معماران معاصر ایران, اتووود - بزرگترین سایت معماری
ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما |  تبلیغات




موضوعـات مــعـماری
معماری و دیگر حوزه های فکر   - 1544
معماری و گیم   - 23
منظر شهری   - 1461
معماری؛ خیر مشترک و امید اجتماعی   - 22
نظریه معماری   - 1095
زاها حدید از نگاه معماران ایرانی   - 21
طراحي داخلي   - 1034
جشن نامه اتووود   - 21
سازه های شهری   - 933
طراحی مُد   - 21
تکنولوژی ساخت   - 924
معماری بیابانی   - 20
معماری حوزه عمومی   - 865
زنانِ معمارِ ایرانی و سقف شیشه ای در نوزده روایت   - 20
مرزهای معماری   - 847
شانزده کتاب برای ورود به جهان اِی آی و عصر آنتروپوسین   - 19
نگاه نو به سكونت   - 805
سینما به ترتیب الفبا به روایت هاوارد سوبر   - 18
نظریه شهری   - 788
پردیس ویترا   - 18
المان شهری   - 776
20 بنا که هرگز ساخته نشد   - 17
معماری و سیاست   - 742
معماری ـ موسیقی   - 17
کلان سازه   - 652
کارگاهْ مسابقه قوام الدین شیرازی   - 16
معماری مدرن   - 638
مسابقه مرکز اجتماعی شهر صدرا   - 15
معماری پایدار   - 588
شهرهای در حرکت   - 15
منتقدان معماری   - 533
معماری بایومورفیک   - 15
آرمان شهرگرایی   - 532
رابرت ونتوری در بیست و پنج روایت   - 14
برنامه ریزی شهری و منطقه ایی   - 520
فیلم پارازیت ساخته بونگْ جونْ هو   - 13
روح مکان   - 516
ویلا ساوا ـ لوکوربوزیه   - 13
طراحی صنعتی   - 505
ده کتاب که هر معمار باید بخواند   - 11
معماری منظر   - 500
ده پروژه کمتر شناخته شده لوکوربوزیه متقدم   - 10
آینده گرایی   - 485
کنگو کوما ـ استادیوم ملی توکیو   - 10
معماری تندیس گون   - 484
بی ینال ونیز   - 10
نوسازی و بهسازی بافت های شهری   - 483
کلیسای رونشان ـ لوکوربوزیه   - 10
معماری شمایل گون   - 446
درس گفتارهای اتووود   - 9
باز زنده سازی   - 431
معماری خوانی   - 9
توسعه پایدار   - 425
لیوینگ آرکیتکچر   - 9
هنر مدرنیستی   - 420
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه دوم   - 9
معماری یادمانی   - 364
معماری و فضای زیرساخت های نرم   - 9
تراشه های کانسپچوال   - 356
ده زن برتر تاریخ معماری مدرن   - 9
معماریِ توسعه   - 350
شارلوت پریاند به روایت آلیس راستورن   - 8
معماری سبز   - 345
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه اول   - 8
طراحی نئولیبرال   - 332
اتوره سوتساس به روایت آلیس راستورن   - 8
معماری پست مدرن   - 329
معماری تخت جمشید   - 8
تغییرات اقلیمی   - 309
منبع شناسی اتووود   - 7
اتووود کلاسیک   - 299
آلوار و آینو آلتو به روایت آلیس راستورن   - 7
محوطه سازی   - 272
طراحی و پناهجویان   - 7
کتابخانه ی اتووود   - 270
آیلین گری به روایت آلیس راستورن   - 7
بدنه سازی شهری   - 269
فرهنگ نفت   - 7
معماری محلی   - 268
هشت کوتاه نوشته در مورد پوپولیسم   - 7
معماری ارزان   - 263
ردلف شیندلر به روایت الیس راستورن   - 7
گرمایش زمین   - 262
باوهاوس به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری محدود   - 259
لوسی رای به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری تجربی   - 249
مارسل بروئر به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری انتقادی   - 245
چارلز رنه مکینتاش به روایت آلیس راستورن   - 7
بنای محدود   - 243
باکمینستر فولر به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ـ سینما   - 241
طراحی در بازی و تاج و تخت به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری های تک   - 227
سائول باس به روایت آلیس راستورن   - 7
زنان و معماری   - 222
میس ون در روهه به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن حومه شهری   - 214
معماری و عکاسی به روایت آلیس راستورن   - 7
عکاسی   - 213
طراحی روی بام به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن عمومی   - 200
رقابت مجتمع چندعملکردی شهید کاظمی قم   - 7
هنر انتزاعی   - 197
پاویون ایران ـ بی ینال ونیز 2016   - 7
گرافیک   - 178
طراحی و ضایعات به روای آلیس راستورن   - 7
فضای منفی   - 170
مینت د سیلوا به روایت آلیس راستورن   - 7
پروژه های دانشجویی از سراسر جهان   - 165
گونتا اشتلزل به روایت آلیس راستورن   - 7
هنر گفت و گو   - 155
عبور از مرحله جنینی   - 7
مسکن روستایی   - 153
معماری بلوک شرق ـ جهان در حال محو شدن   - 7
طراحی مبلمان   - 151
جنبش "جانِ سیاهان مهم است" و مسئله‌ی طراحی به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری و فاجعه   - 150
ریچارد نویترا به روایت آلیس راستورن   - 7
ترسیمات معماری   - 140
طراحی در زمانه بحران به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ژاپن   - 133
کارلو اسکارپا به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ایران   - 123
فرایند تکامل معماری مدرن هند   - 6
بلندمرتبه ها   - 117
پداگوژی انتقادی   - 6
اتووود ـ ایران معاصر   - 98
سینما ـ طراحی صحنه ـ معماری   - 6
اقتصادِ فضا   - 89
ورنر پنتون به روایت آلیس رستورن   - 6
معماری مذهبی   - 87
صد و بیست و یک تعریف معماری   - 6
معماری فاشیستی   - 86
پنج پروژه لوکوربوزیه متاخر که هیچگاه ساخته نشدند   - 6
معماران و چالش انتخاب معماری   - 86
رادایکالیسم ایتالیایی در سیزده روایت   - 5
مدرنیته؛ از نو   - 85
معماری مصر   - 5
اکسپو   - 79
تناقض هاوپیچیدگی ها:تئوریهای پیچیدگیِ ونتوری وجیکوبز   - 5
معماری و رسانه   - 78
کتاب هایی در باب یوتوپیا   - 5
فیلوکیتکت   - 74
شهر ژنریک و نامکان ها   - 4
ویروس کرونا و معماری   - 73
چالش های اخلاقی ریاضت ورزی در معماری به روایت پیر ویتوریو آئورلی   - 4
معماری فضای داخلی   - 72
چگونه یوتوپیا در روسیه انقلابی مدفون شد   - 4
معماری و هنر انقلابی   - 72
فرایند خلاقیت چهار پیشگام معماری مدرن   - 4
گفت و گو با مرگ   - 72
همه ما سایبورگ هستیم   - 4
معماری چین   - 69
اختلال های تشخیصی معماران مدرن   - 4
ویرانه ها   - 68
فرهنگ کمپ به روایت سوزان سانتاگ   - 4
پالپ نیوز ِ اتووود   - 68
اتووودْ آبزرور   - 4
معماری هند   - 67
شهرسازی کوچک مقیاس   - 4
معماری پراجکتیو   - 59
اتومبیل در چهار روایت کوتاه از بری ریچاردز   - 4
مدارس معماری   - 57
چهار یادداشت برای علی اکبر صارمی   - 4
پداگوژی   - 55
بلوپرینت   - 4
زاغه نشینی   - 54
رقابت آسمانخراش ایوُلو 2016   - 3
معماری دیجیتال   - 52
آینده کجاست؟ روایتی از رولینگ استون   - 3
جهان علمیْ تخیلی   - 51
داریوش شایگان و هنر ایرانی   - 3
معماری کانستراکتیویستی   - 49
باشگاه مشت زنی   - 3
طراحی در وضعیت پندمیک به روایت آلیس راستورن   - 45
بازپس گیری حریم خصوصی مان به روایت آنا وینر   - 3
معماری اوایل قرن بیستم روسیه   - 44
ژان بودریار؛ شفافیت، ابتذال و آلودگی رابطه   - 3
معماری و روانشناسی   - 43
اندیشیدن از مجرای پاسخ های کووید 19 با فوکو   - 3
جنبش متابولیسم   - 42
فیلم پدر ساخته ی فلوریان زلر   - 3
باهاوس   - 41
شش پروژه شاخص معماری پست مدرن   - 3
معماری و نقاشی   - 40
یوتوپیاهای سیاره ای . نیکیتا داوان با آنجلا دیویس و گایاتری اسپیواک   - 2
هنر روسیه   - 39
تعییرات زیست محیطی ـ انقلاب یا انهدام   - 2
بحران آب   - 38
جودیت باتلر مارا به تغییر شکل خشم مان فرا می خواند؛ گفت و گویی با ماشا گِسِن   - 2
معماری و ادبیات   - 36
برج سیگرام چگونه جهانی شد؟   - 2
معماری و هوش مصنوعی   - 36
زیستْ ریاضت و همبستگی در فضای اضطراری   - 2
درگذشت زاها حدید   - 34
فیس بوک، گوگل و عصر تاریک سرمایه داری نظارتی   - 2
معمارْستاره ها به روايت اتووود   - 33
رابرت نوزیک، یوتوپیا و دولت حداقلی   - 2
اکسپو شانگهای 2010   - 33
لویی کان به روایت آلیس راستورن   - 2
طراحی پارامتریک   - 32
اسمیتسن‌ ـ رابین هود گاردنز   - 2
آنتروپوسین   - 31
ده پرسش از هشت معمار   - 1
اکسپو میلان 2015   - 28
چهل نکته در باب هایدگرْخوانی   - 1
پاویون های سرپنتین   - 27
شهرْخوانی با اتووود   - 1
معماری پس از یازدهم سپتامبر   - 24
تابْ آوری دفاتر نوپای معماری   - 1
معماری مجازی   - 23
شهرهای پیشاصنعتی   - 1
معماری کوچک مقیاس   - 23
فیلمْگفتارهای معماری و پداگوژی معماری   - 1
معماری جنگلی   - 23
پیتر آیزنمن و خانه شماره یک به روایت روبرت سومول   - 1

طــراحــــــــــــــان
آر ای ایکس   - 3
ژان بودریار   - 10
آراتا ایسوزاکی   - 16
ژان نوول   - 22
آرشیگرام   - 7
ژاک دریدا   - 18
آرکی زوم   - 6
ژاک لوگوف   - 4
آلبرت پوپ   - 4
ژیل دلوز   - 34
آلدو روسی   - 15
سائول باس   - 7
آلفرد هیچکاک   - 5
ساسکیا ساسن   - 9
آلوار آلتو   - 19
سالوادور دالی   - 2
آلوارو سیزا   - 9
سانا   - 5
آن تینگ   - 4
سانتیاگو کالاتراوا   - 13
آنتونی گائودی   - 28
سدریک پرایس   - 3
آنتونی وایدلر   - 5
سو فوجیموتو   - 11
آنتونیو نگری   - 6
سوپراستودیو   - 9
آنیش کاپور   - 8
سورِ فِهْن   - 6
آی وِی وِی   - 34
سوزان سانتاگ   - 9
اُ ام اِی   - 46
شاشونا زوبوف   - 2
اتوره سوتساس   - 7
شیگرو بان   - 33
ادریان لابوت هرناندز   - 5
عبدالعزیز فرمانفرمایان   - 4
ادوارد برتینسکی   - 1
فدریکو بابینا   - 30
ادوارد سعید   - 17
فرانک گهری   - 50
ادوارد سوجا   - 10
فرانک لوید رایت   - 45
ادواردو سوتو دی مُرِ   - 18
فرای اوتو   - 10
ادولف لوس   - 8
فردا کولاتان   - 2
ارو سارینن   - 29
فردریک جیمسون   - 4
اریک اوون موس   - 14
فرشید موسوی   - 3
اریک هابسبام   - 2
فمیهیکو ماکی   - 4
استن آلن   - 4
فیلیپ جنسن   - 7
استیون هال   - 32
گابریل کوکو شنل   - 2
اسلاوی ژیژک   - 18
گایاتری چاکراوارتی اسپیواک   - 7
اسوالد متیوز اونگرز   - 7
گرگ لین   - 7
اسوتلانا بویم   - 4
گونتا اشتلزل   - 1
اسکار نیمایر   - 37
لئون کریر   - 2
اف او اِی   - 9
لبس وودز   - 26
ال لیسیتسکی   - 5
لوئیس باراگان   - 2
الیس راستورن   - 112
لوئیس مامفورد   - 1
اِم اِی دی   - 22
لودویگ لئو   - 3
ام وی آر دی وی   - 61
لودویگ میس ون دروهه   - 29
اماندا لِــوِت   - 4
لودویگ هیلبرزیمر   - 3
اویلر وو   - 9
لودویگ هیلبرزیمر   - 1
ایلین گری   - 8
لوسی رای   - 15
ایوان لئونیدوف   - 4
لویی کان   - 39
بئاتریس کُلُمینا   - 10
لوییجی مورتی   - 1
بال کریشنادوشی   - 4
لوییس بورژوا   - 8
باک مینستر فولر   - 12
لُکُربُزیه   - 149
برنارد چومی   - 33
لیام یانگ   - 4
برنارد خوری   - 2
لینا بو باردی   - 4
برنو زوی   - 7
مارتین هایدگر   - 31
بنیامین برتون   - 8
مارسل بروئر   - 7
بوگرتمن   - 1
مارشال برمن   - 16
بی یارکه اینگلس   - 68
مانفردو تافوری   - 16
پائولو سولری   - 4
مانوئل کاستلز   - 2
پائولو فریره   - 2
ماکسیمیلیانو فوکسِس   - 10
پاتریک شوماخر   - 3
مایکل سورکین   - 4
پال گلدبرگر   - 1
مایکل گریوز   - 6
پرویز تناولی   - 2
محمدرضا مقتدر   - 4
پری اندرسون   - 3
مخزن فکر شهر   - 1
پل ویریلیو   - 28
مـَــس استودیو   - 3
پیتر آیزنمن   - 59
معماران آر سی آر   - 4
پیتر برنس   - 5
معماران مورفسس   - 16
پیتر زُمتُر   - 69
موریس مرلوپنتی   - 2
پیتر کوک   - 8
موشه سفدی   - 12
پیر بوردیو   - 5
میشل سر   - 3
پییر ویتوریو آئورلی   - 14
میشل فوکو   - 59
تئودور آدورنو   - 6
نائومی کلاین   - 4
تادو اندو   - 13
نورمن فاستر   - 36
تام مین   - 13
نیکلای مارکوف   - 1
تام ویسکامب   - 10
هانا آرنت   - 9
تاکامیتسو آزوما   - 3
هانری لفور   - 24
توماس پیکتی   - 5
هانی رشید   - 5
توماس هیترویک   - 30
هرزوگ دی مورن   - 30
تیتوس بورکهارت   - 2
هرنان دیاز آلنسو   - 18
تیموتی مورتُن   - 2
هنری ژیرو   - 3
تیو ایتو   - 25
هنریک وایدولد   - 1
جاشوا پرینس ـ رامس   - 2
هنس هولین   - 5
جان برجر   - 2
هوشنگ سیحون   - 14
جان هیداک   - 6
هومی بابا   - 2
جف منن   - 2
واسیلی کاندینسکی   - 2
جفری کیپنس   - 3
والتر بنیامین   - 29
جورجو آگامبن   - 8
والتر گروپیوس   - 18
جوزپه ترانی   - 2
ورنر پنتون   - 5
جولیا کریستوا   - 2
ولادیمیر تاتلین   - 13
جونیا ایشیگامی   - 3
ولف پریکس   - 1
جیمز استرلینگ   - 1
ونگ شو   - 8
جین جیکوبز   - 2
ویتو آکنچی   - 12
چارلز جنکس   - 7
ویوین وست وود   - 6
چارلز رنه مکینتاش   - 7
ک. مایکل هیز   - 2
چارلز کوریا   - 15
کارلو اسکارپا   - 13
چاینا میه ویل   - 4
کازو شینوهارا   - 2
حسن فتحی   - 6
کازیو سجیما   - 2
حسین امانت   - 3
کالین روو   - 1
خورخه لوئیس بورخس   - 2
کامران دیبا   - 13
داریوش آشوری   - 1
کامرون سینکلر   - 11
داریوش شایگان   - 13
کریستفر الکساندر   - 2
دانیل لیبسکیند   - 24
کریستین نوربرگ ـ شولتز   - 15
دنیس اسکات براون   - 10
کریم رشید   - 5
دیلرـ اِسکـُـفیدیو+رِنفرو   - 23
کلر استرلینگ   - 2
دیوید رُی   - 2
کلود پَره   - 3
دیوید گیسن   - 2
کنت فرمپتن   - 14
دیوید هاروی   - 25
کنزو تانگه   - 9
رابرت نوزیک   - 2
کنستانتین ملنیکف   - 3
رابرت ونتوری   - 31
کنگو کوما   - 47
رُدولف شیندلر   - 7
کوپ هیمِلبِلا   - 22
رضا دانشمیر   - 5
کورنلیوس کاستوریادیس   - 3
رم کولهاس   - 108
کوین لینچ   - 7
رنزو پیانو   - 32
کیانوری کیکوتاکه   - 1
ریچارد مِیر   - 8
کیتیو آرتم لئونیدویچ   - 1
ریچارد نویترا   - 7
کیشو کـُـروکاوا   - 6
ریموند آبراهام   - 1
یان گِل   - 9
رینر بنهام   - 2
یو ان استودیو   - 32
رینهولد مارتین   - 5
یورگن هابرماس   - 15
ریکاردو بوفیل   - 5
یونا فریدمن   - 5
زاها حدید   - 194
یوهانی پالاسما   - 12
زیگموند فروید   - 19

کـاربـــــــری هـا
مسکونی   -829
معماری مذهبی   -105
زیرساخت های شهری   -425
گالری   -88
فرهنگی   -339
هتل   -78
پاویون   -270
ورزشی   -67
موزه   -258
بیمارستان و داروخانه و کلینیک   -40
اداری ـ خدماتی   -235
حمل و نقل عمومی   -39
مسکونی ـ تجاری   -166
ویلا   -12
تفریحی   -165
زاغه نشینی   -5
اموزشی   -140
مجموعه های مسکونی   -4
صنعتی   -107
عناصر یادمانی شهری   -1
حامی اتووود
مقـــــــــــالات
    دیوید هاروی و شهر در قامت فهمی انسانْ تولید
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    پهنه ی معلق تهران؛ شاه عبدالعظیم یا شهر ری
        علی رنجی پور
    دیوید هاروی و شهرســــــــــــــــــــــــــــــــــازی آلترناتیو
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    هنر گفت و گو ـ جان بریسندن و اد لوییس با دیوید هاروی
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
چنـــــد پــــروژه
مجموعه مسکونی شاه پریان
طراح : علیرضا امتیاز "مدیر اتووود"
منزل شخصی دکتر دلیر - خیابان ولیعصر کوچه 8
طراح : محمود امیدبخش
مجموعه ي تجاري و پاركينگ طبقاتي شقايق
طراح : امين حشمتی
خانه شعر ، پايان نامه معماري كارشناسي ارشد
طراح : م معيت
گذرگاه همیابی
طراح : محمود امیدبخش
کاریــــــــــــابی
   کاریابی
   لیست درخواست ها ی قبلی شما
   لیست کاندیدها به تفکیک استان
   لیست فرصت های کاری به تفکیک استان
وبـــــلـاگ هـــــا
آرشیتکت نمونه
مدیر : مسعود زمانیها
معماری به مثابه ساخت-سجاد نازی
مدیر : سجاد نازی
فتوت نامه معماران
مدیر : اخوان الصفا
مجله معماری Architecture Foolad City
مدیر : مسعود پریوز
معــــرفی کتــــــاب
رهیافت پدیدارشناسی در اندیشه پیتر زومتور
نویسنده :  .
انتشارات : علم معمار

حامی اتووود
کانال تلگرامی اتووود
چگونگیِ تحقق کشاورزی و باغ داریِ شهری؛ از "الف" تا "ی"
اتووود سرویس خبر:   سام شيخي
1400/03/19
مـنـــــــبـع : https://www.archdaily.com/916757/urban-farming-food-production-in-community-parks-and-private-garden
تعداد بازدید : 208

با آگاهی بیشتر ساکنان شهری از تأثیرات زیست محیطی تولید و حمل و نقل مواد غذایی و همچنین منشأ و امنیت آنچه که مصرف می کنند، کشاورزی شهری به طور حتم رشد می کند و نگاه عمومی و سیاسی را به خود جلب خواهد کرد. نزدیک کردن تولید غذا علاوه بر پایدار بودن، امری آموزشی است. با این حال، به طور کلی با محدودیت های موجود، نگرانی های پرورش مواد غذایی در شهرها تا حدودی با کشاورزی سنتی متفاوت است.

باغ های شهری می توانند مکان های زیادی را اشغال کنند و مقیاس های مختلفی داشته باشند. طاقچه ها و بالکن ها، زمین های خالی، حیاط مدارس، پارک های عمومی و حتی مکان های غیر محتمل مانند تونل های مترو از نمونه این فضاها هستند. آنها همچنین می توانند عمومی یا خصوصی باشند. در هر صورت، در نظر گرفتن برخی متغیرها مهم است.

انچه از پی می اید، بررسی متغیرها و مناسباتی است که برای حصول نتیجه بایستی رعایت شوند:

فضا: هنگام طراحی باغ، نه تنها برای کاشت، بلکه برای ذخیره سازی مواد و ابزارها  و شاید حتی برای ذخیره کود نیز باید فضا یی در نظر گرفته شود.

خورشید: سبزیجات برای رشد سالم به نور زیادی احتیاج دارند. توصیه می شود که حداقل ۷ ساعت و در حالت ایده آل ۱۱ ساعت در روز نور آفتاب داشته باشید. بعضی از گیاهان در مکانهای کم نور زنده می مانند، بنابراین جستجو کنید و ببینید کدام یک از آنها برای محیط موجود بهترین گزینه هستند.

آب: سبزیجات برای رشد سالم به آب زیادی نیز نیاز دارند. اطمینان حاصل کنید که مکان مورد نظر به آب با کیفیت و مکفی دسترسی دارد.

زهکشی: زمین های خیس می توانند رشد گیاهان را به تأخیر بیندازند و یا باعث بیماری گیاهان شود.

بادها: حتی گیاهان سازگار با سرما نیز باد شدید و سرد را تحمل نمی کنند. اگر سایت مانع باد ندارد، سعی کنید موانعی برای باد ایجاد کنید یا از بوته ها استفاده کنید.

گونه ها: کشت گیاهان نیاز به توجه دارد. بعضی از گونه ها به کنترل و مراقبت زیادی از جمله کنترل آفات، هرس و آبیاری زیاد نیاز دارند. برخی دیگر به راحتی با هر محیطی سازگار می شوند. در نظر گرفتن اندازه گیاه نیز ضروری است، گیاه سیب زمینی اگر بدون مراقبت رها شود می تواند در سرتاسر یک بالکن پخش می شود.

 

ـ فضاهایی برای تولید غذا

زمین شخصی / مناطق عمومی

کشاورزی در جوامع شهری اغلب در زمین های خالی خصوصی یا عمومی یا در مناطقی مانند میادین، ​​پارک ها و مدارس رخ می دهد. مدیران شهری این روش ها را به کار می گیرند تا تقاضای جوامع را برآورده کنند و برای بهبود کیفیت زندگی در شهر، کمک به بازآفرینی شهری، محیط زیست و بهداشت، تغییراتی را به وجود می آورند.

 

بام ساختمانها و خانه ها

کشاورزی در پشت بام امکان استفاده از فضاهایی را که به ندرت استفاده می شوند، فراهم می کند. بام های سبز با جذب تابش خورشید باعث کاهش گرمای شهری می شوند و همچنین با جذب باران، باعث کاهش فشار آب باران در سیستم های فاضلاب می شوند. گیاهان نیز می توانند از نور خورشید بیشتری بهره مند شوند.

 

حیاط خلوت / بالکن / پنجره ها

اینترنت پر از پیشنهادات برای ساختن باغ در فضاهای کوچک است. برخی گلدان های روی طاقچه پنجره می توانند ادویه های خوشمزه ای تولید کنند. یا حتی یک فضای کوچک باز می تواند چند پوند غذا تولید کند.

 

ـ راه های کاشت

طبقه همکف

رایج ترین شکل کاشت، کاشت مستقیم گیاه در زمین است. خاک باید معمولاً با برداشتن لایه بالایی و پوشاندن آن با خاک های ترکیبی مناسب برای کاشت، آماده شود. اما در شهرها این موضوع ممکن است به همین سادگی نباشد. خاک های شهری یا توسط بقایای فیزیکی یا سموم بیشتر در معرض آلودگی هستند. حذف بقایای شیشه، آسفالت، بتن و آزمایش مكرر خاک برای اطمینان از عدم وجود مواد شیمیایی، فلزات سنگین یا سایر آلودگی ها، ضروری است. در طراحی رستوران توجو، معماری بخار و Studio Croup، همه بستر ها با گونه های خوراکی پر شده است که در منو تهیه می شوند.

 

بستر های برافراشته

بستر های مرتفع، بستر هایی هستند که در بالای سطح زمین قرار دارند. آنها می توانند مانند جعبه (با ته و کناره) یا فقط کناره باشند، نکته مهم این است که عمق آنها باید به اندازه ریشه گیاهان باشد. این باغچه هااز مواد مختلفی مانند آجر، سنگ، بلوک های چوبی یا بتونی ساخته می شوند. با این حال، ارزیابی منبع و ایمنی مواد از اهمیت زیادی برخوردار است، زیرا آجرها و چوب ها می توانند مواد سمی داشته و خاک ها را آلوده کنند. اگرچه تولید آن پرزحمت و گران است، اما این بسترها به کشاورزان شهری این امکان را می دهد که بدون وجود پروژه های خاک برداری گران قیمت، مواد غذایی را با وجود آلودگی خاک و روی آسفالت یا بتن بکارند. آنها همچنین یک گزینه هوشمندانه برای باغ های موقت هستند و سرمایه گذاری کمتری نسبت به کاشت در خاک نیاز دارند.

 

گلدان

مانند بستر های مرتفع، گلدان ها نیز نوعی کاشت خارج از زمین هستند و بسیاری از مزایای مورد اول را به اشتراک می گذارند. با این وجود این ظروف معمولاً کوچکتر و به راحتی قابل حمل هستند و به صورت آماده در بازار خریداری می شوند. علاوه بر این، کشاورزان شهری می توانند از زباله های شهری برای تولید بسیاری از گزینه های گلدان استفاده کنند. هنگام انتخاب یک محفظه، باید به حجم، زهکشی و مواد آن توجه کرد. حجم آن باید مناسب با ریشه گیاه باشد، باید زهکشی مناسبی داشته باشد و نوع مواد، به ویژه هنگام استفاده از ظروف بازیافت شده، باید عاری از مواد سمی باشد. از به کارگیری چوب های رنگ شده یا تصفیه شده، پلاستیک های حاوی حلال یا پلی اتیلن با چگالی بالا و فلزات باید خودداری شود.

 

هیدروپونیک

هیدروپونیک تکنیک پرورش گیاهان بدون خاک است، جایی که ریشه ها یک محلول غذایی متعادل دریافت می کنند که حاوی آب و تمام مواد مغذی ضروری برای رشد گیاه است. به نظر می رسد این موضوع یک مفهوم باغبانی آینده نگرانه باشد، اما در اصل باغبانی هیدروپونیک به قرن هفتم قبل از میلاد مسیح باز می گردد. با این حال، محبوبیت و استفاده انبوه هیدروپونیک مسئله جدیدی است. بسیاری استفاده گسترده از هیدروپونیک را آینده کشاورزی می دانند.  زیرا مطالعات اخیر در زمینه کشاورزی هیدروپونیک نشان داده است، که مزایای زیادی از جمله تولید گیاهان با کیفیت بالا، اشغال فضای کمتر و مصرف منابع کمتر در این روش وجود دارد. علاوه بر این، روش های کشت هیدروپونیک، در ترکیب با باغبانی عمودی، به گسترش امکانات باغبانی شهری و باغبانی در فضای بسته، مانند مزارع عمودی، که گیاهان در داخل ساختمان ها و آسمان خراش ها، که اصطلاحا به نام مزرعه خراش ها رشد می کنند، کمک کرده است. نمودار شماره ۱عملکرد کشت هیدروپونیک را نشان می دهد.

در مقیاس کوچکتر، شرکت هایی مانند IKEA و آمازون سیستم های هیدروپونیک قابل نصب در داخل خانه را نیز به فروش می رسانند.

 

آبیاری تحتانی

بستر های مرتفع و گلدان ها می توانند از سیستم آبیاری تحتانی استفاده کنند. این نوع آبیاری، آبیاری نفوذی نیز نامیده می شود. این روش، یک روش آبیاری است که در آن آب در مخزنی زیر گیاه ذخیره می شود و ریشه ها فقط به میزان مورد نیاز از آب استفاده می کنند. این سیستم برای افرادی که مرتباً در حال سفر هستند، بسیار ایده آل است، زیرا گیاه می تواند برای روز ها و یا حتی هفته ها به صورت مستقل از آب موجود استفاده کند. در حال حاضر امکان تهیه گلدان هایی در بازار با این سیستم وجود دارد، و همچنین در اینترنت چندین آموزش در مورد نحوه ساخت یک بستر مرتفع با استفاده از آبیاری نفوذی به وسیله لوله و شیلنگ وجود دارد.

این مجموعه اطلاعات می تواند برای شروع درک و توسعه محصولات غذایی در نزدیکی خانه شما مفید باشد، که علاوه بر جان بخشیدن به فضاهای بلا استفاده، می تواند منبع سبزیجات سالم باشد.



نمودار شماره ۱




























حامی اتووود
نظـــــــر اعضــــــــا
هنوز نظری برای این خبر ثبت نشده است.

ثبــــــــت نظـــــــر

  
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  

درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group