معماران معاصر ایران, اتووود - بزرگترین سایت معماری
ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما |  تبلیغات




موضوعـات مــعـماری
معماری و دیگر حوزه های فکر   - 1452
معماری و ادبیات   - 22
منظر شهری   - 1439
معماری کوچک مقیاس   - 21
نظریه معماری   - 1079
جشن نامه اتووود   - 21
طراحي داخلي   - 997
زاها حدید از نگاه معماران ایرانی   - 20
سازه های شهری   - 925
زنانِ معمارِ ایرانی و سقف شیشه ای در نوزده روایت   - 20
تکنولوژی ساخت   - 909
معماری و گیم   - 20
معماری حوزه عمومی   - 852
معماری و هوش مصنوعی   - 18
مرزهای معماری   - 832
پردیس ویترا   - 18
نگاه نو به سكونت   - 780
20 بنا که هرگز ساخته نشد   - 17
نظریه شهری   - 774
کارگاهْ مسابقه قوام الدین شیرازی   - 16
المان شهری   - 765
شهرهای در حرکت   - 15
معماری و سیاست   - 704
مسابقه مرکز اجتماعی شهر صدرا   - 15
کلان سازه   - 641
معماری ـ موسیقی   - 15
معماری مدرن   - 615
معماری بایومورفیک   - 15
معماری پایدار   - 559
رابرت ونتوری در بیست و پنج روایت   - 14
منتقدان معماری   - 530
ویلا ساوا ـ لوکوربوزیه   - 13
آرمان شهرگرایی   - 511
فیلم پارازیت ساخته بونگْ جونْ هو   - 13
روح مکان   - 499
معماری جنگلی   - 12
برنامه ریزی شهری و منطقه ایی   - 497
ده کتاب که هر معمار باید بخواند   - 11
طراحی صنعتی   - 484
کنگو کوما ـ استادیوم ملی توکیو   - 10
معماری تندیس گون   - 477
کلیسای رونشان ـ لوکوربوزیه   - 10
معماری منظر   - 475
بی ینال ونیز   - 10
نوسازی و بهسازی بافت های شهری   - 473
درس گفتارهای اتووود   - 9
معماری شمایل گون   - 438
معماری و فضای زیرساخت های نرم   - 9
آینده گرایی   - 424
لیوینگ آرکیتکچر   - 9
باز زنده سازی   - 414
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه دوم   - 9
هنر مدرنیستی   - 410
سینما به ترتیب الفبا به روایت هاوارد سوبر   - 9
توسعه پایدار   - 396
اتوره سوتساس به روایت آلیس راستورن   - 8
معماری یادمانی   - 362
شارلوت پریاند به روایت آلیس راستورن   - 8
تراشه های کانسپچوال   - 345
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه اول   - 8
معماریِ توسعه   - 339
معماری بیابانی   - 8
معماری سبز   - 333
گونتا اشتلزل به روایت آلیس راستورن   - 7
طراحی نئولیبرال   - 323
مینت د سیلوا به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری پست مدرن   - 319
طراحی و ضایعات به روای آلیس راستورن   - 7
اتووود کلاسیک   - 287
باوهاوس به روایت آلیس راستورن   - 7
تغییرات اقلیمی   - 277
لوسی رای به روایت آلیس راستورن   - 7
بدنه سازی شهری   - 268
مارسل بروئر به روایت آلیس راستورن   - 7
محوطه سازی   - 264
چارلز رنه مکینتاش به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری محلی   - 264
باکمینستر فولر به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ارزان   - 259
طراحی در بازی و تاج و تخت به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری محدود   - 255
سائول باس به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری تجربی   - 249
میس ون در روهه به روایت آلیس راستورن   - 7
کتابخانه ی اتووود   - 249
معماری و عکاسی به روایت آلیس راستورن   - 7
بنای محدود   - 240
طراحی روی بام به روایت آلیس راستورن   - 7
گرمایش زمین   - 233
طراحی مُد   - 7
معماری انتقادی   - 233
معماری بلوک شرق ـ جهان در حال محو شدن   - 7
معماری های تک   - 223
کارلو اسکارپا به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن حومه شهری   - 209
جنبش "جانِ سیاهان مهم است" و مسئله‌ی طراحی به روایت آلیس راستورن   - 7
زنان و معماری   - 208
ریچارد نویترا به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ـ سینما   - 205
طراحی در زمانه بحران به روایت آلیس راستورن   - 7
عکاسی   - 200
معماری تخت جمشید   - 7
مسکن عمومی   - 198
هشت کوتاه نوشته در مورد پوپولیسم   - 7
هنر انتزاعی   - 193
ده پروژه کمتر شناخته شده لوکوربوزیه متقدم   - 7
گرافیک   - 170
طراحی و پناهجویان   - 7
فضای منفی   - 166
آیلین گری به روایت آلیس راستورن   - 7
پروژه های دانشجویی از سراسر جهان   - 165
ردلف شیندلر به روایت الیس راستورن   - 7
هنر گفت و گو   - 151
معماری خوانی   - 7
مسکن روستایی   - 147
آلوار و آینو آلتو به روایت آلیس راستورن   - 7
طراحی مبلمان   - 139
رقابت مجتمع چندعملکردی شهید کاظمی قم   - 7
معماری ژاپن   - 133
پاویون ایران ـ بی ینال ونیز 2016   - 7
ترسیمات معماری   - 129
صد و بیست و یک تعریف معماری   - 6
معماری ایران   - 119
منبع شناسی اتووود   - 6
معماری و فاجعه   - 119
آنتروپوسین   - 6
بلندمرتبه ها   - 113
ورنر پنتون به روایت آلیس رستورن   - 6
اتووود ـ ایران معاصر   - 92
تناقض هاوپیچیدگی ها:تئوریهای پیچیدگیِ ونتوری وجیکوبز   - 5
معماری مذهبی   - 87
معماری مصر   - 5
معماران و چالش انتخاب معماری   - 86
فرهنگ نفت   - 5
معماری فاشیستی   - 83
رادایکالیسم ایتالیایی در سیزده روایت   - 5
مدرنیته؛ از نو   - 81
پنج پروژه لوکوربوزیه متاخر که هیچگاه ساخته نشدند   - 5
اکسپو   - 79
چهار یادداشت برای علی اکبر صارمی   - 4
اقتصادِ فضا   - 79
شهرسازی کوچک مقیاس   - 4
ویروس کرونا و معماری   - 70
اتومبیل در چهار روایت کوتاه از بری ریچاردز   - 4
پالپ نیوز ِ اتووود   - 68
بلوپرینت   - 4
معماری و هنر انقلابی   - 68
اتووودْ آبزرور   - 4
فیلوکیتکت   - 67
فرایند خلاقیت چهار پیشگام معماری مدرن   - 4
گفت و گو با مرگ   - 67
همه ما سایبورگ هستیم   - 4
معماری هند   - 66
اختلال های تشخیصی معماران مدرن   - 4
معماری چین   - 66
عبور از مرحله جنینی   - 4
ویرانه ها   - 62
فرهنگ کمپ به روایت سوزان سانتاگ   - 4
مدارس معماری   - 55
چگونه یوتوپیا در روسیه انقلابی مدفون شد   - 4
زاغه نشینی   - 52
چالش های اخلاقی ریاضت ورزی در معماری به روایت پیر ویتوریو آئورلی   - 4
معماری پراجکتیو   - 52
پداگوژی انتقادی   - 3
پداگوژی   - 51
داریوش شایگان و هنر ایرانی   - 3
معماری فضای داخلی   - 51
باشگاه مشت زنی   - 3
معماری دیجیتال   - 48
بازپس گیری حریم خصوصی مان به روایت آنا وینر   - 3
معماری کانستراکتیویستی   - 47
ژان بودریار؛ شفافیت، ابتذال و آلودگی رابطه   - 3
معماری و رسانه   - 47
شانزده کتاب برای ورود به جهان اِی آی و عصر آنتروپوسین   - 3
طراحی در وضعیت پندمیک به روایت آلیس راستورن   - 45
رقابت آسمانخراش ایوُلو 2016   - 3
معماری اوایل قرن بیستم روسیه   - 43
آینده کجاست؟ روایتی از رولینگ استون   - 3
جنبش متابولیسم   - 42
لویی کان به روایت آلیس راستورن   - 2
باهاوس   - 41
رابرت نوزیک، یوتوپیا و دولت حداقلی   - 2
هنر روسیه   - 38
اسمیتسن‌ ـ رابین هود گاردنز   - 2
جهان علمیْ تخیلی   - 34
برج سیگرام چگونه جهانی شد؟   - 2
درگذشت زاها حدید   - 34
زیستْ ریاضت و همبستگی در فضای اضطراری   - 2
معمارْستاره ها به روايت اتووود   - 33
تعییرات زیست محیطی ـ انقلاب یا انهدام   - 2
اکسپو شانگهای 2010   - 33
جودیت باتلر مارا به تغییر شکل خشم مان فرا می خواند؛ گفت و گویی با ماشا گِسِن   - 2
معماری و روانشناسی   - 33
یوتوپیاهای سیاره ای . نیکیتا داوان با آنجلا دیویس و گایاتری اسپیواک   - 2
طراحی پارامتریک   - 30
فیس بوک، گوگل و عصر تاریک سرمایه داری نظارتی   - 2
بحران آب   - 29
شهرهای پیشاصنعتی   - 1
معماری و نقاشی   - 29
فیلمْگفتارهای معماری و پداگوژی معماری   - 1
اکسپو میلان 2015   - 28
پیتر آیزنمن و خانه شماره یک به روایت روبرت سومول   - 1
پاویون های سرپنتین   - 27
تابْ آوری دفاتر نوپای معماری   - 1
معماری پس از یازدهم سپتامبر   - 24
چهل نکته در باب هایدگرْخوانی   - 1
معماری مجازی   - 23
شهرْخوانی با اتووود   - 1
معماری؛ خیر مشترک و امید اجتماعی   - 22
ده پرسش از هشت معمار   - 1

طــراحــــــــــــــان
آر ای ایکس   - 3
ژان بودریار   - 10
آراتا ایسوزاکی   - 16
ژان نوول   - 22
آرشیگرام   - 7
ژاک دریدا   - 18
آرکی زوم   - 6
ژاک لوگوف   - 4
آلبرت پوپ   - 4
ژیل دلوز   - 32
آلدو روسی   - 14
سائول باس   - 7
آلوار آلتو   - 19
ساسکیا ساسن   - 9
آلوارو سیزا   - 9
سالوادور دالی   - 2
آن تینگ   - 4
سانا   - 5
آنتونی گائودی   - 28
سانتیاگو کالاتراوا   - 13
آنتونی وایدلر   - 5
سدریک پرایس   - 3
آنتونیو نگری   - 5
سو فوجیموتو   - 11
آنیش کاپور   - 8
سوپراستودیو   - 9
آی وِی وِی   - 34
سورِ فِهْن   - 6
اُ ام اِی   - 42
سوزان سانتاگ   - 9
اتوره سوتساس   - 7
شاشونا زوبوف   - 2
ادریان لابوت هرناندز   - 5
شیگرو بان   - 33
ادوارد برتینسکی   - 1
عبدالعزیز فرمانفرمایان   - 4
ادوارد سعید   - 15
فدریکو بابینا   - 30
ادوارد سوجا   - 10
فرانک گهری   - 50
ادواردو سوتو دی مُرِ   - 18
فرانک لوید رایت   - 46
ادولف لوس   - 8
فرای اوتو   - 10
ارو سارینن   - 29
فردا کولاتان   - 2
اریک اوون موس   - 14
فردریک جیمسون   - 4
اریک هابسبام   - 2
فرشید موسوی   - 3
استن آلن   - 4
فمیهیکو ماکی   - 4
استیون هال   - 32
فیلیپ جنسن   - 6
اسلاوی ژیژک   - 18
گابریل کوکو شنل   - 2
اسوالد متیوز اونگرز   - 5
گایاتری چاکراوارتی اسپیواک   - 7
اسوتلانا بویم   - 4
گرگ لین   - 7
اسکار نیمایر   - 37
گونتا اشتلزل   - 1
اف او اِی   - 9
لئون کریر   - 2
ال لیسیتسکی   - 5
لبس وودز   - 26
الیس راستورن   - 112
لوئیس باراگان   - 2
اِم اِی دی   - 22
لوئیس مامفورد   - 1
ام وی آر دی وی   - 56
لودویگ لئو   - 3
اماندا لِــوِت   - 4
لودویگ میس ون دروهه   - 26
اویلر وو   - 9
لودویگ هیلبرزیمر   - 3
ایلین گری   - 8
لودویگ هیلبرزیمر   - 1
ایوان لئونیدوف   - 4
لوسی رای   - 15
بئاتریس کُلُمینا   - 10
لویی کان   - 39
بال کریشنادوشی   - 4
لوییس بورژوا   - 8
باک مینستر فولر   - 12
لُکُربُزیه   - 147
برنارد چومی   - 33
لیام یانگ   - 4
برنارد خوری   - 2
مارتین هایدگر   - 31
برنو زوی   - 7
مارسل بروئر   - 7
بنیامین برتون   - 8
مارشال برمن   - 16
بوگرتمن   - 1
مانفردو تافوری   - 16
بی یارکه اینگلس   - 68
مانوئل کاستلز   - 2
پائولو سولری   - 4
ماکسیمیلیانو فوکسِس   - 10
پائولو فریره   - 2
مایکل سورکین   - 4
پاتریک شوماخر   - 3
مایکل گریوز   - 6
پال گلدبرگر   - 1
محمدرضا مقتدر   - 4
پرویز تناولی   - 2
مخزن فکر شهر   - 1
پری اندرسون   - 3
مـَــس استودیو   - 3
پل ویریلیو   - 28
معماران آر سی آر   - 4
پیتر آیزنمن   - 59
معماران مورفسس   - 16
پیتر برنس   - 5
موریس مرلوپنتی   - 2
پیتر زُمتُر   - 69
موشه سفدی   - 12
پیتر کوک   - 8
میشل سر   - 3
پیر بوردیو   - 5
میشل فوکو   - 54
پییر ویتوریو آئورلی   - 12
نائومی کلاین   - 4
تئودور آدورنو   - 6
نورمن فاستر   - 35
تادو اندو   - 13
نیکلای مارکوف   - 1
تام مین   - 13
هانا آرنت   - 9
تام ویسکامب   - 10
هانری لفور   - 24
تاکامیتسو آزوما   - 3
هانی رشید   - 5
توماس پیکتی   - 5
هرزوگ دی مورن   - 30
توماس هیترویک   - 30
هرنان دیاز آلنسو   - 18
تیتوس بورکهارت   - 2
هنری ژیرو   - 3
تیموتی مورتُن   - 2
هنریک وایدولد   - 1
تیو ایتو   - 25
هنس هولین   - 5
جاشوا پرینس ـ رامس   - 2
هوشنگ سیحون   - 14
جان برجر   - 2
هومی بابا   - 2
جان هیداک   - 6
واسیلی کاندینسکی   - 2
جف منن   - 2
والتر بنیامین   - 29
جفری کیپنس   - 3
والتر گروپیوس   - 18
جورجو آگامبن   - 6
ورنر پنتون   - 5
جوزپه ترانی   - 2
ولادیمیر تاتلین   - 13
جونیا ایشیگامی   - 3
ولف پریکس   - 1
جیمز استرلینگ   - 1
ونگ شو   - 8
جین جیکوبز   - 2
ویتو آکنچی   - 12
چارلز جنکس   - 7
ویوین وست وود   - 6
چارلز رنه مکینتاش   - 7
ک. مایکل هیز   - 2
چارلز کوریا   - 15
کارلو اسکارپا   - 13
چاینا میه ویل   - 4
کازو شینوهارا   - 2
حسن فتحی   - 6
کازیو سجیما   - 2
حسین امانت   - 3
کالین روو   - 1
خورخه لوئیس بورخس   - 2
کامران دیبا   - 13
داریوش آشوری   - 1
کامرون سینکلر   - 11
داریوش شایگان   - 13
کریستفر الکساندر   - 2
دانیل لیبسکیند   - 24
کریستین نوربرگ ـ شولتز   - 15
دنیس اسکات براون   - 10
کریم رشید   - 5
دیلرـ اِسکـُـفیدیو+رِنفرو   - 22
کلر استرلینگ   - 2
دیوید رُی   - 2
کلود پَره   - 3
دیوید گیسن   - 2
کنت فرمپتن   - 14
دیوید هاروی   - 25
کنزو تانگه   - 9
رابرت نوزیک   - 2
کنستانتین ملنیکف   - 3
رابرت ونتوری   - 29
کنگو کوما   - 47
رُدولف شیندلر   - 7
کوپ هیمِلبِلا   - 22
رضا دانشمیر   - 5
کورنلیوس کاستوریادیس   - 3
رم کولهاس   - 103
کوین لینچ   - 7
رنزو پیانو   - 31
کیانوری کیکوتاکه   - 1
ریچارد مِیر   - 8
کیتیو آرتم لئونیدویچ   - 1
ریچارد نویترا   - 7
کیشو کـُـروکاوا   - 6
ریموند آبراهام   - 1
یان گِل   - 9
رینر بنهام   - 2
یو ان استودیو   - 32
رینهولد مارتین   - 5
یورگن هابرماس   - 15
ریکاردو بوفیل   - 5
یونا فریدمن   - 5
زاها حدید   - 191
یوهانی پالاسما   - 12
زیگموند فروید   - 18

کـاربـــــــری هـا
مسکونی   -810
معماری مذهبی   -105
زیرساخت های شهری   -396
گالری   -87
فرهنگی   -336
هتل   -77
پاویون   -268
ورزشی   -65
موزه   -255
بیمارستان و داروخانه و کلینیک   -40
اداری ـ خدماتی   -232
حمل و نقل عمومی   -39
تفریحی   -163
ویلا   -8
مسکونی ـ تجاری   -163
زاغه نشینی   -5
اموزشی   -138
مجموعه های مسکونی   -4
صنعتی   -106
عناصر یادمانی شهری   -1
حامی اتووود
مقـــــــــــالات
    دیوید هاروی و شهر در قامت فهمی انسانْ تولید
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    پهنه ی معلق تهران؛ شاه عبدالعظیم یا شهر ری
        علی رنجی پور
    دیوید هاروی و شهرســــــــــــــــــــــــــــــــــازی آلترناتیو
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    هنر گفت و گو ـ جان بریسندن و اد لوییس با دیوید هاروی
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
چنـــــد پــــروژه
مجموعه مسکونی شاه پریان
طراح : علیرضا امتیاز "مدیر اتووود"
منزل شخصی دکتر دلیر - خیابان ولیعصر کوچه 8
طراح : محمود امیدبخش
مجموعه ي تجاري و پاركينگ طبقاتي شقايق
طراح : امين حشمتی
خانه شعر ، پايان نامه معماري كارشناسي ارشد
طراح : م معيت
گذرگاه همیابی
طراح : محمود امیدبخش
کاریــــــــــــابی
   کاریابی
   لیست درخواست ها ی قبلی شما
   لیست کاندیدها به تفکیک استان
   لیست فرصت های کاری به تفکیک استان
وبـــــلـاگ هـــــا
آرشیتکت نمونه
مدیر : مسعود زمانیها
معماری به مثابه ساخت-سجاد نازی
مدیر : سجاد نازی
فتوت نامه معماران
مدیر : اخوان الصفا
مجله معماری Architecture Foolad City
مدیر : مسعود پریوز
معــــرفی کتــــــاب
رهیافت پدیدارشناسی در اندیشه پیتر زومتور
نویسنده :  .
انتشارات : علم معمار

حامی اتووود
کانال تلگرامی اتووود
صندلی "آپ" از گاتانو پچه؛ مواجهه ی سخت فمینیسم، رادیکالیسم، رسانه های اجتماعی و اخلاقیات طراحی
اتووود سرویس خبر:   سام شيخي
1399/10/22
مـنـــــــبـع : https://www.dezeen.com/2019/04/29/gaetano-pesce-up-chair-interview-protest-milan-design-week/
تعداد بازدید : 95

طراح ایتالیایی گاتانو پچه معترضان فمینیست را به سوء تعبیر از صندلی نمادین خود به نام  Up، که در فهمی استعاری زنی را به عنوان زندانی نشان می دهد، متهم کرده و از استفاده از پلاستیک در طراحی محصولات دفاع کرده است.

پچه ۷۹ ساله پس از حمله تظاهرکنندگان به جشن ۵۰ سالگی نصب این صندلی، در میلان با Dezeen صحبت کرد.

وی به Dezeen گفت: "من معتقدم این فمینیست ها معنی کار من در میلان را نخوانده و درک نکرده اند." "به طور کلی، هنگامی که دو نهاد برای یک هدف می جنگند، در حال همکاری با هم هستند."

وی افزود: افزایش مخالفت با پلاستیک ها، مانند فوم پلی اورتان که برای ساختن این مجسمه استفاده شده، "احمقانه" است. وی گفت: مواد مصنوعی پیشرفت چشمگیری ایجاد کرده اند و من معتقدم بدون آنها نمی توانیم کار کنیم.

گروه فمینیستی Non Una Di Meno در هفته طراحی میلان، پس از نصب یک نسخه هشت متری از صندلی UP پنج و میز عسلی Up شش، در Piazza del Duomo در مرکز شهر تظاهراتی برپا کردند.

صندلی و میز عسلی توسط یک زنجیر متصل به یکدیگر می شوند، یک اشاره ی عمدی به "بدن یک زن و توپ مخصوص زندانی ها که به پای او زنجیر شده است". اما پچه گفت معترضین در اشتباه هستند که این مسئله را نمادی از ستم بر زنان می دانند.

شرکت طراحی و ساخت مبلمان ایتالیایی B&B وظیفه نصب این سازه را برای مدت زمان هفته طراحی میلان بر عهده داشت. سازه، رنج و عظمت نامیده می شد. تأسیساتی که توسط پچه به رنگ گوشت تصور شده بود و به وسیله ۴۰۰ تیر سوراخ شده بود، و در دو طرف آن سر حیوانات وحشی قرار داشت.

معترضین "به دنبال تبلیغات آسان" بودند

در حین نصب، هنرمندی به نام کریستینا دوناتی میر، لاک قرمز رنگی را روی نشیمن صندلی پرتاب کرد. بر اساس بیانیه ای که در صفحه فیس بوک این گروه منتشر شد، معترضان ادعا کردند که طراحی پچه، ارزش یک زن را به یک مبلمان کاهش می دهد.

پچه گفت: "در واقع، من فکر می کنم این افراد به دنبال تبلیغات آسان بودند، چیزی که با اقدامات خود نتوانسته بودند به آن برسند."

"به طور خاص، من در مورد یک زن به اصطلاح هنرمند شنیدم که رنگ قرمز را روی صندلی من پاشید. من معتقدم که این شخص لایق عنوان هنرمند نیست."

"طراحی من به بحث در این مورد دامن می زند"

پچه در ابتدا سری Up را در سال ۱۹۶۹ برای C&B، نام پیشین B&B، که هنوز صندلی را تولید می کند، طراحی کرد. وی گفت، که خود او پشت "کشف مهم" بسته بندی وکیوم شکل صندلی های پلی اورتان منبسط شده بوده است. در عوض، او ادعا كرد كه برند تجاری مقابل، به او اجازه داده است "یكی از صندلی ها خود را با محتوای سیاسی نمایش دهد".

هدف از نمادگذاری توپ و زنجیره در Up پنج، بیان این ایده بود که زنان "زندانی خودشان هستند".

وی گفت: "همانطور که به خوبی می دانید، طراحی من بحث هایی را به وجود می آورد که به مردم در پیشرفت  کشف ارزش های جدید و احتمالاً رها کردن ارزش های قدیمی کمک می کند."

صندلی مانند اسفنج با هوا پر می شود

سری Up پچه از هفت مبلمان تشکیل شده است که همه آنها بدون نیاز به وسیله مکانیکی پر از هوا می شوند و باد می شوند. روکش این وسایل، یک ماده پارچه ای مصنوعی الاستیک است.

پچه گفت: "این سری از کارها، از تفکر درباره ماهیت اسفنج متولد شدند." "همانطور که می دانید، اسفنج از 80 درصد هوا و 20 درصد ماده ساخته شده است. با فکر کردن در مورد این موضوع و پلی اورتان نرم و منبسط ، که در آن زمان ماده جدیدی بود، به ایده ایجاد یک سری صندلی بدون ساختار داخلی دست پیدا کردم."

این طرح ها برای اولین بار بین سال های ۱۹۷۰ تا ۱۹۷۳ توسط C&B تولید، و توسط B&B در سال ۲۰۰۰ دوباره منتشر شدند.

برای پنجاهمین سالگرد تاسیس B&B، اثاثیه یا لوازم داخلی جدید، به رنگ بژ و سبز بنزینی راه راه را منتشر شد، که به پالت رنگ اصلی ۱۹۶۹ اشاره دارد. این شرکت همچنین هفت رنگ جدید را معرفی کرده است: نارنجی، قرمز، آبی تیره، سبز بنزینی، سبز زمردی و هلی.

"ما نمی توانیم بدون مواد مصنوعی کاری انجام دهیم"

ساختار داخلی همچنان از پلی اورتان منبسط تولید می شود و پچه از استفاده از پلاستیک سوخت فسیلی دفاع می کند.

وی در پاسخ به سوالی درباره واکنش منفی در مقابل آلودگی پلاستیکی گفت: "من فکر می کنم سوء تفاهمات زیادی در مورد این موضوع وجود دارد." "مواد مصنوعی پیشرفت چشمگیری ایجاد کرده اند و من معتقدم که بدون آنها نمی توانیم کار کنیم."

وی ادامه داد: "به نظر من اعتماد به سیاست های امروز احمقانه است. اگر در گذشته اعتقاد داشتیم که برق خطرناک است، امروز جهان تاریک می بود و پیشرفت در آن زمان متوقف می شد. من معتقدم که زمان آن فرا رسیده است که احمق ها را آموزش دهیم تا به اندیشمندان اجازه دهیم به جلو حرکت کنند و جهان را پیش ببرند."

پچه همچنین از آموزش طراحی انتقاد کرد و گفت که "این تقصیر سیستم آموزشی است" که امروزه صندلی های رادیکال مشابه تولید نمی شوند.

وی گفت: "به نظر من، آینده طراحی هیچ گزینه ای ندارد جز ادامه دادن راهی که من بیش از ۵۰ سال پیش انتخاب کردم."

تفکر رادیکال کافی در مدارس وجود ندارد

وی ادامه داد: "فرم های زیبا، جزئیات تصحیح شده و سایر موارد مربوط به سنت ها، چیزی بیش از طراحان یک قرن پیش بیان نمی کنند."

"امروزه، طراحی یک هنر است و به همین دلیل باید نه تنها محتوای عملی، بلکه محتوای مربوط به یک واقعیت سیاسی، مذهبی، فلسفی و وجودی را بیان کند."

این طراح پیشنهاد کرد که موسسات نیاز به یک تغییر اساسی دارند تا دانش آموزان بتوانند خود و جهان پیرامون خود را از طریق طراحی بهتر بیان کنند. این کار از اخراج کارمندان عقب مانده شروع می شود.

وی افزود: "مدارس باید معلمان محافظه کار را اخراج کنند و به دانش آموزان اجازه دهند آنچه را که در درون خود احساس می کنند به جای ارزشهای بی اهمیت رسمی یا تزئینی، بیان کنند."

 

اولین محصول ایتالیایی "با معنای سیاسی"

در یک اعلامیه مطبوعاتی که نصب سازه را اعلام کرد ادعا شد که این صندلی راحتی "اولین محصول طراحی ایتالیایی با معنای سیاسی" است.

این محصول هم به دلیل نحوه فروش به صورت بسته بندی شده وکیوم شده و هم به دلیل ترسیم "زن به عنوان زندانی" از زمان خود جلوتر بود.

در این مقاله آمده است: "این صندلی به عنوان یک دیسک پی وی سی شفاف و مسطح و بدون هوا بود که اشکال خود را دقیقا پس از باز شدن پیدا کرد."

در این خبر آمده است که پیام سیاسی آن نیز رادیکالی بود.

"او مطمئناً یک زندانی بود، که مجبور بود، مگر در موارد استثنایی، در پشت صحنه زندگی کند،  و مطمئناً نقش مهمی در هیچ یک از جنبه های زندگی (سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و غیره) نداشت."

پچه در سال ۱۹۳۹ در ایتالیا متولد شد و در زمینه معماری، فضای داخلی و طراحی کار کرده است. از دیگر پروژه های طراحی می توان به یک جفت کفش پلاستیکی برای برند برزیلی ملیسا و مجموعه ای از ۶۱ میز اشاره کرد، که با هم نقشه ایتالیا را تشکیل می دهند.

 

سالی بزرگ برای B&B ایتالیا

جشن سالگرد صندلی Up بخشی از سال بزرگ B&B در میلان بود. زیر چتر گروه مبلمان و نورپردازی دیزاین هلدینگ، همراه با فلاس و لویی پولسن، در بزرگترین جایگاهی که Salone del Mobile طی دهه ها دیده است، شرکت کرد.

همچنین سیستم مبل مدولار داک، توسط معمار ایتالیایی پیرو لیسونی، راه اندازی شد.

پچه می گوید معترضین اشتباه می كنند كه Up را نمادی از ستم بر زنان می دانند. عکس از مارک او فلاهرتی است


در هفته طراحی میلان نسخه های عظیمی از صندلی راحتی Up5 و عسلی زیرین Up6 در میدان دل دوومو نصب شد. عکس از Matteo Piazza


صندلی راحتی Up5، که در تصویر بدن یک زن طراحی شده است، توسط یک زنجیر به پایه توپ Up6 به شکل توپ متصل می شود


این طرح ها برای اولین بار بین سالهای ۱۹۷۰ و ۱۹۷۳ به تولید رسید


برای پنجاهمین سالگرد انتشار، B&B  صندلی را در نسخه بژ و سبز راه راه منتشر کرد.






حامی اتووود
نظـــــــر اعضــــــــا
هنوز نظری برای این خبر ثبت نشده است.

ثبــــــــت نظـــــــر

  
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  

درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group