ایده های لوکوربوزیه در مورد مبلمان مدرن، خانه های مدرن و شهرهای مدرن هنوز، بیش از سه دهه پس از فوتش، تاثیرگذار و متقن باقی مانده اند، او ابژه های زندگی روزمره را در قامت ابزارها؛ عناصری که فرم و کارکردشان می تواند بر مدار عقلانیت استاندارد شوند می دید. مبل فلزی ای که لوکوربوزیه با کمک پی یر ژنه و شارلوت پریاند طراحی نمود، بر قوام کانسپت های متقنی همچون تپولوژی و صرفه اقتصادی طراحی شده بودند که تا پیش از ان در میان هیچ یک از تولیدات گران قیمت و معْظم طراحی مدرن دیده نشده بود.
جورج . اچ . مارکوس با یک چنین روی کردی، نقش و جای گاه مبلمان در ماشین های زیستی لوکوربوزیه؛ از اولین اثار فاخر او همچون پاویون روح نو تا ویلا ساووا و مجمتع مسکونی مارسی را مورد بررسی قرار می دهد، در این میان تحلیل جزییات و تاکید لوکوربوزیه به رنگ نیز از جمله مهمات اثر تقدیر شده مارکوس می باشند، اثر با ان که غالبا بر این عبارت پیتر بلیک صحه می گذارد که ابژه های عصر ماشین علی رغم ان که به گونه هایی از طراحی منجر شدند که هیچگاه شئون اقتصادی، کارایی و حتی کارکردهای استاندارد را براورده نساختند اما همیشه زیبا بودند و خواهند ماند، اما از سختی های طراحی داخلی لوکوربوزیه در مواجه با مهمترین پروژه هایش پرده بر می دارد و در ضمن از تاثیر شارلوت پریاند در طراحی مبلمان هایی که غالبا به نام لوکوربوزیه در تاریخ طراحی شناخته می شوند.
برای مشاهده نگاه لوکوربوزیه به زیست ـ ماشین می توانید مشاهده فرمایید مقاله لوکوربوزیه و انگاره ی ماشین؛ تبلور شی صنعتی واجد الگوهای زیبایی شناسی نوشته علیرضا صبوری را
و
برای دریافت فهمی عمیق تر نسبت به شرایط سخت کاری زنانی همچون شارلوت پریاند در بازار حرفه ای معماری ان زمان و نحوه همکاری وی با لوکوربوزیه ببینید مقاله اکثریت خاموش؛ ایا طراحی هنوز باشگاهی مردانه است را