معماران معاصر ایران, اتووود - بزرگترین سایت معماری
ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما |  تبلیغات




موضوعـات مــعـماری
معماری و دیگر حوزه های فکر   - 1603
جشن نامه اتووود   - 21
منظر شهری   - 1509
زاها حدید از نگاه معماران ایرانی   - 21
نظریه معماری   - 1103
زنانِ معمارِ ایرانی و سقف شیشه ای در نوزده روایت   - 20
طراحي داخلي   - 1067
شانزده کتاب برای ورود به جهان اِی آی و عصر آنتروپوسین   - 19
سازه های شهری   - 963
سینما به ترتیب الفبا به روایت هاوارد سوبر   - 18
تکنولوژی ساخت   - 941
پردیس ویترا   - 18
معماری حوزه عمومی   - 895
معماری ـ موسیقی   - 18
مرزهای معماری   - 872
20 بنا که هرگز ساخته نشد   - 17
نگاه نو به سكونت   - 845
کارگاهْ مسابقه قوام الدین شیرازی   - 16
المان شهری   - 810
مسابقه مرکز اجتماعی شهر صدرا   - 15
نظریه شهری   - 802
شهرهای در حرکت   - 15
معماری و سیاست   - 768
معماری بایومورفیک   - 15
کلان سازه   - 675
رابرت ونتوری در بیست و پنج روایت   - 15
معماری مدرن   - 653
فیلم پارازیت ساخته بونگْ جونْ هو   - 13
معماری پایدار   - 618
ویلا ساوا ـ لوکوربوزیه   - 13
آرمان شهرگرایی   - 550
ده کتاب که هر معمار باید بخواند   - 11
روح مکان   - 536
سینما ـ طراحی صحنه ـ معماری   - 11
برنامه ریزی شهری و منطقه ایی   - 535
معماری اروپا   - 11
منتقدان معماری   - 534
ده پروژه کمتر شناخته شده لوکوربوزیه متقدم   - 10
معماری منظر   - 533
کنگو کوما ـ استادیوم ملی توکیو   - 10
آینده گرایی   - 527
بی ینال ونیز   - 10
طراحی صنعتی   - 523
کلیسای رونشان ـ لوکوربوزیه   - 10
نوسازی و بهسازی بافت های شهری   - 505
درس گفتارهای اتووود   - 9
معماری تندیس گون   - 488
معماری خوانی   - 9
معماری شمایل گون   - 453
لیوینگ آرکیتکچر   - 9
توسعه پایدار   - 451
ده زن برتر تاریخ معماری مدرن   - 9
باز زنده سازی   - 450
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه دوم   - 9
هنر مدرنیستی   - 428
معماری و فضای زیرساخت های نرم   - 9
معماریِ توسعه   - 384
شارلوت پریاند به روایت آلیس راستورن   - 8
معماری یادمانی   - 374
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه اول   - 8
تراشه های کانسپچوال   - 358
اتوره سوتساس به روایت آلیس راستورن   - 8
معماری سبز   - 356
معماری تخت جمشید   - 8
طراحی نئولیبرال   - 351
منبع شناسی اتووود   - 7
معماری پست مدرن   - 334
آلوار و آینو آلتو به روایت آلیس راستورن   - 7
تغییرات اقلیمی   - 333
طراحی و پناهجویان   - 7
اتووود کلاسیک   - 302
آیلین گری به روایت آلیس راستورن   - 7
محوطه سازی   - 286
فرهنگ نفت   - 7
گرمایش زمین   - 282
هشت کوتاه نوشته در مورد پوپولیسم   - 7
معماری محلی   - 277
ردلف شیندلر به روایت الیس راستورن   - 7
معماری محدود   - 276
باوهاوس به روایت آلیس راستورن   - 7
بدنه سازی شهری   - 274
لوسی رای به روایت آلیس راستورن   - 7
کتابخانه ی اتووود   - 274
مارسل بروئر به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ارزان   - 270
چارلز رنه مکینتاش به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ـ سینما   - 257
باکمینستر فولر به روایت آلیس راستورن   - 7
بنای محدود   - 255
طراحی در بازی و تاج و تخت به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری تجربی   - 255
سائول باس به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری انتقادی   - 251
میس ون در روهه به روایت آلیس راستورن   - 7
زنان و معماری   - 234
معماری و عکاسی به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری های تک   - 232
طراحی روی بام به روایت آلیس راستورن   - 7
عکاسی   - 228
رقابت مجتمع چندعملکردی شهید کاظمی قم   - 7
مسکن حومه شهری   - 216
پاویون ایران ـ بی ینال ونیز 2016   - 7
هنر انتزاعی   - 203
طراحی و ضایعات به روای آلیس راستورن   - 7
مسکن عمومی   - 202
مینت د سیلوا به روایت آلیس راستورن   - 7
گرافیک   - 194
گونتا اشتلزل به روایت آلیس راستورن   - 7
فضای منفی   - 186
عبور از مرحله جنینی   - 7
پروژه های دانشجویی از سراسر جهان   - 165
معماری بلوک شرق ـ جهان در حال محو شدن   - 7
معماری و فاجعه   - 164
جنبش "جانِ سیاهان مهم است" و مسئله‌ی طراحی به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن روستایی   - 162
ریچارد نویترا به روایت آلیس راستورن   - 7
طراحی مبلمان   - 157
طراحی در زمانه بحران به روایت آلیس راستورن   - 7
هنر گفت و گو   - 156
کارلو اسکارپا به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ژاپن   - 147
فرایند تکامل معماری مدرن هند   - 6
ترسیمات معماری   - 144
پداگوژی انتقادی   - 6
معماری ایران   - 137
مسابقه ویلا 1400   - 6
اقتصادِ فضا   - 128
ورنر پنتون به روایت آلیس رستورن   - 6
بلندمرتبه ها   - 125
صد و بیست و یک تعریف معماری   - 6
معماری و رسانه   - 121
پنج پروژه لوکوربوزیه متاخر که هیچگاه ساخته نشدند   - 6
اتووود ـ ایران معاصر   - 113
شهرسازی کوچک مقیاس   - 5
معماری فضای داخلی   - 99
رادایکالیسم ایتالیایی در سیزده روایت   - 5
مدرنیته؛ از نو   - 89
معماری مصر   - 5
معماری فاشیستی   - 87
تناقض هاوپیچیدگی ها:تئوریهای پیچیدگیِ ونتوری وجیکوبز   - 5
معماری مذهبی   - 87
اکنی استودیو   - 5
معماران و چالش انتخاب معماری   - 86
کتاب هایی در باب یوتوپیا   - 5
اکسپو   - 83
شهر ژنریک و نامکان ها   - 4
ویروس کرونا و معماری   - 76
گزارش فرانسویِ وس اندرسون   - 4
فیلوکیتکت   - 75
چالش های اخلاقی ریاضت ورزی در معماری به روایت پیر ویتوریو آئورلی   - 4
معماری و هنر انقلابی   - 75
چگونه یوتوپیا در روسیه انقلابی مدفون شد   - 4
گفت و گو با مرگ   - 75
فرایند خلاقیت چهار پیشگام معماری مدرن   - 4
ویرانه ها   - 75
همه ما سایبورگ هستیم   - 4
معماری چین   - 72
اختلال های تشخیصی معماران مدرن   - 4
پالپ نیوز ِ اتووود   - 68
فرهنگ کمپ به روایت سوزان سانتاگ   - 4
معماری هند   - 67
اتووودْ آبزرور   - 4
معماری پراجکتیو   - 64
اتومبیل در چهار روایت کوتاه از بری ریچاردز   - 4
جهان علمیْ تخیلی   - 61
چهار یادداشت برای علی اکبر صارمی   - 4
مدارس معماری   - 59
بلوپرینت   - 4
پداگوژی   - 57
رقابت آسمانخراش ایوُلو 2016   - 3
معماری دیجیتال   - 56
آینده کجاست؟ روایتی از رولینگ استون   - 3
زاغه نشینی   - 54
داریوش شایگان و هنر ایرانی   - 3
معماری کانستراکتیویستی   - 51
باشگاه مشت زنی   - 3
معماری و روانشناسی   - 47
بازپس گیری حریم خصوصی مان به روایت آنا وینر   - 3
معماری و هوش مصنوعی   - 45
ژان بودریار؛ شفافیت، ابتذال و آلودگی رابطه   - 3
طراحی در وضعیت پندمیک به روایت آلیس راستورن   - 45
اکسپوی دبی. 2020   - 3
معماری اوایل قرن بیستم روسیه   - 45
اندیشیدن از مجرای پاسخ های کووید 19 با فوکو   - 3
بحران آب   - 44
فیلم پدر ساخته ی فلوریان زلر   - 3
جنبش متابولیسم   - 44
شش پروژه شاخص معماری پست مدرن   - 3
معماری و نقاشی   - 44
کودتایی که در مورد ان صحبت نمی کنیم   - 2
باهاوس   - 43
فیلم های اتووود   - 2
معماری جنگلی   - 42
یوتوپیاهای سیاره ای . نیکیتا داوان با آنجلا دیویس و گایاتری اسپیواک   - 2
آنتروپوسین   - 41
تعییرات زیست محیطی ـ انقلاب یا انهدام   - 2
هنر روسیه   - 41
جودیت باتلر مارا به تغییر شکل خشم مان فرا می خواند؛ گفت و گویی با ماشا گِسِن   - 2
معماری و ادبیات   - 40
برج سیگرام چگونه جهانی شد؟   - 2
معماری کوچک مقیاس   - 40
زیستْ ریاضت و همبستگی در فضای اضطراری   - 2
درگذشت زاها حدید   - 34
فیس بوک، گوگل و عصر تاریک سرمایه داری نظارتی   - 2
معمارْستاره ها به روايت اتووود   - 33
رابرت نوزیک، یوتوپیا و دولت حداقلی   - 2
اکسپو شانگهای 2010   - 33
لویی کان به روایت آلیس راستورن   - 2
طراحی مُد   - 33
اسمیتسن‌ ـ رابین هود گاردنز   - 2
طراحی پارامتریک   - 32
ده پرسش از هشت معمار   - 1
اکسپو میلان 2015   - 28
چهل نکته در باب هایدگرْخوانی   - 1
معماری و گیم   - 28
شهرْخوانی با اتووود   - 1
پاویون های سرپنتین   - 27
تابْ آوری دفاتر نوپای معماری   - 1
معماری بیابانی   - 26
شهرهای پیشاصنعتی   - 1
معماری پس از یازدهم سپتامبر   - 25
فیلمْگفتارهای معماری و پداگوژی معماری   - 1
معماری؛ خیر مشترک و امید اجتماعی   - 24
پیتر آیزنمن و خانه شماره یک به روایت روبرت سومول   - 1
معماری مجازی   - 24

طــراحــــــــــــــان
آر ای ایکس   - 3
زیگموند فروید   - 19
آراتا ایسوزاکی   - 16
ژان بودریار   - 10
آرشیگرام   - 7
ژان نوول   - 22
آرکی زوم   - 6
ژاک دریدا   - 19
آلبرت پوپ   - 4
ژاک لوگوف   - 4
آلدو روسی   - 15
ژیل دلوز   - 34
آلفرد هیچکاک   - 5
سائول باس   - 7
آلوار آلتو   - 19
ساسکیا ساسن   - 9
آلوارو سیزا   - 9
سالوادور دالی   - 2
آن تینگ   - 4
سانا   - 5
آنتونی گائودی   - 28
سانتیاگو کالاتراوا   - 14
آنتونی وایدلر   - 5
سدریک پرایس   - 3
آنتونیو نگری   - 6
سو فوجیموتو   - 13
آنیش کاپور   - 8
سوپراستودیو   - 9
آی وِی وِی   - 34
سورِ فِهْن   - 6
اُ ام اِی   - 51
سوزان سانتاگ   - 10
اتوره سوتساس   - 7
شاشونا زوبوف   - 4
ادریان لابوت هرناندز   - 5
شیگرو بان   - 34
ادوارد برتینسکی   - 1
عبدالعزیز فرمانفرمایان   - 4
ادوارد سعید   - 17
فدریکو بابینا   - 30
ادوارد سوجا   - 10
فرانک گهری   - 50
ادواردو سوتو دی مُرِ   - 18
فرانک لوید رایت   - 45
ادولف لوس   - 8
فرای اوتو   - 10
ارو سارینن   - 29
فردا کولاتان   - 2
اریک اوون موس   - 14
فردریک جیمسون   - 4
اریک هابسبام   - 2
فرشید موسوی   - 3
استن آلن   - 4
فمیهیکو ماکی   - 4
استیون هال   - 32
فیلیپ جنسن   - 7
اسلاوی ژیژک   - 18
گابریل کوکو شنل   - 2
اسنوهتا   - 5
گایاتری چاکراوارتی اسپیواک   - 7
اسوالد متیوز اونگرز   - 7
گرگ لین   - 7
اسوتلانا بویم   - 5
گونتا اشتلزل   - 1
اسکار نیمایر   - 37
لئون کریر   - 2
اف او اِی   - 9
لبس وودز   - 26
ال لیسیتسکی   - 5
لوئیس باراگان   - 2
الیس راستورن   - 112
لوئیس مامفورد   - 1
اِم اِی دی   - 22
لودویگ لئو   - 3
ام وی آر دی وی   - 69
لودویگ میس ون دروهه   - 29
اماندا لِــوِت   - 4
لودویگ هیلبرزیمر   - 4
اویلر وو   - 9
لودویگ هیلبرزیمر   - 1
ایلین گری   - 8
لوسی رای   - 15
ایوان لئونیدوف   - 4
لویی کان   - 39
بئاتریس کُلُمینا   - 10
لوییجی مورتی   - 1
بال کریشنادوشی   - 4
لوییس بورژوا   - 8
باک مینستر فولر   - 13
لُکُربُزیه   - 150
برنارد چومی   - 33
لیام یانگ   - 4
برنارد خوری   - 2
لینا بو باردی   - 4
برنو زوی   - 7
مارتین هایدگر   - 31
بنیامین برتون   - 8
مارسل بروئر   - 7
بوگرتمن   - 1
مارشال برمن   - 16
بی یارکه اینگلس   - 68
مانفردو تافوری   - 16
پائولو سولری   - 4
مانوئل کاستلز   - 2
پائولو فریره   - 2
ماکسیمیلیانو فوکسِس   - 10
پاتریک شوماخر   - 3
مایکل سورکین   - 4
پال گلدبرگر   - 1
مایکل گریوز   - 6
پرویز تناولی   - 2
محمدرضا مقتدر   - 4
پری اندرسون   - 3
مخزن فکر شهر   - 1
پل ویریلیو   - 28
مـَــس استودیو   - 3
پیتر آیزنمن   - 59
معماران آر سی آر   - 4
پیتر برنس   - 5
معماران مورفسس   - 16
پیتر زُمتُر   - 69
موریس مرلوپنتی   - 2
پیتر کوک   - 8
موشه سفدی   - 12
پیر بوردیو   - 5
میشل سر   - 3
پییر ویتوریو آئورلی   - 14
میشل فوکو   - 59
تئودور آدورنو   - 6
نائومی کلاین   - 4
تادو اندو   - 13
نورمن فاستر   - 36
تام مین   - 13
نیکلای مارکوف   - 1
تام ویسکامب   - 10
هانا آرنت   - 9
تاکامیتسو آزوما   - 3
هانری لفور   - 24
توماس پیکتی   - 5
هانی رشید   - 5
توماس هیترویک   - 31
هرزوگ دی مورن   - 31
تیتوس بورکهارت   - 2
هرنان دیاز آلنسو   - 18
تیموتی مورتُن   - 2
هنری ژیرو   - 3
تیو ایتو   - 25
هنریک وایدولد   - 1
جاشوا پرینس ـ رامس   - 2
هنس هولین   - 5
جان برجر   - 2
هوشنگ سیحون   - 14
جان هیداک   - 6
هومی بابا   - 2
جف منن   - 2
واسیلی کاندینسکی   - 2
جفری کیپنس   - 3
والتر بنیامین   - 29
جورجو آگامبن   - 8
والتر گروپیوس   - 18
جوزپه ترانی   - 2
ورنر پنتون   - 5
جولیا کریستوا   - 2
ولادیمیر تاتلین   - 13
جونیا ایشیگامی   - 4
ولف پریکس   - 1
جیمز استرلینگ   - 1
ونگ شو   - 8
جین جیکوبز   - 2
ویتو آکنچی   - 12
چارلز جنکس   - 7
ویوین وست وود   - 6
چارلز رنه مکینتاش   - 7
ک. مایکل هیز   - 2
چارلز کوریا   - 15
کارلو اسکارپا   - 13
چاینا میه ویل   - 4
کازو شینوهارا   - 2
حسن فتحی   - 6
کازیو سجیما   - 2
حسین امانت   - 3
کالین روو   - 1
خورخه لوئیس بورخس   - 2
کامران دیبا   - 13
داریوش آشوری   - 1
کامرون سینکلر   - 11
داریوش شایگان   - 13
کریستفر الکساندر   - 2
دانیل لیبسکیند   - 24
کریستین نوربرگ ـ شولتز   - 15
دنیس اسکات براون   - 10
کریم رشید   - 5
دیلرـ اِسکـُـفیدیو+رِنفرو   - 23
کلر استرلینگ   - 2
دیوید رُی   - 2
کلود پَره   - 3
دیوید گیسن   - 2
کنت فرمپتن   - 14
دیوید هاروی   - 25
کنزو تانگه   - 10
رابرت نوزیک   - 2
کنستانتین ملنیکف   - 3
رابرت ونتوری   - 31
کنگو کوما   - 47
رُدولف شیندلر   - 7
کوپ هیمِلبِلا   - 23
رضا دانشمیر   - 5
کورنلیوس کاستوریادیس   - 3
رم کولهاس   - 115
کوین لینچ   - 7
رنزو پیانو   - 34
کیانوری کیکوتاکه   - 1
ریچارد مِیر   - 8
کیتیو آرتم لئونیدویچ   - 1
ریچارد نویترا   - 7
کیشو کـُـروکاوا   - 8
ریموند آبراهام   - 1
یان گِل   - 9
رینر بنهام   - 2
یو ان استودیو   - 32
رینهولد مارتین   - 5
یورگن هابرماس   - 15
ریکاردو بوفیل   - 6
یونا فریدمن   - 5
زاها حدید   - 194
یوهانی پالاسما   - 12

کـاربـــــــری هـا
مسکونی   -841
معماری مذهبی   -105
زیرساخت های شهری   -445
گالری   -94
فرهنگی   -344
هتل   -79
پاویون   -280
ورزشی   -67
موزه   -262
بیمارستان و داروخانه و کلینیک   -40
اداری ـ خدماتی   -239
حمل و نقل عمومی   -39
تفریحی   -173
ویلا   -24
مسکونی ـ تجاری   -170
مجموعه های مسکونی   -6
اموزشی   -143
زاغه نشینی   -5
صنعتی   -107
عناصر یادمانی شهری   -2
حامی اتووود
مقـــــــــــالات
    دیوید هاروی و شهر در قامت فهمی انسانْ تولید
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    پهنه ی معلق تهران؛ شاه عبدالعظیم یا شهر ری
        علی رنجی پور
    دیوید هاروی و شهرســــــــــــــــــــــــــــــــــازی آلترناتیو
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    هنر گفت و گو ـ جان بریسندن و اد لوییس با دیوید هاروی
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
چنـــــد پــــروژه
مجموعه مسکونی شاه پریان
طراح : علیرضا امتیاز "مدیر اتووود"
منزل شخصی دکتر دلیر - خیابان ولیعصر کوچه 8
طراح : محمود امیدبخش
مجموعه ي تجاري و پاركينگ طبقاتي شقايق
طراح : امين حشمتی
خانه شعر ، پايان نامه معماري كارشناسي ارشد
طراح : م معيت
گذرگاه همیابی
طراح : محمود امیدبخش
کاریــــــــــــابی
   کاریابی
   لیست درخواست ها ی قبلی شما
   لیست کاندیدها به تفکیک استان
   لیست فرصت های کاری به تفکیک استان
وبـــــلـاگ هـــــا
آرشیتکت نمونه
مدیر : مسعود زمانیها
معماری به مثابه ساخت-سجاد نازی
مدیر : سجاد نازی
فتوت نامه معماران
مدیر : اخوان الصفا
مجله معماری Architecture Foolad City
مدیر : مسعود پریوز
معــــرفی کتــــــاب
رهیافت پدیدارشناسی در اندیشه پیتر زومتور
نویسنده :  .
انتشارات : علم معمار

حامی اتووود
کانال تلگرامی اتووود
هوش مصنوعی؛ بحران ها و امکان ها در وضعیت معاصر
اتووود سرویس خبر:   سام شيخي
1400/01/06
مـنـــــــبـع : https://artsandculture.google.com/exhibit/what-is-ai-%C2%A0/PgIyFXzKzCnaJA
تعداد بازدید : 262

- هوش مصنوعی چیست؟

در دهه اخیر به هوش مصنوعی توجه قابل توجهی شده است. علاقه عمومی و شخصی متمرکز بر  هوش مصنوعی از زمان پیدایش یادگیری ماشین در اواسط دهه ۱۹۸۰ به طور چشمگیری افزایش یافته است. مانند یادگیری ماشینی، هوش مصنوعی نیز از مجموعه ای از الگوریتم ها که توابع ریاضی قابل اجرا هستند، تشکیل شده است و داده ها را از طریق یک سری قوانین و دستورالعمل های گام به گام پردازش می کنند. الگوریتم های هوش مصنوعی از داده ها و منطق مبتنی بر قاعده برای مدلسازی و شبیه سازی محیط ها، با دخالت کم انسان، استفاده می کنند.

 

یادگیری ماشینی چیست؟

یادگیری ماشینی سیستم ها را قادر می سازد بدون اینکه به طور واضح برنامه ریزی شده باشند، از تجربه یاد بگیرند و پیشرفت کنند. یادگیری ماشینی بر توسعه برنامه های رایانه ای متمرکز است که می توانند به داده ها دسترسی پیدا کنند و از آنها برای یادگیری خود استفاده کنند.

در حالی که هوش مصنوعی یک فناوری جدید نیست، اهمیت آن در توانایی ترکیب قدرت ریاضیات با سرعت محاسبه به امید پرداختن به طیف گسترده ای از مشکلات اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و محاسباتی یافت می شود.

 

چگونه از هوش مصنوعی استفاده می شود؟

هوش مصنوعی برای تعدادی از برنامه ها مانند موتورهای جستجوی آنلاین، برنامه های تلفن همراه، نظارت، هواپیماهای بدون سرنشین مسلح و تفریحی، سیستم های کنترل مرز، توالی ژنتیکی، تشخیص سلامت، بازارهای مالی، برنامه ریزی شهر، تدارکات جهانی، اتوماسیون ساخت و غیره استفاده می شود.

از بسیاری جهات، امید می رود که این فرایندهای ریاضیْ محور بتوانند به روش های جدید درک جهان تبدیل شوند. کارایی و عملکرد این فرآیندها قبلاً برای اکثر انسانها دور از دسترس بود. با این حال، دستگاه های ذخیره سازی ارزان قیمت، GPU های قدرتمند (واحدهای پردازش گرافیکی) و تکنیک های پیچیده ریاضی، دیدگاه ما نسبت به شرایط اجتماعی، سیاسی و اکولوژیکی گسترش داده اند. (تصویر ۲)

 

چگونه هوش مصنوعی دید ما نسبت به جهان را تغییر می دهد؟

دیدگاه های جهانی نسبت به دیدگاه های اجتماعی، رابطه و تجربه به دیدگاه هایی تغییر یافته است که به شبیه سازی و تکه تکه شدن زندگی در قالب تجزیه و تحلیل داده ها متکی هستند. تصورات فعلی ما از جهان نه تنها به ابعاد بی نهایت خردتر سوق پیدا کرده است، بلکه با مدلهای آینده ای که هنوز تجربه نکرده ایم و ممکن است نیازها یا خواسته های واقعی بشر را دربر داشته باشد یا در بعضی موارد، ممکن است فقط پاسخگوی خواسته های برخی به بهای دیگران باشد، جایگزین شده است.

به بیان دیگر، با توجه به گفته های راب کیچین، داده ها، در تجزیه جهان به دسته های مختلف، اندازه ها و سایر اشکال ارائه، مشخصه ها، اعداد، نمادها، تصاویر، صداها، امواج الکترومغناطیسی و بیت ها که عناصر سازنده اطلاعات و دانش هستند، موثرند. (تصویر ۳ )

 

- هوش مصنوعی در دنیای جدید داده ها چیست؟

اگر داده ها عناصر سازنده دیدگاه جهانی ما باشند، پس هوش مصنوعی از این جهت که واسطه و ایجاد کننده اشکال جایگزین حقیقت است، از اهمیت زیادی برخوردار است. این امر اتفاقی نیست. مدت ها قبل از هوش مصنوعی، داده ها نقش مهمی در تلاش های مختلف برای ایجاد دانش با استفاده از قدرت ریاضیات داشته اند. هوش مصنوعی بخشی از یک سیر بزرگتر از تحقیقات در زمینه های مختلف است که هر یک دارای پیشرفت تاریخی خاص خود هستند. این پیشرفت ها شامل یادگیری ماشینی، شناخت الگو، علوم رایانه ای و شناختی و آمار هستند. از داده های طالع بینی و علایق آماتوری گرفته تا مدیریت دولتی، برنامه های قومی و برنامه های استعماری، تصور بر این است که داده ها عینی ترین معیار پدیده های اجتماعی و روابط پیچیده را ارائه می دهند. (تصویر ۴ )

 

هوش مصنوعی و حقیقت

به بیان دیگر، داده ها در طول تاریخ برای کاهش فعل و انفعالات اغلب نا مرتب انسانی به یک موضوع بزرگ ریاضی استفاده شده اند.

این بدان معناست که تولید دانش دادهْ محور، یک فرایند جمعی است که به عنوان یک سمفونی ناسازگار از انسانها، ماشین ها، تاریخ های خشونت آمیز و غیر خشونت آمیز، نمادها و الگوریتم ها ظاهر می شود، نه بر اسس و معیار تخیلات ما در مورد آینده. این تمایز مهمی است زیرا اغلب تصور می شود که داده ها از تعامل انسانی جدا هستند.

ازیکیل دیکسونْ رومن، درباره جنبه های ارتباطی داده ها مطالب زیادی نوشته است. وی می نویسد، در حالی که داده ها اغلب با مداخله انسان اندازه گیری یا تولید می شوند، اما انسان همچنین داده ها را به عنوان یک حقیقت عینی به ارث می برد. به گفته دیکسونْ رومن، در اینجا است که داده ها باید مورد بررسی قرار گیرند، زیرا آنچه به عنوان "حقیقت" ارائه می شود، بیشتر یک فرایند متدوام جهانی است که تلاش می کند برای خودش قابل درک و محسوس باشد. (تصویر ۵)

 

هوش مصنوعی، الحاقیه ای از یافته انسان

واضح است که داده ها از این طریق عملکردی هستند. با این حال، این عملکرد لزوماً در میل به یافتن اشکال جدیدی از هوش ریشه ندارد، اما در چرخه ای از خودْبازتابی قرار دارد. بنابراین ممکن است ادعا شود که داده ها و همچنین هوش مصنوعی، الحاقیه های مهمی از کشف انسان هستند. با این حال، این واقعیت تجربی به واقعیت های موجود نژاد و تبعیض های مرتبط با نژاد ارتباطی ندارد، بلکه در عوض انسان و فناوری را از نابرابری ذاتی در روابط اجتماعی موجود دور می کند. ما با یک تنش، بین میل به چیزی "غیر" و در عین حال متعهد به آنچه قبلاً شده ایم، رو به رو هستیم.
بر هیچ کس پوشیده نیست که الگوریتم ها در شکل کنونی، در معرض خطا نسبت به تبعیض های اجتماعی، تعصبات فرهنگی، نژادپرستی و جداسازی قرار دارند. آنها انبوهی از بیگانگی را انعکاس می دهند. برای برخی این بیگانگی، الگوسازی، پیش بینی و تنظیم رفتار اجتماعی را ضروری می کند. دیگران علاقه دارند که از دیدگاه های محدود، آینده را مهندسی کنند. نتیجه آن تولید یک کالبد اجتماعی است، که بین گذشته ای که می خواهد به آن بازگردد یا از آن فرار کند، و آینده ای که به طرز ناراحت کننده ای نامشخص است به دام افتاده است. هوش مصنوعی می تواند توسط این اختلال روانی فرا گرفته شود. (تصویر ۶)

 

ـ چالش های هوش مصنوعی چیست؟

در شکل دادن به آینده، هوش مصنوعی خطر تبدیل شدن به یک نماینده کامل برای هماهنگی قدرت و سیستم های کنترل را دارد. این موضوع قبلاً در مداخلات الگوریتمی نشان داده شده است که در مواردی از جمله نژاد، جنسیت، طبقه، ناتوانی و توانایی و غیره، فرصت های زندگی موجودات خاص را کاهش می دهد.  (تصویر ۷)

 

هوش مصنوعی و نژادپرستی اجتماعی در فناوری

در حالی که الگوریتم ها به تنهایی نمی توانند پیچیدگی های نژادی یا اجتماعی را درک کنند، اما می توانند نابرابری نژادی موجود را دوباره شکل دهند. این امر به راحتی در الگوریتم هایی مشاهده می شود که خروجی های نژادپرستانه و یا تبعیض آمیز را، در سیستم عامل های دیجیتال به رسمیت شناخته شده، تولید می کنند، حتی اگر با این هدف طراحی نشده باشند.

به عنوان مثال افراد دارای نژاد متفاوت، در جاهایی که هوش مصنوعی مستقر است، هدف تبعیض، بهره کشی، ایجاد محدودیت، تردید در تراکنش های کارت های اعتباری، پرداخت های آنلاین، برنامه های پاداش مشتری، نمونه گیری بیومتریک، اسکن شبکیه و برنامه های شغلی قرار می گیرند.

در حالی که شناسایی نژادپرستی های اجتماعی در فناوری چیز جدیدی نیست، داده ها نفوذ بی سابقه منطق تبعیض آمیز را امکان پذیر می کند. همگرایی هوش مصنوعی و کنترل، نشان می دهد که وابستگی بیش از حد ما به داده ها می تواند نزدیکی اجتماعی را متوقف کند.  (تصویر ۸)

 

پرداختن به خطای الگوریتمی و ناکارآمدی محاسباتی با هوش مصنوعی

با این وجود، بیشتر الگوریتم های هوش مصنوعی از دید عموم پنهان مانده اند در حالی که مسئولیت این عملیات ها واضح نیستند.

مسئولیت به دور از آنچه سیلویا وینتر به عنوان ماده باز تولید نژادی (شرط انسانی) توصیف می كند، به سمت مسئله خطای الگوریتمی و ناكارآیی محاسباتی معطوف می شود. به همین ترتیب، هوش مصنوعی دسترسی به معماری داخلی نژاد را فراهم می کند، در حالی که دسترسی به منطق محاسباتی خاص خود را منع می کند. این مکانیسم ها فقط سیستم های کنترل را تثبیت نمی کنند. آنها همانطور که وینتر ادعا می کند، یک رابطه زیستْ معرفتی هستند که از طریق هر یک از ما جریان می یابند، و ماهیت ادراک نژادی را تغییر می دهند.  (تصویر ۹)

 

ـ حضور در انقلاب داده به چه معناست؟

راب كيچين حق داشت اعلام كند كه ما در ميانه يك انقلابِ داده قرار داريم. با این حال ، من فکر می کنم که کسی نیست که طرفدار سیستم جدیدی از رابطه باشد. در عوض، این یک واقعیت تجربی است که نسبت به پیامدهای جدا شدن انسان، با فاصله و در بعضی موارد بی تفاوت باقی می ماند.  (تصویر ۱۰)

 

هوش مصنوعی و آینده روابط انسانی

از نظر اختلافات نژادی، آینده روابط انسانی از قبل آغاز شده است. این یکی از مواردی است که مرزهای مهندسی، علوم و مسئولیت پذیری را کاهش می دهد، در حالی که سعی در پوشاندن نمونه های کنترل کمکی محاسباتی دارد. این امر از واقعیت دور است. واقعیت، همانطور که همیشه اینچنین بوده است، به همان اندازه دست نیافتنی است که وابسته به تقلیل جهان به یک دسته از پیش تعیین شده است.

تفاوت انسانی، به این معنا، تجسمی از خیالی نژاد پرستانه و از قبل ندقیق شده است، که از طریق راه حلِ فناوری تبدیل به کنش گردیده ـ  خیالی که نژاد سیاه، رنگ قهوه ای، وضعیت جنسیتی شده، کنش مجرمانه و "انسانِ دیگرشده" به مثابه بستری عمده برای طرد، کمی سازی و سازمان دهی اجتماعی درک می کند. (تصویر ۱۱)

تصویر ۲ 


تصویر ۳ 


تصویر ۴ 


تصویر ۵ 


تصویر ۶ 


تصویر ۷ 


تصویر ۸ 


تصویر ۹ 


تصویر ۱۰ 


تصویر ۱۱ 




حامی اتووود
نظـــــــر اعضــــــــا
هنوز نظری برای این خبر ثبت نشده است.

ثبــــــــت نظـــــــر

  
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  

درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group