معماران معاصر ایران, اتووود - بزرگترین سایت معماری
ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما |  تبلیغات




موضوعـات مــعـماری
منظر شهری   - 1411
جهان علمیْ تخیلی   - 22
معماری و دیگر حوزه های فکر   - 1377
معماری؛ خیر مشترک و امید اجتماعی   - 22
نظریه معماری   - 1050
معماری مجازی   - 22
طراحي داخلي   - 969
جشن نامه اتووود   - 21
سازه های شهری   - 907
زاها حدید از نگاه معماران ایرانی   - 20
تکنولوژی ساخت   - 891
زنانِ معمارِ ایرانی و سقف شیشه ای در نوزده روایت   - 20
معماری حوزه عمومی   - 823
معماری کوچک مقیاس   - 19
مرزهای معماری   - 815
معماری و نقاشی   - 18
نگاه نو به سكونت   - 751
پردیس ویترا   - 18
نظریه شهری   - 748
20 بنا که هرگز ساخته نشد   - 17
المان شهری   - 745
معماری و روانشناسی   - 17
معماری و سیاست   - 658
کارگاهْ مسابقه قوام الدین شیرازی   - 16
کلان سازه   - 632
مسابقه مرکز اجتماعی شهر صدرا   - 15
معماری مدرن   - 569
معماری ـ موسیقی   - 15
معماری پایدار   - 544
معماری بایومورفیک   - 15
منتقدان معماری   - 512
شهرهای در حرکت   - 14
آرمان شهرگرایی   - 493
رابرت ونتوری در بیست و پنج روایت   - 14
روح مکان   - 484
ویلا ساوا ـ لوکوربوزیه   - 13
برنامه ریزی شهری و منطقه ایی   - 477
فیلم پارازیت ساخته بونگْ جونْ هو   - 13
طراحی صنعتی   - 472
معماری و گیم   - 12
معماری تندیس گون   - 469
معماری و هوش مصنوعی   - 12
نوسازی و بهسازی بافت های شهری   - 462
معماری و ادبیات   - 11
معماری منظر   - 461
معماری جنگلی   - 11
معماری شمایل گون   - 431
ده کتاب که هر معمار باید بخواند   - 11
باز زنده سازی   - 406
کنگو کوما ـ استادیوم ملی توکیو   - 10
آینده گرایی   - 389
کلیسای رونشان ـ لوکوربوزیه   - 10
توسعه پایدار   - 385
بی ینال ونیز   - 10
هنر مدرنیستی   - 382
درس گفتارهای اتووود   - 9
معماری یادمانی   - 358
لیوینگ آرکیتکچر   - 9
معماریِ توسعه   - 335
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه دوم   - 9
تراشه های کانسپچوال   - 334
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه اول   - 8
معماری سبز   - 327
معماری بیابانی   - 8
طراحی نئولیبرال   - 316
گونتا اشتلزل به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری پست مدرن   - 291
مینت د سیلوا به روایت آلیس راستورن   - 7
اتووود کلاسیک   - 274
طراحی و ضایعات به روای آلیس راستورن   - 7
تغییرات اقلیمی   - 268
شارلوت پریاند به روایت آلیس راستورن   - 7
بدنه سازی شهری   - 262
اتوره سوتساس به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری محلی   - 260
باوهاوس به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ارزان   - 255
لوسی رای به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری محدود   - 254
مارسل بروئر به روایت آلیس راستورن   - 7
محوطه سازی   - 253
چارلز رنه مکینتاش به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری تجربی   - 249
باکمینستر فولر به روایت آلیس راستورن   - 7
کتابخانه ی اتووود   - 244
طراحی در بازی و تاج و تخت به روایت آلیس راستورن   - 7
بنای محدود   - 235
سائول باس به روایت آلیس راستورن   - 7
گرمایش زمین   - 225
میس ون در روهه به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری های تک   - 222
معماری و عکاسی به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری انتقادی   - 208
طراحی روی بام به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن حومه شهری   - 203
کارلو اسکارپا به روایت آلیس راستورن   - 7
زنان و معماری   - 196
جنبش "جانِ سیاهان مهم است" و مسئله‌ی طراحی به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن عمومی   - 194
ریچارد نویترا به روایت آلیس راستورن   - 7
عکاسی   - 187
طراحی در زمانه بحران به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ـ سینما   - 186
معماری تخت جمشید   - 7
هنر انتزاعی   - 180
رقابت مجتمع چندعملکردی شهید کاظمی قم   - 7
پروژه های دانشجویی از سراسر جهان   - 165
پاویون ایران ـ بی ینال ونیز 2016   - 7
گرافیک   - 165
آلوار و آینو آلتو به روایت آلیس راستورن   - 7
فضای منفی   - 152
هشت کوتاه نوشته در مورد پوپولیسم   - 7
مسکن روستایی   - 146
ده پروژه کمتر شناخته شده لوکوربوزیه متقدم   - 7
هنر گفت و گو   - 144
طراحی و پناهجویان   - 7
معماری ژاپن   - 130
ردلف شیندلر به روایت الیس راستورن   - 7
طراحی مبلمان   - 128
صد و بیست و یک تعریف معماری   - 6
معماری ایران   - 115
آیلین گری به روایت آلیس راستورن   - 6
بلندمرتبه ها   - 112
معماری و فضای زیرساخت های نرم   - 6
ترسیمات معماری   - 109
معماری خوانی   - 6
معماری و فاجعه   - 102
منبع شناسی اتووود   - 6
اتووود ـ ایران معاصر   - 89
ورنر پنتون به روایت آلیس رستورن   - 6
معماری مذهبی   - 87
تناقض هاوپیچیدگی ها:تئوریهای پیچیدگیِ ونتوری وجیکوبز   - 5
معماران و چالش انتخاب معماری   - 86
معماری مصر   - 5
معماری فاشیستی   - 80
پنج پروژه لوکوربوزیه متاخر که هیچگاه ساخته نشدند   - 5
اکسپو   - 79
فرهنگ نفت   - 5
پالپ نیوز ِ اتووود   - 68
اتومبیل در چهار روایت کوتاه از بری ریچاردز   - 4
اقتصادِ فضا   - 67
چهار یادداشت برای علی اکبر صارمی   - 4
مدرنیته؛ از نو   - 66
شهرسازی کوچک مقیاس   - 4
معماری هند   - 66
بلوپرینت   - 4
معماری چین   - 65
اتووودْ آبزرور   - 4
ویروس کرونا و معماری   - 64
فرایند خلاقیت چهار پیشگام معماری مدرن   - 4
معماری و هنر انقلابی   - 63
همه ما سایبورگ هستیم   - 4
ویرانه ها   - 59
اختلال های تشخیصی معماران مدرن   - 4
گفت و گو با مرگ   - 58
فرهنگ کمپ به روایت سوزان سانتاگ   - 4
مدارس معماری   - 53
چگونه یوتوپیا در روسیه انقلابی مدفون شد   - 4
زاغه نشینی   - 49
چالش های اخلاقی ریاضت ورزی در معماری به روایت پیر ویتوریو آئورلی   - 4
پداگوژی   - 49
داریوش شایگان و هنر ایرانی   - 3
معماری کانستراکتیویستی   - 45
رقابت آسمانخراش ایوُلو 2016   - 3
معماری پراجکتیو   - 45
رادایکالیسم ایتالیایی در سیزده روایت   - 3
طراحی در وضعیت پندمیک به روایت آلیس راستورن   - 45
آینده کجاست؟ روایتی از رولینگ استون   - 3
معماری دیجیتال   - 43
لویی کان به روایت آلیس راستورن   - 2
فیلوکیتکت   - 42
رابرت نوزیک، یوتوپیا و دولت حداقلی   - 2
جنبش متابولیسم   - 42
اسمیتسن‌ ـ رابین هود گاردنز   - 2
معماری اوایل قرن بیستم روسیه   - 41
برج سیگرام چگونه جهانی شد؟   - 2
باهاوس   - 39
زیستْ ریاضت و همبستگی در فضای اضطراری   - 2
هنر روسیه   - 36
جودیت باتلر مارا به تغییر شکل خشم مان فرا می خواند؛ گفت و گویی با ماشا گِسِن   - 2
معماری فضای داخلی   - 35
یوتوپیاهای سیاره ای . نیکیتا داوان با آنجلا دیویس و گایاتری اسپیواک   - 2
درگذشت زاها حدید   - 34
طراحی مُد   - 2
معمارْستاره ها به روايت اتووود   - 33
فیس بوک، گوگل و عصر تاریک سرمایه داری نظارتی   - 2
اکسپو شانگهای 2010   - 33
شهرهای پیشاصنعتی   - 1
طراحی پارامتریک   - 30
فیلمْگفتارهای معماری و پداگوژی معماری   - 1
بحران آب   - 29
تابْ آوری دفاتر نوپای معماری   - 1
معماری و رسانه   - 29
چهل نکته در باب هایدگرْخوانی   - 1
اکسپو میلان 2015   - 28
شهرْخوانی با اتووود   - 1
پاویون های سرپنتین   - 27
ده پرسش از هشت معمار   - 1
معماری پس از یازدهم سپتامبر   - 22

طــراحــــــــــــــان
آر ای ایکس   - 3
ژان بودریار   - 5
آراتا ایسوزاکی   - 16
ژان نوول   - 22
آرشیگرام   - 7
ژاک دریدا   - 18
آرکی زوم   - 4
ژاک لوگوف   - 4
آلبرت پوپ   - 4
ژیل دلوز   - 30
آلدو روسی   - 13
سائول باس   - 7
آلوار آلتو   - 19
ساسکیا ساسن   - 9
آلوارو سیزا   - 9
سالوادور دالی   - 2
آن تینگ   - 4
سانا   - 5
آنتونی گائودی   - 27
سانتیاگو کالاتراوا   - 13
آنتونی وایدلر   - 5
سدریک پرایس   - 3
آنتونیو نگری   - 5
سو فوجیموتو   - 11
آنیش کاپور   - 8
سوپراستودیو   - 9
آی وِی وِی   - 34
سورِ فِهْن   - 6
اُ ام اِی   - 41
سوزان سانتاگ   - 9
اتوره سوتساس   - 7
شاشونا زوبوف   - 2
ادریان لابوت هرناندز   - 5
شیگرو بان   - 33
ادوارد برتینسکی   - 1
عبدالعزیز فرمانفرمایان   - 4
ادوارد سعید   - 13
فدریکو بابینا   - 30
ادوارد سوجا   - 10
فرانک گهری   - 49
ادواردو سوتو دی مُرِ   - 18
فرانک لوید رایت   - 45
ادولف لوس   - 8
فرای اوتو   - 10
ارو سارینن   - 28
فردا کولاتان   - 2
اریک اوون موس   - 13
فردریک جیمسون   - 4
اریک هابسبام   - 2
فرشید موسوی   - 3
استن آلن   - 4
فمیهیکو ماکی   - 4
استیون هال   - 32
فیلیپ جنسن   - 5
اسلاوی ژیژک   - 17
گابریل کوکو شنل   - 2
اسوالد متیوز اونگرز   - 5
گایاتری چاکراوارتی اسپیواک   - 7
اسوتلانا بویم   - 4
گرگ لین   - 7
اسکار نیمایر   - 33
گونتا اشتلزل   - 1
اف او اِی   - 9
لئون کریر   - 2
ال لیسیتسکی   - 5
لبس وودز   - 25
الیس راستورن   - 111
لوئیس باراگان   - 2
اِم اِی دی   - 22
لوئیس مامفورد   - 1
ام وی آر دی وی   - 54
لودویگ لئو   - 3
اماندا لِــوِت   - 4
لودویگ میس ون دروهه   - 25
اویلر وو   - 9
لودویگ هیلبرزیمر   - 3
ایلین گری   - 7
لودویگ هیلبرزیمر   - 1
ایوان لئونیدوف   - 4
لوسی رای   - 15
بئاتریس کُلُمینا   - 10
لویی کان   - 38
بال کریشنادوشی   - 4
لوییس بورژوا   - 8
باک مینستر فولر   - 12
لُکُربُزیه   - 142
برنارد چومی   - 33
لیام یانگ   - 4
برنارد خوری   - 2
مارتین هایدگر   - 29
برنو زوی   - 7
مارسل بروئر   - 7
بنیامین برتون   - 8
مارشال برمن   - 16
بوگرتمن   - 1
مانفردو تافوری   - 16
بی یارکه اینگلس   - 68
مانوئل کاستلز   - 2
پائولو سولری   - 4
ماکسیمیلیانو فوکسِس   - 10
پائولو فریره   - 1
مایکل سورکین   - 4
پاتریک شوماخر   - 3
مایکل گریوز   - 6
پال گلدبرگر   - 1
محمدرضا مقتدر   - 4
پرویز تناولی   - 2
مخزن فکر شهر   - 1
پری اندرسون   - 3
مـَــس استودیو   - 3
پل ویریلیو   - 24
معماران آر سی آر   - 4
پیتر آیزنمن   - 58
معماران مورفسس   - 16
پیتر برنس   - 3
موریس مرلوپنتی   - 2
پیتر زُمتُر   - 68
موشه سفدی   - 12
پیتر کوک   - 7
میشل سر   - 3
پیر بوردیو   - 5
میشل فوکو   - 47
پییر ویتوریو آئورلی   - 9
نائومی کلاین   - 4
تئودور آدورنو   - 5
نورمن فاستر   - 35
تادو اندو   - 13
نیکلای مارکوف   - 1
تام مین   - 13
هانا آرنت   - 9
تام ویسکامب   - 10
هانری لفور   - 24
تاکامیتسو آزوما   - 3
هانی رشید   - 5
توماس پیکتی   - 5
هرزوگ دی مورن   - 28
توماس هیترویک   - 30
هرنان دیاز آلنسو   - 18
تیتوس بورکهارت   - 2
هنری ژیرو   - 3
تیموتی مورتُن   - 2
هنریک وایدولد   - 1
تیو ایتو   - 25
هنس هولین   - 5
جاشوا پرینس ـ رامس   - 2
هوشنگ سیحون   - 14
جان برجر   - 2
هومی بابا   - 2
جان هیداک   - 4
واسیلی کاندینسکی   - 2
جف منن   - 2
والتر بنیامین   - 27
جفری کیپنس   - 3
والتر گروپیوس   - 18
جورجو آگامبن   - 5
ورنر پنتون   - 5
جوزپه ترانی   - 2
ولادیمیر تاتلین   - 12
جونیا ایشیگامی   - 3
ولف پریکس   - 1
جیمز استرلینگ   - 1
ونگ شو   - 8
جین جیکوبز   - 2
ویتو آکنچی   - 12
چارلز جنکس   - 7
ویوین وست وود   - 6
چارلز رنه مکینتاش   - 7
ک. مایکل هیز   - 2
چارلز کوریا   - 15
کارلو اسکارپا   - 13
چاینا میه ویل   - 4
کازو شینوهارا   - 2
حسن فتحی   - 5
کازیو سجیما   - 2
حسین امانت   - 3
کالین روو   - 1
خورخه لوئیس بورخس   - 2
کامران دیبا   - 13
داریوش آشوری   - 1
کامرون سینکلر   - 11
داریوش شایگان   - 13
کریستفر الکساندر   - 2
دانیل لیبسکیند   - 24
کریستین نوربرگ ـ شولتز   - 15
دنیس اسکات براون   - 10
کریم رشید   - 5
دیلرـ اِسکـُـفیدیو+رِنفرو   - 22
کلر استرلینگ   - 2
دیوید رُی   - 2
کلود پَره   - 3
دیوید گیسن   - 2
کنت فرمپتن   - 14
دیوید هاروی   - 25
کنزو تانگه   - 9
رابرت نوزیک   - 2
کنستانتین ملنیکف   - 3
رابرت ونتوری   - 29
کنگو کوما   - 47
رُدولف شیندلر   - 7
کوپ هیمِلبِلا   - 22
رضا دانشمیر   - 5
کورنلیوس کاستوریادیس   - 3
رم کولهاس   - 101
کوین لینچ   - 7
رنزو پیانو   - 30
کیانوری کیکوتاکه   - 1
ریچارد مِیر   - 8
کیتیو آرتم لئونیدویچ   - 1
ریچارد نویترا   - 7
کیشو کـُـروکاوا   - 6
ریموند آبراهام   - 1
یان گِل   - 9
رینر بنهام   - 2
یو ان استودیو   - 32
رینهولد مارتین   - 5
یورگن هابرماس   - 15
ریکاردو بوفیل   - 4
یونا فریدمن   - 5
زاها حدید   - 190
یوهانی پالاسما   - 12
زیگموند فروید   - 13

کـاربـــــــری هـا
مسکونی   -786
معماری مذهبی   -105
زیرساخت های شهری   -378
صنعتی   -103
فرهنگی   -333
گالری   -84
پاویون   -265
هتل   -76
موزه   -254
ورزشی   -65
اداری ـ خدماتی   -232
بیمارستان و داروخانه و کلینیک   -40
مسکونی ـ تجاری   -161
حمل و نقل عمومی   -39
تفریحی   -156
ویلا   -7
اموزشی   -134
زاغه نشینی   -5
حامی اتووود
مقـــــــــــالات
    دیوید هاروی و شهر در قامت فهمی انسانْ تولید
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    پهنه ی معلق تهران؛ شاه عبدالعظیم یا شهر ری
        علی رنجی پور
    دیوید هاروی و شهرســــــــــــــــــــــــــــــــــازی آلترناتیو
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    هنر گفت و گو ـ جان بریسندن و اد لوییس با دیوید هاروی
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
چنـــــد پــــروژه
مجموعه مسکونی شاه پریان
طراح : علیرضا امتیاز "مدیر اتووود"
منزل شخصی دکتر دلیر - خیابان ولیعصر کوچه 8
طراح : محمود امیدبخش
مجموعه ي تجاري و پاركينگ طبقاتي شقايق
طراح : امين حشمتی
خانه شعر ، پايان نامه معماري كارشناسي ارشد
طراح : م معيت
گذرگاه همیابی
طراح : محمود امیدبخش
کاریــــــــــــابی
   کاریابی
   لیست درخواست ها ی قبلی شما
   لیست کاندیدها به تفکیک استان
   لیست فرصت های کاری به تفکیک استان
وبـــــلـاگ هـــــا
آرشیتکت نمونه
مدیر : مسعود زمانیها
معماری به مثابه ساخت-سجاد نازی
مدیر : سجاد نازی
فتوت نامه معماران
مدیر : اخوان الصفا
مجله معماری Architecture Foolad City
مدیر : مسعود پریوز
معــــرفی کتــــــاب
رهیافت پدیدارشناسی در اندیشه پیتر زومتور
نویسنده :  .
انتشارات : علم معمار

حامی اتووود
کانال تلگرامی اتووود
رؤیای شهرهایی برای آینده؛ نگاهی به رادیکالیسم دهه ۶۰ و ۷۰
اتووود سرویس خبر:   بهمن شيخي
1399/02/16
مـنـــــــبـع : https://www.archdaily.com/880253/9-of-the-most-bizarre-and-forward-thinking-radical-architecture-gro
تعداد بازدید : 187

دهه های پرشور شصت و هفتاد با اتفاقاتی نظیر اولین فرود بر روی ماه، اعتراضات گسترده ضد جنگ، ووداستاک و هیپی ها، فرقه های روستایی و محیط زیست گرا، دیوار برلین، جنبش آزادی خواهی زنان و موارد دیگر، موقعیتی فراموش نشدنی در تاریخ دارد.  بی عدالتی هایی که آشکارا زیر سؤال رفته بود و افکار رادیکالی که برای خنثی کردن رسوم و شیوه های موجود در حوزه های مختلف زندگی وجود داشت و البته این واثعیت که هیچ چیز در دنیای معماری هم از این قاعده مستثنی نبود.

چشم اندازهای پر هیمنه ای که توسط مدرنیست ها ارائه شده بود، خیلی زود به واسطه ی تجربیات یوتوپیایی ای که توسط گروه های "ضد معماری" یا "طراحی رادیکال" دهه ۱۹۶۰-۷۰ مطرح شد به چالش کشیده شد. با احیاء مجدد معماری به عنوان ابزاری برای نقد سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، آنها مانیفست ها و نقوش جسورانه ای را با استفاده از کولاژ، موسیقی، هنر نمایشی، مبلمان، طراحی گرافیک، مجله های آنلاین، تاسیسات، رویدادها و نمایشگاه ها ترسیم کردند. در حالی که افراد خاصی از این دوره مانند سدریک پریس، هانس هولین و یونا فریدمن برای قلمرو رادیکال ها همچنان مهم هستند، اما روحیه انقلابی این دهه ها نیز شاهد به وجود آمدن مجموعه های مختلف نوظهور بود.

آنچه در ادامه می آید لیستی از گروه هایی است که شهامت زیر سوال بردن، گسترش دادن، طغیان کردن، به هم ریختن و تعریف مجدد معماری را در دهه ۶۰ و ۷۰ داشتند.

 

انت فارم (سان فرانسیسکو، ایالات متحده آمریکا)

چیپ لرد و داگ میشل با الهام از منطقه ضد فرهنگی بی اریاBay Area ، انت فارم را در سال ۱۹۶۸ تأسیس کردند. در حالی که تمرکز اولیه این گروه بر اصلاح آموزش معماری بود، کار آنها خیلی زود به ابزاری برای تفکر و انتقادی عمیق تر خصوصااز معماری بروتالیستی لوئی کان و پل رودولف گسترش یافت.

همچنین پروژه های بعدی، مانند نمایشگاه معروف کادیلاک در مزرعه، مدیا برن و سفارت دلفین Dolphin Embassy، به عنوان تعبیری کنایه آمیز در مورد مصرف و تولید انبوه و در نتیجه استهلاک محیط زیست عمل کردند. از آنجا که همه اینها برای برآورده کردن روحیه جسورانه دونفره کافی نبود، یک شورولت سفارشی به نام مدیا ون  آنها را در سفرشان به سراسر ایالات متحده همراهی می کرد.

آرکیگرام، بریتانیا
ابر سازه هایی که بر روی پاهای دوک وار حرکت می کنند، سکونتگاه های پوشیدنی، شهرهای زیر آب، روستاهای بادی، کیت های ساختمانی خود ساخته، قرص هایی که باعث ایجاد چشم اندازهای خیالی معماری شده و بسیاری موارد دیگر، بدون شک وقتی کسی کلمه "رادیکال" را با "معماری" پیوند می زند، این گروه از معماران (پیتر کوک، دیوید گرین، مایک وب، وارن چاک، دنیس کرامتون، ران هرون) اولین چیزی است که به ذهن خطور می کند.

با ترکیب عناصر داستان های علمی تخیلی، داستان های کمیک، تصاویر تبلیغاتی، موسیقی پاپ، شعر و کولاژ در کار خود، 
آرکیگرام بر اصول نئو فوتوریسم، مصرف گرایی انبوه و فناوری معاصر در انگلیس پس از جنگ تأکید کرد. آنها با استفاده از طرح های خارق العاده ساختمان ها و شهرهایی متحرک، قابل انطباق و بسیار پیشرفته تر از تمام چیزهایی که مدرنیست ها در آن نقطه ساخته بودند، موانع مدرنیته را رد کردند.


آرکیزوم، ایتالیا
به دلیل شهر بدون توقف و زیبایی شناسی التقاطی و احساساتی اما کم عمق شهرت یافته اند. آنها به دلیل طراحی صندلی سافاری و تخت خواب رویاها شناخته شده اند. این استودیوی طراحی ایتالیایی با استفاده از طنز، تخریب، کنایه و اغراق، وضعیت موجود را مورد نقد قرار داد.

سوپر استودیو
 و آرکیزوم در یک مانیفست مشترک که برای یک نمایشگاه به نام سوپر آرکیتکتورا در سال ۱۹۶۱ منعقد شد، اعلام كردند که سوپر آرکیتکتورا معماری سوپر تولید، سوپر مصرف، سوپر فشار برای مصرف بیشتر روی مصرف کننده، سوپر مارکت، سوپرمن و سوپر گاز است. با استفاده از فرم های مجسمه سازی، رنگ های روشن و شوخی با مبلمان مانند صندلی میس، این گروه مخالف وضع موجود، برای بدست آوردن آزادی کامل و حقوق بیشتر در راستای مقابله با واقعیتی که فاقد معنی است، با هدف عمل، اصلاح، شکل دادن و نابودی محیط اطراف به بحث می پرداختند.

کاوارت، ایتالیا
در سال ۱۹۷۳، کاوارت به معنی معدن سنگ تشکیل شد که نام خود را از معدن مونت لونزینا در نزدیکی پادوا گرفته بود، محلی که اولین اجرای این گروه در آن انجام شده بود. این گروه اغلب سمینارها، اجراها و کارگاه های خود را در سایت های دور و در حاشیه شهرها برگزار می کرد. مشهورترین آنها، کارگاه آموزشی یک هفته ای معماری غیرممکن فرهنگی بود که در سال ۱۹۷۵ میلادی بیش از صد شرکت کننده، از جمله ویل آلسوپ و مارکو زنینی در آن حضور داشتند.

کاوارت خستگی ناپذیر برای کنار گذاشتن ایده ها و زیبایی شناسی های بورژوازی کار کرد و برای رابطه معنادار تر بین معماری و محیط زیست به گفتگو می پرداخت. کارگاههای آموزشی آنها اغلب منجر به ایجاد شهرهای غیر منتظره می شد که فقط در عرض چند روز با ساختارهایی ارزان قیمت و مواد روزمره که به راحتی در دسترس همگان بود، ساخته می شدند.

سوپراستودیو، فلورانس
تصاویر عجیب سوپراستودیو در تاریخ جنبش طراحی رادیکال در ایتالیا بی نظیر است، مجموعه ای از توالی توهم زا که شامل اهرام عظیم طلایی، شبکه های شهری کشیده شده به سمت بی نهایت، پوسته های فلزی شناور در فضا، مکعب های براق غول پیکر که در مناظر متروک قرار گرفته اند، و انسان های در آمیخته شده با کاکتوس های غول پیکر در برابر زمینه ای از تپه های صخره ای، همه به طرز عجیبی یادآور دنیاهای آلترناتیوِ فیلیپ کی دیک ، اسحاق آسیموف و جِی جْی بالارد هستند. از طریق مونتاژ بی پروای عکسهای ، تصاویر ، فیلم ها، نمایشگاه ها و اعلامیه ها، تأثیر آنها بسیار گسترده و وسیع شد.

گروپو یو اف او
آیا همه گروههای معماری رادیکال آن زمان هرگز هیچ ساختمانی نساخته اند؟ اصلا! در واقع، تعداد معدودی در طراحی فضاها، به طور خاص، دیسکوها که در دهه ی ۶۰ به صورت محلی به عنوان پایپر ها شناخته می شدند، این کار را از روی هوس انجام دادند.  گروه طراحی ایتالیایی یو اف او تصمیم گرفت تلاش خود برای مداخله در این فضای به ظاهر خنثی(کلوپ شبانه)، را به عنوان یک بوم آماده برای آزمایش بیازماید.

دونالد داک و مجیک آرگلس با الهام از یک کتاب کمیک دیزنی، یک مجموعه عجیب و غریب را با مبلمانی شبیه به ساعت شنی، فانوس های بزرگ و غرفه های دی جی ها روی فرشی در حال پرواز خلق کردند. ساختارهای موقت و زیبایی شناسی صنعتی در این دوره خود را با آزمایش بر دیسکوها نشان داد، آن هم در شرایطی که در حال اظهار نظر در مورد وضعیت ناشایست امور در جهان بود.


گروپو ۹۹۹۹
در همین راستا، این گروه دیگر ایتالیایی که در سال ۱۹۶۷ تأسیس شد، یک کارگاه تعمیر موتور را با استفاده از اثاثیه های ساخته شده از درام ماشین لباسشویی و بدنه یخچال های قدیمی به دیسکو تبدیل کرد و آن را فضای الکترونیک نامید که روزها به عنوان مدرسه معماری و شب ها کلوپ شبانه بود.

کارهای این گروه همچنین باعث شد که نگرانی های آنها درباره پایداری و محیط زیست در اولویت قرار گیرد. در جشنواره موندیال سال ۱۹۷۱، طبقه دوم فضای الکترونیک، ظاهر یک باغ سبزیجات را به خود گرفت و طبقه همکف را با آب پر کردند. این باغ کوچک یک مقدمه برای موفقیت های این گروه در سال ۱۹۷۲ بود که بعدها آنها جایزه طراحان جوان موما را برای این پروژه بردند.

گروپو استرام
این گروه در سال ۱۹۷۱ توسط جورجیو سرتی، پیترو دروسی، کارلو جیانمارکو، ریکاردو روسو و مائوریزیو ووگلیازو به وجود آمد. معنای نام گروه تقریباً به "معماری ابزاری" ترجمه می شود و نشان دهنده روحیه خوش بینانه این گروه بود. همچنین با آزمایش بر فرمت دیسکو ها، فضاهایی شاد و قابل انعطاف را با ترکیبی از برنامه ها ایجاد کردند، فضایی برای نمایش مد، بوتیک ها، شب های موسیقی و رقص.

این گروه بخاطر صندلی سبز رنگ و چمن مانند سالن نشیمن پراتون در یاد ها مانده است، که برای خوشنودی بسیاری، مجدداً این سازه توسط  تولید کننده اصلی آن Gufram ساخته می شود.

هاس راکر کو، وین

این مجموعه وینی که بر روی معماری، روانشناسی و فناوری کار می کند، نه فقط به دلیل طرح های عجیبش برای معماری بادی و انگل مانند ساختمان Oase Nr. 7 که یک ساختار گازی کروی متصل به یک ساختمان موجود در طول خیابان داکیومنتا ۵ است و ایجاد فضایی برای تفکر و بازی کرده، بلکه با دستگاه های تنفسی و کلاه های عجیب و غریب مانند سریال Mind Expander شناخته شدند.

در جست وجوی بازی با درک انسان، این کلاه ایمنی واقعیت های جدید عجیب و غریبی  را برای کسانی که آنها را می پوشیدند با بالا بردن احساسشان و تغییر ایده هایشان از فضا به نمایش می گذاشت.

این گروه همچنین حس طعم و مزه را در پروژه های خود به کار برد و در پروژه های نه چندان خوش نامشان؛ شهر غذای ۱ و شهر غذای ۲ از بینندگان دعوت کرد که بخشی از مینیا پولیس و بعد ها هیوستون و همچنین پارک مرکزی نیویورک را که به مقیاس کوچک تبدیل شده بودند، کاملا بخورند.









حامی اتووود
نظـــــــر اعضــــــــا
هنوز نظری برای این خبر ثبت نشده است.

ثبــــــــت نظـــــــر

  
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  

درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group