معماران معاصر ایران, اتووود - بزرگترین سایت معماری
ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما |  تبلیغات




موضوعـات مــعـماری
منظر شهری   - 1381
پاویون های سرپنتین   - 25
معماری و دیگر حوزه های فکر   - 1309
معماری فضای داخلی   - 23
نظریه معماری   - 1028
معماری پس از یازدهم سپتامبر   - 22
طراحي داخلي   - 941
معماری؛ خیر مشترک و امید اجتماعی   - 22
سازه های شهری   - 893
جشن نامه اتووود   - 21
تکنولوژی ساخت   - 874
معماری مجازی   - 20
مرزهای معماری   - 806
زنانِ معمارِ ایرانی و سقف شیشه ای در نوزده روایت   - 20
معماری حوزه عمومی   - 798
زاها حدید از نگاه معماران ایرانی   - 20
نظریه شهری   - 731
پردیس ویترا   - 18
المان شهری   - 730
20 بنا که هرگز ساخته نشد   - 17
نگاه نو به سكونت   - 721
کارگاهْ مسابقه قوام الدین شیرازی   - 16
کلان سازه   - 627
جهان علمیْ تخیلی   - 16
معماری و سیاست   - 615
مسابقه مرکز اجتماعی شهر صدرا   - 15
معماری مدرن   - 550
معماری ـ موسیقی   - 15
معماری پایدار   - 534
معماری و نقاشی   - 15
منتقدان معماری   - 499
معماری بایومورفیک   - 14
آرمان شهرگرایی   - 470
شهرهای در حرکت   - 14
برنامه ریزی شهری و منطقه ایی   - 464
رابرت ونتوری در بیست و پنج روایت   - 14
معماری تندیس گون   - 461
ویلا ساوا ـ لوکوربوزیه   - 13
طراحی صنعتی   - 459
معماری و روانشناسی   - 13
روح مکان   - 458
معماری کوچک مقیاس   - 13
نوسازی و بهسازی بافت های شهری   - 451
فیلم پارازیت ساخته بونگْ جونْ هو   - 11
معماری منظر   - 444
ده کتاب که هر معمار باید بخواند   - 11
معماری شمایل گون   - 429
کنگو کوما ـ استادیوم ملی توکیو   - 10
باز زنده سازی   - 391
کلیسای رونشان ـ لوکوربوزیه   - 10
توسعه پایدار   - 368
معماری و گیم   - 10
هنر مدرنیستی   - 357
معماری و هوش مصنوعی   - 9
آینده گرایی   - 352
معماری و ادبیات   - 9
معماری یادمانی   - 344
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه دوم   - 9
تراشه های کانسپچوال   - 334
درس گفتارهای اتووود   - 9
معماریِ توسعه   - 327
بی ینال ونیز   - 9
معماری سبز   - 316
لیوینگ آرکیتکچر   - 9
طراحی نئولیبرال   - 299
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه اول   - 8
معماری پست مدرن   - 276
معماری و رسانه   - 8
اتووود کلاسیک   - 270
ریچارد نویترا به روایت آلیس راستورن   - 7
بدنه سازی شهری   - 260
طراحی در زمانه بحران به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری محلی   - 254
طراحی و ضایعات به روای آلیس راستورن   - 7
تغییرات اقلیمی   - 254
شارلوت پریاند به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ارزان   - 251
اتوره سوتساس به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری محدود   - 250
باوهاوس به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری تجربی   - 247
لوسی رای به روایت آلیس راستورن   - 7
محوطه سازی   - 245
مارسل بروئر به روایت آلیس راستورن   - 7
کتابخانه ی اتووود   - 240
چارلز رنه مکینتاش به روایت آلیس راستورن   - 7
بنای محدود   - 226
باکمینستر فولر به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری های تک   - 219
طراحی در بازی و تاج و تخت به روایت آلیس راستورن   - 7
گرمایش زمین   - 214
سائول باس به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن حومه شهری   - 196
میس ون در روهه به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری انتقادی   - 194
معماری و عکاسی به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن عمومی   - 193
طراحی روی بام به روایت آلیس راستورن   - 7
زنان و معماری   - 181
مینت د سیلوا به روایت آلیس راستورن   - 7
عکاسی   - 174
گونتا اشتلزل به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ـ سینما   - 170
معماری تخت جمشید   - 7
پروژه های دانشجویی از سراسر جهان   - 165
پاویون ایران ـ بی ینال ونیز 2016   - 7
هنر انتزاعی   - 161
رقابت مجتمع چندعملکردی شهید کاظمی قم   - 7
گرافیک   - 150
آلوار و آینو آلتو به روایت آلیس راستورن   - 7
فضای منفی   - 139
هشت کوتاه نوشته در مورد پوپولیسم   - 7
هنر گفت و گو   - 137
ده پروژه کمتر شناخته شده لوکوربوزیه متقدم   - 7
مسکن روستایی   - 135
طراحی و پناهجویان   - 7
طراحی مبلمان   - 126
ردلف شیندلر به روایت الیس راستورن   - 7
معماری ژاپن   - 124
صد و بیست و یک تعریف معماری   - 6
معماری ایران   - 111
آیلین گری به روایت آلیس راستورن   - 6
بلندمرتبه ها   - 108
معماری و فضای زیرساخت های نرم   - 6
ترسیمات معماری   - 93
منبع شناسی اتووود   - 6
اتووود ـ ایران معاصر   - 88
ورنر پنتون به روایت آلیس رستورن   - 6
معماری مذهبی   - 87
معماری بیابانی   - 5
معماران و چالش انتخاب معماری   - 86
تناقض هاوپیچیدگی ها:تئوریهای پیچیدگیِ ونتوری وجیکوبز   - 5
اکسپو   - 79
معماری مصر   - 5
معماری فاشیستی   - 79
فرهنگ نفت   - 5
پالپ نیوز ِ اتووود   - 68
پنج پروژه لوکوربوزیه متاخر که هیچگاه ساخته نشدند   - 5
معماری هند   - 66
معماری خوانی   - 5
معماری و فاجعه   - 65
چهار یادداشت برای علی اکبر صارمی   - 4
معماری چین   - 63
شهرسازی کوچک مقیاس   - 4
مدرنیته؛ از نو   - 56
اتومبیل در چهار روایت کوتاه از بری ریچاردز   - 4
گفت و گو با مرگ   - 55
بلوپرینت   - 4
ویرانه ها   - 54
اتووودْ آبزرور   - 4
معماری و هنر انقلابی   - 53
فرایند خلاقیت چهار پیشگام معماری مدرن   - 4
مدارس معماری   - 50
همه ما سایبورگ هستیم   - 4
زاغه نشینی   - 47
معماری جنگلی   - 4
ویروس کرونا و معماری   - 47
اختلال های تشخیصی معماران مدرن   - 4
پداگوژی   - 44
فرهنگ کمپ به روایت سوزان سانتاگ   - 4
معماری دیجیتال   - 42
چگونه یوتوپیا در روسیه انقلابی مدفون شد   - 3
معماری پراجکتیو   - 42
رقابت آسمانخراش ایوُلو 2016   - 3
جنبش متابولیسم   - 42
رادایکالیسم ایتالیایی در سیزده روایت   - 3
اقتصادِ فضا   - 40
آینده کجاست؟ روایتی از رولینگ استون   - 3
معماری کانستراکتیویستی   - 39
لویی کان به روایت آلیس راستورن   - 2
باهاوس   - 39
رابرت نوزیک، یوتوپیا و دولت حداقلی   - 2
معماری اوایل قرن بیستم روسیه   - 39
اسمیتسن‌ ـ رابین هود گاردنز   - 2
درگذشت زاها حدید   - 34
برج سیگرام چگونه جهانی شد؟   - 2
معمارْستاره ها به روايت اتووود   - 33
زیستْ ریاضت و همبستگی در فضای اضطراری   - 2
اکسپو شانگهای 2010   - 33
فیس بوک، گوگل و عصر تاریک سرمایه داری نظارتی   - 2
فیلوکیتکت   - 32
شهرهای پیشاصنعتی   - 1
هنر روسیه   - 32
فیلمْگفتارهای معماری و پداگوژی معماری   - 1
طراحی در وضعیت پندمیک به روایت آلیس راستورن   - 30
تابْ آوری دفاتر نوپای معماری   - 1
طراحی پارامتریک   - 29
چهل نکته در باب هایدگرْخوانی   - 1
بحران آب   - 28
شهرْخوانی با اتووود   - 1
اکسپو میلان 2015   - 28
ده پرسش از هشت معمار   - 1

طــراحــــــــــــــان
آر ای ایکس   - 3
زیگموند فروید   - 11
آراتا ایسوزاکی   - 16
ژان بودریار   - 3
آرشیگرام   - 7
ژان نوول   - 22
آرکی زوم   - 4
ژاک دریدا   - 18
آلبرت پوپ   - 4
ژاک لوگوف   - 4
آلدو روسی   - 13
ژیل دلوز   - 29
آلوار آلتو   - 19
سائول باس   - 7
آلوارو سیزا   - 9
ساسکیا ساسن   - 9
آن تینگ   - 4
سالوادور دالی   - 2
آنتونی گائودی   - 27
سانا   - 5
آنتونی وایدلر   - 5
سانتیاگو کالاتراوا   - 13
آنتونیو نگری   - 5
سدریک پرایس   - 3
آنیش کاپور   - 8
سو فوجیموتو   - 11
آی وِی وِی   - 34
سوپراستودیو   - 9
اُ ام اِی   - 39
سورِ فِهْن   - 6
اتوره سوتساس   - 7
سوزان سانتاگ   - 8
ادریان لابوت هرناندز   - 5
شاشونا زوبوف   - 2
ادوارد برتینسکی   - 1
شیگرو بان   - 33
ادوارد سعید   - 13
عبدالعزیز فرمانفرمایان   - 4
ادوارد سوجا   - 10
فدریکو بابینا   - 30
ادواردو سوتو دی مُرِ   - 18
فرانک گهری   - 49
ادولف لوس   - 8
فرانک لوید رایت   - 45
ارو سارینن   - 28
فرای اوتو   - 9
اریک اوون موس   - 13
فردا کولاتان   - 2
اریک هابسبام   - 2
فردریک جیمسون   - 2
استن آلن   - 4
فرشید موسوی   - 3
استیون هال   - 30
فمیهیکو ماکی   - 4
اسلاوی ژیژک   - 17
فیلیپ جنسن   - 5
اسوالد متیوز اونگرز   - 5
گایاتری چاکراوارتی اسپیواک   - 5
اسوتلانا بویم   - 4
گرگ لین   - 7
اسکار نیمایر   - 33
گونتا اشتلزل   - 1
اف او اِی   - 9
لئون کریر   - 2
ال لیسیتسکی   - 4
لبس وودز   - 24
الیس راستورن   - 96
لوئیس باراگان   - 2
اِم اِی دی   - 22
لوئیس مامفورد   - 1
ام وی آر دی وی   - 53
لودویگ لئو   - 3
اماندا لِــوِت   - 4
لودویگ میس ون دروهه   - 25
اویلر وو   - 9
لودویگ هیلبرزیمر   - 3
ایلین گری   - 7
لودویگ هیلبرزیمر   - 1
ایوان لئونیدوف   - 4
لوسی رای   - 15
بئاتریس کُلُمینا   - 9
لویی کان   - 37
بال کریشنادوشی   - 4
لوییس بورژوا   - 8
باک مینستر فولر   - 11
لُکُربُزیه   - 140
برنارد چومی   - 33
لیام یانگ   - 4
برنو زوی   - 7
مارتین هایدگر   - 29
بنیامین برتون   - 8
مارسل بروئر   - 7
بوگرتمن   - 1
مارشال برمن   - 16
بی یارکه اینگلس   - 68
مانفردو تافوری   - 16
پائولو سولری   - 4
مانوئل کاستلز   - 2
پاتریک شوماخر   - 3
ماکسیمیلیانو فوکسِس   - 10
پال گلدبرگر   - 1
مایکل سورکین   - 4
پرویز تناولی   - 2
مایکل گریوز   - 6
پری اندرسون   - 3
محمدرضا مقتدر   - 4
پل ویریلیو   - 22
مخزن فکر شهر   - 1
پیتر آیزنمن   - 57
مـَــس استودیو   - 3
پیتر برنس   - 3
معماران مورفسس   - 16
پیتر زُمتُر   - 67
موریس مرلوپنتی   - 2
پیتر کوک   - 7
موشه سفدی   - 12
پیر بوردیو   - 5
میشل سر   - 3
پییر ویتوریو آئورلی   - 4
میشل فوکو   - 45
تئودور آدورنو   - 4
نائومی کلاین   - 4
تادو اندو   - 13
نورمن فاستر   - 35
تام مین   - 13
نیکلای مارکوف   - 1
تام ویسکامب   - 10
هانا آرنت   - 9
تاکامیتسو آزوما   - 3
هانری لفور   - 23
توماس پیکتی   - 5
هانی رشید   - 5
توماس هیترویک   - 30
هرزوگ دی مورن   - 28
تیتوس بورکهارت   - 2
هرنان دیاز آلنسو   - 18
تیموتی مورتُن   - 2
هنری ژیرو   - 3
تیو ایتو   - 25
هنریک وایدولد   - 1
جاشوا پرینس ـ رامس   - 2
هنس هولین   - 5
جان برجر   - 2
هوشنگ سیحون   - 14
جان هیداک   - 4
هومی بابا   - 2
جف منن   - 2
واسیلی کاندینسکی   - 2
جفری کیپنس   - 3
والتر بنیامین   - 27
جورجو آگامبن   - 5
والتر گروپیوس   - 18
جوزپه ترانی   - 2
ورنر پنتون   - 5
جونیا ایشیگامی   - 3
ولادیمیر تاتلین   - 12
جیمز استرلینگ   - 1
ولف پریکس   - 1
جین جیکوبز   - 1
ونگ شو   - 8
چارلز جنکس   - 7
ویتو آکنچی   - 12
چارلز رنه مکینتاش   - 7
ویوین وست وود   - 6
چارلز کوریا   - 15
ک. مایکل هیز   - 2
چاینا میه ویل   - 4
کارلو اسکارپا   - 5
حسن فتحی   - 5
کازو شینوهارا   - 1
حسین امانت   - 3
کازیو سجیما   - 2
خورخه لوئیس بورخس   - 2
کالین روو   - 1
داریوش آشوری   - 1
کامران دیبا   - 13
داریوش شایگان   - 11
کامرون سینکلر   - 11
دانیل لیبسکیند   - 23
کریستفر الکساندر   - 2
دنیس اسکات براون   - 10
کریستین نوربرگ ـ شولتز   - 15
دیلرـ اِسکـُـفیدیو+رِنفرو   - 22
کریم رشید   - 5
دیوید رُی   - 2
کلر استرلینگ   - 2
دیوید گیسن   - 2
کلود پَره   - 3
دیوید هاروی   - 25
کنت فرمپتن   - 14
رابرت نوزیک   - 2
کنزو تانگه   - 9
رابرت ونتوری   - 29
کنستانتین ملنیکف   - 3
رُدولف شیندلر   - 7
کنگو کوما   - 47
رضا دانشمیر   - 5
کوپ هیمِلبِلا   - 22
رم کولهاس   - 100
کوین لینچ   - 7
رنزو پیانو   - 30
کیانوری کیکوتاکه   - 1
ریچارد مِیر   - 8
کیتیو آرتم لئونیدویچ   - 1
ریچارد نویترا   - 7
کیشو کـُـروکاوا   - 6
ریموند آبراهام   - 1
یان گِل   - 9
رینر بنهام   - 2
یو ان استودیو   - 32
رینهولد مارتین   - 5
یورگن هابرماس   - 15
ریکاردو بوفیل   - 3
یونا فریدمن   - 5
زاها حدید   - 189
یوهانی پالاسما   - 12

کـاربـــــــری هـا
مسکونی   -765
معماری مذهبی   -105
زیرساخت های شهری   -369
صنعتی   -101
فرهنگی   -325
گالری   -84
پاویون   -258
هتل   -75
موزه   -253
ورزشی   -65
اداری ـ خدماتی   -232
بهداشتی   -38
مسکونی ـ تجاری   -159
حمل و نقل عمومی   -37
تفریحی   -152
ویلا   -6
اموزشی   -132
زاغه نشینی   -5
حامی اتووود
مقـــــــــــالات
    دیوید هاروی و شهر در قامت فهمی انسانْ تولید
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    پهنه ی معلق تهران؛ شاه عبدالعظیم یا شهر ری
        علی رنجی پور
    دیوید هاروی و شهرســــــــــــــــــــــــــــــــــازی آلترناتیو
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    هنر گفت و گو ـ جان بریسندن و اد لوییس با دیوید هاروی
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
چنـــــد پــــروژه
مجموعه مسکونی شاه پریان
طراح : علیرضا امتیاز "مدیر اتووود"
منزل شخصی دکتر دلیر - خیابان ولیعصر کوچه 8
طراح : محمود امیدبخش
مجموعه ي تجاري و پاركينگ طبقاتي شقايق
طراح : امين حشمتی
خانه شعر ، پايان نامه معماري كارشناسي ارشد
طراح : م معيت
گذرگاه همیابی
طراح : محمود امیدبخش
کاریــــــــــــابی
   کاریابی
   لیست درخواست ها ی قبلی شما
   لیست کاندیدها به تفکیک استان
   لیست فرصت های کاری به تفکیک استان
وبـــــلـاگ هـــــا
آرشیتکت نمونه
مدیر : مسعود زمانیها
معماری به مثابه ساخت-سجاد نازی
مدیر : سجاد نازی
فتوت نامه معماران
مدیر : اخوان الصفا
مجله معماری Architecture Foolad City
مدیر : مسعود پریوز
معــــرفی کتــــــاب
رهیافت پدیدارشناسی در اندیشه پیتر زومتور
نویسنده :  .
انتشارات : علم معمار

حامی اتووود
کانال تلگرامی اتووود
هنر گفت و گو ـ دُمـــــوس با آن تینگ
اتووود سرویس خبر:   محمد ابراهیم کرمی
1392/06/18
مـنـــــــبـع : www.domusweb.it
تعداد بازدید : 3266

ان تينگ (متولد 1920 جيانگ جي چين) معمار و تئورسين مي باشد او در ميان اولين زناني بود كه موفق به دريافت مدرك استادي از دانشگاه هاروارد شد. درسال 1947، او فعاليت هاي همكاري چند دهه اي خود را با همكاري لوئي كان ادامه داد و در طراحي پروژه هاي متعدد در دفتر او فعاليت كرد.

او به طور مستقل معمار چارچوب هاي فضايي قابل سكونت پيشرو بود و بعد از سال 1968 توجه او به تحقيقات معطوف شد و مدرك دكتراي خود را از دانشگاه پنسيلوانيا گرفت جايي كه در آنجا به مدت 30 سال به تدريس مشغول بود. ان تينگ در تحقيقاتش تئوري سلسله مراتب تقارن- تقارن درون تقارن و تحقيق درباره بينش معماري و ارتباط آن به صورت پيوسته با زيبايي فرم يكپارچه توسعه داد.

بنياد گراهام در شيكاگو ( كه از آن بنياد تينگ به عنوان يكي از اولين زنان دريافت كننده بورسيه در سال 1965 مبدل شد) در حال حاضر به نمايش آثار هنري ان تينگ از 18 ژوئن مي پردازد. كاتالوگ اين نمايشگاه به طور مشترك توسط بنياد هنرهاي معاصر فيلادلفيا و بنياد گراهام انتشار يافت و توسط DAP توزيع شد.

سر جان يوهانوويچ وايز معمار كه رابطه و همكاري نزديكي با ان تينگ دارد به عنوان معمار مهمان به توصيف نمايشگاههاي او در فيلادلفيا ICA و بنياد گراهام پرداخت و با يانگ در خانه روستايي اش در مارين كانتي كاليفرنيا مصاحبه كرده است.اين مقاله اساسا در داموس 947 در ماه مي سال 2011 انتشار يافت.

سر جان يوهانوويچ وايز: شما در تز و تحقيقات خود چرخه هایی آلي را از طبيعت به مثال هاي خاصي از تاريخ معماري پيوند زده ايد. آيا براساس اين پيوند به طراحي هيچ پروژه اي پرداخته ايد؟

اني كريس ولد تينگ: در پروژه سلسله مراتب شهري، خانه هاي مربعي و مستطيلي پيوسته با شبكه راهها وجود داشت كه اساسا مارپيچي با دسترسي هاي مدور را شكل مي داد. خانه ها در امتداد اين مسيرهاي مارپيچ در امتداد هم قرار مي گرفتند و هر بخش داراي ورودي يا دسترسي مارپيچ به يك شاهراه راه داشت كه كل مجموعه را تبديل به توالي استوانه اي با تقارن مكرر مربعات نه دواير، سهمي ها و مارپيچ همراه ساخت و بزرگترين تقارن ها را براي زيستگاه انساني اشكار ساخته وبه هم متصل ساخت.

آيا آن را به عنوان يك سازه بزرگ و عظيم مي پنداشتيد؟

اين حالت سلسله مراتبي بود و دامنه بزرگي از مقياس ها را به هم پيوند مي زد. بچه ها مي توانستند در پل هاي متصل به شاهراه بازي كنند كه مي توانست فضاي بازی بي خطري بين بخش هاي مارپيچ خانه ها باشد.

بنابر اين فضاها روي مقياس به هم نزديك وجود داشت كه به مقياس كلي سازه بزرگ مبوط مي شد. اين مدل ها در اين نمايشگاه در ICA فيلادلفيا و در حال حاضر در بنياد گراهام در شيكاگو نشان مي داد كه يك شهر كامل در هر تقاطع بزرگراهي وجود دارد.

شما منتقد آن دسته از معماراني هستيد كه طراحي هاي خود را صرفا براساس بخش دارايي مي سازند. شما حتي گفته ايد كه تشريح و توصيف طراحي تنها از بخش هاي ايده ال كاملا اشتباه مي باشد و بهتر است در طول فرايند وارد آن بخش ها شويد. در طرح نهايي شما اين ديدگاه را چگونه نشان داده ايد؟

معمولاً فرم ها تقريبا در تمام سطوح و مراحل به اين شيوه عمل مي كنند شما با چيزي در اين مقياس شروع به كار مي كنيد كه در واقع در آن زندگي مي كنيد. سپس به دنياي بيرون مي رسيد جايي كه با مقياس هاي گوناگون ديگر مواجهه مي شويد. شما بلوك، شهرك، شهر، روستا و هر چيز ديگري كه بخواهيد را در اختيار داريد. فكر كنم ما از اين سلسله مراتب مقياس ها استفاده كرده ايم كه حتي تصور و فكر استفاده كردن از اين قالب ها را نيز از قبل نداشته ايم.

در پروژه برج شهر فیلادلفیا، شما با لویی كان كار كردید اما می دانم كه رابرت ونتوری نیز با شما همكاری داشت. كار كردن با هم چه پویایی هایی را به همراه دارد؟

این برج دقیقا همان چیزی بود كه می خواستیم انجام دهیم و در پایان انجام دادیم. باب و ونتوری اخیراً به دفتر ما اضافه شدند و كارهای زیادی در زمینه پایه برج انجام دادند لویی نیز البته كار زیادی بر روی پایه برج انجام داد اما زیاد با برج كاری نداشت و اصلا به هندسه كاری توجهی نداشت.

آیا در این باره با یكدیگر بحث داشتید؟

بله. اما برای من این پروژه ای بود كه صرفاً اوقات بیكاری خود را به آن اختصاص داده بودم و من هیچ مسئولیتی در آن نداشتم. و این چیزی بود كه در دفتر من به عنوان بخشی از كار توسعه می یافت دقیقا مانند پروژه مدرسه ابتدایی خودم. به منظور پیوند با نمونه زیر و حفظ سازه یكپارچه و پیوسته در هر سطح این برج یك پیچ داشت. ستون های عمودی بخشی از ستون های افقی را شكل می دادند. بنابراین نمونه ای از سازه های میان تهی بود. البته، شما می بایست فضای مفید زیادی در اختیار داشته باشید. بنابراین ستون های مثلثی فضای زیادی را اشغال می كردند و تمام اجزا مثلثی تركیب می شوند تا چهار ضلعی را شكل دهند و تماماً سه بعدی باشند. در پلان، شما از فضا استفاده بهینه دارید ساختمان به نظر پیچ در پیچ می آید. چون آنها از جریان هندسی سازه خود پیروی می كنند و آنها تقریبا زنده به نظر می رسند و كاملا جذاب و گیرا هستند.

تقریبا زنده؟ منظور شما از تقریبا زنده چیست؟

به نظر می رسد آنها در حالت رقص و چرخش می باشند در حالیكه در واقع آنها كاملا با ثبات بوده و هیچ عملی را انجام نمی دهند. اساساً، مثلث ها همان چهارضلعی های سه بعدی در مقیاس كوچك را شكل می دهند كه با هم جمع شده و نمونه های بزرگتری را شكل می دهند كه به ترتیب برای شكل دادن نمونه های بزرگ كنار هم جمع می شوند و با هم متحد و یكپارچه شده و نمونه بزرگتری را شكل می دهند. از این رو، این پروژه به شكل سازه ای پیوسته با بیان و نمایش سلسله مراتبی در قالب هندسی به نمایش در می آید و به جای اینكه یك توده واحد به نظر برسد بیشتر به شكلی است كه شما احساس می كنید كف ها و ستون های زیادی را مشاهده می كنید.

چه تماسی با باك میسنر فولر داشتید؟

او در ساحل غربی بود. حانواده اش آنجا هستند او به فیلادلفیا آمد و هر دو مطالبی برای چاپ در مجله زودائیك ماریا نوتر داشتیم. در یكی از انتشارات من چگونگی تقسیم لبه های نه وجهی را به بخش های اصلی و تبدیل آن به بخش های ده وجهی را انتشار دادم كه بسیار جالب بود.

آیا تا به حال با فولر و ریكولاس به صورت رودررو صحبت داشته اید؟آیا هر سه شما تا به حال گرد هم جمع شده اید؟

اگر اینطور می شد خیلی خوب بود ولی متاسفانه خیر. در واقع همیشه حس حسادت و حفاظت از دارایی های شخصی وجود دارد، فرد همیشه نگران این است كه ایده هایش توسط دیگران دزدیده شود تا بعداً چیزی اتفاق بیفتد. یكبار بحث كاملی با ریكولاس درباره ابعاد هندسی داشتم كه در این بحث نظر انتقادی داشت او بعضی از خرت و پرت های مرا برداشت. نخست كلیشه سن و پیری و مطرح می شود و مردان همیشه فکر می كنند كه صاحب اختیار زنان هستند.

منظورتان دارایی های تخیلیست؟

گاهی مردها بدون درك این كار را انجام می دهند.

و در قرن بیست و یکم اوضاع به چه ترتیب خواهد بود؟

همان دیدگاهها و نگرش های قبلی همچنان جریان خواهند داشت.

شما اغلب درباره تركيب تاريخي و چرخه ها صحبت كرده ايد.

فكر كنم در حال حاضر ما در پايان چرخه هستيم كه با اصول زنانه غالب است و در حال حاضر يك بلوك اشوب وجود دارد كه قبل از رنسانس جديد حاكم مي شود. در ميان اين رشته ها و حوزه ها، سادگي محصول نهايي اين پيچيدگي است كه هيچ ربطي به افراد خاص ندارد. بديهي است كه اصل و رشته هاي مردانه برون گرا بوده و اصول و رشته هاي زنانه درون گرا مي باشند. پس شما چند درجه پيوند با ناخود اگاه خود داريد چون اين ناخود اگاه فردي يا ناخود اگاه گروهي است كه پيوند عميقي را شكل مي دهد. بنابراين اين چرخه شامل تمامي مراحل مي باشد.

وقتي از اشوب حرف مي زنيد منظور شما تكثر گرايي است يا چندجانبه بود؟ آيا تا به امروز ما در شهر اشوب زندگي كرده ايم؟

كم و بيش ما در شهر اشوب زندگي مي كنيم و اين شهرها به نحوي كه شهرهاي قديمي ساخته مي شده اند شكل نمي گيرند و ممكن است كه در آينده از اين شهرها ساخته شوند. در يك موقعيت اشوب شما چيزهايي داريد كه با هم گرد هم مي آيند و اين گرد هم آمدن آنها كار ساده اي نيست.

فكر كنم اين خوب است اما دشوار نيز مي باشد چون اين چيزها مي بايست بدون اينكه يكديگر را تخريب كنند با هم جمع شوند. جدا از كارهاي منفي كه اتفاق مي افتد شما به منظور حركت و جابجايي نوعي تركيب را در اختيار داريد و آن را تبديل به تركيب مثبت براي ديدگاهها و نگرش ها و پيشرفت هاي جديد مي سازيد.

چرخه يانگ براي من خيلي معنادار است چون مي توانيد ببينيد كه چه چيزي در تاريخ اتفاق مي افتد. به عبارتي ديگر قلمرو كاملا گروهي تري دارد و جايي است كه شما لزوماً نيازي به تصميم و تعيين فردي نداريد اگرچه ممكن است در بعضي جاهها از نظر شخصي تناسب داشته باشد.

در دو انتهاي يانگ چرخه فردي وجود دارد كه درست به مانند چرخه قبلي كار مي كند. و شناخت ان به تاريخچه مربوط است و فكر نكنم كه يانگ به طور كامل آن را انجام داده باشد و سعي داريم ان را در حالتي انجام دهيم كه شما بتوانيد در صورت كه آن را به شكل گروهي مشاهده مي كنيد با مشكل مواجه شويد و اين به شما كمك مي كند تا از تمام اشوب هاي جهان سر در آورده و آگاه شويد و ابزارهايي را براي كسب تركيب جديد آن در اختيار شما قرار مي دهيم. كشف يانگ يا پيشنهاد او شگفت انگيز بود و شما مي توانيد آن را ساخته و در ابعاد گونان براساس فلسفه شخصي خود آنر ا ترسيم كنيد.

آيا از فنون ديجيتال امروزي به عنوان ابزارهاي طراحي استقبال كرده ايد؟

پاسخ دشوار است. فكر مي كنم اگر جوانتر بودم اين كار را انجام مي دادم اما الان براي من محدوديت دارد. چون شما مي بايست چيزي را شكل دهيد كه هميشه در حال انجام آن هستيد و وقتي آن را ترسيم مي كنيد و يا وقتي آن را احساس مي كنيد يك خط تقريباً مشابه ساخت آن شكل مي گيرد و فكر نمي كنم كه بتوانم استفاده از كامپيوتر را مديريت كنم چون واقعاً وقتي به آنها مي رسم همه چيز خاموش است و نمي توانم كمترين حرفي را در اين زمينه بزنم. و من حس فردي را دارم كه در زمان استفاده از كامپيوتر انگار چيزي را گم كرده يا كم دارد.

استفاده از عناصر و اعضا چگونه بود؟

عناصر و اعضا زماني جالب مي شوند كه شما آنها را در فرم ها و بخش ها تجسم مي كنيد. من واقعاً درباره كشف مكعب دو حجمي شگفت زده شدم كه داراي رخ يا وجهي با نسبت هاي مقدس بود. در حاليه لبه هاي آن ريشه مربعي داشت و بخش از آن حالت مقدس به خود گفته بود و البته حجم آن 2.05 بود. 0.05 مقدار كوچكي بود و نمي توان در واقع نگران آن بود چون به مقاومت در معماري به هرحال احساس مي شود. مكعب دو حجمي بسيار جالب تر از مكعب يك به يك است و شما را به عضا و عناصر ديگر وصل می كند و شما را به احتمالات و همه نوع چيزي قادر مي سازد كه ساير مكعب ها از انجام آن عاجزند. اگر شما با توالي فيبو ناچي يا توالي بخش مقدس با مكعب جديد پيوند بخوريد پس داستان كاملا دشوار مي شود.

آيا طرح يا نقشي از آن داريد؟

چند نمونه دارم اما مي خواهم كارهاي بهتري انجام دهم. دارم بر روي اين مسئله كار مي كنم چون من به طور خاص مشتاق ثبت اين مكعب هستم.

مصاحبه در ناحيه خليج سانفرانسيسكو در ماه مارس سال 2011 ضبط شد.

.


.


.


.


.


.


.


.


.




حامی اتووود
نظـــــــر اعضــــــــا
هنوز نظری برای این خبر ثبت نشده است.

ثبــــــــت نظـــــــر

  
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  

گفت و گو با مرگ ـ ان تینگ ـ 1920-2011
ده زن برتر تاریخ معماری مدرن ـ آن تینگ 1920- 2011
تراشه های کانسپچوال ـ طراحی مولد و درجه آزادی کنش اجزا در ژنولوژی آزاد فرم نهایی
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group