لوئی کان به دلیل ادغام سبک بین المللی و شاعر بودن او در معماری اش اثر گذاشته است. لوئی کان به طور قابل ملاحظه ای یکی از معماران درخور تحسین قرن بیستم می باشد. او همراه با کار مهندسی و پیمانکاری بدین کار می پرداخت که او را قادر می ساخت طراحی های نوآورانه و اصلاحات و تعمیرات جدید به لحاظ ساختاری را ترتیب دهد. یکی از کارهای معروف او، گالری هنری دانشگاه ییل در ینوهیون است که وقتی او کارشناسی در معماری مدرسه ییل بود آن را طراحی کرد.
این پروژه بین سال های 1951 تا 1953 ساخته است. کان معماری اش نوعی تبدیل و انتقال سنتی و قدیمی به معماری مدرن امروزی بود چرا که او در تعریف مجدد معماری موفق بود و این ساختمان نقطه عطفی از تاریخ معماری موزه آمریکایی به حساب می آید. طبق نظر محقق پارتریستا کامینگز ، کان ساختار، مواد و شاید قدرت خلاقیت خاصل خود را داشت و کار او در موزه هنری ییل ادعا ها و باورهای پیاه معماری هم در سطح واژه ها و هم در سطح عمل نمایان می سازد.
این گالری هنری به آثار تاریخی بعد از جنگ جهانی دوم را پاسخ می دهد و نسل او در ادغام فضا و نور خلاقیت او را در این کار نشان می دهد چرا که زاویه نور وارد شده بر ساختمان در مواقع مختلف از روز فرق می کند. هنگام راه رفتن از کنار خیابان و مشاهده دیوارها و نمای ساختمان دانشگاه بافت آجر و سیمان صرف را می بینید که به طور هنرمندانه ای کنار هم قرار گرفته همراه با پنجره ای شیشه ای و سطوحی طبیعی و دست نخورده را جلوه می نماید. درِ جلویی در گوشه تورفتگی به شکل مربع مستطیل و با الگوی روزنه های شیشه ای متصور می شود. این در به مجموعه ای از اتاق های زیر شیروانی در طبقه اول منتهی می شود که بعد از آن وارد راهروها، آسانسور کنار راهرو می شویم. محیطی که قابلیت انعطاف داشته که بخشی از آن به عنوان موزه هنری و بخشی به عنوان یک استادیو برای دانشجویان معماری طراحی شده است.
از مشخصه های مهم این ساختمان فرورفتگی های بتونی چهار ضلعی است که موجب شده کف سالن به عنوان سقفی برای سالن دیگر عمل نماید و ارتفاع کف تا کف دیگر سالن مجزای دیگر را بسازد و راهرو و پله آن ها را به هم مرتبط سازد. اخیرا گالری هنری 44 میلیون دلار جهت تعمیر و اصلاح بدان اختصاص داده شده است و امیدواریم سیستم های ساختمان با طراحی مطلوب به روز شود. از جمله مشخصه های قابل توجه در تعمیر، جایگزینی دیوارها، پنجره های ساختمان با سیستم جدید است.
طرح بندی فضای باز گالری و حیاط بیرونی در این نوسازی موجب شده معماری سبک قدیم و اولیه خود را همراه با دالان ها و راهروهای داخل سالن حفظ کند. رئیس دانشگاه ییل، ریچارد. سی. لوین می گوید که این نوسازی منظره معماری را حفظ کرده و نیازهای حال و آینده گالری با برآورده می سازد. معماری معروف نیویورک جفری کیفر می گوید کار کان در حقیقت توانایی پیاده کردن باورهایش در ساختمان را می رساند.