم در نوامبر سال 2018 افتادم. من توسط آدیداس به میلان دعوت شدم تا روی پروژه ی ماسکی برای پائولو دیبالا کار کنم. هنوز روز اولی که به میلان رسیدم و زمانی را که اطراف هتل به قدم زدن در محله ها سپری کردم به خوبی به خاطر دارم. سوپرمارکتی به نام اسلونگا در کنار ایستگاه متروی لوتو فیرمیلانوسیتی وجود دارد. من به بازدید از بازارهای محلی شهرهایی که به آن ها سفر میکنم علاقه ی بسیاری دارم، این بهترین راه برای تجربه ی زندگی روزمره ی مردم محلی آن منطقه است. در ذهن من، کیسه ی خرید زرد رنگ اسلونگا میتوانست سمبل به خصوصی از زندگی روزمره در میلان و ایتالیا باشد. برای افرادی که از آغاز امسال، به ناچار با این ویروس رو به رو شده و با آن دست و پنجه نرم میکنند، زمانه ی بسیار دشواری است. کمبود امکانات و ذخایر، مشکلی مشترک بین کشورهای سراسر جهان است، کمبود نه تنها ماسک، بلکه غذا و دارو. من مایلم که ایده ام درباره ی ماسک را به اشتراک بگذارم، شاید در آینده بتوانم روشی را به مردم آموزش دهم تا هنگامی که تهیه ی ماسک از مغازه ها و داروخانه ها مشکل است، خودشان ماسک بسازند. اما باید دقت زیادی به خرج بدهم، و امید دارم که این ایده برای مردم مفید واقع شود، نه اینکه به آن ها آسیبی برساند. 

-آیا برنامه ای برای ساختن ماسک برای دیگر کشورها نیز دارید؟ 

این موضوع به متریالی که در دسترس دارم بستگی دارد. امیدوارم که این ایده بتواند در آینده زیرمجموعه ای از آثار من باشد. 

-چرا تصمیم گرفتید که با کفش های کتانی کار کنید؟ 

من از سنین نوجوانی شیفته ی جمع کردن کفش بودم. هنگامی که ایده ی ساختن این ماسک های خاص به ذهنم خطور کرد و نیاز به متریال مناسب برای اولین ماسک آن دوران داشتم، ناگهان متوجه که کلکسیون کفش هایم شدم. در قسمت فوقانی اکثر آن ها (به ویژه کفش های مخصوص دویدن) از پارچه ای سبک، با دوام و قابل تنفس استفاده شده است. من تصمیم گرفتم که از آن ها به صورت مداوم بعنوان متریال کلیدی استفاده کنم. در طول 7 سال گذشته، چیزی در حدود 200 ماسک متفاوت خلق کرده ام. 

-چه کسانی ماسک های شما را میخرند و چگونه از آن ها استفاده میکنند؟ 

بعلت هزینه ی بالای ساخت و زمان طولانی مورد نیاز برای ساخت ماسک دست ساز، اکثر مشتریان من افراد مشهور، هنرمندان و برندهای معتبر هستند که میتوانند این هزینه ها را راحت تر بپردازند. آن ها به من برای مجموعه های خاص یا برای استفاده در تبلیغ محصولات جدید خود سفارش میدهند. گمان نمیکنم که از ماسک ها غالبا استفاده کنند. 

-چه آلودگی باشد چه ویروس، به نظر میرسد که ماسک ها به نشانه ای از جامعه ی به طور فزاینده "بیمار" تبدیل شده اند: آیا فکر میکنید که که آن ها بیشتر و بیشتر به بخشی از زندگی روزمره ی ما بدل خواهند شد؟ 

اگر انسان ها به تخریب این سیاره ی آبی ادامه دهند، استفاده از ماسک، تنها راه حلی موقتی بوده و مجازات های بیشتر و بیشتری در انتظار ما خواهند بود. 

-این روزها، در ایتالیا، یافتن ماسک (حتی در بیمارستان ها برای دکترها و پرستار ها) به امری غیرممکن تبدیل شده است، زیرا تنها چند کمپانی انگشت شمار به تولید ماسک میپردازند. به نظر میرسد که ما اهمیت ماسک ها در زندگی روزمره را دست کم گرفته ایم... 

این مشکلی متعارف میان کشورهایی است که مدتی طولانی با مشکل آلودگی رو به رو نبوده اند. در کشور چین، قیمت ماسک نسبت به روزهای عادی افزایش یافته و تهیه ی آن سخت شده است. توصیه ی من به مردم این است که به اندازه ی کافی مواد غذایی و بهداشتی روزانه ذخیره کنند، در خانه بمانند و خود را برای نبردی طولانی مدت با این ویروس عجیب الخلقه آماده کنند. 



















حامی اتووود
نظـــــــر اعضــــــــا
هنوز نظری برای این خبر ثبت نشده است.

ثبــــــــت نظـــــــر

  
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  

شارلوت پریاند به روایت آلیس راستورن - قسمت چهارم
موسسه پرادا؛ کولهاس و بازساخت صنعتی تاریخ آینده ـ قسمت دوم
استودیوی کوچک؛اثری بزرگ
لوسی رای به روایت آلیس راستورن - قسمت ششم
پروژه ي آرك نووا؛ همکاری آراتا ایسوزاکی و آنیش کاپور برای تدوین حباب صدا
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group