معماران معاصر ایران, اتووود - بزرگترین سایت معماری
ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما |  تبلیغات




موضوعـات مــعـماری
معماری و دیگر حوزه های فکر   - 1594
معماری مجازی   - 24
منظر شهری   - 1505
جشن نامه اتووود   - 21
نظریه معماری   - 1101
زاها حدید از نگاه معماران ایرانی   - 21
طراحي داخلي   - 1060
زنانِ معمارِ ایرانی و سقف شیشه ای در نوزده روایت   - 20
سازه های شهری   - 961
شانزده کتاب برای ورود به جهان اِی آی و عصر آنتروپوسین   - 19
تکنولوژی ساخت   - 939
سینما به ترتیب الفبا به روایت هاوارد سوبر   - 18
معماری حوزه عمومی   - 891
پردیس ویترا   - 18
مرزهای معماری   - 868
معماری ـ موسیقی   - 18
نگاه نو به سكونت   - 841
20 بنا که هرگز ساخته نشد   - 17
المان شهری   - 808
کارگاهْ مسابقه قوام الدین شیرازی   - 16
نظریه شهری   - 800
مسابقه مرکز اجتماعی شهر صدرا   - 15
معماری و سیاست   - 765
شهرهای در حرکت   - 15
کلان سازه   - 674
معماری بایومورفیک   - 15
معماری مدرن   - 651
رابرت ونتوری در بیست و پنج روایت   - 15
معماری پایدار   - 614
فیلم پارازیت ساخته بونگْ جونْ هو   - 13
آرمان شهرگرایی   - 549
ویلا ساوا ـ لوکوربوزیه   - 13
منتقدان معماری   - 534
ده کتاب که هر معمار باید بخواند   - 11
برنامه ریزی شهری و منطقه ایی   - 533
ده پروژه کمتر شناخته شده لوکوربوزیه متقدم   - 10
روح مکان   - 532
کنگو کوما ـ استادیوم ملی توکیو   - 10
معماری منظر   - 530
بی ینال ونیز   - 10
آینده گرایی   - 523
کلیسای رونشان ـ لوکوربوزیه   - 10
طراحی صنعتی   - 521
درس گفتارهای اتووود   - 9
نوسازی و بهسازی بافت های شهری   - 502
معماری خوانی   - 9
معماری تندیس گون   - 487
لیوینگ آرکیتکچر   - 9
معماری شمایل گون   - 452
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه دوم   - 9
باز زنده سازی   - 447
معماری و فضای زیرساخت های نرم   - 9
توسعه پایدار   - 447
سینما ـ طراحی صحنه ـ معماری   - 9
هنر مدرنیستی   - 426
ده زن برتر تاریخ معماری مدرن   - 9
معماریِ توسعه   - 380
معماری اروپا   - 8
معماری یادمانی   - 372
شارلوت پریاند به روایت آلیس راستورن   - 8
تراشه های کانسپچوال   - 358
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه اول   - 8
معماری سبز   - 353
اتوره سوتساس به روایت آلیس راستورن   - 8
طراحی نئولیبرال   - 351
معماری تخت جمشید   - 8
معماری پست مدرن   - 333
منبع شناسی اتووود   - 7
تغییرات اقلیمی   - 329
آلوار و آینو آلتو به روایت آلیس راستورن   - 7
اتووود کلاسیک   - 302
طراحی و پناهجویان   - 7
محوطه سازی   - 284
آیلین گری به روایت آلیس راستورن   - 7
گرمایش زمین   - 279
فرهنگ نفت   - 7
معماری محدود   - 276
هشت کوتاه نوشته در مورد پوپولیسم   - 7
معماری محلی   - 275
ردلف شیندلر به روایت الیس راستورن   - 7
بدنه سازی شهری   - 274
باوهاوس به روایت آلیس راستورن   - 7
کتابخانه ی اتووود   - 273
لوسی رای به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ارزان   - 269
مارسل بروئر به روایت آلیس راستورن   - 7
بنای محدود   - 255
چارلز رنه مکینتاش به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری تجربی   - 254
باکمینستر فولر به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ـ سینما   - 254
طراحی در بازی و تاج و تخت به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری انتقادی   - 250
سائول باس به روایت آلیس راستورن   - 7
زنان و معماری   - 232
میس ون در روهه به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری های تک   - 232
معماری و عکاسی به روایت آلیس راستورن   - 7
عکاسی   - 227
طراحی روی بام به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن حومه شهری   - 215
رقابت مجتمع چندعملکردی شهید کاظمی قم   - 7
هنر انتزاعی   - 201
پاویون ایران ـ بی ینال ونیز 2016   - 7
مسکن عمومی   - 201
طراحی و ضایعات به روای آلیس راستورن   - 7
گرافیک   - 191
مینت د سیلوا به روایت آلیس راستورن   - 7
فضای منفی   - 183
گونتا اشتلزل به روایت آلیس راستورن   - 7
پروژه های دانشجویی از سراسر جهان   - 165
عبور از مرحله جنینی   - 7
معماری و فاجعه   - 162
معماری بلوک شرق ـ جهان در حال محو شدن   - 7
مسکن روستایی   - 160
جنبش "جانِ سیاهان مهم است" و مسئله‌ی طراحی به روایت آلیس راستورن   - 7
طراحی مبلمان   - 156
ریچارد نویترا به روایت آلیس راستورن   - 7
هنر گفت و گو   - 155
طراحی در زمانه بحران به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ژاپن   - 144
کارلو اسکارپا به روایت آلیس راستورن   - 7
ترسیمات معماری   - 143
فرایند تکامل معماری مدرن هند   - 6
معماری ایران   - 135
پداگوژی انتقادی   - 6
بلندمرتبه ها   - 123
مسابقه ویلا 1400   - 6
اقتصادِ فضا   - 123
ورنر پنتون به روایت آلیس رستورن   - 6
معماری و رسانه   - 116
صد و بیست و یک تعریف معماری   - 6
اتووود ـ ایران معاصر   - 112
پنج پروژه لوکوربوزیه متاخر که هیچگاه ساخته نشدند   - 6
معماری فضای داخلی   - 95
شهرسازی کوچک مقیاس   - 5
مدرنیته؛ از نو   - 89
رادایکالیسم ایتالیایی در سیزده روایت   - 5
معماری فاشیستی   - 87
معماری مصر   - 5
معماری مذهبی   - 87
تناقض هاوپیچیدگی ها:تئوریهای پیچیدگیِ ونتوری وجیکوبز   - 5
معماران و چالش انتخاب معماری   - 86
اکنی استودیو   - 5
اکسپو   - 81
کتاب هایی در باب یوتوپیا   - 5
فیلوکیتکت   - 75
شهر ژنریک و نامکان ها   - 4
معماری و هنر انقلابی   - 74
چالش های اخلاقی ریاضت ورزی در معماری به روایت پیر ویتوریو آئورلی   - 4
گفت و گو با مرگ   - 74
چگونه یوتوپیا در روسیه انقلابی مدفون شد   - 4
ویروس کرونا و معماری   - 74
فرایند خلاقیت چهار پیشگام معماری مدرن   - 4
ویرانه ها   - 73
همه ما سایبورگ هستیم   - 4
معماری چین   - 72
اختلال های تشخیصی معماران مدرن   - 4
پالپ نیوز ِ اتووود   - 68
فرهنگ کمپ به روایت سوزان سانتاگ   - 4
معماری هند   - 67
اتووودْ آبزرور   - 4
معماری پراجکتیو   - 64
اتومبیل در چهار روایت کوتاه از بری ریچاردز   - 4
جهان علمیْ تخیلی   - 60
چهار یادداشت برای علی اکبر صارمی   - 4
مدارس معماری   - 59
بلوپرینت   - 4
پداگوژی   - 57
رقابت آسمانخراش ایوُلو 2016   - 3
معماری دیجیتال   - 55
آینده کجاست؟ روایتی از رولینگ استون   - 3
زاغه نشینی   - 54
داریوش شایگان و هنر ایرانی   - 3
معماری کانستراکتیویستی   - 50
باشگاه مشت زنی   - 3
معماری و روانشناسی   - 47
بازپس گیری حریم خصوصی مان به روایت آنا وینر   - 3
طراحی در وضعیت پندمیک به روایت آلیس راستورن   - 45
ژان بودریار؛ شفافیت، ابتذال و آلودگی رابطه   - 3
معماری اوایل قرن بیستم روسیه   - 45
اندیشیدن از مجرای پاسخ های کووید 19 با فوکو   - 3
بحران آب   - 44
فیلم پدر ساخته ی فلوریان زلر   - 3
جنبش متابولیسم   - 44
شش پروژه شاخص معماری پست مدرن   - 3
باهاوس   - 43
کودتایی که در مورد ان صحبت نمی کنیم   - 2
معماری و هوش مصنوعی   - 43
اکسپوی دبی. 2020   - 2
معماری و نقاشی   - 43
یوتوپیاهای سیاره ای . نیکیتا داوان با آنجلا دیویس و گایاتری اسپیواک   - 2
آنتروپوسین   - 40
تعییرات زیست محیطی ـ انقلاب یا انهدام   - 2
هنر روسیه   - 40
جودیت باتلر مارا به تغییر شکل خشم مان فرا می خواند؛ گفت و گویی با ماشا گِسِن   - 2
معماری و ادبیات   - 39
برج سیگرام چگونه جهانی شد؟   - 2
معماری جنگلی   - 38
زیستْ ریاضت و همبستگی در فضای اضطراری   - 2
معماری کوچک مقیاس   - 38
فیس بوک، گوگل و عصر تاریک سرمایه داری نظارتی   - 2
درگذشت زاها حدید   - 34
رابرت نوزیک، یوتوپیا و دولت حداقلی   - 2
معمارْستاره ها به روايت اتووود   - 33
لویی کان به روایت آلیس راستورن   - 2
اکسپو شانگهای 2010   - 33
اسمیتسن‌ ـ رابین هود گاردنز   - 2
طراحی پارامتریک   - 32
ده پرسش از هشت معمار   - 1
طراحی مُد   - 32
چهل نکته در باب هایدگرْخوانی   - 1
اکسپو میلان 2015   - 28
شهرْخوانی با اتووود   - 1
پاویون های سرپنتین   - 27
تابْ آوری دفاتر نوپای معماری   - 1
معماری و گیم   - 27
شهرهای پیشاصنعتی   - 1
معماری بیابانی   - 26
فیلمْگفتارهای معماری و پداگوژی معماری   - 1
معماری پس از یازدهم سپتامبر   - 25
پیتر آیزنمن و خانه شماره یک به روایت روبرت سومول   - 1
معماری؛ خیر مشترک و امید اجتماعی   - 24

طــراحــــــــــــــان
آر ای ایکس   - 3
زیگموند فروید   - 19
آراتا ایسوزاکی   - 16
ژان بودریار   - 10
آرشیگرام   - 7
ژان نوول   - 22
آرکی زوم   - 6
ژاک دریدا   - 19
آلبرت پوپ   - 4
ژاک لوگوف   - 4
آلدو روسی   - 15
ژیل دلوز   - 34
آلفرد هیچکاک   - 5
سائول باس   - 7
آلوار آلتو   - 19
ساسکیا ساسن   - 9
آلوارو سیزا   - 9
سالوادور دالی   - 2
آن تینگ   - 4
سانا   - 5
آنتونی گائودی   - 28
سانتیاگو کالاتراوا   - 13
آنتونی وایدلر   - 5
سدریک پرایس   - 3
آنتونیو نگری   - 6
سو فوجیموتو   - 13
آنیش کاپور   - 8
سوپراستودیو   - 9
آی وِی وِی   - 34
سورِ فِهْن   - 6
اُ ام اِی   - 51
سوزان سانتاگ   - 10
اتوره سوتساس   - 7
شاشونا زوبوف   - 4
ادریان لابوت هرناندز   - 5
شیگرو بان   - 34
ادوارد برتینسکی   - 1
عبدالعزیز فرمانفرمایان   - 4
ادوارد سعید   - 17
فدریکو بابینا   - 30
ادوارد سوجا   - 10
فرانک گهری   - 50
ادواردو سوتو دی مُرِ   - 18
فرانک لوید رایت   - 45
ادولف لوس   - 8
فرای اوتو   - 10
ارو سارینن   - 29
فردا کولاتان   - 2
اریک اوون موس   - 14
فردریک جیمسون   - 4
اریک هابسبام   - 2
فرشید موسوی   - 3
استن آلن   - 4
فمیهیکو ماکی   - 4
استیون هال   - 32
فیلیپ جنسن   - 7
اسلاوی ژیژک   - 18
گابریل کوکو شنل   - 2
اسنوهتا   - 5
گایاتری چاکراوارتی اسپیواک   - 7
اسوالد متیوز اونگرز   - 7
گرگ لین   - 7
اسوتلانا بویم   - 5
گونتا اشتلزل   - 1
اسکار نیمایر   - 37
لئون کریر   - 2
اف او اِی   - 9
لبس وودز   - 26
ال لیسیتسکی   - 5
لوئیس باراگان   - 2
الیس راستورن   - 112
لوئیس مامفورد   - 1
اِم اِی دی   - 22
لودویگ لئو   - 3
ام وی آر دی وی   - 68
لودویگ میس ون دروهه   - 29
اماندا لِــوِت   - 4
لودویگ هیلبرزیمر   - 4
اویلر وو   - 9
لودویگ هیلبرزیمر   - 1
ایلین گری   - 8
لوسی رای   - 15
ایوان لئونیدوف   - 4
لویی کان   - 39
بئاتریس کُلُمینا   - 10
لوییجی مورتی   - 1
بال کریشنادوشی   - 4
لوییس بورژوا   - 8
باک مینستر فولر   - 12
لُکُربُزیه   - 150
برنارد چومی   - 33
لیام یانگ   - 4
برنارد خوری   - 2
لینا بو باردی   - 4
برنو زوی   - 7
مارتین هایدگر   - 31
بنیامین برتون   - 8
مارسل بروئر   - 7
بوگرتمن   - 1
مارشال برمن   - 16
بی یارکه اینگلس   - 68
مانفردو تافوری   - 16
پائولو سولری   - 4
مانوئل کاستلز   - 2
پائولو فریره   - 2
ماکسیمیلیانو فوکسِس   - 10
پاتریک شوماخر   - 3
مایکل سورکین   - 4
پال گلدبرگر   - 1
مایکل گریوز   - 6
پرویز تناولی   - 2
محمدرضا مقتدر   - 4
پری اندرسون   - 3
مخزن فکر شهر   - 1
پل ویریلیو   - 28
مـَــس استودیو   - 3
پیتر آیزنمن   - 59
معماران آر سی آر   - 4
پیتر برنس   - 5
معماران مورفسس   - 16
پیتر زُمتُر   - 69
موریس مرلوپنتی   - 2
پیتر کوک   - 8
موشه سفدی   - 12
پیر بوردیو   - 5
میشل سر   - 3
پییر ویتوریو آئورلی   - 14
میشل فوکو   - 59
تئودور آدورنو   - 6
نائومی کلاین   - 4
تادو اندو   - 13
نورمن فاستر   - 36
تام مین   - 13
نیکلای مارکوف   - 1
تام ویسکامب   - 10
هانا آرنت   - 9
تاکامیتسو آزوما   - 3
هانری لفور   - 24
توماس پیکتی   - 5
هانی رشید   - 5
توماس هیترویک   - 31
هرزوگ دی مورن   - 31
تیتوس بورکهارت   - 2
هرنان دیاز آلنسو   - 18
تیموتی مورتُن   - 2
هنری ژیرو   - 3
تیو ایتو   - 25
هنریک وایدولد   - 1
جاشوا پرینس ـ رامس   - 2
هنس هولین   - 5
جان برجر   - 2
هوشنگ سیحون   - 14
جان هیداک   - 6
هومی بابا   - 2
جف منن   - 2
واسیلی کاندینسکی   - 2
جفری کیپنس   - 3
والتر بنیامین   - 29
جورجو آگامبن   - 8
والتر گروپیوس   - 18
جوزپه ترانی   - 2
ورنر پنتون   - 5
جولیا کریستوا   - 2
ولادیمیر تاتلین   - 13
جونیا ایشیگامی   - 4
ولف پریکس   - 1
جیمز استرلینگ   - 1
ونگ شو   - 8
جین جیکوبز   - 2
ویتو آکنچی   - 12
چارلز جنکس   - 7
ویوین وست وود   - 6
چارلز رنه مکینتاش   - 7
ک. مایکل هیز   - 2
چارلز کوریا   - 15
کارلو اسکارپا   - 13
چاینا میه ویل   - 4
کازو شینوهارا   - 2
حسن فتحی   - 6
کازیو سجیما   - 2
حسین امانت   - 3
کالین روو   - 1
خورخه لوئیس بورخس   - 2
کامران دیبا   - 13
داریوش آشوری   - 1
کامرون سینکلر   - 11
داریوش شایگان   - 13
کریستفر الکساندر   - 2
دانیل لیبسکیند   - 24
کریستین نوربرگ ـ شولتز   - 15
دنیس اسکات براون   - 10
کریم رشید   - 5
دیلرـ اِسکـُـفیدیو+رِنفرو   - 23
کلر استرلینگ   - 2
دیوید رُی   - 2
کلود پَره   - 3
دیوید گیسن   - 2
کنت فرمپتن   - 14
دیوید هاروی   - 25
کنزو تانگه   - 10
رابرت نوزیک   - 2
کنستانتین ملنیکف   - 3
رابرت ونتوری   - 31
کنگو کوما   - 47
رُدولف شیندلر   - 7
کوپ هیمِلبِلا   - 23
رضا دانشمیر   - 5
کورنلیوس کاستوریادیس   - 3
رم کولهاس   - 115
کوین لینچ   - 7
رنزو پیانو   - 34
کیانوری کیکوتاکه   - 1
ریچارد مِیر   - 8
کیتیو آرتم لئونیدویچ   - 1
ریچارد نویترا   - 7
کیشو کـُـروکاوا   - 8
ریموند آبراهام   - 1
یان گِل   - 9
رینر بنهام   - 2
یو ان استودیو   - 32
رینهولد مارتین   - 5
یورگن هابرماس   - 15
ریکاردو بوفیل   - 6
یونا فریدمن   - 5
زاها حدید   - 194
یوهانی پالاسما   - 12

کـاربـــــــری هـا
مسکونی   -841
معماری مذهبی   -105
زیرساخت های شهری   -441
گالری   -94
فرهنگی   -344
هتل   -79
پاویون   -278
ورزشی   -67
موزه   -262
بیمارستان و داروخانه و کلینیک   -40
اداری ـ خدماتی   -238
حمل و نقل عمومی   -39
تفریحی   -173
ویلا   -23
مسکونی ـ تجاری   -170
مجموعه های مسکونی   -6
اموزشی   -143
زاغه نشینی   -5
صنعتی   -107
عناصر یادمانی شهری   -2
حامی اتووود
مقـــــــــــالات
    دیوید هاروی و شهر در قامت فهمی انسانْ تولید
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    پهنه ی معلق تهران؛ شاه عبدالعظیم یا شهر ری
        علی رنجی پور
    دیوید هاروی و شهرســــــــــــــــــــــــــــــــــازی آلترناتیو
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    هنر گفت و گو ـ جان بریسندن و اد لوییس با دیوید هاروی
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
چنـــــد پــــروژه
مجموعه مسکونی شاه پریان
طراح : علیرضا امتیاز "مدیر اتووود"
منزل شخصی دکتر دلیر - خیابان ولیعصر کوچه 8
طراح : محمود امیدبخش
مجموعه ي تجاري و پاركينگ طبقاتي شقايق
طراح : امين حشمتی
خانه شعر ، پايان نامه معماري كارشناسي ارشد
طراح : م معيت
گذرگاه همیابی
طراح : محمود امیدبخش
کاریــــــــــــابی
   کاریابی
   لیست درخواست ها ی قبلی شما
   لیست کاندیدها به تفکیک استان
   لیست فرصت های کاری به تفکیک استان
وبـــــلـاگ هـــــا
آرشیتکت نمونه
مدیر : مسعود زمانیها
معماری به مثابه ساخت-سجاد نازی
مدیر : سجاد نازی
فتوت نامه معماران
مدیر : اخوان الصفا
مجله معماری Architecture Foolad City
مدیر : مسعود پریوز
معــــرفی کتــــــاب
رهیافت پدیدارشناسی در اندیشه پیتر زومتور
نویسنده :  .
انتشارات : علم معمار

حامی اتووود
کانال تلگرامی اتووود
منبع شناسیِ اتووود ـ مارتین هایدگر
اتووود سرویس خبر:   آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
1391/08/19
مـنـــــــبـع : -
تعداد بازدید : 6300

پس از شکست دموکراسی آنتیک (دوران هلنیسم)، حمله‌ی نظامی مقدونیان، بحرانی گسترده در یونان پدید آورد؛ شادی اپیکوری‌ و سازش رواقی‌ دو واکنش متفاوت به این دوران انحطاط بودند، انحطاطی که تحت شمول آن پیشرفت اجتماعی دچار گسست می‌شود و جامعه در موقعیت سکون، نه به پیش و نه به پس می‌رود و بحران اخلاقی به صورت بحران اعتماد در [تمام] مناسبات تجلی می‌یابد.

بر این قوام شاید زندگی همانگونه که تئودور ادورنو ـ در کتاب اخلاق صغیر ـ می گوید انچنان نادرست رقم خورد که نتوان ان را درست زیست و احتمالا به همین دلیل است که بسیاری در این شرایط دست به عمل می زنند، چرا که بر سیاق انچه امیل سیوران نوشته فکر کردن، تیشه به ریشه زدن است، تیشه به ریشه خود زدن، دست به کاری زدن خطر کمتری دارد. عمل، فضای میان چیزها و ما را پر می کند، در حالی که تفکر این فضا را به طور خطرناکی افزایش می دهد.

منبع شناسیِ اتووود، با هدف فائق امدن بر این اضطرار و اضطراب ناشی از "ترس از فکر" تعریف شده است؛ تلاشی برای "صورت بندی تامل" در رشته ای ـ اگر به این گزاره قائل باشیم که معماری یک رشته است ـ که به گمان بسیاری از جمله دانیل لیبسکیند، انگونه که در درسْ گفتارش در موسسه تِد، بدان اشاره می کند، واپسگرا و در برابر تغییر مقاوم است.

عناوين پی امده منبع شناسی اثار نوشته شده توسط / در مورد مارتين ھايدگر است در زبان فارسی!، اميد است به کار مخاطبانی اید که علقه ای به زلف تئوری، ان هم در وضعیت امتناع، گره زده اند، باشد که با یافت دیگر منابع موجود و معرفی انان توسط مخاطبان، پی ایندهمین ستون، بتوان "ارشیوی قابل ویرایش از فکر" برای "ذهنْ مشغولانِ اگاهی" فراهم اوریم؛

ـ اباذری. یوسف، 1377، هایدگر از کتاب خرد جامعه شناسی، تهران، انتشارات طرح نو: 213- 276.

ـ استراترن. پل، 1389، آشنایی با هایدگر، ایمانی. پویا، تهران، انتشارات مرکز.

ـ احمدی. بابک، 1381، هایدگر و پرسش بنیادی، تهران، انتشارات مرکز.

ـ احمدی. بابک، 1381، هایدگر و تاریخ هستی، تهران، انتشارات مرکز. ـ آلتنبرند جانسون. پاتریشیا، 1387، هایدگر، عبدالهی. بیژن، تهران، انتشارات علم.

ـ آلتنبرند جانسون. پاتریشیا، 1388، راه مارتین هایدگر، کمالی. مجید، تهران، انتشارات مهرنیوشا.

ـ پروتی. جیمز،1379، پرسش از خدا در تفکر مارتین هایدگر، جوزی. محمدرضا، تهران، انتشارات ساقی 

ـ آیدی. دُن،1371، فنومنولوژی و تکنولوژی: فلسفه تکنولوژی هیدگر، اعتماد. شاپور، فصلنامه فرهنگ، شماره 11: 91-136.

ـ بروس اسمیت . گرگوری، 1384، نیچه، هایدگر و گذار به پسامدرنیته، سیداحمدیان . علیرضا، اصفهان، انتشارات پرسش.

ـ بورتن. ژوزف، 1383، دوگانگي فلسفي ميان انديشه هاي لويي كان و مارتين هايدگر، حمزه نژاد. مهدی، فصلنامه ابادی، شماره 44: 114- 119.

پولت. ریچارد،1390، مارتین هایدگر از کتاب برداشت هایی در نظریه اجتماعی معاصر، ویراسته الیوت. آنتونی، ارشاد. فرهنگ، تهران، جامعه شناسان:23-44

ـ تسکو. تومیا،1391،زبان ، خانه وجودـ گفت و گوی هایدگر با یک ژاپنی، ناصر. جهانبخش، تهران، انتشارات هرمس

ـ راتال. مارک، 1388، چگونه هایدگر بخوانیم؟، نصر. مهدی، تهران، انتشارات رخداد نو.

ـ حشمتی. امین، 1391، هایدگر و هستی شناسی کالبد، صفحه اندیشه روزنامه شرق ، شماره 1501 : 11.

ـ ری. جاناتان، 1388، هایدگر و هستی و زمان، معصوم‌بیگی. علی‌اكبر، تهران، انتشارت اگه.

ـ شار. آدام، 1388، هایدگر برای معماران، احمدی نژاد. روزبه، تهران، انتشارات طحان.

ـ شار. آدام، 1389، کلبه هایدگر، قانونی. ایرج، تهران، انتشارات ثالث.

ـ شفقی. شهریار، 1390، گلاسنهایت ـ هایدگر و رویارویی با غیرممکنِ ممکن، تهران، انتشارات رخداد نو.

ـ عشقی صنعتی. حسام و رئیسی. ایمان، 1391، نسبت فضا و مكان در اثر معماري با تكيه بر انديشه هاي مارتين هايدگر و كريستين نوربرگ شولتز، صفحه اندیشه روزنامه شرق ، شماره 1501 : 11.

ـ فوهر. ادوارد، 1384، مفهوم عملکردی فضا، مکان، ماده و اثر هنری در تفکر هایدگر، شیرازی. محمدرضا

ـ کالینز. جف، 1384، هایدگر از مجموعه قدم اول، نجفی. صالح، تهران، انتشارات شیرازه.

ـ کلارک. تیموتی، 1388، مارتین هایدگر، ایمانی. پویا، تهران، انتشارات مرکز.

ـ کوکلمانس. یوزف، 1388، هایدگر و هنر، صافیان. محمد جواد، اصفهان، انتشارات پرسش.

ـ گئورگ گادامر. هانس، 1390، زرتشت نیچه کیست؟ و مقالات دیگر، حنايي كاشاني . محمدسعيد، تهران، انتشارات هرمس: 67-87.

ـ لاکوـ لابارت. فیلیپ، 1390، هایدگر، هنر و سیاست، افسانه امر سیاسی، نصر. مهدی، تهران، انتشارات رخداد نو.

ـ مگی. برایان، 1374، مصاحبه با ویلیام برت: هایدگر و فلسفه جدید اصالت وجود از کتاب مردان اندیشه، فولادوند. عزت الله، تهران، انتشارات طرح نو: 117-151.

ـ مك كواري . جان، 1376، مارتین هایدگر، حنايي كاشاني . محمدسعيد، ويراستار: پازوکی، شهرام پازوكي، تهران انتشارات گروس.

ـ مینا. بابک، 1391، گفت و گو با محمدرضا نیکفر درباره هایدگر، بخش کتاب رادیو زمانه

ـ والتر . بیمل، 1388، بررسی روشنگرانه اندیشه‌های مارتین هایدگر،عبدالهی. بیژن، تهران، انتشارات سروش.

ـ والگانیو . دانیلا،1386، درآمدی به افادات فلسفه هایدگر، قربانی. محمدرضا، تهران، انتشارات گام نو.

ـ نوربرگْ شولتز. کریستین، 1391، تفکر مارتین هایدگر بر معماری ـ بخش اول ـ جهان، چیزها و زبان هستی، بصیرت. آرش، صفحه اندیشه روزنامه شرق ، شماره 1501 : 10.

ـ نوربرگْ شولتز. کریستین، 1391، تفکر مارتین هایدگر بر معماری ـ بخش دوم ـ هستی شناسی مکان، شعروارگی سکونت، روح مکان و خاطره جمعی، بصیرت. آرش، صفحه اندیشه روزنامه شرق ، شماره 1495: 11.

ـ نوربرگْ شولتز. کریستین، 1391، تفکر مارتین هایدگر بر معماری ـ بخش سوم و پایانی ـ معماری و بود و باشِ متفکرانه هستنده ها، بصیرت. آرش، صفحه اندیشه روزنامه شرق ، شماره 1569 : 12.

ـ هایدگر. مارتین، 1377، بناکردن، سکونت کردن، فکرکردن از کتاب فلسفه تکنولوژى، اعتماد. شاپور، تهران، انتشارات مرکز: 131- 156.

ـ هایدگر. مارتین، 1377، پرسش از تکنولوژى از کتاب فلسفه تکنولوژى، اعتماد. شاپور، تهران، انتشارات مرکز:4- 43.

ـ هایدگر. مارتین، 1375، عصر تصویر جهان، اباذرى. یوسف، فصلنامه ارغنون، شماره 11و 12: 1ـ 20.

ـ هایدگر. مارتین، 1382، سرآغاز اثر هنری، شهابی. ضیا، تهران، انتشارات هرمس.

ـ هایدگر. مارتین، 1383، متافیزیک چیست؟، جمادی. سیاوش، تهران، انتشارات ققنوس.

ـ هایدگر. مارتین، 1384، داـ زاین و زمانمندی، حنایی کاشانی، محمد سعید، فصلنامه ارغنون ، بهار و تابستان، شماره 26 و 27 :235 ـ 272.

ـ هایدگر. مارتین، 1384، متافیریک نیچه، اسدی. منوچهر، اصفهان، انتشارات پرسش.

ـ هایدگر. مارتین، 1384، مفهوم زمان، پورنقشبند. نادر و رنجبر. محمد، اصفهان، انتشارات پرسش.

ـ هایدگر. مارتین، 1385، معنای تفکر چیست، سلیمانیان. فرهاد، تهران، انتشارات مرکز.

ـ هایدگر. مارتین، 1386، تفكر و شاعری: نیچه و هولدرلین، اسدی. منوچهر، اصفهان، انتشارات پرسش.

ـ هایدگر. مارتین، 1386، چه باشد انچه خوانندش تفکر، جمادی. سیاوش، تهران، انتشارات ققنوس.

ـ هایدگر. مارتین، 1388، هستی و زمان، جمادی. سیاوش، تهران، انتشارات ققنوس.

ـ هایدگر. مارتین، 1389، هستی و زمان، رشیدیان. عبدالکریم، تهران، انتشارات نی.

ـ هایدگر. مارتین، 1390، زرتشت نیچه کیست؟ و مقالات دیگر، حنايي كاشاني . محمدسعيد، تهران، انتشارات هرمس: 7-35.

ـ ویسر. ریچارد،1378، مصاحبه با مارتین هایدگر، شرف الدین. خراسانی، فصلنامه بخارا، شماره 5: 61- 68.



حامی اتووود
نظـــــــر اعضــــــــا
علیرضا امتیاز "مدیر اتووود" ( 1391/08/20 ) :
این فهرست عالیه و واقعا به شروع درک دقیق کمک میکند . سپاس
سها بیروتی ( 1391/08/26 ) :
ممنون استاد.معرفی این منابع واقعا برای کسانی که به دنبال راه درست مطالعه و فکر کردن هستند مفید و حیاتیه.خواهش دارم برای بقیه موضوعات هم این معرفی رو انجام بدین:)
معصومه پورشب ( 1400/02/10 ) :
با سلام و عرض ادب خدمت شما دوستان و استادان گرامی:
تشکر فراوان از سایت پر محتوای شما (اتود):
مارتین هایدگر:
یک فیلسوف آلمانی است که با برخی عقاید همچون مخالفت با عقل سلیم میباشد.
خاصیت و ویژگی بارز این فیلسوف (مارتین هایدگر) :تلاش برای احیای محیط زیست،
و زیست بوم گرایی و... دارد .
شخصیتی همچون ضد تکنولوژی بودن ، ضد فناوری و ضد صنعتی شدن است.
و هایدگر به لقب هرکول فلسفه معروف است .چرا که او تمایل به گرایش های فکری همچون :هستــــــــی شناســـــــــی .
و پدیدار شناســــــی دارد .
حدیث حاتمی ( 1400/02/10 ) :
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت اساتید و دوستان گرامی
مارتین هایدگر یکی از معروف ترین فیلسوفان قرن بیستم بود .
هایدگر دارای افکار و عقاید بخصوص خودش بود و این افکار و عقاید در معروفیت او بی تاثیر نبوده.
فلسفه های مارتین هایدگر بعد از مرگش بر دیدگاه بسیاری از فلسفه ها اثر گذاشت.
اندیشه های هایدگر رقم زننده مایه های فکری بسیاری از متفکران بود .
هایدگر علایقی به هستی شناسی، مابعدالطبیعه هنر ، فلسف یونان باستان ، فناوری، زبان،شعر و اندیشه داشت .
او در سال ۱۸۸۹ در خانواده ای سنتی در یکی از روستاهای کوهستان الپ واقع در جنوب غربی المان، به دنیا امد .
او از اعضای حزب نازی بوده و به عنوان نماینده این حزب، در دانشگاه فرایبورگ حضور داشت.
مارتین هایدگر دریک خانواده روستایی با افکار سنتی و خلق و خوی سنتی متولد و بزرگ شده بود و این خلق و خو را تا لحظه مرگ با خود به همراه داشت.
ممنون از توجه شما...
Maedeh Tavalali ( 1400/02/17 ) :
سلام وخسته نباشید خدمت دوستان واساتید محترم.هایدگریکی ازفیلسوفان قرن بیستم بوده.فلسفه ها ی فیلسوف هایدگربعداز مرگش برروی بسیاری ازفلسفه ها تاثیرگذاشت.هایدگر علایق زیادی به هستی شناسی.مابعدالطبیعه هنر.فلسفه هنرباستان.زبان .فناوری وشعرو اندیشه داشت.
اودرسال ۱۸۸۹در یک خانواده سنتی دریکی ازروستاهای کوهستانی آلپ در جنوب غربی آلمان بدنیا آمد.او از اعضای حزب نازی بودوبه عنوان نماینده این حزب دردانشگاه فرایبورگ حضورداشت.
ممنون از توجه شما....

ثبــــــــت نظـــــــر

  
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  

تراشه های کانسپچوال ـ نظریه روانکاوی و بعد منفی هستی سوژه
هنر گفت وگو ـ روزنامه فرهیختگان با سیاوش جمادی
چرا روستانشین ام؟ ؛ هایدگر و فلسفه ی مردمی بودن
مارتین هایدگر و پدیدارشناسی دست
مارتین هایدگر و سکونتِ شاعرانه ی رازآلودِ برونْ ایستایِ برونْ خویش گرایانه
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group