معماران معاصر ایران, اتووود - بزرگترین سایت معماری
ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما |  تبلیغات




موضوعـات مــعـماری
معماری و دیگر حوزه های فکر   - 1649
شانزده کتاب برای ورود به جهان اِی آی و عصر آنتروپوسین   - 19
منظر شهری   - 1549
سینما به ترتیب الفبا به روایت هاوارد سوبر   - 18
نظریه معماری   - 1115
پردیس ویترا   - 18
طراحي داخلي   - 1103
20 بنا که هرگز ساخته نشد   - 17
سازه های شهری   - 1003
کارگاهْ مسابقه قوام الدین شیرازی   - 16
تکنولوژی ساخت   - 979
مسابقه مرکز اجتماعی شهر صدرا   - 15
معماری حوزه عمومی   - 953
شهرهای در حرکت   - 15
مرزهای معماری   - 924
معماری بایومورفیک   - 15
نگاه نو به سكونت   - 888
سینما ـ طراحی صحنه ـ معماری   - 15
المان شهری   - 842
رابرت ونتوری در بیست و پنج روایت   - 15
نظریه شهری   - 815
معماری آمریکا   - 14
معماری و سیاست   - 787
ویلا ساوا ـ لوکوربوزیه   - 14
کلان سازه   - 701
فیلم پارازیت ساخته بونگْ جونْ هو   - 13
معماری مدرن   - 682
معماری و کوه   - 11
معماری پایدار   - 663
ده کتاب که هر معمار باید بخواند   - 11
روح مکان   - 582
ده پروژه کمتر شناخته شده لوکوربوزیه متقدم   - 10
آینده گرایی   - 580
فرهنگ نفت   - 10
آرمان شهرگرایی   - 573
کنگو کوما ـ استادیوم ملی توکیو   - 10
معماری منظر   - 572
بی ینال ونیز   - 10
برنامه ریزی شهری و منطقه ایی   - 556
کلیسای رونشان ـ لوکوربوزیه   - 10
طراحی صنعتی   - 551
درس گفتارهای اتووود   - 10
منتقدان معماری   - 537
معماری خوانی   - 9
نوسازی و بهسازی بافت های شهری   - 525
لیوینگ آرکیتکچر   - 9
معماری تندیس گون   - 507
معماری و رنگ   - 9
توسعه پایدار   - 502
اتوره سوتساس به روایت آلیس راستورن   - 9
معماری شمایل گون   - 478
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه دوم   - 9
باز زنده سازی   - 471
معماری و فضای زیرساخت های نرم   - 9
معماریِ توسعه   - 439
ده زن برتر تاریخ معماری مدرن   - 9
هنر مدرنیستی   - 434
معماری بلوک شرق ـ جهان در حال محو شدن   - 8
معماری یادمانی   - 380
شارلوت پریاند به روایت آلیس راستورن   - 8
طراحی نئولیبرال   - 373
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه اول   - 8
معماری سبز   - 370
معماری تخت جمشید   - 8
تغییرات اقلیمی   - 359
منبع شناسی اتووود   - 7
تراشه های کانسپچوال   - 358
آلوار و آینو آلتو به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری پست مدرن   - 343
هشت کوتاه نوشته در مورد پوپولیسم   - 7
معماری ارزان   - 307
ردلف شیندلر به روایت الیس راستورن   - 7
گرمایش زمین   - 305
طراحی و پناهجویان   - 7
اتووود کلاسیک   - 304
آیلین گری به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری محدود   - 295
باوهاوس به روایت آلیس راستورن   - 7
محوطه سازی   - 293
لوسی رای به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری محلی   - 290
مارسل بروئر به روایت آلیس راستورن   - 7
بنای محدود   - 279
چارلز رنه مکینتاش به روایت آلیس راستورن   - 7
بدنه سازی شهری   - 276
باکمینستر فولر به روایت آلیس راستورن   - 7
کتابخانه ی اتووود   - 274
طراحی در بازی و تاج و تخت به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری تجربی   - 271
سائول باس به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ـ سینما   - 265
میس ون در روهه به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری انتقادی   - 256
معماری و عکاسی به روایت آلیس راستورن   - 7
زنان و معماری   - 239
طراحی روی بام به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری های تک   - 235
رقابت مجتمع چندعملکردی شهید کاظمی قم   - 7
عکاسی   - 233
پاویون ایران ـ بی ینال ونیز 2016   - 7
مسکن حومه شهری   - 224
مینت د سیلوا به روایت آلیس راستورن   - 7
هنر انتزاعی   - 209
طراحی و ضایعات به روای آلیس راستورن   - 7
فضای منفی   - 209
گونتا اشتلزل به روایت آلیس راستورن   - 7
گرافیک   - 208
جنبش "جانِ سیاهان مهم است" و مسئله‌ی طراحی به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن عمومی   - 205
ریچارد نویترا به روایت آلیس راستورن   - 7
اقتصادِ فضا   - 197
طراحی در زمانه بحران به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری و فاجعه   - 188
کارلو اسکارپا به روایت آلیس راستورن   - 7
طراحی مبلمان   - 177
پداگوژی انتقادی   - 7
مسکن روستایی   - 173
عبور از مرحله جنینی   - 7
پروژه های دانشجویی از سراسر جهان   - 169
معماری و سلامت   - 7
هنر گفت و گو   - 161
مسابقه ویلا 1400   - 6
معماری ژاپن   - 156
فرایند تکامل معماری مدرن هند   - 6
ترسیمات معماری   - 153
ورنر پنتون به روایت آلیس رستورن   - 6
معماری ایران   - 152
صد و بیست و یک تعریف معماری   - 6
معماری و رسانه   - 147
پنج پروژه لوکوربوزیه متاخر که هیچگاه ساخته نشدند   - 6
بلندمرتبه ها   - 133
معماری مصر   - 6
معماری فضای داخلی   - 127
شهرسازی کوچک مقیاس   - 5
اتووود ـ ایران معاصر   - 120
رادایکالیسم ایتالیایی در سیزده روایت   - 5
مدرنیته؛ از نو   - 96
تناقض هاوپیچیدگی ها:تئوریهای پیچیدگیِ ونتوری وجیکوبز   - 5
ویرانه ها   - 93
اکنی استودیو   - 5
معماری فاشیستی   - 89
گزارش فرانسویِ وس اندرسون   - 5
معماری مذهبی   - 87
کتاب هایی در باب یوتوپیا   - 5
معماران و چالش انتخاب معماری   - 86
معماری آمریکای جنوبی   - 5
اکسپو   - 83
تز 1400   - 4
معماری و هنر انقلابی   - 79
شهر ژنریک و نامکان ها   - 4
معماری چین   - 79
اکسپوی دبی. 2020   - 4
ویروس کرونا و معماری   - 78
چالش های اخلاقی ریاضت ورزی در معماری به روایت پیر ویتوریو آئورلی   - 4
فیلوکیتکت   - 76
چگونه یوتوپیا در روسیه انقلابی مدفون شد   - 4
گفت و گو با مرگ   - 75
فرایند خلاقیت چهار پیشگام معماری مدرن   - 4
جهان علمیْ تخیلی   - 71
همه ما سایبورگ هستیم   - 4
معماری پراجکتیو   - 70
فرهنگ کمپ به روایت سوزان سانتاگ   - 4
پالپ نیوز ِ اتووود   - 68
اختلال های تشخیصی معماران مدرن   - 4
معماری هند   - 67
اتومبیل در چهار روایت کوتاه از بری ریچاردز   - 4
معماری جنگلی   - 65
چهار یادداشت برای علی اکبر صارمی   - 4
معماری کوچک مقیاس   - 64
بلوپرینت   - 4
معماری دیجیتال   - 62
اتووودْ آبزرور   - 4
مدارس معماری   - 61
رقابت آسمانخراش ایوُلو 2016   - 3
پداگوژی   - 58
آینده کجاست؟ روایتی از رولینگ استون   - 3
زاغه نشینی   - 55
داریوش شایگان و هنر ایرانی   - 3
معماری کانستراکتیویستی   - 53
باشگاه مشت زنی   - 3
بحران آب   - 52
بازپس گیری حریم خصوصی مان به روایت آنا وینر   - 3
معماری و نقاشی   - 52
ژان بودریار؛ شفافیت، ابتذال و آلودگی رابطه   - 3
آنتروپوسین   - 52
اندیشیدن از مجرای پاسخ های کووید 19 با فوکو   - 3
معماری و هوش مصنوعی   - 51
فیلم پدر ساخته ی فلوریان زلر   - 3
معماری و روانشناسی   - 49
شش پروژه شاخص معماری پست مدرن   - 3
معماری اوایل قرن بیستم روسیه   - 47
معماری و جنگ   - 3
معماری و ادبیات   - 46
معماری و غذا   - 3
طراحی مُد   - 46
مدرنیسم هیپی   - 2
طراحی در وضعیت پندمیک به روایت آلیس راستورن   - 45
کودتایی که در مورد ان صحبت نمی کنیم   - 2
هنر روسیه   - 45
فیلم های اتووود   - 2
باهاوس   - 44
یوتوپیاهای سیاره ای . نیکیتا داوان با آنجلا دیویس و گایاتری اسپیواک   - 2
جنبش متابولیسم   - 44
تعییرات زیست محیطی ـ انقلاب یا انهدام   - 2
معماری اروپا   - 42
جودیت باتلر مارا به تغییر شکل خشم مان فرا می خواند؛ گفت و گویی با ماشا گِسِن   - 2
معماری و گیم   - 38
برج سیگرام چگونه جهانی شد؟   - 2
معماری بیابانی   - 35
زیستْ ریاضت و همبستگی در فضای اضطراری   - 2
درگذشت زاها حدید   - 35
فیس بوک، گوگل و عصر تاریک سرمایه داری نظارتی   - 2
معمارْستاره ها به روايت اتووود   - 34
رابرت نوزیک، یوتوپیا و دولت حداقلی   - 2
طراحی پارامتریک   - 34
لویی کان به روایت آلیس راستورن   - 2
اکسپو شانگهای 2010   - 33
اسمیتسن‌ ـ رابین هود گاردنز   - 2
اکسپو میلان 2015   - 28
ده پرسش از هشت معمار   - 1
معماری مجازی   - 28
چهل نکته در باب هایدگرْخوانی   - 1
پاویون های سرپنتین   - 27
شهرْخوانی با اتووود   - 1
معماری پس از یازدهم سپتامبر   - 25
تابْ آوری دفاتر نوپای معماری   - 1
معماری؛ خیر مشترک و امید اجتماعی   - 24
شهرهای پیشاصنعتی   - 1
زاها حدید از نگاه معماران ایرانی   - 21
فیلمْگفتارهای معماری و پداگوژی معماری   - 1
جشن نامه اتووود   - 21
پیتر آیزنمن و خانه شماره یک به روایت روبرت سومول   - 1
معماری آسیا   - 21
ان اف تی   - 1
معماری و آب   - 20
متاورس   - 1
زنانِ معمارِ ایرانی و سقف شیشه ای در نوزده روایت   - 20
معماری مدارس   - 1
معماری ـ موسیقی   - 19

طــراحــــــــــــــان
آر ای ایکس   - 3
زیگموند فروید   - 19
آراتا ایسوزاکی   - 16
ژان بودریار   - 10
آرشیگرام   - 7
ژان نوول   - 22
آرکی زوم   - 6
ژاک دریدا   - 19
آلبرت پوپ   - 4
ژاک لوگوف   - 4
آلدو روسی   - 15
ژیل دلوز   - 34
آلفرد هیچکاک   - 5
سائول باس   - 7
آلوار آلتو   - 19
ساسکیا ساسن   - 9
آلوارو سیزا   - 9
سالوادور دالی   - 2
آن تینگ   - 4
سانا   - 5
آنتونی گائودی   - 28
سانتیاگو کالاتراوا   - 14
آنتونی وایدلر   - 5
سدریک پرایس   - 3
آنتونیو نگری   - 6
سو فوجیموتو   - 17
آنسامبل استودیو   - 2
سوپراستودیو   - 9
آنیش کاپور   - 8
سورِ فِهْن   - 6
آی وِی وِی   - 34
سوزان سانتاگ   - 10
اُ ام اِی   - 53
شاشونا زوبوف   - 4
اتوره سوتساس   - 8
شیگرو بان   - 34
ادریان لابوت هرناندز   - 5
عبدالعزیز فرمانفرمایان   - 4
ادوارد برتینسکی   - 1
فدریکو بابینا   - 30
ادوارد سعید   - 17
فرانک گهری   - 50
ادوارد سوجا   - 10
فرانک لوید رایت   - 45
ادواردو سوتو دی مُرِ   - 18
فرای اوتو   - 10
ادولف لوس   - 9
فردا کولاتان   - 2
ارو سارینن   - 29
فردریک جیمسون   - 4
اریک اوون موس   - 14
فرشید موسوی   - 3
اریک هابسبام   - 2
فمیهیکو ماکی   - 4
استن آلن   - 4
فیلیپ جنسن   - 7
استیون هال   - 32
گابریل کوکو شنل   - 2
اسلاوی ژیژک   - 18
گایاتری چاکراوارتی اسپیواک   - 7
اسنوهتا   - 6
گرگ لین   - 7
اسوالد متیوز اونگرز   - 7
گونتا اشتلزل   - 1
اسوتلانا بویم   - 5
لئون کریر   - 2
اسکار نیمایر   - 37
لبس وودز   - 26
اف او اِی   - 9
لوئیس باراگان   - 2
ال لیسیتسکی   - 5
لوئیس مامفورد   - 1
الیس راستورن   - 112
لودویگ لئو   - 3
اِم اِی دی   - 23
لودویگ میس ون دروهه   - 29
ام وی آر دی وی   - 73
لودویگ هیلبرزیمر   - 4
اماندا لِــوِت   - 4
لودویگ هیلبرزیمر   - 1
اویلر وو   - 9
لوسی رای   - 15
ایلین گری   - 8
لویی کان   - 39
ایوان لئونیدوف   - 4
لوییجی مورتی   - 1
بئاتریس کُلُمینا   - 10
لوییس بورژوا   - 8
بال کریشنادوشی   - 4
لُکُربُزیه   - 153
باک مینستر فولر   - 13
لیام یانگ   - 4
برنارد چومی   - 33
لینا بو باردی   - 4
برنارد خوری   - 2
مارتین هایدگر   - 31
برنو زوی   - 7
مارسل بروئر   - 7
بنیامین برتون   - 8
مارشال برمن   - 16
بوگرتمن   - 1
مانفردو تافوری   - 16
بی یارکه اینگلس   - 69
مانوئل کاستلز   - 2
پائولو سولری   - 4
ماکسیمیلیانو فوکسِس   - 10
پائولو فریره   - 2
مایکل سورکین   - 4
پاتریک شوماخر   - 3
مایکل گریوز   - 6
پال گلدبرگر   - 1
محمدرضا مقتدر   - 4
پرویز تناولی   - 2
مخزن فکر شهر   - 1
پری اندرسون   - 3
مـَــس استودیو   - 3
پل ویریلیو   - 28
معماران آر سی آر   - 4
پیتر آیزنمن   - 59
معماران مورفسس   - 16
پیتر برنس   - 5
موریس مرلوپنتی   - 2
پیتر زُمتُر   - 69
موشه سفدی   - 12
پیتر کوک   - 9
میشل سر   - 3
پیر بوردیو   - 5
میشل فوکو   - 59
پییر ویتوریو آئورلی   - 14
نائومی کلاین   - 4
تئودور آدورنو   - 6
نورمن فاستر   - 36
تادو اندو   - 13
نیکلای مارکوف   - 1
تام مین   - 13
هانا آرنت   - 10
تام ویسکامب   - 10
هانری لفور   - 24
تاکامیتسو آزوما   - 3
هانی رشید   - 5
توماس پیکتی   - 5
هرزوگ دی مورن   - 31
توماس هیترویک   - 31
هرنان دیاز آلنسو   - 18
تیتوس بورکهارت   - 2
هنری ژیرو   - 3
تیموتی مورتُن   - 2
هنریک وایدولد   - 1
تیو ایتو   - 25
هنس هولین   - 5
جاشوا پرینس ـ رامس   - 2
هوشنگ سیحون   - 14
جان برجر   - 2
هومی بابا   - 2
جان هیداک   - 7
واسیلی کاندینسکی   - 2
جف منن   - 2
والتر بنیامین   - 29
جفری کیپنس   - 3
والتر گروپیوس   - 18
جورجو آگامبن   - 8
ورنر پنتون   - 5
جوزپه ترانی   - 2
ولادیمیر تاتلین   - 13
جولیا کریستوا   - 2
ولف پریکس   - 1
جونیا ایشیگامی   - 4
ونگ شو   - 8
جیمز استرلینگ   - 1
ویتو آکنچی   - 12
جین جیکوبز   - 2
ویوین وست وود   - 6
چارلز جنکس   - 7
ک. مایکل هیز   - 2
چارلز رنه مکینتاش   - 7
کارلو اسکارپا   - 13
چارلز کوریا   - 15
کازو شینوهارا   - 2
چاینا میه ویل   - 4
کازیو سجیما   - 2
حسن فتحی   - 6
کالین روو   - 1
حسین امانت   - 3
کامران دیبا   - 13
خورخه لوئیس بورخس   - 2
کامرون سینکلر   - 11
داریوش آشوری   - 1
کریستفر الکساندر   - 2
داریوش شایگان   - 13
کریستین نوربرگ ـ شولتز   - 15
دانیل لیبسکیند   - 24
کریم رشید   - 5
دنیس اسکات براون   - 10
کلر استرلینگ   - 2
دیلرـ اِسکـُـفیدیو+رِنفرو   - 23
کلود پَره   - 3
دیوید رُی   - 2
کنت فرمپتن   - 14
دیوید گیسن   - 2
کنزو تانگه   - 10
دیوید هاروی   - 25
کنستانتین ملنیکف   - 3
رابرت نوزیک   - 2
کنگو کوما   - 47
رابرت ونتوری   - 31
کوپ هیمِلبِلا   - 23
رُدولف شیندلر   - 7
کورنلیوس کاستوریادیس   - 3
رضا دانشمیر   - 5
کوین لینچ   - 7
رم کولهاس   - 116
کیانوری کیکوتاکه   - 1
رنزو پیانو   - 34
کیتیو آرتم لئونیدویچ   - 1
ریچارد مِیر   - 8
کیشو کـُـروکاوا   - 8
ریچارد نویترا   - 7
یان گِل   - 9
ریموند آبراهام   - 1
یو ان استودیو   - 32
رینر بنهام   - 2
یورگن هابرماس   - 15
رینهولد مارتین   - 5
یورن اوتزن   - 1
ریکاردو بوفیل   - 7
یونا فریدمن   - 5
زاها حدید   - 196
یوهانی پالاسما   - 12

کـاربـــــــری هـا
مسکونی   -862
گالری   -94
زیرساخت های شهری   -463
هتل   -81
فرهنگی   -358
ورزشی   -67
پاویون   -290
بیمارستان و داروخانه و کلینیک   -40
موزه   -267
حمل و نقل عمومی   -39
اداری ـ خدماتی   -240
ویلا   -26
تفریحی   -180
مجموعه های مسکونی   -8
مسکونی ـ تجاری   -172
زاغه نشینی   -5
اموزشی   -148
عناصر یادمانی شهری   -3
صنعتی   -108
تجاری   -1
معماری مذهبی   -107
حامی اتووود
مقـــــــــــالات
    دیوید هاروی و شهر در قامت فهمی انسانْ تولید
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    پهنه ی معلق تهران؛ شاه عبدالعظیم یا شهر ری
        علی رنجی پور
    دیوید هاروی و شهرســــــــــــــــــــــــــــــــــازی آلترناتیو
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    هنر گفت و گو ـ جان بریسندن و اد لوییس با دیوید هاروی
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
چنـــــد پــــروژه
مجموعه مسکونی شاه پریان
طراح : علیرضا امتیاز "مدیر اتووود"
منزل شخصی دکتر دلیر - خیابان ولیعصر کوچه 8
طراح : محمود امیدبخش
مجموعه ي تجاري و پاركينگ طبقاتي شقايق
طراح : امين حشمتی
خانه شعر ، پايان نامه معماري كارشناسي ارشد
طراح : م معيت
گذرگاه همیابی
طراح : محمود امیدبخش
کاریــــــــــــابی
   کاریابی
   لیست درخواست ها ی قبلی شما
   لیست کاندیدها به تفکیک استان
   لیست فرصت های کاری به تفکیک استان
وبـــــلـاگ هـــــا
آرشیتکت نمونه
مدیر : مسعود زمانیها
معماری به مثابه ساخت-سجاد نازی
مدیر : سجاد نازی
فتوت نامه معماران
مدیر : اخوان الصفا
مجله معماری Architecture Foolad City
مدیر : مسعود پریوز
معــــرفی کتــــــاب
رهیافت پدیدارشناسی در اندیشه پیتر زومتور
نویسنده :  .
انتشارات : علم معمار

حامی اتووود
کانال تلگرامی اتووود
برگزيده های عمومي؛ هنرمندان يا كارهای هنری و طراحي
اتووود سرویس خبر:   ليلا اشرف
1392/04/03
مـنـــــــبـع : jacquettefitblog.wordpress.com
تعداد بازدید : 5117

 فيليپ گاستون

زماني كه اولين بار كار فيليپ گاستون را ديدم،‌ چيزي از آن درك نكردم: نقاشي هاي او به نظر غير استادانه، با يك پالت رنگي بسيار محدود، و حتي به نوعي زشت بود. اما آنچه كه اكنون من درمورد ويژگي هاي كار او دوست دارم، چنين است. گيرايي، مردمي بودن، مزاح طرح، هراس، تمام ويژگي هايي هستند كه من سال هاي سال با آن درگير بودم.

در طول زندگي گاستون تغييرات عمده سبكي در كارهاي هنري اش وجود دارد. هنگامي كه او زباني جديد از پيكربندي در سال هاي بعدي زندگي خود را توسعه داد، او تصميم به ترسيم اولين واژگان بصري اش با ساخت آثار كوچك- بيشتر با ترسيمات- گرفت. اما برخي نقاشي ها به خوبي، هركدام شي يا چيزي را به تصوير مي كشد.

بيشتر كارهاي اخير گاستون در مورد هنرمند بودن و در مورد زندگي در كارگاه هنري است. يكي از نقاشي هاي مورد علاقه من تابلو نقاشي كشيدن او، سيگار كشيدن و خوردن است كه در آن خود را به تصوير مي كشد يا تابلو مردي كه در حال نگريستن به يكي از نقاشي هايش است در حالي كه در تختخواب سيگار مي كشد و بشقاب بزرگي از سيب زميني سرخ كرده بر روي شكم دارد.

 كري اس ليبوويتس اي كي اي كندياس

كري ليبوويتس نمايشگاه خود را دردهه 1980 تحت نام كندياس برگزار نمود. درك كنوني من ازتوانايي او به عجيب بودن، فوق العاده در من تاثير گذاشت. او شوخ و چاق وكارهاي هنري او درباره ي احساسش مانند بيگانه اي در اجتماع است.

محصولات ليبوويتس متعدد و شامل فنجان قهوه، تي شرت، بنرها و ديگر محصولات ارزان  است. در تصوير، هنرمند، خود برخي چيزها را در نمايشگاه خود در دهه 1990 مي فروشد 

لوئيس بورژوا

به نظر مي رسد كه لوئيس بورژوا نمي تواند چيزي را كه از نظر بصري براي من جالب باشد درست نمايد. يكي از علت هايي كه آثار هنري بورجيوس بسيار الهام بخش است استفاده استعاره بصري او است. يكي از تصاويري كه او اغلب استفاده مي كند، عنكبوت است كه به عنوان يك استعاره براي مادرش، و بدينسان همه مادران كار مي كند. ديگر واقعيت الهام بخش درباره بورژوا  آن است كه كار او جالب و حياتي است.

نايلند بليک 

نايلند بليك هنرمندي است كه در رسانه هاي متعددي كار مي كند. عوامل سازماندهي در آثار هنري چندين موضوع است. من هميشه تحسين مي كنم- بيشتر غبطه مي خورم- برخي از استعاره هاي ظريف بصري بليك را كه در طي سالها آمده اند. او اغلب از تصاوير يك انسان دست آموز مثل خرگوش استفاده مي كند، يا به طور خاص تر، در يك لباس خرگوش در سايز 2 و 3، كارش را نمايش مي دهد. بليك با لباس سفيد ظاهر مي شود ، اصالتا افريقايي – آمريكايي است. و لباس خرگوشي به عنوان تجسم فيزيكي آن محيط مورد استفاده قرار مي گيرد. لباس ها همزمان غمگينانه، خنده آور و پر از ترحم است.

من به خصوص قطعه شروع را بيش از همه دوست دارم، كه شامل فيلمي پخش شده بر روي ديوار است، بر روي يك سطح چوبي كه بر روي كف زيرين استوار است. اين ويديو شامل رقص با ضربات آهسته و پيوسته بليك است، در حالي كه يك دست لباس خرگوشي بزرگ را به تن دارد. ما آگاهي يافتيم لباسي كه او پوشيده، در وزني دوخته شده كه او را فوق العاده سنگين مي سازد: در واقع وزن واقعي حيواني كه دوست او است، و در واقع ما صداي دوست بليك را در نوارهاي ويدئويي شنيده ايم، فرياد دستورالعمل ها به نايلند براي هدايت حركات رقص- آن دوست به عنوان يك طراح رقص است-. ما متوجه سطوح واقعي سطوح چوبي در گالري شديم كه بليك در اين ويديو بر بالاي آن مي رقصد.

استيون هال 

وقتي پسر خاله ام جي Jay را در كمبريج، ماساچوست ملاقات كردم، ما دنبال معماري ها، در اطراف رانندگي مي كرديم. چند سال پيش جي ما را به نزديكي محوطه كالج ام آي تي براي نشان دادن سالن سيمونز  توسط معمار آمريكايي استيون هال برد. معذورم از كليشه، اما من نمي توانم آنچه چشمهايم مي بيند را باور كنم. ساختمان - به عبارتي ديگر ، خوابگاه)‌ يكي از سرزنده ترين و دعوت كننده ترين ساختارهايي است كه تاكنون ديده ام. من بلافاصله مي خواستم وارد ساختمان شوم اما افسوس، ما نتوانستيم، چرا كه هيچكدام از ما دانشجوي دانشگاه ام آي تي ساكن آنجا نبوديم.

به نظر مي رسد هال درسالن سيمونز براي تصميم گيري جالب خود در مورد همه جزئيات آزادي داشته است. بسياري از پنجره هاي مربعي كوچك وجود دارد و سايز كوچك آنها بر ضخامت ديوار بيروني تاكيد دارد. نوار شكلاتي رنگ احساس دلپذيري به كل ساختمان مي دهد، من آن رنگ را دوست دارم، به خصوص رنگهاي اصلي استفاده شده تنها در ناحيه مركزي، به طوري كه زماني كه كسي برفراز آن مي آيد، آنها منحصر بفرد به نظر مي رسند. سالن سيمونز توسط استيون هال ، ام آي تي، كمبريج ، 1999-2000.

بعد از ديدن سالن سيمونز و انجام كمي تحقيقات، من بخشي از معماري را ياد گرفتم، من سالها استيون هال را تحسين خواهم نمود. نماي هنر ومعماري The Storefront for Art and Architecture كاري مشترك با ويتو آكنچي است. اگر شما در اطراف مركز شهر منهتن قدم زنيد، شما ممكن است اجراي اين نما را ديده باشيد. شكل قطعه اي ساختمان آن را از يك فضاي زشت به يك فضاي مرتب تبديل مي كند. و آكنچي و هال با برش صفحات بيروني كه مي تواند با تلنگري باز شود، و در نتيجه، فضا را به خيابان باز كند، از عهده اين برآمدند. برخي از پانل ها با تلنگري به بيرون باز مي شود و به مبلمان خياباني تبديل مي شود كه مي توانيد در عكس ها ببينيد.

اين ممكن است مانند حدس و گماني عجيب به نظر آيد، -هال ممكن است از خود تواضع نشان دهد اگر گفته هاي من را بشنود-، اما من احساس مي كنم هال شوخي ايده ساختمان را به عنوان سرگرمي هم در سالن سيمونز و هم نما به جلو برده است. حس بازي در هر دو اين ساختار بسيار قابل لمس است. در نما شما واقعا مي توانيد با ساختمان بازي كنيد، و به نظر مي رسد كه تنها با ورود به سالن سيمونز عمل بازي خواهد بود- آن واقعا بسياري عناصر كودكستاني را دارا خواهد بود – و منظورم در بهترين روش است: رنگ هاي اصلي، بلوك ها، سوراخ هاي مكعب.

آثار هنري انتزاعي محبوب يا هنرمنداني كه هنر انتزاعي كار مي كنند.

 اليزابت موری 

من اولين بار آثار هنري اليزابت موري را در گروهي بزرگ نشان داده شده در موزه هنر مدرن در اواسط دهه 1980 ديدم. يك بررسي بزرگ نشان دهنده آن چيزي است كه در هنر معاصر آن لحظه اتفاق مي افتد. من واقعا شيفته كارهاي او در نمايش جريان نقاشان شدم. آن بزرگ و جسورانه بود و از رنگهايي كه احتمالا بيشتر در كاريكاتور ديده مي شود، ساخته شده بود. آن واقعا الهام بخش من بود؛ نقاشي مي تواند از پالت به صورت سرگرمي استفاده كند. اين واقعيت است كه شما مي توانيد " از طريق" نقاشي به روي ديوار از نظر بصري قانع شويد. پس از نگاه كردن به نقاشي ها، من متوجه شدم تصاوير انتزاعي بر يك تصوير واقعي استوار است. و  پس از آن متوجه شدم كه عنوان، ابزار هنرمندان از تجارت را معرفي مي كند. اين آثار هنري درست بر ميان تصوير وانتزاع واقع شده است.

نقاشي كودك دريانورد موري بسيار جالب است و من را به حركت در مي آورد. در كاتالوگ آثارش او درباره ي اين كه چگونه سه شكل لوبيا برگرداننده ي بادبان كشتي است سخن مي گويد. اما همچنين در مورد خانواده: او يكي از سه فرزند خانواده بود و خود او هم سه فرزند دارد.

 گود گاورنمنت توسط تري وينترز

وقتي من اولين بار شاهد اين سري ساخته هاي تري وينترز در اواسط دهه 80 بودم، اثر هنري تاثيري بزرگ در من ايجاد نمود. اين تحقيقي بود درموضوع اشكال در زيست شناسي و نقاشي كار بدن در كل. من به واقعيت آن كه اين عنوان نقاشي را از كار آمبورجيو لورنزتي  گرفته است، علاقه مندم– اگر وينترز تصديق نمايد كه كارش بخشي از اصالتي است كه از سنت مي آيد، يك نوع كاملا متفاوت از نقاشي است.

 نينا بوواسو 

من آثار بي وقفه با نشاط و جالب نينا بوواسو را يافتم. او يكي از نقاشاني است كه امروزه كار مي كند و منابع فرهنگ پاپ را به نقاشي انتزاعي مي آورد. تمام اين ها انواع كاريكاتورها، طراحي پارچه و غيره است. اما هيچ يك بيش از حد خاص نيست.

 جان جي او كنور

 پل كلي 

- نقاشي كردن، سيگار كشيدن، خوردن؛ فيليپ گاستون؛ 1973؛ رنگ روغن روي بوم؛ 10*77 اينچ؛


- كري اس ليبوويتس در حين كار خود در نمايشگاه خود در گالري براوين پست لي؛ 1994؛


- عنكبوت؛ لوئيس بورجيوس؛ 1997؛ فولاد؛ تقريبا 10*24*23 فوت


عمارت كنگره؛ لوئيس بورجيوس؛ 1968؛ سنگ مرمر؛ 36*24*24 اينچ؛


- ساختار سه طبقه اي؛ لوئيس بورجيوس؛ 1978؛ چوب رنگ شده و فولاد؛


شروع؛ نايلند بليك؛ 2000؛ ويدئو پروژكتور؛


نايلند بليك


لباس؛ نايلند بليك؛ لباس به كار رفته در قطعه شروع؛ 2000؛


سالن سيمونز ؛ استيون هال؛ ام آي تي؛ كمبريج؛ 1999-2000 ؛


سالن سيمونز استيون هال در شب


نماي هنر و معماري؛ استيون هال و ويتو آكنچي؛ خيابان كنماره؛ 1993؛


نماي هنر و معماري با در و پنجره هاي باز؛ منظره از خيابان كنماره؛


روند نقاشي؛ اليزابت موري؛ اين نقاشي رنگ روغن بر روي چندين بوم است كه با هم يك كار هنري را مي سازند؛ 116* 39 اينچ؛ 1981؛


كودك دريانورد؛ اليزابت موري؛ 1983؛ رنگ روغن روي بوم؛ 126*135 ؛


گود گاورنمنت؛ تري وينترز؛ رنگ روغن روي كتان؛ 1984؛ 101*136 اينچ؛


چشم ها دارند؛ نينا بوواسو؛ 2000؛ آكريليك بر روي كاغذ؛


فضاي شخصي؛ جان جي او كنور؛ 2008 ؛


كليساي سبز؛ پل كلي؛ 1917؛




حامی اتووود
نظـــــــر اعضــــــــا
هنوز نظری برای این خبر ثبت نشده است.

ثبــــــــت نظـــــــر

  
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  

۱۰ زن نقاش مدرنیست پیشرو چه کسانی‌اند؟ ـ بخش دوم
لویس بورژوا و فیگور خوابیده؛ بازنمایی انتزاعی اگاهی زنانه از وطن
یادمان اِسْتـِـیلـْـنـِـست از پیتر زمتر و لوئیس بورژوا؛ هم نشینیِ هستی و نیستی
نگاهی موجز به عنکبوت های هیستریک لوئیس بورژوا
گفت و گو با مرگ ـ لوییس بورژوا
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group