عکاس آلمانی؛ اشتفان زیرِوِس که از ریزْپرنده ها برای
عکاسی هوایی از استخرهای شنای عمومی استفاده کرده است، هدفش توجه عموم مردم به
ارزش تسهیلات رایگان شناست.
عکس ها از استخرهایی متفاوت در المان، ایتالیا و ایسلند برداشته شده اند، بدون
توجه به فرم استانداردی که از استخر انتظار می رود، عکس ها کاملا از دیدِ بالا
برداشته شده اند و در تعارض کامل با الگوهای پیشین عکاسی از استخر قرار دارند.
یکی دیگر از اولویت های عکاس آلمانی یاداوری این واقعیت به مخاطب است که دسترسی به
اب برای استخرهای عمومی از چه اهمیتی برای شهرداری ها برخوردار است، توجه به عدم
استفاده از اب شرب برای پرکردن استخرهای خصوصی و مخالفت با قیمت گذاری برای
استفاده از استخرهایی که قبلا دسترسی شان برای عموم آزاد بوده است، از دیگر اهداف
این مجموعه را تشکیل می دهد.
عکاسیِ این مجموعه که از سال 2000 آغاز شده است به واسطه تغییرات سریع تکنولوژیک در
برداشتن عکس های عمودی و کاملا مستقیم از بالای اشیا روز به روز جذابیت های تازه
ای یافته و به کشف فهم تازه ای از اشیا نزد مخاطب انجامیده.
عکس ها تایپولوژی متنوعی از استخرها را نشان می دهد و نوع رابطه ی ان ها با زمین و
پیرامونشان را در بعدی تازه برای مخاطب اشکار می کند، استخرهایی که مدت هاست متروک
مانده اند و تبدیل به شی ای پسْ ماندی شده اند و استخرهایی که برای کودکان طراحی
شده اند و استخرهایی که بیشتر برای پرش در اب مهیا شده اند.
پس از عکاسی و در مرحله ی پس از تولید تلاش بر افریدنِ یک الگوی یکپارچه ی کفْ فرش
با استفاده از کاشی های پیرامون استخر بوده است تا شکل و رنگِ کاسه ی استخر
خودنمایی بهتر و واضح تری داشته باشد.
اشتفان زیرِوِس امیدوار است زیبایی شناسی این عکس ها و فرمالیسم شیک برخی از
تصاویر پیام اصلی و جدی مجموعه را به حاشیه نراند و خاطرات دوران کودکی اش از شنا
در استخرهای عمومیِ رایگان مجدد احیا شود و استخرهای عمومی دوباره به مثابه
نمادهایی از دسترسی رایگان و ازاد مردم به اب و آزادی و با هم بودن و شادی در مرکز
توجه مردم و حاکمان قرار گیرد.