پاتریک آبیشر رئیس ای.پی.اف.ال میگوید: "دانشگاه ما جایی است که مرزهای سنتی رشته ها فرو ریخته است، جایی که ریاضیدان ها و مهندسین با متخصصین اعصاب و میکروتکنسین ها درتعاملاند تا درباره ی تکنولوژی های جدیدی که می خواهند سطح زندگی را ارتقاء دهند، رؤیا بافی کنند. ما عموم مردم را به این فضا دعوت می کنیم تا این پیام را انتقال دهند که کارکردن در حوزه علوم، کارکردن برای پیشرفت اجتماع است."
این همان نقطه ی آغازین از نمود رویکردی سراسر خلاقه، در تمامی مراحل فرایند معماری است؛ از طرح موضوع تا بهره برداری. شکستن مرزهای میان رشته ها، تأکید بر برقراری گفتگوهای تازه میان اهالی تخصص های مختلف و کشاندن آن به عرصه ی عمومی، موضوعی نیست که در ساختار متدوال فضاهای آموزشی قرار گیرد. پاسخ معمارانه ی دفتر سانا، از آن رو جذاب مینماید که توانسته ترجمان فضایی و کالبدی درخشانی برای این شکل تازه از ارتباطات انسانی فراهم کند؛ پاسخی که بی اندازه جسورانه به وجود آمده است.
ساختمان در پلان، مستطیلی کامل است که در میانه ی یک بلوک شهری نشسته است. از هر سو میتوان به این مستطیل نفوذ کرد و ورودی اصلی در قالب یک حیاط داخلی و در میانه نشسته است. سقف و زمین دو سطح موازی هستند که در موقعیت های مختلف به آرامی شیب بر می دارند و فضاهای مثبت (عملکردها) و منفی (حیاطها) در میان این دوسطح موازی پراکنده اند. کاربران در فضای سیرکولاسیونی بی جهت و مشرف به انواع کاربری می توانند حرکت کنند، می توانند توقف کنند و نهایتاً درجایی میان تمامی این فضاها، گوشه ای را انتخاب کرده و وارد آن شوند.
مهمترین تصمیم هایی که طراحان گرفته اند استقرار تمامی فضاهای در یک طبقه -و به عبارت صحیحتر در یک اتاق بزرگ- ایجاد حیاط ها یا پاسیوهای متعدد و ساماندهی شالوده ی فضایی در دو سطح موازی مواج، به گونه ای است که جزء فضاها در آن واحد جدا و پیوسته باشند. به این ترتیب فضای عمومی و صمیمیِ برساخته شده، این تصور را ایجاد میکند که دیواری مرئی بین یک محدوده و فضای بعدی قرار ندارد. ضمن آنکه این کل فضایی یکپاچه ی سیال، همچون جریانی گرداگرد حیاط ها پیچیده و از آنها اثر میگیرد.
سؤال نسبتاً هنجار شکنانه ی اولیه در مسیری بدیع، کالبدی منحصر به فرد ساخته است که فرایند واقعیت یافتن آن نیز، بهره مند از شیوه های معاصر و خردورزانه ای از کاربرد تکنولوژی است. نتیجه آنکه با بنایی مواجهیم که ارتباطش با محیط انسانی و طبیعی پیرامونش به درستی سامان یافته است. کوتاه سخن آنکه جذابیت این بنا برای نگارنده، از آن روست که گام های پس و پیش طراحی معماری به درستی، عاقلانه و خلاقانه برداشته شده است و طراحان کاربلد این بنا نیز، از این موقعیت منحصر به فرد برای حدوث یک معماری درخور و شاخص، به خوبی بهره برده اند.