فرانک لوید رایت؛ توسط بسیاری، به عنوان موثرترین معمار عصر مدرن شناخته شده، اما علیرغم این شهرت عظیم فرهنگی؛ دامنه وسیعی از مشارکت او در طراحی_ مانند: پوسترها، بروشورها، تایپوگرافی ها، نقاشی های دیواری و جلدهای کتاب ها و مجلات_ نسبتا نا شناخته مانده است. در کتاب فرانک لوید رایت؛ هنرمند گرافیک(Frank Lloyd Wright: Graphic Artist)، پنی فاولِر(Penny Fowler) آثار مبتکرانه و برجسته ی گرافیکِ رایت را بررسی می کند. طرح جلد او برای موضوع آزادی[ که برخی بسیار رادیکال بودند و مجلات مختلف آنها را رد کردند]، نقاشی های دیواری او برای میدوِی گاردنز(Midway Gardens)، تجربه های عکاسی او، تلاش هایی که تایپوگرافی های دستی او را در پی داشت، طراحی های کتاب برای انتشارات خودش؛ شامل: The House Beautiful و An Autobiography و بسیاری دیگر.
از دوران کودکی و مواجهه با بلوک های ساختمان هایِ آموزشیِ فردریش فروبل(Friedrich Froebel) در نمایشگاه صدمین سالگرد 1876؛ تا تجارب او در طراحی جئومتریک، بسیار پیش از دوران موندریان ، تا علاقه وافر او به هنر بلوک چوبی متعلق به ژاپن پیر، فاولِر تمام الهامات، تاثیرات، و سبک منحصر به فرد او را طوری دنبال می کند که گویی اثر او تنها بر روی محور جنبش های زیبا شناسانه می رقصیده است.
به عنوان مدیر بنیاد فرانک لوید رایت؛ بروس بروکس فایفر(Bruce Brooks Pfeiffer)، در دیباچه مطالبی را می نویسد که رایت در 1908 در رابطه با کاربرد مطلوب معماری در آثار طراحی گرافیکش نوشت: همانطور که برای آینده_ این کار باید واقعا ساده رشد کند،[مانند] تاثیر بیشتر به همراه خطوط کمتر، فرم های کمتر، بیان موجز با کار کمتر؛ انعطاف و تاثیر بیشتر، و در عین حال انسجام و [خصلت] ارگانیک بیشتر. این رشد نه تنها باید در راستای بهبود روش های مناسب و فرآیندهای تولید انجام شود، بلکه بیشتر باید هر آنچه در روش ها و فرآیندها دلپذیر و مناسب هستند یافت شود و[پس از آن] با نظیف ترین و قوی ترین تصوری که در توان من هست؛ ایده آل سازی می شود.
مطالعه کردن، اسکیس زدن و موسیقی هر کدام در شکل دادن به شخصیت رایت نقش داشتند. بنابراین او سخت کار می کرد؛ و این تلاش بسیار از دوازده سالگی آغاز شد؛ او تمام بهار و تابستان را در مزرعه ی عموی خود کار کرد. رایت ساعات طولانی و کار سخت را با عنوان "خستگی مکرر"( adding tired to tired) یاد می کند، با این حال؛ کار در مزرعه در نقش "یک کارگر آماتور"؛ تقدیر ابدی او را غنا بخشید.