مسابقه دانشجویی اتووود
ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما |  تبلیغات




موضوعـات مــعـماری
منظر شهری   - 1339
معماری کانستراکتیویستی   - 33
معماری و دیگر حوزه های فکر   - 1152
طراحی پارامتریک   - 29
نظریه معماری   - 966
هنر روسیه   - 28
طراحي داخلي   - 903
بحران آب   - 28
سازه های شهری   - 865
اکسپو میلان 2015   - 27
تکنولوژی ساخت   - 844
پداگوژی   - 26
مرزهای معماری   - 771
پاویون های سرپنتین   - 24
معماری حوزه عمومی   - 735
باهاوس   - 23
المان شهری   - 698
معماری؛ خیر مشترک و امید اجتماعی   - 22
نظریه شهری   - 689
جشن نامه اتووود   - 21
نگاه نو به سكونت   - 683
معماری مجازی   - 20
کلان سازه   - 600
زنانِ معمارِ ایرانی و سقف شیشه ای در نوزده روایت   - 20
معماری و سیاست   - 528
زاها حدید از نگاه معماران ایرانی   - 20
معماری پایدار   - 517
فیلوکیتکت   - 20
منتقدان معماری   - 484
پردیس ویترا   - 18
معماری مدرن   - 470
معماری پس از یازدهم سپتامبر   - 18
معماری تندیس گون   - 452
20 بنا که هرگز ساخته نشد   - 17
نوسازی و بهسازی بافت های شهری   - 438
کارگاهْ مسابقه قوام الدین شیرازی   - 16
برنامه ریزی شهری و منطقه ایی   - 437
مدرنیته؛ از نو   - 15
آرمان شهرگرایی   - 430
مسابقه مرکز اجتماعی شهر صدرا   - 15
روح مکان   - 426
شهرهای در حرکت   - 14
معماری منظر   - 425
معماری ـ موسیقی   - 14
معماری شمایل گون   - 421
معماری بایومورفیک   - 14
طراحی صنعتی   - 416
رابرت ونتوری در بیست و پنج روایت   - 14
باز زنده سازی   - 377
ویلا ساوا ـ لوکوربوزیه   - 11
توسعه پایدار   - 352
ده کتاب که هر معمار باید بخواند   - 11
معماری یادمانی   - 335
کنگو کوما ـ استادیوم ملی توکیو   - 10
تراشه های کانسپچوال   - 333
کلیسای رونشان ـ لوکوربوزیه   - 10
معماری سبز   - 306
درس گفتارهای اتووود   - 9
معماریِ توسعه   - 301
لیوینگ آرکیتکچر   - 9
هنر مدرنیستی   - 289
اقتصادِ فضا   - 9
اتووود کلاسیک   - 263
اتوره سوتساس به روایت آلیس راستورن   - 7
طراحی نئولیبرال   - 260
هشت کوتاه نوشته در مورد پوپولیسم   - 7
آینده گرایی   - 260
ردلف شیندلر به روایت الیس راستورن   - 7
بدنه سازی شهری   - 253
طراحی و ضایعات به روای آلیس راستورن   - 7
معماری محلی   - 249
شارلوت پریاند به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ارزان   - 246
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه اول   - 7
معماری محدود   - 243
معماری تخت جمشید   - 7
معماری تجربی   - 243
پاویون ایران ـ بی ینال ونیز 2016   - 7
تغییرات اقلیمی   - 241
بی ینال ونیز   - 7
محوطه سازی   - 239
رقابت مجتمع چندعملکردی شهید کاظمی قم   - 7
کتابخانه ی اتووود   - 236
آلوار و آینو آلتو به روایت آلیس راستورن   - 7
بنای محدود   - 220
ده پروژه کمتر شناخته شده لوکوربوزیه متقدم   - 7
معماری پست مدرن   - 219
طراحی و پناهجویان   - 7
معماری های تک   - 218
باوهاوس به روایت آلیس راستورن   - 7
گرمایش زمین   - 205
لوسی رای به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن حومه شهری   - 189
مارسل بروئر به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن عمومی   - 187
چارلز رنه مکینتاش به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری انتقادی   - 169
باکمینستر فولر به روایت آلیس راستورن   - 7
پروژه های دانشجویی از سراسر جهان   - 161
طراحی در بازی و تاج و تخت به روایت آلیس راستورن   - 7
زنان و معماری   - 152
سائول باس به روایت آلیس راستورن   - 7
عکاسی   - 151
میس ون در روهه به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ـ سینما   - 135
معماری و عکاسی به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن روستایی   - 133
طراحی روی بام به روایت آلیس راستورن   - 7
هنر انتزاعی   - 129
آیلین گری به روایت آلیس راستورن   - 6
هنر گفت و گو   - 129
صد و بیست و یک تعریف معماری   - 6
گرافیک   - 115
منبع شناسی اتووود   - 6
معماری ژاپن   - 113
معماری و فضای زیرساخت های نرم   - 6
معماری ایران   - 106
جهان علمیْ تخیلی   - 5
طراحی مبلمان   - 103
تناقض هاوپیچیدگی ها:تئوریهای پیچیدگیِ ونتوری وجیکوبز   - 5
فضای منفی   - 102
معماری مصر   - 5
بلندمرتبه ها   - 101
فرهنگ نفت   - 5
اتووود ـ ایران معاصر   - 86
پنج پروژه لوکوربوزیه متاخر که هیچگاه ساخته نشدند   - 5
معماری مذهبی   - 86
چهار یادداشت برای علی اکبر صارمی   - 4
معماران و چالش انتخاب معماری   - 86
معماری خوانی   - 4
اکسپو   - 75
اتومبیل در چهار روایت کوتاه از بری ریچاردز   - 4
پالپ نیوز ِ اتووود   - 68
بلوپرینت   - 4
معماری فاشیستی   - 63
اتووودْ آبزرور   - 4
معماری هند   - 62
فرایند خلاقیت چهار پیشگام معماری مدرن   - 4
معماری چین   - 61
همه ما سایبورگ هستیم   - 4
ترسیمات معماری   - 60
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه دوم   - 3
گفت و گو با مرگ   - 50
رقابت آسمانخراش ایوُلو 2016   - 3
ویرانه ها   - 49
آینده کجاست؟ روایتی از رولینگ استون   - 3
معماری و هنر انقلابی   - 44
رادایکالیسم ایتالیایی در سیزده روایت   - 3
جنبش متابولیسم   - 41
لویی کان به روایت آلیس راستورن   - 2
زاغه نشینی   - 40
اسمیتسن‌ ـ رابین هود گاردنز   - 2
مدارس معماری   - 39
رابرت نوزیک، یوتوپیا و دولت حداقلی   - 2
معماری اوایل قرن بیستم روسیه   - 34
تابْ آوری دفاتر نوپای معماری   - 1
درگذشت زاها حدید   - 34
فیلمْگفتارهای معماری و پداگوژی معماری   - 1
معماری پراجکتیو   - 34
شهرسازی کوچک مقیاس   - 1
معماری دیجیتال   - 34
ده پرسش از هشت معمار   - 1
اکسپو شانگهای 2010   - 33
چهل نکته در باب هایدگرْخوانی   - 1
معمارْستاره ها به روايت اتووود   - 33
شهرْخوانی با اتووود   - 1

طــراحــــــــــــــان
آر ای ایکس   - 3
ریکاردو بوفیل   - 3
آراتا ایسوزاکی   - 16
زاها حدید   - 187
آرشیگرام   - 7
زیگموند فروید   - 10
آرکی زوم   - 4
ژان بودریار   - 3
آلبرت پوپ   - 4
ژان نوول   - 22
آلدو روسی   - 13
ژاک دریدا   - 13
آلوار آلتو   - 19
ژاک لوگوف   - 4
آلوارو سیزا   - 9
ژیل دلوز   - 25
آن تینگ   - 4
سائول باس   - 7
آنتونی گائودی   - 27
ساسکیا ساسن   - 9
آنتونی وایدلر   - 5
سالوادور دالی   - 2
آنتونیو نگری   - 3
سانا   - 5
آنیش کاپور   - 8
سانتیاگو کالاتراوا   - 13
آی وِی وِی   - 34
سدریک پرایس   - 3
اُ ام اِی   - 34
سو فوجیموتو   - 11
اتوره سوتساس   - 7
سوپراستودیو   - 9
ادریان لابوت هرناندز   - 5
سورِ فِهْن   - 6
ادوارد برتینسکی   - 1
شیگرو بان   - 33
ادوارد سعید   - 12
عبدالعزیز فرمانفرمایان   - 4
ادوارد سوجا   - 10
فدریکو بابینا   - 30
ادواردو سوتو دی مُرِ   - 18
فرانک گهری   - 49
ادولف لوس   - 6
فرانک لوید رایت   - 44
ارو سارینن   - 28
فرای اوتو   - 9
اریک اوون موس   - 13
فردا کولاتان   - 2
اریک هابسبام   - 2
فردریک جیمسون   - 1
استن آلن   - 4
فرشید موسوی   - 3
استیون هال   - 30
فمیهیکو ماکی   - 4
اسلاوی ژیژک   - 17
فیلیپ جنسن   - 5
اسوالد متیوز اونگرز   - 5
گایاتری چاکراوارتی اسپیواک   - 5
اسوتلانا بویم   - 4
گرگ لین   - 7
اسکار نیمایر   - 33
لئون کریر   - 2
اف او اِی   - 9
لبس وودز   - 23
ال لیسیتسکی   - 3
لوئیس باراگان   - 2
الیس راستورن   - 47
لوئیس مامفورد   - 1
اِم اِی دی   - 22
لودویگ میس ون دروهه   - 22
ام وی آر دی وی   - 49
لودویگ هیلبرزیمر   - 3
اماندا لِــوِت   - 3
لوسی رای   - 15
اویلر وو   - 9
لویی کان   - 37
ایلین گری   - 7
لوییس بورژوا   - 8
ایوان لئونیدوف   - 4
لُکُربُزیه   - 134
بئاتریس کُلُمینا   - 8
لیام یانگ   - 4
بال کریشنادوشی   - 4
مارتین هایدگر   - 27
باک مینستر فولر   - 11
مارسل بروئر   - 7
برنارد چومی   - 33
مارشال برمن   - 16
برنو زوی   - 7
مانفردو تافوری   - 16
بنیامین برتون   - 6
مانوئل کاستلز   - 2
بوگرتمن   - 1
ماکسیمیلیانو فوکسِس   - 10
بی یارکه اینگلس   - 68
مایکل سورکین   - 1
پائولو سولری   - 4
مایکل گریوز   - 6
پاتریک شوماخر   - 3
محمدرضا مقتدر   - 4
پال گلدبرگر   - 1
مخزن فکر شهر   - 1
پرویز تناولی   - 2
مـَــس استودیو   - 3
پری اندرسون   - 3
معماران مورفسس   - 16
پل ویریلیو   - 20
موریس مرلوپنتی   - 2
پیتر آیزنمن   - 57
موشه سفدی   - 12
پیتر برنس   - 2
میشل سر   - 3
پیتر زُمتُر   - 67
میشل فوکو   - 44
پیتر کوک   - 7
نائومی کلاین   - 4
پیر بوردیو   - 5
نورمن فاستر   - 35
پییر ویتوریو آئورلی   - 4
نیکلای مارکوف   - 1
تئودور آدورنو   - 3
هانا آرنت   - 6
تادو اندو   - 13
هانری لفور   - 23
تام مین   - 13
هانی رشید   - 5
تام ویسکامب   - 10
هرزوگ دی مورن   - 27
توماس پیکتی   - 5
هرنان دیاز آلنسو   - 18
توماس هیترویک   - 30
هنری ژیرو   - 3
تیتوس بورکهارت   - 2
هنریک وایدولد   - 1
تیموتی مورتُن   - 2
هنس هولین   - 4
تیو ایتو   - 23
هوشنگ سیحون   - 14
جاشوا پرینس ـ رامس   - 2
هومی بابا   - 2
جان برجر   - 2
واسیلی کاندینسکی   - 1
جان هیداک   - 4
والتر بنیامین   - 26
جف منن   - 2
والتر گروپیوس   - 16
جفری کیپنس   - 3
ولادیمیر تاتلین   - 10
جورجو آگامبن   - 4
ولف پریکس   - 1
جوزپه ترانی   - 2
ونگ شو   - 8
جونیا ایشیگامی   - 3
ویتو آکنچی   - 12
جیمز استرلینگ   - 1
ویوین وست وود   - 6
جین جیکوبز   - 1
ک. مایکل هیز   - 2
چارلز جنکس   - 7
کارلو اسکارپا   - 5
چارلز رنه مکینتاش   - 7
کازیو سجیما   - 2
چارلز کوریا   - 15
کالین روو   - 1
چاینا میه ویل   - 4
کامران دیبا   - 13
حسن فتحی   - 5
کامرون سینکلر   - 11
حسین امانت   - 3
کریستفر الکساندر   - 2
خورخه لوئیس بورخس   - 2
کریستین نوربرگ ـ شولتز   - 15
داریوش آشوری   - 1
کریم رشید   - 5
داریوش شایگان   - 8
کلر استرلینگ   - 2
دانیل لیبسکیند   - 22
کلود پَره   - 3
دنیس اسکات براون   - 10
کنت فرمپتن   - 14
دیلرـ اِسکـُـفیدیو+رِنفرو   - 22
کنزو تانگه   - 9
دیوید رُی   - 2
کنستانتین ملنیکف   - 3
دیوید گیسن   - 2
کنگو کوما   - 47
دیوید هاروی   - 24
کوپ هیمِلبِلا   - 21
رابرت نوزیک   - 2
کوین لینچ   - 7
رابرت ونتوری   - 28
کیانوری کیکوتاکه   - 1
رُدولف شیندلر   - 7
کیتیو آرتم لئونیدویچ   - 1
رضا دانشمیر   - 5
کیشو کـُـروکاوا   - 6
رم کولهاس   - 95
یان گِل   - 8
رنزو پیانو   - 30
یو ان استودیو   - 32
ریچارد مِیر   - 8
یورگن هابرماس   - 13
ریموند آبراهام   - 1
یونا فریدمن   - 5
رینر بنهام   - 2
یوهانی پالاسما   - 12
رینهولد مارتین   - 5

کـاربـــــــری هـا
مسکونی   -752
معماری مذهبی   -104
زیرساخت های شهری   -341
صنعتی   -101
فرهنگی   -315
گالری   -84
پاویون   -254
هتل   -73
موزه   -247
ورزشی   -64
اداری ـ خدماتی   -228
بهداشتی   -37
مسکونی ـ تجاری   -156
حمل و نقل عمومی   -35
تفریحی   -150
زاغه نشینی   -5
اموزشی   -129
حامی اتووود
مسابقه دانشجویی اتووود
مقـــــــــــالات
    دیوید هاروی و شهر در قامت فهمی انسانْ تولید
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    پهنه ی معلق تهران؛ شاه عبدالعظیم یا شهر ری
        علی رنجی پور
    دیوید هاروی و شهرســــــــــــــــــــــــــــــــــازی آلترناتیو
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    هنر گفت و گو ـ جان بریسندن و اد لوییس با دیوید هاروی
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
چنـــــد پــــروژه
مجموعه مسکونی شاه پریان
طراح : علیرضا امتیاز "مدیر اتووود"
منزل شخصی دکتر دلیر - خیابان ولیعصر کوچه 8
طراح : محمود امیدبخش
مجموعه ي تجاري و پاركينگ طبقاتي شقايق
طراح : امين حشمتی
خانه شعر ، پايان نامه معماري كارشناسي ارشد
طراح : م معيت
گذرگاه همیابی
طراح : محمود امیدبخش
کاریــــــــــــابی
   کاریابی
   لیست درخواست ها ی قبلی شما
   لیست کاندیدها به تفکیک استان
   لیست فرصت های کاری به تفکیک استان
وبـــــلـاگ هـــــا
آرشیتکت نمونه
مدیر : مسعود زمانیها
معماری به مثابه ساخت-سجاد نازی
مدیر : سجاد نازی
فتوت نامه معماران
مدیر : اخوان الصفا
مجله معماری Architecture Foolad City
مدیر : مسعود پریوز
معــــرفی کتــــــاب
رهیافت پدیدارشناسی در اندیشه پیتر زومتور
نویسنده :  .
انتشارات : علم معمار

حامی اتووود
  مسابقه دانشجویی اتووود
هنر گفت و گو ـ رم کولهاس و نانجو فومیو
اتووود سرویس خبر:   سوده نادری
1391/02/17
مـنـــــــبـع : www.tokyoartbeat.com
تعداد بازدید : 5002

هنر گفت و گو نام اثری سترگ از هنرمند سورئال رنه مگریت است؛ در چشم اندازی از غول هایی در نبرد یا از اغاز جهان، دو انسان کوچک در گفت و گویند، سخنی ناشنیدنی جاریی است که در سکوت سنگ ها جذب می شود، اما در پای سنگ های تل انبار شده مجموعه حروفی شکل گرفته اند: رویا، صلح یا مرگ که تلاش دارند به اشوب سنگ ها نظمی دهند. اتووود گفت و گوهایش را زیر عنوان این ستون خواهد اورد. هنر گفت و گو نام اثری سترگ از هنرمند سورئال رنه مگریت است؛ در چشم اندازی از غول هایی در نبرد یا از اغاز جهان، دو انسان کوچک در گفت و گویند، سخنی ناشنیدنی جاریی است که در سکوت سنگ ها جذب می شود، اما در پای سنگ های تل انبار شده مجموعه حروفی شکل گرفته اند: رویا، صلح یا مرگ که تلاش دارند به اشوب سنگ ها نظمی دهند. اتووود گفت و گوهایش را زیر عنوان این ستون خواهد اورد.

نگاهی به دوره متابولیست ها از طریق نگاه امروز

همزمان با نمایشگاه "متابولیسم ، شهر آینده : رویاها و نگرش های بازسازی پس از جنگ و امروز ژاپن" ، در موزه هنر موری ، معمار رم کولهاس و مدیر هنری هانس اولریش ، کتاب جدید خودشان با نام "پروژه ژاپن" را منتشر می کنند . به مناسبت راه اندازی و پیش فروش محدود آن ، کولهاس و مدیر موزه هنر نانجو فومیو در 18 سپتامبر در TSUTAYA TOKYO ROPPONGI صحبت کردند ، که من Naoki Matsuyama در آنجا به عنوان ناظر شرکت کرده بودم . در این مقاله دلایل مسطح سازی مجدد علاقه در متابولیسم ارائه می شود .

متابولیسم ، اولین جنبش آوانگارد آسیایی ، با توجه به "پروژه ژاپن" در سال 1959 توسط معماران ، نظریه پردازان و طراحان جوان ژاپنی مانند کیشو کروکاوا و کیانوری کیکوتاکه بر خلاف روش رشد سریع اقتصادی پس از مرگ در ژاپن ، تأسیس شد . همانطور که از نام آنها پیداست ، متابولیست ها Metabolists پاسخگوی مشکلات فوری مانند افزایش ناگهانی در جمعیت و گسترش شهر ها توسط ارائه مقیاس بزرگ معماری و برنامه ریزی شهری می باشند که این تغییر به صورت ارگانیک ادامه پیدا خواهد کرد . تأثیر آنها فراتر از عصر معماری رفته و به شکل گیری تصویری از ملت و آیندۀ آن ، توسط مشارکت خود در برنامه ریزی معماری نمایشگاه جهانی سال 1970 در اوزاکا مجسم شده و گسترش یافته . از طریق نشریات خود که همچنان تأثیر بسیار زیادی در نظریه معماری داشته ، کولهاس ، اهمیت پدیده های شهری از قبیل مراکز خرید را ایجاد کرده است . در این پژوهش ، متابولیسم به عنوان یک موضوع مورد علاقه ظهور پیدا میکند . این علاقه از کجا نشأت گرفته ؟ چرا امروز متابولیسم ؟

اگر من اکنون به شرایط جهانی نگاهی بیاندازم ، این اعتقاد شخصی من است که سطح معماری در ژاپن نسبت به سایر نقاط جهان بالاتر است . و اگر شما بپرسید چرا ؟ پاسخ واضح است چرا که گروهی ازمعماران فوق العاده با استعداد وجود دارند که به عنوان یک گروه با هم کار می کنند . اگر شما به چشم انداز فعلی معماری در سراسر جهان نگاهی بیاندازید ، افرادی را می بینید که تقریبأ با هم صحبت نمی کنند ، در واقع آنها دائمأ با یکدیگر به رقابت می پردازند و حتی از یک حس جزئی از جامعه معماری خبری نیست .

علاوه بر این ، بسیار روشن است که ابتکار عمل در فرهنگ ، در حال حاضر از غرب به آسیا در حال تعویض است و به همین دلیل ، من فکر میکنم بسیار جالب خواهد بود تا نگاهی بیاندازیم به اینکه چگونه متابولیسم که به طور فعال در پایان استیلای غرب از معماری شرکت کرده ، موفق به ایجاد موقعیت خود شده است .

آیا متابولیسم چیزی از گذشته برای کوچک کردن ژاپن است ؟

در بحث , کولهاس بارها و بارها تأکید کرد که علاقه او به متابولیسم توسط ناراحتی های او با وضعیت فعلی معماری به وجود آمده . این احتمال وجود دارد که چنین نگرشی ممکن است به عنوان نوستالژی محض درک شود . این سوال توسط نانجو مطرح شد : برخی می گویند ، همانطور که متابولیسم همزمان با رشد سریع و گسترش جامعه اقتصادی پدیدار شده ، تبدیل به موضوعی از گذشته و در حال کاهش ژاپن تبدیل شده است . کولهاس در مورد این چه فکر می کند ؟

وقتی شما یک جنبش و حرکت را شروع می کنید ، شبیه به یک جرم است : شما باید انگیزه داشته باشید . و هر چه انگیزه تان متقاعد کننده تر باشد ، جنبش یا جرم موفق تر خواهد بود . بنابراین من فکر می کنم که این یک انتخاب درخشان توسط متابولیست ها بود تا استعاره ای از متابولیسم را به عنوان یک محرک برگیرند ، زیرا یک حس غیر قابل اجتناب بیولوژیکی می دهد . برای مثال اگر به کار کوروکاوا نگاه کنید ، به نظر می رسد که او متابولیسم را نه به عنوان یک فشار خطی برای پروژه های بزرگتر ، بلکه بیشتر به عنوان یک توانایی برای تبدیل در سطح بیولوژیکی خوانده است . فکر می کنم که او ایده های بسیاری را مطرح می کند که از نظر چگونگی استفاده از طبیعت یا چگونگی پایداری معماری بسیار ظریف و نامحسوس هستند ، ایده هایی که مسائل عمده در معماری اکنون هستند .

در حالی که نیمی از جهان متشکل از کشور های توسعه یافته در یک روند ایستا و راکد است ، نیمه دیگر همچنان به رشد فوق العاده سریع خود ادامه می دهند . و در این معنا ، می خواهم بگویم که هنوز هم یک ضررورت فوری برای فکر کردن به نه تنها رشد بلکه سازندگی وجود دارد . از این نقطه نظر نیز ، به اعتقاد من نگاهی به جنبشی مانند متابولیسم مهم است .

متابولیسم و سیاست : آیا سیاستمداران و بروکرات ها ، معماران واقعی هستند ؟

کتاب پروژه ژاپن شامل 9 مصاحبه و نه فصل از تفسیر خود کولهاس از متابولیسم می باشد و همچنین وقایع کلیدی و موضوعاتیست که برای درک متابولیسم حیاتی هستند .

آن مصاحبه ها ، دلایل اولیه بودند که کولهاس را وادار به شروع کار بر روی کتاب در سال 2005 کرد . حس زنگ هشدار برای حفظ صدای متابولیست ها قبل از ، از بین رفتن ، یک انگیزه اصلی بود . این امر نیز مستقیمأ به هدف تعریف نمایشگاه و تاریخ نشان شدن جنبش معماران ژاپنی بر می گردد .

کولهاس : "بدون تانگه ، هیچ متابولیسمی وجود ندارد . "

در طول بحث ، کولهاس، کنزو تانگه را به عنوان "یک شخصیت منحصر به فرد نه تنها به عنوان یک معمار ، بلکه به عنوان کسی که به صورت یکپارچه ، زندگی ، تحصیل ، کار و سیاست خود را ادغام کرده و یک انکوباتور برای معماران جوان ایجاد کرده" ، ستایش می کند . ویژگی منحصر به فرد دیگر کتاب ، مصاحبه با Asushi Shimokobe بود که موقعیت های برجسته ای به عنوان یک بوروکرات برگذار کرد . او دانشجویی در آزمایشگاه تانگه بود . شیموکوب و دولت مرکزی یک چشم انداز جدید از ژاپن داشتند و این دیدگاه بر اساس آگاهی از ضعف ژاپن بود ، یعنی آسیب پذیری فیزیکی و محدودیت قلمرو .

آیا کولهاس متابولیسم را به عنوان یک مثال نمادین از یک رابطه شاد بین سیاست و معماران می بیند ؟ ما می دانیم که مشکلات زیادی وجود دارد . اما با این حال ، من می گویم آنچه متابولیسم نشان می دهد این است که اگر یک دولت هوشمند با یک دستور کار وجود داشته باشد و دولتی که علاقه مند به استفاده از معماران به عنوان بازیگرانی برای بازی با آن دستور کار باشد ، شما یک موقعیت بسیار قوی به وجود می آورید .

معماری امروز و مشکلات آن : چه نوع محدودیت هایی کولهاس به عنوان یک معمار احساس می کند ؟

کولهاس پیشنهاد میکند که رهبری یک دولت قوی برای معماران ضروریست تا قادر به مشارکت در پروژه هایی از نوع ساختمان ملت باشند . آیا او احساس می کند که این موضوع هنوز ممکن است ؟ اگر نه ، چه مشکلاتی معماران با آن مواجه هستند ؟

در "پروژه ژاپن" کولهاس یک فصل کامل به کشف رابطه بین متابولیست ها و رسانه های جمعی اختصاص داده . تانگه و متابولیست توجه زیادی از رسانه ها را به خود جلب کردند . تانگه ، برای مثال ، "پلانی برای توکیو 1960" در برنامه ویژه ای در NHK ارائه داد و کیشو کیوروکاوا در مجلات مد در هفته های بسیاری برجسته بود و به طور منظم در برنامه های NHK برای بیش از پانزده سال ظاهر شد . کولهاس می گوید که از این طریق ، تانگه و متابولیست ها قادر به تخریب تصویر معمار در جامعه ژاپن شدند . به گفته او ، آنها معمار را فراتر از نقش محدودیت های معماری ، اختراع کردند . زیرا او به محدودیت های معماری آگاه است . امروزه محدودیت یک معمار در کار چیست ؟ و افکار او درمورد ارتباط بین معماری و دموکراسی چه هستند ؟

معماری امروز و مشکلات آن : تفکر در مورد آینده شهر های ما از طریق متابولیست ها

کولهاس بیان می کند که قدرت نهایی در جامعه در دست سیاست نیست بلکه در بخش خصوصی است که بازار اقتصادی را کنترل می کند و برای معماران محدودیت ایجاد کرده که تا پایان کار عمدتأ برای بخش خصوصی کار می کنند . بخش دولتی باید این قدرت را برای تغییر وضعیت ، پس بگیرد . اما تنها این نیست ، کولهاس به عنوان یک معمار جهانی حتی در سطح شخصی بهت زده شده . امروزه یک فشار ثابت بر روی معماران برای صحبت در مورد خودشان وجود دارد ، اینکه در یک حباب جنونِ انجام کارهای بزرگ قرار گرفته اند . در عین حال ، معمارانی که در سطح بین المللی کار می کنند ، به طور کامل ارتباط با کشور خود را از دست داده اند . به دلیل بازار اقتصادی ، معماران قادر به کار بر روی پروژه هایی در مقیاس ملی نیستند .

اتووود در مجموعه مقاله هایی تحت عنوان "متابولیسم و زایش تکنوتوپیا" ـ قسمت اول، قسمت دوم، قسمت سوم ـ تلاش کرده است جنبه های مختلف عملکرد این جنبش شرقی در معماری را از نظر بگذراند

Special-talk-to-commemorate-the-publication-of-'Project-Japan-Metabolism-Talks…'-by-Rem-Koolhaas-and-Hans-Ulrich-Obrist


Special-talk-to-commemorate-the-publication-of-'Project-Japan-Metabolism-Talks…'-by-Rem-Koolhaas-and-Hans-Ulrich-Obrist-(2)


'Metabolism,-the-City-of-the-Future-Dreams-and-Visions-of-Reconstruction-in-Postwar-and-Present-Day-Japan'-exhibition


'Metabolism,-the-City-of-the-Future-Dreams-and-Visions-of-Reconstruction-in-Postwar-and-Present-Day-Japan'-exhibition-(2)


'Project-Japan-Metabolism-Talks…'-by-Rem-Koolhaas-and-Hans-Ulrich-Obrist


Kenzo-Tange-and-his-research-lab-in-Tokyo-University,-'A-Plan-for-Tokyo,-1960'-(1961)


Special-talk-to-commemorate-the-publication-of-'Project-Japan-Metabolism-Talks…'-by-Rem-Koolhaas-and-Hans-Ulrich-Obrist-(3)


kikutake-kiyonori-marine-city


Kisho-Kurakawa,-'Nakagin-Capsule-Tower'-(1972)-Tokyo




حامی اتووود
نظـــــــر اعضــــــــا
هنوز نظری برای این خبر ثبت نشده است.

ثبــــــــت نظـــــــر

  
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  

برج رتردام و درک رم کولهاس از بزرگی، تنوع، تراکم و فشردگی در ارتفاع
رم کولهاوس در اِجوکـِـیْتْریوم ؛ سیالیت هدفمند یک ابژه ی اموزشی
کتاب خانه ی اتووود ـ خروج از یوتوپیا، انگیزش های معمارانه از 1956 تا 1976ـ مارتین ون شیک
هنر گفت و گو ـ دیزین با رم کولهاس به بهانه درگذشت زاها حدید
اُ اِم اِی، و احداث "gartnavel" مرکز مگی
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group