معماران معاصر ایران, اتووود - بزرگترین سایت معماری
ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما |  تبلیغات




موضوعـات مــعـماری
معماری و دیگر حوزه های فکر   - 1575
معماری کوچک مقیاس   - 23
منظر شهری   - 1493
طراحی مُد   - 23
نظریه معماری   - 1099
معماری بیابانی   - 22
طراحي داخلي   - 1043
جشن نامه اتووود   - 21
سازه های شهری   - 952
زاها حدید از نگاه معماران ایرانی   - 21
تکنولوژی ساخت   - 931
زنانِ معمارِ ایرانی و سقف شیشه ای در نوزده روایت   - 20
معماری حوزه عمومی   - 880
شانزده کتاب برای ورود به جهان اِی آی و عصر آنتروپوسین   - 19
مرزهای معماری   - 858
سینما به ترتیب الفبا به روایت هاوارد سوبر   - 18
نگاه نو به سكونت   - 817
پردیس ویترا   - 18
المان شهری   - 799
معماری ـ موسیقی   - 18
نظریه شهری   - 795
20 بنا که هرگز ساخته نشد   - 17
معماری و سیاست   - 756
کارگاهْ مسابقه قوام الدین شیرازی   - 16
کلان سازه   - 668
مسابقه مرکز اجتماعی شهر صدرا   - 15
معماری مدرن   - 648
شهرهای در حرکت   - 15
معماری پایدار   - 601
معماری بایومورفیک   - 15
آرمان شهرگرایی   - 539
رابرت ونتوری در بیست و پنج روایت   - 15
منتقدان معماری   - 534
فیلم پارازیت ساخته بونگْ جونْ هو   - 13
برنامه ریزی شهری و منطقه ایی   - 527
ویلا ساوا ـ لوکوربوزیه   - 13
روح مکان   - 520
ده کتاب که هر معمار باید بخواند   - 11
معماری منظر   - 516
ده پروژه کمتر شناخته شده لوکوربوزیه متقدم   - 10
طراحی صنعتی   - 514
کنگو کوما ـ استادیوم ملی توکیو   - 10
آینده گرایی   - 503
بی ینال ونیز   - 10
نوسازی و بهسازی بافت های شهری   - 494
کلیسای رونشان ـ لوکوربوزیه   - 10
معماری تندیس گون   - 487
درس گفتارهای اتووود   - 9
معماری شمایل گون   - 451
معماری خوانی   - 9
باز زنده سازی   - 437
لیوینگ آرکیتکچر   - 9
توسعه پایدار   - 437
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه دوم   - 9
هنر مدرنیستی   - 422
معماری و فضای زیرساخت های نرم   - 9
معماریِ توسعه   - 367
ده زن برتر تاریخ معماری مدرن   - 9
معماری یادمانی   - 367
سینما ـ طراحی صحنه ـ معماری   - 8
تراشه های کانسپچوال   - 356
شارلوت پریاند به روایت آلیس راستورن   - 8
معماری سبز   - 350
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه اول   - 8
طراحی نئولیبرال   - 345
اتوره سوتساس به روایت آلیس راستورن   - 8
معماری پست مدرن   - 331
معماری تخت جمشید   - 8
تغییرات اقلیمی   - 318
منبع شناسی اتووود   - 7
اتووود کلاسیک   - 300
آلوار و آینو آلتو به روایت آلیس راستورن   - 7
محوطه سازی   - 281
طراحی و پناهجویان   - 7
کتابخانه ی اتووود   - 272
آیلین گری به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری محلی   - 271
فرهنگ نفت   - 7
بدنه سازی شهری   - 270
هشت کوتاه نوشته در مورد پوپولیسم   - 7
گرمایش زمین   - 270
ردلف شیندلر به روایت الیس راستورن   - 7
معماری ارزان   - 266
باوهاوس به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری محدود   - 264
لوسی رای به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری تجربی   - 250
مارسل بروئر به روایت آلیس راستورن   - 7
بنای محدود   - 248
چارلز رنه مکینتاش به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ـ سینما   - 248
باکمینستر فولر به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری انتقادی   - 248
طراحی در بازی و تاج و تخت به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری های تک   - 229
سائول باس به روایت آلیس راستورن   - 7
زنان و معماری   - 226
میس ون در روهه به روایت آلیس راستورن   - 7
عکاسی   - 222
معماری و عکاسی به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن حومه شهری   - 215
طراحی روی بام به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن عمومی   - 201
رقابت مجتمع چندعملکردی شهید کاظمی قم   - 7
هنر انتزاعی   - 198
پاویون ایران ـ بی ینال ونیز 2016   - 7
گرافیک   - 184
طراحی و ضایعات به روای آلیس راستورن   - 7
فضای منفی   - 179
مینت د سیلوا به روایت آلیس راستورن   - 7
پروژه های دانشجویی از سراسر جهان   - 165
گونتا اشتلزل به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری و فاجعه   - 159
عبور از مرحله جنینی   - 7
مسکن روستایی   - 155
معماری بلوک شرق ـ جهان در حال محو شدن   - 7
هنر گفت و گو   - 155
جنبش "جانِ سیاهان مهم است" و مسئله‌ی طراحی به روایت آلیس راستورن   - 7
طراحی مبلمان   - 153
ریچارد نویترا به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ژاپن   - 142
طراحی در زمانه بحران به روایت آلیس راستورن   - 7
ترسیمات معماری   - 141
کارلو اسکارپا به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ایران   - 129
فرایند تکامل معماری مدرن هند   - 6
بلندمرتبه ها   - 120
پداگوژی انتقادی   - 6
اتووود ـ ایران معاصر   - 105
ورنر پنتون به روایت آلیس رستورن   - 6
اقتصادِ فضا   - 100
صد و بیست و یک تعریف معماری   - 6
معماری و رسانه   - 94
پنج پروژه لوکوربوزیه متاخر که هیچگاه ساخته نشدند   - 6
معماری فاشیستی   - 87
شهرسازی کوچک مقیاس   - 5
معماری مذهبی   - 87
رادایکالیسم ایتالیایی در سیزده روایت   - 5
مدرنیته؛ از نو   - 87
معماری مصر   - 5
معماران و چالش انتخاب معماری   - 86
تناقض هاوپیچیدگی ها:تئوریهای پیچیدگیِ ونتوری وجیکوبز   - 5
اکسپو   - 80
کتاب هایی در باب یوتوپیا   - 5
معماری فضای داخلی   - 76
شهر ژنریک و نامکان ها   - 4
فیلوکیتکت   - 75
چالش های اخلاقی ریاضت ورزی در معماری به روایت پیر ویتوریو آئورلی   - 4
ویروس کرونا و معماری   - 73
چگونه یوتوپیا در روسیه انقلابی مدفون شد   - 4
معماری و هنر انقلابی   - 72
فرایند خلاقیت چهار پیشگام معماری مدرن   - 4
گفت و گو با مرگ   - 72
همه ما سایبورگ هستیم   - 4
ویرانه ها   - 71
اختلال های تشخیصی معماران مدرن   - 4
معماری چین   - 70
فرهنگ کمپ به روایت سوزان سانتاگ   - 4
پالپ نیوز ِ اتووود   - 68
اتووودْ آبزرور   - 4
معماری هند   - 67
اتومبیل در چهار روایت کوتاه از بری ریچاردز   - 4
معماری پراجکتیو   - 61
چهار یادداشت برای علی اکبر صارمی   - 4
مدارس معماری   - 58
بلوپرینت   - 4
پداگوژی   - 56
رقابت آسمانخراش ایوُلو 2016   - 3
زاغه نشینی   - 54
آینده کجاست؟ روایتی از رولینگ استون   - 3
جهان علمیْ تخیلی   - 54
داریوش شایگان و هنر ایرانی   - 3
معماری دیجیتال   - 53
باشگاه مشت زنی   - 3
معماری کانستراکتیویستی   - 50
بازپس گیری حریم خصوصی مان به روایت آنا وینر   - 3
معماری اوایل قرن بیستم روسیه   - 45
ژان بودریار؛ شفافیت، ابتذال و آلودگی رابطه   - 3
طراحی در وضعیت پندمیک به روایت آلیس راستورن   - 45
اندیشیدن از مجرای پاسخ های کووید 19 با فوکو   - 3
معماری و روانشناسی   - 44
فیلم پدر ساخته ی فلوریان زلر   - 3
جنبش متابولیسم   - 44
شش پروژه شاخص معماری پست مدرن   - 3
باهاوس   - 42
کودتایی که در مورد ان صحبت نمی کنیم   - 2
معماری و نقاشی   - 42
یوتوپیاهای سیاره ای . نیکیتا داوان با آنجلا دیویس و گایاتری اسپیواک   - 2
هنر روسیه   - 40
تعییرات زیست محیطی ـ انقلاب یا انهدام   - 2
بحران آب   - 39
جودیت باتلر مارا به تغییر شکل خشم مان فرا می خواند؛ گفت و گویی با ماشا گِسِن   - 2
معماری و ادبیات   - 37
برج سیگرام چگونه جهانی شد؟   - 2
معماری و هوش مصنوعی   - 37
زیستْ ریاضت و همبستگی در فضای اضطراری   - 2
آنتروپوسین   - 34
فیس بوک، گوگل و عصر تاریک سرمایه داری نظارتی   - 2
درگذشت زاها حدید   - 34
رابرت نوزیک، یوتوپیا و دولت حداقلی   - 2
معمارْستاره ها به روايت اتووود   - 33
لویی کان به روایت آلیس راستورن   - 2
اکسپو شانگهای 2010   - 33
اسمیتسن‌ ـ رابین هود گاردنز   - 2
طراحی پارامتریک   - 32
ده پرسش از هشت معمار   - 1
اکسپو میلان 2015   - 28
چهل نکته در باب هایدگرْخوانی   - 1
پاویون های سرپنتین   - 27
شهرْخوانی با اتووود   - 1
معماری جنگلی   - 26
تابْ آوری دفاتر نوپای معماری   - 1
معماری و گیم   - 24
شهرهای پیشاصنعتی   - 1
معماری پس از یازدهم سپتامبر   - 24
فیلمْگفتارهای معماری و پداگوژی معماری   - 1
معماری؛ خیر مشترک و امید اجتماعی   - 23
پیتر آیزنمن و خانه شماره یک به روایت روبرت سومول   - 1
معماری مجازی   - 23

طــراحــــــــــــــان
آر ای ایکس   - 3
زیگموند فروید   - 19
آراتا ایسوزاکی   - 16
ژان بودریار   - 10
آرشیگرام   - 7
ژان نوول   - 22
آرکی زوم   - 6
ژاک دریدا   - 19
آلبرت پوپ   - 4
ژاک لوگوف   - 4
آلدو روسی   - 15
ژیل دلوز   - 34
آلفرد هیچکاک   - 5
سائول باس   - 7
آلوار آلتو   - 19
ساسکیا ساسن   - 9
آلوارو سیزا   - 9
سالوادور دالی   - 2
آن تینگ   - 4
سانا   - 5
آنتونی گائودی   - 28
سانتیاگو کالاتراوا   - 13
آنتونی وایدلر   - 5
سدریک پرایس   - 3
آنتونیو نگری   - 6
سو فوجیموتو   - 13
آنیش کاپور   - 8
سوپراستودیو   - 9
آی وِی وِی   - 34
سورِ فِهْن   - 6
اُ ام اِی   - 48
سوزان سانتاگ   - 10
اتوره سوتساس   - 7
شاشونا زوبوف   - 4
ادریان لابوت هرناندز   - 5
شیگرو بان   - 34
ادوارد برتینسکی   - 1
عبدالعزیز فرمانفرمایان   - 4
ادوارد سعید   - 17
فدریکو بابینا   - 30
ادوارد سوجا   - 10
فرانک گهری   - 50
ادواردو سوتو دی مُرِ   - 18
فرانک لوید رایت   - 45
ادولف لوس   - 8
فرای اوتو   - 10
ارو سارینن   - 29
فردا کولاتان   - 2
اریک اوون موس   - 14
فردریک جیمسون   - 4
اریک هابسبام   - 2
فرشید موسوی   - 3
استن آلن   - 4
فمیهیکو ماکی   - 4
استیون هال   - 32
فیلیپ جنسن   - 7
اسلاوی ژیژک   - 18
گابریل کوکو شنل   - 2
اسنوهتا   - 5
گایاتری چاکراوارتی اسپیواک   - 7
اسوالد متیوز اونگرز   - 7
گرگ لین   - 7
اسوتلانا بویم   - 4
گونتا اشتلزل   - 1
اسکار نیمایر   - 37
لئون کریر   - 2
اف او اِی   - 9
لبس وودز   - 26
ال لیسیتسکی   - 5
لوئیس باراگان   - 2
الیس راستورن   - 112
لوئیس مامفورد   - 1
اِم اِی دی   - 22
لودویگ لئو   - 3
ام وی آر دی وی   - 67
لودویگ میس ون دروهه   - 29
اماندا لِــوِت   - 4
لودویگ هیلبرزیمر   - 3
اویلر وو   - 9
لودویگ هیلبرزیمر   - 1
ایلین گری   - 8
لوسی رای   - 15
ایوان لئونیدوف   - 4
لویی کان   - 39
بئاتریس کُلُمینا   - 10
لوییجی مورتی   - 1
بال کریشنادوشی   - 4
لوییس بورژوا   - 8
باک مینستر فولر   - 12
لُکُربُزیه   - 149
برنارد چومی   - 33
لیام یانگ   - 4
برنارد خوری   - 2
لینا بو باردی   - 4
برنو زوی   - 7
مارتین هایدگر   - 31
بنیامین برتون   - 8
مارسل بروئر   - 7
بوگرتمن   - 1
مارشال برمن   - 16
بی یارکه اینگلس   - 68
مانفردو تافوری   - 16
پائولو سولری   - 4
مانوئل کاستلز   - 2
پائولو فریره   - 2
ماکسیمیلیانو فوکسِس   - 10
پاتریک شوماخر   - 3
مایکل سورکین   - 4
پال گلدبرگر   - 1
مایکل گریوز   - 6
پرویز تناولی   - 2
محمدرضا مقتدر   - 4
پری اندرسون   - 3
مخزن فکر شهر   - 1
پل ویریلیو   - 28
مـَــس استودیو   - 3
پیتر آیزنمن   - 59
معماران آر سی آر   - 4
پیتر برنس   - 5
معماران مورفسس   - 16
پیتر زُمتُر   - 69
موریس مرلوپنتی   - 2
پیتر کوک   - 8
موشه سفدی   - 12
پیر بوردیو   - 5
میشل سر   - 3
پییر ویتوریو آئورلی   - 14
میشل فوکو   - 59
تئودور آدورنو   - 6
نائومی کلاین   - 4
تادو اندو   - 13
نورمن فاستر   - 36
تام مین   - 13
نیکلای مارکوف   - 1
تام ویسکامب   - 10
هانا آرنت   - 9
تاکامیتسو آزوما   - 3
هانری لفور   - 24
توماس پیکتی   - 5
هانی رشید   - 5
توماس هیترویک   - 31
هرزوگ دی مورن   - 31
تیتوس بورکهارت   - 2
هرنان دیاز آلنسو   - 18
تیموتی مورتُن   - 2
هنری ژیرو   - 3
تیو ایتو   - 25
هنریک وایدولد   - 1
جاشوا پرینس ـ رامس   - 2
هنس هولین   - 5
جان برجر   - 2
هوشنگ سیحون   - 14
جان هیداک   - 6
هومی بابا   - 2
جف منن   - 2
واسیلی کاندینسکی   - 2
جفری کیپنس   - 3
والتر بنیامین   - 29
جورجو آگامبن   - 8
والتر گروپیوس   - 18
جوزپه ترانی   - 2
ورنر پنتون   - 5
جولیا کریستوا   - 2
ولادیمیر تاتلین   - 13
جونیا ایشیگامی   - 4
ولف پریکس   - 1
جیمز استرلینگ   - 1
ونگ شو   - 8
جین جیکوبز   - 2
ویتو آکنچی   - 12
چارلز جنکس   - 7
ویوین وست وود   - 6
چارلز رنه مکینتاش   - 7
ک. مایکل هیز   - 2
چارلز کوریا   - 15
کارلو اسکارپا   - 13
چاینا میه ویل   - 4
کازو شینوهارا   - 2
حسن فتحی   - 6
کازیو سجیما   - 2
حسین امانت   - 3
کالین روو   - 1
خورخه لوئیس بورخس   - 2
کامران دیبا   - 13
داریوش آشوری   - 1
کامرون سینکلر   - 11
داریوش شایگان   - 13
کریستفر الکساندر   - 2
دانیل لیبسکیند   - 24
کریستین نوربرگ ـ شولتز   - 15
دنیس اسکات براون   - 10
کریم رشید   - 5
دیلرـ اِسکـُـفیدیو+رِنفرو   - 23
کلر استرلینگ   - 2
دیوید رُی   - 2
کلود پَره   - 3
دیوید گیسن   - 2
کنت فرمپتن   - 14
دیوید هاروی   - 25
کنزو تانگه   - 10
رابرت نوزیک   - 2
کنستانتین ملنیکف   - 3
رابرت ونتوری   - 31
کنگو کوما   - 47
رُدولف شیندلر   - 7
کوپ هیمِلبِلا   - 22
رضا دانشمیر   - 5
کورنلیوس کاستوریادیس   - 3
رم کولهاس   - 112
کوین لینچ   - 7
رنزو پیانو   - 33
کیانوری کیکوتاکه   - 1
ریچارد مِیر   - 8
کیتیو آرتم لئونیدویچ   - 1
ریچارد نویترا   - 7
کیشو کـُـروکاوا   - 8
ریموند آبراهام   - 1
یان گِل   - 9
رینر بنهام   - 2
یو ان استودیو   - 32
رینهولد مارتین   - 5
یورگن هابرماس   - 15
ریکاردو بوفیل   - 5
یونا فریدمن   - 5
زاها حدید   - 194
یوهانی پالاسما   - 12

کـاربـــــــری هـا
مسکونی   -834
معماری مذهبی   -105
زیرساخت های شهری   -432
گالری   -88
فرهنگی   -343
هتل   -79
پاویون   -273
ورزشی   -67
موزه   -262
بیمارستان و داروخانه و کلینیک   -40
اداری ـ خدماتی   -237
حمل و نقل عمومی   -39
تفریحی   -172
ویلا   -16
مسکونی ـ تجاری   -168
مجموعه های مسکونی   -5
اموزشی   -142
زاغه نشینی   -5
صنعتی   -107
عناصر یادمانی شهری   -2
حامی اتووود
مقـــــــــــالات
    دیوید هاروی و شهر در قامت فهمی انسانْ تولید
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    پهنه ی معلق تهران؛ شاه عبدالعظیم یا شهر ری
        علی رنجی پور
    دیوید هاروی و شهرســــــــــــــــــــــــــــــــــازی آلترناتیو
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    هنر گفت و گو ـ جان بریسندن و اد لوییس با دیوید هاروی
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
چنـــــد پــــروژه
مجموعه مسکونی شاه پریان
طراح : علیرضا امتیاز "مدیر اتووود"
منزل شخصی دکتر دلیر - خیابان ولیعصر کوچه 8
طراح : محمود امیدبخش
مجموعه ي تجاري و پاركينگ طبقاتي شقايق
طراح : امين حشمتی
خانه شعر ، پايان نامه معماري كارشناسي ارشد
طراح : م معيت
گذرگاه همیابی
طراح : محمود امیدبخش
کاریــــــــــــابی
   کاریابی
   لیست درخواست ها ی قبلی شما
   لیست کاندیدها به تفکیک استان
   لیست فرصت های کاری به تفکیک استان
وبـــــلـاگ هـــــا
آرشیتکت نمونه
مدیر : مسعود زمانیها
معماری به مثابه ساخت-سجاد نازی
مدیر : سجاد نازی
فتوت نامه معماران
مدیر : اخوان الصفا
مجله معماری Architecture Foolad City
مدیر : مسعود پریوز
معــــرفی کتــــــاب
رهیافت پدیدارشناسی در اندیشه پیتر زومتور
نویسنده :  .
انتشارات : علم معمار

حامی اتووود
کانال تلگرامی اتووود
دفترِ مخزن فکر شهر و مرکز محله ای در زاغه نشین گروتائو؛ عدالت فضایی برای اقلیت های ژئوپلیتیکی
اتووود سرویس خبر:   گروه ترجمه و تحقيقات اتووود
1391/01/19
مـنـــــــبـع : http://www.designboom.com
تعداد بازدید : 9984

کارنامه استودیوی بین المللی مخزنِ فکرِ شهر نشان داده است ره یافت های تحقیق و توسعه شان در حوزه معماری و شهرسازی طی دهه های گذشته بر فهم شهر غیر رسمی، بازاندیشی بر محدودیت های کالبدی معماری معاصر و گذر از جهت گیری فرمی به سمت معماریِ اجتماعیِ هدفْ محور استوار بوده است.

یکی از اخرین کارهایشان، طرح پیشنهادی شان برای یک مرکز فرهنگی و اجتماعی واقع در گروتائو؛ مرکزِ زاغه نشین پارایسوپلیسِ سائوپائولو می باشد. هدف طرح تبدیل توپوگرافی غامض و سکونت گاه های غیر رسمی به منطقه ای فعال و حوزه عمومی ای پویا از طریق طراحی اجتماع محور است، انچه در این طرح حائز اهمیت است، فرایند تحلیل تاثیرات محلی رشد سریع و بهبود وضعیت زیست گاه های حاشیه ای در تغییر بنیه ی ساختارهای اجتماعی است. پروژه دفتر مخزن فکر شهر ساختمان چندمنظوره ایست که سال گذشته رتبه اول جایزه هـُـلمیومِ امریکای جنوبی را از ان خود کرد.

پایین ترین منطقه مجموعه به کارگاه موسیقی اختصاص یافته تا با انجام برنامه های متنوع پتانسیل های به ذات سایت را ارتقا دهد. امکانات رفاهی و ورزشی، امکانات پوشش دهنده حمل و نقل عمومی و مدرسه موسیقی، استودیو ها، سالن اجرا، فضاهای تمرین و استراحت و کلاس های کمک اموزشی از دیگر ریزْ فضاهای موجود در مجموعه اند. این مجموعه کاتالیزوریست برای منطقه تا برنامه های فرهنگی و موسیقی یایی را در سطح زاغه نشین بسط داده و شبکه ی جدیدی می افریند که جوانان از هر قشر و طبقه ای را به خود جذب می کند. طبقه فوقانی مجموعه میزبان مسکن های موقتی است که به قربانیان خشونت های خانگی و بی جاشدگان رانده شده از مناطق خطرناک اختصاص یافته. فضاهای تجاری در طبقه اول جانمایی شده است و در قامت ابزاری اقتصادی ظاهر می شود که فضای خیابان را فعال ساخته و محرکی است برای اقتصاد خرد متاثر از کشاورزی شهری.

پروژه عملا می خواهد نشان دهد که معمار معاصر بایستی از نقش سنتی خود فاصله بگیرد و همچون عامل به هم رسش نیروهای متضاد مستتر در برنامه ریزی عمودی و از بالا به پایین و ابداعات از پایین به بالا عمل نماید. با ایجاد بستری مشترک برای به هم رسش این دو نیروی متخاصم، این منطقه شهری می تواند از تعارض ها بکاهد و کنش دو سویه ی زایایی ایجاد نماید.

اولویت طرح تجهیز این محله حاشیه ای به زیرساخت ها، اب سالم برای شرب و دیگر استفاده های بهداشتی، نورپردازی مناسب در شب و تزریق زیرساخت های اجتماعی ای همچون تحصیل، امنیت، فرهنگ و حوزه عمومی می باشد.

هدف عمده مدل طراحی شهری ای که از طریق این پروژه تعقیب می شود، تدقیق عدالت فضاییْ مکانی است. تراس های پیرامونی مجموعه زیرساخت های اساسی و الزامی بافت را با نیازهای اجتماعی ترکیب می کنند و فضاها و عرصه هایی برای برنامه های متنوع به وجود می اورند، ان ها همچنین میانْ راه هایی را برای اتصال فضاهای متروک مانده میان همهمه زاغه ایجاد می کنند، کمترین میزان ساخت و ساز و دخالت حجمی با حداکثر برون داد اجتماعی نظیر امنیت و میل به تعریف حوزه عمومی و نظام اجتماعی.

رمپْ تراس های محیطی ای که پیرامون مجموعه را فرا می گیرند دسترسی از بالا و پایین مجموعه را فراهم می اورد و نظام حرکت عمومی را در منطقه ای که به داشتن توپوگرافی خطرناک و مشکل افرین معروف است اصلاح می کند .

کشاورزی شهری فضا را از مفهومی خالی به منظری فعال تبدیل می کند، این برنامه ریزی فضایی نه فقط به کار تامین غذا در مقیاس محدود می اید بلکه به خود بنیادی اقتصادی محله نیز کمک می کند. سیستم فیلترینگ معکوس برای استفاده مجدد از اب استفاده شده، از اب در قامت نیروی مخرب، عاملی زاینده می سازد.

در کل مجموعه پیش نمونه یا نمونه ازمایشی یا پرُتُتایپی است که می تواند برای تمام مناطق با ریسک بالا قابل راست ازمایی باشد.

مرکز فرهنگی و اجتماعی واقع در گروتائو؛ مرکزِ زاغه نشین پارایسوپلیسِ سائوپائولو


جانمایی در سایت


ریز فضاهای مجموعه


جانمایی فضاهای سبز و تراسْ های سبز شهری


سیرکولاسیون تراس ها


سیرکولاسیون مدرسه موسیقی


1. natural ventilation chimney combination of stack, solar and wind supported ventilated system 2. hybrid photovoltaic panels electricity during the day IR-Emission of water during the night 3. air conditioner 4. shading protects against solar exposure along the east and west facade 5. slab cooling tempering the concrete structure with embedded hydronic piping 6. hybrid ventilation natural ventilation in should seasons AC operation in humid season 7. cross ventilation wind from south direction provides fresh air, warm winds coming from north direction are blocked by the hill cooling water cycle 8. heat rejection from air conditioner 9. heat sink during the day 10. heat emission during night by lunar collector on roof 11. chilled water to air conditioner


water model 1. runoff cascades over permeable surfaces, absorbing excess stormwater and increasing water oxygen levels 2. site contours direct the water inward to minimize off-site discharge 3. runoff is collected into terraced wetland water gardens to trap contaminants and particulars. the system is a natural filter that enhances air quality, lowers ambient temperatures by evapotranspiration, and introduces habitat niches that attract foraging birds 4. treated overflow from the wetlands is collected into an underground cistern for storage and laster reuse 5. stored water is treated to local quality standards with rapid sand filtration and pumped to elevated tanks for reuse 6. water is lifted during dry periods to provide irrigation in planted areas 7. treated water is available for non-potable uses, such as toilet flushing 8. minimal stormwater is discharged to the public swear system


wall section of building system 1. hybrid photovoltaic panels 2. air conditioner 3. shading 4. slab cooling 5. hybrid ventilation 6. cross ventilation cooling water cycle 7. heat rejection from air conditioner 8. heat sink during the day 9. heat emission during night by lunar collector on roof 10. chilled water to air conditioner


طبقه همکف


طبقه اول


طبقه دوم


طبقه سوم




حامی اتووود
نظـــــــر اعضــــــــا
مجتبی غلامحسینیان ( 1391/03/29 ) :
با سلام
به نظر بنده این نوع معماری همانند شهر های زاغه نشین بمبئی با وجود نداشتن هندسه معماری خاص و نظمی در خور شهر ولی چون با مناسبات اقتصادی،سیاسی ،فرهنگی شهر ها گره خورده است میتوان به عنوان یک معمار هم به بستر های زندگی و شهری این قشر از جامعه توجه داشت میتوان از این طرح به عنوان مرکز محله و تقویت مناسبات فرهنگی استفاده کرد
شهروز بنافی ( 1391/04/03 ) :
طرح ارایه شده به خوبی به اهداف اولیه خود رسیده است ضمن اینکه تضادی که به عمد و هوشیارانه با بافت پیرامونی ایجاد شده است بیننده را در نگاه اول به یاد ساختمان پمپیدو می اندازد با این تفاوت که به اعتقاد بنده ساختمان پمپیدو با توجه به اهمیت بالای بافت پیرامونش نباید به این سبک و سیاق بنا می شد اما در اینجا با توجه به نوع بافت اطراف به درستی این کار انجام شده است ضمن اینکه سادگی در فرم از جمله نکات مثبتی است که به خوبی با در نظر گرفتن بافت به آن توجه شده است.
زهــرا رحیمی حقیقی ( 1391/04/04 ) :
این طرح به خوبی با بافت قدیم که در اطراف خود دارد ترکیب شده و هماهنگی لازم را به وجود آورده.به خصوص شیب موجود در بافت اطراف و طرح ساده و متناسب با محیط ، به ایجاد این هماهنگی کمک کرده و باعث به وجود آمدن طرح و فضایی منسجم و معقولانه و در ارتباط با هم ،شده.تضادی که بین طرح و بافت قدیم اطراف وجود دارد به دلیل این همگنی و ترکیب با اطراف، زیبا و چشم نواز شده.
سیده سمیرا ĩذرمینا ( 1391/04/06 ) :
با سلام
به نظر من این بنا از نظر عملکرد و کاربرد بسیار بسیار مناسب است. چرا که به عنوان مرکز محله ای مناسب جهت ارتباط ساکنین با یکدیگر بنا شده و نقطه انسجام بافت محسوب میشود. اما نکته ای که مورد توجه است، معماری ساختمان مرکز فرهنگی هیچگونه سنخیتی با بافت زاغه نشین ندارد. بافت زاغه نشین معماری بدون معمار است، اما این بنا نشانگر تفکر یک معمار وطراحی از پیش تعیین شده آن است، که از دید من ازاین نظر هماهنگی ندارند.
سحر تابع بردبار ( 1391/04/06 ) :
باعرض سلام
از نظر من این مرکز فرهنگی علاوه بر تناسبات کامل عملکردی که دارد، بسیار خوب هم با بافت ترکیب شده است.واز نکات جالب آن تفاوت ساختمان آن با ساختمانهای بافت است که از لحاظ مکان قرارگیری و هماهنگی با شیب بافت، به طرز مناسبی با بافت همخوانی دارد. اینکه معمارانه طراحی شده ولی در میان بافتی قرار گرفته که توسط ساکنین طراحی شده از نکات بارز ومثبت آن است.
هادی جعفرلو ( 1391/04/06 ) :
با سلام
به نظر من این بنا از لحاظ ساختاری بنا بسیار خود نمایی می کند نسبت به پیرامون خودش و با توجه به ماهیت کاربری اش که فرهنگی است بسیار مناسب است و به عنوان مرکز محله نمود جالبی دارد
مریم روشن ( 1391/04/06 ) :
طرح با بهره گیری از موقعیت تو‍ پوگرافی موجود بهترین فضا سازی را از نظر استفاده از مساحت و بافت پیرامونش دارد‌ ‌. استفاده از فضای سبز با توجه به عدم وجود چنین فضایی در اطراف آن کاربردی بودن طرح را از نظر جذابیت و زیبایی شناختی نشان میدهد .
سمانه ترنج ( 1391/04/06 ) :
با سلام

این طرح دارای اهداف بسیار جامع و پرباری است. و به خوبی درون بافت قدیم شهر نشسته و طرح سادگی و گیرایی خاصی دارد.شیبی که درون این پروژه بکار رفته باعث شده که فضای خوبی به وجود آورد. و در کل با طرحی مناسب و با تقسیم بندی فضایی خوبی روبرو هستیم...
عباس دهداران ( 1391/04/07 ) :
با سلام
اگرچه مجموعه به وسیله لنداسکیپ روان خود به خوبی با بافت موجود ترکیب شده است و به گونه ای است که مخاطبین آن را جزئی از بافت سنتی محله خود حس میکنند اما بنای ساختمان مرکزی مجموعه (بخصوص رنگ و بافت آن) باسایت خود کاملا بیگانه است و حالتی فخرفروشانه را به زاغه نشینان القا میکند !!!
منا مهرگان ( 1391/04/07 ) :
باسلام
از نظر من بنای مرکز فرهنگی علاوه بر ساختمان شاخصی که در میان بافت زاغه نشین دارد، ارتباط عملکردی مناسبی با بافت اطراف ایجاد کرده است. دسترسی مناطق مسکونی اطراف به بافت مناسب است و لندسکیپ حل شده در شیب هارمونی جالبی با بافت ایجاد کرده. عملکرد این بنا در این بافت بسیار مثبت است اما بعید است زاغه نشینان که معماری خود را خودشان تولید کرده اند بتوانند با چنین بنایی که توسط معمار طراحی شده واهداف معمار را برآورده کرده ارتباط برقرار کنند.
ستار قلی زاده ( 1391/04/07 ) :
با سلام
با توجه به این که ساختمان از لحاظ فرمی و بافتی با منطقه در تضاد است ولی اگر با توجه به عملکرد ان این ایده عالی است تا یه وجه کاملا مشخص و مجزایی را به معرض نمایش گذارد تا ببینده شاید برای یک لحظه هم شده تا برود و با این روبرو شود و و رنگ و نوع بشهای موجود در ساختمان بر غنای ان افزوده است
سمیه فرزانه ( 1391/04/08 ) :
با سلام
طرح بسیار جالبی است و به ساختمانهای اطراف که یک حالت و نمای یکدست و غمگینی دارند زندکی میبخشد
آحساس شادی و سرزندگی را به انسان القا می کند و احسان اینکه زندگی دائم در آن جریان دارد.و این این ساختمان این احساس را بخاطر همجواری با ساختمانهای اطرافش داردو اگر این ساختمانها در اطرافش نبودند شاید تا این اندازه گیرایی نداشت
امیر ابراهیمی ( 1391/04/09 ) :
YHRTFGH
امیر ابراهیمی ( 1391/04/09 ) :
با سلام
به نظر من هر چند طرحی از اول سازمان شده ای نیست اما توانسته نیازهای اولیه افراد ان منطقه را پوشش بدهد،شاید به لحاظ اقتصاد جوابگو باشد اما احساس می کنم به لحاظ نیازهای معنوی و روحی روانی جوابگو نباشد. احساس می کنم وقتی می خوای از کوچه های ان گذر کنی احساس نا خوشایندی بهت دست میده
مینو مح ( 1393/08/30 ) :
لطفا اسم های انگلیسی پروژه ها و سازندگانش رو بنویسید تا راحت تر بشه سرچ کرد

ثبــــــــت نظـــــــر

  
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  

طرح پلکان شهری ام وی ار دی وی در روتردام
تراشه های کانسپچوال ـ پیتر آیزنمن، رم کولهاس و هستی شناسی فرم به مثابه یک پدیده هرزه
رم کولهاس و مدرنیزاسیون پس از [فروپاشی] دیوار برلین؛ از توهم بزرگی تا برهوت فضای پسْ ماند
هنر گفت و گو ـ علیه "توتالیتاریسم"؛ مارجینلیا با انزو تراورسو
کتاب خانه اتووود ـ مرگ و زندگی شهرهای بزرگ امریکایی ـ جین جیکوبز
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group