معماران معاصر ایران, اتووود - بزرگترین سایت معماری
ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما |  تبلیغات




موضوعـات مــعـماری
منظر شهری   - 1378
پاویون های سرپنتین   - 25
معماری و دیگر حوزه های فکر   - 1304
معماری فضای داخلی   - 23
نظریه معماری   - 1027
معماری پس از یازدهم سپتامبر   - 22
طراحي داخلي   - 941
معماری؛ خیر مشترک و امید اجتماعی   - 22
سازه های شهری   - 892
جشن نامه اتووود   - 21
تکنولوژی ساخت   - 873
معماری مجازی   - 20
مرزهای معماری   - 805
زنانِ معمارِ ایرانی و سقف شیشه ای در نوزده روایت   - 20
معماری حوزه عمومی   - 795
زاها حدید از نگاه معماران ایرانی   - 20
نظریه شهری   - 730
پردیس ویترا   - 18
المان شهری   - 729
20 بنا که هرگز ساخته نشد   - 17
نگاه نو به سكونت   - 721
کارگاهْ مسابقه قوام الدین شیرازی   - 16
کلان سازه   - 625
جهان علمیْ تخیلی   - 16
معماری و سیاست   - 611
مسابقه مرکز اجتماعی شهر صدرا   - 15
معماری مدرن   - 549
معماری ـ موسیقی   - 15
معماری پایدار   - 534
معماری بایومورفیک   - 14
منتقدان معماری   - 498
شهرهای در حرکت   - 14
آرمان شهرگرایی   - 467
رابرت ونتوری در بیست و پنج روایت   - 14
برنامه ریزی شهری و منطقه ایی   - 464
معماری و نقاشی   - 14
معماری تندیس گون   - 460
معماری و روانشناسی   - 13
روح مکان   - 458
معماری کوچک مقیاس   - 13
طراحی صنعتی   - 457
ویلا ساوا ـ لوکوربوزیه   - 13
نوسازی و بهسازی بافت های شهری   - 450
ده کتاب که هر معمار باید بخواند   - 11
معماری منظر   - 443
فیلم پارازیت ساخته بونگْ جونْ هو   - 11
معماری شمایل گون   - 428
معماری و گیم   - 10
باز زنده سازی   - 390
کنگو کوما ـ استادیوم ملی توکیو   - 10
توسعه پایدار   - 368
کلیسای رونشان ـ لوکوربوزیه   - 10
هنر مدرنیستی   - 355
درس گفتارهای اتووود   - 9
آینده گرایی   - 347
بی ینال ونیز   - 9
معماری یادمانی   - 343
لیوینگ آرکیتکچر   - 9
تراشه های کانسپچوال   - 334
معماری و ادبیات   - 9
معماریِ توسعه   - 327
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه دوم   - 9
معماری سبز   - 316
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه اول   - 8
طراحی نئولیبرال   - 299
معماری و هوش مصنوعی   - 8
معماری پست مدرن   - 274
معماری و رسانه   - 8
اتووود کلاسیک   - 269
ریچارد نویترا به روایت آلیس راستورن   - 7
بدنه سازی شهری   - 259
طراحی در زمانه بحران به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری محلی   - 254
مینت د سیلوا به روایت آلیس راستورن   - 7
تغییرات اقلیمی   - 253
گونتا اشتلزل به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ارزان   - 251
طراحی و ضایعات به روای آلیس راستورن   - 7
معماری محدود   - 250
شارلوت پریاند به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری تجربی   - 247
اتوره سوتساس به روایت آلیس راستورن   - 7
محوطه سازی   - 245
باوهاوس به روایت آلیس راستورن   - 7
کتابخانه ی اتووود   - 239
لوسی رای به روایت آلیس راستورن   - 7
بنای محدود   - 226
مارسل بروئر به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری های تک   - 219
چارلز رنه مکینتاش به روایت آلیس راستورن   - 7
گرمایش زمین   - 213
باکمینستر فولر به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن حومه شهری   - 195
طراحی در بازی و تاج و تخت به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن عمومی   - 193
سائول باس به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری انتقادی   - 193
میس ون در روهه به روایت آلیس راستورن   - 7
زنان و معماری   - 180
معماری و عکاسی به روایت آلیس راستورن   - 7
عکاسی   - 174
طراحی روی بام به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ـ سینما   - 170
معماری تخت جمشید   - 7
پروژه های دانشجویی از سراسر جهان   - 165
پاویون ایران ـ بی ینال ونیز 2016   - 7
هنر انتزاعی   - 160
رقابت مجتمع چندعملکردی شهید کاظمی قم   - 7
گرافیک   - 148
آلوار و آینو آلتو به روایت آلیس راستورن   - 7
فضای منفی   - 139
هشت کوتاه نوشته در مورد پوپولیسم   - 7
هنر گفت و گو   - 136
ده پروژه کمتر شناخته شده لوکوربوزیه متقدم   - 7
مسکن روستایی   - 134
طراحی و پناهجویان   - 7
طراحی مبلمان   - 126
ردلف شیندلر به روایت الیس راستورن   - 7
معماری ژاپن   - 124
صد و بیست و یک تعریف معماری   - 6
معماری ایران   - 110
آیلین گری به روایت آلیس راستورن   - 6
بلندمرتبه ها   - 108
معماری و فضای زیرساخت های نرم   - 6
ترسیمات معماری   - 91
منبع شناسی اتووود   - 6
اتووود ـ ایران معاصر   - 88
ورنر پنتون به روایت آلیس رستورن   - 6
معماری مذهبی   - 86
تناقض هاوپیچیدگی ها:تئوریهای پیچیدگیِ ونتوری وجیکوبز   - 5
معماران و چالش انتخاب معماری   - 86
معماری مصر   - 5
اکسپو   - 79
فرهنگ نفت   - 5
معماری فاشیستی   - 79
پنج پروژه لوکوربوزیه متاخر که هیچگاه ساخته نشدند   - 5
پالپ نیوز ِ اتووود   - 68
معماری خوانی   - 5
معماری هند   - 66
چهار یادداشت برای علی اکبر صارمی   - 4
معماری چین   - 63
شهرسازی کوچک مقیاس   - 4
معماری و فاجعه   - 62
اتومبیل در چهار روایت کوتاه از بری ریچاردز   - 4
مدرنیته؛ از نو   - 56
بلوپرینت   - 4
گفت و گو با مرگ   - 55
اتووودْ آبزرور   - 4
ویرانه ها   - 54
فرایند خلاقیت چهار پیشگام معماری مدرن   - 4
معماری و هنر انقلابی   - 52
همه ما سایبورگ هستیم   - 4
مدارس معماری   - 50
معماری بیابانی   - 4
زاغه نشینی   - 47
معماری جنگلی   - 4
پداگوژی   - 44
اختلال های تشخیصی معماران مدرن   - 4
ویروس کرونا و معماری   - 44
فرهنگ کمپ به روایت سوزان سانتاگ   - 4
معماری دیجیتال   - 42
رقابت آسمانخراش ایوُلو 2016   - 3
معماری پراجکتیو   - 42
رادایکالیسم ایتالیایی در سیزده روایت   - 3
جنبش متابولیسم   - 42
آینده کجاست؟ روایتی از رولینگ استون   - 3
اقتصادِ فضا   - 40
لویی کان به روایت آلیس راستورن   - 2
باهاوس   - 38
رابرت نوزیک، یوتوپیا و دولت حداقلی   - 2
معماری اوایل قرن بیستم روسیه   - 37
اسمیتسن‌ ـ رابین هود گاردنز   - 2
معماری کانستراکتیویستی   - 37
برج سیگرام چگونه جهانی شد؟   - 2
درگذشت زاها حدید   - 34
زیستْ ریاضت و همبستگی در فضای اضطراری   - 2
معمارْستاره ها به روايت اتووود   - 33
چگونه یوتوپیا در روسیه انقلابی مدفون شد   - 2
اکسپو شانگهای 2010   - 33
فیس بوک، گوگل و عصر تاریک سرمایه داری نظارتی   - 2
فیلوکیتکت   - 32
شهرهای پیشاصنعتی   - 1
هنر روسیه   - 30
فیلمْگفتارهای معماری و پداگوژی معماری   - 1
طراحی پارامتریک   - 29
تابْ آوری دفاتر نوپای معماری   - 1
بحران آب   - 28
چهل نکته در باب هایدگرْخوانی   - 1
اکسپو میلان 2015   - 28
شهرْخوانی با اتووود   - 1
طراحی در وضعیت پندمیک به روایت آلیس راستورن   - 28
ده پرسش از هشت معمار   - 1

طــراحــــــــــــــان
آر ای ایکس   - 3
زیگموند فروید   - 11
آراتا ایسوزاکی   - 16
ژان بودریار   - 3
آرشیگرام   - 7
ژان نوول   - 22
آرکی زوم   - 4
ژاک دریدا   - 18
آلبرت پوپ   - 4
ژاک لوگوف   - 4
آلدو روسی   - 13
ژیل دلوز   - 29
آلوار آلتو   - 19
سائول باس   - 7
آلوارو سیزا   - 9
ساسکیا ساسن   - 9
آن تینگ   - 4
سالوادور دالی   - 2
آنتونی گائودی   - 27
سانا   - 5
آنتونی وایدلر   - 5
سانتیاگو کالاتراوا   - 13
آنتونیو نگری   - 5
سدریک پرایس   - 3
آنیش کاپور   - 8
سو فوجیموتو   - 11
آی وِی وِی   - 34
سوپراستودیو   - 9
اُ ام اِی   - 39
سورِ فِهْن   - 6
اتوره سوتساس   - 7
سوزان سانتاگ   - 8
ادریان لابوت هرناندز   - 5
شاشونا زوبوف   - 2
ادوارد برتینسکی   - 1
شیگرو بان   - 33
ادوارد سعید   - 13
عبدالعزیز فرمانفرمایان   - 4
ادوارد سوجا   - 10
فدریکو بابینا   - 30
ادواردو سوتو دی مُرِ   - 18
فرانک گهری   - 49
ادولف لوس   - 8
فرانک لوید رایت   - 45
ارو سارینن   - 28
فرای اوتو   - 9
اریک اوون موس   - 13
فردا کولاتان   - 2
اریک هابسبام   - 2
فردریک جیمسون   - 2
استن آلن   - 4
فرشید موسوی   - 3
استیون هال   - 30
فمیهیکو ماکی   - 4
اسلاوی ژیژک   - 17
فیلیپ جنسن   - 5
اسوالد متیوز اونگرز   - 5
گایاتری چاکراوارتی اسپیواک   - 5
اسوتلانا بویم   - 4
گرگ لین   - 7
اسکار نیمایر   - 33
گونتا اشتلزل   - 1
اف او اِی   - 9
لئون کریر   - 2
ال لیسیتسکی   - 3
لبس وودز   - 24
الیس راستورن   - 94
لوئیس باراگان   - 2
اِم اِی دی   - 22
لوئیس مامفورد   - 1
ام وی آر دی وی   - 53
لودویگ لئو   - 3
اماندا لِــوِت   - 4
لودویگ میس ون دروهه   - 25
اویلر وو   - 9
لودویگ هیلبرزیمر   - 3
ایلین گری   - 7
لودویگ هیلبرزیمر   - 1
ایوان لئونیدوف   - 4
لوسی رای   - 15
بئاتریس کُلُمینا   - 9
لویی کان   - 37
بال کریشنادوشی   - 4
لوییس بورژوا   - 8
باک مینستر فولر   - 11
لُکُربُزیه   - 140
برنارد چومی   - 33
لیام یانگ   - 4
برنو زوی   - 7
مارتین هایدگر   - 29
بنیامین برتون   - 8
مارسل بروئر   - 7
بوگرتمن   - 1
مارشال برمن   - 16
بی یارکه اینگلس   - 68
مانفردو تافوری   - 16
پائولو سولری   - 4
مانوئل کاستلز   - 2
پاتریک شوماخر   - 3
ماکسیمیلیانو فوکسِس   - 10
پال گلدبرگر   - 1
مایکل سورکین   - 4
پرویز تناولی   - 2
مایکل گریوز   - 6
پری اندرسون   - 3
محمدرضا مقتدر   - 4
پل ویریلیو   - 21
مخزن فکر شهر   - 1
پیتر آیزنمن   - 57
مـَــس استودیو   - 3
پیتر برنس   - 3
معماران مورفسس   - 16
پیتر زُمتُر   - 67
موریس مرلوپنتی   - 2
پیتر کوک   - 7
موشه سفدی   - 12
پیر بوردیو   - 5
میشل سر   - 3
پییر ویتوریو آئورلی   - 4
میشل فوکو   - 45
تئودور آدورنو   - 4
نائومی کلاین   - 4
تادو اندو   - 13
نورمن فاستر   - 35
تام مین   - 13
نیکلای مارکوف   - 1
تام ویسکامب   - 10
هانا آرنت   - 9
تاکامیتسو آزوما   - 3
هانری لفور   - 23
توماس پیکتی   - 5
هانی رشید   - 5
توماس هیترویک   - 30
هرزوگ دی مورن   - 28
تیتوس بورکهارت   - 2
هرنان دیاز آلنسو   - 18
تیموتی مورتُن   - 2
هنری ژیرو   - 3
تیو ایتو   - 25
هنریک وایدولد   - 1
جاشوا پرینس ـ رامس   - 2
هنس هولین   - 5
جان برجر   - 2
هوشنگ سیحون   - 14
جان هیداک   - 4
هومی بابا   - 2
جف منن   - 2
واسیلی کاندینسکی   - 2
جفری کیپنس   - 3
والتر بنیامین   - 27
جورجو آگامبن   - 5
والتر گروپیوس   - 17
جوزپه ترانی   - 2
ورنر پنتون   - 5
جونیا ایشیگامی   - 3
ولادیمیر تاتلین   - 12
جیمز استرلینگ   - 1
ولف پریکس   - 1
جین جیکوبز   - 1
ونگ شو   - 8
چارلز جنکس   - 7
ویتو آکنچی   - 12
چارلز رنه مکینتاش   - 7
ویوین وست وود   - 6
چارلز کوریا   - 15
ک. مایکل هیز   - 2
چاینا میه ویل   - 4
کارلو اسکارپا   - 5
حسن فتحی   - 5
کازو شینوهارا   - 1
حسین امانت   - 3
کازیو سجیما   - 2
خورخه لوئیس بورخس   - 2
کالین روو   - 1
داریوش آشوری   - 1
کامران دیبا   - 13
داریوش شایگان   - 10
کامرون سینکلر   - 11
دانیل لیبسکیند   - 23
کریستفر الکساندر   - 2
دنیس اسکات براون   - 10
کریستین نوربرگ ـ شولتز   - 15
دیلرـ اِسکـُـفیدیو+رِنفرو   - 22
کریم رشید   - 5
دیوید رُی   - 2
کلر استرلینگ   - 2
دیوید گیسن   - 2
کلود پَره   - 3
دیوید هاروی   - 25
کنت فرمپتن   - 14
رابرت نوزیک   - 2
کنزو تانگه   - 9
رابرت ونتوری   - 29
کنستانتین ملنیکف   - 3
رُدولف شیندلر   - 7
کنگو کوما   - 47
رضا دانشمیر   - 5
کوپ هیمِلبِلا   - 22
رم کولهاس   - 100
کوین لینچ   - 7
رنزو پیانو   - 30
کیانوری کیکوتاکه   - 1
ریچارد مِیر   - 8
کیتیو آرتم لئونیدویچ   - 1
ریچارد نویترا   - 7
کیشو کـُـروکاوا   - 6
ریموند آبراهام   - 1
یان گِل   - 9
رینر بنهام   - 2
یو ان استودیو   - 32
رینهولد مارتین   - 5
یورگن هابرماس   - 14
ریکاردو بوفیل   - 3
یونا فریدمن   - 5
زاها حدید   - 189
یوهانی پالاسما   - 12

کـاربـــــــری هـا
مسکونی   -765
معماری مذهبی   -104
زیرساخت های شهری   -368
صنعتی   -101
فرهنگی   -325
گالری   -84
پاویون   -258
هتل   -75
موزه   -253
ورزشی   -65
اداری ـ خدماتی   -232
بهداشتی   -38
مسکونی ـ تجاری   -159
حمل و نقل عمومی   -37
تفریحی   -151
ویلا   -6
اموزشی   -132
زاغه نشینی   -5
حامی اتووود
مقـــــــــــالات
    دیوید هاروی و شهر در قامت فهمی انسانْ تولید
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    پهنه ی معلق تهران؛ شاه عبدالعظیم یا شهر ری
        علی رنجی پور
    دیوید هاروی و شهرســــــــــــــــــــــــــــــــــازی آلترناتیو
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    هنر گفت و گو ـ جان بریسندن و اد لوییس با دیوید هاروی
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
چنـــــد پــــروژه
مجموعه مسکونی شاه پریان
طراح : علیرضا امتیاز "مدیر اتووود"
منزل شخصی دکتر دلیر - خیابان ولیعصر کوچه 8
طراح : محمود امیدبخش
مجموعه ي تجاري و پاركينگ طبقاتي شقايق
طراح : امين حشمتی
خانه شعر ، پايان نامه معماري كارشناسي ارشد
طراح : م معيت
گذرگاه همیابی
طراح : محمود امیدبخش
کاریــــــــــــابی
   کاریابی
   لیست درخواست ها ی قبلی شما
   لیست کاندیدها به تفکیک استان
   لیست فرصت های کاری به تفکیک استان
وبـــــلـاگ هـــــا
آرشیتکت نمونه
مدیر : مسعود زمانیها
معماری به مثابه ساخت-سجاد نازی
مدیر : سجاد نازی
فتوت نامه معماران
مدیر : اخوان الصفا
مجله معماری Architecture Foolad City
مدیر : مسعود پریوز
معــــرفی کتــــــاب
رهیافت پدیدارشناسی در اندیشه پیتر زومتور
نویسنده :  .
انتشارات : علم معمار

حامی اتووود
کانال تلگرامی اتووود
ده نكته برای شهرهای قابل زندگی: درس هایی از سنگاپور
اتووود سرویس خبر:   ندا باقری "دبیر تحریریه اتووود"
1392/02/31
مـنـــــــبـع : www.archdaily.com
تعداد بازدید : 3805

هم زمان با گسترش روز افزون جمعيت شهري، مردم براي جستجوي فرصت هاي اقتصادي به مراكز شهري مهاجرت مي نمايند؛ تا به تحرك اجتماعي، دسترسي به مراكز تحصيلي و آموزشي، منابع بهداشتي و شغل هاي بهتر دست يابند. كشورهاي جهان سوم، با ملاحظاتي انديشمندانه در طراحي اين پايتخت هاي جديد شهرنشيني، مي توانند به اين جهش ناگهاني جمعيت و رو به رشد، رسيدگي نمايند.

روند افزايش جمعيت در بعضي از شهرها تا به حدي افزايش يافته است، كه چنين تراكم بالايي در تاريخ شهرنشيني، ديده نشده است.افزايش رده بندي شهرها به مگا شهر و مشكلاتي كه چنين تراكم جمعيتي با آن روبه روست، نشان دهنده ي اين واقعيت مي باشد كه شهرهاي ما به نقطه اشباع رسيده اند و نياز مبرمي به حل اين مسائل خواهند داشت.

سنگاپور، كشوري جزيره اي در اقيانوس آرام آسيايي، سومين كشور متراكم دنياست.سال گذشته، با همكاري مركز شهرهاي قابل زندگي و موسسه زمين شهري، اجلاسي از برنامه ريزان برجسته و سياست گذاران، جهت بحث و گفتگو پيرامون مراحل توسعه ي سنگاپور، در پاسخ به رشد اخير جمعيت شهري خود، برگزار گرديد. نتيجه اين كنفرانس، فهرستي از ده نكته مي باشد تا با كمك آن، سنگاپور به شهري در عين حال بسيار متراكم اما قابل زندگي تبديل گردد.

مهم ترين اصل در موفقيت سنگاپور در دورانديشي پيش از طراحي شهرهاي جديدش، استفاده از استراتژي " مردم محوري " ( نخستْ، مردم ) خواهد بود. پاتريك ال فيليپ، از موسسه زمين شهري، مي نويسد : " راه حل تشخيص شهرهاي موفق در اين كوشش و كشمكش، پاسخ به اين سوالات است؛ چگونه، چه چيزي و در كجا بسازيم تا با اين تغييرات كنار بياييم : بازسازي سيستم سرمايه گذاري، تغيير هزينه هاي انرژي، جمعيت و تغييرات جمعيتي، تغيير نيازهاي خانه سازي و پيشرفت در تكنولوژي. "

اين فهرست، نشان دهنده ي چگونگي استفاده ي سنگاپور از چالش انفجار جمعيت شهرنشيني و تبديل آن به فرصتي براي ايجاد يك محيط زندگي و كار جذاب و سرزنده مي باشد. قدرت اين تحقيق در اينست كه اين نكات، قابل اجرا، موجه و قابل بسط در جوامعي با تحول سريع در ساخت محيط، در مقابل رشد سريع جمعيت شهرنشيني، مي باشد.

نكته 1 : برنامه ريزي بلند مدت جهت رشد و نوسازي

پايه گذاري اهداف بلند مدت و ميان مدت، به پايا ساختن موقعيت شهر، در ميان تغييرات جمعيتي و نوسان شرايط اقتصادي، كمك بسزايي مي نمايد. با همكاري برنامه ريزان شهري و سازمان هاي دولتي، يك شهر مي تواند، باني ِ سياست هاي زمين پاسخگو و كنترل توسعه گردد كه با ادامه ي اين برنامه ها، جوابگوي نيازهاي در حال تغيير ِ جامعه و اهداف كلي يك شهر باشد. تصميمات اوليه طراحي هوشمند، مي تواند چارچوبي براي يك مدل " شهر قابل زندگي " را ايجاد كند. 

نكته 2 : پرورش تنوع و جامعيت

تنوع و گوناگوني، نفعي فرهنگي براي شهرها مي باشد و محيط هاي شهري را بدل به فضاهايي جذاب و منحصر بفرد براي زندگي مي گرداند. همچنين، فرصت هاي شغلي متعددي نيز در طراحي متنوع و جامع، به عنوان يك هدف، به وجود مي آيند. طراحي جهت كاربري هاي متنوع و چندگانه و انعطاف پذيري در استفاده از زمين، جوامع را جهت عدم اتكاي منحصر بر صنعت براي حل مسائل اقتصادي، تضمين مي نمايد. در حالي كه، تنش هاي فرهنگي به علت عدم تحمل، در بعضي از جوامع به وجود مي آيند، اين نوع طراحي، تنوع امكانات و منابع را در ميان گروه هاي مختلف اقتصادي و فرهنگي نيز، تضمين مي نمايد.

نكته 3 : نزديكي بيشتر با طبيعت

يك جزء كليدي و پر اهميت جهت شهرهاي قابل زندگي، سلامت محيط زيست مي باشد. اين نكته بر نياز ِ شهر براي اختصاص جهت فضاهاي سبز، بدنه هايي از آب، پارك ها و مكان هاي طبيعي جهت تفريح و سرگرمي، تاكيد مي نمايد. فراواني فضاهاي سبز، خودْ راهي ست طبيعي جهت كنترل كيفيت هوا و درجه حرارت كه مي توانند از اثر جزيره بر آسفالت و بتن پديد آيند.

نكته 4 : توسعه مقرون به صرفه و همسايگي هاي چندگانه

طراحي جوامع خودكفا و محلات فشرده، اضطراب بودن در شهرهاي بزرگ را كم مي نمايند و دسترسي به امكانات مشترك را فراهم و باعث ثبات بيشتر در پيوستگي جامعه مي گردند. كاربري هاي چندگانه، همچنين بر تنوع اجتماعي و اقتصادي جامعه مي افزايد و اهداف نكته 2 را نيز تقويت مي نمايد.

نكته 5 : تغيير فضاهاي عمومي بدون استفاده

در كناره هاي مكان هاي عمومي و زير ساخت هاي شهري، فضاهاي بلا استفاده و هدر رفته ي زيادي وجود دارد. استفاده ي بهينه از اين فضاها، فرصت هاي منحصر بفردي براي انواع گوناگون توسعه ، فراهم مي سازد. اين فضاهاي عمومي بالقوه را مي توان جهت اضافه نمودن به سرزندگي شهر، توسعه بخشيد.

نكته 6 : اولويت بندي گزينه هاي حمل و نقل سبز و ساختمان ها

توسعه ي زيرساخت هاي حمايتگر و تقويت كننده ي حمل و نقل سبز، به كم كردن وابستگي و مصرف انرژي، كمك شاياني مي نمايد و اين امر، به توسعه منابع آگاه و پيش بيني استراتژي هاي رشد نيازمند مي باشد. برخي از اين سياست ها شامل گسترش حمل و نقل عمومي و ايجاد پياده روهايي امن و قابل دسترس مي باشد.

نكته 7 : كاستن از تراكم با تنوع و اضافه كردن مرزهاي سبز

سنگاپور، با اتخاذ يك استراتژي در منطقه بندي، به تشويق توسعه چندگانه با استفاده از مجاورت ساختمان هايي با ارتفاع هاي متفاوت نموده است. ايجاد اين خط آسمان متنوع مي تواند در افزايش صميميت خيابان ها و اجتناب از بوجود آمدن دالان هاي باريك در امتداد خيابان هايي با آسمان خراش هاي بسيار، موثر باشد. اين منطقه بندي مركب، خودْ مي تواند مشوقي در بوجود آوردن كاربري هاي چندگانه باشد.

نكته 8 : فضاهاي فعال جهت ايجاد امنيت بيشتر

پروژه هاي مسكن عمومي با ارتفاع زياد، اقدام به افزايش ديد بر خيابان ها مي نمايند تا با ايجاد اصل " چشمان همسايه ها بر شماست " امنيت همسايگي ها را به طور موثرتري از اصل اقتدار و امنيت افزايش بخشند. اين روش مي تواند يك سيستم طبيعي و فراگير از اعتماد را ميان همسايه ها و جوامع فراهم نمايد.

نكته 9 : ارتقاء راه حل هاي نوآورانه و غير متعارف

راه حل مشكلات شهري در شهرهايي با موقعيت خاص، تشويق در استفاده از روش هاي نوين و مبتكرانه، همراه با توجه به مديريت منابع و كنترل استفاده از زمين مي باشد.

نكته 10 : مشاركت مردمي، عمومي و خصوصي

پيشرفت نياز به همكاري دارد. مشاركت اين سه گروه مي تواند تضميني بر حل مشكلات گوناگون و پاسخي بر نگراني ها باشد. اين همكاري ِ عرصه هاي عمومي و خصوصي، دولت و شهروندان، حق مالكيت شهري را تضمين مي نمايد و تقاضاي توسعه شهر را يكپارچه و همگاني مي سازد.

فضاهاي شهري سنگاپور


فضاهاي شهري سنگاپور


فضاهاي شهري سنگاپور




حامی اتووود
نظـــــــر اعضــــــــا
هنوز نظری برای این خبر ثبت نشده است.

ثبــــــــت نظـــــــر

  
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  

اتووود کلاسیک ـ شهر جهان محبوس ـ رم کولهاس
طراحی در 2018 به روایت آلیس راستورن . قسمت هفتم
برنده نخست مسابقه گورستان عمودی در مرکز شهر مکزیکوسیتی ـ هرمنوتیک مرگ؛ یک پرداخت رو زمینی
تصفیه کننده ی اب اچ دو گو
شهیرا حامد؛ مانیفست آشفتگی و خلق ایستگاه مترو هراس انگیز
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group