مسابقه دانشجویی اتووود
ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما |  تبلیغات




موضوعـات مــعـماری
منظر شهری   - 1345
بحران آب   - 28
معماری و دیگر حوزه های فکر   - 1187
هنر روسیه   - 28
نظریه معماری   - 980
اکسپو میلان 2015   - 27
طراحي داخلي   - 912
پاویون های سرپنتین   - 24
سازه های شهری   - 869
باهاوس   - 24
تکنولوژی ساخت   - 845
معماری؛ خیر مشترک و امید اجتماعی   - 22
مرزهای معماری   - 780
فیلوکیتکت   - 22
معماری حوزه عمومی   - 755
جشن نامه اتووود   - 21
المان شهری   - 702
معماری مجازی   - 20
نظریه شهری   - 697
زاها حدید از نگاه معماران ایرانی   - 20
نگاه نو به سكونت   - 687
زنانِ معمارِ ایرانی و سقف شیشه ای در نوزده روایت   - 20
کلان سازه   - 602
مدرنیته؛ از نو   - 18
معماری و سیاست   - 551
پردیس ویترا   - 18
معماری پایدار   - 517
معماری پس از یازدهم سپتامبر   - 18
معماری مدرن   - 488
20 بنا که هرگز ساخته نشد   - 17
منتقدان معماری   - 486
کارگاهْ مسابقه قوام الدین شیرازی   - 16
معماری تندیس گون   - 452
مسابقه مرکز اجتماعی شهر صدرا   - 15
برنامه ریزی شهری و منطقه ایی   - 445
معماری ـ موسیقی   - 15
نوسازی و بهسازی بافت های شهری   - 441
معماری بایومورفیک   - 14
آرمان شهرگرایی   - 438
شهرهای در حرکت   - 14
روح مکان   - 436
رابرت ونتوری در بیست و پنج روایت   - 14
معماری منظر   - 427
اقتصادِ فضا   - 12
معماری شمایل گون   - 422
ویلا ساوا ـ لوکوربوزیه   - 11
طراحی صنعتی   - 422
ده کتاب که هر معمار باید بخواند   - 11
باز زنده سازی   - 381
کنگو کوما ـ استادیوم ملی توکیو   - 10
توسعه پایدار   - 352
کلیسای رونشان ـ لوکوربوزیه   - 10
معماری یادمانی   - 337
درس گفتارهای اتووود   - 9
تراشه های کانسپچوال   - 333
لیوینگ آرکیتکچر   - 9
معماری سبز   - 307
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه دوم   - 8
معماریِ توسعه   - 304
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه اول   - 8
هنر مدرنیستی   - 301
طراحی و ضایعات به روای آلیس راستورن   - 7
آینده گرایی   - 274
شارلوت پریاند به روایت آلیس راستورن   - 7
طراحی نئولیبرال   - 272
اتوره سوتساس به روایت آلیس راستورن   - 7
اتووود کلاسیک   - 263
هشت کوتاه نوشته در مورد پوپولیسم   - 7
بدنه سازی شهری   - 254
ردلف شیندلر به روایت الیس راستورن   - 7
معماری محلی   - 251
معماری تخت جمشید   - 7
معماری ارزان   - 246
پاویون ایران ـ بی ینال ونیز 2016   - 7
معماری محدود   - 243
بی ینال ونیز   - 7
معماری تجربی   - 243
رقابت مجتمع چندعملکردی شهید کاظمی قم   - 7
تغییرات اقلیمی   - 241
آلوار و آینو آلتو به روایت آلیس راستورن   - 7
محوطه سازی   - 239
ده پروژه کمتر شناخته شده لوکوربوزیه متقدم   - 7
کتابخانه ی اتووود   - 239
طراحی و پناهجویان   - 7
معماری پست مدرن   - 234
باوهاوس به روایت آلیس راستورن   - 7
بنای محدود   - 220
لوسی رای به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری های تک   - 218
مارسل بروئر به روایت آلیس راستورن   - 7
گرمایش زمین   - 205
چارلز رنه مکینتاش به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن حومه شهری   - 189
باکمینستر فولر به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن عمومی   - 187
طراحی در بازی و تاج و تخت به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری انتقادی   - 177
سائول باس به روایت آلیس راستورن   - 7
پروژه های دانشجویی از سراسر جهان   - 164
میس ون در روهه به روایت آلیس راستورن   - 7
زنان و معماری   - 159
معماری و عکاسی به روایت آلیس راستورن   - 7
عکاسی   - 157
طراحی روی بام به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ـ سینما   - 149
آیلین گری به روایت آلیس راستورن   - 6
هنر انتزاعی   - 136
صد و بیست و یک تعریف معماری   - 6
مسکن روستایی   - 133
منبع شناسی اتووود   - 6
هنر گفت و گو   - 131
معماری و فضای زیرساخت های نرم   - 6
گرافیک   - 119
جهان علمیْ تخیلی   - 6
طراحی مبلمان   - 113
فیلم پارازیت ساخته بونگْ جونْ هو   - 6
معماری ژاپن   - 113
ورنر پنتون به روایت آلیس رستورن   - 6
فضای منفی   - 108
مینته د سیلوا به روایت آلیس راستورن   - 5
معماری ایران   - 107
تناقض هاوپیچیدگی ها:تئوریهای پیچیدگیِ ونتوری وجیکوبز   - 5
بلندمرتبه ها   - 102
معماری مصر   - 5
اتووود ـ ایران معاصر   - 88
فرهنگ نفت   - 5
معماری مذهبی   - 86
پنج پروژه لوکوربوزیه متاخر که هیچگاه ساخته نشدند   - 5
معماران و چالش انتخاب معماری   - 86
چهار یادداشت برای علی اکبر صارمی   - 4
اکسپو   - 75
معماری خوانی   - 4
معماری فاشیستی   - 69
اتومبیل در چهار روایت کوتاه از بری ریچاردز   - 4
پالپ نیوز ِ اتووود   - 68
بلوپرینت   - 4
ترسیمات معماری   - 68
اتووودْ آبزرور   - 4
معماری هند   - 65
فرایند خلاقیت چهار پیشگام معماری مدرن   - 4
معماری چین   - 61
همه ما سایبورگ هستیم   - 4
گفت و گو با مرگ   - 51
رقابت آسمانخراش ایوُلو 2016   - 3
ویرانه ها   - 51
آینده کجاست؟ روایتی از رولینگ استون   - 3
معماری و هنر انقلابی   - 46
رادایکالیسم ایتالیایی در سیزده روایت   - 3
زاغه نشینی   - 41
لویی کان به روایت آلیس راستورن   - 2
جنبش متابولیسم   - 41
اسمیتسن‌ ـ رابین هود گاردنز   - 2
مدارس معماری   - 40
فیس بوک، گوگل و عصر تاریک سرمایه داری نظارتی   - 2
معماری دیجیتال   - 37
رابرت نوزیک، یوتوپیا و دولت حداقلی   - 2
معماری پراجکتیو   - 37
تابْ آوری دفاتر نوپای معماری   - 1
پداگوژی   - 36
شهرهای پیشاصنعتی   - 1
معماری کانستراکتیویستی   - 34
فیلمْگفتارهای معماری و پداگوژی معماری   - 1
معماری اوایل قرن بیستم روسیه   - 34
معماری و گیم   - 1
درگذشت زاها حدید   - 34
شهرسازی کوچک مقیاس   - 1
معمارْستاره ها به روايت اتووود   - 33
ده پرسش از هشت معمار   - 1
اکسپو شانگهای 2010   - 33
چهل نکته در باب هایدگرْخوانی   - 1
طراحی پارامتریک   - 29
شهرْخوانی با اتووود   - 1

طــراحــــــــــــــان
آر ای ایکس   - 3
زاها حدید   - 187
آراتا ایسوزاکی   - 16
زیگموند فروید   - 10
آرشیگرام   - 7
ژان بودریار   - 3
آرکی زوم   - 4
ژان نوول   - 22
آلبرت پوپ   - 4
ژاک دریدا   - 16
آلدو روسی   - 13
ژاک لوگوف   - 4
آلوار آلتو   - 19
ژیل دلوز   - 27
آلوارو سیزا   - 9
سائول باس   - 7
آن تینگ   - 4
ساسکیا ساسن   - 9
آنتونی گائودی   - 27
سالوادور دالی   - 2
آنتونی وایدلر   - 5
سانا   - 5
آنتونیو نگری   - 5
سانتیاگو کالاتراوا   - 13
آنیش کاپور   - 8
سدریک پرایس   - 3
آی وِی وِی   - 34
سو فوجیموتو   - 11
اُ ام اِی   - 34
سوپراستودیو   - 9
اتوره سوتساس   - 7
سورِ فِهْن   - 6
ادریان لابوت هرناندز   - 5
سوزان سانتاگ   - 3
ادوارد برتینسکی   - 1
شاشونا زوبوف   - 2
ادوارد سعید   - 13
شیگرو بان   - 33
ادوارد سوجا   - 10
عبدالعزیز فرمانفرمایان   - 4
ادواردو سوتو دی مُرِ   - 18
فدریکو بابینا   - 30
ادولف لوس   - 7
فرانک گهری   - 49
ارو سارینن   - 28
فرانک لوید رایت   - 45
اریک اوون موس   - 13
فرای اوتو   - 9
اریک هابسبام   - 2
فردا کولاتان   - 2
استن آلن   - 4
فردریک جیمسون   - 2
استیون هال   - 30
فرشید موسوی   - 3
اسلاوی ژیژک   - 17
فمیهیکو ماکی   - 4
اسوالد متیوز اونگرز   - 5
فیلیپ جنسن   - 5
اسوتلانا بویم   - 4
گایاتری چاکراوارتی اسپیواک   - 5
اسکار نیمایر   - 33
گرگ لین   - 7
اف او اِی   - 9
لئون کریر   - 2
ال لیسیتسکی   - 3
لبس وودز   - 23
الیس راستورن   - 52
لوئیس باراگان   - 2
اِم اِی دی   - 22
لوئیس مامفورد   - 1
ام وی آر دی وی   - 49
لودویگ میس ون دروهه   - 23
اماندا لِــوِت   - 4
لودویگ هیلبرزیمر   - 3
اویلر وو   - 9
لوسی رای   - 15
ایلین گری   - 7
لویی کان   - 37
ایوان لئونیدوف   - 4
لوییس بورژوا   - 8
بئاتریس کُلُمینا   - 9
لُکُربُزیه   - 134
بال کریشنادوشی   - 4
لیام یانگ   - 4
باک مینستر فولر   - 11
مارتین هایدگر   - 27
برنارد چومی   - 33
مارسل بروئر   - 7
برنو زوی   - 7
مارشال برمن   - 16
بنیامین برتون   - 6
مانفردو تافوری   - 16
بوگرتمن   - 1
مانوئل کاستلز   - 2
بی یارکه اینگلس   - 68
ماکسیمیلیانو فوکسِس   - 10
پائولو سولری   - 4
مایکل سورکین   - 1
پاتریک شوماخر   - 3
مایکل گریوز   - 6
پال گلدبرگر   - 1
محمدرضا مقتدر   - 4
پرویز تناولی   - 2
مخزن فکر شهر   - 1
پری اندرسون   - 3
مـَــس استودیو   - 3
پل ویریلیو   - 21
معماران مورفسس   - 16
پیتر آیزنمن   - 57
موریس مرلوپنتی   - 2
پیتر برنس   - 2
موشه سفدی   - 12
پیتر زُمتُر   - 67
میشل سر   - 3
پیتر کوک   - 7
میشل فوکو   - 44
پیر بوردیو   - 5
نائومی کلاین   - 4
پییر ویتوریو آئورلی   - 4
نورمن فاستر   - 35
تئودور آدورنو   - 3
نیکلای مارکوف   - 1
تادو اندو   - 13
هانا آرنت   - 7
تام مین   - 13
هانری لفور   - 23
تام ویسکامب   - 10
هانی رشید   - 5
توماس پیکتی   - 5
هرزوگ دی مورن   - 27
توماس هیترویک   - 30
هرنان دیاز آلنسو   - 18
تیتوس بورکهارت   - 2
هنری ژیرو   - 3
تیموتی مورتُن   - 2
هنریک وایدولد   - 1
تیو ایتو   - 23
هنس هولین   - 5
جاشوا پرینس ـ رامس   - 2
هوشنگ سیحون   - 14
جان برجر   - 2
هومی بابا   - 2
جان هیداک   - 4
واسیلی کاندینسکی   - 1
جف منن   - 2
والتر بنیامین   - 27
جفری کیپنس   - 3
والتر گروپیوس   - 16
جورجو آگامبن   - 5
ورنر پنتون   - 5
جوزپه ترانی   - 2
ولادیمیر تاتلین   - 10
جونیا ایشیگامی   - 3
ولف پریکس   - 1
جیمز استرلینگ   - 1
ونگ شو   - 8
جین جیکوبز   - 1
ویتو آکنچی   - 12
چارلز جنکس   - 7
ویوین وست وود   - 6
چارلز رنه مکینتاش   - 7
ک. مایکل هیز   - 2
چارلز کوریا   - 15
کارلو اسکارپا   - 5
چاینا میه ویل   - 4
کازیو سجیما   - 2
حسن فتحی   - 5
کالین روو   - 1
حسین امانت   - 3
کامران دیبا   - 13
خورخه لوئیس بورخس   - 2
کامرون سینکلر   - 11
داریوش آشوری   - 1
کریستفر الکساندر   - 2
داریوش شایگان   - 8
کریستین نوربرگ ـ شولتز   - 15
دانیل لیبسکیند   - 22
کریم رشید   - 5
دنیس اسکات براون   - 10
کلر استرلینگ   - 2
دیلرـ اِسکـُـفیدیو+رِنفرو   - 22
کلود پَره   - 3
دیوید رُی   - 2
کنت فرمپتن   - 14
دیوید گیسن   - 2
کنزو تانگه   - 9
دیوید هاروی   - 25
کنستانتین ملنیکف   - 3
رابرت نوزیک   - 2
کنگو کوما   - 47
رابرت ونتوری   - 28
کوپ هیمِلبِلا   - 21
رُدولف شیندلر   - 7
کوین لینچ   - 7
رضا دانشمیر   - 5
کیانوری کیکوتاکه   - 1
رم کولهاس   - 96
کیتیو آرتم لئونیدویچ   - 1
رنزو پیانو   - 30
کیشو کـُـروکاوا   - 6
ریچارد مِیر   - 8
یان گِل   - 9
ریموند آبراهام   - 1
یو ان استودیو   - 32
رینر بنهام   - 2
یورگن هابرماس   - 13
رینهولد مارتین   - 5
یونا فریدمن   - 5
ریکاردو بوفیل   - 3
یوهانی پالاسما   - 12

کـاربـــــــری هـا
مسکونی   -754
معماری مذهبی   -104
زیرساخت های شهری   -346
صنعتی   -101
فرهنگی   -318
گالری   -84
پاویون   -254
هتل   -73
موزه   -248
ورزشی   -65
اداری ـ خدماتی   -228
بهداشتی   -37
مسکونی ـ تجاری   -157
حمل و نقل عمومی   -35
تفریحی   -150
زاغه نشینی   -5
اموزشی   -129
حامی اتووود
مسابقه دانشجویی اتووود
مقـــــــــــالات
    دیوید هاروی و شهر در قامت فهمی انسانْ تولید
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    پهنه ی معلق تهران؛ شاه عبدالعظیم یا شهر ری
        علی رنجی پور
    دیوید هاروی و شهرســــــــــــــــــــــــــــــــــازی آلترناتیو
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    هنر گفت و گو ـ جان بریسندن و اد لوییس با دیوید هاروی
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
چنـــــد پــــروژه
مجموعه مسکونی شاه پریان
طراح : علیرضا امتیاز "مدیر اتووود"
منزل شخصی دکتر دلیر - خیابان ولیعصر کوچه 8
طراح : محمود امیدبخش
مجموعه ي تجاري و پاركينگ طبقاتي شقايق
طراح : امين حشمتی
خانه شعر ، پايان نامه معماري كارشناسي ارشد
طراح : م معيت
گذرگاه همیابی
طراح : محمود امیدبخش
کاریــــــــــــابی
   کاریابی
   لیست درخواست ها ی قبلی شما
   لیست کاندیدها به تفکیک استان
   لیست فرصت های کاری به تفکیک استان
وبـــــلـاگ هـــــا
آرشیتکت نمونه
مدیر : مسعود زمانیها
معماری به مثابه ساخت-سجاد نازی
مدیر : سجاد نازی
فتوت نامه معماران
مدیر : اخوان الصفا
مجله معماری Architecture Foolad City
مدیر : مسعود پریوز
معــــرفی کتــــــاب
رهیافت پدیدارشناسی در اندیشه پیتر زومتور
نویسنده :  .
انتشارات : علم معمار

حامی اتووود
  مسابقه دانشجویی اتووود
شوخي معنادار مرگ با مارشال برمن
اتووود سرویس خبر:   گروه ترجمه و تحقيقات اتووود
1392/07/09
مـنـــــــبـع : روزنامه شرق شماره 1844 7 مهر ماه 1392 نوشته ي نادر فتوره چي
تعداد بازدید : 3188

مرگ، يکي از سويه هاي شوخ طبعانه اش را به مارشال برمن نشان داد. او روز يازدهم سپتامبر مُرد. در نيويورک، در شهري که ۱۲ سال قبل تر، درست در همان روزي که “برج هاي بد بر سر مردمان خوب”( عنوان يادداشتي از مارشال برمن درباره واقعه يازدهم سپتامبر ) فرو مي ريخت، خاطراتش را “ساطور ساخت و ساز” رابرت موزز، شهردار/ جلاد نيويورک بار ها و بارها کوبيده بود و ساخته بود، کوبيده بود و ساخته بود، کوبيده بود و ساخته بود تا جنگلي از نماد ها و بزرگراه ها را به نام “مدرنيته متاخر نيويورکي” بر فراز شمالي ترين مناطق متروپلي که از آن به عنوان “بهشت تحقق يافته” ياد مي شود، محقق کند.

برمن احتمالا در يازدهم سپتامبر سال ۲۰۰۱، بر فراز تپه هاي مشرف به منهتن در “برانکس” ايستاده بود و در حالي که با آن هيبت هيپي وار، ماري جوآنا دود مي کرد، تصوير فروپاشي برجسته ترين نمادهاي نيويورک دوران امپراتوري موزز را در حالي که به تلي از خاکستر و آهن پاره تبديل مي شدند، با خاطراتي که همين برج ها به خاکستر و آهن پاره تبديل کرده بودند درهم مي آميخت. او اين بار، شاهد فرود آمدن ساطوري بود که نمادهاي برساخته از ساطورِ سازندگي جنون آميز موزز نيز ياراي مقاومت در برابر ش را نداشتند: در يازدهم سپتامبر ۲۰۰۱، حتي از مفيستوفلس هم کاري ساخته نبود. برج ها، همان نماد هاي “سخت و استوار” مدرنيته متاخر، محکوم به فروپاشي بودند. فروپاشي اي که خود به نماد دوران پايان مدرنيته تبديل شد.

بي شک براي برمن، تصوير يازدهم سپتامبر ۲۰۰۱، چيزي ژرف تر از بازي هاي ژورناليستي رسانه هاي دست راستي اي بود که مي کوشيدند همه ماجرا را به “آغاز دوران ترور” فرو بکاهند. برمن، نيويورک ديگري را مي ديد: نيويورکي فرورفته در مه دود به پاخاسته از ويرانه هايي که همه دستاورد و غرور “موزز” را دود مي کرد و به هوا مي فرستاد. براي برمن احتمالا يادآوري جمله معروف موزز اين بار با لبخند و طنز همراه بود: “وقتي در کلانشهري پوشيده از بناهاي اضافي کار مي کنيد، بايد راه خود را با ساطور باز کنيد. من فقط قصد دارم يک نفس به ساختن ادامه دهم. شما هم براي توقفش حداکثر سعي تان را بکنيد.” و حالااين نيويورک بود که يک نفس از پا افتاده بود. براي او شکي وجود نداشت که فروپاشي برج هاي تجارت جهاني، ادامه همان منطقي بود که مدرنيته در بستر آن پيش رفته بود: “هر آنچه سخت و استوار است، دود مي شود و به هوا مي رود.” جمله اي اعجازگون از مارکس که توگويي از دوران گوته تا امروز، منطق دروني مدرنيته بوده است: کوبيدن و ساختن، کوبيدن و ساختن و باز هم کوبيدن و ساختن.

شوخي مرگ درست در ادامه همين منطق با برمن صورت گرفت. براي او يازدهم سپتامبر، نمادي از منطق دروني “تجربه مدرنيته” بود و البته روزي که مرد و دود شد و به هوا رفت.

حال اما، بهتر است به جاي رسم هميشگي مان در “بزرگداشت” مردگان، مخصوصا آنهايي که به عنوان “فيلسوف” شناخته مي شوند، اين بار به چيزي بيش از “تجليل” و “ستايش” و ارايه اطلاعات ويکي پديايي اي مثل اينکه “او در خانواده اي يهودي الاصل زاده شد”، “از دانشگاه کلمبيا فارغ التحصيل شد”، در “کالج نيويورک سيتي تدريس مي کرد” و فيلسوف آمريکايي تراز اولي بود که فلان کرد و بهمان، بپردازيم و بگوييم که خير! برمن فيلسوف بي همتايي نبود. بنيانگذار هيچ جريان نظري اي هم نبود. آخرين بازمانده از نسل “اربانيست”ها هم نبود. او يکي از شارحان دقيق و درخور اعتناي مدرنيته بود. همين! متفکري که فاصله کتاب “هر آنچه سخت و استوار است، دود مي شود و به هوا مي رود: تجربه مدرنيته”اش با ديگر آثارش بسيار زياد است. نه رقيب نظري و فکري هابرماس بود و نه تنها متفکري که در کار هايش به ادبيات با نگاهي تاريخي - نظري پرداخته بود. کتاب “تجربه مدرنيته” او اما، که در دوران برهوت تئوريک در ايران توسط مراد فرهادپور، با ترجمه اي بي بديل منتشر شد، در نوع خود بي همتاست. پس بهتر است به جاي مرثيه سرايي هاي معمول ژورناليستي و هندوانه گذاشتن هاي دروغين زير بغل مردگان، برمن را آنطور که بود بخوانيم، از لابه لاي کتاب برجسته اش و البته تاثير ترجمه اين کتاب بر فضاي فکري ايران.

کتاب “هرآنچه سخت و استوار است...” که در اينجا با عنوان فرعي اش يعني “تجربه مدرنيته” شهرت دارد، روايتي تاريخي - نظري از مفهوم - وضعيتي است که بشر سيصد و اندي سال است در آن به سر مي برد. روايتي مملو از ارجاعات ادبي و مکاشفه هاي درخشان از متون اين دوران با هدف درک و دريافت منطق دروني “سنت”هاي مدرنيته. سنت هايي که هريک در آثار ادبي، معماري، شهرنشيني، چرخه سرمايه و در کل آن چيزي نمود دارد که بودلر ززندگي زنان و مردان دوران مدرن” مي نامد. کتابي که با خوانشي بي سابقه از فاوست به روايت گوته شروع مي شود، پاي روايت مارکس از مدرنيته به مثابه “منطق بحران” را وسط مي کشد، با بودلر به تماشاي ملالِ پاريس هوسمانيزه شده قرن 19 مي نشيند، به پترزبورگ و مدرنيزاسيون اخته و دستوري اش مي رود و در نهايت به نيويورک، اين “جنگل نماد ها” و بزرگراه هايي که امکان خلق هرگونه سياست مردمي که هيچ، حتي پرسه زني هاي فلانوري را گرفته است.

اهميت ترجمه کتاب برمن براي ما اما چيزي بيش از روايت سنت هاي مدرنيته است. به بيان ديگر، اهميت آن در نشان دادن وجود “سنت”هاي متعدد و گا ه متناقض در مدرنيته در برابر قرائت ستايش آميز روشنفکران ديني دهه ۷۰ ايران از يک کليت توپر و بي خدشه و يکپارچه به نام “مدرنيسم” است. “تجربه مدرنيته” فضاي تک روايتي دوراني که همه فقط يک مدرنيته را آن هم مدرنيته معرفي شده از سوي ليبرال هاي شيفته دموکراسي پارلماني کج و معوج موجود - مي شناختند در هم شکست و نشان داد که بر خلاف اين روايت وطني از مدرنيته، تجربه بشري به غايت پيچيده تر، پرتناقض تر و البته “واقعي تر” از آن مدرنيته اي است که اين جريان آن را به ملات نزاع قدرت خود تبديل کرده بود. از اين جهت، مرگ برمن اگرچه براي هر فرد علاقه مند به مباحث نظري با اندوه انساني همراه است، اما در کنارش با اداي احترام به کتاب برجسته او و خشنودي از تاثير اتش بر فضاي ايزوله ايران، مي تواند به چيزي بيش از احساسات اوليه متصل شود.



حامی اتووود
نظـــــــر اعضــــــــا
هنوز نظری برای این خبر ثبت نشده است.

ثبــــــــت نظـــــــر

  
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  

تراشه های کانسپچوال ـ مایکل سورکین و زیستِ سیاسی شهر در تفسیر مارشال برمن
هنر گفت و گو ـ تونی مانچینسکی با مارشال برمن
كتابخانه اتووود ـ تجربه ي مدرنيته ـ مارشال برمن
تراشه های کانسپچوال ـ مارشال برمن و تحلیل برازیلیا در قامت جزمْ شهری ایده ال
يك كلانشهر نشين واقعي ؛ مارشال برمن از نگاه تاد گيتلين
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group