مسابقه دانشجویی اتووود
ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما |  تبلیغات




موضوعـات مــعـماری
منظر شهری   - 1345
بحران آب   - 28
معماری و دیگر حوزه های فکر   - 1185
هنر روسیه   - 28
نظریه معماری   - 979
اکسپو میلان 2015   - 27
طراحي داخلي   - 912
پاویون های سرپنتین   - 24
سازه های شهری   - 869
باهاوس   - 24
تکنولوژی ساخت   - 845
معماری؛ خیر مشترک و امید اجتماعی   - 22
مرزهای معماری   - 780
فیلوکیتکت   - 22
معماری حوزه عمومی   - 755
جشن نامه اتووود   - 21
المان شهری   - 702
معماری مجازی   - 20
نظریه شهری   - 697
زاها حدید از نگاه معماران ایرانی   - 20
نگاه نو به سكونت   - 687
زنانِ معمارِ ایرانی و سقف شیشه ای در نوزده روایت   - 20
کلان سازه   - 601
مدرنیته؛ از نو   - 18
معماری و سیاست   - 551
پردیس ویترا   - 18
معماری پایدار   - 517
معماری پس از یازدهم سپتامبر   - 18
معماری مدرن   - 487
20 بنا که هرگز ساخته نشد   - 17
منتقدان معماری   - 486
کارگاهْ مسابقه قوام الدین شیرازی   - 16
معماری تندیس گون   - 452
مسابقه مرکز اجتماعی شهر صدرا   - 15
برنامه ریزی شهری و منطقه ایی   - 445
معماری ـ موسیقی   - 15
نوسازی و بهسازی بافت های شهری   - 441
معماری بایومورفیک   - 14
آرمان شهرگرایی   - 437
شهرهای در حرکت   - 14
روح مکان   - 435
رابرت ونتوری در بیست و پنج روایت   - 14
معماری منظر   - 427
اقتصادِ فضا   - 12
معماری شمایل گون   - 422
ویلا ساوا ـ لوکوربوزیه   - 11
طراحی صنعتی   - 422
ده کتاب که هر معمار باید بخواند   - 11
باز زنده سازی   - 380
کنگو کوما ـ استادیوم ملی توکیو   - 10
توسعه پایدار   - 352
کلیسای رونشان ـ لوکوربوزیه   - 10
معماری یادمانی   - 337
درس گفتارهای اتووود   - 9
تراشه های کانسپچوال   - 333
لیوینگ آرکیتکچر   - 9
معماری سبز   - 306
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه دوم   - 8
معماریِ توسعه   - 304
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه اول   - 8
هنر مدرنیستی   - 300
طراحی و ضایعات به روای آلیس راستورن   - 7
طراحی نئولیبرال   - 272
شارلوت پریاند به روایت آلیس راستورن   - 7
آینده گرایی   - 272
اتوره سوتساس به روایت آلیس راستورن   - 7
اتووود کلاسیک   - 263
هشت کوتاه نوشته در مورد پوپولیسم   - 7
بدنه سازی شهری   - 254
ردلف شیندلر به روایت الیس راستورن   - 7
معماری محلی   - 250
معماری تخت جمشید   - 7
معماری ارزان   - 246
پاویون ایران ـ بی ینال ونیز 2016   - 7
معماری محدود   - 243
بی ینال ونیز   - 7
معماری تجربی   - 243
رقابت مجتمع چندعملکردی شهید کاظمی قم   - 7
تغییرات اقلیمی   - 241
آلوار و آینو آلتو به روایت آلیس راستورن   - 7
محوطه سازی   - 239
ده پروژه کمتر شناخته شده لوکوربوزیه متقدم   - 7
کتابخانه ی اتووود   - 239
طراحی و پناهجویان   - 7
معماری پست مدرن   - 232
باوهاوس به روایت آلیس راستورن   - 7
بنای محدود   - 220
لوسی رای به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری های تک   - 218
مارسل بروئر به روایت آلیس راستورن   - 7
گرمایش زمین   - 205
چارلز رنه مکینتاش به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن حومه شهری   - 189
باکمینستر فولر به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن عمومی   - 187
طراحی در بازی و تاج و تخت به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری انتقادی   - 177
سائول باس به روایت آلیس راستورن   - 7
پروژه های دانشجویی از سراسر جهان   - 164
میس ون در روهه به روایت آلیس راستورن   - 7
زنان و معماری   - 157
معماری و عکاسی به روایت آلیس راستورن   - 7
عکاسی   - 156
طراحی روی بام به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ـ سینما   - 148
آیلین گری به روایت آلیس راستورن   - 6
هنر انتزاعی   - 134
صد و بیست و یک تعریف معماری   - 6
مسکن روستایی   - 133
منبع شناسی اتووود   - 6
هنر گفت و گو   - 131
معماری و فضای زیرساخت های نرم   - 6
گرافیک   - 117
فیلم پارازیت ساخته بونگْ جونْ هو   - 6
طراحی مبلمان   - 113
ورنر پنتون به روایت آلیس رستورن   - 6
معماری ژاپن   - 113
جهان علمیْ تخیلی   - 5
فضای منفی   - 108
تناقض هاوپیچیدگی ها:تئوریهای پیچیدگیِ ونتوری وجیکوبز   - 5
معماری ایران   - 107
معماری مصر   - 5
بلندمرتبه ها   - 102
فرهنگ نفت   - 5
اتووود ـ ایران معاصر   - 88
پنج پروژه لوکوربوزیه متاخر که هیچگاه ساخته نشدند   - 5
معماری مذهبی   - 86
چهار یادداشت برای علی اکبر صارمی   - 4
معماران و چالش انتخاب معماری   - 86
معماری خوانی   - 4
اکسپو   - 75
اتومبیل در چهار روایت کوتاه از بری ریچاردز   - 4
معماری فاشیستی   - 69
بلوپرینت   - 4
پالپ نیوز ِ اتووود   - 68
اتووودْ آبزرور   - 4
ترسیمات معماری   - 66
فرایند خلاقیت چهار پیشگام معماری مدرن   - 4
معماری هند   - 65
همه ما سایبورگ هستیم   - 4
معماری چین   - 61
مینته د سیلوا به روایت آلیس راستورن   - 3
گفت و گو با مرگ   - 51
رقابت آسمانخراش ایوُلو 2016   - 3
ویرانه ها   - 51
آینده کجاست؟ روایتی از رولینگ استون   - 3
معماری و هنر انقلابی   - 46
رادایکالیسم ایتالیایی در سیزده روایت   - 3
زاغه نشینی   - 41
لویی کان به روایت آلیس راستورن   - 2
جنبش متابولیسم   - 41
اسمیتسن‌ ـ رابین هود گاردنز   - 2
مدارس معماری   - 40
فیس بوک، گوگل و عصر تاریک سرمایه داری نظارتی   - 2
معماری پراجکتیو   - 37
رابرت نوزیک، یوتوپیا و دولت حداقلی   - 2
معماری دیجیتال   - 36
تابْ آوری دفاتر نوپای معماری   - 1
پداگوژی   - 35
شهرهای پیشاصنعتی   - 1
معماری کانستراکتیویستی   - 34
فیلمْگفتارهای معماری و پداگوژی معماری   - 1
معماری اوایل قرن بیستم روسیه   - 34
شهرسازی کوچک مقیاس   - 1
درگذشت زاها حدید   - 34
ده پرسش از هشت معمار   - 1
معمارْستاره ها به روايت اتووود   - 33
چهل نکته در باب هایدگرْخوانی   - 1
اکسپو شانگهای 2010   - 33
شهرْخوانی با اتووود   - 1
طراحی پارامتریک   - 29

طــراحــــــــــــــان
آر ای ایکس   - 3
زاها حدید   - 187
آراتا ایسوزاکی   - 16
زیگموند فروید   - 10
آرشیگرام   - 7
ژان بودریار   - 3
آرکی زوم   - 4
ژان نوول   - 22
آلبرت پوپ   - 4
ژاک دریدا   - 16
آلدو روسی   - 13
ژاک لوگوف   - 4
آلوار آلتو   - 19
ژیل دلوز   - 27
آلوارو سیزا   - 9
سائول باس   - 7
آن تینگ   - 4
ساسکیا ساسن   - 9
آنتونی گائودی   - 27
سالوادور دالی   - 2
آنتونی وایدلر   - 5
سانا   - 5
آنتونیو نگری   - 5
سانتیاگو کالاتراوا   - 13
آنیش کاپور   - 8
سدریک پرایس   - 3
آی وِی وِی   - 34
سو فوجیموتو   - 11
اُ ام اِی   - 34
سوپراستودیو   - 9
اتوره سوتساس   - 7
سورِ فِهْن   - 6
ادریان لابوت هرناندز   - 5
سوزان سانتاگ   - 3
ادوارد برتینسکی   - 1
شاشونا زوبوف   - 2
ادوارد سعید   - 13
شیگرو بان   - 33
ادوارد سوجا   - 10
عبدالعزیز فرمانفرمایان   - 4
ادواردو سوتو دی مُرِ   - 18
فدریکو بابینا   - 30
ادولف لوس   - 7
فرانک گهری   - 49
ارو سارینن   - 28
فرانک لوید رایت   - 45
اریک اوون موس   - 13
فرای اوتو   - 9
اریک هابسبام   - 2
فردا کولاتان   - 2
استن آلن   - 4
فردریک جیمسون   - 2
استیون هال   - 30
فرشید موسوی   - 3
اسلاوی ژیژک   - 17
فمیهیکو ماکی   - 4
اسوالد متیوز اونگرز   - 5
فیلیپ جنسن   - 5
اسوتلانا بویم   - 4
گایاتری چاکراوارتی اسپیواک   - 5
اسکار نیمایر   - 33
گرگ لین   - 7
اف او اِی   - 9
لئون کریر   - 2
ال لیسیتسکی   - 3
لبس وودز   - 23
الیس راستورن   - 50
لوئیس باراگان   - 2
اِم اِی دی   - 22
لوئیس مامفورد   - 1
ام وی آر دی وی   - 49
لودویگ میس ون دروهه   - 23
اماندا لِــوِت   - 4
لودویگ هیلبرزیمر   - 3
اویلر وو   - 9
لوسی رای   - 15
ایلین گری   - 7
لویی کان   - 37
ایوان لئونیدوف   - 4
لوییس بورژوا   - 8
بئاتریس کُلُمینا   - 9
لُکُربُزیه   - 134
بال کریشنادوشی   - 4
لیام یانگ   - 4
باک مینستر فولر   - 11
مارتین هایدگر   - 27
برنارد چومی   - 33
مارسل بروئر   - 7
برنو زوی   - 7
مارشال برمن   - 16
بنیامین برتون   - 6
مانفردو تافوری   - 16
بوگرتمن   - 1
مانوئل کاستلز   - 2
بی یارکه اینگلس   - 68
ماکسیمیلیانو فوکسِس   - 10
پائولو سولری   - 4
مایکل سورکین   - 1
پاتریک شوماخر   - 3
مایکل گریوز   - 6
پال گلدبرگر   - 1
محمدرضا مقتدر   - 4
پرویز تناولی   - 2
مخزن فکر شهر   - 1
پری اندرسون   - 3
مـَــس استودیو   - 3
پل ویریلیو   - 21
معماران مورفسس   - 16
پیتر آیزنمن   - 57
موریس مرلوپنتی   - 2
پیتر برنس   - 2
موشه سفدی   - 12
پیتر زُمتُر   - 67
میشل سر   - 3
پیتر کوک   - 7
میشل فوکو   - 44
پیر بوردیو   - 5
نائومی کلاین   - 4
پییر ویتوریو آئورلی   - 4
نورمن فاستر   - 35
تئودور آدورنو   - 3
نیکلای مارکوف   - 1
تادو اندو   - 13
هانا آرنت   - 7
تام مین   - 13
هانری لفور   - 23
تام ویسکامب   - 10
هانی رشید   - 5
توماس پیکتی   - 5
هرزوگ دی مورن   - 27
توماس هیترویک   - 30
هرنان دیاز آلنسو   - 18
تیتوس بورکهارت   - 2
هنری ژیرو   - 3
تیموتی مورتُن   - 2
هنریک وایدولد   - 1
تیو ایتو   - 23
هنس هولین   - 5
جاشوا پرینس ـ رامس   - 2
هوشنگ سیحون   - 14
جان برجر   - 2
هومی بابا   - 2
جان هیداک   - 4
واسیلی کاندینسکی   - 1
جف منن   - 2
والتر بنیامین   - 27
جفری کیپنس   - 3
والتر گروپیوس   - 16
جورجو آگامبن   - 5
ورنر پنتون   - 5
جوزپه ترانی   - 2
ولادیمیر تاتلین   - 10
جونیا ایشیگامی   - 3
ولف پریکس   - 1
جیمز استرلینگ   - 1
ونگ شو   - 8
جین جیکوبز   - 1
ویتو آکنچی   - 12
چارلز جنکس   - 7
ویوین وست وود   - 6
چارلز رنه مکینتاش   - 7
ک. مایکل هیز   - 2
چارلز کوریا   - 15
کارلو اسکارپا   - 5
چاینا میه ویل   - 4
کازیو سجیما   - 2
حسن فتحی   - 5
کالین روو   - 1
حسین امانت   - 3
کامران دیبا   - 13
خورخه لوئیس بورخس   - 2
کامرون سینکلر   - 11
داریوش آشوری   - 1
کریستفر الکساندر   - 2
داریوش شایگان   - 8
کریستین نوربرگ ـ شولتز   - 15
دانیل لیبسکیند   - 22
کریم رشید   - 5
دنیس اسکات براون   - 10
کلر استرلینگ   - 2
دیلرـ اِسکـُـفیدیو+رِنفرو   - 22
کلود پَره   - 3
دیوید رُی   - 2
کنت فرمپتن   - 14
دیوید گیسن   - 2
کنزو تانگه   - 9
دیوید هاروی   - 25
کنستانتین ملنیکف   - 3
رابرت نوزیک   - 2
کنگو کوما   - 47
رابرت ونتوری   - 28
کوپ هیمِلبِلا   - 21
رُدولف شیندلر   - 7
کوین لینچ   - 7
رضا دانشمیر   - 5
کیانوری کیکوتاکه   - 1
رم کولهاس   - 96
کیتیو آرتم لئونیدویچ   - 1
رنزو پیانو   - 30
کیشو کـُـروکاوا   - 6
ریچارد مِیر   - 8
یان گِل   - 9
ریموند آبراهام   - 1
یو ان استودیو   - 32
رینر بنهام   - 2
یورگن هابرماس   - 13
رینهولد مارتین   - 5
یونا فریدمن   - 5
ریکاردو بوفیل   - 3
یوهانی پالاسما   - 12

کـاربـــــــری هـا
مسکونی   -754
معماری مذهبی   -104
زیرساخت های شهری   -346
صنعتی   -101
فرهنگی   -318
گالری   -84
پاویون   -254
هتل   -73
موزه   -248
ورزشی   -65
اداری ـ خدماتی   -228
بهداشتی   -37
مسکونی ـ تجاری   -157
حمل و نقل عمومی   -35
تفریحی   -150
زاغه نشینی   -5
اموزشی   -129
حامی اتووود
مسابقه دانشجویی اتووود
مقـــــــــــالات
    دیوید هاروی و شهر در قامت فهمی انسانْ تولید
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    پهنه ی معلق تهران؛ شاه عبدالعظیم یا شهر ری
        علی رنجی پور
    دیوید هاروی و شهرســــــــــــــــــــــــــــــــــازی آلترناتیو
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    هنر گفت و گو ـ جان بریسندن و اد لوییس با دیوید هاروی
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
چنـــــد پــــروژه
مجموعه مسکونی شاه پریان
طراح : علیرضا امتیاز "مدیر اتووود"
منزل شخصی دکتر دلیر - خیابان ولیعصر کوچه 8
طراح : محمود امیدبخش
مجموعه ي تجاري و پاركينگ طبقاتي شقايق
طراح : امين حشمتی
خانه شعر ، پايان نامه معماري كارشناسي ارشد
طراح : م معيت
گذرگاه همیابی
طراح : محمود امیدبخش
کاریــــــــــــابی
   کاریابی
   لیست درخواست ها ی قبلی شما
   لیست کاندیدها به تفکیک استان
   لیست فرصت های کاری به تفکیک استان
وبـــــلـاگ هـــــا
آرشیتکت نمونه
مدیر : مسعود زمانیها
معماری به مثابه ساخت-سجاد نازی
مدیر : سجاد نازی
فتوت نامه معماران
مدیر : اخوان الصفا
مجله معماری Architecture Foolad City
مدیر : مسعود پریوز
معــــرفی کتــــــاب
رهیافت پدیدارشناسی در اندیشه پیتر زومتور
نویسنده :  .
انتشارات : علم معمار

حامی اتووود
  مسابقه دانشجویی اتووود
اتووود کلاسیک ـ موزه صلح ژاپن ـ کنزو تانگه
اتووود سرویس خبر:   مينا ارجمند
1391/02/02
مـنـــــــبـع : architecturalmoleskine
تعداد بازدید : 11004

صبح زود ششم آگوست ۱۹۴۵ بود. این شهر از اوایل دوران میجی(۱۸۶۸) رشد سریعی داشت و به یک شهر تجاری معروف بود. مخصوصأ آن قسمت از شهر که بین رودخانه هونکاوا و موتویاسوبود و بعنوان قلب اقتصادی شهر محسوب میگردید. از زمان های خیلی دور، اکثر ساکنان آن(۳۵۰۰۰۰نفر) که در میان آنها افراد غیر بومی از جمله چینی و کره ای بودند، اقدام به احیای شهر کرده تا شور و نشاط زندگی را وارد خیابان های این شهر کنند .

با افزودن اهمیت به این شهر، پایگاههای ارتشی هم در آن قرار گرفت. اماعلیرغم پایگاه ارتشی بودنش ، هیچگاه این شهر تا آن زمان تحت بمباران قرار نگرفته بود. ساعت ۸:۱۵ صبح، هواپیمای بمب افکن B­29 بنام Gay Enola ، اولین بمب اتمی تاریخ را بر خاک هیروشیما با نشانه گیری برای زدن " T " که محل تقاطع پل روی رودخانه ی هونکاوا و موتویاسو بود پرتاب کرد. این دستگاه "پسر کوچک" نام داشت و فقط ۳ متر طول و وزن آن کمتر از ۴ تن بود که در ارتفاع ۵۸۰ متر بالاتر از سطح زمین منفجر شد. اما با این وجود ، این بمب هیروشیما را به شعاع ۵ کیلومتر نابود کرد و منجر به کشته شدن تقریبا ۱۴۰۰۰۰-۱۵۰۰۰۰ نفر در دسامبر آن سال شد.

این بمب به سه صورت انرژی رها شد و هیروشیما را ویران کرد: گرما، باد واشعه....این سه نوع انرژی همزمان با هم شهر را با خاک یکسان کردند به گونه ای که اکثر خانه ای بتنی و چوبی را خرد کرده و با خفگی، سوختن و مسمومیت سبب مرگ هزاران نفر شدند. با این انفجار تصور میشد که هیچ روینده ای در این سرزمین تا ۷۵ سال دیگرسبز نخواهد شد اما در پائیز همان سال سبزی و طراوت دوباره پدیدار گشت... کنزو تانکه برنده جازه پریتزکر و معمار شاخص ژاپنی ، برای احیای مجدد هیروشیما گمارده شد. او پارک صلح و مرکز صلح را درجهت پیشبردِ احیای شهر ،طراحی کرد. این پارک و سِنتِر صلح ، همبستگی و اتحاد همه ی انسانها را درجهت دستیابی به صلح و آرامش همیشگی ، به تصویر میکشد. تاثیرات مدرنیستی، کاملا در سنتر صلح (۱۹۴۹) مشهود است.آنچه از ساختمان دریافت میشود، نمای خارجی بتن اکسپوزد و مقیاس و حجم مانیومنتی قرار گرفته بروی پایه های بتنی(و ایجاد پیلوتی) برگرفته از لوکوربوزیه و مدرنیسم است. در دو طرف این ساختمان ، دو ساختمان کوچکترِ کتابخانه و مرکز کنفرانس قرار دارد. در سال ۱۹۹۵ این سه ساختمان با یک پل به یکدیگر متصل شده اند. در داخل، موزه تانگه، بازدیدکنندگان را به قسمتی از موزه هدایت میکند که نمایشگاه خسارات و نتایج انفجار هیروشیما را نشان میدهد. این نمایشگاه که در سالن تماشاخانه قرار دارد، مجموعه ای از اطلاعات تکنیکی انفجار را؛ از بمبی که هیروشیما را نابود کرد گرفته تا قربانی های این فاجعه را ارائه میدهد . پارک صلح ، به یاد ساداکوساساکی ساخته شده است.

ساداکو ساساکی دختری بود که مبتلا به سرطان خون بود و برای علاج خود تصمیم گرفت که تعدادی زیاد پِیپِرکِرِیِن(نوعی اُریگامی است که از معروفترین بازی های سنتی ژاپنی است) بسازد. او بر این باور بود که اگر بتواند ۱۰۰۰ عدد پیپرکرین بسازد ، بیماریش علاج مییابد. اما زمان مرگش فرا رسید و او فقط توانسته بود ۶۰۰ طی آنرا بسازد . بعد ازمرگ او همکلاسی هایش بقیه ی پیپرکرین ها را ساختند. این پارک یادمان ساداکو است که پیپرکرین ها ی ساداکو را نشان میدهد. همچنین ، کنزو تانکه عناصر معماری سنتی ژاپن را بکار گرفت که شکلی سهمی طراحی کند که مانند زین اسب است و راه هانیوا(که مقبره سنت امپراتور قبلی ژاپن است) را تداعی میکند. ساختمان جالب دیگر که توسط تانکه در پارک سنتر طراحی شده است ، سالن خاطرات صلح هیروشیما (سال ۱۹۹۴) است.

این ساختمان نیمه ویران استوانه ای شکل محلی دیگر برای ارائه مدارک، شواهد و اطلاعات دیگراست که از طریق آنها بازدیدکنندگان میتوانند از طریق مالتی مدیا به آن دسترسی داشته باشند. بعد از عبور از ورودی ، از طریق یک رمپ اسپیرال شکل وارد یک فضای استوانه ای میشویم که یک عکس ۳۶۰ درجه ای از هیروشیمای بعد از بمباران کذائی را نمایش میدهد. یک فواره آب در وسط این فضا قرار دارد که در بالای آن اسکای لیت (نورگیر سقفی) شیشه ای قرار گرفته است.

اسکای لایت و فواره هردو با هم نمایشگر ساعت ۸:۱۵ دقیقه (ساعت وقوع فاجعه ) است . در فاصله ۲۰۰ متری از هایپوسنتر ، خرابه های گنبد بمب اتمی سالن قدیمی پروموشن هیروشیما دیده میشود، که هنوز با پابرجاست. این ساختمان در آوریل ۱۹۱۵ تحت طراحی و مشاوره معمار چکی جان سِتِر ساخته شد که مخیلات و باورهای شهروندان هیروشیمائی را بوسیله کارکترهای گنبد سبز خود به تصویر میکشید. این ساختمان بتنی است که به سبک ونیزی طراحی شد. این ساختمان میتواند تاثیر گرفته از اُتووِنگِر باشد که کلیسای بتنی اِستین هَوف را در وین طراحی کرده است . شاید بتوان گفت که دلیل پایداری این ساختمان تا به امروز ، مقاومت اسکلت و سازه ی بتنی آن است که بعد از حادثه هیروشیما هنوز با برجاست.

این پروژه ، پروژه ای محبوب و مشهور شهر هیروشیما تا قابل از جنگ بود بهمین دلیل ، در آن زمان همه میدانستند که این ساختمان توسط یک معمار چکی طراحی شده است. بمب اتمی در ارتفاع ۵۸۰ متری و تقریبا ۱۶۰ متری جنوب شرقی سالن پروموشن منفجر شد که در همآن لحظه تمامی افرادی که در ساختمان بودند را کشت و به ساختمان به صورت جدی خسارت وارد کرد و آنرا در آتش سوزاند . گنبد این ساختمان در ابتدا قرار بود که مانند بقیه خرابه ها تخریب شود ، اما در نهایت این تصمیم به تعویق افتاد و ساختمان دست نخورده باقی ماند. در سال ۱۹۶۶ شهر هیروشیما اعلام کرد که این گنبد بمبی اتمی جز لیست ساختمان های محافظت شده قرار گرفته است .

کارهای مرمت و مقاوم سازی زیادی برروی این ساختمان انجام گرفته تا این مکان را بعنوان مدرک و شاهدی از واقعه مرگبار و ناگوار هیروشیما نگه دارد. این ساختمان به عنوان میراث فرهنگی جهانی توسط سازمان یونسکو انتخاب شد تا سرمشقی شفاف برای بشریت باشد.هر سال در تاریخ ۶ آگوست ، هزاران نفر در هیروشیما جمع میشوند تا همنوائی و اتحاد خود را برای صلح و آرامش همیشگی اعلام و ابراز کنند.

تصویر ۲: هیروشیما قبل از جنگ


تصویر ۳ : هیروشیما بعد از جنگ


تصویر ۴: بمب پسر کوچک


تصویر ۵: انفجار بمب و ویرانی هیروشیما


تصویر ۶: طرح پیشنهادی مرمت هیروشیما


تصویر ۷: پارک صلح


تصویر ۸: تاثیر معماری مدرن بر طرح و پیلوتی ساختمان


تصویر ۹: تاثیر معماری مدرن بر طرح


تصویر ۱۰ : فضای داخلی ، نمایش خسارات و تلفات ناشی از انفجار هیروشیما


تصویر ۱۱: یادواره ساداکوساساکی


تصویر ۱۲: بکارگیری عناصر سنتی ژاپن و شکل سهمی وار مانند زین


تصویر ۱۳: ساختمان نیمه ویران استوانه ای شکل


تصویر ۱۴ :تصویر ۳۶۰ درجه از هیروشیمای بعد از جنگ در داخل ساختمان استوانه ای شکل


تصویر ۱۵: فواره و اسکای لایت


تصویر۱۷ : سالن قدیمی پروموشن هیروشیما قبل از واقعه


تصویر ۱۸: سالن قدیمی پروموشن هیروشیما بعد از واقعه


تصویر ۱۹: گنبد سبز بعد از ویرانی


تصویر ۲۰: فضای داخلی موزه صلح




حامی اتووود
نظـــــــر اعضــــــــا
هنوز نظری برای این خبر ثبت نشده است.

ثبــــــــت نظـــــــر

  
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  

زاها حدید و اپرای دبی؛ استراتژی هم چینیِ کشند متغیر
سائول باس به روایت آلیس راستورن - قسمت دوم
خانه ی رقص از فرانک گری؛ پیکره های رقصان شهری پراگ
تابلو راهنماي شهرك صنعتي مادريد از تاتم دي داس؛ نشانه شهری انتزاعی
کتابخانه لافونته
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group