مسابقه دانشجویی اتووود
ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما |  تبلیغات




موضوعـات مــعـماری
منظر شهری   - 1337
معماری کانستراکتیویستی   - 33
معماری و دیگر حوزه های فکر   - 1149
طراحی پارامتریک   - 29
نظریه معماری   - 966
هنر روسیه   - 28
طراحي داخلي   - 902
بحران آب   - 28
سازه های شهری   - 864
اکسپو میلان 2015   - 27
تکنولوژی ساخت   - 843
پداگوژی   - 26
مرزهای معماری   - 771
پاویون های سرپنتین   - 24
معماری حوزه عمومی   - 734
باهاوس   - 23
المان شهری   - 695
معماری؛ خیر مشترک و امید اجتماعی   - 22
نظریه شهری   - 689
جشن نامه اتووود   - 21
نگاه نو به سكونت   - 683
معماری مجازی   - 20
کلان سازه   - 600
زنانِ معمارِ ایرانی و سقف شیشه ای در نوزده روایت   - 20
معماری و سیاست   - 527
زاها حدید از نگاه معماران ایرانی   - 20
معماری پایدار   - 516
فیلوکیتکت   - 20
منتقدان معماری   - 484
پردیس ویترا   - 18
معماری مدرن   - 470
معماری پس از یازدهم سپتامبر   - 18
معماری تندیس گون   - 452
20 بنا که هرگز ساخته نشد   - 17
نوسازی و بهسازی بافت های شهری   - 437
کارگاهْ مسابقه قوام الدین شیرازی   - 16
برنامه ریزی شهری و منطقه ایی   - 437
مدرنیته؛ از نو   - 15
آرمان شهرگرایی   - 430
مسابقه مرکز اجتماعی شهر صدرا   - 15
روح مکان   - 425
معماری ـ موسیقی   - 14
معماری منظر   - 425
معماری بایومورفیک   - 14
معماری شمایل گون   - 421
رابرت ونتوری در بیست و پنج روایت   - 14
طراحی صنعتی   - 415
شهرهای در حرکت   - 13
باز زنده سازی   - 377
ویلا ساوا ـ لوکوربوزیه   - 11
توسعه پایدار   - 352
ده کتاب که هر معمار باید بخواند   - 11
معماری یادمانی   - 335
کنگو کوما ـ استادیوم ملی توکیو   - 10
تراشه های کانسپچوال   - 333
کلیسای رونشان ـ لوکوربوزیه   - 10
معماری سبز   - 306
درس گفتارهای اتووود   - 9
معماریِ توسعه   - 301
لیوینگ آرکیتکچر   - 9
هنر مدرنیستی   - 287
اقتصادِ فضا   - 9
اتووود کلاسیک   - 263
اتوره سوتساس به روایت آلیس راستورن   - 7
طراحی نئولیبرال   - 260
هشت کوتاه نوشته در مورد پوپولیسم   - 7
آینده گرایی   - 259
ردلف شیندلر به روایت الیس راستورن   - 7
بدنه سازی شهری   - 253
طراحی و ضایعات به روای آلیس راستورن   - 7
معماری محلی   - 249
شارلوت پریاند به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ارزان   - 245
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه اول   - 7
معماری محدود   - 243
معماری تخت جمشید   - 7
معماری تجربی   - 243
پاویون ایران ـ بی ینال ونیز 2016   - 7
تغییرات اقلیمی   - 241
بی ینال ونیز   - 7
محوطه سازی   - 238
رقابت مجتمع چندعملکردی شهید کاظمی قم   - 7
کتابخانه ی اتووود   - 235
آلوار و آینو آلتو به روایت آلیس راستورن   - 7
بنای محدود   - 220
ده پروژه کمتر شناخته شده لوکوربوزیه متقدم   - 7
معماری پست مدرن   - 219
طراحی و پناهجویان   - 7
معماری های تک   - 218
باوهاوس به روایت آلیس راستورن   - 7
گرمایش زمین   - 205
لوسی رای به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن حومه شهری   - 189
مارسل بروئر به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن عمومی   - 187
چارلز رنه مکینتاش به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری انتقادی   - 169
باکمینستر فولر به روایت آلیس راستورن   - 7
پروژه های دانشجویی از سراسر جهان   - 161
طراحی در بازی و تاج و تخت به روایت آلیس راستورن   - 7
زنان و معماری   - 152
سائول باس به روایت آلیس راستورن   - 7
عکاسی   - 150
میس ون در روهه به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ـ سینما   - 135
معماری و عکاسی به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن روستایی   - 133
طراحی روی بام به روایت آلیس راستورن   - 7
هنر گفت و گو   - 129
آیلین گری به روایت آلیس راستورن   - 6
هنر انتزاعی   - 128
صد و بیست و یک تعریف معماری   - 6
معماری ژاپن   - 113
منبع شناسی اتووود   - 6
گرافیک   - 113
معماری و فضای زیرساخت های نرم   - 6
معماری ایران   - 106
جهان علمیْ تخیلی   - 5
طراحی مبلمان   - 103
تناقض هاوپیچیدگی ها:تئوریهای پیچیدگیِ ونتوری وجیکوبز   - 5
فضای منفی   - 102
معماری مصر   - 5
بلندمرتبه ها   - 101
فرهنگ نفت   - 5
اتووود ـ ایران معاصر   - 86
پنج پروژه لوکوربوزیه متاخر که هیچگاه ساخته نشدند   - 5
معماری مذهبی   - 86
چهار یادداشت برای علی اکبر صارمی   - 4
معماران و چالش انتخاب معماری   - 86
معماری خوانی   - 4
اکسپو   - 75
اتومبیل در چهار روایت کوتاه از بری ریچاردز   - 4
پالپ نیوز ِ اتووود   - 68
بلوپرینت   - 4
معماری فاشیستی   - 63
اتووودْ آبزرور   - 4
معماری هند   - 62
فرایند خلاقیت چهار پیشگام معماری مدرن   - 4
معماری چین   - 61
همه ما سایبورگ هستیم   - 4
ترسیمات معماری   - 60
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه دوم   - 3
گفت و گو با مرگ   - 50
رقابت آسمانخراش ایوُلو 2016   - 3
ویرانه ها   - 49
آینده کجاست؟ روایتی از رولینگ استون   - 3
معماری و هنر انقلابی   - 44
رادایکالیسم ایتالیایی در سیزده روایت   - 3
جنبش متابولیسم   - 41
لویی کان به روایت آلیس راستورن   - 2
زاغه نشینی   - 40
اسمیتسن‌ ـ رابین هود گاردنز   - 2
مدارس معماری   - 39
رابرت نوزیک، یوتوپیا و دولت حداقلی   - 2
معماری اوایل قرن بیستم روسیه   - 34
تابْ آوری دفاتر نوپای معماری   - 1
درگذشت زاها حدید   - 34
فیلمْگفتارهای معماری و پداگوژی معماری   - 1
معماری پراجکتیو   - 34
شهرسازی کوچک مقیاس   - 1
معماری دیجیتال   - 34
ده پرسش از هشت معمار   - 1
اکسپو شانگهای 2010   - 33
چهل نکته در باب هایدگرْخوانی   - 1
معمارْستاره ها به روايت اتووود   - 33
شهرْخوانی با اتووود   - 1

طــراحــــــــــــــان
آر ای ایکس   - 3
ریکاردو بوفیل   - 3
آراتا ایسوزاکی   - 16
زاها حدید   - 187
آرشیگرام   - 7
زیگموند فروید   - 10
آرکی زوم   - 4
ژان بودریار   - 3
آلبرت پوپ   - 4
ژان نوول   - 22
آلدو روسی   - 13
ژاک دریدا   - 13
آلوار آلتو   - 19
ژاک لوگوف   - 4
آلوارو سیزا   - 9
ژیل دلوز   - 25
آن تینگ   - 4
سائول باس   - 7
آنتونی گائودی   - 27
ساسکیا ساسن   - 9
آنتونی وایدلر   - 5
سالوادور دالی   - 2
آنتونیو نگری   - 3
سانا   - 5
آنیش کاپور   - 8
سانتیاگو کالاتراوا   - 13
آی وِی وِی   - 34
سدریک پرایس   - 3
اُ ام اِی   - 34
سو فوجیموتو   - 11
اتوره سوتساس   - 7
سوپراستودیو   - 9
ادریان لابوت هرناندز   - 5
سورِ فِهْن   - 6
ادوارد برتینسکی   - 1
شیگرو بان   - 33
ادوارد سعید   - 12
عبدالعزیز فرمانفرمایان   - 4
ادوارد سوجا   - 10
فدریکو بابینا   - 30
ادواردو سوتو دی مُرِ   - 18
فرانک گهری   - 49
ادولف لوس   - 6
فرانک لوید رایت   - 44
ارو سارینن   - 28
فرای اوتو   - 9
اریک اوون موس   - 13
فردا کولاتان   - 2
اریک هابسبام   - 2
فردریک جیمسون   - 1
استن آلن   - 4
فرشید موسوی   - 3
استیون هال   - 30
فمیهیکو ماکی   - 4
اسلاوی ژیژک   - 17
فیلیپ جنسن   - 5
اسوالد متیوز اونگرز   - 5
گایاتری چاکراوارتی اسپیواک   - 5
اسوتلانا بویم   - 4
گرگ لین   - 7
اسکار نیمایر   - 33
لئون کریر   - 2
اف او اِی   - 9
لبس وودز   - 23
ال لیسیتسکی   - 3
لوئیس باراگان   - 2
الیس راستورن   - 47
لوئیس مامفورد   - 1
اِم اِی دی   - 22
لودویگ میس ون دروهه   - 22
ام وی آر دی وی   - 49
لودویگ هیلبرزیمر   - 3
اماندا لِــوِت   - 3
لوسی رای   - 15
اویلر وو   - 9
لویی کان   - 37
ایلین گری   - 7
لوییس بورژوا   - 8
ایوان لئونیدوف   - 4
لُکُربُزیه   - 134
بئاتریس کُلُمینا   - 8
لیام یانگ   - 4
بال کریشنادوشی   - 4
مارتین هایدگر   - 27
باک مینستر فولر   - 11
مارسل بروئر   - 7
برنارد چومی   - 33
مارشال برمن   - 16
برنو زوی   - 7
مانفردو تافوری   - 16
بنیامین برتون   - 6
مانوئل کاستلز   - 2
بوگرتمن   - 1
ماکسیمیلیانو فوکسِس   - 10
بی یارکه اینگلس   - 68
مایکل سورکین   - 1
پائولو سولری   - 4
مایکل گریوز   - 6
پاتریک شوماخر   - 3
محمدرضا مقتدر   - 4
پال گلدبرگر   - 1
مخزن فکر شهر   - 1
پرویز تناولی   - 2
مـَــس استودیو   - 3
پری اندرسون   - 3
معماران مورفسس   - 16
پل ویریلیو   - 20
موریس مرلوپنتی   - 2
پیتر آیزنمن   - 57
موشه سفدی   - 12
پیتر برنس   - 2
میشل سر   - 3
پیتر زُمتُر   - 67
میشل فوکو   - 44
پیتر کوک   - 7
نائومی کلاین   - 4
پیر بوردیو   - 5
نورمن فاستر   - 35
پییر ویتوریو آئورلی   - 4
نیکلای مارکوف   - 1
تئودور آدورنو   - 3
هانا آرنت   - 6
تادو اندو   - 13
هانری لفور   - 23
تام مین   - 13
هانی رشید   - 5
تام ویسکامب   - 10
هرزوگ دی مورن   - 27
توماس پیکتی   - 5
هرنان دیاز آلنسو   - 18
توماس هیترویک   - 30
هنری ژیرو   - 3
تیتوس بورکهارت   - 2
هنریک وایدولد   - 1
تیموتی مورتُن   - 2
هنس هولین   - 4
تیو ایتو   - 23
هوشنگ سیحون   - 14
جاشوا پرینس ـ رامس   - 2
هومی بابا   - 2
جان برجر   - 2
واسیلی کاندینسکی   - 1
جان هیداک   - 4
والتر بنیامین   - 26
جف منن   - 2
والتر گروپیوس   - 16
جفری کیپنس   - 3
ولادیمیر تاتلین   - 10
جورجو آگامبن   - 4
ولف پریکس   - 1
جوزپه ترانی   - 2
ونگ شو   - 8
جونیا ایشیگامی   - 3
ویتو آکنچی   - 12
جیمز استرلینگ   - 1
ویوین وست وود   - 6
جین جیکوبز   - 1
ک. مایکل هیز   - 2
چارلز جنکس   - 7
کارلو اسکارپا   - 5
چارلز رنه مکینتاش   - 7
کازیو سجیما   - 2
چارلز کوریا   - 15
کالین روو   - 1
چاینا میه ویل   - 4
کامران دیبا   - 13
حسن فتحی   - 5
کامرون سینکلر   - 11
حسین امانت   - 3
کریستفر الکساندر   - 2
خورخه لوئیس بورخس   - 2
کریستین نوربرگ ـ شولتز   - 15
داریوش آشوری   - 1
کریم رشید   - 5
داریوش شایگان   - 8
کلر استرلینگ   - 2
دانیل لیبسکیند   - 22
کلود پَره   - 3
دنیس اسکات براون   - 10
کنت فرمپتن   - 14
دیلرـ اِسکـُـفیدیو+رِنفرو   - 22
کنزو تانگه   - 9
دیوید رُی   - 2
کنستانتین ملنیکف   - 3
دیوید گیسن   - 2
کنگو کوما   - 47
دیوید هاروی   - 24
کوپ هیمِلبِلا   - 21
رابرت نوزیک   - 2
کوین لینچ   - 7
رابرت ونتوری   - 28
کیانوری کیکوتاکه   - 1
رُدولف شیندلر   - 7
کیتیو آرتم لئونیدویچ   - 1
رضا دانشمیر   - 5
کیشو کـُـروکاوا   - 6
رم کولهاس   - 95
یان گِل   - 8
رنزو پیانو   - 30
یو ان استودیو   - 32
ریچارد مِیر   - 8
یورگن هابرماس   - 13
ریموند آبراهام   - 1
یونا فریدمن   - 5
رینر بنهام   - 2
یوهانی پالاسما   - 12
رینهولد مارتین   - 5

کـاربـــــــری هـا
مسکونی   -752
معماری مذهبی   -104
زیرساخت های شهری   -340
صنعتی   -101
فرهنگی   -315
گالری   -84
پاویون   -254
هتل   -73
موزه   -247
ورزشی   -64
اداری ـ خدماتی   -228
بهداشتی   -37
مسکونی ـ تجاری   -156
حمل و نقل عمومی   -35
تفریحی   -150
زاغه نشینی   -5
اموزشی   -129
حامی اتووود
مسابقه دانشجویی اتووود
مقـــــــــــالات
    دیوید هاروی و شهر در قامت فهمی انسانْ تولید
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    پهنه ی معلق تهران؛ شاه عبدالعظیم یا شهر ری
        علی رنجی پور
    دیوید هاروی و شهرســــــــــــــــــــــــــــــــــازی آلترناتیو
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    هنر گفت و گو ـ جان بریسندن و اد لوییس با دیوید هاروی
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
چنـــــد پــــروژه
مجموعه مسکونی شاه پریان
طراح : علیرضا امتیاز "مدیر اتووود"
منزل شخصی دکتر دلیر - خیابان ولیعصر کوچه 8
طراح : محمود امیدبخش
مجموعه ي تجاري و پاركينگ طبقاتي شقايق
طراح : امين حشمتی
خانه شعر ، پايان نامه معماري كارشناسي ارشد
طراح : م معيت
گذرگاه همیابی
طراح : محمود امیدبخش
کاریــــــــــــابی
   کاریابی
   لیست درخواست ها ی قبلی شما
   لیست کاندیدها به تفکیک استان
   لیست فرصت های کاری به تفکیک استان
وبـــــلـاگ هـــــا
آرشیتکت نمونه
مدیر : مسعود زمانیها
معماری به مثابه ساخت-سجاد نازی
مدیر : سجاد نازی
فتوت نامه معماران
مدیر : اخوان الصفا
مجله معماری Architecture Foolad City
مدیر : مسعود پریوز
معــــرفی کتــــــاب
رهیافت پدیدارشناسی در اندیشه پیتر زومتور
نویسنده :  .
انتشارات : علم معمار

حامی اتووود
  مسابقه دانشجویی اتووود
معماران و چالش انتخاب معماری ـ فریبا شفیعی ـ برج کپسولی ناکاگین
اتووود سرویس خبر:   تيم اتووود
1394/01/05
مـنـــــــبـع : اختصاصی اتووود
تعداد بازدید : 3476

متابولیست ها را می توان همانند تمام هم عصران آنارشیست خود – آرشیگرام، سوپر استودیو، تیم 10 و یونا فریدمن- محصول تغییرات شدید اجتماعی و اقتصادی ژاپن پس از جنگ دانست. بستری بارور برای تجدید جامعه و شهر در قامت یک فرایند زنده ـ توسعه ای مداوم از اتم به نبولا و تبدیل تکنولوژی و طراحی به فهمی از انسان زنده .

بازتعریف روابط اصیل نهفته در طراحی های این جنبش آوانگارد: نظم/ آشوب، پایا/ گذرا، تفکر جمعی/ بیان فردی و برنامه ریزی بداهه در قالب سه گفتمان کلی متابولیست ها در برخورد با شهر؛ کلان سازه، فرم متشکل و خرابه ها ظهور یافت. اگر برج کپسولی ناکاگین را تبلور تراژیک مانیفست این جنبش و تیپولوژی جدیدی از برج شهری در نظر بگیریم. می توان با تحلیل این بنا راهی به نظریه ها و آرمانهای متابولیست ها از جمله مهم ترین آنها کیشو کروکاوا گشود.

کیشو کروکاوا تفحص خود بر معماری کپسولی به عنوان یک پروتوتایپ جدید برای خانه های پیش ساخته و بازتعریف تولید انبوه در مقیاس شهری را در نمایشگاه جهانی 1970 اساکا با طراحی تاکارا بیلبیوتن یکی از محبوب ترین فانتزی های اکسپو آغاز کرد.( تصویر دوم)

می توان مبنای ظهور این رویکرد را برآمده از شهر فشرده ی سانت الیا و طراحی های شهری لوکوربوزیه از یک سو و پاسخی به بالا رفتن سرسام آور قیمت زمین در توکیوی دهه ی 60 و باور به بازگرداندن زمین به حالت اصیل خود و تمایل به بلند مرتبه سازی و کمترین اتکا به زمین از سوی دیگر دانست.

تاکارا بیلبیتون اینستالیشنی است، از یک چارچوب فلزی سه بعدی و تعدادی کپسول مکعبی شکل پیش ساخته؛ تکنولوژی پیش سازی و نصب کپسول دو رهیافت اصلی کروکاوا در ساخت برج ناکاگین بر این مبنا بود: کپسول ها خانهْ مدل هایی برای انسان در حرکت در نظر گرفته شده اند، نوعی از ظهور شهر نامادیک و متحرک و به بیانی دیگر شهر جهانی و بسط مفهمومیْ عینی این گزاره که همچنان خانه، ماشینْ کپسولی برای زندگی انسان مدرن است، که به تازگی به یک سلول کوچ نشین تبدیل شده است. از این رو کروکاوا موقعیت مکانی برج را در منطقه ی تجاری و شلوغ گینزا در توکیو به منظور فراهم آوردن یک مکان ارزان و دم دستی برای اقامت تجارِ خانه یا جهانْ وطن و مسافران برگزید.(تصویر اول خبر)

ایده ی ناپایداری و جابجایی ریشه در ایده های متابولیست ها از شهر داشت و بیانگر نگاه آنها به سنت و هستی شناسی ژاپنی به منزله ی یک سازماندهی سیستماتیک و همانطور که کروکاوا باور داشت، هم زیستی بین جهانی شدن و بومی گرایی در معماری بود که در تمام فرایند طراحی این برج تأثیر گذاشت. فلسفه ی ناپایداری در پس سبک کروکاوا به مانیفست زیباشناسی ایسه و کاستورا ارجاع دارد. چنانچه او در توصیف شراین 1200 ساله بیان می کند:که این بنا هر 20 سال بازسازی می شود.( تصویر 3)

نتیجتاً هر چه که ما می بینیم ناپایدار است، همانطور که کل شهر در یک روز به واسطه ی جنگ ناپدید می شود. این ایده نمود فلسفه ای است که ژاپنی ها به آن باور دارند؛ آنها درگیر فرم ظاهری نیستند. گفتمان ایسه به مثابه یک تداوم نامرئی است، که هر 20 سال مرئی خواهد شد. پس معماری بازساخت می شود." بر این اساس کروکاوا برج ناکاگین را با سه جز پایه ای شکل داد: ساختار پایدار و دائمی ( دو پایه ی بتن آرمه)، عناصر متحرک ( 144 کپسول) و تجهیزات سرویس دهی که شامل دسترسی های حرکتی و فضاهای خدماتی از طریق پل های خارجی به هر سه برج متصل شده اند، و سرویس دهی آنها به شکل عمودی به هر کپسول اتصال یافته است. چنانچه خطوط لوله ای تسهیلاتی به خارج از کپسول ها متصل می شوند. (تصویر 4)

استراتژی طراحی بر مبنای افراشتن برج ها در ارتفاعات متفاوت، و چیدمان کپسول ها در یک الگوی ظاهراً تصادفی شکل گرفته است. بر اساس روند توسعه گرانه ی متابولیست ها از مفهوم "شهر در قامت یک فرایند" دو پایه ی بتنی می توانند رشد کنند و کپسول های بیشتری انباشت شوند. کروکاوا این نگاه به ناکامل بودگی را به عنوان " زیباشناسی زمان" در نظر می گیرد. از این رو سه قسم ساختمان بر اساس طول عمر متناوب طراحی شدند. چنانچه به عقیده ی کروکاوا پایه ی میله ای اصلی حداقل 60 سال عمر خواهد کرد، در حالی که کپسول ها باید هر 25 تا 35 سال تعویض شوند. این رویکرد تبلور ایده های متابولیست ها از تبادل و قابلیت بازیافت به عنوان پرتوتایپی از معماری پایدار و زیباشناسی بی ثباتی قابل ارزیابی است.

از این رو برج همزمان که یک مفهوم رادیکال مدرن را بازگو کرده، بازگشت به منش فکری سنت ژاپنی از حرکت ادواری مرگ، زوال و تجدید حیات را تداعی می کند. بر این سیاق کروکاوا بر این باور خود تأکید می گذارد، که دوام کپسول ها مکانیکی نیست، بلکه اجتماعی است. و دلالت بر تغییر خواست های انسانی و روابط اجتماعی که مستلزم چنین جایگزینی متناوبی است، را دارد. و شاید نهایتاً تأثیر تغییر اجتماعی به واسطه ی این بنا محرک یک امر غیر قابل پیش بینی سازمان یافته در شهر شود.

از این منظر می توان کروکاوا را آرمان گرای کالبدی نامید؛ که بیشتر به شکل شهر توجه دارد، اما هنگامی که با بعد دیگری از شخصیت او و تلاشش برای هم بندی معماری و شهرسازی با فلسفه، اقتصاد، جامعه شناسی، سیاست، هنر، فرهنگ و "مهندسی اجتماعی" مواجه می شویم، می توانیم بلاشک او را علاوه بر آرمان گرای کالبدی آرمان گرای اجتماعی بپنداریم؛ متفکرانی که منشأ تغییرات و تحولات شهری را در ساختار سیستم اجتماعی می بیند. همانطور که چیدمان از پیش تعریف شده ی برج در فراهم آوردن یک فضای اولیه و مجهز برای شیوه ی سبک زندگی انسان تحت شمول برنامه چیده شده است؛ یک واحد یکپارچه ی سرویس بهداشتی در گوشه، تختواب زیر پنجره، دیگر لوازم و کابینت ها شامل تلویزیون رنگی، یخچال، اجاق گاز، تهویه، تلفن، استریو، چراغ رومیزی، ساعت و یک ماشین حساب از جمله این لوازم می باشند. فضای زیستی از پیش دیکته شده به منظور تأثیر بر تمام ابعاد زندگی انسان مدرن شهرنشین است.(تصویر 5)

بر اساس آنچه گفته شد؛ می توان نتیجه گرفت برج ناکاگین علی رغم تمام ایده های انقلابی و تأثیراتش بر گونه های ساختمانی و شهری پس از خود نتوانست پاسخگوی جامعه ی شهری ژاپن باشد و بیشتر به نمود شکست خورده ی جمهوری افلاطون و آرمان های آوانگاردهای متابولیست در مدرنیزاسیون ژاپن پساجنگ بدل شد.

اگرچه با وجود تمام تلاش های کیشو کاراکاوا در سالهای پایانی زندگی اش برای حفظ ساختمان امکان از بین بردن این بنا مانند دیگر ساختمان های مشهور متابولیست ها در دهه ی گذشته - به علت بحران های اقتصادی دهه ی 70 که می توان آن را یکی از علل عدم تحقق ایده های متابولیست ها و فروپاشی این گروه آینده گرا دانست - وجود دارد، با این حال می توان تلاش های کنونی آرتا ایسوزاکی و فوهیمیکو ماکی در حوزه ی معماری را هرچند با فاصله از ایده الهای اولیه ی متابولیست ها ادامه روند معماری متابولیست ها ارزیابی کرد و همچنین تأثیر میراث کروکاوا بر معماران نوظهور ژاپنی مانند کنگو کوما را نیز به مثابه یک برد تاریخی برای او در نظر اورد، اما نمی توان بر این واقعیت چشم فرو بست که اگو فاوستی کروکاوا همچنان میلی ارضا نشده است.

 

کلیدواژه ها: کیشو کوروکاوا. متابولیسم. آرشیگرام. یونا فریدمن. تیم 10. سوپراستودیو. تاکارا بیلبیوتن. سانت الیا. لوکوربوزیه. مهندسی اجتماعی. آراتا ایسوزاکی. فوهیمیکو ماکی. کنگو کوما. فاوست برج کپسولی ناکاگین..

تصویر2: تاکارا بیلبیوتنو 1970


تصویر 3: معبد ایسه


تصویر 4: اتصال کپسول های پیش ساخته


تصویر 5: چیدمان فضای داخلی کپسول ها




حامی اتووود
نظـــــــر اعضــــــــا
هانيه خالقیان ( 1394/01/06 ) :

ثبــــــــت نظـــــــر

  
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  

پیتر آیزنمن؛ مسابقه رودخانه شرقی اف اس ام- نیویورک-2001
پالپ نیوز ِ اتووود ـ مبلمان خلاق ؛ گزارش تصویری
ساختمان شماره 290 خیابان مولبری؛ پاسخی به سیبرنتیک شهری
پروژه آلیاژ شهری ؛ تایپوگرافی تازه ای از برج های مسکونی
ده آسمان خراش برتر سال 2013 از نگاه دیزاین بوم
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group